eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.8هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
232 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بانو سلینا پیش از جنگ اسرای.یل و غزه، یک خداناباور بود.ابتدا از فلسطین حمایت کرد و بعد خواندن قرآن را آغاز کرد.از همان ابتدا، سوالات اساسی درباره اصول عقاید، از کجا آمده ایم و به کجا می رویم، قرآن چگونه نازل شده(آنی یا تدریجی) و ... را مطرح میکرد. برخی از مخاطبین از نگاه خود به او پاسخ می دادند. او مطالعه قرآن را ادامه می دهد. چند روز پیش، تصمیم گرفته در مقابل دوربین به صورت لایو، قرآن را باز کند و ببیند قرآن چه پیامی برای او دارد...و قرآن اینگونه با او سخن گفته: گوش فرا دهید و از شک کنندگان نباشید! . . . آه خدای من. چقدر نشانه های پروردگار روشن است حتی برای کسانی که هنوز کامل باور ندارند. بنظر می رسد آیاتی که در زمان باز کردن قرآن، دیده و خوانده، آیات ۵۹ و ۶۰ و ۶۱ سوره آل عمران باشد که یکی از آنها آیه مباهله است. https://eitaa.com/antihalghe
تاثیر عجیب اذان در پاکسازی منزل 🦿گاهی از اوقات در منزل یک خستگی مفرط بر انسان حاکم میشود که طبیعی به نظر نمیرسد؛ و یا اینکه بدون هیچ دلیلی جو خانه متشنّج میشود که عامل آن لانه کردن شیاطین و یا انرژی های منفی در آن محیط است. 🕰راههای درمانی بسیاری در این زمینه میتوان بیان کرد که یکی از مهمترین آن قرائت اذان به وقت در اوقات صلات است. ✍به مدت ۷ روز در ۳ وعده ی نمازی به صورت جَهْراً قرائت اذان؛ به شدت محیط منزل را آرام می‌کند. 🧐علت زمان نماز این است که هجمه ی شیاطین غالبا در اوقات نماز صورت میگیرد. 👝لازم به ذکر است که اذان باید حلقومی و بصورت زنده قرائت شود و اذانی که در تلفن همراه یا رسانه پخش میشود؛ این اثر را ندارد. https://eitaa.com/antihalghe
☯ عرفان روانشناختی چیست⁉️
☯ عرفان روان‌شناختی چیست⁉️ ♦️ عرفان روان‌شناختی ، یکی از عرفان‌های نوظهور است که در آن افراد را به شادی، مثبت اندیشی، جادوی فکر و قدرت درون دعوت می‌کند. 🔷 هدف از این روش ساختن دنیای خود با کمک فکر است. که در واقع با این روش انسان خالق آینده‌ی خود می‌باشد به این ترتیب که خدا نقشی در ساختن آینده‌ی بشر ندارد و تنها انسان است که با قدرت فکر و آرزوی خود زندگی را می‌سازد. 🔶 عرفان‌های روان‌شناسانه، جریان‌های متأثر از روان‌شناسی جدید هستند که به صورت پررنگی از آموزه‌های روان‌شناسی در تعلیمات خویش بهره‌ گرفته‌اند. 🔷 این جنبش که هم‌اکنون فراگیرترین و گسترده‌ترین جریان معنویت‌گرا در ایران است، مفاهیمی همچون شادی، هیجان‌های مثبت، آرامش و مثبت اندیشی را با مفاهیمی روحی و معنوی ترکیب کرده است و تلاش دارد تا سبک زندگی، احساسِ موفقیت و بهره‌مندی از حس معنوی و درنتیجه، رضایت‌مندی روحی و باطنی را در افراد به ارمغان بیاورد. 🔶 یکی از علل پیدایش عرفان‌های روان‌شناسانه، شکل‌گیری شاخه‌های جدید علمی در روان‌شناسی است که تلاش دارد علوم روان‌شناختی را از شکل موجود خارج ساخته و به سمت معنویت‌خواهی سوق دهد. 🔷 امروزه کتاب‌های مربوط به این جنبش با طرح شعارهایی همچون جادوی تفکر مثبت، قدرت درون، زندگی موفق، راز تحول، معجزه تفکر، تحول معنوی و مفاهیمی از این دست به صورت چشم‌گیری در گیشه کتاب‌فروشی‌ها به چشم می‌خورد. 