🔻قانون جذب🔻
یکی از بزرگترین خرافه های موجود در جهان که از آموزه ها و مبانی مهم در عرفان های نوظهور، به خصوص عرفان های سکولار و اومانیستی و جنبش عصر جدید، می باشد"فرضیه جذب" است که از آن به "قانون #جذب" تعبیر می شود و سالهاست توسط سخنرانان و نویسندگان، مطابق فرهنگ و مذهب مخاطبان، تبلیغ و ترویج می گردد.
خلاصه ادعای معتقدین به "فرضیه #جذب" این است :
🔺افکار و اندیشه انسان، بر پدیده های خارجی اثرگذارند از نوع تاثیر علت تامه برمعلولش.
یعنی انسان تنها کافی است به گوشه ذهن خود چسبیده و به تصاویر ذهنی متمرکز شود، تا آن تصاویر در دنیای خارج، به صورت واقعیتی عینی جلوه گر شوند. مثلا اگر کسی به ماشین خاصی علاقه دارد کافی است تمام فکر و ذهنش آن ماشین شود تا بالاخره بتوان صاحب ماشینی که می خواهد بشود و آن را به سوی خود جذب نماید.
🔻یکی از مروجین غربی فرضیه جذب می گوید:
عمل تجسّم، تو را به هر چه بخواهی متصل می کند. تجسم خواسته ات، نیروی مغناطیسی ایجاد می کند و این نیرو، خواسته ات را به سوی تو جذب می کند. (قدرت، راندا برن.ص 68)
🔻یکی دیگر از مروجین ایرانی فرضیه جذب می گوید:
هميشه به ثروت هاي بيكراني كه در آينده به دست خواهيد آورد، بينديشيد... همواره بگوييد من ثروتمندم ...كاري كنيد كه واقعا كودك دورن شما، يعني ضمير نا خواگاه شما ثروت را احساس كند و همان شرايط را براي شما فراهم نمايد. احساس كنيد، ثروت خود را و احساس كنيد رفاه خود را ... به نمادهايي از ثروت، مثل اسكناس، چك، و تصاوير شمش هاي طلا خيره شويد و با آن معاشقه كنيد.
با تصور و افکار شما، تمام دنيا يک کاتالوگ در دست شما مي شود. انگار شما داريد به جهان سفارش مي دهيد. هر انتخابي که بکنيد درست است. قدرت تماماً در اختيار شماست.
(تكنولوژي فكر ص 238)
🔷فعالیت های مروجین این آموزه :
چندی پیش مستندی به نام "راز" از شبکه چهار در ترویج و تبلیغ قانون جذب پخش شد.
برخی از روانشناس های مشهور ایرانی با برگزاری کلاس در تالار های بزرگ کشور، به حمایت و تبلیغ از این نظریه می پردازند. همچنین کتاب های فراوانی در این موضوع به رشته تحریر در آمده است.
🚫مهمترین نقد و اشکالات فرضیه جذب :
1_وحیانی نبودن این آموزه
2- باقی ماندن این قانون در حد یک فرضیه و عدم رسمیت آن در مجامع علمی
3- جایگزین کردن مراقبه ذهنی در عوض عبادات شرعی
4- اصالت داشتن ذهن و انسان مداری، زیرا در این نظریه، انسان ها، مدار و کانون عالم هستی بوده و تمام اشیاء را به سمت خود جذب می کنند درحالیکه در ادیان الهی کانون جهان هستی خدا و اراده و قضا و قدر الهی می باشد .
5_فرو بردن انسان در گرداب آرزوها و افسردگی شدید بعد از نا امیدی از رسیدن به آنها
6_از آن جایی که هیچ زمان بندی برای رسیدن به شیء مورد نظر بیان نمی شود، شخص تا واپسین لحظات زندگی اش باید منتظر بماند.
7_ مشابهت تعالیم این فرضیه با تعالیم سحر و جادوگری
لازم به تذکر است که :
🔻در آموزه ها و تعالیم دین اسلام، چیزی که اهمیت دارد، تفکر و تعقل در آیات الهی برای معرفت بیشتر و در نتیجه وصول به سعادت است و نباید این موضوع را با تمرکز و توهم و تخیل که در مکاتب دیگر سفارش شده است یکی دانست زیرا دامنه فعالیت هر کدام با یکدیگر متفاوت است، تفکر انسان در محدوده عقل و تمرکز او در محدوده "وهم" می باشد.
