eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
270 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5837148008835187902.mp3
9.2M
🌀هر جریانی پیش از "عقاید"ش، با "علائم"ش وارد جامعه می‌شود. 🎤گفتگوی حجت‌الاسلام دکتر گریوانی با (۱) 🌀نظر درباره خدا 🌀 چرا ما را از طبقه هفتم به طبقه همکف زندگی نیاوردیم؟🤔 🌸معرفی کتاب با موضوع "عرفان برای نوجوان، جوان و اهل پژوهش" ☝️حتما گوش کنید☝️ https://eitaa.com/antihalghe
📚معرفی کتاب: عرفان های نوظهور ☑️کتاب عرفان‌های نوظهور در زمینه جریان های کاذب و انحرافی تألیف شده است تا بخش مهمی از سؤالات و دغدغه‌های جامعه امروز را پاسخ گفته و شبهات را از چهره دین بزداید. 🔺کتاب «عرفان‌های نوظهور» اثر عبدالله محمدی پارسا در ۲۰۰ صفحه در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید. 🔺این اثر در زمینه جریانهای کاذب و انحرافی تألیف شده است تا بخش مهمی از سؤالات و دغدغه‌های جامعه امروز را پاسخ گفته و شبهات را از چهره دین بزداید. ساختار اثر 🔺این کتاب در هشت فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان تعریف عرفان‌های نوظهور به سؤال اول و دوم با عنوان عرفان نوظهور چیست و آیا تعریف دقیقی از عرفان‌های نوظهور می‌توان ارائه داد؟ و از منظر الهیاتی، چه تعریفی از عرفان‌های نوظهور متداول است؟ پاسخ داده است. 🔺فصل دوم با عنوان «ویژگی‌های عرفان‌های نوظهور» به بررسی سؤال سوم با عنوان عرفان‌های نوظهور از نظر مصداقی دارای چه خصایص مشترکی هستند؟ می‌پردازد. 🔺نویسنده در فصل سوم با عنوان «اقسام فرقه‌های نوظهور در ایران» سؤال چهارم تا ششم با عنوان از منظر گونه شناسی، عرفان‌های نوظهور بر چند قسم تقسیم می‌شوند؟، از میان جریان‌های نوظهور عرفانی کدام گونه در ایران پایگاه اجتماعی داشته و در حال فعالیت است؟ و اعضای فرقه‌های نوظهور از نظر سن، تحصیلات و جنسیت چه وضعیتی دارند؟ را تشریح کرده است. 🔺«تشخیص عرفان‌های اصیل از عرفان کاذب» عنوان چهارمین فصل از کتاب حاضر است که به تبیین پاسخ پرسش‌های هفتم و هشتم با عنوان برای تشخیص جریان‌های کاذب از جریان‌های اصیل چه معیارهایی وجود دارد؟ و به طور کلی چه ویژگی‌هایی را می‌توان برای تشخیص عرفان‌های کاذب از نوع اصیل آن برشمرد؟ می‌پردازد. 🔺فصل پنجم با عنوان «بسترهای پیدایش و گرایش به عرفان‌های نوظهور» به بیان پاسخ پرسش نهم با عنوان چه عواملی، زمینه و بسترهای لازم برای گرایش افراد جامعه به عرفان‌های کاذب را فراهم می‌آورد؟ اختصاص دارد. 🔺در فصل ششم با عنوان «مسائل مربوط به عضویت در فرقه‌های نوظهور» سؤال دهم و یازدهم با عنوان عضویت در فرقه‌های نوظهور با چه علت‌هایی ممکن است صورت گیرد؟ و چه عواملی سبب می‌شود برخی از اعضای فرقه با آنکه به باطل بودن آن پی می‌برند، همچنان در آن فرقه باقی می‌مانند؟ پاسخ داده شده است. 🔺نویسنده در هفتمین فصل از این کتاب با عنوان «شیوه‌های جذب در فرقه‌های نوظهور» سؤال دوازدهم با عنوان جریان‌های نوظهور عرفانی، برای عضوگیری و جذب مخاطبان خود از چه شیوه‌هایی بهره می‌برند؟ را به رشته تحریر درآورده است. 🔺«آسیب شناسی عرفان‌های نوظهور» عنوان هشتمین و آخرین فصل از کتاب مذکور است که در آن سؤال سیزدهم با عنوان گسترش عرفان‌های نوظهور چه آسیب‌هایی را ممکن است در پی داشته باشد؟ مورد تأکید قرار گرفته است. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 3 میلیون جلد کتاب و بیش از 7 میلیون صفحه اینترنتی در موضوع فال و جن گیری!!! ⚠️ امروز در ایران بیش از یکهزار و ۵۰ عنوان کتاب در زمینه خرافات و فال و طالع بینی و...وجود دارد.اگر تیراژ متوسط کتب مربوط به طالع بینی،فال گیری و جن و تسخیر ارواح را برای هر عنوان سه هزار نسخه بدانیم(که در پاره ای موارد بسیار بیش از این رقم است و دو هزار نسخه از متوسط تیراژ کتاب در ایران بالاتر است) به بیانی ما سه میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب در خصوص موضوعاتی از این دست در کشور داریم‼️ https://eitaa.com/antihalghe
