eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
👹آلیستر کرولی پدر شیطان گرایی معاصر https://eitaa.com/antihalghe
🔸روایت دکتر حسن عباسی از خیانتی که باعث کاهش ارزش پول ملی شد👇 https://eitaa.com/antihalghe
معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!!
♻️ معنویت طلبی یا منفعت طلبی؟!! این روزها بازار معنویت گرایی داغ و پر زرق و برق است و متاع معنویت پرفروش! ویژگی های این متاع پرطرفدار و جذاب چیست؟ فروشندگان و خریداران از چه صنفی هستند؟ کنترل کیفی این بازار در دستان کیست؟ اصلا جنس این متاع اصیل است یا بدل؟ معنویت گرایی جدید در زمین انسان گرایی رشد کرد و به مذاق نظام سرمایه داری و لیبرالیسم خوش آمد و تحت حمایت آن قرار گرفت و روز به روز فربه تر شد. بر خلاف معنویت گرایی دینی که نگاه بشر به آسمان بود و ارتباط معنوی با عالم قدسی معنا داشت، در معنویت گرایی جدید انسان به درون خود نظر می کند و همه چیز را در خود جستجو می کند. در معنویت دینی و دین به طور عام ، خدا و امر و اراده الهی اصالت دارد در حالی که انسان گرایی، بر پایه اصالت اراده انسان استوار است. در جنبش های معنوی جدید که اساسا انسان محور است، توانایی ها، علایق، ظرفیت ها و امیال انسانی اصل است و فرد با تکیه بر آگاهی که به واسطه این توانایی کسب می کند نوعی تجربه معنوی کسب می کند. راه کسب این تجربه مراقبه،توجه به درون و تمرکز بر یک شیء تا رسیدن به توقف کامل ذهن است. یکی شدن با طبیعت و کائنات و تنظیم ارتعاشات فرد با ارتعاشات کائنات، استفاده از تکنیک های متنوع و گاهی عجیب و حتی خنده دار هم به فرد برای رسیدن به این تجربه کمک می کند. در واقع در معنویت گرایی انسان گرایانه، ادعای فرد این است که بی واسطه و فقط به مدد نیروهای شگرف درونی اش می تواند به تجربه ای ناب از معنویت دست یابد که هیچ دین و کتاب مقدس و مذهبی قادر نیست به او این تجربه را بچشاند. این جریان سبک جدیدی از زندگی را به مخاطبانش عرضه می کند که او را کم کم به سمت الحاد سوق می دهد. هدف معنویت گرایی انسان گرایانه که فرقه های نوظهور نمونه های بارز آن هستند رسیدن به لذات و برآورده کردن خواهش های نفسانی فرد است. خوددوستی و خودخواهی مفرط در این جریان، معیار فضیلت بودن یک عمل را درمنفعت زا بودن و سودرسانی آن برای فرد می داند و هر آنچه برای فرد سودی مادی و اینجهانی نداشته باشد رذیلت است. در واقع حب نفس و خودشیفتگی فرد معیار است و نظام ارزشی دینی و اخلاق انسانی قربانی این منفعت طلبی می شود . انسان به عنوان اشرف مخلوقات عالم از قدرت های زیادی برخوردار است و در نگاه دینی به این مساله توجه شده است منتها در نگاه انسان مدارانه به انسان این قدرت ها تا حد خدایی بسط داده شده و انسان همه چیز حتی خدا را هم به خدمت گرفته است. طبیعی است که هدف، مسیر و ابزار رسیدن به این دو نوع معنویت بر اساس بنیان های آنها فرق می کند. در نگاه جنبش هایی معنوی جدید که حاصل انسان گرایی است، هدف رسیدن فرد به لذات و منافع شخصی است. با نگاهی گذرا به تعالیم و آموزه های این جریان