eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
261 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا‼️
🔸معنویت انسان‌انگار در افکار دیپاک چوپرا‼️ ✍ ديپاك چوپرا امروزه جايگاه ويژه‌اي را در ميان رهبران  جنبش‌هاي معنوي نوپديد به خود اختصاص داده است. 👈 پيشينه زندگي چوپرا، آشنايي و تربيت وي در مكتب رهبران معنوي ـ همچون تریگونا و مهاريشي ماهاش ـ  سرآغازي براي شكل‌گيري يك جنبش پوياي معنوي براي جهان غرب به‌شمار مي‌رود. ديپاك چوپرا واشنگتن‌دی‌سی را براي شروع فعاليت‌هاي خود انتخاب كرده و یک کلینیک پزشکی آیورودايی را با کمک ماهاری ـ شی رهبر تی. ام راه اندازی می‌کند. 👈آشنایی چوپرا با فرقه‌های معنوی درمان‌گرا باعث می‌شود رویکرد تطبیقی به یافته‌های جدید پزشکی را در پیش گیرد؛ به همین جهت در سال ۱۹۸۹، کتاب «شفای کوآنتومی: کاوشی در مرزهای پزشکی ذهن- بدن» را  نوشت. این کتاب آغازی برای ترویج آموزه‌های شبه‌معنوی چوپرا به‌شمار مي‌رفت؛ بدین صورت که به بهانه‌ی ارائه راهکارهای درمان و تغذیه از طریق ذهن و بکارگیری مراقبه‌های شرقی، تفکرات اومانیستی غرب و الهیات شرقی را درهم می‌آمیزد. چوپرا در سال ۱۹۹۳ بنیاد تی‌ام را ترک می‌کند و کالیفرنیا را برای تأسیس مرکز درمانی- معنوی جهت ترویج افکار خود برمی‌گزیند. ❌ فعالیت  گسترده چوپرا در این مرکز، تأسیس یک شبکه‌ي تلویزیونی با نام کانال جهانی شفا، نشر آثار متعدد و ادعای درمان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج ـ به‌خصوص بیماری AIDS ـ و ادعای افزایش طول عمر از طریق آموزه‌ها و مراقبه‌های وی باعث می‌شود در سال 1999 مجله تایم نام چوپرا را در لیست چهره‌های تأثیرگذار و قهرمان‌های قرن بیستم ذکر ‌کند. ادامه در لینک زیر: http://pajoohe.ir/معنویت-انسان‌انگار-در-افکار-دیپاک-چوپرا__a-61852.aspx 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
🔺معنویت کاذب وین دایر‼️ ❓کدام عرفان؟(قسمت اول) 👁🗨نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دای
🔺کدام عرفان؟ (بخش دوم) ✍️نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ↙️مقوله بخشش و گذشت که در اندیشه دایر، معنایی متفاوت دارد. دایر بحث گذشت و بخشش را با تلاش برای بخشش خویشتن (در درجه نخست) مطرح می‌کند، اما آن را نه به سبب ارتکاب گناهان یا احساس گناه افراد از اعمال بد خویش، بلکه فقط و فقط برای ایجاد آنچه «حس آزادی» می‌خواند، تشویق می‌نماید. 👈به عقیده دایر، دایره ارزش‌های تحمیل‌شده از سوی سنت‌ها و ادیان اعتقادی افراد، سخیف‌تر از آن است که نیازی به مقوله عفو و بخشش را مطرح کند و اساساً افراد نباید خود را به سبب این ارزش‌های تحمیلی مورد مؤآخذه قرار داده و احساس گناه کنند، لذا اولین مرحله بخشش را که از قضا مهم‌ترین مرحله هم تلقی می‌کند، همین بخشش به‌ظاهر آزادی‌بخش اعلام می‌دارد. وی‌ می‌نویسد: «...افرادی به نام بزرگ‌ترها و از ما بهترها [باید] به آن‌ها [مردم] بگویند چه باید بکنند، از چه بپرهیزند...