✔️نکته :
عبور از حیطه و دامنه عقل گرایی و ورود به عالم خیال و توهم، نقطه مشترک تمامی عرفان های دنیاست. در تصوف نیز، تقویت قوه خیال سبب ورود به عالمی دیگر می شود که آن را عالم مثال (عالم جن و شیاطین) می نامند. در این عالم انسان هرچه تصور کند را به وضوح در پیش چشم خود مشاهده می کند. آنها تمرکز فراوان همراه با تلقین را کلید ورود به این عالم می دانند. در این عالم است که شخص، توانایی دیدن امور مخفی را پیدا کرده و با دیگر موجودات ارتباط بر قرار می کنند.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
#نقد_عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
📛تلاش رسانه های معاند برای تخریب پیام رسان داخلی
📢کانال های تلگرامی و سایر شبکه های اجتماعی وابسته به عناصر فرقه ای، با انتشار پیام هایی هدفمند و جهت دار، تخریب شبکه های پیام رسان داخلی مانند سروش و ایتا را در دستورکار قرار داده و هجمه ای گسترده علیه ان راه انداخته اند. این امر به ویژه در میان کانال های آتئیستی و برخی شبکه های وابسته مانند در تیوی و ایران وایر، به وفور مشاهده می شود.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
💠قسمت هایی از خطبه ۸۷ امیرالمؤمنین در وصف مدعیان دروغین علم و عرفان:💯
♻️و دیگری نام عالم بر خود نهاده است, در حالی که عالم نیست, جهالت هایی را از جاهلان دستچین کرده و گمراهی هایی را از گمراهان اقتباس نموده است. برای مردم دام هایی از دروغ و نیرنگ گسترانیده و کتاب خدا را به دلخواه خود تفسیر کرده و حق را در جهت خواسته های نفسانی اش تحریف میکند, گناهان بزرگ را در نظر مردم بی خطر جلوه داده و معصیت های سنگین را برای آنان حقیر و سبک نشان میدهد, ادعا میکند که از شبهه میپرهیزد در حالی که خود را در شبهه افکنده است. می گوید: از بدعت دوری میکنم در حالی که در میان بدعت ها آرمیده است. صورتش, صورت انسان ولی قلب او قلب حیوان است, نه راه هدایت را میشناسد تا از آن پیروی کند و نه بیراهه را میداند تا از آن دوری کند. چنین کسی, مرده ای است در میان زندگان....
ِ#دشمن_شناسی
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
💠 دیدگاه حلقه به معاد (۱):
💢تعریف معاد:
⬅️طاهری "معاد" را چنین تعریف میکند:
🔸«حرکت ذاتی آدم در بستر چرخهی جهان دو قطبی، در دو جهت نزولی و صعودی است. او در مراحل متوالی و متعددی از این حرکت، از مبدأ (جهان تکقطبی) دور میشود و سپس با گذراندن مراحل متوالی و متعدد دیگری، به سوی آن باز میگردد. میتوان این بازگشت را که دارای مراحل مختلف است، «معاد» نامید. اگرچه اغلب، معاد در معنی بازگشت از این جهان تا قیامت به کار میرود، منظور از معاد در این دوره ها، سیری بازگشتی است که از لحظهی مرگ از این جهان (جهان دارای زمان، مکان و تضاد) آغاز میشود؛ اما به قیامت خاتمه نمییابد و تا رسیدن به مقام «رب»، ادامه دارد. »(انسان و معرفت ص 136)
⚠️واضح است که این معنا خلاف صریح آیات قرآن کریم است؛ زیرا انسان به کمال میرسد، اما هیج گاه به مقام خدایی و رب نمیرسد آیات ناظر به بهشت این معنا را تایید میکنند.✅
⚠️ طاهری تصویری از جهنم ارائه می دهد که خوف از عذاب الهی به دلیل سرپیچی از دستورات شرع در افراد از بین رفته و ترسی از نافرمانی الهی نداشته باشند ومطمئن باشند در قیامت بخشیده شده و جهنم جایگاه مجازات نبوده و مرحله ای از رسیدن به مقام خدایی و رب شدن است:
