eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
232 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب امروز با کدام آیه قرآن سخنان خود را ختم کردند وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ و سست نشوید و غمگین نگردید و شما برترید اگر ایمان داشته باشید! https://eitaa.com/antihalghe
☯ از نظر « دالایی لاما » انواع شادی از هر نوع و جنسی مجاز است‼️ ♦️ دالایی لاما برای اینکه بتواند اصل دوری از رنج را که مبنای تفکر بودایی است، توجیه کند، به انواع شادی از هر نوع و جنسی رو آورده است. 🔷 شادی در نظر دالایی لاما آن چیزی است که بتواند یک فرد را از این رنج دنیا رهانیده و سختی‌ها و رنج را در وجود او به فراموشی بسپارد. ه 🔶 دالایی لاما شعارش را اصل رنج در دنیا قرار داده و مریدانش را به دوری از آن فرامی‌خواند. 🔷 او در دعوت به شادی می‌گوید: «از دیدگاه یک بودایی حتی کوچک‌ترین حشره، این حس را (حس غلبه بر رنج) در خود دارد که مطابق با ظرفیت وجودی اوست و بر این مبنا سعی دارد به شادمانی دست یابد».[۱] 🔶 و برای همدردی و توجیه حس موردنظر خود (دوری از رنج) به همان نگاه مشترک بودا و سایر مکاتب هندی که به رنج یک نگاه بدبینانه دارند در اولویت‌های درمان خود قرار می‌دهد. ♦️ اودراین‌باره می‌گوید: «همدردی واقعی بر مبنای حس احترام برای دیگران و درک این واقعیت قرارگرفته است که دیگران نیز حق‌ دارند همانند ما شاد باشند و بر رنج فائق آیند».[۲]
🔻 در عرفان بودا هر عمل و فعلی که باعث ایجاد شادی بشود جایز شمرده می‌شود و مقصود آنها از شادی همان لذت و شادی دنیوی است. ♦️ به همین خاطر است که در میان آنها اعمال جنسی، استفاده از مواد مخدر و غیره بسیار دیده می‌شود. 🔷 دالایی لاما برای گفته‌های خود دلیل فلسفی و علمی مطرح نمی‌کند، او در گفته‌هایش رمزه برطرف کردن رنج‌ها و سختی‌ها را دانایی و آگاهی بیان می‌کند، ولی نه آن آگاهی که از علم به معنای مصطلح نشأت بگیرد بلکه به نظر وی کسی را آگاه می‌گویند که اعتقاد به دالایی لاما داشته باشد و هر چیزی که او می‌گوید را وحی مُنزَل بداند.ه 🔶 دالایی لاما در تعریف شادی می‌گوید: «ازنظر من بالاترین شادی آن هنگامی است که انسان به آزادی و آزادگی برسد، در آن زمان هیچ رنج و عذابی وجود ندارد و آن شادی ابدی است».[۳] 🔷 دالایی لاما با تعاریف این‌چنینی از شادی یک تعریف مبهم و مجملی ارائه می‌دهد، و در سخنان بعدی خود هم در مورد شادی و نحوه آن تعریف جامعی ارائه نداده و فقط می‌گوید شادی آن چیزی است که شما را به مرز آزادی و آزادگی برساند. 🔶 این چگونه شادی و نشاطی است و چه خصوصیاتی دارد، هیچ اشاره‌ای نمی‌کند. او در بیان؛ آزادی را یک نوع حالت معرفی کرده که در آن ذهن از احساسات آلوده و خشن پاک‌ شده باشد. [۴] در اینجا هم بیان نمی‌کند که احساسات آلوده چه چیزی بوده و نحوه پاک‌سازی آن به چه صورتی می‌باشد. 🔷 اینجا سؤالی مطرح می‌شود و آن اینکه نظر اسلام در رابطه با شادی و گریه چیست؟ آیا با شادی می‌توان به خدا رسید و یا فقط با گریه کردن است که می‌شود خدا را درک کرد❓ 🔶 در آیات قرآن کریم شادی هم تمجید و ستایش‌شده[۵] و همچنین در بعضی آیات مورد سرزنش و نکوهش قرارگرفته است.[۶] 🔷 بنابراین نتیجه می‌گیریم که انسان‌ها با شادی صرف و یا گریه کردن تنها راه کمال به‌سوی خداوند متعال را طی نمی‌کنند. و دین اسلام طرفدار شادی عقلانی و مورد تأیید عقل است نه هر نوع شادی. 🔶 البته این نکته را باید متذکر بشویم که «شادی و سرور از گرایش‌های فطری هر انسانی است».[۷] اما گرایش‌های فطری انسان هم از موارد غیرعقلانی اِبا می‌کند. 🔷 در عرفان بودایی پایان غم و اندوه همان شادی است و آرامش را به‌عنوان نبود غم و اندوه تفسیر می‌کنند که این خود نوعی شادی و آرامش منفی را به دنبال دارد. 🔶 دالایی لاما می‌گوید: «وقتی در مورد شادی در مکتب بودا صحبت می‌کنیم درک ما از آن محدود به یک وضعیت از احساس می‌شود، یقیناً باز ایستایی «توقف کامل رنج» یک وضعیت حسی نیست. بااین‌وجود می‌توانیم بگوییم این پدیده عالی‌ترین شکل شادی است.»[۸] 🔷 سؤالاتی که در اینجا به ذهن می آید این است که آیا فقط عوامل سلبی برای شادی مؤثر است❓ آیا عوامل ایجابی مثل نیروی مطلق و عشق نامحدود نمی‌تواند شادی‌آفرین باشد❓ 🔶 همه می‌دانیم که برقرار کردن یک رابطه قوی با کسی که پاک، مهربان و معدن همه خوبی‌ها است چقدر می‌تواند به انسان آرامش ببخشد و روح و روان او را صیقل بدهد. 🔷 خداوند متعال عامل ایجابی برای ایجاد آرامش ابدی و همیشگی برای انسان‌هاست، که باایمان و عمل به دستوراتش می‌توان حضورش را در تمام اوقات زندگی احساس کرد. ♦️ شادی و سرور یکی از القاب خداوند متعال است و انسان برای رسیدن به شادی مدنظرن خداوند همیشه بال شوق داشته و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. 🔻پی‌نوشت: [۱]. عشق و همدردی، دالایی لاما، ترجمه میترا کیوان مهر، تهران، انتشارات علم، 1384، ص ۵. [۲]. همان، ص ۱۶. [۳]. دالایی لاما، هنر شاد زیستن، مترجم شهناز انوشیروانی، تهران، 1382، ص ۴۱. [۴]. زندگی در راهی بهتر، دالایی لاما، ترجمه فرامرز جواهری نیا، تهران، انتشارات ماهی، 1384، چاپ دوم، ص ۸۲ . [۵]. سوره آل‌عمران، آیه ۱۷۰. [۶]. سوره حدید، آیه۲۳، سوره آل‌عمران، آیه ۱۸۸. [۷]. رشحات البحار، کتاب الانسان و الفطرة، ص ۵۴. [۸]. دالایی لاما، کتاب بیداری، ترجمه میترا کیوان مهر، تهران، انتشارات علم، 1384، ص ۵۹. https://eitaa.com/antihalghe
حمایت سرکرده فرقه عرفان حلقه از آشوبگر قاتل!!! https://eitaa.com/antihalghe
🌟انجمن حجتیه🔉 ♧انجمن حجتیه به رهبری شیخ محمود ذاکرزاده تولایی معروف به شیخ محمود حلبی از علمای به نام مشهد،با هدف مبارزه با بهائیت تشکیل یافت ♧انجمن با هدف و نیت ارزشمند و برای دین و مذهب تشیع ایجاد شده بود؛گرچه بعد ها انحرافاتی در آن بوجود آمد 1️⃣در قضاوت هایی که افراد درمورد حجتیه داشته اند،بسیاری افراط و تفریط وجود داشته؛برخی آنها را منحرف از اسلام و انقلاب خوانده اند و برخی دیگر معتقد و متدین ناب گفته اند *اما نکته ای که باید درنظر گرفت این است که ما این جریان را نه ضد فرهنگ،بلکه باید یک خرده فرهنگ قلمداد کنیم 2️⃣شیخ محمود؛ درمورد شیخ محمود حلبی باید گفت در دیانت و علم ایشان شکی وجود ندارد. ایشان شاگرد بسیاری از علمای معروف بودند اما در میان آنها،میرزا مهدی اصفهانی،عالم و فاضل مشهدی و بنیانگذار مکتب تفکیک،بیش ترین تاثیر را بر او داشت ♤در مکتب تفکیک بر این باور بودند که نباید وارد فلسفه و عرفان و ومباحث عقلی شد. محمود حلبی نیز قائل به این مکتب بود ایشان دغدغه ی حفظ اسلام و دین و عدم نفوذ بهائیت در پیکره ی تشیع را داشت که از این نظر قابل تقدیر و احترام هستند،اما ایراداتی نیز داشتند از جمله اینکه ایشان بر یک خط مشی سیاسی و اعتقادی نبودند و باور داشتند برای رسیدن به اهداف مقدس،از برخی اصول میتوان گذشت(همانند آنچه در ماکسیسم وجود دارد) *اما نباید گفت ایشان به سکولاریسم عقیده داشتند بلکه در مقام عمل،دغدغه و فقه سیاسی نداشتند 3️⃣انجمن فعالیت غیر سیاسی داشته که این نیز برگرفته از تاکتیک بهائیت بود 4️⃣رژیم پهلوی با توجه به رویکرد غیر سیاسی انجمن،از آنها حمایت میکرد. *درحالی که خود محمود حلبی فعالیت سیاسی مانند جریان ملی شدن صنعت نفت داشت 5️⃣مغلطه و اشتباهی که حجتیه ها داشتند این بود که آنها مبارزه با بهائیت را هدف اصلی قرار داده بودند،درحالیکه از رژیمی حمایت میکردند که خود حامی اصلی بهائیت بود 6️⃣نباید از این نکته غافل بود که تلاش های آنان در تبلیغ تشیع و مقابله با بهائیت کاملا موفق بود و بسیاری را از گمراهی نجات دادند 7️⃣امام در ابتدای تشکیل انجمن،در جواب سوالی درمورد آنها گفته بود: در فرض مذکور(حجتیه)هم اقدامات،مورد تقدیر خدا تعالی است و هم همراهی و همکاری با آنها مرضیّ ولی عصر(عج). و مجازند مومنین وجوه شرعیه اعم از زکوات و ... را به آنها بدهند(صحیفه امام جلد ۲ صفحه ۳۰) اما ایشان بعد از انقلاب،نهایتا به نقد و مخالفت با آنها برخاستند زیرا میخواستند در آینده،مقام های حکومتی به دست افراد بی کفایت و غیر انقلابی نیفتند 8️⃣نباید افرادی که منتقد و مخالف انقلاب و حضور روحانیت در سیاست هستند را جزوی از انجمن دانست زیرا انجمن تشکیلات تعریف شده و اساس نامه ای معین داشت ✅تقسیم بندی افراد: ۱-افراد وابسته به رژیم ۲-عناصر عافیت طلب:در سیاست وارد میشدند و میگفتند کسی مخالفت نکند ۳-عضو هیچ کدام نبودند:کار خود را جهادی میدانستند ۴-افرادی که بعد ها جدا شدند و پیرو امام شدند ✅اساس نامه؛مواد آن⬇️⬇️ ۱-نام:انجمن خیریه حجتیه مهدویه ۲-منظور از تشکیل،اجرای اموری است که ذیلا می آید: تبلیغ دین اسلام،دفاع علمی از اسلام؛ که با روش های گوناگون مانند تشکیل کنفرانس،ایجاد کتابخانه و مراکز درمانی،چاپ جزوه و... انجام میگرفت *تبصره اول:موضوع و هدف انجمن تا زمان ظهور حضرت بقیه الله(عج)ثابت است *تبصره دوم:به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهیم داشت ۳-مراکز انجمن:در تهران صندوق پستی برای مکاتبات با شعب،در اختیار مردم قرار میگیرد ✅خلاصه⬇️⬇️ 💯انجمن بخاطر جزءنگری ها،فرع بینی ها،نداشتن استراتژی جامع در بعضی زمان ها،دچار تحلیل های نادرست سیاسی شد و نتوانست پست های کلیدی در نظام به دست آورد 💯هدف انجمن،دینی و مذهبی بود 💯همه افراد انجمن را نباید با یک حکم محکوم کرد 💯بزرگترین اشتباه آنها،مسئله ی عدم دخالت در سیاست و عدم تشخیص اولویت ها بود 💯ترویج اختلاف بین شیعه و سنی یکی از مشخصه های اصلی آنان بود 📣پیاده شده کنفرانس @javadheidari110