🔶 اگرچه این کتاب‌ها همگی از مفاهیم روان‌شناسی بهره‌ برده‌اند، اما به شکل برجسته‌ای به بینش معنوی، تحولات روحی و راه‌کارهای باطنی همچون مدیتیشن و مراقبه پرداخته‌اند و با تکیه بر اصل قانون جذب، به باطن‌گرایی و معنا‌خواهی روی آورده‌اند. 🔷 نکته‌ی حائز بررسی این است که، در جنبش‌های روان‌شناختی اگرچه مفاهیمی مانند شادی، آرامش و تعادل رفتار کم تکرار نیستند، شاخص اصلی در این جنبش‌ها، دستیابی به حس موفقیت با تأکید بر محورِ ثروت و کامروایی معیشتی است. 🔶 این شاخص که شعار مشترک بسیاری از رهبران معنوی در آمریکاست، با هدف کسب رضایتمندی از زندگی و محیط تعقیب می‌شود. 🔷 موضوع پول و رفاه، بیش از همه در میان طرفداران کلیسای وحدت و جنبش اندیشه نوین در آمریکا مورد توجه است. به دنبال آن، پاره‌ای از روان‌شناسان نه چندان مشهور به این حوزه ورود پیدا کرده و از همین زاویه به موفقیت نظر انداخته‌اند و آموزه‌های روان‌شناسی را با همین مفاهیم عجین ساخته و پردازش کرده‌اند. 🔶 زنان مشهوری مانند باربارا دی انجلیس، کاترین پاندر، اسکاول شین، لورا دی، دبی فورد و شاکتی گواین بیش از دیگران کتاب‌ و سمینارهای خویش را از این مفهوم پر کرده‌اند. 🔷 این افراد همگی روان‌شناس نیستند، اما نگاه ایشان به سلامت روان و الگوی موفقیت، منطق بر روان‌شناسی جدید است؛ با این تفاوت که به نیازهای روحی و باطنی نیز توجه کرده‌اند و در این زمینه، برنامه‌های معنوی و روحی پیشنهاد داده‌اند. 🔶 کاترین پاندر خود به معرفی میلیونرهای کتاب مقدس پرداخته و کتاب‌های قانون توانگری و از دولت عشق را نگاشته است. وی حتی قدرت واژگان و استفاده از نام‌های خداوند را برای همین منظور (اعجاز زندگی و باریدن نعمت‌ها) توصیه کرده است.[1] 🔷 شاکتی گواین از نقشه گنج سخن رانده است و برای این منظور، فرایند تجسم خلاق را پیشنهاد می‌کند. وی با دسترسی به خزانه‌ی بیکران، عالمی لبریز از فراوانی و بارش مادی را به مریدان خویش نوید می‌دهد. 🔶 دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی مشهور که تعلیمات باطنی‌اش باعث شکل‌گیری جنبش‌های معنوی زیادی در آمریکا شده، در کتاب آفرینش فراوانی گفته است: 🔷 «اصول مطرح شده در این کتاب، اختصاصاً به ایجاد ثروت بی‌انتهای مادی مربوط می‌شود... تنعم و ثروت یعنی اینکه شخص به آسانی می‌تواند به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند؛ خواه نیازهای مادی، خواه احساسی، روانی و یا معنوی و هرچه در حیطه روابط ما باشد».[2] ♦️ لوئیز هی می‌گوید: «خزانه‌ی کائنات لبریز و لایتناهی است... آغوش من برای پذیرفتن همه خیر و خوشی و فراوانی کائنات گشوده است... چون بتوانید ثروت بیشتری را احساس کنید، ثروت بیشتری به سراغتان خواهد آمد».[3]
