هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 ویژهنامه مکتوب بعثت خون؛ شب دوم
🗞 اولین شب مراسم عزاداری ایام محرم، دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء با مداحی پیشمنبر سیدمجید بنیفاطمه، منبر حجتالاسلام صدیقی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه امام خمینی برگزار شد.
☝️از نکات قابل توجه مراسم دیشب حضور پررنگ نوجوانان عزادار بود.
🎥 همچنین فیلم نوحهی معروف آذری بنیفاطمه با طلیعهی "جان آقا؛ سنه قربان آقا" که در حضور رهبر انقلاب خوانده شد، بلافاصله با استقبال گسترده کاربران شبکههای اجتماعی روبرو شد و مورد توجه و بازنشر قرار گرفت.
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | بخشی از مداحی شب گذشتهی حاج منصور ارضی در حضور رهبر انقلاب
✅فیلم کامل مداحی شب گذشته را از لینک زیر دریافت کنید👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=40498
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر(صلّیاللهعلیهوآله) قیام کرد
▫️ حسينبنعلى (علیهالسّلام) نه فقط براى حكومت آمد و نه فقط براى شهادت آمد؛ امام حسين (علیهالسّلام) حركت كرد براى انجام يك واجبى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) هم نميتوانست آن واجب را انجام دهد.
◾ اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) هم كه بشير و نذير است - يعنى رهبر انقلاب است، پديدآورندهى انقلاب دينى است - نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامهى وجود پيغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّمشى حركت كرده باشد و او حسينبنعلى (علیهالسّلام) است.
▫️ آن واجب عبارت بود از تجديد انقلاب اسلامى، بعد از پديد آمدن ارتجاع؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعهى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط.
◾ حسينبنعلى با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعهى اسلامى از خط منحرف شد، ممشاى انقلابى اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اينجور عمل كرد و اينجور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمیآيد؛ ارتجاع مربوط به بعد است.
▫️ پس مسئلهى حسينبنعلى (صلواتاللهعليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّیاللهعلیهوآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدسترفتهى خود را و حكومت غصبشدهى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّهى اهلبيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیهالسّلام) به این طرف.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)، در این حساب منتشر خواهد شد
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
مجموعه_بعثت_خون_روز_هفتم؛_فصل_عطش.mp3
1.47M
🎙بشنويد| مجموعه بعثت خون
▪️روز هفتم؛ فصل عطش
🏴 هر روز یک فصل در👇🏻
@Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 امشب؛ تصویری از رهبرانقلاب
◾ دومین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی (رحمهالله) با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسئولان کشور و رهبر انقلاب اسلامی در حال برگزاری است. ۹۷/۶/۲۶
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📷 گفتگوی رهبر انقلاب با حاج قاسم سلیمانی در لحظات ابتدایی مراسم دومین شب عزاداری ایام محرم ۱۴۴۰ در حسینیه امام خمینی(ره). ۹۷/۶/۲۶
🎞 گزارش تصویری👇
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=40500
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فلسفه گریه برای کربلا، نشاندهنده حقیقت و لطیفکننده احساسات است
▫️ هركه انسان است، بر خاطره کربلا ميگريد؛ چون خاطره، خاطرهى بزرگداشت انسانیّت و فضيلت است؛ و هركه فضيلتدوستتر است، بيشتر در اين واقعه و حادثهى عظيم تاريخى متأثر ميشود. نميخواهم بگويم كه آنقدر گريه كنيم كه غش كنيم امّا نفهميم چرا گريه ميكنيم؛ نه، این كه بیارزش است.
◾ گريهاى كه با توجّه و با فهم واقعه باشد، گريهاى كه با فقه حقيقت همراه باشد، نشان انسانیّت و فضيلت است؛ و گريه عاملى بود كه در روزگار ائمّهى ما (عليهمالسّلام) از آن به سود اسلام و به سود حقيقت استفاده ميشد. کاری ندارم به اینکه امروز این مسئله تحريف شده باشد.
▫️ اصل فلسفهى گريه در اسلام و در شیعه یعنی براى حادثهى كربلا اين است؛ گریه برانگيزاننده و تحريکكننده است؛ حقايق را نشاندهنده است، احساسات را لطيفکننده و رقيقكننده است و خلاصه، انسان انقلابى را حسّاستر کننده است.
