eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ به بهانه ❌ وحدت اسلامی در کلام آقای 🔹بخشی از سلسله جلسات جریان شناسی و پاسخگویی به شبهات جریان تشیع انگلیسی 🎙 سخنران: 🔶 حجت الاسلام و المسلمین 🔰 موضوع: پاسخ به شبهات وحدت اسلامی- جلسه چهارم 💠 برگزار شده در مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه ⁉️ چرا مقلدین ایشان در این مسأله هیچگونه التزامی به سخن مرجع تقلید خود ندارند؟!! ⁉️ چرا آقای شیرازی و بیت ایشان بر خلاف سخنان خود عمل میکند؟!! https://eitaa.com/antihalghe @yafaresalhejaz313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نظر مراجع معظم تقلید در خصوص خرافه ای به نام عیدالزهرا و حدیث جعلی رفع القلم https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ ♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟ 👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود. 🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید: 📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 . 📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477 ⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇 📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352 📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159 📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943 📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109 📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139 📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138 📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41 📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265 📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183  📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹ 📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824 📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102 📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315 📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55 📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364 📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439 📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14 📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238 📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195 📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250 📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152 📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70 📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92 📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054 📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150 📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191 📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14 📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291 📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸ 📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77 📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸ 🖊مهدوی ارفع https://eitaa.com/antihalghe @mahdavi_arfae
♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟ 🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند. 🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است. 🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱ 🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲  اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد. 👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله). ✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار  بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند. 🔹🔹🔹🔹 ⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است: 1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد: ⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛ 💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳ 2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴ 🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت. 📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند. 👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند: «هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵   _______________________ 📚پی نوشت ها: 1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8، ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2، ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913. 2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4 3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 . 4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125 . 5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339 🖊مهدوی ارفع https://eitaa.com/antihalghe @mahdavi_arfae