های نوپدید به روشنی تاکید بر احساس گرایی و منکوب کردن عقل گرایی را مشاهده می کنیم . استفاده از تعابیر و جملات شورانگیز و به ظاهر بسیار زیبا، تصویرزندگی سرشار از صلح و آرامش ، سلامتی و موفقیت و جلب تحسین طرافیان در آثار رهبران این جریان ها به وفور یافت می شود. امری که فرد را کم کم به سمت سطحی نگری و روی آوردن به لذات زودگذر و توجه به سطحی ترین ساحت های بشری مثل بدن سوق می دهد و اور از امور اساسی تر و ساحت های الهی و غایی غافل می کند. این فرد احساس گرای منفعت طلب، به مصرف گرایی و بدن گرایی روی آورده و این امر هدف نظام سرمایه داری را درحاکمیت فرهنگ مصرفی بر دین را برآورده می کند. در واقع می توان گفت مهم ترین پیامد معنویت گرایی جدید، فارغ از قالب های متنوعی که دارد ، حاکمیت فرهنگ رفاه زدگی و مصرف گرایی است که منجر به رنگ باختن مباحث اساسی و خودشناختی و انسان شناختی و... می شود. این نوع معنویت بازاری شده، معنویت را از حوزه دین و ماوراءالطبیعه خارج کرده و به قلمرو روان شناختی محدود می کند. این جریان که بر اساس فایده گرایی و منفعت رسانی استوار است شاید به دلیل اینکه نیازهای اولیه و محسوس انسانی را پاسخ می دهد در بدو امر کارساز باشد؛ اما قطعا نمی تواند جوابگوی نیاز اساسی بشر به معنویت و احساس تعلق به یک امر غایی باشد. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🌐 130 کانال تلگرامي با بيش از 9 ميليون مخاطب از تلگرام لفت دادند!👆 https://eitaa.com/antihalghe
🔴 انحرافات فکری طاهری، سرکرده فرقه حلقه رد عصمت انبیاء و اهانت به پیامبران (حضرت یوسف،خضر،یعقوب،سلیمان ع) 👇👆👇👆 https://eitaa.com/antihalghe
💠 دیدگاه حلقه به نبوت و امامت 🔰 رد عصمت انبیاء‼️ ⛔️طاهری با بیان ایراداتی ازپیامبران بزرگ الهی عصمت آنان را زیر سوال می برد: ♦️او حضرت سلیمان ع را به داشتن ویژگی هایی متهم می کند که خارج از ساحت پیامبران الهی است،طاهری حضرت سلیمان را فردی با ویژگی های رفتاری زیر معرفی می کند:‼️ ♨️بدعت گذار،انحصارطلب،بی توجه به شعور الهی،بی توجه به اهداف الهی،استفاده کننده از نیروهای شیطانی،قدر نشناس نسبت به نعمت های الهی (کمیته عرفان،فیلم در فضای مجازی موجود است)
♦️در مورد حضرت يوسف می گوید: " در مورد حضرت یوسف میتوانسته خيلي بالاتر باشد، عرضه ی ناقصي بوده، يعني يك چيزي كم دارد! در مورد حضرت يوسف، نمود كمال در آن گم است، ما انبيا را علائم الطريق مي‌دانيم در مسير كمال. ائمه و اولياء الله نشان دهنده ی مسير كمال هستند، بنابراين بايد آنها يك درسي از كمال داده باشند، حالا وقتي در مورد ايشان بررسي مي‌كنيم يك حلقه‌اي گم است. سؤال: بحث مقاومت در مقابل شهوت علامت يوسف نبود؟ استاد: ببينيد، آن چيزي كه عرضه شده باز ناقص است ، چون بحث زليخا بحث عشق بود، بحث هوس نبود! اگر بحث هوس بود يك پاسخ داشت و اگر نبود پاسخ ديگري داشته! زليخا از يوسف خوشش آمده، عاشق او شده؛ ولي يوسف هيچ احساسي به او نداشته است! اينها بايد معلوم بشود و پيام مشخص بشود. حالا اگر پيام اين است كه شما مي‌گوييد، بقيه چيزها ديگر ربطي با كمال ندارد! مديريت يوسف به واسطه پيش‌گويي به دست آمده است، او از قابليت پيش‌گويي استفاده كرده است. تعبير خواب هم يكي از ابزارهاي پيش‌گويي است! تخلف در برابر برادرهايش، همان پنهان‌كردن ظرف سلطان در كالاي برادران، يك كلك است! يك حيله است! و بعد اتهام به دزدي! يك چيز ديگر است، يك مجوز است براي كل بشريت كه مي‌شود اين حيله را كرد براي رسيدن به هدف! و مکروا و مكرالله معناي ديگري دارد، اين مكر در دل قانون است، ما انتظار اجراي اين قانون را داريم. مكر خدا مثلا اين است كه هيچ قدرتي در طول تاريخ نتوانسته پا برجا بماند و دست به دست مي‌‌چرخد، اين قانون است. دست همه ملت‌ها قدرت رفته! كسي ديگر جرزني نمي‌تواند بكند." (جلسه بیستم کمیته عرفان)
♦️طاهری در جای دیگر درباره سه پیامبر بزرگ الهی حضرت خضر،یوسف و یعقوب ع می گوید: «در ماجرای حضرت خضر به واقعیت هایی که از شبکه ها دریافت شده اشاره می شود نه به حقیقت که خودش می توانسته پیدا کند و آیا مجاز بوده یا نه؟بحث استفاده یا سوءاستفاده از توانایی ها وقابلیت ها و اتصال هاست...این موضوعی است که درباره انبیاء می توانیم داشته باشیم.اینها افرادی بودند که به اتصال رسیدن ولی آیا استفاده کردند یا سوء استفاده؟آیا همه آنها که متصل بودنددرست عمل کردند؟مثل خضر و یوسف و سلیمان؟ مثلا یوسف برای کمال چه کار کرد؟از اتصالش چه بهره ای برد؟اینجا ارزیابی دارد....در عملکرد آنها مواردی هست مثل قرار دادن چیزی در بار برادران یوسف و دستگیری به جرم دزدی،آیا یوسف مجاز به چنین کاری بوده یا نه؟در پیشگویی مجاز بوده یا نه؟اتصال را داشته،همه می توانند اتصال داشته باشند شما هم می توانید مانورهایی بدید،اما استفاده کرده یا سوء استفاده؟یوسف مجاز نبوده چیزی در بار برادران بگذاردبعد به جرم دزدی دستگیر کند...حضرت یعقوب مجاز نبوده اینقدر گریه کند...رسول به حد نصاب می رسدبه اتصال منجر می شود...124 هزار نبی داریم...اما چه استفاده ای از اتصال کردند...معصوم کسی است که به انالحق برسد به مسائلی دست پیدا می کند که دیگر ظلم نمی کند...اما خضرو یوسف اجازه نداشتن کاری بکنند بگویند من چیزی دیدم شما نمی دانید... در دادگاه زمان محاکمه می شوند (فایل تصویری ترم 4،جلسه دو،تیرماه 1386،دقیقه 1/56/15)
⚠️ این در حالی است که سخن طاهری با آیات قران در تضاد است: 👇👇👇 فَبَدَأَ بِأَوْعِيَتِهِمْ قَبْلَ وِعَاءِ أَخِيهِ ثُمَّ اسْتَخْرَجَهَا مِنْ وِعَاءِ أَخِيهِ كَذَلِكَ كِدْنَا لِيُوسُفَ مَا كَانَ لِيَأْخُذَ أَخَاهُ فِي دِينِ الْمَلِكِ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ پيش از بار برادر به بار آنها پرداخت، آنگاه از بار برادرش بيرونش آورد. حيله‌اى اين سان به يوسف آموختيم. در آيين آن پادشاه، گرفتن برادر حق او نبود، چيزى بود كه خدا مى‌خواست. هر كس را كه بخواهيم به درجاتى بالا مى‌بريم و فراز هر دانايى داناترى است. (سوره یوسف،76) خداوند در این آیه اذعان میکند که ترفندی بود که ما به یوسف اموختیم و هدفی داشتیم و حضرت یوسف ع به امر الهی چنین کاری کرد و مطیع امر الهی بود.