◾ حالا يک آدم پرخوردهى نفهمى هم اشک بریزد؛ آن اشک که اصلاً براى امام حسين (عليهالسّلام) نيست؛ براى خاطر قرضهاى عقبافتاده و اجارهى خانه و گرسنگى و اينها است؛ آن را كار ندارم. من گريهى اهل معرفت را ميگويم و خودم طرفدار اين گريهام. خدا رحمت كند گريهكنندگان اهل معرفت را.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۲۹۱-۲۹۲ | سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)، در این حساب منتشر خواهد شد
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| شبه پیغمبرم اکبر، ماه حرم اکبر...
◾ مداحی شب گذشته حاج حسین سازور در حضور رهبرانقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 در جدیدترین شماره نشریه خط حزبالله بخوانید:
♨️ روایت ویژه: همزمان با با برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء، خط حزبالله برای اولین بار، جزئیاتی از حسینیه امام خمینی(ره) را منتشر میکند:
حسینیهها هر جا که باشند به مراسماتشان شناخته میشوند. رسم این است که حسینیهها در مراسم مذهبی تقویمی اعم از اعیاد و شهادتها برنامه دارند. حسینیهی امام خمینی هم از این قاعده مستثنی نیست و در ایام محرم و فاطمیه، برنامهی ثابت دارد. اما حسینیهی امام، چیزی فراتر از اینهاست.../ متن کامل این روایت را از اینجا بخوانید 👇 👇 👇
@khattehezbollah
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📲 آرشیو مداحیها و سخنرانیها و مراسمهای برگزار شده در حسینیه امام خمینی در ایام محرم و فاطمیه و محصولات رسانهای مرتبط
🔍 ببینید👇
http://farsi.khamenei.ir/package?id=18121
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| بخشی از مداحی شب گذشته حاج ماشاءالله عابدی در حضور رهبرانقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🗞 ویژهنامه مکتوب بعثت خون؛ شب سوم
◾ مراسم شب دوم عزاداری در حسینیهی امام خمینی (ره) همزمان بود با شب هشتم محرم؛ شبی که رسم است نوحهخوانان به یاد حضرت علیاکبر(ع) مرثیهسرایی میکنند.
▫️ مداح پیش از منبر دیشب حاج ماشاءالله عابدی بود و پس از وی، حجتالاسلام رفیعی سخنرانی کرد.
◾ یکی از موضوعات سخنان آقای رفیعی "نصرت اهل بیت علیهمالسلام برای خدا" بود.
▫️ نوحهسرایی آقای سازور نیز پایانبخش مراسم بود.
◾ حضور سردار سلیمانی در این مراسم و تصویر گفتگوی کوتاه رهبر انقلاب با وی از جمله نکات این مراسم بود که در فضای مجازی بازنشر یافت.
🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از انصارالمقاومه
✅عضویت در انصارالمقاومه✊✌️ در ایتا🇮🇷
بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله: الذین قالواربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائكه
قال رسول الله صلی الله علیه وآله:
من سمع رجلا
ینادی یاللمسلمین
فلم یجبه
فلیس بمسلم
قال امیر المؤمنین علی سلام الله علیه:
کونا للظالم خصما
وللمظلوم عونا
#انصارالمقاومه
اصلاحیه لینک
پیوستن به انصارالمقاومه در ایتا
http://eitaa.com/ansarolmoqawamah
ارسال✅
هدایت شده از
📌 شهادتطلبی، حسابگری بدون چرتکهاندازی بازاری
🔻 هر کس میان #وظیفه و #نتیجه، اصالت را به "نتیجه" دهد، گرفتار پارادوکس #عقلانیّت و #جهاد یا #عشق و #عقل خواهد شد و صورت مسئله را معکوس میخواند. این نسبت چه وقت و در ذهن چه کسانی به یک تضاد لاینحل، تبدیل میشود؟ و از چه چشم و چشماندازی، "شهادتطلب" بودن را با "عاقل" بودن و یا "مجاهد" بودن را با "حسابگری" ناسازگار مییابد؟
🔻این دو از چشم کسانی منافات دارند که هر جهادی را جز برای "پیروزی فوری و شخصی" و جز برای "سود کمّی و خصوصی"، غیرعاقلانه میبینند و ملاک "عقلانیّت" را نه "برهان"، بلکه "چرتکهاندازی بازاری" میدانند. چرتکه میاندازند تا قضاوت کنند چه کسی در طول تاریخ پیروز شده و چه کسی شکست خورده است.