🔸"در مرحلهاي از قيامت که رحمت بيدريغ خداوند موجب بخشش همه ميشود، جلوهي ديگري از رحيميت خداوند آشکار خواهد شد و تالار جهنم به روي همه آغوش باز ميکند.باز هم اغلب بندگان خدا حاضر به حرکت رو به جلو (به سوي جهنم ) نيستند. به همين دليل ، به نحو اجباري همگي بهسوي آن کشيده ميشوند جهنم ، جايگاه دشمني و کينهورزي نيست و اساس تشکيل آن عشق و محبت است . جهنم ، خلف وعدهي خداوند پس از بخشش همگاني نيز نيست ؛ بلکه به مناسبت همان بخشش ، طراحي شده است تا آثار دوري و سوء سابقه را از وجود همه پاک کند و آمادگي وصال را فراهم سازد."(انسان و معرفت ص 258)‼️
⛔️سرکرده فرقه حلقه در دلیل طراحی جهنم مطالبی بیان می کند که خلاف مفاهیم دینی و نص صریح قرآن است،او ادعا دارد همه انسان ها قبل از ورود به جهنم بخشیده شده و فقط برای از بین رفتن سوء سابقه ها وحجاب بین من ثابت(روح الله) و من متحرک وارد جهنم می شوند و به آگاهی هایی دست می یابند لذا طاهری جهنم را کانال آگاهی و تالار ازدواج و تزویج دو من وجودی انسان معرفی می کند:
🔸«جهنم ، جايگاه سوختن است (تا امکان ادغام «من ثابت » و «من متحرک » فراهم شود) و هيچکس نيست که به آن وارد نشود و از آن عبور نکند. اين که بعضي از افراد (با ويژگيهاي مشخص خود) جهنمي و يا بهشتي معرفي ميشوند، به اين دليل است که معلوم شود چه صفتي ارزشمند و چه خصوصيتي زيانآفرين است . يعني اين توصيف ، نشانهي آن نيست که کساني به جهنم و يا به بهشت وارد نميشوند."(انسان و معرفت ص 260)‼️
🔸«درجهنم، هرکسي نسبت به رسالت بندگي که بايد انجام ميداده است ، آگاه ميشود و در حالي که به وجود ساحت مقدس صفات الهي (روحالله ) در خود پي ميبرد و هدف از آفرينش خود را درمييابد، با نتيجهي اعمالش نيز مواجه ميشود. آتشي که فرد، بهشدت از آن ميسوزد، ازقياس ميان اين دو (آنچه بوده است و آنچه بايد ميبود) ناشي ميشود.به عبارت ديگر، آتش جهنم ، آتش حسرت است که با احساس تنهايي درهم ميآميزد. اين احساس تنهايي به دليل دوري از وحدت نفس واحد است و تا خروج از جهنم ادامه دارد."(انسان و معرفت ص 261) ‼️
🔸«جهنم کانال آگاهی است و سوختنی در کار نیست و بعد از عبور از جهنم خلیفه الله می شویم"(جزوه ترم 3،ص 94 و100 )‼️
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
🔴 تفکر نوین راه سلطه فکری بر افکار مردم دنیا:
جامعه جهانی امروز به دلیل دوری از آموزه های وحیانی و الهی دچار بحران های روحی و اجتماعی بسیاری شده است.مردم دنیا از وضع موجود خسته شده اند و با وجود تلاش های وسیع و همه جانبه نظام های لیبرال سرمایه داری برای دین زدایی،مردم، تشنه معنویت و باورهای فرا مادی هستند و به دنبال الگویی برای پاسخگویی به نیازها و حل بحران های روحی و روانی و اجتماعی و ... می گردند تا از این وضعیت آشفته رها شده و به آرامشی پایدار دست یابند.
ابرقدرت ها که وضع موجود،منافع آنها را تامین می کند برای سوار شدن بر این موج حقیقت یابی مردم جهان، به فکر چاره افتادند،چرا که بازگشت مردم به باورها و بینش های صحیح ادیان الهی چون اسلام که پاسخ مشخص و درستی به نیازهای انسان دارد،پایه های قدرت و نظام سرمایه داری را به تزلزل انداخته و این نظام پوشالی را به نابودی می کشاند.
لذا کانون های تفکر نظام لیبرال سرمایه داری برای به انحراف کشاندن این سیر تکاملی انسان و معنویت خواهی جهانی، اقدام به تاسیس کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی وابسته به خود ولی در ظاهر مستقل نموده و برای بیرون رفت از این بحران، راهبرد ارائه می دهند.
