هدایت شده از موسسه مصاف
منتقد یا ... /توییت "علیرضا پورمسعود" درباره مؤسس فرقه متاریدیتگ
۱. "حسن فراهانی" پس از تلاش برای ایجاد فرقهای با عنوان متاریدینگ در سکوت خبری بود و حتی حامیان پشت پردهاش نیز چندان تمایلی به سخن گفتن درباره او نداشتند تا اینکه در اسفندماه ۹۹ به اتهام قتل با سلاح گرم توسط پلیس بازداشت میشود.
۲. ضابطان پرونده پس از بازجویی از نامبرده موفق به کشف خانه امن تجهیز شده توسط او میشوند و از آن پس این پرونده جنایی جنبه امنیتی نیز پیدا میکند. کشفیات از خانه امن او هوش را از سر میپراند.
۳. از انواع و اقسام سلاحهای گرم (کلت کمری و تک تیرانداز) و مهمات با مقادیر قابل توجه بگیرید تا قرصهای تقویت جنسی!
در هاردها و CDهای ضبط شده از وی، سخنرانیهای تقطیع شده #رائفی_پور نیز به چشم میخورد.
فراهانی در بازجوییهای خود عنوان نموده که این خانه امن به دستور واجا تجهیز شده است.
۴. البته این ادعای فراهانی است و حتما نافی زحمات فراوان بدنه خدوم امنیتی کشور نمیشود.
🔻و بدیهی است که باید در هر مجموعهای سره و ناسره از هم جدا شوند و این بر عهده افراد پاک و انقلابی همان مجموعه است.
🆔 @Masaf
🔸در سال های اخیر طرحی با عنوان 🔺متاریدینگ (فراخواندن)🔺 مطرح شده که در حال آموزش و برگزاری دوره های متعدد در بین طلاب و دانشجویان و اقشار مختلف جامعه است.
این روش توسط فردی به نام «حسن فراهانی» اجرا می شود.
✍ وی مدعی است این روش، شیوه جدیدی در روانشناسی آموزشی و ذهن شناسی و مهارتی برای پرورش ذهن و بالا بردن قدرت یادگیری و افزایش سرعت مطالعه است، بطوریکه فرد می تواند با تمرینات پیشنهادی این شیوه، یک کتاب 300 صفحه ای را در 20 الی 40 دقیقه با فهم کامل محتوا مطالعه کند، حتی اگرکتابی فلسفی، فنی، مهندسی ... باشد.😐😐
🔸بر اساس ادعای فراهانی دوره متاریدینگ بخشی از دوره جامع ⛔️علامه پروری⛔️ است که از دوره جنینی آغاز می شود.
📛در دوره علامه پروری که پانزده سال به طول می انجامد ادعا می شود فرد میتواند تا اجتهاد در علوم حوزوی و دکترا در پنج تا شش رشته و کسب دانش بیش از 14 رشته مختلف تا سطح دکترا و فراگیری زبان انگلیسی و عربی و فرانسوی و اسپانیایی،توان یادگیری خود را بالا ببرد.😳😳
☄آقای فراهانی با وجود برخورداری از تحصیلات دانشگاهی تا درجه دکترا و تدریس در دانشگاه و اطلاع از روش اثبات یک نظریه علمی، مدعی روشی است که بدون بررسی و تایید مراکز علمی و متخصصان روانشناسی آموزشی و ذهن شناسی و بدون طی مراحل ثبت نظریه که نیاز به تاییدیه های علمی و تخصصی دارد، این روش را به طور عمومی روی افراد و اقشار مختلف جامعه اجرا می کند.❗️❗️
😱متاسفانه در طی بیش از دو سال فعالیت ایشان، علاوه بر نداشتن نتایج مثبت مورد ادعا، آسیب های ذهنی و روانی در اثر به کارگیری تمرینات این روش به افراد مختلف وارد شده که منجر به مراجعه و شکایت به متخصصان و کارشناسان شده است.
