eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مرقد جد پیامبر (ص) در شهر غزه، حدود 170 سال قبل 1⃣ بارگاه حضرت هاشم بن عبدمناف، جد بزرگ پیامبر اكرم (ص) و نیای اعلای بنی‌هاشم با نام «مسجد السید هاشم» در منطقهٔ الدرج شهر غزه در فلسطین قرار دارد و به عنوان بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مسجد این شهر معروف است. متاسفانه هم اکنون در معرض تخریب قرار دارد. 2⃣ حضرت هاشم در آخرین سفر خود، به همراه چهل تن از تجار قریش، به سوی شام رفت. چون به غزّه رسید، بیمار شد و چشم از جهان فروبست. همراهان هاشم، بعد از دفن او در غزّه، اموال ایشان را برای فرزندانش بردند. https://eitaa.com/antihalghe
🛑 معرفی اجمالی آئین های شرقی ✅ نام دین : هندو (هندوئیسم) 👳🏻‍♂️ بنیانگذار دین : معلوم نیست 📆 تاریخ شروع دین : حدودا سده ۱۶ قبل از میلاد مسیح 📚 دیدگاه دین درباره خالق و خدا : اقوال مختلفی وجود دارد. برخی این دین را یکتاپرست و برخی مشرک می‌دانند. ⭕️ نماد دین : کلمه «اُم» یا «اوم» مقدس 🕉 (طبق تصویر) یک واژه عرفانی در زبان سانسکریت است که در ابتدای اکثر ادعیه و متون عرفانی که توسط مردم خوانده می‌شود وجود دارد. ⭕️ برخی معتقدند که ام برگرفته از صدای ناشی از انفجار مهیب در ابتدای خلقت هستی و سرآغاز زندگی دنیوی است، و به این ترتیب به خالق جهان نظام مند و قدرت لایتناهی اشاره میکند و به نوعی فراخواندن قدرت لایزال الهی حاکم بر این جهان است. 📕 متون مقدس : وداها (چهار ودای : ریگ‌ودا، ساماودا، یَجورودا، اتهرواودا) براهماناها، اوپانیشادها و آرانیاکاها 🧠 اعتقادات محوری : تناسخ و چرخه بازپیدایی، موکشه یا رهایی از این چرخه. 🌐 محل تولد دین : حوزه دره سند در شبه‌جزیره هند. 🗺 سایر مناطقی که به این دین پیوسته‌اند : شبه جزیره هند 🔚 فرجام‌شناسی : به علت اعتقاد به تناسخ فرجام و آخرتی برای این جهان قائل نیستند. 🔮فرق : در هندوئیسم شش مکتب فلسفی وجود دارد ولی غالب هندوان معتقدند که این ۶ مکتب حقیقت را از زاویه خود می‌نگرند و درواقع مکمل هم هستند نه مخالف هم. نشانه ام🕉 در وسایل تزیینی و زینتی و... استفاده می شود. https://eitaa.com/antihalghe
بازوبند دروازه بان پارس جنوبی جم نماد هندویی ॐ و ... https://eitaa.com/antihalghe
پلاک گردنبند از اوم و طرح خمسه فراماسونری https://eitaa.com/antihalghe
🔺 مبانی آئین هندوئیسم
🔺مبانی آئین هندوئیسم ♦️ درباره‌ی هندوئیسم شاید پیدا کردن یک مبنای اصلی که بتوان انواع گرایش‌های فرعی این آئین را در آن تحلیل کرد دشوار باشد. 🔷 اما از نگاه پژوهشگرانی که در زمینه‌ی دین و عرفان هندویی تحقیق نسبتاً خوبی نموده‌اند می‌توان این مبانی را چنین توصیف کرد. مثلاً میشل مالرب می‌نویسد: «نزدیک شدن به دین هندویی بسیار گمراه کننده است». 🔶 در نخستین ورود، خدایان فراوان می‌بینیم با شکل‌های عجیب و غریب که روشن نیست به چه کار می‌آیند و در اسطوره‌های بی‌پایان در هم می‌آمیزند...». 🔷 آنگاه مالرب در زمینه مبانی نظری هندوئیسم می‌نویسد: «مانند بیشتر دین‌ها، افکار دین هندو از جهان هستی به پیروی از تراز فرهیختگی پیروان آن گونه‌گون است... در دین هندو آنچه بنیادی است چیز دیگری است. 🔶 تنها این را بگوییم که بنابر متون کهن مرکز کیهان یک کوه است، کوه مرو و سه جهان وجود دارد: زمین، آسمان و یک فضای میانگین بین زمین و آسمان. 🔷 نکته‌ی مهم‌تر این است که هندویسم کیهان را به آن معنا که مسیحیت و اسلام باور دارند، آفریده نمی‌شناسد. به واجب‌الوجودی باور دارد که چون یک ذات مطلق که در زمان و مکان نمی‌گنجد، از دایره‌ی احساس بیرون است و نام او «برهما» است. کیهان برآمده از اوست همچو هوا که از دم برآوردن در فضا می‌پراکند. 🔶 با این همه براهما که در زمان و مکان نمی‌گنجد و از دایره‌ی احساس بیرون است دو، تن در ایزد دیگر در می‌آید که مردم به آن‌ها دسترسی دارند. 🔷 یکی از این دو «شیوا» نام دارد که خدایی است پر جنب‌وجوش که چون زندگی ما پی‌درپی می‌سازد و ویران می‌کند. 