این کانون های تفکر و مراکز آینده پژوهی به فکر چاره اندیشی و ارایه مدل هایی از معنویت هستند که با مبانی و ارزش های آنان هماهنگ باشد،نظام لیبرال سرمایه داری اجازه نخواهد داد که الگوهای رقیب خصوصا اسلام،برای پاسخ به نیاز معنوی انسان معاصر رواج پیدا کند،بنابراین با هر نیرنگی سعی دارند رقبا را از صحنه خارج کنند و معنویتی جایگزین را با استفاده از پشتوانه های رسانه ای و تبلیغاتی خود در دنیا ترویج می کنند و پس از اشاعه آن،نهایت تلاش خود را برای حفظ و حمایت از آن به کار می برند.
این تفکرِ به ظاهر معنوی و انسانی، اما در باطن تفکرِبه زنجیر کشیدن باور انسان ها در جهت منافع غرب را ، "تفکر نوین " می نامیم،که جامعه شناسان و دین پژوهان غربی آن را "ادیان بدیل" "جنبش های نوپدید دینی " "ادیان جدید" می نامند.تفکر نوین با ادعای ناکارآمدی ادیان الهی سعی دارد این جریانات وابسته به خود را دین جدید معرفی کند که می تواند پاسخگوی تمام نیازهای انسان بوده وجایگزین ادیان توحیدی شود.
کسانی که این تفکر را رواج می دهند "رهبران تکاملی" یا "رهبران معنوی جهان" نامیده می شوند که به عنوان نمونه می توان از کن ویلبر،اروین لازلو،نیل دونالد والش،دیپاک چوپرا وباربارا مارکس هابارد و ... نام برد وبه بررسی آثار آنها پرداخت.
بسیاری از شخصیت های جنبش تفکر نوین به صورت سازمان یافته در اقصی نقاط دنیا با نسخه های بومی شده این تفکر برای جوامع هدف،از طریق سمینار،کتاب ها،سایت ها،رسانه ها و عضو گیری در مراکز معنوی،به ارایه این اندیشه پرداخته اند که با تطبیق اصول تفکر نوین برآموزه های عرفان حلقه می توان به این حقیقت رسید که عرفان حلقه نسخه ایرانی-اسلامی این تفکر است.
💠 جریان تفکرنوین یکی از اصلی ترین جریان های عرفانی کاذب فعال در کشور است که در قالب آثاری با رنگ و لعاب روانشناسی در حال ترویج است. این جریان از اواخر قرن 19 میلادی با ترکیب آموزه های مسیحی و هندویی، با قرائتی غربی و هماهنگ با ارزش های نظام سرمایه داری شکل گرفت.
🔴 یکی از برجسته ترین آثار تولید شده توسط جریان تفکر نوین کتاب "#راز" اثر "راندابِرن" است که به تشریح آموزه هایی انحرافی با عنوان "#قانون_جذب" می پردازد. نسخه های متعددی از این کتاب در کشور ما ترجمه و توزیع شده است که برخی از آنان تاکنون 50 بار تجدید چاپ شده است.😶
📚موسسه بهداشت معنوی در راستای تبیین و نقد این جریان تاکنونی آثاری را منتشر نموده که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره نمود👇
کتاب نگاهی متفاوت به قانون جذب
https://eitaa.com/antihalghe
نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالد والش https://eitaa.com/antihalghe
💠 این کتاب با محوریت تحلیل و نقد آموزه های دونالد والش، یکی از مهمترین جنبشهای عصر حاضر با عنوان «جنبش تفکر نوین» را مورد بررسی قرار می دهد. فعالیت گسترده رهبران این جنبش ها در سراسر دنیا و در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و دینی حکایت از حرکتی حساب شده و شبکه ای دارد. از همین رو بررسی افکار والش، بر اساس مانیفستی از یک حرکت جهانی سلطه گرایانه به منظور تسخیر عمیق ترین لایه های اعتقادی و ارزشی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
🔰جدیدترین توصیه رهبر انقلاب برای شناخت اولویتها
🌟باید با نهجالبلاغه مأنوس شوید
📌 دیدار رهبر انقلاب با هیأت دولت، معمولا جزو یکی از دیدارهای ثابت ایشان است که سالیان سال است که در ماه مبارک رمضان برگزار میشود. رسم همیشگی رهبر انقلاب در این دیدار آن است که در ابتدای آن، بخشهایی از #نهجالبلاغه را انتخاب کرده و دربارهی آن موارد و تذکراتی را ارائه میدهند.
