eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
base.apk
31.16M
مجموعه کتب (ره) 📚 نرم افزار اندروید مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیت الله مصباح یزدی 💥بسیار قابل استفاده💥 https://eitaa.com/antihalghe
❓از «رهبران تکاملی» چه می‌دانیم؟ ✍️یكی از اقدامات سازمان‌یافته از جانب جهت زمینه‌سازی برای تمدن جدید شكل‌گیری گروه موسوم به در سال ۲۰۰۸ بود. رهبران تکاملی۲۹ معتقدند بشر به مرحله‏ای جدید از تکامل رسیده که تکامل معنوی است. گذر از این مرحله‏ تکامل در گرو ارتباط با آگاهی برتر یا خدای درون است. 📌آن‌ها می‏کوشند با آگاهی نوین معنوی، توسعه روش‏های و و ارتباط با ندای درون، این مرحله از تکامل را تسهیل و تسریع کنند و انسان‏ها را برای گذر از این مرحله‏ آماده سازند. رهبران تكاملی ادعا می‌كنند با آموزش ، تجسم خلاق و مثبت‌اندیشی، می‌توانند فرآیند تکامل را تسهیل کنند. آن‌ها مدعی هستند که با آموزش قوانین معنوی جهان، بشر را برای خلق عصر جدید و دنیای بهتر، توانمند می‌سازند. ➕در این گروه كه اكثر رهبران جنبش‌های معنوی نوپدید مانند «، ، ، » و... حضور دارند با رسالت انتقال آحاد بشر به تمدن جدید، سعی دارند با تغییر باورها و ارزش‌ها هرچه سریع‌تر، این جهش تمدنی را رقم بزنند. به همین جهت امروزه شاهد تبلیغ گسترده و چشمگیر آثار این افراد در كشورهای مختلف هستیم. البته در كشور ما نیز در اثر نا آگاهی، این تبلیغات بی‌تاثیر نبوده است. 🔰برگرفته از مقاله «عرفان‌ سیاسی ‌سرمایه‌داری»، نوشته «رسول حسن‌زاده» https://eitaa.com/antihalghe
🔺انجمن با انقلاب نبود ✍️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 14/12/1364 در مسجد در پاسخ به پرسشی درباره فرمودند: «بنده نظرم را راجع به انجمن حجتیه، روشن و صریح به همه شما می‌گویم. انجمن‌حجتیه قبل از انقلاب با نبود بعضی از افرادشان، کار فعال ضد انقلابی هم می‌کردند. بعضی فقط با انقلاب نبودند. ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد. بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند، بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند، پیوستند به انقلاب، حتی بسیاری از کسانی که در آنوقت یک حرکت منافی با انقلاب هم می‌کردند پیوستند به انقلاب و مشاغلی گرفتند در جاهای مختلف ...پس آن کسانی که در گذشته جزء انجمن حجتیه بودند اما الآن اولاً، جزء تشکیلاتش نیستند یعنی جزء انجمن نیستند. ثانیاً، دلبسته انقلابند. من می‌گویم این‌ها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده می‌کنیم.» ایشان در ادامه، از هر کسی که «جزء تشکیلات است با انقلاب میانه‌ای ندارد، دلزده از انقلاب است، به امام(ره) اعتقادی ندارد، ارادتی ندارد، تقلید از دیگران می‌کند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه‌گذاری کند» نیز به شدت اعلام انزجار کردند، خواه انجمنی باشد یا غیر انجمنی. https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ یوگا، مدیتیشن و ذن ❓ورزش یوگا که اخیرا داره رواج پیدا میکنه و برای تمرکز ذهن و آرامش کاربرد داره، آیا از لحاظِ شرعی، مُجاز و مشروعه؟ 