♦️ برخلاف آنچه در این آیین‌های روان‌شناسی ادعا می‌شود، تنگنای معیشتی و به طور کلی بروز آفت، بلا و مصیبت، نه نشانه‌ی منفی نگری و ناتوانی، بلکه علامت قرب الهی و برتری معنوی و روحی است. 🔷 البته چنین مقامی برای مؤمنین و اهل معنا این‌گونه تفسیر شده است. در روایات پرشماری آمده است: بلاها به قدر ولایت و بهره انسان از معنویت رخ می‎نمایند و هر اندازه بهره روحی انسان از تعالی و تقوا بیشتر باشد، مصیبت‌ها و مشکلات نیز همان قدر در زندگانی بیشتر می‌شود. در روایات شیعی از بلا به «خوراک مؤمن» و «تغذیه روح» تعبیر شده است. 🔶 پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود: خداوند بنده مؤمن خویش را با گرفتاری تغذیه می‌کند(رشد می‌دهد)؛ همچنان که مادر فرزند خویش را با شیر تغذیه می‌کند.[4] 🔷 مراد از گرفتاری، آزار دادن و عذاب کردن نیست، بلکه مقصود بسترها و فراز و نشیب‌هایی است که باعث می‌شود استعدادهای الهیِ وجود انسان شکوفا گردد و در پی آن، ظرفیت‌های روحی والاتری برای آدمی ایجاد شود. 🔶 برای نمونه، پاره‌ای انسان‌ها در موقعیت گشایش و فراوانی نعمت‌ها شکرگزار و قدردان هستند و کثرت مواهب و امکانات، ایشان را فریفته نمی‌کند؛ در حالی که همین افراد ممکن است در مواقع سختی و به وقتِ مضیقه نتواننند بردباری پیشه کنند و در نتیجه ظرفیت حلم و صبر در آن‌ها شکوفا نشده، به صورت بالقوه باقی بماند. غایت ابتلائات الهی، به فعلیت رساندنِ چنین ظرفیت‌هایی است. ♦️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: «خداوند پیامبر خویش را بیش از همه‌ به سختی و گرفتاری مبتلا می‌کند. سپس جانشینان و پیروان ایشان هر اندازه به پیامبران نزدیک‌تر باشند، بلا و گرفتاری ایشان بیشتر است» از این رو نباید تصور کرد که گرفتاری تنها به شداید اطلاق می‌شود، بلکه فراوانی مواهب و ازدیادِ امکانات نیز جزو همین گرفتاری‌هاست. 🔷 این درحالی است که در معنویت‌های جدید زندگی آرمانی به زندگی راحت و آسوده تفسیر شده و وجود ابتلائات و فراز و نشیب‌ها، علاماتِ دوری از معنویت و نشانه خسران روحی معرفی می‌شود. 🔶 اسکاول شین بدون اینکه نقشی برای ابتلای اهل ایمان قائل شود و در ابتلائات سهمی برای رشد روحی و تکامل معنوی انسان در نظر بگیرد، معتقد است انسان فقیر، تصویر فقر را در ذهن نیمه هوشیارش خلق کرده و انسان ثروتمند نیز تصاویر ثروت و سلامت را در ذهن خویش ساخته است. 🔷 برخلاف معنویت‌های روان‌شناسانه که برای اثبات روزی‌رسانی خداوند به صفت قدرت الهی تمسک می‌کنند، در نگرش توحیدی برای اثبات آن به صفت حکمت او استناد می‌شود. حاصل آنکه، حکمت الهی اقتضا می‌کند خداوند مهربان در رحمت خویش را در اختیار ایشان قرار دهد. 🔶 صد البته این تفضل نه بدین جهت است که بندگان غرق در خوشی و رفاه گردند و سرمایه عمر خویش را به بطالت بگذرانند، که به این دلیل است که بعد از ضمانت الهی برای تأمین رزق، با فراغت خاطر به قرب الهی بیندیشند و عمر گران‌مایه را در طلب رضای دوست سپری کنند. ♦️ حکمت «تضمین» نه لنگر انداختن در رفاه و شنا در فراوانی، بلکه به کار‌گیری قوای روحی جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی است.[5] پی‌نوشت: [1] . کاترین پاندر، قدرت دعا، ج 2، تهران: نشر میترا، 1388، ص 28. [2] . چوپرا، آفرینش فراوانی، نشر اوحدی، 1386، ص 9 و 51. [3] . لوئیز هی، شفای زندگی، نشر پیکان، 1395، ص 128 و 200. [4]. علامه مجلسی، بحارالانوار، به نقل از: محمدی ری‌شهری، منتخب میزان الحکمه، ح 891. [5] . حمزه شریفی‌دوست، عرفان‌های کاذب، قم: دفتر نشر معارف، 1392، ص 35. https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه اول 🎙 دکتر حمیدرضا اسماعیلی