eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ « فرصتی برای گالیله شدن» به قول یکی از آقایان اگر طاهری بتواند از ۱۰۰ نفر ۵ نفر را درمان کند حکم چاه نفت را دارد. یعنی اینقدر باارزش است. این آقا حاضر بود رایزنی کند و بیمارستانی را با انواع مختلف بیماران سرطانی در اختیار طاهری بگذارد تا آزمایشات انسانی خود را انجام دهد تا بفهمیم طاهری چاه نفت است یا چاه گی. هرچند آن فرصت بیمارستان هیچ وقت فراهم نشد و مثل همیشه لاف برخی آقایان برایمان باز شد، اما اینبار که به حکم قضا و قدر الهی که به طور قطع و یقین رفتار و عملکرد ما انسان ها در تغییر آن چه که خدا برایمان تقدیر کرده است؛ موثر است، فرصت فراهم گردیده و انبوهی از ضعیف انسان هایی که مخدر را قوی تر از خود دیده اند و صفت معتاد را اختیار کرده اند، بدون هیچ خرج و سوءاستفاده ای که حال و روز کمپ های اعتیاد حلقوی ها است، پیش روی ارباب حلقه ها جناب محمدعلی طاهری است. به نظر این فرصتی گران بهاست برای همه. برای همه ی حلقوی هایی که چندین سال از عمرشان را پای ارتباط شبکه گذاشتند. آنهایی که زندگی شان متلاشی شد، زنانی که مردان خود را از دست دادند و مردانی که زنان خود را. فرزندانی که روی خوش زندگی را ندیدند و خانواده هایی که از بین رفتند، برای مهساهایی که سالها در بستر بیماری دست و پا زدند و مادرانی همچون مادر مهسا که از جان برای دختر زیبایش مایه گذاشتند، برای آیسان هایی که تا چشم باز کردند سنگ لحد را بالای سر خود دیدند، حتی برای منتقدان یا به قول آنها معاندان و مافیای دارو و مواد مخدر، برای موسسه بهداشت معنوی و انجمن نجات از حلقه و ... و صد البته برای کارشناسان پرونده، وکلا و قضات پرونده. تا ببینند ماحصل دفاعیات و احکام صادره برای موکل و متهمشان را. این فرصت را نبایست از دست داد. حتی برای مافیای دارو و مواد مخدر هم فرصت خوبی است. انبوهی از بیماران مواد مخدر بدون هیچ هزینه ای پیش روی طاهری است. طاهری کمی عقل کند و زرنگ باشد می تواند این تهدیدی که طرفدارانش بر آن می دمند به فرصتی طلایی تبدیل کند و آن را به سکوی پرتاب خود به گنجینه تاریخ بدل کند و طبق گفته خودش همچون گالیله در متن تاریخ و اذهان باقی بماند و روسیاهی بماند برای همه ی معاندان و مخالفان از صدر تا ذیل. این فرصتی گرانبهاست برای همه. طاهری بیاید و نقش ماندگاری را ایفا کند و تکلیف همه را برای همیشه روشن کند. جناب طاهری! این آزمایش برای توست تا الستی که با قالوا بلی دم زده ای به منصه ظهور برسانی. این آزمایشگاه توست به پا خیز که جستن از این منجلاب زندان در گرو این فرصت است. اگر بتوانی زندانیان در بند دیوار فشافویه و بند مواد را رهایی بخشی، حکم رهایی خود و صدها تن را منقّش به مهر عرفان کیهانی کرده ای. به پا خیز طاهری! هرچند این فرصت همچون لبه تیز شمشیر برنده و نازک است. چه اینکه اگر طاهری از این فرصت استفاده نکند گرفتار تیزی تلخ والبته برّندگی زندان شده و کانال نور رهایی را ازدست می دهد. حال اگر ادعای درمان معتادان محقق نشد، همان بهتر که همدم تنهایی های ایدزی ها شود و برای همیشه گالیله بودن را به گور ببرد. ✍ آ. صادقی 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