نشست تخصّصی «قانون جذب و راز کائنات» 👤 استاد: جناب آقای حمیدرضا مظاهری‌سیف (رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی) 🔸زمان: جمعه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲ 🔸مکان: دانشگاه فردوسی مشهد ⏳ آخرین مهلت ثبت‌نام: ۱۰ مهر ✅ اعطاء گواهی حضور به واجدین شرایط ✅ امکان شرکت به صورت مجازی نشانی ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/IFzIKTwI https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برونو عبدالحق گایدردونی دانشمند اخترفیزیکدان فرانسوی که مسلمان شد او مدیر تحقیقات در CNRS (مرکز ملی تحقیقات علمی) و عضو مرکز تحقیقات اخترفیزیک لیون (CRAL) است. او از سال 2005 تا 2015 مدیر رصدخانه لیون بود. تحقیقات او در درجه اول به منشا و توسعه کهکشان ها مربوط می شود. او همچنین در زمینه کلام و عرفان اسلامی تألیفات زیادی دارد. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 | شیّادان مدعی عرفان! ❌ از غوغای کتاب‌فروشی‌های اطراف دانشگاه‌ها تا سرکرده فاسدِ بی‌سوادِ این حوزه 🎙 پروفسور همایون همتی (پسادکتری فلسفه دانشگاه بیلفلد آلمان، استاد دانشگاه، محقق حوزه ادیان و عرفان) https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙فایل صوتی ۳ ▫️ 🌿 عنوان: نقد روانشناسی زرد انسان همواره دوست داره که نیت کنه و سریع در خارج محقق بشه برخی می گن که به هر کس فکر کنم فردا تماس می گیره و حتی در این وادی دچار وسواس هم هست که نکنه با تصور تصادف فرزندم، این اتفاق در خارج محقق شود. باوری غلط و باستانی وجود داشته که برای مقابله با جهان و طبیعت کارهایی را انجام می دادند و تصور می کردند که این افکار و حرکات آنها بر دنیای بیرون اثرگذاره و آنچه می خواهند را محقق می کند. این عمل کودکانه هم هست چون یه کودک فرض همه توانی دارد. پس اینکه هر خواسته ای که داشته باشیم با نیت و فکرکردن، در بیرون محقق بشود و برای همه چیز روح و جان و قدرت قائل باشیم کاری غلط و نشانه خودشیفتگی افراطی ماست https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/shakhes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جریانات انحرافی، در به انحراف کشیدن جامعه پر تلاش و جدی هستند. ما هم به لطف و مدد الهی در تبیین و روشنگری و مقابله با جریانات انحرافی جدی و سخت کوش هستیم https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کنسرت شیطانی در پس‌ زمینه‌ گونیا پرگار فراماسونری و تک چشم شیطان اصحاب شیطان در تلاش برای گسترش شیطان پرستی در جهان! https://eitaa.com/antihalghe
🔰 شباهت آسیب اعتیاد و فرقه ⁉️ ترک فرقه سخت تر است یا ترک اعتیاد ؟ کسانی که از فرقه ها جدا می شوند، مدت طولانی عضو فرقه بوده و ترک گروه برایشان مشکل است. پیامد عضویت در فرقه زیاد است؛ روابط اجتماعی، خانوادگی، حرفه ای، مالی، دوستانه؛ تقریبا هیچ بخشی از زندگی آنها از فرقه در امان نبوده است. ناتوانی در تغییر و ترک فرقه با وجود آسیبها و خطراتی که برای فرد و اطرافیانش دارد، شباهت زیادی با اعتیاد دارد. ⭕️ با اعتیاد مقایسه کنید : 1⃣تمام یا بسیاری از وقت فرد، صرف فرقه میشود که فرد را از رسیدگی به زندگی واقعی دور می کند. 2⃣فرد در تصوراتش، صاحب جایگاهی است که ترک آن برایش ناامنی فکری ایجاد میکند. 3⃣ابتدا بدنبال احساس آرامش است، اما نهایتا گرفتار می شود و راه فراری ندارد. 4⃣سایر اعضای فرقه، تلاش می کنند راه خروج فرد را ببندند و از فرار جلوگیری کنند؛ مثل قانون خرچنگ ها ▫️عضویت در فرقه ها، مشارکت و دلبستگی افراد را دچار چالش هایی میکند و تصور خروج باعث بروز ناامنی فکری میشود. ▫️ عواملی مانند خانواده و دوستان، اراده فرد و جامعه، تکیه گاهی برای خروج افراد از فرقه ایجاد می کند. https://eitaa.com/antihalghe
