مجمع فرق و ادیان (مفام) با همکاری موسسه بین المللی هاتف شرق برگزار می کند:
🔸اولین دوره تخصصی نقد رسانه های شرقی (کره و ژاپن)
🧕🏻 ویژه خواهران
🕰 پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ شهریور
ساعت: ۸ صبح تا ۱۹
🌐 لینک ثبت نام:
http://mafaam.com/fa/index.php/reg/doreh
🔹اولویت:
فرهنگیان
مبلغان طرح امین
مسئولین کانون های فرهنگی
💵 هزینه دوره: 200 هزار تومان
📜صدور گواهی در صورت اتمام پژوهش پایانی
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۲۹۲۸۹۷۰
یا آیدی @Mafam_admin در ایتا تماس حاصل فرمایید.
#مفام
#هاتف_شرق
#کارگاه_آموزشی
#نقد_موسیقی_کره
@mafam1392
⚠️👈 یکی از کسانی که چند سالی است در کشور ایران تمامی کتاب هایش به زبان فارسی ترجمه شده است وین دایر است.
🔺 وی کتاب هایش بیشتر حول موضوع عرفان و معنویت نوشته شده است.
🔺خیلی ها گمان میکنند که وین دایر چنان خدا گراست که توحید را به همان میزان که در اسلام آمده پذیرفته است و پیامبران الهی را نیز به صورت کامل قبول دارد. آیا واقعا همین گونه است⁉️
🔴کدام خدا؟ کدام پیامبران؟
❌ باید انصاف داد در شرایطی که فروش بیشتر کالا و مصرفگرایی، در صدر آمال بشر غربی قرار گرفته، كار دایر در معرّفی و وارد كردن خدا به فرهنگ منحطّ غربی، تحسین برانگیز است؛ اما نظام توحیدی وی، نظامی حدّاقلی است كه فقط به قبول خداوند پرداخته و روح بینهایت طلبِ انسان را به بسنده کردن به مراحل پایینِ ایمان، ترغیب میکند و انتظارات حدّاكثری را كه البته منطقی هم هست، از زندگی توحیدی كنار میزند و از خدا فقط به پذیرش آن، در پارهای از ساحتهای وجودیِ انسان بسنده میكند. به همین دلیل با اعتراف به این كه «ما بخشی از نظام هوشیار جهان هستیم و با هدفی جهانی به اینجا آمدهایم»(خود حقیقی، ص 26)؛ اضطراب و استرس را به عنوان درد اصلی بشر امروز معرفی میكند (راه حل معنوی، ص 41) و هدف را شادی و لذت و كامیابی میداند.
🔺توضیح وی درباره درد معنوی بشر، بازخوانیِ همان مشكلات روانی انسان معاصر است؛ بنابراین، خدای دایر برای رفع اضطراب، نگرانی، خجالت، عصبانیت و ترس وارد زندگی میشود، نه برای اقناع میل خداجویی بشر و ارضای فطرت خداخواهی او(معنویت، ص 104 ؛ ندای درونی، صص54 و 56و 137 و 165).
👈به تعبیر دقیقتر، خدایی که دایر معرفی میکند، خدایی است در خدمت انسان بحرانزده مدرن؛ نه خدایی که بشر باید در خدمت او و در مسیر اطاعت از او قرار گیرد. البته روشن است که اگر انسان، در مسیر بندگی خداوند گام بردارد، خداوند هم اسباب جهان را در خدمت تعالی او بسیج خواهد کرد چنان که قرآن فرموده: من جاهد فینا لنهدینهم سبلنا ؛ اما در حقیقت نگاه دایر، «نگاه ابزارگرایانه» به خداست، نه «توحید محوری».
📛خدای بی شریعت در آثار دایر‼️
⚠️خوانندگان آثار دایر، باید این خطر بزرگ اعتقادی را درک کنند و فریب اصطلاحاتی از قبیل «علم بینهایت»، «حکیم علیالاطلاق» را نخورند؛ زیرا این مفاهیم زیبا و البته صحیح، در حدّ «تصور ذهنی» در آثار دایر مطرح شدهاند و او به نتایج درخشان این مفاهیم بلند نپرداخته است. مگر میتوان خدا را واجد تمام صفات کمال فرض کرد، ولی به «نفی غایت» و «نفی شریعت» قائل شد و فقط به مدیتیشن اکتفا کرد؟
♨️فلاسفه، روانشناسان، متفکرین و دانشمندان هر کدام از سعادت و کمال، تعریفی ویژه و در نتیجه «برنامه» و «شیوه زندگی» متفاوتی ارائه دادهاند.
