eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
225 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فروپاشی نظام‌های اخلاقی در آثار پائولوکوئیلو 🔸 پائولو نویسنده برزیلی بسیاری از آثارش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده عرفانی را در کتاب‌هایش ترویج می‌کند که در آن شریعت و دین جایگاهی ندارد. خدا در آثار کوئیلو معصوم نیست و نیازمند و دارای صفات شیطانی است. نوع نگاه کوئیلو به هستی با برداشتن مرز بین خوبی و بدی، منجر به فروپاشی هر نوع نظام اخلافی می شود اما متأسفانه با وجود این انحرافات در آثار وی همچنان کتاب‌های او به فروش می‌رسد. دکتر شهریار زرشناس محقق واستاد دانشگاه https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام مومنی: 💥۳ صفت بسیار مهم برای اینکه یار امام‌زمان عج‌ شویم🍃 https://eitaa.com/antihalghe
⭕️⭕️ غربِ معنویت ساز ! ✍️ عرفان های دروغین از دوران مدرنیته به مرور در میان فرهنگ غرب سر برآورد و بعد از دوران مدرنیته و در بستر پست مدرنیسم بیش از قبل رشد نمود. این جنبش های به ظاهر معنوی بیشتر تلاشی است برای افرادی که از رنج، پریشانی، سرگردانی و بی هویتی در غرب خسته شده اند و خود را به گونه ای نشان می دهد که سعی دارد تا آلام آنان را حتی برای لحظه ای و مدت کوتاهی التیام بخشد و کاهش دهد. ▪️ این جریان شبه معنوی که هیچ سنخیتی با معنویت و خداوند، با مفاهیم والای عرفانی و دین ندارد با متوقف کردن عقل و بها دادن بر اومانیسم و سکولاریسم تجربه ای جدید برای انسان بوجود آورده است که احساس می کند پا به عرصه معنویت گذاشته است! ▪️ در این گیرودار ایجاد حس معنویت خواهی کاذب و ایجاد معنویت های نوین بدلی و بی مبنا برای سلیقه های متعدد در غرب، به مرور مرام های شرقی نیز به میدان آمده و توجه به بودیسم و آئین های هندو نیز رواج یافت. ▪️ می توان گفت که امروزه تفاوتی میان آیین های شرق که بر پایه سنت های قدیمی رشد نموده و مطرح شده اند و عرفان های کاذب غربی در نهایت وجود ندارد چرا که هر دو هدفی مشابه هم را دنبال می نمایند و هر دو در خدمت برنامه ریزان غربی قرار گرفته اند. https://eitaa.com/antihalghe
🔴🔴یوگا از هند تا اسرائیل 🔸 شری راوی شانکار مشاور معنوی نارندرا مودی در دولت هند، یکی از عوامل اصلی گسترش تفکر یوگا در میان هر دو نخست وزیر که اتفاقا هردو سابقه مسلمان کشی دارند، بوده است. 🔸 راوی شانکار، بنیانگذار یکی از عرفان های کاذب هندی با عنوان «هنر زندگی» است که یکی از شعب فعال آن در اسرائیل مستقر است. وی تاکنون چندین سفر به سرزمین های اشغالی داشته و برنامه ای با عنوان «شکستن دیوارها» را برای رفع خصومت و نفرت میان جوانان اسرائیلی و فلسطینی، از چند سال پیش آغاز نموده است. 🔸 جالب است بدانید که شانکار با پشتیبانی دولت مودی، مبدع روز مشترک یوگا میان هندی ها و پاکستانی‌ها نیز هست. یوگیست های هندی و پاکی هر ساله، و در روزی مشخص، در دو سوی مرزها تمریناتی را برگزار می کنند تا دشمنی های میان دو طرف تمامی یابد. 🔸 نارندرا مودی در زمانی که سروزیر ایالت گجرات هند بود، عامل کشتار فجیع مسلمانان در این ایالت توسط احزاب افراطی هند بود. 🔸 نتانیاهو نیز هر روزه مسلمانان را در فلسطین می کشد؛ با وجود انجام حجم عظیمی از جنایات بیشرمانه از سوی این دو دولت در قبال همسایگان خود، حال پیشنهاد راه حل هایی معنوی برای کاهش این مناقشات را مطرح می کنند. 🔸 ظاهرا یوگا ابزاری مناسب برای برچسب زنی به دیگران و تکمیل فرآیند نژادپرستی و سلطه گری است که اگر غیر از این بود نمی توانست اینقدر مورد توجه جنایتکاران سیاستمدار قرار گیرد. https://eitaa.com/antihalghe
✡️ متن کامل نهمین قسمت از سلسله مقالات «فرقه مریمیه: از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» را با عنوان «جذب نخبگان به فرقه مریمیه» در آدرس زیر بخوانید: 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/14503 https://eitaa.com/antihalghe
💢وبینار تخصصی حجاب از منظر ادیان💢 ✅ با محوریت مسیحیت 👥 با حضور: 🔸سرکار خانم زهرا گنزالس مستبصر آمریکایی 🔸دبیر جلسه: سرکار خانم میرزاییان مسئول واحد خواهران مفام ⏰ زمان: یکشنبه، 27 تیرماه 1400 🕔ساعت برگزاری: 17 🌐آدرس صفحه وبینار: https://b2n.ir/s24670 📌ورود به عنوان مهمان https://eitaa.com/antihalghe
☯🕉 « آیین بودا » ♦️ آیین بودا یکی از قدیمی‌ترین کیش‌های هندی است که در تاریخ هندوستان و حتی دیگر کشورها تأثیرگذار بوده است. این آیین حدود ۲۵۰۰ سال پیش بر اساس تعالیم شاهزاده‌ای متعلق به هند شمالی (نپال امروزی) به نام «سیدراته گئوتَمه» شکل گرفت. 🔷 او در جست‌وجوی حقیقت زندگی، قصر پدر را ترک گفت و به گروهی مرتاض پیوست. پس از مدتی که از همراهی مرتاضان نتیجه نگرفت، خود به مراقبه مشغول شد و سرانجام راهی به رهایی از چرخه‌ی سنساره (تناسخ) یافت. 🔶 راه او از مرتاضان متعادل‌تر بود و هم‌زمان با کشف این راه به بیداری درون، روشن شدگی و نیروانه رسید و از این رو به «بودا» ملقب شد. 🔷 بعد از او دیگران و در مکاتب مشابه آیین وی را ادامه دادند. بودیسم از زمینه‌ها و مایه‌های رازگونه معنوی و عرفانی برخوردار است و همین رازوارگی و عرفانی بودن، ماندگاری آن را تضمین کرده است.