way international ویکتور پائول ویرویل در سال ۱۹۴۲ فرقه ی دِ-وی اینترنشنال که شاخه ای از مسیحیت است را در آمریکا تاسیس کرد. آنها معتقدند که خدا جهان را طراحی کرد تا از زمین حمایت کند و زمین را طراحی کرد تا از فرزندانش حمایت کند زیرا فرزندانش در بازگشت می توانند خدا را دوست داشته باشند، دِ وی تثلیت را نمی پذیرد و عیسی را قدیم نمی داند او بین عیسی و خداوند تفاوت قائل است. آنان غسل تعمید را انکار می کنند و می گویند غسل تعمید فقط برای اسرائیل به کار برده شده است. در این فرقه ده درصد از درآمد باید به کلیسا پرداخته شود. سکس در این گروه آموزش داده می شود اما استمناء گناه است. 📌موسس این فرقه سریلا پرابهوپادا (Srila prabhu pada) می باشد که در سال ۱۹۶۶ در آمریکا تاسیس شد. او در حقیقت هندی می باشد که در سال ۱۹۶۵ به آمریکا آمد. او به کریشنا ایمان داشت و در آمریکا فرقه ی جامعه ی بین المللی برای هوشیاری کریشنا را تاسیس کرد وی همه را روح¬های گمشده ی این دنیا می دانست و مدعی بود برای نجات این ارواح سرگردان آمده است. پرابهو پادا می گوید کریشنا کانشست نس یک فرقه ی جدید نیست بلکه همواره وجود داشته است. این هوشیاری کامل و اصیل ماست او برای تجدید حیات هوشیاری اصیل سه دسته راهکار پیشنهاد می کند: 1⃣ تفکرات ذهنی 2⃣یوگا و مدیتیشن 3⃣ خدمات فداکارانه در این فرقه باید چهار اصل رعایت شود : 1⃣ نبودن سکس غیر مشروع 2⃣نبودن سستی 3⃣نبودن خوردن گوشت 4⃣نبودن قمار. هر مرید باید شانزده بار سرود کریشنا را هر روز بدون اشتباه بخواند. اما سخت گیریهای او سبب شد تا اندک اندک افراد گروه از آن بریده و خود فرقه ای دیگر با فلسفه دیگر بنا کنند. 📌«بگ وان شری راجینش اشو» از جمله افرادی است که با تاسیس عرفان ساختگی افراد فراوانی را به انحراف کشانده است. کتابهای او سرشار از کلمات و عبارات زیبا و فریبنده است که خوانندگان در نگاه اول و بدون تامل همه ی آن را مطابق با طبع خود می یابد اما تامل و دقت در مطالب آن نفی بسیاری از معتقدات و ترویج بسیاری از منکرات را در پی دارد او در نفی دین می گوید: بیشتر مذاهب دست به دست هم داده اند تا جایی که می توانند انسان را فقیر کنند، آنها بزرگترین جنایتکارانی هستند که دنیا به خود دیده است» او در نفی ذهن می گوید ذهن خود را کنار بگذارید این کار دشوار است اما ممکن است. 📌کنار گذاشتن زیرکی یکی از بحرانی ترین مشکلات ذهنی امروزی است. لازم است کمی وحشی تر شوید این کار به شما معنویت می بخشد و شما را آماده ی جهیدن به درون عشق بزرگتر و پر شورتر می سازد» او درباره ی ترویج سکس می گوید : «نخستین اصلی که مایلم به شما بدهم این است که اگر می خواهید پدیده ای را که عشق خوانده می شود بشناسید نخستین کلید این است که قداست، اولوهیت و خدایی بودن سکس را با تمام وجودتان بپذیرید» (نگرشی بر آرا و اندیشه های اوشو ۱/۲۱۸ و ۸۴ و ۶۶) 📌اوشو کودکی اش با محرومیت از حضور پدر و مادر کلید خورد و زندگی متفاوت با دیگران داشت طرفداران او وی را تجسم خدا می دانند که به زمین آمده و در هند ساکن شده است. بگ وان (یک بزرگ) یعنی تجسم خدا، و اعضا وقتی او را می دیدند سجده می کردند و به آرامی پشت سر او به راه می افتادند. اما عرفانهای پائولوکوئیلو و عرفانهای کیهانی نیز از عرفانهای نوظهور هستند که در لا مذهبی با یکدیگر اشتراک دارند. با معرفی انواع فرقه ها و نیز شناسایی این فرقه ها در می یابیم که 📌اصول مشترکی دارند که اباحه گری، سکس، عدم تقید و اعتقاد به مذهب الهی، بیماری روانی، جاه طلبی و شهرت خواهی از جمله این اصولست. 