🔶 نام ایزد دوم «ویشنو» است. او بر خلاف ایزد نخست ایستا است. از جا نمی‌جنبد و سامان جهان را نگهدارنده است».[1] 🔷 در کتاب هندوئیسم آمده است: «در اساطیر بعدی هندو سه خدا: براهما، ویشنو و شیوا با هم نشان‌دهنده‌ی سه جلوه‌ی برترین‌اند. براهما آفریننده و ویشنو نگهدارنده و شیوا ویران کننده‌ی جهان‌اند. 🔶 ما این سه فعالیت را در دور و بر خود می‌بینیم و تصور می‌شود که این سه خدا نشان دهنده‌ی «برترین» در این نقش‌های متفاوت باشند. از این سه خدا، شاید پرستش برهما کهن‌تر باشد».[2] 🔷 همچنین در کتاب ادیان جهان باستان آمده است، نخست باید از مفهوم «برهمن» یا مطلق متافیزیک نام برد. همه چیز از برهمن سرچشمه می‌گیرد و همه‌چیز به او باز می‌گردد. 🔶 برهمن فی‌نفسه ناشناخته و ناشناختنی است. اما انسان می‌تواند او را در شکل chit ,sat , anahda تجربه کند یعنی به صورت منشاء و تجسم واقعیت و سعادت. 🔷 دومین مورد مفهوم «آتمان» روح یا نفس است. معنای این مفهوم در اعتقاد هندوها در این حقیقت نهفته است که نفس واقعی همه آدمیان با برهمن یکی است و هنگامی که این تطابق و وحدت تحقق یابد جستجو برای رستگاری به پایان می‌رسد. اما روح فردی که هنوز وحدت خود را با برهمن درنیافته است، تحت عنوان «جیوآتمان» مورد بحث قرار می‌گیرد. 🔶 مرحله حیاتی در فرآیند کسب آگاهی از وحدت، «موکشا» نامیده می‌شود که به معنای رهایی و نجات است. 🔷 مفهوم اصلی این فرآیند آزاد ساختن نفس از بند خواهش‌هایی است که نفس را به نیازهای تن مقید می‌سازد و این خود راه تحقق وحدت با برهمن است . 🔶 اما آدمی در طی زندگی خویش تنها در موارد معدودی موفق به تزکیه‌ی کامل نفس می‌شود و در نتیجه فقط شماری ناچیز از آدمیان می‌توانند به حصول موکشا بیش از مرگ جسمی که خانه روح آنان است امیدوار باشند. 🔷 اما روح باقی است و به هستی خود در اشکال جدید ادامه می‌دهد و این حرکت تا زمان رسیدن به تزکیه کامل قطع نمی‌گردد. 🔶 در واقع روح پیش از این در اشکال بی‌شماری تولد و مرگ را تجربه کرده است. 🔷 این نتایج پیوسته یا این اقیانوس تولد و مرگ تا زمانی که نشانی از خواهش‌های نفسانی کور باقی مانده است ادامه خواهد یافت. ♦️ هندویان این سیر پیوسته تولد و مرگ را «سامسارا» می‌نامند.[3] 🔻 پی‌نوشت: [1] . میشل مالرب، انسان و ادیان، ترجمه مهران توکلی، تهران: نشر نی، ۱۳۹۰، ص ۱۵۰، ۱۴۹. [2] . ک.م.سن، هندوئیسم، ترجمه: ع. پاشایی، تهران:نشر فکر روز، ۱۳۷۵، ص ۷۵. [3] . اسماعیل منصوری لاریجانی، عرفان اسلامی، تهران: نشر بین‌الملل، ۱۳۸۸، ص ۲۷۹. https://eitaa.com/antihalghe
نشست تخصّصی «بهائیت؛ خیانت، خرافه و خشونت» 👤استاد: حجّت‌الاسلام روزبهانی (مدیر اندیشکده مطالعات فرقه پژوهی معراج) 🔸زمان: جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۷:۳۰ 🔸آخرین مهلت ثبت‌نام: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ نشانی ثبت‌نام حضوری: https://survey.porsline.ir/s/MatVMNZe نشانی ثبت‌نام مجازی: https://survey.porsline.ir/s/0P1ARWuS https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سراغ سحر و جادو نرید لطفاً... 💥هم زندگی خودتون هم زندگی این و اون رو تحت تاثیر قرار میده https://eitaa.com/antihalghe
✅ دومین همایش ملی با عنوان ؛ ماهیت شناسی، وضعیت پژوهی و روش های مواجهه 🔴 🎙سرکار خانم پژوهشگر ارشد حوزه عرفان‌های نو ظهور 🔻 موضوع: نقد و بررسی جلسات تبلیغی بانوان 📆 سه شنبه 23 آبان ماه ⏰ ساعت 8 الی 9:۳۰ 🔗 لینک حضور: https://vce.miu.ac.ir/mashhad6 💠 عضویت در کانال مرکز مطالعات و تحقیقات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 جو بایدن: برای اینکه امام زمان شیعه را بشناسم، یک پروفسور مطالعات اسلامی استخدام کردم! 👈 سخنان بایدن در کاخ سفید: در آن زمان، مسئول کمیته روابط خارجی بودم و آن پروفسور هر چهارشنبه می‌آمد و با هم ناهار هم می‌خوردیم. اول خیال می‌کرد فقط یک سال پیش من می‌ماند! https://eitaa.com/antihalghe