eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
260 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 به عنوان راهی برای رسیدن به آرزوها در فرهنگ عامه جا باز کرده است. قانون جذب سالهاست که در کشور ما به شیوه های مختلف تبلیغ می شود. از انتشار کتاب و مجله گرفته تا برگزاری کارگاه و سمینار و در فیلم ها و سریال ها. بدون اینکه به فایدۀ علمی و ریشه و اساس این موضوع توجهی شود، بسیای آن را تکرار می کنند و همین «بسیار» و «تکرار» به قانون جذب اعتبار بخشیده و به نظر می رسد که برای اثبات درستی آن کافی بوده است. 🔹قانون جذب می گوید هرچه را تصور کنی و احساس کنی، در زندگی ات اتفاق می افتد. پس آرزوهایت را تصور کن و از اینکه به آنها رسیده ای احساس لذت و شادی داشته باش. فرایند تصور و احساس درونی بر جهان و کائنات اثر می گذارد و فرایند های بیرونی را شکل می دهد و تو را به آرزوهایت می رساند. 🔸قانون جذب با (2008) که توسط «راندابرن» منتشر شد، موج تازه ای را در جهان برانگیخت. این کتاب که در ایران هم بسیار پرفروش بود، بر اساس فیلم «راز» (2006) تألیف شده است. و متن آن سخنان پراکندۀ افرادی است که معمولا شخصیت های علمی برجسته ای نیستند و به عنوان روانشناس، فیلسوف و فیزیکدان در فیلم معرفی می شوند. 🔹پیش از آن «آنتوان لاوی» در شیطان (1969) فصلی را با نام «جادوی شیطانی» نوشت و قانون جذب را معرفی کرد. در اوایل قرن بیستم «ناپلئون هیل» با کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» (1937) موجی از توجه به قانون جذب را برانگیخته بود. این کتاب هنوز هم منتشر می شود و در سالهای اخیر بارها به در ایران انتشار یافته است. 🔸اولین کتابی که به طور مستقل به موضوع قانون جذب اختصاص یافت اثر «والتر اتکینسون» بود، با نام «ارتعاش افکار» (1906). پیش از آن قانون جذب به عنوان یکی از آموزه های جریان تفکرنو (New Thought) که یک دین جدید آمریکایی است، مطرح شد پایه گذاران تفکرنو امید داشتند که از این قانون برای جذب سلامتی و شفای بیماری ها استفاده کنند؛ ولی پیروان بعدی آنان کاربرد این قانون اثبات نشده را به همۀ قلمروهای زندگی و آرزوهای بشری گستراندند. 🔹ریشۀ باور به قانون جذب به باورهای باستانی برمی گردد. «جورج فریز» در تحقیقاتش نشان می دهد که تمام فنون و آیین های جادویی بر اساس دو قانون اصلی بنا شده است: قانون جذب و قانون تشابه. براساس قانون جذب در جادوگری اگر تصویری یا تجسمی از یک شیء داشته باشی می توانی روی آن اثر بگذاری. 🔸جادوگران کهن برای اینکه به کسی آسیب بزنند، مجسمه ای به جای او درست می کردند و تصور می کردند که فرد مورد نظر است، آنگاه شروع می کردند به آسیب زدن و مجسمه را نابود می کردند. آنان می پنداشتند که با این کار می توانند به فرد مورد نظر آسیب بزنند. قانون جذب امروزی بر همان پایه بنا شده و می گوید شما با داشتن تصویری از آرزوهای تان می توانید آن را تحت تأثیر قرار دهید و به آن برسید. ساختن تابلوی کائنات و نصب تصاویری از خواسته ها در آن، شیوه ای برای عملی کردن قانون جذب است. @mazaheriseyf 🌸🍃
▪️السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیده یا فاطمة الزهرا 🔸پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به سلمان فرمودند: مَنْ اَحَبَّ فاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الجَنَّةِ مَعی وَ مَنْ اَبْغَضَها فَهُوَ فِی النَّارِ ای سلمان! هر کس فاطمه دختر مرا دوست بدارد او با من در بهشت است و هر کس او را دشمن بدارد او در آتش است. 📚بحارالانوار، ج 27، ص116 🏴شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را محضر صاحب الزمان (علیه السلام) و محبان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت می گوییم.