♻️ علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن در ذیل این آیه می فرماید: بطورى كه از سياق آیه برمی آيد برادر مادرى يوسف از اول از اين نقشه با خبر بوده، و بهمين جهت از اول تا به آخر هيچ حرفى نزد، و اين دزدى را انكار نكرد، و حتى اضطراب و ناراحتى هم بخود راه نداد، چون ديگر جاى انكار و يا اضطراب نبود، زيرا برادرش يوسف خود را به او معرفى نموده و او را تسليت داده و دلخوش ساخته بود، و قطعا در ضمن معرفى و تسليت به او گفته كه من براى نگهدارى تو چنين كيد و نقشهاى را بكار میبرم، و غرضم از آن اين است كه تو را نزد خود نگهدارم، پس اگر او را دزد خواند در نظر برادران به او تهمت زده نه در نظر خود او، و خلاصه اين نامگذارى نامگذارى جدى و تهمت حقيقى نبوده، بلكه توصيفى صورى بوده كه مصلحت لازم و جازمى آن را اقتضا میكرده. با در نظر داشتن اين جهات، گفتار يوسف جزء افتراهاى مذموم عقلى و حرام شرعى نبوده (تا با عصمت انبياء منافات داشته باشد) بعلاوه، اينكه گوينده اين كلام خود او نبوده، بلكه اعلام كنندهاى بوده كه آن را اعلام كرده است (تفسیر المیزان،جلد ۱۱,ص ۳۰۴)
طاهری درپاسخ به این سؤال که نحوه ی برگزیده شدن پیامبران چگونه است، میگوید: «این برگزیدن براساس قانون بازتاب است، این طرف یک چیزی باید ارائه شود، قابلیتی ارائه شود تا بگویند این به حدنصاب لازم رسید، ما برای خودمان برگزیدیم؛ در غیر این صورت میشود پارتی بازی! و همه چیز میرود زیر سئوال. آنوقت به نظر میآید برای خودش هوسی دارد! یک دفعه از یکی خوشش آمده از موسی خوشش آمده و یا از پیامبر اکرم خوشش آمده، صاحب هوس و سلیقه میشود، صاحب میل میشود؛ اما الان قانونش کار میکند. ما معتقدیم در این سطح همه چیز تابع قانون است. مرگ،جهنم تابع قانون است، انتخاب شدن هم تابع قانون است. حالا یک سئوال مطرح میشود، آیا ما میتوانیم یک قابلیتی ارائه بدهیم تا انتخاب شویم؟ آیا انسان میتواند یک قابلیتی به خرج بدهد که آن انتخاب شامل حالش بشود یا نه؟ باید بتواند و در این مسئله انسان محروم نشده است، نه اینکه محروم نشده بلکه تشویق هم شده است، گفتهاند یالله بجنبید! و آن قابلیت را به خرج بدهید؛ مگر همه ادیان و انبیاء کارشان تشویق دیگران نبوده است؟ ما خودمان هم درکلاسهایمان میگوییم بجنبید و بروید در اقطار آسمانها و زمین و آگاهیها را به دست آورید، وقت را تلف نکنید، مگر غیراز این بوده است اگر میدانستیم که ما محروم هستیم دیگر این کارها لازم نبود میگفتیم ما آمدیم یک چند نفر نورچشمی بودند بالاخره خداوند از چند نفر ازمخلوقاتش خوشش آمد و بقیه هم ول معطلند !! انتخاب دیگری هم نداریم، درسته؟ کمال و همه چیز برچیده میشود !»(جلسه سوم کمیته عرفان)
🔰در بحث فوق چندین اشکال وارد است. مهمترین ایراد این است که معصومیت طبق تعریف طاهری با وجود آیات و روایات متعددی که در این مورد است متناقض و متفاوت است. آیه ی « إِنَّمَا يُرِ‌يدُ اللَّـهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّ‌جْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَ‌كُمْ تَطْهِيرً‌ا، همانا خداوند می‌خواهد هرگونه پلیدی را،(فقط)از شما اهل بیت دور گرداند و شما را پاک و پاکیزه گرداند.» (احزاب/33) در قرآن محکمترین دلیل قرآنی بر معصومیت اهل بیت (ع) است. تعاریف طاهری از معصومیت، بی اساس و برخاسته از آگاهیها و الهامات شیطانی اوست. طبق