📌 آنها به دنبال افرادی هستند که از همه جا مانده و در تصمیم گیری ضعیف و نسبت به دین خود مردد هستند . 📌عمدتاً این فرقه ها در کشورهایی نمو پیدا می کند که فضای مذهبی در آنجا به شدت آسیب دیده است از این رو می بینیم آمریکا از آنجا که کشوریست که نسبت به اصول مذهبی بی تفاوت است و فساد گسترش فراوان دارد مهد فرقه ها و عرفانهای منحرفه است نکته ی دیگر آن که این فرقه ها برای آن که اعضا را به خود جذب کنند ابتدا آنان را از مذهبشان دور می کنند و بعد موضوع سکس را که نقطه ضعف بسیاری از مردم است به عنوان یک اصل در مرام خود مطرح می کند تا عضو با اشتهای بیشتری جذب آن شود. 👈بنابراین فقدان مذهب و دین الهی سبب می شود تا افراد بیمار و روان پریش با تفکرات هرزه ی خود فرقه های انحرافی ایجاد کرده عده ای را به دور خود جمع کنند اما با توجه به بن بست اعتقادی که نصیب آنان می شود غالباً اعضای این فرقه ها به خود کشی دست می زنند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔻جریـان شناسی احمدالحسن البصری چکیده: از دیرباز، «باورهای آخرالزمانی» مورد سوء استفاده‌ افراد منحرف بوده و غالب این افراد، در مواجهه با شرایطی همچون فقر مردم، جنگ و خونریزی‌، ظلم و برقرار نشدن عدالت اجتماعی در جوامع، طولانی شدن غیبت امام عصر(عج) و سایر مشکلات، ظهور و بروز می‌ کنند تا از فرصت ایجاد شده نهایت بهره‌برداری را داشته باشند. «احمد اسماعیل صالح السلمی البصری»(1968م) معروف به «احمد الحسن الیمانی»، یکی از جریان‌‌های نوظهور است. وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (‌عج) دانسته و دارای ادعاهای بیشماری می‌باشد که ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت(‌عج) اساس ادعاهایی این شخص را تشکیل می‌ دهد. جریان احمد بصری یک جنبش سیاسی است که با هدف ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای شیعی تشکیل شده است. این مقاله در صدد بازشناسی جریان مذکور، تاریخچه زندگی و ظهور احمد البصری، ساختار تشکیلاتی و ماهیّت فعّالیّتهای این جریان است. 🔻ادامه مطلب در سایت... 📚کتاب درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری، علی محمّدی هوشیار، انتشارات تولی، قم، 1396ش، ص۲۸_۷. https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=1&catid=30748&pageindex=0&mid=411497
اسلام ستیزی از نکاتی که در کتاب‌های دیده می‌شود مقابله با آسمانی مخصوصاً است. وی در یکی از آثار موهونش در رابطه با پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌گوید: «او هر دو بود! او هم شاعر بود و هم دیوانه!»[آواز سکوت، ص37] وی همچنین با عبادت‌هايى كه اديان و به افراد ياد مى‌دهند، مخالف است و معتقد است كه عبادت، بايد خودجوش باشد. در تعاليم اشو آمده است: ادیان و مذاهب و همه‌ی آن‌ها به تو آموزش مى دهند ولى در واقع، آن‌ها تو را از نيايش، تهى مى‌كنند. با این حال جای تأسف بسیار است که ، با بی‌توجهی کامل مجوز چاپ و نشر و فروش این آثار موهون را صادر می‌کند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ پرونده سرکرده فرقه «عرفان حلقه» به دیوان عالی کشور می رود 🔺وکیل مدافع «محمدعلی طاهری» گفت: پرونده موکلش برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشور می رود. 🔹سید محمود علیزاده طباطبایی روز یکشنبه درباره آخرین وضعیت پرونده آقای طاهری اظهار داشت: پرونده موکلم برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده بود که قرار است دادگاه تجدیدنظر استان، قرار عدم صلاحیت صادر و پرونده را برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال کند./ ایرنا 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