، نسبت به احساسات جنسی خود بی‌اعتنا باشند، همه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم متفاوت از خود را مردود شمارند و لعن کنند، هرگز طلاق نگیرند و طلاق ندهند و... . آیا این‌ها ارزش‌های اصیل شماست یا ارزش‌های تحمیل‌شده دیگران؟... در اینجا یکبار دیگر مزخرف بودن و بی‌معنی بودن نیاز به عفو نمودار می‌شود؛‌ شما نیازی به عفو خویشتن به لحاظ گناهان مرتکب‌نشده ندارید و چیزی برای عفو وجود ندارد... اگر رفتار شما مغایر با این مقررات قطعی و برگشت‌ناپذیر است، مرتکب عمل غیراخلاقی نشده‌اید و تنها مبادرت به عملی کرده‌اید... با پذیرفتن خود به صورت تمام و کمال، دیگر نیازی به عفو خویشتن ندارید... این شما را آزاد می‌گذارد و حق تعیین سرنوشت را می‌دهد.»(1) بدین‌سان، مآلاً ارزش‌ها و سنت‌ها را زیر سؤال برده و پایبندی بدان را مانع پیشرفت می‌خواند. ⛔️این پرهیز از حس گناه که دایر آن را نشانه زوال معنویت می‌خواند، دقیقاً با مبانی اعتقادی ادیان الهی از جمله دین مبین اسلام، در تضاد است. مفاهیمی چون «نفس لوامه» در متون اسلامی، درواقع به مثابه عامل و موتور محرکی است برای بیدار شدن حس معنویت‌خواهی و بیرون آمدن از منجلاب فساد و اندیشه‌های پلید و لذا می‌توان آن را موهبتی از جانب حق‌تعالی دانست. 📚پی‌نوشت: 1.دایر، وین، درمان با عرفان، ترجمه جمال هاشمی، تهران: شرکت سهامی انتشار، چ نهم، 1384، صص352-350. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
🔹قبر درمانی نوع جدیدی از روان درمانی در چین هست که روانشناس مراجعینی که به افسردگی مبتلا هستند رو ساعتی در قبر میخوابونه!😳😄 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️انحرافات صریح فرقه حلقه‼️ 👇👇👇
ادعایی فراتر از ادعا!!! باهم ببینیم از محمد علی طاهری👆 طاهری: محال ممکنه که ما در کارهای آسمانی تلاش نیاز داشته باشیم!!حلقه هایی که دریافت می کنید نیاز به زور زدن ندارید 😊 در عرفان ما هم نیاز به علم دانش نیست😊 از نظر ما اسلام و مسلمانی یعنی تسلیم شبکه شعور کیهانی شدن😳 روزی زمینی را باید خود دریافت کنیم و تلاش کنیم اما روزی آسمانی را از کسی که در ارتباط هست دریافت کنید (یعنی بدون تعارف از ما دریافت کنید و ما تفویض می کنیم)😡
👆👆 سخنی خنده دار از آقای طاهری ای که به اقرار خود یک بار قرآن را نخوانده و تخصصی در دین ندارد در خصوص جدا کردن آیات قرآنی که تشعشع منفی دارد!!! سوال: آقای طاهری اگر تکه تکه کردن و جدا کردن آیات قرآن از سوره و نصب کردن آن به دیوار که به ادعای شما تشعشع منفی و اثر منفی (نعوذبالله) دارد چطور خود قرآن نیز به رسول خدا تکه تکه و آیه به آیه نازل شد؟ پس در موقع نزول قرآن همه حتی رسول خدا نیز دچار تشعشع منفی بودند و یا پیامبر ص دستور دادن بعضی آیات را در نمازهای مستحبی یا برای موارد خاص بخوانیم؟مثل آیت الکرسی یا آیه آمن الرسول و...😊
آدرس سخن طاهری در مورد جداکردن آیات در جزوه مستری👆👆 https://eitaa.com/antihalghe
نشریه انگلیسی برای جلب قلوب ادعا میکند که انگلیس از و از نسل امام حسن (ع) است. هربار از راهی وارد میشود! https://eitaa.com/antihalghe
📽 کلیپ مستند 🇬🇧آیا ملکه ی انگلستان(الیزابت) از اولاد پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی است!!!!؟؟؟👆 ✅ دیدن این کلیپ را به شما پیشنهاد میدهیم🕶👆 https://eitaa.com/antihalghe