⭕️اگرچه کلماتی مانند خدا در نوشته وین دایر آمده است، اما نشان دهنده این نیست که برداشت او از خدا همان برداشتی است که در ادیان الهی از خداوند آمده است. پذیرش صفات خداوند مانند حکمت و عدالت اقتضا می کند که خدا دین و شریعت خود را برای ارشاد بشر نازل کند، نه مانند وین دایر که نام از خدا به میان می آورد اما خدایی که نه دین دارد و نه پیامبرانی که مأموریت الهی و ملکوتی برای بشر اعلام کرده باشند.
👈آیا پذیرفتنی است که هستی، هدفمند و خداوند، حکیم باشد، ولی بشر را در سر درگمی و حیرتی که بزرگان علم و دانش به آن مبتلا هستند، رها کند؟ بگذریم که «انسان کامل» و انسان آرمانی هنوز موضوع هیچ کدام از علوم انسانی قرار نگرفته است، بزرگان دانش در باب «انسان متعادل» چنان نظریات متفاوتی ارائه دادهاند که گاهی تا دیوانه خواندن همدیگر پیش رفته اند (چنان که آبراهام مزلو که پدر روانشناسی انسانگرا نام گرفته است، بعد از این که متوجه میشود یکی دیگر از بزرگان این علم (پرلز) در هنگام سخنرانی، چهاردستوپا راه میرود، خطاب به وی میگوید: او یک دیوانه است.) (ر.ک: روان شناسی کمال، شولتس، فصل هفتم؛ بررسی ایده پرلز). آیا با رحمت و لطف خدا سازگار است که در این سرگردانی، از انسان دستگیری نکند؟
🔺"دایر" با تعبیراتی گویا به معرفی ذات احدیّت پرداخته است؛ اما لوازم این تعبیرات را نمی پذیرد. وی خدا را حكیم علیالاطلاق میداند؛ ولی از پذیرش این مطلب كه خداوند پیامبرانی را برای هدایت بشر گسیل كرده باشد، سر باز میزند و از مهم جلوه دادن این دسته از لوازم حكمت، خودداری میكند. وی علم بینهایت برای خداوند قائل است؛ اما بشر را از این علم ـ که بهره تام از این علم، فقط از مسیر رسالت میسّر است ـ محروم میداند. وی جهان را نظام احسن و آن را بدون عیب و نقص میشمارد؛ اما چرا پازل حکمت خداوند را كه به گفته او از دوران جنینی آدمی شروع میشود، با قبول غایت و مقصد برای هستی تكمیل نمی كند؟ مگر میتوان خداوند را حکیم علیالاطلاق دانست اما او را از ارائه برنامه زندگی ـ که همان طرح تکامل و تعالی انسان است ـ برکنار دانست؟
⛔️فرار از پیامبران!
💢دایر کتابی مستقل در باب «ندای درونی» نگاشته است که پیام اصلی این کتاب «کافی بودن ندای درون برای سعادت انسان» است. روشن است با این ایده، رسولان الهی از میدان ارشاد و هدایت انسانها کنار زده میشوند و صرفاً «پیامبری درونی» به صحنه میآید که خدا را هم در خدمت اهداف خود به کار میگیرد. یادآوری میکنیم در احادیث اسلامی از ندای فطرت و حکم عقل به پیامبر درونی تعبیر شده است، نه هر ندایی؛ بهعلاوه این پیامبر درونی به تنهایی برای راهبری و نیل آدمی به معرفت الهی کارایی ندارد.
بلکه در کنار آن، راهنمایان الهی، یعنی پیامبران بیرونی، مرجع اصیل معرفی شدهاند و تشخیص ندای وجدان از خواستههای حیوانی به عهدة پیامبران گذاشته شده است. دایر پیامبر انسانها را « فرمان درون» میداند و راهنمای سالک را ندای درون معرفی میکند؛ اما این که ندای درون چگونه راهبری میکند و نداهای واهی کدامند، مسئله را در سکوت و ابهام باقیمیگذارد؛ غافل از این که بعد از ارجاع آدمی به ندای درون، تشخیص ندای اصیل، اولینِ مشکل راه سلوک است؛ به عبارت دیگر ندای درون به مرجع نیاز دارد؛ اگر مرجع آن، ندای درونی دیگری باشد، آن ندای درونی دوم کدام است؟ تفاوت آن با نداهای دسته اوّل چیست؟ ضابطه اصیل بودن و صحیح بودن آن چیست؟ معلوم میشود که در این صورت، سلسلهای از نداها شکل میگیرد. طبعاً برای بطلان این ایده، لزوم تسلسل آنها کافی است.