🔺پرانیک هیلینگ؛ جریانی مدعی شفادهی🔺
🔺پرانیک هیلینگ؛ جریانی مدعی شفادهی🔺 🔹این جریان با پوشش معنویت‌خواهی و ادعای آرامش‌بخشی و شفادهی در قالب کتب و برگزاری دوره‌های آموزشی وارد جامعه ما شده و با گسترش شعبه‌ها، مراکز و باشگاه‌های مراقبه و پرانیک‌ هیلینگ، به‌تدریج قلمرو نفوذ خود را گسترش داده‌است. "چوا کوک سویی"، سرکرده فیلیپینی این جریان، مدعی شفادهی از طریق تخلیه انرژی است که بر اساس آموزش مبانی و مراقبه‌هایی خاص صورت می‌گیرد. 🔸با وجود شباهت میان این جریان و جریان ریکی، اما این جریان، مدعی است که تفاوت‌هایی با ریکی‌ دارد و به نوعی، خود را مکمل و یا در سطحی پیشرفته‌تر از آن می‌داند کتاب یگانگی با روح برتر، مجموعه سخنرانی‌های سرکرده این جریان است که توسط مریدانش جمع‌آوری و تدوین شده‌است. 🔹محور اصلی محتوای این کتاب -نیز همانند جریان‌های مشابه آن- بر القای "خودخدایی" و انکار ضمنی خداوند به عنوان خالق هستی‌بخش قرار دارد.‌ این امر در ذیل مباحث مختلف کتاب، از تشریح اصول و مبانی گرفته تا تمرین‌های عملی(مراقبه)، به صورت ضمنی و غیرمستقیم به مخاطب القا می‌گردد. ⬅️مهم‌ترین مباحث چالشی و اشکالاتی را که در طول کتاب طرح می‌شود، می‌توان به شرح زیر برشمرد: -مفهوم تناسخ -استاد معنوی و جایگاه مهم آن برای کسب آرامش و آنچه رشد معنوی عنوان می‌شود. -تأکید بر "خود" (منیت) به عنوان محور تمامی هستی. -درمانگری و انرژی‌دهی به هستی. -اهمیت جاذبه جنسی به عنوان فرصتی برای اشراق معنوی و یگانگی الهی. -قانون کارما و جذب؛ زنده بودن احساسات و افکار. -بازتعریف روح و جسم و مرگ و قائل شدن مراتب برای آن. -مراقبه و تمرین عملی و زبانی(با تأکید بر ذکر(مانترای) موسوم به "اووم") به عنوان یگانه راه دسترسی به معنویت و شفادهی. 📚منبع: روشنا 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
نقش در مکتب تبت برای مقام دالایی لاما اهمیت بسیاری قائل‌اند و آنها را بودای مهر می‌دانند که برای خدمت رسانی به مردم تجسمی دوباره می‌یابد. ایمان به و افسون و حرکات جادویی از اعتقاداتی است که بوداییان تبت از اخذ کرده و با دین خود درآمیخته‌اند. از نکات قابل ذکر در مورد اینکه، بعد از درگذشت لاما، برای انتخاب رهبر جدید به جستجوی کودکی می‌پردازند که در همان لحظه وفات لاما به دنیا آمده باشد. اگر کودک با اشیاء و اموال لامای مرده اظهار آشنایی کرد یا شبح لامای مرده را در خانه کودک مشاهده کردند، نوبت به تشریفات سری و آزمون‌های و مرموز می‌رسد. در صورت تائید با امتحان‌های جادویی، کودک به عنوان لامای قبلی معرفی می‌شوند. منبع؛ تاریخ ادیان، ص247 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
♨️✝️تلفیق مسیحیت و قانون جذب در آثار «کاترین پاندر»