این آیه شریفه، اهل بیت که همان امامان معصوم و حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، از هرگونه پلیدی و گناه به دورند. این همان معنای عصمت است که خداوند متعال طبق گفته خودش آنها را به بهترین شکل ممکن پاک گردانیده‌است، همچنین در کتاب‌های معتبر شیعی و سنی نیز آمده‌است که این آیه فقط در شأن خود پیامبر(ص)، امام علی (ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بوده‌است و نه هیچ کس دیگر. در قرآن آیات بسیاری در خصوص عصمت انبیاء و دلایل عقلی و کلامی بسیاری بر این امر مهم وجود دارد 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🎙استاد ازغدی:بعضی از مدیران نالایق مردم را گوسفند هم نمی بینند...‼️👆 https://eitaa.com/antihalghe
📲پست اینستاگرام همزمان با تهدید حمله نظامی آمریکا به https://eitaa.com/antihalghe
💢پروژه جدید دشمن (قسمت اول)👇👇 🔸۲۷ سند نفوذ به کشور چیست؟
💠 اولین ساعات نخستین وحی بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله چه گذشت⁉️ ◀️ به گوشه ای از اعتقاد مکتب اهل بیت علیهم السلام در این باب توجه کنید: ➖▪️➖🔰⚜🔰¤¤¤ 🏮امیرمؤمنان علیه السلام چنین فرمودند: و همانا خداوند بزرگترین فرشته از فرشتگان خویش را از اولین لحظه که پیامبر از شیر گرفته شد ، با آن حضرت قرین و همراه ساخت ، تا او را در تمام حالات و لحظات به راههای بزرگواری سلوک داده و راهبری نماید ، و بهترین اخلاق ها را به وی آموزش دهد .... او در هر سال مدتی در کوه حِرا برای عبادت ، عزلت و مجاورت اختیار می کرده ، من او را می دیدم ، و دیگران از دیدارش محروم بودند ..... من نور و پرتو وحی را در سیمای آن حضرت می دیدم ، و بوی خوش نبوت را از وی استشمام می کردم ؛ بی هیچ تردید صدای نالهء شیطان را در هنگام نزول اولین وحی بر آن حضرت شنیدم ؛ عرضه داشتم : یا رسول الله این ناله چیست ؟ فرمود : این شیطان است که از پرستیده شدن مایوس و ناامید شده ، و این چنین به ناله درآمده است.....(۱) 🏮امام هادی علیه السلام در ضمن روایتی طولانی می فرمایند : ....خداوند دل او را برترین و خاضع ترین و خاشع ترین و مطیع ترین دل ها در برابر خویش یافت ؛ بنابراین اجازت فرمود تا درهای آسمان و ملکوت و معنا بر روی او گشوده شود ، و پیامبر به حقایق موجود در آسمانها دیده گشاید ؛ به فرشتگان نیز اجازت فرمود تا بر او نزول یابند ، به رحمت خویش فرمان داد تا از ساق عرش بر سر او فرود آید ، و جبرئیل را نیز بر او نازل ساخت.... پیامبر از کوه فرود آمد.....خداوند .... همهء اشیاء اطراف او ، سنگ ها و صخره ها و کوه ها را به همراهی با وی به صدا درآورد ؛ پیامبر به هر چیز که می رسید این ندا را می شنید : ألسَّلامُ عَلَيكَ يا محمَّد ، ألسَّلامُ عَلَيكَ يا وَلِيَّ اللهِ ، السَّلامُ عَلَيكَ يا رَسولَ اللهِ.(٢) ➖▪️💠¤¤¤¤ 👈 سعی شد از هر دو روایت نکاتی گلچین شود که با پست قبلی از اهل تسنن ، قابل مقایسه برای بزرگواران باشد ؛ عزیزان میتوانند متن کامل این دو روایت شریف را در منابع ذیل مطالعه فرمایند : 1⃣ نهج البلاغه خ۱۹۲ 2⃣ تفسیر الامام العسكري/۶۰-۶۱ ؛ بحارالأنوار ۲۰۵/۱۸ ؛ حلیة الأبرار ۳۷/۱ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔮حتماً‌ ببینید👆 پیش بینی نتیجه وقوع جنگ بین ایران وعربستان ازسوی تحلیل گران نظامی غربی.!😳 🇮🇷درود بر ایران🇮🇷 https://eitaa.com/antihalghe