🔻 در همه منازعاتی که یک طرف آن "عقل" و در طرف دیگر، ارزش دیگری چون عشق یا شرع و یا هنر انعطاف و نقدپذیری باشد که بعضی نمیدانم چرا در برابر "یقین عقلی" قرار میدهند، باید مطمئن بود که در حقّ "عقل"، بدفهمی یا سوءتفاهم شده است.
🔻 به ما تلقین میشود که در #کربلا، دعوای "عشق" و "عقل" بود و شهدای کربلا، عشق را بر عقل، ترجیح دادند، بنابراین عاقل نبودند و یا عاقلانه عمل نکردند. میخواهم در این ذهنیّت که بین ما مشهور شده است، تردید کنیم که در کربلا، سهم #شرع و "عقل" و "عشق"، یکجا و به اندازه، اداء شد و منافاتی در این میان نبود. هرگاه سهم هر یک به موقع پرداخت و عادلانه تقسیم شود، "عشق" و "عقل" و "شرع"، نه در برابر یکدیگر بلکه به مثابهی اجزای پروژهای واحد برای انسانسازی و برای مأموریت واحد، به کار میآیند.
امام حسین(ع) در مسیر مدینه تا مکه و سپس کربلا بارها پاسخ شکاکان و جزماندیشان را با منطق و مدارا میدهند؛ عرفان سازشکار و عافیتطلب را رسوا میکنند، چرتکهاندازان سودمحور را که نفسانیت خود را با عقلانیت به میدان آوردند، بیآبروی تاریخ میسازند و شرعفروشان مقدسنما را هرزهی کوی و برزن میکنند.
🔘 #استاد_حسن_رحیم_پور_ازغدی
📆 تالار ابنسینا مشهد/ اسفند۱۳۸۳
👈 متن و صوت کامل
http://yon.ir/nmxE0
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
4_5787622195484165245.mp3
1.19M
#صوت کوتاه
🔷ساختار شکنی اولین کار در عرصه مجازی
🔷به محکمات حمله کن نه به متشابهات
🔶گزیده ای از سخنرانی جهاد حقیقی درعرصه مجازی
✅کانال نشرمردمی آثار استادرحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
استاد رحیم پور ازغدی:
اولین روضه غیر سیاسی را هم یزید برای امام حسین(ع) گرفت. گفت من اشتباه کردم اصلا ابن زیاد و سپاهش زیاده روی کردند. اشتباهی است که رخ داده. یزید مجلس عزاداری برای امام حسین(ع) گرفت منتها به نوعی که صحبت توحید و عدالت و مکتب اهل بیت(ع) را نکرد. می دانید بچه ها و زنان اسیر از کوفه تا شام به عنوان اسیر آمدند و شلاق خوردند ولی از شام تا مدینه دیگر اسیر نبودند با احتراماتی حکومتی همراهی شدند.
عنی یزید اعلام کرد چنین کاری را نخواسته بودم و اولین مجلس عزاداری را برای امام حسین(ع) او گرفت. از همین زمان بود که دو نوع مجلس عزاداری و مداحی و مرثیه خوانی شروع شد. یکی عزاداری غیر سیاسی و یکی عزاداری سیاسی. تا همین الان هم وجود دارد. در همین مشهد دربار، پرچم عزاداری ابی عبدالله را به هیئت ها مجانی می داد به شرط آنکه یکطرف آن یا ابالفضل و طرف دیگر آن جاوید شاه بنویسند و اینکه هیئتی ها نگویند هیهات من الذله و فقط گریه کنند و به مکتب امام حسین(ع) کاری نداشته باشند. همه هیئت ها در مشهد اینچنین بودند اما در سال 57 که اعتراضات مردمی در مشهد هم شروع شده بود هیئتی آمد یکمرتبه دم گرفتند لعنت بر یزید. یعنی نه آن یزید فقط بلکه همه یزیدان زمانه. این هیئت چند متری جلو نرفته بود که مأموران ساواک ریختند و گرفتند و به خون کشیدند.
