eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
226 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ هنگامي كه نامي از «تهاجم فرهنگي» برده مي‌شود، عده‌اي بي‌جهت موضع مي‌گيرند؛ اما باور كنيم يك مجسمه ساده بودا، صدف مارپيج، وزغ سه‎پا به‎شكل سربازان اين تهاجم در يونيفرم قدرت نرم فنگ‌شويي باورهاي ما را هدف قرار داده‌اند. ♻️شايد از هنگامي كه بشر در قرن 21 خود را از مباني اصيل الهي دور كرد و با پيشرفت روزافزون علم از معنويت فاصله گرفت و به مرز افسردگي رسيد؛ بر آن شد كه به دنبال معنويتي برود كه ساخته خود او باشد تا در پس آن، دنياي ايده‌آل را جست‌وجو كرده و به خوشبختي مورد انتظار خود دست يابد. در محيط اطراف ما نيز گاهي شنيده مي‌شود كه برخي افراد به دنبال خوشبختي خيالي خود به سمت عرفان‌هاي خوش‌‌آب و رنگ اما پوچ كشيده مي‌شوند.‼️ «فنگ‌شويي» نيز يكي از مواردي است كه در ايران طي چندين سال فعاليت، توانسته علاقه‌مندان را به‌سوي خود جذب كند؛ اما اينكه صحت و سقم فنگ‌شويي تا چه ميزان است در این مطلب بیان می شود: 👇👇👇
⛔️ فنگ‌شويي؛ خرافه يا واقعيت؟ 💠 فنگ شویی چیست؟ ◀️ در تعريف فنگ‌شويي آورده‌اند: به معناي باد و آب است، يك فلسفه و فن باستاني در چين است و براي پيدا كردن دكوراسيون مناسب و چيدمان درست اشيا در ساختمان‌هاي مسكوني، تجاري، باغ و غيره استفاده مي‌شود تا بهترين اثر را بر سلامتي، شادي، موفقيت، هماهنگي و به طور كلي انرژي مثبت «چي» داشته باشد. مهم‌ترين چيزهايي كه بايد رعايت كرد، پرهيز از بي‌نظمي و هرگونه انباشتگي، استفاده از رنگ‌هاي مناسب، خطوط منحني، در نظر گرفتن جهت‌هاي مناسب است، البته امروزه به طور رسمي در آن را خرافات مي‌دانند . ◀️ در فنگ‌شويي برای نشان دادن نحوه درست تقسيم از اين استفاده مي‌كنند كه عبارتند از: «اژدها» سمبل انرژي «ينگ» و نشانه عنصر چوب و فصل بهار است و انرژي آن در سمت شرق يا سمت راست بنا قرار مي‌گيرد. در مقابل اژدها، «ببر» داراي انرژي «يين» است و نشانه عنصر فلز. «لاك‌پشت» نيز نشان ثبات و استحكام قسمت پشتي زمين و بناست. «ققنوس سرخ» نيز در مقابل لاك‌پشت، حيواني افسانه‌اي بسيار فعال و هميشه در حال حركت و پرواز، به عنوان سمبل آسايش مادي در زندگي است.😐 ⛔️ «فنگ‌شويی»؛ بت‌پرستی مدرن قرن بيست‌ويكم 💠 اما پناه بردن به مجسمه و طلسم و انتظار قدرت و تاثیر و انرژی از آنها داشتن، و باورهای بی خردان است. فنگ‌شويي نوعی پرستی با چهره ای مدرن و خرافه گرایی با شکلی جدید است و چيزي جز فاصله گرفتن انسان از مبدأ هستي و كم‌شدن در زندگي نیست. انساني كه از صبح تا شب خود را اسير چندين نماد فلزي و چوبي و سنگي كند، چه رهاوردي را براي خود به ارمغان خواهد آورد؟ 😕 💠 از نظر آسيب‌شناسي رفتاري نیز، استفاده از مجسمه‌هاي زشت و بدشكل در ضمير ناخودآگاه افراد اثر منفي گذاشته و حتي ممكن است باعث شباهت جنين انسان به آنها شود، بنابراين استفاده از اين‌گونه اشيا يعني مجسمه «سر سگ»، «قورباغه» يا «موش» در محيط خانه فقط باعث اضطراب و دلهره كودكان مي‌شود و هيچ نفع ديگري ندارد.😱😱 💠ساده زیستی، مرتب و منظم بودن و نظیف و پاك نگه داشتن محيط زندگي و تغييرات چيدماني در آنها استفاده از ابزار و وسايلي كه نياز واقعي به آنها وجود دارد،🌷 خودداري از خريد و نگهداري از وسايلي كه مازاد و احتياج است، همگی دستوراتی اسلامی است که بیش از يك‌هزار سال پيش توسط ائمه عليهم‌السلام مورد تاكيد قرار گرفته است. 