🎍نام حضرت زهرا (س) در کتاب مقدس 🌾درمكاشفه يوحنا كه بخشی از انجيل است آمده است: «و علامتی عظیم در آسمان ظاهر شد، زنی که آفتاب را دربر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است و آبستن بوده، از دردِ زه و عذاب زاییدن فریاد برمی‌آورد؛ و علامتی دیگر در آسمان پدید آمد که اینک، اژدهای بزرگِ آتشگون که او را هفت‌سر و ده شاخ بود و بر سرهایش هفت افسر؛ و دُمش ثلث ستارگان آسمان را کشیده، آن‌ها را بر زمین ریخت؛ و اژدها پیش آن زن که می‌زایید بایستاد تا چون بزاید فرزند او را ببلعد. پس پسر نرینه‌ای را زایید که همه امّت‌های زمین را به عصای آهنین حکمرانی خواهد کرد؛ و فرزندش به نزد خدا و تخت او ربوده شد...و اژدهای بزرگ انداخته شد، یعنی آن مار قدیمی که به ابلیس و شیطان مسما است که تمام ربع مسکون را می‌فریبد. او بر زمین انداخته شد و فرشتگانش با وی انداخته شدند.»( مکاشفه یوحنی۱۲: ۱_۹) مسیحیان می گویند که منظور از ۱۲ تاج حواریون می باشند در حالی که همه مسیحیان معتقدند که یکی از حواریون بنام «استخریوطی» به عیسی مسیح خیانت کرد و باعث قتل او شد. (انجیل متی۲۶: ۳_۱۶و انجیل لوقا ۲۲: ۱_۴) اما ازنظر ما اين واقعه اشاره به حضرت فاطمه س دارد و مقصود از خورشید پیامبر ص و مقصود از ماه علی ع و مقصود از «۱۲ ستاره» ۱۲ امام معصوم (علیهم‌السلام) می باشند، آبستن بودن آن زن اين كه از اولاد آن بزرگوار امام زمان (ع) است كه نجات‌دهنده جهان است. https://eitaa.com/antihalghe
📕رسانه در خدمت فرقه 🔻فرقه ها بدلیل ماهیت منحصر و یگانه شان، به فراخور قابلیت ذاتی رسانه ها، از آن برای تعمیق، تحریف، مجاب سازی، سانسور، مغزشویی و استثمار فکری اعضای خود سوءاستفاده می کنند. 🔸در عصر حاضر، رسانه ها اعم از مطبوعات، شنیداری، تصویری، مکتوب و در مقیاس وسیع تر، سینما و حتی سمینارها و سخنرانی ها، نقش تعیین کننده ای در سمت و سو یافتن زندگی بشر و انتخاب فکر و ایده آل ها و حتی سلیقه و ترسیم آینده بشر دارند. پدیده ای با این حجم از تاثیرگزاری و اهمیت، بی شک از چشم فرقه ها پنهان نمی ماند. این ابزارها، همان قدر که قادر به دفع شرارت فرقه ها هستند، به رشد کمی آنها هم کمک می کند. 🔺در گذشته فرقه ها برای محدود کردن و به کنترل درآوردن اطلاعات عموم نسبت به خودشان،از توزیع بروشور، بیانیه و کتاب استفاده می کردند. ولی امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی، و استفاده از اعضای فرقه در پوشش هویت های مختلف حقیقی و حقوقی، افراد را جذب می کنند و با ظاهرسازی تلاش میکنند چهره ای مثبت و مناسب از خود نشان دهند. https://eitaa.com/antihalghe
1_704890497.mp3
32.88M
سخنرانی محرم 1398 ☝️☝️☝️ نقش شیعه در غربت امام ( دوگانه سازش و مقاومت از سقیفه تا کربلا ) شب هفتم حجت الاسلام ناصر یوسفی پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع حتما بشنوید... https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔴هشدار .⚠️فتنه جدید تشیع انگلیسی‼️ فرقه‌ی شیرازی در آستانه‌ی ایام فاطمیه یه فیلم سینمایی در حد فیل
🔹دبیر شورای عالی امنیت ملی ساخت فیلم «بانوی بهشت» را در راستای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان دانست. ✍️فیلم سینمایی «» با موضوع زندگی حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر اسلام (ص)، ساخته کمپانی انگلیسی «انلاتند کینگدم» Enlightened Kingdom است. نویسنده این فیلم «» است که در سال 2003 درپی اهانت به همسر پیامبراکرم (ص) پس از آنکه تصمیم به بازداشت وی در کویت قطعی شد، دولت آمریکا و انگلیس جنجال به راه انداختند و با سلب تابعیت از سوی کویت، انگلیس به وی پناهندگی داد 👈درواکنش به انتشار این فیلم، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز یکشنبه در توئیتی نوشت: «راز اعتلای اسلام ناب، وحدت و تقریب مذاهب است. سیاست‌های محور غربی، عبری، عربی ذیل راهبرد اختلاف‌افکنی، روزی با تاسیس داعش و ریختن خون ملت‌های مسلمان و روزی با ساخت بانوی بهشت دنبال می‌شود» 💠مراجع عظام تقلید که از توطئه های تفرقه افکنانه «یاسر الحبیب» بین مسلمانان آگاهی دارند، ارائه هرگونه کمک به وی برای تهیه این فیلم را از لحاظ شرعی اعلام و تاکید کرده اند، تمام کسانی که در تهیه و نشر این فیلم و یا تماشای آن شریک شوند، مرتکب گناه کبیره شده اند https://eitaa.com/antihalghe
🔰جریان‌شناسی شیرازی‌ها 🚫 جریان‌شناسی شبکه شیرازی‌ها در عراق ▫️ ⚠️محورهای فعالیت جریان شیرازی در عراق 1️⃣ پررنگ کردن نقش مرجعیت خاندان شیرازی و مطرح کردن به عنوان فرد اعلم، همان‌طور که در وب سایت سیدصادق شیرازی مشاهده می‌شود، در ضمن بیان ملاک‌های اعلمیت بیان می‌کند: 👈 "با اندک کاوشی در شخصیت علمی مرجع عالیقدر، تمام این ملاک‌ها را می‌توان در او یافت." ▪️همچنین تاسیس «مرکز ارادتمندان مرجعیت» در شهر بغداد از سوی جریان شیرازی در راستای برجسته کردن نقش مرجعیت خاندان شیرازی صورت گرفته است. 2️⃣ نقض مساله زندان و اعدام سیاسی از سوی سیدصادق شیرازی 3️⃣ مطرح کردن آمریکا به عنوان حلّال مشکلات کشور عراق که در این زمینه مقالاتی از سوی جریان شیرازی انتشار یافته و همچنین بعضی از افراد این جریان دیدار با شخصیت‌های آمریکایی را از بهترین دیدارهای زندگی خود مطرح کرده‌اند 4️⃣ عمل کردن بر اساس سیستم مرجعیت موروثی که یکی پس از دیگری اعلام مرجعیت می‌کنند تا مرجعیت از این خاندان جدا نشود 5️⃣ ایجاد اختلاف میان مذاهب مختلف اسلامی با مطرح کردن مساله لعن و سبّ از سوی این جریان و اعلام «» به عنوان «» 6️⃣ شایعه پراکنی شد انقلاب اسلامی ایران توسط برخی از افراد جریان شیرازی 7️⃣ نشان دادن چهره‌ای خشن از مذهب تشیع با ترویج بسیار گسترده مساله از سوی عوامل اصلی این جریان 8️⃣ تاکید سیدصادق شیرازی بر تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای گسترده. ادامه دارد... https://eitaa.com/antihalghe
🔴معنویت بدون دین 👽استعمارگران پس از پشت سرگذاشتن ادوار کلاسیک و نوین، امروزه در چهره ای فرانو و در قالب پروژه «جهانی سازی»، به دنبال مصادره منافع ملت‌ها در جهت اهداف خویش هستند. 👻مهم ترین دغدغه سلطه‌گران در روند جهانی‌سازی، همسان‌سازی ارزش‌های فرهنگی موجود در جوامع مختلف، در راستای ارزش‌های نظام سرمایه داری است، چراکه در صورت پذیرش گفتمان سرمایه‌داری از سوی توده‌ها، این ملت‌ها هستند که منبع قدرت نظام سلطه خواهند بود. 😳از جمله مهم‌ترین منابع تعریف و تولید ارزش در جوامع مختلف، ادیان و آموزه‌های معنوی آنان است. یکی از نسخه‌های نظام سلطه برای پاسخگویی به این نیاز، بهره گرفتن از مدل «معنویتِ بدون دین» است. ☠️در این نوع معنویت‌گرایی، افراد با عبور از سطح مناسک و بدون در نظرگرفتن چارچوب حقایق دینی و سنجه‌هایی چون وحی و تفسیر عالمانه آموزه‌های دینی، صرفاً بر ابعاد اخلاقی و معنوی و در مواردی، تجربیات معنوی موهوم، تمرکز می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
1_713022482.mp3
34.34M
سخنرانی محرم 1398 ☝️☝️☝️ نقش شیعه در غربت امام ( دوگانه سازش و مقاومت از سقیفه تا کربلا ) شب هشتم حجت الاسلام ناصر یوسفی پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع حتما بشنوید... https://eitaa.com/antihalghe
🌐بودیسم و نفی دنیا 🔸بوداییان برای درک هیچ بودن جهان هستی! تمرکز بر درون را تنها راه می دانند. آنان با توصیه به عزلت نشینی و با ریاضت کشیدن و تمرکز بر درون، هیچ بودن یا تهی بودن عالم را به انسان گرایش پیدا کرده به بودیسم القاء می کنند. 🔸در طی این فرآیند و توصیه بر تمرکز درونی مدعی می شوند که حقیقت اشیاء، درک شده و انسان می فهمد که همه چیز پوچ و نیستی است. 🔸آنگاه که برای یک بودایی چیزی برای دلبستگی و تعلق وجود نداشته باشد، علتی هم برای رنج نیست و آرامش پدید می آید. این تمام اصل آرامش بخشی در بودیسم است!! یعنی تو فکر کن که جهان پوچ و بی محتواست و در دنیا هیچ چیز ارزشمدی وجود ندارد، آنگاه به آرامش خواهی رسید!!! این راهی است که هر کس باید به تنهایی آن را طی کند تا حقیقت را دریابد! 🔸هندویسم به همین دلیل که چیزی برای دلبستگی وجود ندارد و تمرکز بر درون کافی است، هیچ پیامبری را به عنوان الگو معرفی نمی کند! حرکات یوگا، مراقبه، مدیتیشن و... با این هدف توصیه می شود. 🔸درست است که دست یابی به آرامشِ اعصاب و روان با آرامش درونی به دست می آید اما از طرفی این یاد خداست و ایمان و باور قلب است که آرامش حقیقی را به انسان هدیه می کند. در کنار آن فرد لازم نیست به تمرکز بیش از حد به درون روی بیاورد و مجاب شود که باید دنیا و هر آنچه در آن است را بی محتوا بشماری! https://eitaa.com/antihalghe
1_734668748.mp3
12.53M
‍ ‍ 💠سه شنبه های وبیناری 🎙استاد وحید حاجی آقازاده 🔹مباحث فرقه شناسی 🔹موضوع: مهارتهای مشاوره با آسیب دیدگان فرقه های انحرافی 🗓سه شنبه ۹ دی ماه https://eitaa.com/antihalghe
🏴انا لله و انا الیه راجعون لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست. ◽️‏تنها شخصیتی که امام خامنه ای او را عقبه تئوریک نظام و پرکننده خلاءِ علامه طباطبایی و شهیدمطهری خواندند. ◽️فیلسوفی که شاگردان و سربازان علمی و فرهنگی زیادی برای نظام و انقلاب تربیت کرد و از معدود عالمان دینی بود که سختی فعالیت های اجتماعی را به جان خرید. ◽️عالم بزرگی که آیت الله مشکینی در وصف او گفت: "اگر ده نفر عالم بزرگ در حوزه پیدا کنید، یقیناً یکی از آنها آیت الله مصباح است". رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می کنیم. https://eitaa.com/antihalghe
📚مجموعه آثار آیت‌الله مصباح یزدی: ۱_اخلاق در قرآن (۳ جلد) ۲_ آذرخشی دیگر از آسمان کربلا ۳_ آزادی؛ ناگفته‌ها و نکته‌ها ۴_ اصلاحات، ریشه‌ها و تیشه‌ها ۵_ آفتاب ولایت ۶_ آموزش عقاید (۳ جلد) ۷_ آموزش فلسفه (۲ جلد) ۸_ آیین پرواز ۹_ اخلاق اسلامی ۱۰_ انسان‌شناسی در قرآن ۱۱_ انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن ۱۲_ انقلاب اسلامی، جهشی در تحولات سیاسی تاریخ ۱۳_ ایدئولوژی تطبیقی ۱۴_ بزرگ‌ترین فریضه ۱۵_ بهترین‌ها و بدترین‌ها از دیدگاه نهج‌البلاغه ۱۶_به پیشواز خورشید غرب ۱۷_ به سوی او ۱۸_ به سوی تو ۱۹_ به سوی خودسازی ۲۰_ پاسخ‌های استاد به جوانان پرسشگر ۲۱_ پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک (۶ جلد) ۲۲_ پرتوی از امامت و ولایت در قرآن کریم ۲۳_ پرسش‌ها و پاسخ‌ها (۵ جلد) ۲۴_ پندهای امام صادق(علیه‌السلام) به ره‌جویان صادق ۲۵_ پندهای الهی ۲۶_ پند جاوید (۲جلد) ۲۷_ پیام مولا از بستر شهادت ۲۸_ پیش‌نیازهای مدیریت اسلامی ۲۹_ تعدد قرائت‌ها ۳۰_ تعلیقةٌ علی نهایة الحکمه ۳۲_ تماشای فرزانگی و فروزندگی ۳۳_ تهاجم فرهنگی ۳۴_ توحید در نظام عقیدتی اسلام ۳۵_ انقلاب اسلامی، جهشی در فرایند تحولات بین‌الملل ۳۶_ جامعه و تاریخ در قرآن ۳۷_ جامعیت قرآن ۳۸_ جامی از زلال کوثر(شخصیت حضرت فاطمه زهرا) ۳۹_جان‌ها فدای دین ۴۰_ جرعه‌ای از دریای راز ۴۱_ جنگ و جهاد در قرآن (۲ جلد) ۴۲_ جهان‌شناسی در قرآن ۴۳_ جوانان و مشکلات فکری ۴۴_ چکیدهٔ چند بحث فلسفی ۴۵_ چکیده‌ای از اندیشه‌های بنیادین اسلامی ۴۶_ حکیمانه‌ترین حکومت: کاوشی در نظریه ولایت فقیه ۴۷_ حقوق و سیاست در قرآن ۴۸_ خداشناسی در قرآن ۴۹_ خودشناسی برای خودسازی ۵۰ _ در پرتو آذرخش ۵۱_ در پرتو ولایت ۵۲_ در جستجوی عرفان اسلامی ۵۳_ دروس فلسفه ۵۴_ دروس فلسفه اخلاق ۵۵_ دین و آزادی ۵۶_ رابطه علم و دین ۵۷_ راه‌شناسی در قرآن ۵۸_ راهنماشناسی در قرآن ۵۹_ راهیان کوی دوست ۶۰_ رساترین دادخواهی و روشنگری (شرح خطبه فدکیه) (۲ جلد) ۶۱_ ستگاران ۶۲_ ره‌توشه (۲ جلد) ۶۳_ زن، نیمی از پیکر اجتماع ۶۴_ زینهار از تکبر! ۶۵_ سجاده‌های سلوک (۲ جلد) ۶۶_ سفر به سرزمین هزار آیین ۶۷_ سیری در ساحل ۶۸_ سیمای پیامبر اعظم(ص) در آینه نهج‌البلاغه ۶۹_ سیمای سرافرازان (۲ جلد) ۷۰_؛سلسه مباحث اسلام، سیاست و حکومت ۷۱_ شرح الهیات شفاء (۵ جلد) ۷۲_ شرح برهان شفاء (۴ جلد) ۷۳_ شرح جلد اول اسفار اربعه (۲ جلد) ۷۴_شرح جلد سوم اسفار اربعه (۱ جلد) ۷۵_ شرح جلد هشتم اسفار اربعه (۲ جلد) ۷۶_ شرح نهایةالحکمه (۲ جلد) ۷۷_ عبرت‌های خرداد ۷۸_ فلسفه اخلاق ۷۹_قرآن در آینه نهج‌البلاغه ۸۰_ قرآن‌شناسی (۲ جلد) ۸۱_ فلمرو دین ۸۲_ کاوش‌ها و چالش‌ها (۲ جلد) ۸۳_ مباحثی پیرامون حوزه ۸۴_معرفت‌شناسی انتقادی ۸۵_ نظریه حقوقی اسلام (۲ جلد) ۸۶_ نظریه سیاسی اسلام (۲ جلد) ۸۷_ نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه ۸۸_ گفتمان روشنگر نقدی فشرده بر اصول مارکسیسم ۸۹_ نقش تقلید در زندگی انسان ۹۰_ یاد او (ذکر و ذاکران در کلام امیر مؤمنان) ۹۱_ مباحثی پیرامون عرفان یاد تو ۹۲_ نجوای عاشقانه ۹۳_ شکوه نجوا ۹۴_ صهبای حضور ۹۵_طوفان فتنه و کشتی بصیرت ۹۶_عبرت‌های خرداد ۹۷_ عروج تا بی‌نهایت ۹۸_ فلسفه اخلاق ۹۹_ قرآن در آیینه نهج‌البلاغه ۱۰۰_ قرآن‌شناسی (معارف قرآن ۶) ۱۰۱_ قرآن‌شناسی جلد (۲ جلد) ۱۰۲_ کاوش‌ها و چالش‌ها (۲ جلد) ۱۰۳_ کلمة حول فلسفة الاخلاق ۱۰۴_کیهان‌شناسی (معارف قرآن۲) ۱۰۵_ گفتمان روشنگر درباره‌اندیشه‌های بنیادین ۱۰۶_ لقای الهی ۱۰۷_ مباحثی درباره حوزه ۱۰۸_ مباحثی پیرامون مسایل اعتقادی و اخلاقی ۱۰۹_ نظریه حقوقی اسلام (۲ جلد) ۱۱۰_ نظریه سیاسی اسلام (۲ جلد) ۱۱۱_ نقد و بررسی مکاتب اخلاقی ۱۱۲_ نقدی فشرده بر اصول مارکسیسم ۱۱۳_ نقش تقلید در زندگی انسان ۱۱۴_ نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه ۱۱۶_ نگاهی گذرا به بسیج و بسیجی ۱۱۷_نگاهی گذرا به حقوق بشر از دیدگاه اسلام معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع تاریخ https://eitaa.com/antihalghe
base.apk
31.16M
مجموعه کتب (ره) 📚 نرم افزار اندروید مجموعه آثار گفتاری و نوشتاری حضرت آیت الله مصباح یزدی 💥بسیار قابل استفاده💥 https://eitaa.com/antihalghe
❓از «رهبران تکاملی» چه می‌دانیم؟ ✍️یكی از اقدامات سازمان‌یافته از جانب جهت زمینه‌سازی برای تمدن جدید شكل‌گیری گروه موسوم به در سال ۲۰۰۸ بود. رهبران تکاملی۲۹ معتقدند بشر به مرحله‏ای جدید از تکامل رسیده که تکامل معنوی است. گذر از این مرحله‏ تکامل در گرو ارتباط با آگاهی برتر یا خدای درون است. 📌آن‌ها می‏کوشند با آگاهی نوین معنوی، توسعه روش‏های و و ارتباط با ندای درون، این مرحله از تکامل را تسهیل و تسریع کنند و انسان‏ها را برای گذر از این مرحله‏ آماده سازند. رهبران تكاملی ادعا می‌كنند با آموزش ، تجسم خلاق و مثبت‌اندیشی، می‌توانند فرآیند تکامل را تسهیل کنند. آن‌ها مدعی هستند که با آموزش قوانین معنوی جهان، بشر را برای خلق عصر جدید و دنیای بهتر، توانمند می‌سازند. ➕در این گروه كه اكثر رهبران جنبش‌های معنوی نوپدید مانند «، ، ، » و... حضور دارند با رسالت انتقال آحاد بشر به تمدن جدید، سعی دارند با تغییر باورها و ارزش‌ها هرچه سریع‌تر، این جهش تمدنی را رقم بزنند. به همین جهت امروزه شاهد تبلیغ گسترده و چشمگیر آثار این افراد در كشورهای مختلف هستیم. البته در كشور ما نیز در اثر نا آگاهی، این تبلیغات بی‌تاثیر نبوده است. 🔰برگرفته از مقاله «عرفان‌ سیاسی ‌سرمایه‌داری»، نوشته «رسول حسن‌زاده» https://eitaa.com/antihalghe
🔺انجمن با انقلاب نبود ✍️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 14/12/1364 در مسجد در پاسخ به پرسشی درباره فرمودند: «بنده نظرم را راجع به انجمن حجتیه، روشن و صریح به همه شما می‌گویم. انجمن‌حجتیه قبل از انقلاب با نبود بعضی از افرادشان، کار فعال ضد انقلابی هم می‌کردند. بعضی فقط با انقلاب نبودند. ضد انقلابی هم نبودند، بعد انقلاب شد. بسیاری از کسانی که با انقلاب نبودند، بعد از آنکه عظمت و شکوه انقلاب را دیدند، پیوستند به انقلاب، حتی بسیاری از کسانی که در آنوقت یک حرکت منافی با انقلاب هم می‌کردند پیوستند به انقلاب و مشاغلی گرفتند در جاهای مختلف ...پس آن کسانی که در گذشته جزء انجمن حجتیه بودند اما الآن اولاً، جزء تشکیلاتش نیستند یعنی جزء انجمن نیستند. ثانیاً، دلبسته انقلابند. من می‌گویم این‌ها خوبند و مثل بقیه مردم از آنها استفاده می‌کنیم.» ایشان در ادامه، از هر کسی که «جزء تشکیلات است با انقلاب میانه‌ای ندارد، دلزده از انقلاب است، به امام(ره) اعتقادی ندارد، ارادتی ندارد، تقلید از دیگران می‌کند، برای انقلاب حاضر نیست یک ذره از وقتش را سرمایه‌گذاری کند» نیز به شدت اعلام انزجار کردند، خواه انجمنی باشد یا غیر انجمنی. https://eitaa.com/antihalghe
⭕️ یوگا، مدیتیشن و ذن ❓ورزش یوگا که اخیرا داره رواج پیدا میکنه و برای تمرکز ذهن و آرامش کاربرد داره، آیا از لحاظِ شرعی، مُجاز و مشروعه؟ 📝 پاسخ 🙇 مراقبه [Meditation]، یوگا، ذن و... روش‌هائی هستند برای رسیدن به تمرکز، نشاط و غلبه بر اضطراب هایِ فکری و روانی. همه رشته هایِ انرژی درمانی از جمله این سه، اگر صرفا شامل حرکات ورزشیِ تمرکز محور باشند و کارِ غیرِ مشروعی نیز با آنها همراه نشود، اجرا و یادگیریِ آن از لحاظِ فقهی مُجاز است. (البته در این موارد فقط هدف این نیست و اهداف دیگری در نظر است) ⚠️👈 برای کسانی که به این وادی ورود پیدا میکنند دقت در چند نکته ضروری است: 1⃣ انحرافات: گاهی اشتغال به یک ورزش همراه می شود با قبول یا ترویجِ مبانیِ فکری ای که نشأت گرفته از یک آئینِ انحرافی است. مثلا ذن برگرفته از تفکراتِ بودائی است یا برخی از ریاضت هایِ پیشرفته یوگا انسان را دعوت به رُهبانیت[گوشه نشینی] و بی تفاوتی نسبت جامعه میکند که این در تنافیِ با مبانی اسلامی است. بنابراین باید از بخش های انحرافیِ آن بر حذر بود. 2⃣ خطاپذیری: استفاده از مدیتیشن، یوگا و ذن گرچه دارای فوایدی است اما اولا عاری از خطا نیست و ثانیا توصیه و تشویقی از جانب دین بر انجام این قبیل برنامه ها وجود ندارد. اگر واقعا ترقی و کمال، وابسته به طی کردنِ کلاس های مدیتیشن و نیز انجام حرکاتِ یوگا و ذن باشد، چرا دینِ اسلام این موضوعِ مهم را ذیلِ آموزه‌هاش نگنجانده است؟ چرا در متونِ دینی، اشاره‌ای به آموزه‌هایِ شبهِ ذن نشده است و مثلا امام صادق حرکات و دستوراتی مشابهِ یوگا برای مراقبه‌ی نفس به پیروانشان توصیه نکرده اند؟ 3⃣ آرامش کاذب: هر آرامشی مطلوب نیست. مشروب و مواد مخدر نیز برای لحظاتی ممکن است انسان را به آرامش برساند! برخی از عرفان هایِ نوظهور پیروانشان را با غوطه ور کردن در غفلت و بی‌خیالی به بی‌غمی به آرامشِ کاذب می رسانند. آیا چنین آرامشی میتواند عاملِ ترقی شود؟ آرامشِ غافلانه، یعنی پاک کردنِ صورت مسئله و نه حلِ مسئله. 4⃣ آرامش دینی: دینِ اسلام موافقِ ریاضت و مبارزه با هوای نفس، کسبِ آرامش و حضور قلب است. دینی که به این موارد توصیه کرده و ادعای کامل بودن دارد، آیا راه و روشِ رسیدن به این اهداف را بیان نکرده است؟ ✅ ارتباط با خدا، انجامِ واجبات، ترکِ گناه، انس با دین داران، صله رحم، انفاق به فقرا، زیارتِ اماکن مقدسه، تدبر در قرآن و دعاهایِ مأثور، مطالعه کتبِ حدیثی نظیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تفکر در نشانه های خدا، ارتباط با علمای صاحب نفس، تقید به برنامه عبادی، سیرِ مطالعاتِ دینی و در یک کلام پناهندگی به خدا با تقیدِ عملی به دستورات دین، انسان را به آرامشِ واقعی و به تعبیرِ سوره فجر به نقطه نفسِ مطمئنه می رساند. آرامشی در طرازِ زینب کبری که در حوادثِ پُر تألُّمِ کربلا شعارِ "و ما رأیتُ إلا جمیلاً" سر داد. https://eitaa.com/antihalghe
⚠️علت خرافه گرایی در بین مردم چیست⁉️ ♦️ برخی افراد با علاقه بیش از حد به خرافات و بستن چشم‌هایشان به روی حقایق، اسباب کسب درآمدهای هنگفت را برای عده‌ای سودجوی فریب‌کار با عنوان پیشگو، کف بین، آیینه بین، رمال، فالگیر و غیره فراهم می کنند. 🔷 غافل از این که نه تنها بازیچه‌ی دست دیگری شده‌اند که خواسته و ناخواسته، اطلاعات شخصی و اسرار زندگی خود را در اختیار چنین افرادی قرار داده‌اند که بی‌شک نتیجه‌ای ناخوشایند به دنبال خواهد داشت. 🔶 این افراد فرصت‌طلب با استفاده از ترفندهای خاص، اقدام به خالی کردن جیب‌های مردم با رضایت خودشان می کنند زیرا مشتریان آنها با تصور اینکه اطلاعاتی دست نیافتنی از آینده نصیبشان می شود حاضر می‌شوند، هر مبلغی را برای دستیابی به این هدف را با کمال میل پرداخت کنند. 🔷 شاید در شرایط عادی فردی نباشد که رمالی و فالگیری را قبول داشته باشد و حتی افرادی که به دنبال چنین اموری می‌روند را نهی می‌کنیم اما وقتی در زندگی خودمان در تنگنا قرار می‌گیریم و افکار مختلفی ما را تحت فشار قرار می‌دهند، به فالگیری و رمالی رو می‌آوریم. 🔶 البته در اکثر موارد فرد مراجعه کننده از عدم واقعی بودن اطلاعات دریافتی خبر دارد اما به خود می‌قبولاند که این سخنان و پیش بینی‌ها درست است! و دروغ‌های تلخ و شیرین را باور می‌کنیم. 🔷 پشت این باورهای به ظاهر راه‌گشا! جرایم گوناگونی به وجود می‌آید و تأسف‌بارتر از همه این است که بسیاری از افراد تحصیل‌کرده و روشنفکر اسیر تفکرات واهی و پوچ این رمالان و شیادانی می شوند. 🔶 پدیده خرافه مخصوص ایران نبوده و در بسیاری از دیگر کشورها نیز این روند قابل مشاهده است. طبقات مختلف اجتماعی نیز در این مورد به یکدیگر شباهت دارند و در مواقع نیازمندی، دست به دامان این نیروی مبهم می‌شوند‌، غافل از اینکه رجوع به فال و فالگیر نتیجه اعتقادات خرافی است. 🔷 یکی از عواملی که انسان‌ها را از واقعیت زندگی دور می کند، فرار موقتی از وضعیت حال است. زمانی که افراد توانایی برآورده کردن نیازها و خواسته‌هایشان را به لحاظ فکری، اقتصادی و اجتماعی ندارند، به خرافات روی می آورند و به فالگیرها مراجعه می‌کنند. 🔶 این موضوع در بین جوامع جهان سوم به وضوح مشهود است. آمارهای موجود نشان می‌دهد ایرانیان سالانه بیش از صدها میلیارد تومان برای جویا شدن نظر فالگیر، هزینه می‌کنند. 🔷 همان‌طور که این روزها مشاهده می‌کنیم، تبلیغات گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی برای گرفتن انواع فال در جریان است و حتی کلاس‌های آموزشی که افراد مختلف در آن دوره می بینند تا بتوانند فال من و شما را بگیرند! ♦️ براستی چه کسی به این اوضاع دامن می‌زند و بازار این قبیل امور را داغ می‌کند❓ 🔶 انواع فال، دعا نویسی، کف بینی، سحر و جادو، طلسم، آیینه‌بینی و... به عنوان نمونه‌های خرافه‌گری از جمله مواردی هستند که در تمام مناطق سطح شهر صحنه به چشم می‌خورد که این موضوعات در مکان های بالای شهر بیشتر به صورت فالگیری و در مناطق جنوب شهر به صورت دعا نویسی است. 🔷 در واقع مراجعه کنندگان، زندگی خود را به دستان این افراد بی‌خرد می‌سپارند تا شاید آنچه که انتظارش را دارند اتفاق بیفتد، غافل از این که با این روند ملزم به اجرای بی‌چون و چرای اوامر رمال مورد نظر بوده و با این روش خود و اطرافیان خود را به خطر می‌اندازند. 🔶 زیرا بسیاری از دستورهایی که این افراد تجویز می‌کنند حاوی مواد و دعاهایی خاص است که آسیب‌های فراوان جسمی و روحی را به دنبال خواهد داشت. 🔷 از نوشتن انواع دعاها گرفته تا ترکیب گوشت خشکیده و استخوان کوبیده‌ی برخی حیوانات که زمینه‌ساز بیماری‌های خاص و نادری خواهد بود. 🔶 باتوجه به آنچه که گفته شد درمی‌یابیم که امروزه نه خرافه و نه انواع فال و ...، نه تنها راه حل مشکلات بشری نخواهد بود که مشکلات بزرگ‌تری را نیز ایجاد می‌کند که ضربات سهمگینی به مال و جان و اعتقادات افراد وارد می‌آورد. ♦️ پس بهتر است با نگاهی همه جانبه و منطقی‌تر و از راه و روشی درست و مطلوب به رفع مشکلات رو آورده و از این قبیل روش‌های منسوخ شده و پُرضرر دوری کنیم. https://eitaa.com/antihalghe
🏴🏴🏴 🔴 نگاه انجمن حجتیه نسبت به قیام عاشورا برای روشن شدن برخی تفکرات و آرای انجمنی‌ها به ویژه پیرامون فلسفه نهضت امام حسین (علیه السلام)، خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با رضا اکبری آهنگر به گفت‌وگو پرداخته است. ⚡️پاسخ به این پرسشها را در این گفتگو بخوانید: ❓از دیدگاه انجمن حجتیه، آیا ظاهر رفتار امام حسین(علیه السلام) برای بشر قابل فهم است و میتوان الگو گرفت؟ ❓نگاه انجمن حجتیه نسبت به مهدویت چه ارتباطی با دیدگاه این جریان نسبت به قیام عاشورا دارد؟ ❓آیا حرف مشهوری که می‌گویند انجمنی ها معتقدند که باید ظلم و فساد زیاد شود تا امام زمان(علیه السلام) ظهور کنند، صحیح است؟ ✅ متن کامل این گفتگو را اینجا دنبال کنید: https://b2n.ir/062386 https://eitaa.com/antihalghe
⚠️قانون جذب در قرآن و روایات‼️
⚠️قانون جذب در آیات و روایات‼️ مدعیان قانون جذب می گویند: ريشه قانون جذب در قرآن هم يافت مي شوند به شرط اينكه با ديد موافق بودن به قوانين آفرينش بنگريد و به قوانين الهي احترام بگذاريد. يكي از آيات توحيدي و كليدي قانون جذب در قرآن آيه 186 سوره بقره است كه اصل قانون جذب را به اثبات مي رساند. وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ چون بندگان من درباره من از تو بپرسند، بگو كه من نزديكم و به نداى كسى كه مرا بخواند پاسخ مى‌دهم. پس به نداى من پاسخ دهند و به من ايمان آورند تا راه راست يابند. (بقره، 186) 👈این آیه و روایاتی همچون روایت اذا دعوت فظن ان حاجتک بالباب؛ هنگامی که خدا را می‏خوانی چنان بیندیش که دعایت برآورده شده و خواسته‏ات آماده است» در باب درخواست از خداوند وارد شده و از دعاکننده می‌خواهد هنگام درخواست از خدا چنان بیندیشد که دعایش مستجاب است. 🔺آن‌چه دربارة این آیه و روایت و امثال آن نباید مورد غفلت واقع شود، کاوش در معنای دعاست.