🛑نباید فراموش کرد برداشت وین دایر از دین، همان فهم رایج غربیان از دین است كه دین را پدیدهای شخصی و سلیقهای و صرفاً نوعی سرگرمی میدانند، نه راه بیان واقعی برای نیل به سعادت.
🔺دایر کتابی مستقل در باب «ندای درونی» نگاشته است که پیام اصلی این کتاب «کافی بودن ندای درون برای سعادت انسان» است. روشن است با این ایده، رسولان الهی از میدان ارشاد و هدایت انسانها کنار زده میشوند و صرفاً «پیامبری درونی» به صحنه میآید که خدا را هم در خدمت اهداف خود به کار میگیرد. یادآوری میکنیم در احادیث اسلامی از ندای فطرت و حکم عقل به پیامبر درونی تعبیر شده است، نه هر ندایی؛ بهعلاوه این پیامبر درونی بهتنهایی برای راهبری و نیل آدمی به معرفت الهی کارایی ندارد
🔸از اینروست که وی اساساً ایده رستاخیز را مطرح نمیكند و با ارائه تصویری مبهم از حیات روح، زندگی پس از مرگ را در هالهای از ابهام رها کرده، بهشت را امری درونی معرفی میکند! (عرفان، ص 59) وی با پذیرش فرضیه «تناسخ» که با معاد در تضاد است، مرتکب سهوی بزرگ شده و معلوم است با وجود این ایده، جایی برای بهشت و جهنم و رستاخیز باقی نمیماند و هدفمندی خلقت که وی مورد تأکید قرار داده است؛ مخدوش و بیاساس خواهد بود.
💠 نتیجه گیری:
اگرچه کلماتی مانند خدا در نوشته وین دایر آمده است، اما نشان دهنده این نیست که برداشت او از خدا همان برداشتی است که در ادیان الهی از خداوند آمده است. پذیرش صفات خداوند مانند حکمت و عدالت اقتضا می کند که خدا دین و شریعت خود را برای ارشاد بشر نازل کند، نه مانند وین دایر که نام از خدا به میان می آورد اما خدایی که نه دین دارد و نه پیامبرانی که مأموریت الهی و ملکوتی برای بشر اعلام کرده باشند.
#وین_دایر
#عرفان_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف بازیگر دیزنی به نقش شیطان پرستان در هالیوود
چاینا مک کلین، بازیگری که در بسیاری از فیلمها و سریالهای دیزنی نقش آفرینی کرده، از حضور جدی شیطان پرستان و علائم شیطان پرستی در صنعت سرگرمی آمریکا میگوید.
او همچنین به مخاطبان اخطار میدهد که فیلمهایی که می بینند بر روی آنها تاثیر دارند، چه متوجه این تاثیر باشند و چه نباشند.
#شیطان_پرستی
https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دشمن_شناسی
ساختمان هایی با معماری خاص...
نمادهایی از فرهنگ غرب
https://eitaa.com/antihalghe
🔹کتب موفقیت و جای خالی حوزه علمیه
از طرفی کمال مطلق خواه و بینهایتطلب بودن جوانان و از طرفی هم تغذیه این میل وافر توسط میلیون ها نسخه کتاب انگیزشی غربی (آثار اشخاصی همچون: ناپلئون هیل، ژوزف مورفی، برایان ترسی، جک کنفیلد، شاکتی گواین، راندا برن و …)، باید حوزه علمیه را به تامل و بررسی وادارد.
اکنون گسترش وسیع آثار انگیزشی و موفقیت غربی در جای جای کشور و فضاهای متعدد (مانند پیاده روها، متروها، ترمینال های اتوبوسی و هواپیمایی و …) به وضوح نمایان است. آثاری که تیراژهای میلیونی پیدا کرده اند.
این آثار در کنار برخی از نکات سودمند خود دارای رویکردهای آسیب زایی هم هستند (مانند اومانیست، تکثرگرایی، جایگزینی برخی آداب و بِدَع به جای شریعت و …).
مطالعه متن کامل 👉
https://eitaa.com/antihalghe
@faran_news
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 معنویت بیسامان
🔗 قسمت سوّم: آسیبهای فرهنگی اجتماعی یوگا
👤 استاد مظاهری سیف
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوانان کره ای 🇰🇷 اسم دیگه ای برای کره انتخاب کردن
ولی رسانه های فارسی زبان بهش میگن بهشت کره جنوبی
🤔
نوجوانان که اسیر موسیقی های کره ای شدند به گمان خوشبختی آرزوی زندگی در کره را داشته و حتی به دنبال یادگیری زبان کره ای و ازدواج در کره هستند.