📝 پاسخ 🙇 مراقبه [Meditation]، یوگا، ذن و... روش‌هائی هستند برای رسیدن به تمرکز، نشاط و غلبه بر اضطراب هایِ فکری و روانی. همه رشته هایِ انرژی درمانی از جمله این سه، اگر صرفا شامل حرکات ورزشیِ تمرکز محور باشند و کارِ غیرِ مشروعی نیز با آنها همراه نشود، اجرا و یادگیریِ آن از لحاظِ فقهی مُجاز است. (البته در این موارد فقط هدف این نیست و اهداف دیگری در نظر است) ⚠️👈 برای کسانی که به این وادی ورود پیدا میکنند دقت در چند نکته ضروری است: 1⃣ انحرافات: گاهی اشتغال به یک ورزش همراه می شود با قبول یا ترویجِ مبانیِ فکری ای که نشأت گرفته از یک آئینِ انحرافی است. مثلا ذن برگرفته از تفکراتِ بودائی است یا برخی از ریاضت هایِ پیشرفته یوگا انسان را دعوت به رُهبانیت[گوشه نشینی] و بی تفاوتی نسبت جامعه میکند که این در تنافیِ با مبانی اسلامی است. بنابراین باید از بخش های انحرافیِ آن بر حذر بود. 2⃣ خطاپذیری: استفاده از مدیتیشن، یوگا و ذن گرچه دارای فوایدی است اما اولا عاری از خطا نیست و ثانیا توصیه و تشویقی از جانب دین بر انجام این قبیل برنامه ها وجود ندارد. اگر واقعا ترقی و کمال، وابسته به طی کردنِ کلاس های مدیتیشن و نیز انجام حرکاتِ یوگا و ذن باشد، چرا دینِ اسلام این موضوعِ مهم را ذیلِ آموزه‌هاش نگنجانده است؟ چرا در متونِ دینی، اشاره‌ای به آموزه‌هایِ شبهِ ذن نشده است و مثلا امام صادق حرکات و دستوراتی مشابهِ یوگا برای مراقبه‌ی نفس به پیروانشان توصیه نکرده اند؟ 3⃣ آرامش کاذب: هر آرامشی مطلوب نیست. مشروب و مواد مخدر نیز برای لحظاتی ممکن است انسان را به آرامش برساند! برخی از عرفان هایِ نوظهور پیروانشان را با غوطه ور کردن در غفلت و بی‌خیالی به بی‌غمی به آرامشِ کاذب می رسانند. آیا چنین آرامشی میتواند عاملِ ترقی شود؟ آرامشِ غافلانه، یعنی پاک کردنِ صورت مسئله و نه حلِ مسئله. 4⃣ آرامش دینی: دینِ اسلام موافقِ ریاضت و مبارزه با هوای نفس، کسبِ آرامش و حضور قلب است. دینی که به این موارد توصیه کرده و ادعای کامل بودن دارد، آیا راه و روشِ رسیدن به این اهداف را بیان نکرده است؟ ✅ ارتباط با خدا، انجامِ واجبات، ترکِ گناه، انس با دین داران، صله رحم، انفاق به فقرا، زیارتِ اماکن مقدسه، تدبر در قرآن و دعاهایِ مأثور، مطالعه کتبِ حدیثی نظیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تفکر در نشانه های خدا، ارتباط با علمای صاحب نفس، تقید به برنامه عبادی، سیرِ مطالعاتِ دینی و در یک کلام پناهندگی به خدا با تقیدِ عملی به دستورات دین، انسان را به آرامشِ واقعی و به تعبیرِ سوره فجر به نقطه نفسِ مطمئنه می رساند. آرامشی در طرازِ زینب کبری که در حوادثِ پُر تألُّمِ کربلا شعارِ "و ما رأیتُ إلا جمیلاً" سر داد. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️علت خرافه گرایی در بین مردم چیست⁉️ ♦️ برخی افراد با علاقه بیش از حد به خرافات و بستن چشم‌هایشان به روی حقایق، اسباب کسب درآمدهای هنگفت را برای عده‌ای سودجوی فریب‌کار با عنوان پیشگو، کف بین، آیینه بین، رمال، فالگیر و غیره فراهم می کنند. 