❓چرا گروه موسیقی کره‌ای کینگدام کاور آلبوم جدید خود را تعویض کرد؟ 🔸پس‌ از آنکه طرح نخستین آلبوم جدید گروه موسیقی کره‌ای کینگدام (Kingdom) منتشر شد، به دلیل شباهت این طرح به جلد قرآن کریم، واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی علیه این طرح صورت گرفت. بسیاری از کاربران عرب و مسلمان در شبکه‌های اجتماعی این طرح را توهین به ساحت قرآن کریم توصیف و بسیاری نیز بر عمدی بودن این اقدام گروه موسیقی کره‌ای تأکید کردند. 🔸در پی این موج به راه افتاده در شبکه‌های اجتماعی شرکت تهیه‌کننده آلبوم از به تعویق افتادن انتشار آن خبر داده است. شرکت (GF Entertainment) با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت گروه کینگدام اعلام کرده است: آلبوم جدید که قرار بود ۲۱ سپتامبر منتشر شود، فعلاً منتشر نخواهد شد و به دلیل شرایط داخلی شرکت به تعویق افتاده است. منبع: ردنا https://eitaa.com/antihalghe
⚠️فرقه گرایی؛ چالشی جدی برای امنیت ملی عواملي همچون امنيت و آرامش، همبستگي ملي، تعاون و همکاري گروهي، اخلاق و نشاط اجتماعی از شاخصه های اقتدار یک کشور است. حضور یک پارچه مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری پیر فرزانه انقلاب و ایثار و جانفشانی بی نظیر جوانان برومند این مرز و بوم در طول جنگ تحمیلی این همبستگی و مشارکت اجتماعی را به خوبی به نمایش گذاشت. مردم ایران درادامه با حضور پرشور و پررنگ در تمام عرصه ها حمایت خود را از انقلاب اعلام کرده اند. این سطح همبستگی و اقتدار به مذاق مستکبرین و ظالمان عالم خوش نیامده است مخصوصا اینکه این انقلاب الهام بخش جنبش ها و جریان های آزادی بخش در سطح جهان شده است. دشمن بیکار ننشسته و همواره با ایجاد موانع و دست اندازی هایی سعی در به زمین زدن این نهضت آگاهی بخش داشته است. فرقه سازی و ایجاد تفرقه یکی از ترفندهای دشمنان برای برهم زدن امنیت این مرز و بوم است. 🔺فرقه ها چگونه عمل می کنند؟ هنگامی که از فرقه نام برده می شود شاید بیشتر تصویری از یگ گروه دینی در ذهن بیاید در حالی که در واقع این گونه نیست. فرقه ها طیف وسیعی را در بر می گیرند که قالب های متفاوتی به خود می گیرند. این طیف در داشتن یک سری تکنیک دستکاری ذهنی برای سرسپرده کردن اعضا مشترک هستند. برخی فرقه ها از دین به عنوان پوششی برای این تکنیک ها استفاده می کنند . فرقه ا در بدو ورود هویت واقعی خود را پنهان میکنند تا مانع جذب افراد نشوند. فرقه ها برای جذب افراد و استفاده از آنان در راستای منافع خود از تکنیک های پیچیده کنترل ذهن و دستکاری ذهنی استفاده می کنند به طوری که در دراز مدت ازاعضا ،سرسپردگانی فرمانبردار می سازند که چشم و گوش بسته از فرامین و خواسته های آنان پیروی می کنند. برای این منظور فرقه ارتبط اعضا را با محیط بیرون محدود می کند تا بتواند به خوبی فرایند شستشوی مغزی را به اتمام رساند. نوعی انحصارگرایی افراطی در سیستم فرقه ای باب می شود که گویی همه چیز در فرقه و منافع آن خلاصه می شود. نمونه بارز این سبک تفکر را در روزهای اخیر در طیف افراطی دراویش شاهد بودیم. فرقه ای که بی شک افرادی که جذب آن شده اند در بدو ورود با شعار رسیدن به صفای باطن و فنای فی الله فریب خوردند اما تحت تاثیر تکنیک های دستکاری ذهنی کارشان به جایی رسید که در هیبت جانی و قاتل و سارق خودنمایی می کنند. یکی از اعضای فرقه ای در گفتگویی با یکی از شبکه های امپراطوری دروغ دراویش را صلح طلب و نوع دوست معرفی می کند ومثل فرقه را مثل زنبور عسل می داند که به مردم خدمت رسانی می کنند اما اگر کندو و ملکه را در خطر ببینند ناخودآگاه واکنش نشان می دهند. دراویش برای رسیدن به منافع و خواسته های ناحق و غیر قانونی خود آرامش و امنیت جامعه را به خطر می اندازند و چهرهواقعی خود را به نمایش می گذارند. سرسپردگان فرقه دیگر فکر نمی کنند و عنان فکر و احساس خود را به دست سرکرده داده اند . اتفاقی که در گلستان هفتم پاسداران افتاد و جان حافظان امنیت را گرفت یک اتفاق نبود. نتیجه روند فرقه ای شدن بود. این پیشامد تلخ هشداری است نسبت به خطرات افراطی گری و سیستم تفکر فرقه ای . تفکری که می تواند بحران زا باشد و امنیت و انسجام یک جامعه را به چالش بکشد. https://eitaa.com/antihalghe
| خلأهای فرهنگی بستر رشد انحرافات انجمنی 🔸انجمن حجتیه در سال ۶۲ اعلام تعطیلی کرد، اما با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مخفیانه به حیات خود در لایه‌‌های زیرین جامعه ادامه داد و توانست انحرافاتش را با نفوذ وابستگان فکری و تشکیلاتی‌اش در روزنه‌های موجود در سیستم‌های فرهنگی و حتی حکومتی گسترش دهد، به گونه‌ای که امروزه در بدنه برخی دولت‌ها حضور عناصر وابسته به این تشکیلات نیز به چشم می‌خورد. 🗒 ورق بزنید https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیر قرآن بر قلوب انسان های حق طلب، آرامشی وصف نشدنی در اثر شنیدن صوت قرآن کاش مردم به جای کسب آرامش کاذب از قانون جذب و روش های غیر شرعی با قرآن انس می گرفتند. https://eitaa.com/antihalghe