♨️✝️تلفیق مسیحیت و قانون جذب در آثار «کاترین پاندر» ✍️هرچند کاترین پاندر در کشور ما بیشتر در زمره نویسندگان قانون جذب و روان‌شناسی مثبت شناخته می‌شود اما تمرکز وی بر مبانی اعتقادی مسیحیت و اذعانش بر مقام معنوی خویش به عنوان یک کشیش که بدان افتخار می‌کند، حساب وی را از سایر نویسندگان و شخصیت‌های این حوزه جدا می‌کند. این مسئله‌ای است که وی در کلیه آثار و سخنرانی‌های خود بدان اشاره و اذعان داشته و حتی دستاویزی برای کسب وجهات و اعتبار بیشتر قرار داده‌است. 🔹بدیهی است، مردم به کسوت و ردای روحانیت و هر آنچه رنگ و بوی مذهبی داشته باشد، گرایش و اعتماد بیشتری دارند. این امر درخصوص مخاطبان غربی، با عنایت به کثرت مسیحیت، کاملاً طبیعی بوده و در میان سایر مخاطبان نیز –صرف‌نظر از جایگاه مقبول دین مسیحیت در سراسر جهان- با توجه به زیرکی پاندر در گره زدن مبانی به آموزه‌های عرفانی شرقی-غربی و جنبه فرامذهبی بخشیدن به آن‌ها قابل توجیه است. 💸در بررسی آثار پاندر، آنچه در نخستین نظر به چشم می‌آید، تمرکز بر روش‌های توانگری و کسب حداکثر رفاه و ثروت است؛ همان کمال مطلوب و مورد نظر نظام سرمایه‌داری حاکم بر غرب که با توجه به خوی سلطه‌گرای‌اش سعی در گسترش آن در سراسر جهان دارد. تبلیغات رسانه‌ای فراوان حاکمان سرمایه‌داری، موفقیت‌هایی نیز -دست‌کم در غرب- داشته که شاهدش همین استقبال جهانی از کتب افرادی چون پاندر است. 🔸از طرفی، خلأهای معنوی اجتناب‌ناپذیر این نوع سبک زندگی و سردرگمی‌های روزافزون بشر امروزی، می‌طلبد که رنگ و بویی از معنویت، چاشنی کار گردد تا نتایج مورد نظر هرچه بهتر تحقق یابند و این همان ترفند مورد نظر کاترین پاندر -و دیگر هم‌قطارانش- در آثارش است؛ لباسی از معنویت و عرفان و باطنی کاملاً مادی‌گرا. این‌گونه است که اغلب کتاب‌های وی با‌ عناوین دهان‌پرکنی با مضمون دعا، شفا، عشق، محبت و خیرخواهی و... نامگذاری شده‌اند: «قدرت دعا، قانون توانگری، قدرت شفا، از دولت عشق و...». 📚منبع: روشنا 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی ✅تلگرام: https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ ✅ ایتا: https://eitaa.com/antihalghe
🔴تفکرات انحرافی 🔰طاهری درباره ی اعتقاد به رجعت می گوید: «تفکری هست که میگه حق به حق دار میرسه و اینارو میگن، آقا اینا دوباره زنده میشن، چه امتیازی داره مگه برای اینا؟ مگه زمین چه امتیازی هست که یه کسی حالا بعد از هزار سال دوباره بخواد بیاد؟ مثلا زرتشت یا مسیح یا هر کسی حالا، دوباره زنده بشه حالا چه گُلی میخوان بزنن به سرش؟چه فایده ای داره؟ اینا جایی هستن از اینجا متکاملتره. مثل اینه که یه نفر رو از دانشگاه بیارنش تو کلاس یک دوباره بشینه! الان برای ما دیگه جالب نیست که بریم تو کلاسی بشینیم، معلم بیاد بگه:آااا، اَاَاَ، فلان، این چیزا رو مثلا بخواد بگه، ما یه ساعت هم نمیتونیم دوام بیاریم. حوصلمون به شدت سر میره؛ ولی برای کلاس یکیه، اون یه جور دیگه فکر میکنه.» سؤال یکی از حاضرین: کسی که میخواد برگرده همون کلاس یک میمونه؟ طاهری: در سطح کلاس یک یه جور دیگه فکر میکنه؛ ولی کسی که رفته دانشگاه دیگه نمیتونه دوباره بشینه کلاس یک. حالا مثلا ائمه بِیان، لباس تنشون کنن و بشینن و غذا بخورن و دوباره بخوان ازدواج کنن و بخوان مثلا، حالا برن و بِیان و حالا اون موقع اسب بوده، سوار میشدن، حالا این چیزا هم که نیست، حالا مثلا رانندگی یاد بگیرن!» 👇👇