🔷 غافل از این که نه تنها بازیچه‌ی دست دیگری شده‌اند که خواسته و ناخواسته، اطلاعات شخصی و اسرار زندگی خود را در اختیار چنین افرادی قرار داده‌اند که بی‌شک نتیجه‌ای ناخوشایند به دنبال خواهد داشت. 🔶 این افراد فرصت‌طلب با استفاده از ترفندهای خاص، اقدام به خالی کردن جیب‌های مردم با رضایت خودشان می کنند زیرا مشتریان آنها با تصور اینکه اطلاعاتی دست نیافتنی از آینده نصیبشان می شود حاضر می‌شوند، هر مبلغی را برای دستیابی به این هدف را با کمال میل پرداخت کنند. 🔷 شاید در شرایط عادی فردی نباشد که رمالی و فالگیری را قبول داشته باشد و حتی افرادی که به دنبال چنین اموری می‌روند را نهی می‌کنیم اما وقتی در زندگی خودمان در تنگنا قرار می‌گیریم و افکار مختلفی ما را تحت فشار قرار می‌دهند، به فالگیری و رمالی رو می‌آوریم. 🔶 البته در اکثر موارد فرد مراجعه کننده از عدم واقعی بودن اطلاعات دریافتی خبر دارد اما به خود می‌قبولاند که این سخنان و پیش بینی‌ها درست است! و دروغ‌های تلخ و شیرین را باور می‌کنیم. 🔷 پشت این باورهای به ظاهر راه‌گشا! جرایم گوناگونی به وجود می‌آید و تأسف‌بارتر از همه این است که بسیاری از افراد تحصیل‌کرده و روشنفکر اسیر تفکرات واهی و پوچ این رمالان و شیادانی می شوند. 🔶 پدیده خرافه مخصوص ایران نبوده و در بسیاری از دیگر کشورها نیز این روند قابل مشاهده است. طبقات مختلف اجتماعی نیز در این مورد به یکدیگر شباهت دارند و در مواقع نیازمندی، دست به دامان این نیروی مبهم می‌شوند‌، غافل از اینکه رجوع به فال و فالگیر نتیجه اعتقادات خرافی است. 🔷 یکی از عواملی که انسان‌ها را از واقعیت زندگی دور می کند، فرار موقتی از وضعیت حال است. زمانی که افراد توانایی برآورده کردن نیازها و خواسته‌هایشان را به لحاظ فکری، اقتصادی و اجتماعی ندارند، به خرافات روی می آورند و به فالگیرها مراجعه می‌کنند. 🔶 این موضوع در بین جوامع جهان سوم به وضوح مشهود است. آمارهای موجود نشان می‌دهد ایرانیان سالانه بیش از صدها میلیارد تومان برای جویا شدن نظر فالگیر، هزینه می‌کنند. 🔷 همان‌طور که این روزها مشاهده می‌کنیم، تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی برای گرفتن انواع فال در جریان است و حتی کلاس‌های آموزشی که افراد مختلف در آن دوره می بینند تا بتوانند فال من و شما را بگیرند! ♦️ براستی چه کسی به این اوضاع دامن می‌زند و بازار این قبیل امور را داغ می‌کند❓ 🔶 انواع فال، دعا نویسی، کف بینی، سحر و جادو، طلسم، آیینه‌بینی و... به عنوان نمونه‌های خرافه‌گری از جمله مواردی هستند که در تمام مناطق سطح شهر صحنه به چشم می‌خورد که این موضوعات در مکان های بالای شهر بیشتر به صورت فالگیری و در مناطق جنوب شهر به صورت دعا نویسی است. 🔷 در واقع مراجعه کنندگان، زندگی خود را به دستان این افراد بی‌خرد می‌سپارند تا شاید آنچه که انتظارش را دارند اتفاق بیفتد، غافل از این که با این روند ملزم به اجرای بی‌چون و چرای اوامر رمال مورد نظر بوده و با این روش خود و اطرافیان خود را به خطر می‌اندازند. 🔶 زیرا بسیاری از دستورهایی که این افراد تجویز می‌کنند حاوی مواد و دعاهایی خاص است که آسیب‌های فراوان جسمی و روحی را به دنبال خواهد داشت. 