⚡️شجره نامه ملکه انگلیس ناشیانه جعل شده است.👆👇👆👇 ⚡️ برای افراد خبیثی همچون صدام حسین و قذافی هم ادعای سیادت شده ⚡️ «دارالنقابه»؛مرکزی برای حفظ کیان سیادت زیر نظر مراجع تقلید و ولایت فقیه تاسیس شود تا جلوی ادعای کاذب سیادت گرفته شود. 🔻 سید مهدی رجایی؛ رئیس پژوهشکده انساب در گفتگو با خبرگزاری حوزه. 🔹 مسئله سیادت یک مسئله شرعی است که تمام مراجع عظام تقلید در مبحث فقه اجتهادی خود احراز سیادت را ذکر کرده اند و در منابع فقهی نیز آمده است؛ مرحوم سید محمد کاظم یزدی صاحب «عروه الوثقی» نیز در دو جای کتاب عروه، یعنی بحث خمس و زکات به این مسئله اشاره کرده اند که «سید» به چه کسی می گویند. 🔹 طبق تصریح فقها و علما «سید» به کسی می گویند که  اصطلاحا "ابا عن جد" نیاکانشان و پدرانشان همه نسل در نسل به سید بودن شهرت داشته باشند و این سید به صورت قطعی و وراثتی نسل به نسل مشهور باشد به این صورت که در شهر محل زندگی شهرت به سیادت داشته باشد و راجع به خاندانش از هرکسی بپرسند، سید بودن او را تایید مسئله سیادت باید یک مسئله شهرتی باشد به این صورت که از زمان ائمه(ع) تا کنون خاندانی پدرانشان نسل در نسل به سادات بودن شهرت داشته باشند. 🔹مسئله شجره نامه نیز مختص به سادات است؛ علم انساب  وضع شده است برای حفظ کیان سیادت،  سابقا در زمان های قدیم نقیب الاشراف بوده است که سرپرست همه نقبا را به عهده داشته و او نقبایی را مشخص می کرده است که هر کسی ادعای سیادت نکند.ادعای سیادت  تنها باید روی موازین شرعی و قانونی یعنی همان علم انساب باشد و باید دانست که برای غیر سادات شجره نامه وجود ندارند. 🔹 این مسئله تازه نیست و از قدیم  برای افراد ظالم و خبیثی همچون صدام حسین در عراق و قذافی در لیبی نیز کنگره هایی مبنی بر ادعای سیادت برگزار می شد و اگر امروز جلوی این گونه هنجارشکنی ها گرفته نشود در آینده افراد خونریز و ظالم دیگری نیز به دروغ به عنوان سادات و ذریه اهل بیت(ع) جعل می شوند. 🔹شجره نامه ای که برای ملکه انگلستان تهیه شده است بسیار ناشیانه جعل شده است؛ چرا که شجره نامه از حیث نسب باید حداقل در حدود  42 نفر باشد و حال آنکه این شجره نامه ساختگی اینگونه نیست. 🔹 افراد سودجویی برای لوث کردن مسئله سیادت و از بین بردن مقدسات دینی مردم در ایران و سایر کشورهای اسلامی و عربی این کارها را انجام می دهند و باید دانست این ادعاها با هیچ یک از موازین علم انساب و قواعد شرعی و منطقی سازگار نیست. 🔹هیچ مدرک و سندی این ادعاهای واهی مطرح شده در رسانه های انگلیسی را ثابت نمی کند و این ادعاها هیچ حجیت شرعی و قانونی ندارد و باید دانست دست هایی در کار است که مسئله سیادت را لوث و سطحی جلوه دهند. 🔹باید همانند گذشته مرکزی تحت عنوان "دارالنقابه" زیر نظر ولایت فقیه و مراجع تقلید هر چه زودتر تاسیس شود و جلوی این ادعاهای کاذب مبنی بر سیادت بدون مدرک و سند گرفته شود. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
♨️ به جای 👈 به این کلمات و جملات دقت کنید: ▪️ « ، هوش نامحدود، ارتباط با ، ، فقط دوست داشته باش... صبح که بیدار شدی، اول به مقابل آینه برو و به خودت سلام کن... هر روز خودت را ببوس... فقط برقص و بخند و شاد باش... بی تفاوت محض باش.. مشکلات دیگران به تو مربوط نیست.. خودت را دوست داشته باش... هیچ چیز را سخت نگیر ... گریه کردن ممنوع... همه چیز توهم است... خدا در توست... خدا جمع انسانهاست. (معاذالله)... مثبت باش... خبرهای بد را گوش نکن... » ▪️ اینها عصاره و فشرده ای از انواع و اقسام کتاب ها، رمان ها، مقالات و مطالبی است که تحت عنوان ""، "راه های موفقیت"، "روان شناسی و درمانگری روحی" و... در جامعه ما رواج یافته است. نوعی لذت گرایی و اپیکوریسم مطلق که با ترجمه و نشر گسترده کتابهای خاصی، تحت همین عناوین جذاب و ظاهرا خنثی، نوعی سبک زندگی جدید را به جامعه ایران و خصوصا جامعه جوان ایران، تزریق کرده است. سبکی از زندگی که در آن، خوشی و لذت گرایی، اصالت دارد و هر آنچه به این اصل ضربه بزند، دورریختنی و زائد است، حتی اگر به مولفه های دینی و هویتی فرد مرتبط باشد. ➕ ادامه این یادداشت را در لینک زیر حتما بخوانید🔰 http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950122000018 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
❓کدام عرفان؟(قسمت سوم) 🔍نقد و بررسی کتاب «درمان با عرفان»، نوشته «وین دایر» ✍پس از مقدمات پیش‌گفته در دو بخش قبلی، در ادامه به منظور آشنایی دقیق‌تر با اندیشه‌های دایر به بررسی برخی شگردهای‌ نویسندگی و آرای وی در کتاب درمان با عرفان می‌پردازیم. اولین مسئله قابل‌تأمل، استناد به فیزیک کوانتوم و اصول روان‌شناسی است. تحصیل در رشته روان‌شناسی و تسلط بر این علم به‌روز و پرطرفدار، موجب شده دایر از اصول این دانش برای اقناع مخاطب و القای اندیشه‌های خود نهایت بهره را ببرد. بر این اساس، استناد به سخنان بزرگان این حوزه ازجمله «یونگ» و «مازلو» و بهره‌گیری از تکنیک‌های روان‌شناسی اقناع –به صورت غیرمستقیم- در سراسر متن کتاب مذکور به چشم می‌خورد. برقراری ارتباط موضوعی، یکی از این تکنیک‌هاست که دایر به‌خوبی آن را به خدمت گرفته و با اشاره به وقایع زندگی خود و ایجاد ارتباط با مسئله‌ای خاص، عملاً میزان اثربخشی این ترفند را با باورپذیرتر کردن آن، دوچندان ساخته‌است. نقل‌قول از روان‌شناسان مشهور نیز به عنوان پشتوانه‌ای برای سخنان وی –که اغلب فاقد هرگونه توجیه مستدل علمی و منطقی و برپایه کشف و شهود تجربی استوار می‌باشند- مورد استفاده قرار گرفته‌است. جز این، دایر -که به اذعان خویش- مطالعات نسبتاً گسترده‌ای در ادیان و آیین‌های شرقی دارد، به افراد شناخته‌شده‌ در زمینه عرفان و معنویت نیز اشاره و استناد دارد تا دایره گسترده‌تری از مخاطبان را (در شرق و غرب) با خود همراه ساخته و ذیل سایه نام و عنوان این افراد، اعتباری هم برای کلام خود دست و پا نماید. «یوگاناندا»، «کریشنا مورتی»، «کارلوس کاستاندا» و «جبران خلیل جبران»، از جمله این افراد هستند. استناد به انجیل و بیانات تمثیلی شرقی نیز با توجه به مخاطبان هدف وی، تا حد زیادی طبیعی می‌نماید. وی همچنین برای مستدل ساختن بیاناتش در باب بی‌زمانی یا «هم‌زمانی» کائنات و به عبارت بهتر، همان نظریه جهان‌ها و هستی‌های موازی برآمده از فیزیک کوانتوم، به سخنان افرادی چون «انیشتین» و اصول و مبانی دانش کوانتوم اشاره نموده و به ستایش این چهره و این دانش می‌پردازد (که البته بی‌ارتباط با اعتقادش به اصل «تناسخ» نبوده و مجرایی است برای تأیید این اصل). وی می‌نویسد: «در جهان، چیزی به نام زمان وجود ندارد. انیشتین زندگی خود را صرف ارائه این پیام نمود که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که هم‌اکنون تمام شده و کمال یافته‌است و چیزی به نام آینده وجود ندارد...زمان ابتکار بشر است... و یک وهم و خیال بیش نیست.»(2) این همان اندیشه‌ مشترکی است که دیگر رفقای دایر نیز بر آن تأکید نموده و آن را رمز موفقیت عنوان می‌کنند. مسئله بی‌زمانی و زندگی در زمان‌های موازی، آنجا مورد نقد واقع می‌شود که مسئله معاد و آخرت و حسابرسی و عدل الهی را زیر سؤال می‌برد. محدود نمودن مفهوم هستی به این عالم و –در اصطلاح دایر و دوستانش – کائنات، بهشت و جهنم را جاری و ساری دانستن در آن، با اصول اساسی ادیان آسمانی ازجمله اصل معاد و برپایی قیامت، در تضاد است. ضمن اینکه از منظر اخلاقیات نیز به طور ضمنی، مغایر با تمامی اصول اخلاقی تشویقی دایر می‌باشد. آیا عدم اعتقاد به عدل ‌الهی و جهانی ماورای این دنیای فانی، جایی برای تلاش جهت پایبندی به سجایای اخلاقی چون بخشش، ایثار، قناعت، خدمت به هم‌نوع و نظایر آن باقی می‌گذارد؟ 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
✌✌✌ یک ایرانی علت خروجش از تلگرام را در سایت این پیام رسان اسرائیلی، اینگونه نوشت : 👇
✌✌✌ یک ایرانی علت خروجش از تلگرام را در سایت این پیام رسان اسرائیلی، اینگونه نوشت : "من ایرانی هستم بنابراین از نرم افزارهای ایرانی استفاده خواهم کرد امیدوارم زودتر از 10 سال دیگه خود شما هم روی رایانه و گوشی همراه نرم افزارهای ایرانی رو نصب کنید. اگر هم شما یا همکارانتون در آینده خواستید در شرکت های ایرانی استخدام بشید مانعی نداره😂 . خداحافظ تلگرام!" 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe
⚠️عواقب فرقه های انحرافی👆👆 https://eitaa.com/antihalghe
👆🔺چراغ روشنایی عابرین که شفا میدهد! https://eitaa.com/antihalghe
😳😳🔪🔪🔪تصویر منتخب وال استریت ژورنال از «چاقو درمانی»: یک ماساژور با ساتور یک زن تایوانی را درمان می کند./ایرنا https://eitaa.com/antihalghe
🔴سؤال: حقیقت اینکه بسيارى از در را بدست می‌آورند چیست؟ : آن‌چه و در حالات خاصی مثل مشاهده می‌کنند در حقيقت مكاشفه‌ی باطنى ناميده می‌شود. ولی ديدن رؤيا یا مکاشفه سه حالت دارد: 1. مكاشفات و مشاهدات : كه منشأ آن، يا ملائك هستند يا در مراتب عالى آن خدا و اسماء اوست. [مصباح الشریعة، ص 446] 2. خطورات : اين سنخ از مكاشفات تماماً ساخته و پرداخته‌‌ی ذهن است؛ به‌طور مثال: كسى كه عقيده خود را حقّ می‌داند و نسبت به عقيده خود تعصّب شديدى دارد ممكن است در حال خواب يا ، مخالفين عقيده خود را، با صورتى زشت مشاهده کند. مسيحيان معتقدند خدا در عين يكى بودن سه تاست و عيسى مسيح، خداى مجسّم است.[یوحنا، باب 3، آیه‌ی 17] لذا ممكن است اين عقيده براى يك مسيحى اهل رياضت، تمثل يابد، چنانكه مسيحيان برای قديسه ترزا چنين مشاهده‌ای را باور دارند. 3. القائات : برخى از مشاهدات نيز در حقيقت القائات شياطين جنّ است. «همانا شياطين به دوستان خود امورى را القاء می‌کنند.»[الأنعام/ 121] همان‌طور که شیاطین در حالت عادى می‌توانند خيالاتى را به انسان القاء كنند در حالت خواب و خلصه و مديتيشن نيز قادر به چنين كارى هستند، بلكه در خواب براى شياطين راحت‌تر است. حاصل کلام این‌که و هیچ‌گونه بر صحت عمل شخص ندارد. مطالب نقد یوگا را با سرچ کلمه یوگا بخوانید. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی https://eitaa.com/antihalghe