پس دو نوع عزاداری و دو تفسیر از کربلا داریم. مگر مردم کوفه شیعه نبودند؟ مگر نامه به امام حسین(ع) ننوشتند؟ اما وقتی سید الشهدا در روز عاشورا اسم آنها را برد گفتند ما نامه ننوشتیم. روایت داریم از امام رضا(ع) که شیعه دروغ نمی گوید، غیبت نمی کند، شیعیان ایرانی از همین مشهد برای ملاقات با امام رضا(ع) رفتند اما امام آنها را 6 ماه نپذیرفت زیرا گفت شیعه ما نیست کسی که دروغ بگوید. آنها گفتند ما مراسم عزاداری برای سید الشهدا میگیریم و نذری میدهیم. امام رضا(ع) فرمود شیعه در خانه و بازار دروغ نمی گوید. در عالم سیاست کلاه کسی را بر نمی دارد. شیعه ربا نمی دهد و نزول خواری نمیکند. شیعه گرانفروشی نمیکند. امانتدار و صادق است. بی رحم نیست. اینها همه روایتهای موثق هستند. اینطور نیست که هر کاری کنیم و یک روایتی پیدا کنیم که کسی برای امام حسین(ع) اشک بریزید به بهشت می رود. امام رضا فرمود شیعیانی که این ویژگی ها را ندارند شیعه کذاب هستند و آبروی اسلام را می برند.
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
🏴کدام #عزاداری آری، کدام عزاداری نه؟
🔷 یک عده خیال می کنند امام #حسین (ع) #شهید شده تا ما #تاسوعا و #عاشورا عزاداری کنیم و ثواب ببریم، این را هدف عاشورا می دانند. در حالی که اصلاً این گونه نیست. هدف این است که نگذارید نام حسین (ع) و عاشورا و مظلومیت اهل بیت، #فرهنگ و شعارهایشان، #ولایت معنوی و #سیاسی شان، ولایت تعلیمی و تربیتی و معرفتی شان فراموش شود. اگر هدف از عزاداری این باشد، چنین عزاداری صحیح و سفارش شده است.
🔶گزیده ای از سخنرانی همه ی انقلاب ها به نام حسین(ع)
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
4_5798888156694578393.mp3
1.31M
#صوت کوتاه
استاد رحیم پور:
🔷چرا به فضای مجازی، مجازی گفته میشود؟
🔷ابعاد مسائل معمولا واقعی نیست!
🔷عوض کردن جای حق و باطل
🔶گزیده ای از سخنرانی جهاد حقیقی در عرصه مجازی
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
4_5836923540959396824.mp3
30.82M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی استاد حسن رحیمپور ازغدی با موضوع مرجعیت در عراق و صدسال فقه سیاسی و جهادی/ حوزه علمیه عراق/ #شهریور_۱۳۹۷
#شبکه_چهار
📅 پخش: ۹۷/۰۶/۲۱
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
4_5832540058682393922.mp3
25.18M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی "استاد حسن رحیمپور ازغدی" با موضوع حوزه، فقه حکومتی و نظامسازی(۲)/ نشست "فقه مقاومت"/ #مشهد_1393
برنامه #طرحی_برای_فردا
#شبکه_یک
📅 پخش: ۹۷/۰۶/۲۳
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
4_5836923540959396825.mp3
29.27M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی "استاد حسن رحیمپور ازغدی" با موضوع کربلا؛ مصاف "حزب الله" در برابر "حزب ثروت" و "حزب قدرت"/ #عراق_۹۶
برنامه #روشنا
#شبکه_افق
📅 پخش۹۷/۰۶/۲۳
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از
♻️جامعه شناسی کوفه ی سال 61 هجری
در سال 61 هجری، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی، اوضاع را چندان غیرطبیعی نمی دیدند.
شهر، شهر اسلام بود و نبود.
مردم، مسلمان بودند و نبودند.
حکومت، دینی بود و نبود.
«بود»، به این معنا که در مجالس، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود؛ «نبود»، به این معنا که بیشتر احکام حکومتی اسلام و در رأس آن، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی، ترک شده بود.
در حاشیه همین شهر اسلامی بود که گردن حسین بن علی (ع) را زدند و دختران بنیانگذار و مؤسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند.
⁉️مسئله شما و ما این است که چه شد شهر اسلامی، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد؟
⁉️آیا فرهنگ کوفه سال 40 هجری یکباره به فرهنگ کوفه سال 61 هجری بدل شد؟
❇️استاد حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی «با عقل در عاشورا»
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi