فلسفه و...
و حتی در این حوزه دچار تناقضات فاحشی شدهاند که ذهن دقیق و آگاه مخاطبان متخصص، قادر به شناخت این تناقضات میباشد.
این مقدمه برای شناخت تفکر محمد علی طاهری طرح شد تا با این شناخت، نگاه دقیق و آگاهانهتری به آثار او و از جمله این مقاله داشته باشیم و اکنون مقدمه دوم:
🔺2. استحباب عزاداری بر سیدالشهداء علیه السلام
یکی از موضوعاتی که دشمنان شیعه به آن پرداختهاند و مورد هجوم قرار دادهاند، مسئله عزاداری بر سیدالشهداء علیه السلام است؛ زیرا آنان بهخوبی به تأثیر فرهنگ عاشورا در جریان تشیع پی بردهاند و میدانند مبارزه با تشیع، جز با مبارزه با فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی به سرانجام نخواهد رسید.
حال در این میان کسانی مانند وهابیت آشکارا به مخالفت با عزاداری بر ائمه و بزرگان دین و بهویژه سرور و سالار شهیدان (ع) پرداختهاند و آن را یکی از بدعتهای شیعیان میدانند و کسانی نیز مانند طاهری زیرکانه و موذیانه در ظاهری زیبا و در قالب الفاظ دلنشین فرهنگ عزاداری را زیر سوال میبرند.
🔺1-2. برخی روایات اسلامی در این مورد
قبل از پرداختن به متن مقاله باید خواننده عزیز، توصیه و تأکید پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در بزرگداشت عاشورا و عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) را مورد توجه قرار دهد. برای اثبات استحباب گریه و عزاداری بر حضرت اباعبدالله (ع) و برای تبیین اینکه در این ایام، کاری غیر از عزاداری و گریه شایسته نیست و نباید با توجیه و استدلال بیپایه و اساس (آنطور که نویسنده مقاله گفته)، به شادی و پایکوبی پرداخت، چند نمونه از روایات اهل بیت (ع) را میآورم تا خواننده عزیز بداند که اهل بیت (ع) بر مصائب جدشان گریه و عزاداری میکردند و کاری غیر از این را در این ایام شایسته نمیدانستند:
1. وقتی پیامبر اکرم (ص) دختر خویش فاطمه (س) را به مصائب اباعبدالله (ع) مطلع ساختند، حضرت زهرا (س) بهشدت گریستند و فرمودند: پدر جان این مصائب در چه زمانی اتفاق میافتد؟ پیامبر (ص) فرمودند: زمانی که نه من و نه علی [ع] و نه تو هیچیک نباشیم؛ پس گریه حضرت زهرا (س) شدت یافت و فرمود: پس چه کسی بر او اقامه عزا میکند؟ پیامبر فرمودند: ای فاطمه! زنان امتم بر زنان اهل بیتم و مردان امتم بر مردان ایشان گریه خواهند کرد و گروهگروه عزای او را در هر سال تجدید میکنند؛ پس در قیامت تو زنان را و من مردان را و هرکس بر مصائب حسین گریه کرده است را دستگیری کرده و با شفاعت خویش وارد بهشت میسازیم (بحارالانوار44/292).
2. ابن عباس در روایتی طولانی نقل کرده است که چون از صفین بازمیگشتیم، گذر امام علی (ع) و اصحاب آن حضرت به سرزمین نینوا افتاد؛ سپس آن حضرت با صدای بلند مصائبی را که در این زمین بر اهل بیت (ع) خواهد رسید، بیان کرد و آنقدر گریستند که از هوش رفتند (امالی شیخ صدوق، مجلس 87، صفحه 940).
3. حضرت رضا (ع) فرمودند: پدرم چون روز عاشورا میرسید، در آن روز محزون و گریان بودند و میفرمودند: امروز روزی است که حسین
(ع) در آن کشته شده است (بحار الانوار 44/284).
اینگونه روایات که تعداد آن بیشمار است، همگی در پی اثبات این مدعاست که اهل بیت (ع) خود بر مصائب خویش، بیش از همه عزاداری و گریه میکردهاند و در سخن دشمنان این فرهنگ، چیزی جز القاء شبهه و ایجاد تفرقه و توهین به مقدسات و مخدوشکردن اذهان برای بیارزش نشاندادن این عمل چیز دیگری نهفته نیست.
🔴 اکنون نقد مقاله «آیینه عاشورا»:
نتیجه نگاه طاهری، تغییر فرهنگ عاشورا از طریق توجیهات دلفریب و زیباست
باید از خواننده محترم پرسید: آقای طاهری چه هدفی از نوشتن این مقاله داشته؛ امری که بین شیعه تقدس خاصی دارد و زیر سوالبردن آن تیشه به ریشه فرهنگ تشیع میزند؟!
طاهری میگوید در این ماه غیر از عزاداری و سیاهپوشیدن کارهای دیگری هم میتوان کرد؛ مثل هلهله و پایکوبی و پوشیدن جامه سرخ و زرد و سفید با توجیهات زیبا! (ضمن آنکه اصلاً پوشیدن لباس سیاه "شریک جرم یزیدبودن" تعریف میشود و میگوید: "آیا این فکر لرزه بر اندام ما نمیاندازد و تصور شریک جرمبودن در ریختهشدن خون حسین (ع) خواب را از چشمان ما دور نمیکند؟" و با ارائه تصویری ناپسند از سیهپوشی ناخودآگاه میل به پوشیدن آن را کمرنگ میکند.)
🔸سوال من این است: آیا این خلاف روش اهل بیت (ع) نیست؟ آیا امامان معصوم (ع) نمیتوانستند برای شهادت جدشان این توجیهات را بیان کنند و دستور به اقامه عزا و گریه بر جدشان ندهندو شیعه را به زحمت و تعب نیندازند؟
آیا در فرهنگ تشیع فلسفه عزاداری، فقط اندوه و ماتم بر شهادت جمعی از نیکان روزگار است که آقای طاهری خواستهاند با توجیهات زیبا و دلفریب، دل شیعه را تسلی دهد و بگوید با گریه و سیاهپوشیدن خود را آزار ندهید، میتوانید به حسین (ع) ارادت داشته باشید و سبز و سفید و سرخ هم بپوشید و هلهله و شادی هم بکنید؟!
آیا این درکنکردن فلسفه عزاداری بر حسین ع
نیست که ائمه ما
آنقدر بر آن تکیه دارند؟ آیا این مقاله، برخاسته از تفکر التقاطی طاهری نیست که برداشت غلط خود از این فرهنگ را با چنین توجیهاتی به مخاطب القا میکند؟
فلسفه عزاداری عاشورا فراتر از برخی رفتارهای افراطی عوامگرایانه است
طاهری در این مقاله همه شیعیان را مخاطب قرار داده؛ نه جمعی خاصی از شیعیان که ممکن است در عزاداریها رفتارهای خلاف شرع و عرف انجام دهند و فرهنگ شیعه را زیر سؤال ببرند که ما هم بعضی رفتارها و اعمال انجامشده در عزاداریها را تأیید نمیکنیم و معتقدیم باید کنار گذاشته شود تا موجب وهن تشیع نشود؛ اما آقای طاهری خطاب به همه شیعیان مطالب را عنوان میکند.
امام حسین (ع) برای اقامه دین جدش و امربهمعروف و نهیازمنکر به شهادت رسید و شیعه با اقامه عزای او به همه دشمنان اسلام اعلام میکند که پیام او را دریافت کرده و ادامهدهنده راه اوست و پرچم او را برای مبارزه با ظلم و ستم و تحریف و بدعت و انحراف دین به زمین نمیگذارد.
چرا سنت بلندکردن علم را در عزاداریها زیر سؤال میبرد؟ این سنت نشانه بلندبودن پرچم کربلا و عهد وفاداری شیعه به حسین (ع) و ابالفضل (ع) علمدار کربلاست؛ البته باز هم میگویم ممکن است عده قلیلی به نیت شهرت و خودنمایی این کار را بکنند؛ اما این را نمیتوان منسوب به همه کرد و اصل این سنت پسندیده را زیر سؤال برد!
🔸سیهپوشی در عاشورا در نظر طاهری
جالب است که وی برای پوشیدن جامعه سفید و زرد و سرخ، توجیهات زیبا میآورد، اما برای پوشیدن رنگ سیاه که سنت و عرف جامعه است و نشان عزاداری و ماتم بر سیدالشهداء (ع) است میگوید: "پوشیدن رنگ سیاه یعنی ما حسین (ع) را تنها گذاشتهایم و او مظلومانه به شهادت رسید و این لباس سیاه، نشانی است بر شریک جرم بودن ما در ریختهشدن خون آنها، آیا این فکر لرزه براندام ما نمی اندازد و تصور شریک جرم بودن در ریخته شدن خون حسین خواب را از چشمان ما دور نمیکند؟"
با این توجیه طاهری برای پوشیدن رنگ سیاه! کدام شیعه عاشق حسینی حاضر است دیگر در عزای حسین لباس سیاه بر تن کند؟
آقای طاهری این فلسفه پوشیدن رنگ سیاه را از کجا آورده؟ آیا این تفکر غلط خودش نیست؟ و یا شاید قصد عوضکردن فرهنگ عزاداری را داشته و مرموزانه و زیرکانه با این توجیه اذهان را به پذیرش تفکرات ناسالم خود هدایت میکند؟
🔸چرا شیعه را شریک جرمکشتن حسین (ع) میداند؟ در کدام منبع دینی آمده: شیعه در طول تاریخ محکوم به یاری نکردن حسین (ع) است و تا قیامت بر این جرم خود باید بگرید؟ آیا این درک نکردن فلسفه عاشورا نیست؟
🔰نادیدهگرفتن بهار ظهور مهدی (عج)
در جای دیگری از مقاله طاهری میگوید: "میتوان زرد پوشید و گفت ما به خزان نشستهایم؛ چراکه بعد از عاشورا بهار انسانیت، تابستان را پشت سر نگذاشته به خزان رسیده است".
چه کسی و با چه مدرکی میتواند ادعا کند که با شهادت امام حسین (ع) بهار انسانیت خزان شده؛ پس میتوان جامه زرد پوشید؟ آیا بعد از امام حسین (ع) انسان کاملی به صحنه روزگار نیامده؟ آیا حسین (ع) 9 فرزند از خود به یادگار نگذاشت که یکی پس از دیگری به امامت رسیدند و پرچمدار قیام حسین (ع) بودند و هرکدام نمونه انسان کامل بودند؟ آیا حسین (ع) فرزند حی و حاضری به نام مهدی (عج) ندارد که خونخواه حسین (ع) است و روزی قیام او را تکمیل خواهد کرد؟ پس انسانیت هنوز بهاری به نام مهدی (عج) دارد که نسیم حضورش در جامعه شیعه و جهان بشریت میوزد. آیا این اهانت به حسین (ع)و فرزندان پاکش نیست؟
⛔️شادی و پایکوبی به بهانه زندهبودن شهیدان؟!
در ادامه مقاله میگوید: "میتوان خندید و پایکوبی کرد و فریاد شهیدان زندهاند را سر داد و نشان داد که از اعماق وجود مسروریم؛ چراکه آنها نمردهاند و نزد خدا روزی آسمانی دارند و جاودانگی الهی متعلق به آنان است".
آیا به بهانه زندهبودن شهیدان میتوان در روز عاشورا خندید و شادی و پایکوبی کرد؟ پس چرا امام حسین (ع) روز عاشورا برای فرزندان و یارانش گریست و حضرت زینب (س) اقامه عزا کرد و حضرت سجاد (ع) 20 سال بر مصیبت پدرش گریست؟ آیا آنها نمیدانستند شهیدان زندهاند و نزد خدا روزی میخورند؟ آیا این همراهی با سپاه یزید نیست که با شهادت هریک از یاران حسین (ع) هلهله و شادی میکردند؟ فرق ما با یزیدیان چیست؟ لابد فلسفه شادی سپاه یزید هم همان بوده که طاهری گفته است!
💢پلورالیزم دینی در اندیشههای طاهری
طاهری میگوید: "آری میتوان هر کاری انجام داد، مهم آن است که در پس آن چه اندیشهای نهفته است و اینکه انسان با چه طرز فکری به رسالت خود نگاه کرده و در چه جایی و با چه محتوایی آن را پیدا کند..."