↙️ نهجالبلاغهخوانی رهبر انقلاب البته مخصوص این دیدار خاص نبوده و در دیدارهای عمومیتر نیز فراخور بیانات خود، اشاراتی به این کتاب شریف داشتهاند. حتی از این بالاتر، در توصیهای به #جوانان چنین فرمودند که: «عزیزان با نهجالبلاغه انس پیدا کنید. نهجالبلاغه، خیلی بیدار کننده و هوشیار کننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان، با نهج البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین(ع) انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفهی سجادیه - که علیالظاهر فقط کتاب دعاست؛ اما آن هم مثل نهجالبلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانهی انسان است - انس بگیرید.»
⁉️ حال سؤال آن است که چرا رهبر انقلاب بر نهجالبلاغهخوانی اصرار دارند و همواره خواندن آن را (در کنار انس با قرآن) مخصوصا به جوانان توصیه میکنند؟
🔸اگر بپذیریم نقطهی آغازین "انحراف" یا "سقوط" انسانها، از انحراف یا التقاط فکری و معرفتی آنان سرچشمه میگیرد، نهجالبلاغه، "نظام باورها" و "ریشههای فکری" انسان را ترمیم و تصحیح میکند.
👈 چندماه پیش، در حاشیهی یکی از دیدارهای رهبر انقلاب با اهالی فرهنگ و هنر، ایشان در پاسخ به سؤال یکی از حضار که "چه کتابی بخوانیم که با توجه به راهبرد ائمه بتوانیم در تشخیص اولویتها دچار انحراف نشویم"، چنین فرمودند: «کتابی که - به قول شما- راهبرد ائمه را در هدایت مردم معین کرده باشد... من الان به ذهنم نمیرسد، منتها اگر شما میخواهید در این - باصطلاح- اولویتشناسی و اولویتیابی عمق پیدا کنید؛ با نهجالبلاغه اُنس پیدا کنید، نهجالبلاغه خیلی خوب است.
👈 الان واقعاً بنده بهعنوان مسئولی که در این جایگاه قرار دارم یکی از مشکلات اساسی خود من - من دارم واقعاً مشکل خودم را میگویم- در زمینهی بسیاری از این کارها ذهن [مسئولانی است که] مخاطبینم هستند یعنی آنهایی که با من همکارند که من از اینها میخواهم که مثلاً شما تولید ملی را پیش ببرید یا اقتصاد مقامتی را مثلاً فرض کنید که چه بکنید؛ من مشکل با ذهن اینها دارم. ببینید، اینکه ما میگوییم که به توان ملی، توان داخلی، آن اقتدار حقیقی داخلی تکیه کنید نه به بیرون و خب همه هم میگویند بله، منتها عمل نمیشود، چرا؟ چون مشکل ذهنی وجود دارد یعنی باور نیست.
👈 نهجالبلاغه خیلی راه باز میکند برای ما و خوشبختانه ترجمههای خوبی هم از نهجالبلاغه شده که میتوانید پیدا کنید. [آن را] با این نگاه بخوانید، با این نگاه که - به قول شما - اولویتها را بتوانید از آن دربیاورید. نهجالبلاغه خیلی خوب است، هم خطبهها خیلی خوب است و هم آن حکمتها خیلی خوب است، در نامهها هم خیلی چیزهای خوب هست. آدم دقیقاً در زمینهی باورها که من گفتم اولویت را پیدا کند، سعی کنید روی ذهنها اثر بگذارید، روی باورها اثر بگذارید.»
✳️ باری، فرصت سهماههی "بهار معنویت" (ماه رجب و شعبان و رمضان) فرصت مناسبی است برای جوانان مؤمن و انقلابی، که از آن استفاده کرده و خواندن نهجالبلاغه را در دستور کار قرار دهند. نهجالبلاغه، ریشهی باورهای انسان مؤمن و انقلابی است و جوانی که قرار است کار انقلاب را به پیش برد و فردای ایران را بسازد، چارهای ندارد جز آنکه ریشهی باورهای خود را هرچه بیشتر مستحکم کند، وگرنه در تندبادهای حوادث، خواهد لرزید، چنانکه در تاریخ اسلام و انقلاب برخی از دنیاطلبان لرزیدند.