👈جالب اینجاست که ایشان صرفا به نتایج و نمونه هایی اشاره می کنند که با استفاده از این روش سرعت مطالعه شان بالا رفته ( البته تاکنون حافظ قرآن در طی یک تا چهار ماه نداشته اند )، اما آسیب های وارده به افراد را نمی پذیرند.
⛔️وی مدعی است وجود چندین نمونه موفق در این روش برای تایید آن کافی است، حال آنکه تایید و نتیجه دهی یک نظریه باید به روش علمی و آکادمیک اثبات شود، نه فقط تجربی.
✅✅✅✅
سوال مهمی که برای منتقدین ایشان مطرح است این است این که چرا نظریه ای که به روش علمی اثبات نشده به طور عمومی بر روی افراد در حال اجراست❓
چرا آسیب های وارده مورد پذیرش ایشان نیست❓
چرا قبل از اجرای این روش به طور عمومی آسیب ها و عوارض بررسی نشده و برای جلوگیری و کنترل آن پیشگیری صورت نگرفته است❓
✅ دقیقا همان شیوه ای که فرقه هایی مثل ⛔️عرفان حلقه⛔️ در پیش گرفتند و فرادرمانی را بدون تایید علمی و تخصصی بطور عمومی آموزش می دهند و بر روی مردم اجرا می کنند که آسیب های روحی، روانی، جسمی و... فراوانی به مردم وارد کردند.
👈نکته دیگر که این روش را زیر سوال می برد شباهت بعضی مباحث و تمرین های متاریدینگ با بعضی فرقه ها و تفکرات انحرافی است که باز جای این سوال را باقی می گذارد که چرا دکتر فراهانی با وجود ادعای تسلط بر مباحث عرفان های کاذب و جریانات انحرافی از همان روش ها و تکنیک های فرقه ای بهره می برد؟ آیا مطمئن هستند این نوع شیوه ها آسیبی در پی ندارد؟
📛ایشان ادعا می کند مراحل متاریدینگ هنوز به طور کامل اجرا و آموزش داده نشده است و باید مدتها بگذرد تا این شیوه به طور کامل اجرا شود و نتیجه و بازدهی آن مشخص شود. جای تعجب است روشی که به طور علمی بررسی و تایید نشده باید مدت ها بر روی مردم اجرا شود تا نتایج آن اشکار شود.
آیا مردم ⛔️موش آزمایشگاهی⛔️ مدعیانی چون ایشان هستند و برای اهداف شخصی این افراد باید سلامت روحی و جسمی آنان به بازی گرفته شود❓❗️
✳️مهم ترین اشکال این شیوه تایید نشدن علمی و عدم اطمینان از نتیجه مثبت آن و وارد آمدن آسیب به افراد است که هیچ پاسخی ازایشان و همکارانشان دریافت نکردیم.
باز هم تکرار می کنیم آقای فراهانی
👇👇👇👇👇👇
مردم موش آزمایشگاهی شما نیستند.
این مطلب با توجه به گفتگویی که در مناظره با آقای فراهانی داشتم نوشته شده است.👆
@mirzaeeyan_s
https://eitaa.com/antihalghe
در سال 1395 حجت الاسلام مظاهری سیف مناظره ای با حسن فر اهانی داشتند که مطلب زیر درباره مناظره منتشر شد
👇👇👇
بنابر هماهنگی های انجام شده، صبح امروز (چهارشنبه، 30/04/1395) ساعت 9 صبح، در سالن آمفی تئاتر سرای محله بوستان الغدیر
تهران، حمیدرضا مظاهری سیف و حسن فراهانی به مناظره پرداختند.
موضوع این مناظره اشکالات متعدد علمی و عملی مربوط به "متاریدینگ" بود.
در این جلسه مظاهری سیف به تبیین محدودیت آناتومیک چشم و توان بینایی برای ادعای متاریدینگ پرداخت. او با اشاره به مدل های دوبخشی و چهاربخشی تقسیم مغز توضیح داد که هیچ نظریه ای برای ارتباط این مدل های کارکرد مغز و مدعیات متاریدینگ وجود ندارد.
در این مناظره حسن فراهانی که در ابتدا سخن گفت، با عبارات نامناسبی منتقدان را تهمت زننده توصیف کرد و به طرح پرسش هایی نظیر اینکه چرا به ما می گویید فرقه و جن گیر پرداخت. و از پاسخ به نقدهای مظاهری سیف خودداری کرد.
مظاهری سیف با بیان تعریف فرقه بر اساس نظریات مارگارت سینگر، در کتاب فرقه ها در میان ما، گفت: برخی از شاخص های فعالیت فرقه ای در فعالیت های فراهانی تحت عنوان متاریدینگ وجود دارد.
او همچنین در باره ادعای جن گیری گفت برخی از تمرینات چشمی شما بر اساس کتاب السر المستتر اثر شیخ بهایی برای مشاهده و احضار ارواح است، که منظور از ارواح در این متن ارواح ارضی است که مفهومی برای اشاره به جن هاست.
در پایان فراهانی با خشم و فریاد شروع به اهانت کرد و از تعابیری نظیر شارلاتانیسم، تهمت و افتراء، من در جبهه بوده ام، قرآن در سینه من است، من مسائلی را به دوستان نشان داده ام و آنها دیده اند که چطور یک دفتر را پر کرده ام، جلسه را به تشنج کشید.
نکته مهم در این جلسه مجری برنامه بود که از مریدان و حامیان فراهانی بود و در لابه لای بحث به دفاع از فراهانی سخن می گفت و اهانت های فراهانی به مظاهری سیف و موسسه بهداشت معنوی را تکرار می کرد.
فراهانی در بخشی از سخنانش به دفاع از معنویت بدون خدا پرداخت و تأکید کرد غیر از معنویت دینی ، معنویتی بدون خدا که با تأثیرات نورولوژیستی میتواند سلامتی و بهتر بودن را ایجاد کند، وجود دارد. این موضوع از نظر علمی هم ثابت شده است.
این مطلب که با اعتراض برخی از حضار مواجهه شد، این پاسخ را از مظاهری سیف دریافت کرد که اکنون در برابر تفکر انقلاب اسلامی که معنویت الهی و دینی را مطرح کرده است، نوعی معنویت بدون خدا و منهای دین که بر اساس شاخص های مادی سنجیده می شود، ارائه شده که در تقابل با معنویت دینی است. این دقیقا وجه مشترک همه شبه جنبش های معنوی یا عرفان های کاذب است که در جهان از سوی قدرت های مادی ترویج می شود. و متأسفانه جناب فراهانی هم چنین معنویتی را می پذیرند.
در این جلسه مظاهری سیف با نشان دادن حسن نیت و همدلی از فراهانی خواست تا ماه آینده با صرف نظر از روش های علمی و آزمودن متاریدینگ روی افراد، در شرایط کنترل شده علمی، همان افرادی که شما فیلم آن ها را در سایت و کانال رسمی آپارات معرفی کردید و گلچین شاگردهای شما هستند، مجددا مصاحبه شوند. اگر نود درصد بلکه هشتاد درصد آنها هنوز نظرات قبلی خود را تکرار کنند، متاریدینگ را خواهم پذیرفت.
مظاهری سیف تأکید کرد که متاریدینگ هیچ مبنای علمی ندارد و در عمل هم حتی یک مورد موفق متناسب با ادعاهای اعلام شده وجود نداشته است. و مدعی متاریدینگ به جای پاسخ به اشکالات علمی به حاشیه روی و اهانت پرداخته است.
مظاهری سیف تأکید کرد که اجازه نمی دهیم کسی به نام قرآن و سوء استفاده از گرایش های مذهبی و پاک جوانان مؤمن، ادعاهای واهی و افکار انحرافی را رواج دهد و جوانان را از قرآن و دین گریزان و سرخورده کند.
این جلسه در حدود چهار ساعت به طول انجامید و در ساعت سیزده و پانزده دقیقه به پایان رسید.
🎬 در ویدئوی زیر قسمتی از بخش پایانی این مناظره را می بینید که در آن حسن فراهانی (مدعی بنیانگذاری متاریدینگ) با عصبانیت تمام، منتقدان خود را مورد حمله قرار می دهد. واکنش های پرخاشگرانه وی به حدی بود که مجری برنامه، که خود از مریدان فراهانی بود، نسبت به رفتار پرتنش وی اعتراض نمود.👇
▶️@behdashte_manavi
🔺اعتقاد « دئیست ها » به معنویتی ورای ادیان ‼️
♦️گرایشهایی وجود دارد که در آنها اعتقاد به خدا وجود دارد و حتی به خدای واحد اعتقاد دارند، و ممکن است محور گرایش در آن عرفان، خدا باشد (علی الادعا) ولی پایبندی به دین، وحی و کتاب آسمانی وجود ندارد.
🔷 اینها را میتوان عرفانهای دئیستی نامید. اینها درواقع منکر نبوت هستند و عقل خود را کافی میدانند. همهی این گرایشها وجود دارند و فقط فرضهای ذهنی نیستند.
🔶 دئیست، کسی است که به خدا اعتقاد دارد؛ ولی معتقد است که وقتی خداوند این عالم را آفرید، کارش تمام شده و کاری به این عالم ندارد. عالَم خودگردان است؛ مثل ساعتی است که خدا کوکش کرده و خود آن بهصورت اتوماتیک کار میکند.
🔷 این مطلب را با توجه به اصول حکمت متعالیه ملّاصدرا مبنی بر مراتب داشتن وجود و اصل تعلّقی بودن وجود معلول و عدم استقلال آن نسبت به علت هستی بخش، بهتر میتوان تبیین کرد.
🔶 حاصل آن، این است که همگی علتها و معلولها نسبت به خدای متعال، عین فقر و وابستگی و نیاز هستند و هیچگونه استقلالی ندارند.
🔷 ازاینرو، خالقیّت حقیقی و استقلالی، منحصر به خدای متعال است و همه موجودات در همه شئون خودشان و در همه احوال و ازمنه، نیازمند به وی میباشند و محال است که موجودی در یکی از شئون هستیاش بینیاز از وی گردد.
🔶 بنابراین، آنچه از برخی فلاسفه غربی نقلشده که جهان طبیعت مانند ساعتی است که یکبار و برای همیشه کوک شده و دیگر کار کردنش نیاز به خدا ندارد، دور از حقیقت است.
🔷 بلکه جهان هستی در همه شئون و اطوارش نیازمند خدای متعال میباشد و اگر لحظهای از افاده هستی خودداری کند، هیچچیزی باقی نخواهد ماند.[1]
🔶 به اعتقاد دئیست ها خدا بعد از خلقت، دیگر در عالم دخالتی ندارد؛ نه دخالت تکوینی و نه دخالت تشریعی. منظور از تکوین این است که مسیر و سرنوشت عالم را قوانین طبیعت تأمین میکند و منظور از تشریع این است که قانون و وظیفهی انسان نیز به انسانها واگذار شده است.
🔷 پس طبیعت کار خود را انجام میدهد و انسانها هم، چون عقل دارند، تکلیف خود را مشخص کنند. به این دئیسم میگویند.
🔶 یعنی اعتقاد به خدا بدون اعتقاد به دخالت خداوند در این عالم، چه دخالت تکوینی و چه دخالت تشریعی. یکی از دئیستهای معروف، ولتر است. میتوان نظریهی تفویض معتزلی را نوعی دئیسم در تکوین محسوب نمود.