آیا این تأیید تفکر پلورالیزم دینی و قرائتهای مختلف از دین نیست؛ تفکری که میکوشد تا دین را به عنوان حقیقتی که تنها نزد خداست، طرح کند و اینکه هرگز بشر و حتی پیامبران (ع) را بدان راهی نیست و اینکه هر انسانی برداشت
خاصی از دین و وحی الهی دارد
و آنچه در حوزه معرفتی انسان قرار میگیرد، تنها برداشت ذهنی و فهم بشری اوست؟
در این تفکر گفته میشود، پیامبر (ص) برداشتی مطابق با شرایط فیزیکی و اجتماعی و ارزشهای زمان خود از وحی الهی و دین داشته و هرگز دین را آنچنان که نزد خداست، درک نکرده و چه بسا امروز به لحاظ پیشرفت علم، ما خود بهتر از ایشان از دین برداشت میکنیم.
در عین حال اظهار میکنند آنچه در دسترس بشر قرار میگیرد، هیچ تضمینی بر صحت آن وجود ندارد؛ بنابراین هیچکس حق ندارد ادعا کند فهم من از دیگری بهتر است؛ بر همین اساس همه برداشتها در عین چندگانگی، جلوههایی از حق است که همگی را به یک مقصد میرساند و در نتیجه دینی بر دین دیگر و تفکری بر تفکر دیگر ترجیح ندارد! آیا حرف طاهری تأیید این نظریه (پلورالیزم دینی) نیست؟ البته این تفکر در آثار دیگر طاهری و آموزههای شفاهی او نیز دیده میشود.
💠نتیجهگیری
درست است که انسان باید پیام عاشورا را درک کند و مراقب باشد در طول زندگی با عملکرد ناصحیح خود در صف یزیدیان قرار نگیرد و حقیقت ناب را برایش لباس حق نپوشانند تا حاضر شود بر امام زمان خود شمشیر بکشد و خون او را به زمین بریزد، اما آیا مقاله طاهری خود تحریف حقیقت نیست؟ و مصداق آیه: وَلَاتَلْبِسُواْالْحَقَّبِالْبَاطِلِوَتَكْتُمُواْالْحَقَّوَأَنتُمْتَعْلَمُونَ (بقره 42) حق را لباس باطل نپوشانید و آن را پنهان نکنید؛ درحالیکه میدانید (حق است) نمیباشد؟
مفاهیم دینی، شعر نیست که هرطور بیشتر بهدلخواهمان است و قشنگتر به نظر میرسد، با آنها برخورد نماییم و بهبه و چهچه کنیم. این مفاهیم قانونمند و دارای چارچوبهای مشخصاند؛ چراکه اگر قرار باشد، معیاری برای سنجش قرار گیرند یا هدایت به صراط مستقیم را رهنمون شوند، قاعدتاً نمیتوانند بدون چارچوب و بیقاعده باشند. این مفاهیم را تنها کسانی میتوانند تفسیر و تعبیر کنند که اولاً علم و آگاهی کاملی برای اینکار داشته باشند و دوم اینکه تعابیر و تفاسیرشان تضادی با عقل و کتاب خدا نداشته باشد؛ به همین دلیل بر همه ما واجب است، وقتی با چنین متونی برخورد میکنیم، پیش از حظبردن از کلمات زیبا و بهظاهر دلنشین آن به نقد موشکافانه و همهجانبه بپردازیم و از قِبَل هیچ نکتهای بهسادگی عبور نکنیم.
والسلام علی من التبع الهدی
فاطمه میرزاییان
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
🔺دلنوشته ی جوان تازه مسلمان شده کرجی درخصوص مراسم عزاداری امام حسین(ع)
جوان رهیافته #کرجی که با تحقیق و مطالعه از فرقه ضاله #بهائیت به #دین اسلام تشرف پیدا کرد ، دلنوشته ای از حضور خود ودوتن دیگر از جوانان #رهیافته در مراسم عزاداری ماه محرم در #هیئت_مکتب_الزهرا_سلام_الله_علیها برای گروه رسانه ای #بیداری_پلاس ارسال کرده است که به شرح زیر می باشد.
به نام خدا
السلام علی الحسین و علی علی ابن الحسین
و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
سلام ای چشمهایی که آب را شرمنده نجابت خود کردی....