https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه دوم 🎙 دکتر حمیدرضا اسماعیلی https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه سوم 🎙 حجت‌الاسلام رضا اکبری آهنگر https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 | نشست تخصّصی «حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه» 🔎جلسه چهارم 🎙 حجت‌الاسلام رضا اکبری آهنگر https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 توضیحات و مطالبه حجه الاسلام صابری تولایی پیرامون نمایش و حسینیه آل یاسین 🔅@moghadasnama
هندی‌های گاو پرست، آتش پرست و آلت پرست در صدر تولید محتوای ضداسلام در جهان هستند. اطلاعات کامل زیر عکس و منبع آن نوشته شده. https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ اینایی که هنوز نمی دونن جمهوری اسلامی چکار کرده حتما حتما این فیلم را ببینید👌 https://eitaa.com/antihalghe
🔹در ایام فاطمیه چگونه تبلیغ کنیم تا منافات با مسأله وحدت نداشته باشد؟ پاسخ علامه مصباح یزدی(ره) اگر ما در بيان حق و اثبات بطلان مذاهبِ باطل، كوتاهي كنيم به خدا، پيغمبر، انسانيت، شهدا، گذشتگان و آيندگان خيانت كرده‌ايم. در اين صورت ما هم عملاً جز شياطيني شده‌ايم كه راه حق را مسدود مي‌كنند.مسأله تحقيق در مسايل اعتقادي و تاريخي در جهت اثبات حقانيت مذهب و بالعرض در جهت ابطال ساير مذاهبِ مخالف يكي از وظايف قطعي شرعي ماست كه هيچ جانشين پذير نيست؛ اما بشرطها و شروطها و آن اين كه با رعايت ادب توأم باشد و آنها را تحريك نكنيم كه باعث شود ميان ما قويتر شود و اختلاف، جاي اتحاد را بگيرد و نگذارد كه مسلمانها بيشتر به هم نزديك شوند و در مقابل دشمنان يكپارچه شوند. منبع: شرح خطبه فدکیه، جلسه اول و دوم https://eitaa.com/antihalghe
🔹افزایش پذیرش‌های اورژانس بیمارستان مربوط به یوگا در هنگام انجام دچار آسیب‌های فراوانی می‌شوند. این آسیب‌ها باید به صورت دقیق در مراجع علمی و آکادمیک ثبت شود و به اطلاع عموم مردم برسد. متأسفانه اکثر مروجان یوگا زا بودن آن را پنهان می‌کنند. مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe
با سلام، قابل توجه خواهران اهل قلم! واحد خواهران مجمع مفام تصمیم دارد، کانون نویسندگان خواهر در حوزه تخصصی فرق و ادیان را تشکیل داده و از توانمندی خواهران در جهت تولید آثار و کتب در موضوعات فرق و ادیان، بهره برده و با حمایت از آثار نگاشته شده، به نقش آفرینی بیشتر و بهتر بانوان در عرصه فرهنگی و مقابله با جریانات انحرافی، کمک نماید. لذا خواهرانی که توان نویسندگی در این زمینه را دارند یا آثاری به چاپ رسانده و یا نیاز به حمایت برای چاپ و انتشار و... دارند به آیدی @f_Mirzaeeyan اطلاع دهند. هرگونه سوالی در این زمینه را نیز با همین آیدی مطرح نمایید. با تشکر. @mafam1392 https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر قشنگ حقیقت این جریان مثبت اندیشی را بی پرده باز می کنه در جریان مثبت اندیشی، کائنات کنار و هم ردیف خداست نه زیر مجموعه خدا اصلا خدایی به نام کائنات وجود داره!!! ( نعوذ بالله ) https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی هندی‌ها در صلح‌‌و‌صفا رسانه را به هم ریختند: "برهما کوماریس" چگونه دین‌گریزان را جذب خود کرده‌است؟ 