🔻این تفکر در غرب رواج زیادی دارد و یکی از زمینههایی که باعث پیدایش این تفکر شده، ادیان تحریف شده و انحرافی است.
🔷 وقتی به ادیانی مثل مسیحیت، یهود و... برخورد میکنند، متوجه میشوند که تعالیم آنها منطقی نیست و برخی از آنها خلاف عقل است؛ بنابراین نتیجه میگیرند که این سخنان نمیتواند سخن خدا باشد.
🔶 از طرفی به خدا اعتقاد داشته، و از طرفی میبینند این سخنان نمیتواند سخن خدا باشد و خودمان بهتر میفهمیم. وقتی عقل خود را کنار چنین دینی میگذاریم و میبینیم که عقل، بهتر از دین واقعیات را درک میکند، دلیلی ندارد از انجیل تبعیت کنیم.
🔷 این خداپرستی بدون دین، مذهب و شریعت است. گاهی با عناوین زیبا و مقدسی از آن تعبیر میشود، مانند دین فطری و طبیعی.[2]
♦️ دئیستها عقاید یکسانی ندارند، امروز بسیاری از متفکران در غرب، مسیحیت را نمیپذیرند؛ اما به خدا اعتقاد دارند. در کشور ما نیز گاهی چنین سخنانی شنیده میشود. آنها در این جهت مشترکاند که به دین پایبند نیستند.
🔷 در برخی از نوشتهها سخن از معنویت بدون دین گفته میشود. از نوعی معنویت سخن گفته میشود که در آن دین وجود ندارد. معنویتی ورای ادیان است. عناصری را برای معنویت برمیشمارند که پایبندی به دین در آنها وجود ندارد.
🔶 معنویت و عرفان شیعی چنین عرفانی را نمیپذیرد. در نگاه قرآنی، خدا همه کارهی این عالم است: «ألاَ لَهُ الخَلقُ وَ الأَمرُ تَبارَکَ اللهُ رَبُّ العَالَمِینَ».[3] پروردگار همهی عالم یکی است، و تدبیر همه امور به دست اوست.
♦️ بنابراین، شکر او و خضوع در برابرش بر همه واجب است و یکی از راههای تأکید بر یگانگی خداوند این است که خداوند کسی است که آسمانها و زمین را آفرید و امور آن را به نظام احسنی که جمیع اجزاء و اطراف آن را به هم مرتبط میسازد تدبیر مینماید، پس او به تنهایی ربالعالمین است.[4]
🔻پینوشت:
[1] . محمدتقی مصباح یزدی، آموزش فلسفه، ۱۳۷۸، ج ۲، ص ۱۹.
[2] . فنائی اشکوری، شاخصههای عرفان ناب شیعی، انتشارات اسراء، ص ۱۹۱ .
[3] . سوره اعراف، آیه ۵۴ .
[4] . تفسیر المیزان، مترجم موسوی همدانی، انتشارات اسلامی ۱۳۷۴، ج ۸، ص ۱۸۴ .
https://eitaa.com/antihalghe
🔺👹👺« عرفان ساحری » آئینی شیطان گرایانه
قسمت(اول) ♦️
🔷 نشان دادن راه دشوار و عرضه دستورالعملهای ناکارآمد، یکی از خصیصههای این آیین است.
🔶 در عرفان ساحری، از یک طرف مسیر را خطرناک و هدف را دشوار و دست نایافتنی معرفی میکنند؛ به گونهای که این طریق ممکن است به دیوانگی سالک مبارز هم منجر گردد.[۱]
🔷 دستورات غیرقابلتحمل دونخوان و دنیای افسارگسیختهٔ اوهام، ممکن است تعادل روانی سالک را به هم بزند و این مسیر بلای جان او گردد.