من جوان تازه مسلمان شده ای هستم که بعد از بیست سال و اندی امسال متولد شدم . زمانی که به دین اسلام تشرف پیدا کردم جان گرفتم و در زندگی چیزهای فراوانی دیدم ولی لذت مسلمان شدنم را نمی توانم بیان کنم چون قابل ذکر نیست ؛ در این ایام با دوستانم که آنها هم تازه مسلمان شده اند همه حال خوبی داریم و اما محرم چه ماه انسان سازی که سعادت پیدا کردیم به همراه دو تن از دوستان مسلمان شده ام به هیئت برویم اول هیچ تصوری نداشتیم ، با همراهی یکی از دوستان خوبمان که از قبل مسلمان بود قرار شد برویم هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها در شهر تهران که آقای محمد طاهری مداح نورانی و مهربان این مراسم بود . وارد شدیم، جمعیت همینطور زیاد و زیاد تر میشد مراسمی که سعادت میخواهد در آن حاضر شویم برایم تعجب داشت این همه آدم این همه عزادار و مشکی پوش .
لحظه شماری میکردم برای شروع مراسم چه افراد باعزت و مهربانی به عنوان خادم هیئت از ما استقبال کردند تا به محل اصلی مراسم وارد شدیم.
بعد چند لحظه ای آقای طاهری شروع به خواندن کرد ، روضه ای پر معنا از کربلا و شخص حضرت عباس (ع).
وای بغض گلویم را گرفته بود حس خاصی بود حس سبک شدن چه اندوهی چه دردی ، موهبت درک اهل بیت را فرقه پوشالی به نام بهائیت در ایام قبل از تشرف به اسلام از من سلب کرده بود .
حرف هایی شنیده بودم که باطل بود ولی آن شب برایم دانشگاهی بود که تمام جواب سوالاتم را در روضه حضرت عباس (ع) گرفتم. آری اشک بر چشمانم حلقه زده بود و صدای ناله ها که از واقعه عاشورا در ذهنم تداعی میشد، تمام وجودم را پرکرده بود .
آری باروضه نفسم تازه شد امیدی گرفتم تاکه بگویم کاش منم مانند جوانان بنی هاشم شوم وای من دگر از امشب یک هیئتی هستم ممنون ازآقای #طاهری عزیز که در این مراسم قسمت شد از نزدیک در کنارشان باشم و یک خواهش دارم که تا دعایی کنن تا پدر و مادرم راهشان را پیدا کنند و آنها هم ازتشکیلات پوشالی بهائیت خارج شوند و من هم روزی با آنها بتوانم به روضه حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیایم.
به امید آنکه تمام گمراهان بهائیت واقعیت را پیدا کنند.
جوان مسلمان عاشق اهل بیت
محرم 1397
#محمد_طاهری #محرم #بهائیت #جوان #دیانت #هیئت #بیداری #بیدار_پلاس
♻️تحقیق جدید دانشگاه میشیگان:
خداباوران کمتر افسرده میشوند
🔸روابط انسانی و اجتماعی برای سلامت روانی و هدفمند کردن زندگی اهمیت بسیار دارند، اما تحقیق جدید دانشگاه میشیگان نشان میدهد رابطه با خداوند نیز اثر مشابهی در سلامت روانی افراد دارد.
نتایج این تحقیق که در نشریه شخصیت منتشر شده نشان میدهد افراد مذهبی که تنها زندگی میکنند، درمقایسه با افرادی که خود را بی خدا مینامند، احساس انزوای کمتری دارند.
این تحقیق شامل سه مطالعۀ جداگانه با جامعه آماری ۱۹۷۵۵ نفر است.
نیکلاس میشالاک از محققان این تحقیق، میگوید احساس در رابطه بودن میتواند به تنهایی مانع از احساس افسردگی شود، حتی اگر این رابطه با وجودی غیر ملموس باشد. بر اساس این تحقیق انسانها به کسی یا چیزی نیاز دارند تا او را خشنود کنند و به وجود خود در رابطه با او معنا دهند. به همین دلیل افرادی که به خدا ایمان ندارند، بیشتر دچار تنشهای روانی میشوند🔸
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5895
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
گروه الاحوازیه"، چه گروهی است و چطور ادعای دفاع از خلق خوزستان را پیگیری می کند؟
گروه الاهوازی که در سال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات دارد، می خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.
اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه الاهوازی با کمک داعش که بازماندگان رژیم بعثی عراق هستند و با کمک مالی مستقیم دولت های عربی در منطقه که سیاست های ایران ستیزانه را پیگیری می کنند می خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.
ریشه اصلی گروه های تجزیه طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی گردد که نسخهای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود.
رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.
در دو سال اخیر، داعش صدها عملیات تروریستی در خاک ایران را طرح ریزی کرده که مهمترین آنها سال پیش با حمله به مجلس و حرم مطهر امام خمینی به اجرا درآمد.
تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.
این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.
این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.
«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب های خوزستان از خاک و آشیانه شان می کند و زمینهای آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج می کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم با دروغ ادعا می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.
این گروه دیروز پیش از حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح، آتش سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداختند.
همین تحرکات انها باعث شده تا مردم خوزستان نسبت به این گروهک تروریستی احساس تنفر داشته باشند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دولتهای استکباری همچون امریکا و انگلیس که دستهایشان از دزدی منابع ایران قطع و نفوذشان در کشور ایران از بین رفته بود و عامل اصلیشان یعنی رژیم پهلوی را از دست داده بودند ،برای سرنگونی حکومت نوپای جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران توسط عواملشان علم تجزیه طلبی بلند کردند و در این میان یکی از مناطق حساس و استراتژیک ایران که عمده منافع نفتی ایران در آن منطقه وجود داشت دستخوش خیانت و آشوب گروههای قدرت طلب وابسته به کشورهای وهابی حوزه خلیج فارس گردید.
در این میان گروهی از عوامل وهابی تحت عنوان جبهه خلق عرب با بمب گذاری و ترور و اقدامات تروریستی تحت رهبری فردی به نام «شیخ شبیر خاقانی» در منطقه خرمشهر به کشتار مردم بی گناه دست زدند تا اینکه توسط نیروهای مردمی و انقلابی عرب سرکوب و گروهی یا مخفی و تعدادی از آنها نیز به عراق متواری شدند.
بعد از حمله ارتش بعث به ایران این گروه به عوامل ستون پنجم عراق در مناطق مختلف خوزستان تبدیل شدند و با وطن فروشی خائنانه در نفوذ و کشتار مردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث نقش بسیار استراتژیکی را برای ارتش بعث بازی کردند به حدی که این گروه تجزیه طلب وابسته به امریکا و انگلیس بشدت مورد نفرت و کینه مردم انقلابی خوزستان و عربهای ایرانی واقع شدند.
در طول 32 سال گذشته در همه بحرانهایی که در مناطق مختلف عرب نشین ایران بوقوع پیوست، ریشه های این گروه وجود داشته و نقش آفرینی کرده اند.
حتی در انفجار و عملیاتهای تروریستی سالهای اخیر در اهواز، نقش «گروه الحوازیه» که همان «جبهه خلق عرب» می باشد که نام خود را از جبهه خلق عرب به الحوازیه تغییر داده کاملا آشکار است.
بعد از حمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگلیس در بصره نقش این گروه در جنوب ایران پررنگ تر شد و سازماندهی آنها توسط انگلیس کاملا مشهود است و مستندات زیادی در این رابطه وجود دارد .
تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.
این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.
این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.
«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب های خوزستان از خاک و آشیانه شان می کند و زمینهای آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج می کند.
این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم با دروغ ادعا می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.
از عناصر این فرقه جدایی طلب می توان به «شیخ محمد الکاظم الخاقانی» اشاره کرد که در ماه مارس سال 2007 میلادی در جلسه ای که در مجلس اعیان انگلیس با همکاری انجمن "هنری جکسون" برگزار گردید شرکت کرد و در آن جلسه ادعا می کند که برای طرح توسعه نیشکر در خوزستان بیش از دویست هزار هکتار از اراضی متعلق به مردم خریداری شده است و در توسعه صنعت بکار رفته است.
او مدعی می شود این از پروژه هایی است که برای نابودی زندگی مردم اهواز و نابودی برادران عرب زبان درنظر گرفته شده است.!
http://www.tabnak.ir/fa/news/159630/%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AC%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%AA
🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی
✅تلگرام:
https://t.me/joinchat/AAAAAD1Z4TXKisZ0dUm4fQ
✅ ایتا:
https://eitaa.com/antihalghe
📣توجه📣
⚠️مردم غیور خوزستان هرگونه خبر یا اطلاعاتی مربوط به مخفیگاه و محل سلاح های گروهک های تروریستی
🔹الاحوازیه و🔹یمانی را دارند.
✅سریعا به شماره ۱۱۴ اطلاعات سپاه پاسداران اطلاع دهند...
❌ریشه کنی تروریست ها توسط مردم
⚠️نشر_حداکثری⚠️