🔷 از نوشتن انواع دعاها گرفته تا ترکیب گوشت خشکیده و استخوان کوبیده‌ی برخی حیوانات که زمینه‌ساز بیماری‌های خاص و نادری خواهد بود. 🔶 باتوجه به آنچه که گفته شد درمی‌یابیم که امروزه نه خرافه و نه انواع فال و ...، نه تنها راه حل مشکلات بشری نخواهد بود که مشکلات بزرگ‌تری را نیز ایجاد می‌کند که ضربات سهمگینی به مال و جان و اعتقادات افراد وارد می‌آورد. ♦️ پس بهتر است با نگاهی همه جانبه و منطقی‌تر و از راه و روشی درست و مطلوب به رفع مشکلات رو آورده و از این قبیل روش‌های منسوخ شده و پُرضرر دوری کنیم. https://eitaa.com/antihalghe
🏴🏴🏴 🔴 نگاه انجمن حجتیه نسبت به قیام عاشورا برای روشن شدن برخی تفکرات و آرای انجمنی‌ها به ویژه پیرامون فلسفه نهضت امام حسین (علیه السلام)، خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با رضا اکبری آهنگر به گفت‌وگو پرداخته است. ⚡️پاسخ به این پرسشها را در این گفتگو بخوانید: ❓از دیدگاه انجمن حجتیه، آیا ظاهر رفتار امام حسین(علیه السلام) برای بشر قابل فهم است و میتوان الگو گرفت؟ ❓نگاه انجمن حجتیه نسبت به مهدویت چه ارتباطی با دیدگاه این جریان نسبت به قیام عاشورا دارد؟ ❓آیا حرف مشهوری که می‌گویند انجمنی ها معتقدند که باید ظلم و فساد زیاد شود تا امام زمان(علیه السلام) ظهور کنند، صحیح است؟ ✅ متن کامل این گفتگو را اینجا دنبال کنید: https://b2n.ir/062386 https://eitaa.com/antihalghe
⚠️قانون جذب در قرآن و روایات‼️
⚠️قانون جذب در آیات و روایات‼️ مدعیان قانون جذب می گویند: ريشه قانون جذب در قرآن هم يافت مي شوند به شرط اينكه با ديد موافق بودن به قوانين آفرينش بنگريد و به قوانين الهي احترام بگذاريد. يكي از آيات توحيدي و كليدي قانون جذب در قرآن آيه 186 سوره بقره است كه اصل قانون جذب را به اثبات مي رساند. وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ چون بندگان من درباره من از تو بپرسند، بگو كه من نزديكم و به نداى كسى كه مرا بخواند پاسخ مى‌دهم. پس به نداى من پاسخ دهند و به من ايمان آورند تا راه راست يابند. (بقره، 186) 👈این آیه و روایاتی همچون روایت اذا دعوت فظن ان حاجتک بالباب؛ هنگامی که خدا را می‏خوانی چنان بیندیش که دعایت برآورده شده و خواسته‏ات آماده است» در باب درخواست از خداوند وارد شده و از دعاکننده می‌خواهد هنگام درخواست از خدا چنان بیندیشد که دعایش مستجاب است. 🔺آن‌چه دربارة این آیه و روایت و امثال آن نباید مورد غفلت واقع شود، کاوش در معنای دعاست.👈 دعا در متون دینی به معنای درخواست خاشعانه از خداوند متعال است. در دعا انسان نه از خودش، که از منبع لایزال الهی طلب می‏کند و این درخواست را متواضعانه مطرح می‏نماید و صدالبته انسان مؤمن قبل از همة این‏ها باید اعتقاد و اندیشه صحیحی دربارة خدای خویش داشته باشد. درحالی‌که در قانون جذب، هرسه نکته بالا، متفاوت بیان می‏شوند. 🔰 👈اولاً انسان‏ها ذهن خویش را مُعطی می‏دانند و قوه جاذبه ذهن را منبع درونی معرفی می‏کنند که با وجود این قدرت بی‏کران باطنی، هیچ منبع بیرونی دارای نقش فرض نمی‏شود. 