#بصیرت_افزایی
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ پائولو در بیان اهداف الهیات مکتب خود خداوند را خطاکار، ظالم و بیحکمت معرفی میکند. وی خداوند را این گونه توصیف میکند تا بگوید: انسان معنوی هم میتواند چنین باشد. در اینجا به توصیف خداوند به این صفات از منظر وی میپردازیم:
🔺خدای خطاکار
👈خدایی که پائولو ترسیم میکند، خدایی بینقص و بی عیب نیست. خدای او، گاه اشتباه میکند و گاه بندگانش تاوان اشتباهات او را بر دوش میکشند.
👈 یکی از اشتباهات خدا در مکتب پائولو در داستان آفرینش بوده است:
ایزد زمان، پس از خلق گیتی هماهنگی آفرینش را یافت. اما کمبود بسیار مهمی را احساس کرد. یک همراه، که در این زیبایی با او سهیم شود. یک هزار سال برای آوردن پسری نیایش کرد.
آنگاه که ایزد زمان به تمنای دلش دست یافت، پشیمان شد؛ زیرا دریافت تعادل جهان بسیار ناپایدار شده است. اما دیگر دیر شده بود و پسرش در راه بود. پشیمانیاش تنها به یک نتیجه انجامیده، پسر دیگری نیز در زهدانش پدید آمد. اسطوره میگوید: از نیایش آغازین خدای زمان، نیکی پدید آمد و از پشیمانیاش بدی.6
👈در داستان «شیطان و دوشیزه پریم»، وقتی خارجی با ندای درونش گفتگو میکند تا علت و منشأیی برای شرّ بیابد، ندای درونش به او میگوید: «تلاش برای کشف دلیل وجودیات بیفایده است. اگر توضیحی میخواهی میتوانی به خودت بگویی من روشی هستم که خدا برای تنبیه خودش یافته است؛ تنبیه خودش به خاطر اینکه در یک لحظه غفلت، تصمیم گرفت جهان را خلق کند.»
⚠️ هدف از ترسیم چنین خدایی، که اشتباه میکند، این است که به انسان در راه معنویت القاء شود: خداوند هم اشتباه میکند. از اینرو، او نباید نگران اشتباهات خود باشد. انسان در مناجاتش با خداوند میتواند بگوید: خدایا اگر فهرست گناهان مرا به گناهان خودت مقایسه کنی، میبینی که تو به من بدهکاری. اما امروز روز آمرزش است. پس بخشش خود را نثارم کن و من نیز تو را میبخشم، تا همچنان در کنار هم حرکت کنیم.‼️
#نقد_عرفان_های_کاذب
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
⭕️سیاستهای ما در مقابل #فرقه_ها
🔰برای مقابله مؤثر با فرقههای انحرافی، سیاستهای مختلفی را میتوان لحاظ نمود که لازمه آن همکاری تمام یاشخاص –حقیقی و حقوقی- و متولیان امر، همچنین آحاد جامعه می باشد. برخی سیاستهای پیشنهادی (از نگاه کارشناسان) را می توان به شرح ذیل بیان کرد:
1⃣ گرفتن بسترهای حساس از حریف زننده
2⃣ پاسخ دادن به شبهات های اجتماعی و مبارزه با فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی
3⃣ ارتقای سطح آگاهی
4⃣ رفع آسیبها و نقاط آسیبرسان و ضربه
5⃣ همکاری و هماهنگی حوزه های متولی امر(اعم از فرهنگی، امنیتی، سیاسی و...) در مقابله با فرقهها
6⃣ اطلاعرسانی و آگاهیبخشی در خصوص پشتپرده و باورهای باطل فرقهها، بهویژه در مدارس و دانشگاه ها(آموزش استانداردهای فرقهای، همان طور که در کشورهای غربی نیز آموزش داده میشود)
7⃣ نقد کتب و آموزه های فرقهای. مانند عرفا واره های سرخپوستی یا آنچه در قالب ورزش نفوذ کرده و با عناوینی چون یوگا و ریلکسیشن، ترویج داده میشود.
8⃣ ارتقای اقدامات در حوزه ایجابی؛ عرضه عرفان اصیل برمبنای اصول و مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و الگوهای عرفانی در جامعه.