👈 دعا در متون دینی به معنای درخواست خاشعانه از خداوند متعال است. در دعا انسان نه از خودش، که از منبع لایزال الهی طلب می‏کند و این درخواست را متواضعانه مطرح می‏نماید و صدالبته انسان مؤمن قبل از همة این‏ها باید اعتقاد و اندیشه صحیحی دربارة خدای خویش داشته باشد. درحالی‌که در قانون جذب، هرسه نکته بالا، متفاوت بیان می‏شوند. 🔰 👈اولاً انسان‏ها ذهن خویش را مُعطی می‏دانند و قوه جاذبه ذهن را منبع درونی معرفی می‏کنند که با وجود این قدرت بی‏کران باطنی، هیچ منبع بیرونی دارای نقش فرض نمی‏شود. 🔸قانون جذب قوّة خلاقی در درون هرفرد تصویر می‏کند که انسان را از هر نیروی دیگر بی‏نیاز می‏کند. این قوه نه یک حقیقت متعالی که یک ابزار درونیِ فروکاهیده است. به‌همین دلیل جایگاه خدا در قانون جذب جایگاهی متعالی نیست، بلکه جایگاهی فرودین است که با وجود ذهن به استمداد از او نیازی نیست. 🔰👈دوم این‌که دعا باید با خشوع همراه باشد و انسان موحّد بداند که در جایگاه مخلوق نشسته و به سوی خدای متعال دست نیاز دراز کرده است؛ اما در قانون جذب، همة اشیا و تمام هستی در خدمت سرخوشی انسان قرار دارند و انسان نه‌تنها تمنّا نمی‏کند، که فرمان می‏دهد و بر مسند خدایی تکیه می‏زند. به‌همین دلیل در قانون جذب، کسی به خشوع تشویق نمی‏شود و تواضع ارزش به حساب نمی‏آید؛ بلکه انسان هرچه طلبکارانه با کائنات مواجه شود، بیشتر می‏تواند خواستۀ خود را بستاند. 🔰👈سوم این‌که انسان مؤمن کسی است که از باور و اعتقاد صحیحی برخوردار است؛ امّا قانون جذب تنها باوری را که لازم می‌داند باور به قدرت خلّاق درون است و بس. 🔺رهبران جذب بارها گفته ‏اند که برای دست ‏یافتن به خواسته ‏ها نیاز نیست به دین خاص یا اندیشه و مکتب خاصی پاییند باشید. همین‌قدر که بدانی به بزرگ‌ترین فرستنده مخابراتی روی زمین مجهزی، کار تمام است و می‏توانی به دنیا فرمان دهی 🔺بنابراین در قانون جذب نه‌تنها این گونه آیات و روایات (که برای بیان نشانه‏های ایمان و حقیقت توحیدند)، درست معنا نمی‏شوند، بلکه درخواست از خدا را در حدّ داشتن عکسِ مطلوب در ذهن، پایین می‏آورند و به یک عمل خشک ذهنی بسنده می‏کنند. این آیات و روایات در صدد بیان این نکته است که انسان مؤمن چنان خدا را شناخته است که تردیدی در استجابت دعایش ندارد؛ بدین جهت آیه و روایت در صدد بیان ضرورت تصحیح اندیشه و شکل دادن اعتقاد صحیح است نه تضمینِ استجابت آنی. زیرا دستة دیگری از روایات، استجابت را به معنای اعطای فوری معنا نکرده‏اند و زمان اعطا‏ را به مشیّت و ارادۀ الهی موکول کرده‏اند و چون خداوند در وعدة خویش تخلف نمی‏کند (ادعونی استجب لکم)، ممکن است درخواست انسان را در این دنیا و ممکن است در عالم دیگر به او تحویل دهد 🔸بر همین مبناست که رهبران قانون جذب می‌گویند: دعا و نیایش از آن رو لازم است که قادر است به فکر تمرکز دهد و به تداعی خواسته های انسان کمک کند 🔺 به گمان ایشان، دعا از این نظر مفید است که به تصویر‌سازی ذهنی کمک می‌کند؛ نه به اين دلیل که ارتباط با خالق است؛ نه اين‌که چون روح‌بخش است، و نه اين‌که چون در آن تعالي معنوي و تکامل نهفته است 🔺 مي گويند: دعا خوب است؛ چون باعث مي شود بتواني مطلوب‌هايت را بيش‌تر تجسّم کني. زيارت هم بروید، اما نه اين‌که چون زيارت خودش موضوعيّت دارد؛ بلکه چون باعث مي شود فزون‌طلبی آدمی، در مکان زيارتگاه تداعي شود ⚠️ بنا بر ایدۀ جذب، دعا چون مقدمة تجسّم و تمرکز است اهميت پيدا مي¬کند؛ نه چون خودش ابزاري مستقل در خدمت تعالي انسان است. زیارت نیز چون به انسان قدرت تداعی بیشتری می‌دهد، مفید است نه چون زیارت‌شونده دارای روحی بزرگ است که می‌تواند دیگران را در تعالی روحی دست‌گیری نماید. بنابراین
اگر در ميخانه اين تداعي صورت گيرد، میخانه هم مثل زیارتگاه، تقدّس و ارزش پیدا می‌کند و درنتیجه نیازی به زیارت و زیارتگاه نیست. ⛔️گاهی به سراغ آیۀ ادْعُونِي أَسْتَجِب ْلَكُمْ رفته و طلب از خدا را به‌معنای «تکرار با خود» معنا می‏کند، نه طلب و درخواست. در این آیه طلب از خدا مطرح است، نه تصویرپردازی ذهنی. روشن است کسانی که ذهن را از چنین قوه‏ای برخوردار می‏بینند، خواستۀ خویش را در حقیقت از ذهن مطالبه می‏کنند. به عبارت دیگر شأن و جایگاهی که برای اولیای دین در «واسطۀ فیض واقع شدن» انتظار می‏رود، در قانون جذب به یک دکلِ مخابراتی به نام ذهن نسبت داده می‏شود و خواسته را از او طلب می‏کنند. https://eitaa.com/antihalghe