🔸قانون جذب قوّة خلاقی در درون هرفرد تصویر می‏کند که انسان را از هر نیروی دیگر بی‏نیاز می‏کند. این قوه نه یک حقیقت متعالی که یک ابزار درونیِ فروکاهیده است. به‌همین دلیل جایگاه خدا در قانون جذب جایگاهی متعالی نیست، بلکه جایگاهی فرودین است که با وجود ذهن به استمداد از او نیازی نیست. 🔰👈دوم این‌که دعا باید با خشوع همراه باشد و انسان موحّد بداند که در جایگاه مخلوق نشسته و به سوی خدای متعال دست نیاز دراز کرده است؛ اما در قانون جذب، همة اشیا و تمام هستی در خدمت سرخوشی انسان قرار دارند و انسان نه‌تنها تمنّا نمی‏کند، که فرمان می‏دهد و بر مسند خدایی تکیه می‏زند. به‌همین دلیل در قانون جذب، کسی به خشوع تشویق نمی‏شود و تواضع ارزش به حساب نمی‏آید؛ بلکه انسان هرچه طلبکارانه با کائنات مواجه شود، بیشتر می‏تواند خواستۀ خود را بستاند. 🔰👈سوم این‌که انسان مؤمن کسی است که از باور و اعتقاد صحیحی برخوردار است؛ امّا قانون جذب تنها باوری را که لازم می‌داند باور به قدرت خلّاق درون است و بس. 🔺رهبران جذب بارها گفته ‏اند که برای دست ‏یافتن به خواسته ‏ها نیاز نیست به دین خاص یا اندیشه و مکتب خاصی پاییند باشید. همین‌قدر که بدانی به بزرگ‌ترین فرستنده مخابراتی روی زمین مجهزی، کار تمام است و می‏توانی به دنیا فرمان دهی 🔺بنابراین در قانون جذب نه‌تنها این گونه آیات و روایات (که برای بیان نشانه‏های ایمان و حقیقت توحیدند)، درست معنا نمی‏شوند، بلکه درخواست از خدا را در حدّ داشتن عکسِ مطلوب در ذهن، پایین می‏آورند و به یک عمل خشک ذهنی بسنده می‏کنند. این آیات و روایات در صدد بیان این نکته است که انسان مؤمن چنان خدا را شناخته است که تردیدی در استجابت دعایش ندارد؛ بدین جهت آیه و روایت در صدد بیان ضرورت تصحیح اندیشه و شکل دادن اعتقاد صحیح است نه تضمینِ استجابت آنی. زیرا دستة دیگری از روایات، استجابت را به معنای اعطای فوری معنا نکرده‏اند و زمان اعطا‏ را به مشیّت و ارادۀ الهی موکول کرده‏اند و چون خداوند در وعدة خویش تخلف نمی‏کند (ادعونی استجب لکم)، ممکن است درخواست انسان را در این دنیا و ممکن است در عالم دیگر به او تحویل دهد 🔸بر همین مبناست که رهبران قانون جذب می‌گویند: دعا و نیایش از آن رو لازم است که قادر است به فکر تمرکز دهد و به تداعی خواسته های انسان کمک کند 🔺 به گمان ایشان، دعا از این نظر مفید است که به تصویر‌سازی ذهنی کمک می‌کند؛ نه به اين دلیل که ارتباط با خالق است؛ نه اين‌که چون روح‌بخش است، و نه اين‌که چون در آن تعالي معنوي و تکامل نهفته است 🔺 مي گويند: دعا خوب است؛ چون باعث مي شود بتواني مطلوب‌هايت را بيش‌تر تجسّم کني. زيارت هم بروید، اما نه اين‌که چون زيارت خودش موضوعيّت دارد؛ بلکه چون باعث مي شود فزون‌طلبی آدمی، در مکان زيارتگاه تداعي شود ⚠️ بنا بر ایدۀ جذب، دعا چون مقدمة تجسّم و تمرکز است اهميت پيدا مي¬کند؛ نه چون خودش ابزاري مستقل در خدمت تعالي انسان است. زیارت نیز چون به انسان قدرت تداعی بیشتری می‌دهد، مفید است نه چون زیارت‌شونده دارای روحی بزرگ است که می‌تواند دیگران را در تعالی روحی دست‌گیری نماید. بنابراین