✅ با عملیاتی کردن این سیاست ها می توان به تقابلی مؤثر در برابر این هجمه خاموش و خزنده، دست یافت.
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
https://eitaa.com/antihalghe
💠 باورهای انحرافی درباره معاد و زندگی پس از مرگ!!!
🔸یوم المجادله:
طاهری در توصیف مراحل قیامت به مقطعی به نام مجادله اشاره می کند که انسان هایی که با خود دانش کمال را به همراه نیاورده اند در آن مقطع شروع به محاکمه خدا می کنند:
⬅️ " افراد زيادي براي زندگي در مقطع قيامت آگاهي و آمادگي ندارند و اين باعث ميشود تصوير مبهم و ناآشنايي از اين مرحله مشاهده کنند و يا برخي از آنان ، مانند نابينايان و ناشنوايان به دنبال نوري و صدايي براي برخورداري از امکانات زندگي در اين وضعيت فرا مکان و فرا زمان بگردند و در حسرت ناتواني ، آشفتهحال باشند. آنها از وضعيت قبل از قيامت (زندگي در مقاطع زمانمند) دانش کمال مناسبي با خود به همراه نياوردهاند تا بتوانند با شرايط جديد همراه و هماهنگ باشند و اين موضوع آنها را آزار ميدهد.به همين دليل ، شروع به اعتراض ميکنند.اعتراض آنها براين اساس است که طرح خلقت الهي را ناعادلانه ميد انند و همهي طرحهاي زيرمجموعهي آن را نامناسب و بيفايده تلقي ميکنند. بنابراين ، در قالب سؤالاتي به محاکمهي خد اوند ميپرد ازند. اين محاکمه عامل ديگري هم دارد که آن را به اوج ميرساند.آنها با عظمت «نفس واحد» مواجه شدهاند و از هم گريختهاند. بنابراين ، خود را در معرض اين سؤال ميبينند که چرا وحدت و پيوستگي با يکديگر را از دست داده و جلوهي حقيقي آدم را در هم شکستهاند. اين موضوع باعث ميشود که براي توجيه خود، با شدت بيشتري محاکمه را ادامه دهند و نسبت به فلسفهي خلقت اعتراض کنند.در اين وضعيت انسان قصد دارد ديگران را مقصر معرفي کند و با سؤالات و توجيهاتي عدالت خداوند را نسبت به خود منکر شود. او اين بي عدالتي را عامل زيان خود و نشانهي عدم صلاحيت دادگاه قيامت ميداند. بنابراين ، توجيه و دفاع از خود را آغاز ميکند."(انسان و معرفت ص 253)
طاهری با این توجیهات خلاف نص صریح قرآن، به انسان قدرتی می دهد که خدا را به محاکمه می کشد در حالی که خداوند می فرماید به زبان ها مهر می نهیم و اعضاء انسان ها به اعمالشان شهادت می دهند:
سوره النور
يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ
روزى كه زبانشان و دستهايشان و پاهايشان به زيانشان بر كارهايى كه مىكردهاند شهادت دهند. (24)
سوره يس
الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ [65] امروز بر دهانهايشان مهر مىنهيم. و دستهايشان با ما سخن خواهند گفت و پاهايشان شهادت خواهند داد كه چه مىكردهاند. (65)
نکته دیگر این است که در کلاس های حلقه به افراد القاء می شود این است که دانش کمال که انسان باید همراه خود ببرد تا آمادگی قیامت را داشته باشد فقط در کلاس های حلقه به دست میآید و منظور از آن آموزه های حلقه است.
♦️ برزخ:
طاهری توصیفی از برزخ بیان می کند که با آموزه های دینی مغایر است،او می گوید انسان پس از مرگ با کالبد ذهنی خود وارد برزخ اول می شود و در آنجا رب انسان، از طریق روح هادی انسان را به سمت خود فرا می خواند اما وابستگیهای انسان او را به سمت عقب می کشد و اجازه انتقال او به جهان دیگر را نمی دهد( انسان و معرفت ص 247)
🔰طاهری در این مورد ادعا می کند کسانی که از دانش کمال بهره ی لازم ندارند به پیش رفتن تمایل نشان نمی دهند و با میل به بازگشت در جا زدن را ترجیح می دهند.(انسان و معرفت ص 247)