38.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴‏«کارگردانی که در حال ساخت فیلمی با موضوع آژانس مدیریت اضطراری فدرال و نظم نوین جهانی بود به همراه خانواده اش مرده پیدا شدند ! ⚠️ در سال ۲۰۱۵، دیوید کراولی، کارگردان فیلم «ایالت خاکستری» ، بر اساس شواهد واقعی که در مورد کمپ های FEMA و کنترل NWO کشف کرد، به همراه همسر و دخترش در خانه اش کشته شدند.» ایلومیناتها به کسانی که بخواهند اهداف و پشت پرده آنها را افشا کنند رحم نخواهند کرد. https://eitaa.com/antihalghe
♦️ ششمین کمیسیون همایش معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی در تهران برگزار می شود؛ 🟡 عنوان: «نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی» مقالات و ارائه‌دهندگان: -شادی از منظر ابن عربی و سلیگمن؛ دکتر هادی وکیلی. -بررسی انتقادی «ذهن‌آگاهی» در مقایسه با «حضور قلب»؛ دکتر احمد شاکرنژاد. - مقایسه «عشق معنوی» در معنویت پست‌مدرن و عرفان اسلامی؛ دکتر بهزاد حمیدیه. -معنویت سکوت؛ دکتر اسماعیل سلیمانی. -بازخوانی رویکردهای مواجهه با معنویت‌ها در ایران معاصر با تاکید بر رویکرد مقایسه‌ای؛ دکتر محمد حسن یعقوبیان. ⏰زمان ‌چهار‌شنبه 20 دی 1402 | ساعت 9 الی 12 💠 مکان برگزاری: تهران، خیابان شهید مطهری، تقاطع شهید مفتح، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، ساختمان شماره 2، طبقه سوم، سالن شهید مطهری 🌐 لینک شرکت در جلسه به صورت مجازی: http://dte.bz/ethicsconf 🔰مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت ♻️ با همکاری: قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی https://eitaa.com/antihalghe @isca_ethics
بررسی نفوذ فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی ازمسیر ورزش های غیر همسو با ارزش های دینی با تکیه بر قاعده نفی سبیل (مطالعه موردی یوگا ) و راهکار های مقابله با آن.pdf
296.3K
بررسی نفوذ فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی ازمسیر ورزش های غیر همسو با ارزش های دینی با تکیه بر قاعده نفی سبیل (مطالعه موردی یوگا ) و راهکار های مقابله با آن نویسندگان: علیرضا ملتی، محمد رضا امام، بهزاد حمیدیه فصلنامه علمی پژوهش های انقلاب اسلامی، آبان 1400 https://eitaa.com/antihalghe
JISS_Volume 11_Issue شماره2(پیاپی42)_Pages 195-233.pdf
577K
نقد زبان‌شناختی مؤلفه‌های معنویت‌گرایی جدید یوگا در نگاه پیشکسوتان یوگای ایران و تعارض آن با معنویت الوهی نویسندگان: ابراهیم توبه یانی، سید عبدالمجید طباطبایی لطفی، حسین عرب فصلنامه علمی پژوهشی اسلام و مطالعات اجتماعی، ش42، مهر 1402 https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
#پوستر_طرح_آموزشی_دُرسا آموزش مهارتهای گفتگو درباره یک انتخاب آگاهانه👌🪴 💠شروع دوره آموزشی: ۱۳ دی م
با سلام و احترام جلسه مجازی با موضوع محتوای "طرح آموزشی دُرسا" با حضور مدرس دوره، آقای حجت الاسلام سید هادی عظیمی، امشب(دوشنبه) ساعت ۱۹ لینک جلسه: https://www.skyroom.online/ch/saman2/hadisahd
🔴 در نمایشگاه درخت کریسمس ویسکانسین، درخت معبد شیطان پرستی، تزئین شده با پنتاگرام، شیاطین و کارت های Hail Santa، که توجه همه را به خود جلب کرد! («زنده باد بابانوئل!») که با شعار اصلی شیطان پرستان یعنی سلام شیطان! سال جدید را آغاز کرده ! https://eitaa.com/antihalghe
آگاهی معنوی و شناخت دقیق، موانع انحراف و آسیب خودآگاهى عرفانی یا عارفانه، در حقیقت آگاهى پیدا کردن به ظرفیت‌های درونی‌ است که از طرف خداوند در وجود انسان نهادینه شده است. یعنی انسان باید با ایفای نقش بندگی و عبودیتِ خود به نحو احسن و عالی، خود را به خداوند عرضه کرده و از او طلب تعالی و معرفت بکند.[1] گرایش به معنویت و پیمودن مسیر عرفانی، برخواسته از یک تشنگی درونی بوده و به صورت فطری و ذاتی هر انسانی به دنبال گمشده‌ای است که توسط آن از گرفتاری‌ها و تاریکی‌های دنیای ماده رها شده و به آرامش حقیقی برسد. حال در آشفته بازار دنیای امروز، بسیاری از فرقه‌ها و گروه‌های منحرف که رشد قارچ گونه‌ای هم دارند، با ظاهری آراسته و اُتو کشیده، دام‌های خود را پهن کرده و با اسم معنویت و وعده اتصال به خدا، انسان ناآگاه و تشنه را به سمت خود جذب کرده و گرفتار خرافات و انحرافات می‌کنند. برخی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های معنویت اصیل و دروغین که با شناخت آن‌ها انسان می‌تواند آگاهی معنوی و عرفانی خود را ارتقاء داده و گرفتار برخی فرقه‌های شبه معنوی نشود، اشاره می‌شود. 1- اعتقاد به خدای واجب‌الوجود، در مقابل عدم اعتقاد به واجب‌الوجود بودن خداوند؛ در معنویت اصیل، اعتقاد به خدای حقیقی، جزو اصول اصلی و لاینفک به شمار می رود. در حالی که در مبانی معنویت‌های دروغین، عکس این قضیه، یعنی عدم اعتقاد به آفریدگار عالم، صادق است. 2- خدا محوری در مقابل انسان محوری؛ از دیگر شاخصه‌های معنویت اصیل، محوریت خداوند در تمام مسائل انسان است. این اصل مهم، در معنویت‌های دروغین با بی‌اعتنایی مواجه شده و برای جذب افراد بیشتر، انسان محوری و توجه به لذت‌های نفسانی، اصالت پیدا کرده است. 3- خِرَدگرایی و بهره‌برداری از عقل، در مقابل عقل‌گریزی و ستیز با آن؛ در معنویت اصیل، یک عارف هیچ زمانی آموزه‌های عرفانی و عقلانی را در مقابل هم تصور نمی‌کند. در حالی که در آموزه‌های عرفان‌های کاذب، به دلیل دوری از مباحث عقلانی، خردستيزی و نفی عقلانیت به شدت موج می‌زند. 4- شریعت‌محوری و عمل به آموزه‌های شریعت، در مقابل دوری از شریعت و مبارزه با آن؛ آموزه‌های شریعت جزء لاینفک عرفان و معنویت اصیل بوده و یک عارف حقیقی در هر مرتبه عرفانی که باشد، خود را مقید به انجام دستورات شرعی و دینی می‌داند. شخصیت‌های عرفانی زیادی وجود دارد که با داشتن مراتب عرفانی بالا، فقیه و مرجع تقلید عصر خودشان نیز بودند. اما آموزه‌های معنویت‌های کاذب، به دلیل داشتن مبانی اومانیستی(انسان‌محور)همیشه با شریعت سرستیز و ناسازگاری داشته و بزرگان این جریان‌ها به مبارزه با آن برخواسته‌اند. بنابراین بر هر انسانِ جویای معرفت و عارف طریق الی‌الله، لازم است آگاهی معنوی خود را افزایش داده و با علم به مولفه‌ها و شاخصه‌های معنویت اصیل و دروغین، علاوه بر گمراه نشدن، از انسان‌های مشتاق کسب معارف عرفانی و الهی نیز دست‌گیری کرده و آنان را به صراط مستقیم الهی هدایت بکند. پی‌نوشت: [1]. مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، انتشارات صدرا، ج 2، ص 319-320. https://eitaa.com/antihalghe