🔻 آموزه‌های آیین بودا با چالش‌ها و اشکالات مهمی به شرح زیر روبرو است: 1 🔷 بودا با صراحت تمام هرگونه تفکر غامض و پیچیده‌ی فلسفی را نفی می‌کند و فلسفه را راه نجات بشر نمی‌داند. الهیات و فلسفه نزد بودا جایگاهی ندارد. 🔶 در عوض بودا مدعی است که فقط در پی درد و رنج بشر است و می‌خواهد نیازهای انسان را بازشناسی کند و آلام او را کاهش دهد. با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که افرادی در دوره‌های مختلف زمانی، فلسفه یا متافیزیک را نفی کرده‌اند؛ ولی در نهایت، نظامی فلسفی ایجاد کرده‌اند. چند پرسش جدی در این باره مطرح است که آیا مکتب بودا درباره‌ی جهان، بینشی خاص دارد❓ 🔷 آیا درباره‌ی انسان و آینده او نگرشی خاص دارد❓و سؤالاتی از این قبیل که اگر جواب آن‌ها منفی باشد نمی‌تواند ادعا کند که می‌خواهد رنج و آلام بشری را کاهش دهد و نمی‌تواند چیزی به عنوان راهی برای وصول به نیروانه یا قوانینی همچون «سمساره» یا «کرمه» ارائه دهد؛ چرا که تمام این‌ها متضمن و مستلزم جهان‌بینی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی خاصی است که این مجموعه چیزی جز نظام فلسفی و تفکر الهیاتی نیست. 2 🔶 بودا با این تصور که انسان، آزاد است و می‌تواند آینده‌ی خود را هرگونه که می‌خواهد بنا کند، تقدیر جهان را منتفی می‎داند. این عقیده، ریشه در عدم اعتقاد او به ادیان و خدای ابراهیمی دارد. وی در این مسئله جانب انسان را می‌گیرد و با دیدی کاملاً اومانیستی، نقش خدا را در تدبیر جهان نادیده می‌پندارد. 3 🔷 مهم‌ترین بخش تعالیم اخلاقی عرفانی بودا چهار حقیقت جلیل است که محور آن رنج بشری است. او با اصالت بخشی به درد و رنج، راه‌کارهایی ارائه می‌دهد. او مهم‌ترین خصوصیت انسان را، در رنج بودن، می‎داند. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا انسان هیچ خصیصه‌ای دیگر ندارد و فقط در رنج خلاصه می‌شود ⁉️ 4 🔶 بودا از یک سو خودیت را منفی می‌کند و از سوی دیگر مدافع تناسخ است. لازمه‌ی پذیرش تناسخ، اعتقاد به وجود خود است؛ چرا که اگر روح از کالبدی جدا و به کالبدی دیگر منتقل شود و این امر دائماً در جریان باشد، مستلزم آن است که خودیت انسان باقی باشد. 5 🔷 در نظام بودایی جایی برای خدا و اعتقاد به او وجود ندارد و بودیسم یک نظام سکولار است. 6 🔶 در میان نمونه‌های یاد شده اشاره‌ای به «دالایی لاما» هم شد. در مکتب او علاوه بر پنج نکته یاد شده می‌توان گرایش به رسیدن به آرامش و شادی کاذب و بی‌هدف، پلورالیسم و پراگماتیسم امریکایی را نیز مشاهده کرد.(1) 🔻 پی‌نوشت: [1] . فعالی، محمد‌تقی، آفتاب و سایه‌ها، تهران: نشر عابد، ۱۳۹۰، صص ۱۹۸ _ ۲۰۰ https://eitaa.com/antihalghe