⭕️ ده زن عشایر چگونه کمر انگلیسی ها را شکستند؟ 🔻بر اثر مقاومت مردم بوشهر، میدان جنگ و آبرو بر انگلیس‌ تنگ آمده بود و انگلیسی‌ها به دنبال راه فراری بودند تا شکست نظامیان آموزش دیده در برابر 10 زن بوشهری را توجیه کنند اما دریغا که حافظه تاریخ پاک شدنی نیست. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اعتکاف در حرم عبدالعظیم برای مطالبه حجاب و عفاف از مسولین لطفا حمایت کنید... 👇👇👇
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام برناممون تحت عنوان اعتکاف عفاف و حجاب پیش میره از عنوان تحصن استفاده نمیکنیم که دشمن بازی در نیاره ❌❌❌❌❌❌ خانم خرم دره مدیر اعتکاف حجاب و عفاف شاه عبدالعظیم حسنی هستند لطفا با هماهنگی خانم پناه به ایشون وصل شید @M_M_Z_5059 اعتکاف خواهران ولایی با هدف مطالبه اجرای قانون حجاب و عفاف در کشور ❌❌❌
توهین رئیس دانشگاه کمبریج به عیسی مسیح: ‏عیسی مسیح می توانست تراجنسیتی باشد! غرب لجنزار برای گسترش بی‌جنسیتی و همجنسبازی، جنون آمیز دست به هر تبلیغی میزند، از تبلیغ همجنسبازی توسط پاپ و کلیسا تا توهین به پیامبران https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
((فراخوان فوری اعتکاف فرهنگی)) خروش مردمی امت حزب الله✊✊✊ همگام با تمامی بانوان عفیف سرزمینمان راهی می شویم تا از حریم زنان، دختران و خانواده هایمان دفاع کنیم! اینبار هر روز اعتکاف فرهنگی میکنیم در حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام... مطالبات اعتکاف فرهنگی هر روز: 1_مطالبه گری از قوه قضائیه برای مقابله با عاملین اصلی بی حجابی و بی عفتی و سلب 2_مطالبه گری طرح صیانت مجلس 3_پیگیری اجرایی شدن طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر موعد ما روز اول : یکشنبه 6 آذر ساعت: 9:30 صبح الی 21:30 شب مکان: صحن حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام وسایل همراه: پلاکارد مطالبه گری عفاف و حجاب *میتوانید به همراه خانواده و فرزندان در این اعتکاف شرکت کنید.* جهت هماهنگی بیشتر به آی دی زیر پیام بدید @RAM_5059
🔰شری شری راوی شانکار 🔺بنیاد هنر زندگی، یکی از جریان‌های عرفانی کاذب مهم و البته خطرناک دنیاست. این گروه به سرکردگی «راوی شانکار» و به‌ حمایت نهادهای سیاسی غربی فعالیت میکند. راوی شانکار روابط نزدیکی با دولت افراط‌گرای هندویی کشور هندوستان (موسوم به زعفرانی‌ها) دارد. مدتی است که فعالیت‌های این گروه در داخل شدت گرفته و افرادی تحت عنوان طرح شارادا به دنبال ترویج آموزه‌های انحرافی این فرقه در ایران هستند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بدون تعصب گوش کنید 🔹 به نفع حکومت است ، که حجاب را آزاد کند 🔹 ما حق ناامیدی نداریم. عالیه این کلیپ https://eitaa.com/antihalghe