🔸شاید شما هم شنیده‌ باشید که گرایش به مکاتب هندی در این سالها، ترندی جهانی شده تا جایی که استیوجابز هم به زاکربرگ (مدیر فیس‌بوک) توصیه می‌کند که اگر قصد موفقیت دارد حتما دوره‌ای را در معابد هند بگذراند. 🔺امّا آیا این گرایش حاصل یک‌ برنامه‌ریزی رسانه‌ای‌ست یا خصوصیات این مکاتب توجهات را به خود جلب کرده است؟ ✅ معرفی یکی از جالب‌ترین سازمان‌های مذهبی در هند که با رویکرد "ارتباط با خدا" و تمرینات جسمانی خاص، یک پای ثابت محتواهای مذهبی در شبکه‌های اجتماعی شده‌است‌. https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 نشست علمی «تضاد و مخالفت آموزه‌های صهیونیسم با مبانی ادیان ابراهیمی» 🎙حجت‌الاسلام دکتر مرتضی صانعی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) https://eitaa.com/antihalghe
✡️ مقالهٔ «شناخت باطن کابالیستی غرب» بود. متن کامل این مقالهٔ مهم را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-studies/kabbalah/19513 https://eitaa.com/antihalghe
| 📱پخش زنده 📌با موضوع: آسیب‌شناسی آموزه‌های انجمن معتادین گمنام (NA) 👤استاد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین عرب «پژوهشگر معنویت‌های نوظهور» 🔸زمان: شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵ 🔸نشانی ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/dRo8zjTi 📍محل برگزاری جلسه: در کانال «به بهانه مسیح» در پیام‌رسان ایتا اطلاع رسانی می‌شود 🔅 @bmasih
📚 | «درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید» 🔸این کتاب شامل سه بخش «شناخت»، «چالش‌ها» و «معرفی معنویت اسلامی» است و نویسنده در هر بخش مباحثی را به صورت درسنامه مورد بررسی قرار داده است. 🔹در این اثر، تفاوت‌های مهم و بنیادین فرقه‌های معنوی نوپدید با صوفیه و دیگر جریان‌های سنتی را در خواهید یافت. 🔸کتاب «درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید» شامل سه بخش «شناخت»، «چالش‌ها» و «معرفی معنویت اسلامی» است و نویسنده در هر بخش مباحثی را به صورت درسنامه مورد بررسی قرار داده است. 🔹برخی از درسنامه‌های این کتاب شامل؛ «معنویت‌های نوپدید»، «سنخ‌شناسی»، «آشنایی مصداقی با معنویت‌های نوپدید»، «روش‌شناسی نقد معنویت‌های نوپدید (نقد اقناعی)»، «روش‌شناسی نقد معنویت‌های نوپدید (نقد نظری)»، «نقد منطقی»، «نقد فلسفی»، «نقد کلامی»، «نقد غایت‌شناختی»، «نقد اخلاقی»، «نقد اصول فقهی»، «نقد دین‌شناختی»، «نقد انسان‌شناختی و روان‌شناختی»، «نقد جامعه‌شناختی»، «نقد سیاسی»، «نقد علمی»، «نقد عرفانی»، معنویت اسلامی در رقابت»، «چیستی معنویت اسلامی» است. 🔸کتاب «درسنامه نقد معنویت‌های نوپدید» نوشته دکتر بهزاد حمیدیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۲۴ صفحه منتشر شده است. منبع : بهداشت معنوی https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌 https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851 https://eitaa.com/antihalghe
📌⚖قانون مقابله با فرقه، مصوب 1399/10/24.مجلس شورای اسلامی👌 https://www.rrk.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=22851 https://eitaa.com/antihalghe