#کیپاپ
#بی_تی_اس
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد
امام حسن عسگری علیه السلام میفرماید:
نحنُ کهفُ مَن اِلتَجَأ اِلینا و نورٌ لِمَن اِستَضاءَ بِنا و عِصمةٌ لِمن إِعتَصَم بِنا. مَن احَبَّنا کان مَعَنَا فِی السَّنامِ الأعلی و مَنِ انْحَرفَ عنّا مالَ إلی النّارما
❇️ پناهگاه کسی هستیم که به ما پناه آورد؛ و روشنی کسی هستیم که از ما فروغ گیرد؛ و نگهدارنده ی کسی هستیم که در حفاظت ما درآید. هرکه ما را دوست بدارد، در قلّه ی برتر با ما خواهد بود، و هر که از ما منحرف گردد، به آتش دوزخ داخل می گردد.
مناقب، ابن شهرآشوب، ج4، ص 43
🏴 شهادت امام حسن عسکری (علیهالسلام) تسلیت باد
https://eitaa.com/antihalghe
mehrnews.com/x3335t
بازتاب دوره رسانه های شرقی در خبرگزاری مهر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥
🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا
🔥 قسمت اول
https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥
🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا
🔥 قسمت دوم
https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 مجموعه صوتی اشتراک شوم💥
🔺بررسی مفاهیم مشترک بین عرفان حلقه و کابالا
🔥 قسمت سوم
https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ #انجمن_حجتیه ؛ انتظار فرج به مقصد کج
✍یکی از بهترین کلیپهایی که میتواند انحراف این فرقهی انحرافی را به تصویر بکشد، همین است؛ فرقهای به سرکردگی شیخ #محمود_حلبی که تصویرش بالای سر آن فرد قاب شده!
طرفداران انجمن، همواره از قبل انقلاب هیچگاه حاضر به هزینه دادن و ایستادگی بابت فعالیتهای مبارزاتی و اقامهی حدود الهی نبوده و نیستند و صرفا مدعی کار فرهنگیاند؛ آن هم از جنس بیخاصیت، تا جایی که حتی مجوز فعالیت فرهنگی آنها را ساواک صادر میکرد!
بعداز انقلاب و افشاگریهای تند امامخمینی(ره) علیه این فرقه، کمی از فعالیتهای آشکارشان کاسته شد اما بعدها با چهرهای منافقصفتانه به گسترش تشکیلاتشان، مخصوصا در قشر مذهبی پرداختند؛ و امروز مانند موریانهای به جان پایههای اعتقادی و ایمانی مردم نسبت به مبانی و آرمانهای نظاماسلامی افتادهاند و تردید ایجاد میکنند!
https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ به بهانه #هفته_وحدت
❌ وحدت اسلامی در کلام آقای #سید_صادق_شیرازی
🔹بخشی از سلسله جلسات جریان شناسی و پاسخگویی به شبهات جریان تشیع انگلیسی
🎙 سخنران:
🔶 حجت الاسلام و المسلمین #شفیعیان
🔰 موضوع: پاسخ به شبهات وحدت اسلامی- جلسه چهارم
💠 برگزار شده در مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه
⁉️ چرا مقلدین ایشان در این مسأله هیچگونه التزامی به سخن مرجع تقلید خود ندارند؟!!
⁉️ چرا آقای شیرازی و بیت ایشان بر خلاف سخنان خود عمل میکند؟!!
#وحدت
#وحدت_در_کلام_علما
#تشیع_انگلیسی
#انجمن_حجتیه
https://eitaa.com/antihalghe
@yafaresalhejaz313
🔴نظر مراجع معظم تقلید در خصوص خرافه ای به نام عیدالزهرا و حدیث جعلی رفع القلم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#عیدالزهراء
#عمرکشون
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیعالاول
#عیدالزهراء
#عمرکشون
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ #بدعت_مقدس
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟
👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود.
🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید:
📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 .
📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477
⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇
📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352
📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159
📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943
📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109
📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139
📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138
📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41
📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265
📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183
📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹
📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824
📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102
📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315
📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55
📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364
📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439
📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14
📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238
📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195
📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250
📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152
📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70
📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92
📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054
📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150
📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191
📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14
📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291
📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸
📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77
📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸
🖊مهدوی ارفع
https://eitaa.com/antihalghe
@mahdavi_arfae