🔶 تمرینهای دشواری که دونخوان ارائه میدهد، مانند گرفتن روغن خوک و ترکیب آن با چند گیاه نایاب در چند مرحله و خوردن آنکه به اعتراف خود وی تأثیرات جنونآور و درهمشکنندهای دارد و باعث فراموشی و از دست دادن قوه حافظه میشود ـ با هر نامی که تبلیغ شود، جز رسوایی چیزی نخواهد بود.
🔷 کاستاندا در تجربهٔ شخصی خود بعد از مصرف پیوته، از ۳۰ بار تهوع و استفراغ نام میبرد که حالتی روانی به وی دست میدهد، به طوری که بارها سرش را به دیوار میکوبد؛ ساعتها لرزش بدن میگیرد؛ به هوا میپرد؛ فریاد میکشد؛ بعد از بالا و پایین پریدنهای مکرر، لباسهایش را کامل درمیآورد.
🔶 بعد شروع میکند به زوزه کشیدن، شبیه سگ و دنبال یک سگ راه میافتد؛ به گونهای که سگ میترسد و فرار میکند؛ و بیست بار دور خانه دور میزند؛ چنان شبیه سگ عوعو میکند که صدایش از چند مایلی شنیده میشود.
🔷 با سگ کشتی میگیرد و همدیگر را گاز میگیرند؛ به سرتاپای سگ ادرار میکند و سگ هم متقابلاً همین کار را با کاستاندا میکند.[۲]
🔶 از طرف دیگر، گاهی دستوراتی را پیشنهاد میکنند که اگر از یک جهت باعث تغییرشود، پارهای دیگر از فضایل اخلاقی را لگدمال میکند.
🔷 چنانکه در دستورات زیر کرامت انسانی و بزرگمنشی در فرد نادیده گرفته میشود و با این توجیه که این کارها فایدهای جادویی در بر دارد، پیامدهای منفیِ اجتماعی و روانی آن فراموش میشود:
🔶 آگاهانه به خود دروغ بگویید و علیه منفیترین ویژگیهای فکری (دروغهایی) بنویسید… نخستین وظیفه در صبح و آخر شب، باید تکرار این دروغها با صدای بلند و در جلو آیینه برای خودتان باشد.
🔷 اصلاً مهم نیست که میدانید اینها دروغ هستند… تمرین بیشتر، در این مورد است که توجه به عملی معطوف شده که از عمل عادی متفاوت میباشد.[۳]
🔻 در جای دیگر آمده است:
🔷 این تمرین، به دلیل بیهمتاییاش، لازم است مستقل ذکر شود؛ یک مرد فقط در لباس زنانه میتواند هنر کمین و شکار کردن (یکی از مراتب سیر باطنی در عرفان ساحری) را بیاموزد.
🔶 تمرین متشکل از این است که مرد خود را مثل زن چنان تغییر شکل دهد که برای هر ناظری متقاعد کننده باشد. برای آن که مثل زنی رفتار کنید، باید بیرحم، حیلهگر، صبور و ملایم باشید که خصوصیات طبیعی زن است.
🔷 وقتی زنی میخواهد این تمرین را اجرا کند، به نحوی مشابه باید مانند مردی تغییر شکل دهد و بنا بر آن عمل کند. این تمرین، اگر در میان دوستانتان انجام شود تأثیرگذار است.
♦️ برای اینکه این تمرین ارزشمند باشد، باید در میان بیگانگانی انجام شود که به خاطر تغییر شکل واقعاً فکر کنند با زنی سروکار دارند. این تمرین بدون استثنا موجب حرکت پیوندگاه میشود.[۴]
🔻 پی نوشت:
[۱] ـ آموزشهای دونکارلوس، ص ۱۴۰
[۲] ـ آموزشهای دونخوان، ص ۴۲
[۳] ـ آموزشهای دونکارلوس، ص ۱۵۶
[۴] ـ همان، ص ۱۳۱
https://eitaa.com/antihalghe