👌 اما انرژی و شادی هر خانه به وسایل درون آن خانه نیست، بلکه به رفتار و اخلاق نیکو اعضای آن خانه نسبت به یکدیگر است. بسیاری از خانه ها وجود دارد که دکوراسیون داخلی آن دقیقاً بر اساس اصول فنگ شویی طراحی شده است، اما از بیشترین میزان ناآرامی و پریشانی برخوردار است و اعضای آن خانه همواره از هم جدا و نامهربان هستند. 👈آنچه اعضای یک خانواده را دور هم جمع می کند و بین آنها الفت و مهربانی بر قرار می کند، عمل به دستورات دینی و پایبندی به آن است. به هر میزان که خداوند در زندگی کم رنگ شود به همان میزان اضطراب و پریشانی بیشتر خواهد بود. 🙏
دکتر سید کاظم موسوی عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي علت پناه‌آوردن برخي از مردم به فنگ‌شويي را چنين بيان مي‌كند: 🔺 دور شدن از باورهاي اصيل باعث پناه‌بردن به اين گونه طلسم‌ها و خرافه‌ها مي‌‌شود، مثل مهره خوشبختي، مجسمه گشايش بخت و يا عروسك آورنده خواستگار! اين گونه باورها صدها سال است كه در جوامع منزوي شده است، نمي دانم چرا امروز عده‌اي تلاش مي‌كنند، دوباره جوانان ما را با اين گونه ابزار مشغول كنند؟! اين بخشي از ناتوي فرهنگي است كه مي‌خواهد بين باورهاي اصيل اسلامي و جوانان فاصله ايجاد كنند. * فنگ‌شويي نوعي از بت‌پرستي مدرن است. ایشان با اشاره به اينكه فنگ‌شويي از بطن اعتقادي بودا نشأت گرفته و نگاه الوهيتي ندارد، بيان مي‌دارد: 🔺در واقع فنگ‌شويي بت‌پرستي مدرن است. در فنگ‌شويي ساده‌زيستي تبليغ مي‌شود، در حالي كه اسلام به ساده زيستي به عنوان اصلي اساسي نگاه كرده است، به طوري كه ساده‌زيستي در سيره عملي رسول اكرم صلي‌الله ‌‌عليه ‌و‌آله ‌و‌سلم و ائمه عليهم‌السلام، به طور نمونه در ساده غذا خوردن، ساده لباس پوشيدن، ساده معاشرت كردن با مردم به وضوح ديده ‌مي‌شود. وي فنگ‌شويي را ‌وصله ناچسب مي‌داند و مي‌گويد: 🔺 جريان فنگ‌شويي يك نوع تضاد با اسلام دارد، بنابراين محققان و انديشمندان حوزوي و دانشگاهي بايد در خصوص عوامل انحرافي، آگاهي لازم را به مردم بدهند و در تعامل با مردم كوشا باشند و با بيان زيبايي‌ها همراه با آيات قرآن و روايات، اسلام ناب محمدي را به مردم بيشتر بشناسند و جامعه را در برابر ناتوي فرهنگي واكسينه كنند. * ضرورت تقويت توكل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) توجه به اين نكته كه فنگ‌شويي آرام آرام در محيط اجتماعي و اعتقادي مردم دام مي‌گستراند و محققان ديني بايد با معرفي صحيح آن به مردم در پيشگيري هر چه بيشتر آن كوشا باشند، چرا كه فراروي فنگ‌شويي چيزي جز فاصله گرفتن انسان از مبدأ هستي و كم‌شدن توكل در زندگي به چشم نمي‌خورد. انساني كه از صبح تا شب خود را اسير چندين نماد فلزي و چوبي و سنگي كند، چه رهاوردي را براي خود به ارمغان خواهد آورد؟ به راستي انسان مسلمان، پرودگار عالم را در كجاي قلب خويش جاي داده است؟! بياييم با دوري از شرك ظاهري و خفي، با تقويت توكل و توسل خويش به خداوند متعال و ائمه معصومين عليهم‌السلام ـ‌كه رابطه فيض الهي هستند‌ـ معناي صحيح زندگي را درك كنيم و با افزايش رابطه خود با خالق هستي، دنيا را به خاطر او به تسخير درآوريم. https://eitaa.com/antihalghe
متاسفانه این تفکر انحرافی با عناوین مختلف در فضای مجازی تبلیغ می شود. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 حاشیه پر رنگ تر از متن در روزهای اخیر شاهد واکنش های مختلفی به اظهارات نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «نمور» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد هستیم. خانم نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامهٔ این فیلم، در نشست خبری پس از نمایش فیلم در جشنواره، اظهاراتی کرد که موجب واکنش های متفاوتی از طرف جامعه و شخصیت های فرهنگی و دینی و... شد. اما عجیب اینجاست که همه به این اظهارات توجه داشتند، ولی فراموش کردند این مطالب در مقام دفاع از وقایعی بود که در فیلم «نمور» بیان شده است. آیا منتقدین متوجه بودند در فیلم، داستانی روایت شده که خانم معراجی در دفاع از آن مجبور به بیان آن مطالب سخیف و غیرشرعی شده؟ چرا به اصل فیلم پرداخته نمی شود و مورد اعتراض قرار نمی گیرد؟ در فیلم دختر خانواده بعد از ارتباط.... با پسری که به او علاقه دارد، باردار شده، اما پسر او را رها کرده به خارج از کشور می رود، برادر بزرگ خانواده برای حفظ آبروی خانواده فرزند را از خواهر جدا کرده و او را به عقد رفیقش در می آورد و فرزند این رابطه... را با خود به خارج از کشور می برد. خانم نوشین معراجی برای توجیه حلال زادگی این فرزند و دفاع از بیان این نوع رابطه در فیلم، چنین اظهاراتی کرده است. مسولین جشنواره اول باید پاسخ دهند چگونه این فیلم با این نوع نگاه غیرشرعی و فمینیستی به جشنواره فجر راه یافته و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمده و آیا قرار است این فیلم که به اذعان منتقدین سینما بسیار ضعیف ساخته شده که حتی موجب تمسخر تماشاچیان و منتقدین بوده و با هدف القاء افکار فمینیستی و زیر سوال بردن غیرت خانواده های ایرانی ساخته شده، در سینماها به اکران درآید؟ چرا کسی به نمایش فیلم و محتوای آن که قرار است در برابر چشمان دختران و پسران و جوانان این جامعه که ارزش های دینی الویت آن است، اعتراض نمی کند و فقط به دفاع بلاوجه نویسنده فیلم پرداخته می شود؟ این پرداختن به حاشیه و غفلت از اصلِ فاجعه نیست؟ رها کردن اصل که ترویج تفکرات فمینیستی و زیر سوال بردن روابط اخلاقی و شرعی در خانواده مسلمان ایرانی مهمتر است یا اظهارات نویسنده در دفاع از آن؟ آیا با عذرخواهی خانم نویسنده اکران این فیلم هم در آینده ممنوع می شود یا باید شاهد نمایش فیلم در سینماهای سراسر کشور باشیم؟ البته به گمان من ساخت فیلم با این موضوع، و راه یافتن آن به جشنواره فجر با وجود ضعف های فاحش در ساخت و اظهارات نویسنده در دفاع از قبح شکنی فیلم، هدفدار بوده و پررنگ کردن حاشیه(اظهارات نویسنده) برای دور شدن اذهان از اصل ماجرا(داستان فیلم) است که قرار است در آینده‌ به‌نمایش در آید. چه بسا همین حاشیه کنجکاوی مخاطبان برای تماشای فیلم را دو چندان کرده و به فروش گیشه آن کمک کند. ✍ فاطمه میرزاییان https://basir14.com/?p=914 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎸🎸 پیشوای اهل حال 💢 احمد بصری مشهور به احمدالحسن در بحث 🔺🔻پخش موسیقی با صدای زن و اشعار صوفیه از صفحه فیسبوک احمد اسماعیل 👌 بسیار جالب و دیدنی https://eitaa.com/antihalghe
📚کتاب آرامش ماندگار به چاپ دوم رسید 📌ارزش آرامش آنقدر زیاد است که خداوند باز کردن درهای رحمتش را مشروط به بودن آن در زندگی می کند. ♨️آرامش در سایه امیدواری به خداوند حاصل می شود و کسانی که به خداوند امیدار هستند، مورد رحمت خدا قرار می گیرند. کتاب آرامش ماندگار در پنج فصل به رشته تحریر در آمده است: ⭕️فصل اول به مباحثی پیرامون آرامش می پردازد ⭕️فصل دوم آثار آرامش را بیان می کند ⭕️فصل سوم عوامل از دست رفتن آرامش را مورد بحث قرار می دهد ⭕️فصل چهارم تکنیک های رسیدن به آرامش بیان می شود ⭕️فصل پنجم راهکار عملی انجام تکنیک ها ارائه می گردد. ❌این اثر در 170 صفحه توسط انتشارات انتظار مهر روانه بازار شده است. جهت تهیه با این شماره تماس بگیرید، 09155210559 https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻شاخصه‌ های مشترک جریان‌ های انحرافی 🔹از جمله شاخصه‌های مشترک جریان‌ها و معنویت‌های انحرافی می‌توان به عقل‌گریزی، مخالفت با آموزه‌های قرآن و سنت معصومین(علیهم‌السلام)، شریعت ستیزی، دعوت به خود، ترویج اباحی‌گری و... اشاره کرد. https://eitaa.com/antihalghe
⏳پیدایش یوگا یکی از مسائل پیچیده هند شناسی است . به نظر برخی ، یوگا قدمتی بیش از 5000 سال دارد . چند سال قبل خاورشناسان معتقد بودند یوگا وارث معنوی برهمنی و بازآورده سنت کهن آن است و اصولاً منشاء یوگا را می توان در سروده های ریگ ودا در مفهوم کلمه «تاپاس یعنی ریاضت یافت . 🔥هنگام هجوم اقوام هند و اروپایی و انقراض تمدن های شهر نشین دره سند ، پاره ای از آداب و رسوم ریاضت که احتمال می رود وجه مشابهی با یوگا داشته باشد ، در قشرهای پایین اجتماع رسوخ یافت و یوگا یکی از ارکان اساسی معنویت هند و یکی از صفات شاخص آن گردید. ⁉️هنوز به خوبی روشن نشده است که فنون و آداب یوگا اولین بار به وسیله چه کسانی به کار برده شده است . تاریخ پیدایش یوگا را کهن تر از زمان تدوین کتاب « یوگا سوترا » می دانند تا آنجا که در اساطیر و افسانه ها این تعلیمات را به خدایان هندی نسبت می دهند ، اما اتفاق آرای محققین بر این است که نخستین اثر حاوی مبانی مکتب یوگا ، رساله « یوگاسوترا» نوشته پاتانجلی حکیم و فیلسوف هندی است. 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz
🔗مطابق گفته ی طرفداران « یوگا » ، (شیوا) الهه و خدای « یوگا» می باشد و به همین دلیل ، الهه ی هندو « شیوا» عمدتاً در حین انجام « مدیتیشن یوگایی » به تصویر کشیده می شود . ⁉️جالب این که تعداد زیادی از منابع مکتوب « یوگا » فلسفه ی تعالیم یوگا را پرستش شیوا عنوان کرده اند . یوگا همان پرستش شیوا خدای هندویان باستان است . 🕉متاسفانه « یوگا » آیین پرستش « شیوا » خداوند الحادی هندویان باستان است که در قالب اوراد ، اذکار ، وضعیت های بدنی ، نرمش ها و سماع های مخصوص و .. سازمان دهی شده است . 🔥اما موضوع موقعی نگران کننده می شود که بدانیم « شیوا » همان تمثال شیطان در آیین هندو است ! 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz
🔍نگاهی به کتاب مرجع شیطان پرستان یعنی « انجیل شیطانی the satanic bible » می تواند کمک زیادی به بررسی این ادعا نماید . 📙در این کتاب نویسنده ی کتاب و رهبر سابق شیطان پرستان جهان anton szandor lavey ، در مبحث نام های شیطانی نام « شیوا » الهه ی هندویان و « کالی » دختر « شیوا» و یکی دیگر از الهه های هندویان را در کنار نام های دیگر همچون « شیطان » « لیلیث » ، « ایشتار » ، « ست » و سایر نام های شیطانی ذکر نموده است . 📌آنچه که با نام « یوگا » و به عنوان ورزش فرح بخش و روحانی مورد تبلیغ و ترویج قرار می گیرد ، چیزی نیست جز اوراد ، اذکار ، حالات و نرمش ها و سماع هایی که به منظور پرستش خدای شیطانی هندویان باستان یعنی « شیوا » صورت می گیرد و فراگیران « یوگا » در کلاس های خود می آموزند که با اوراد و اذکار و حالات بدنی خاص خود ، انرژی حیاتی ! را از الهه ی شیطانی « شیوا » طلب نمایند ! 📘 دانستنی های یوگا ، واحد تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، 1391 https://eitaa.com/antihalghe @roshangari_maz