eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
11.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
274 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 تبلیغ اشو از فضای مجازی تا واقعی 🔻گستردگی فضای مجازی و سهولت دسترسی به محتوا و عدم وجود نظارت مناسب بر آن موجب شده است این فضا بستر مناسبی برای رشد قارچ گونه شبه عرفانها گردد. طرفدارن عرفان اشو نیز، به وسیله ی همین فضای مجازی توانسته اند عده‌ی زیادی را جذب خود نمایند. 🆔 @jamannews_ir
🔺🔻 جمن نیوز؛ با توجه به دسترسی آسان به محتواها در فضای مجازی و همچنین شبکه‌ی ارتباطی گسترده و جذابیت های پیام رسان های اجتماعی، این فضا بستر مناسبی برای رشد قارچ گونه‌ی شبه عرفانهاست. خصوصا در ایران، که کم و بیش جلوی تبلیغ علنی آموزه های عرفان‌های کاذب گرفته می‌شود و تبلیغ صریح این آموزه‌ها ممکن است برای مبلغان آن خطراتی داشته باشد. بنابراین فضای بی نام و نشان مجازی بهترین و بی خطر ترین گزینه برای عضوگیری و گسترش عقاید این جریانهاست. 🔹مدتی است که طرفداران عرفان اشو نیز، به وسیله ی همین فضای مجازی توانسته اند عده‌ی زیادی از انسان‌های نا آگاه را به دام خود بکشانند. برای مثال اگر کلمه را در اینستاگرام سرچ کنید با سیل انبوهی از پست ها که تعدادشان به 150 هزار عدد می رسد رو به رو می شوید که خود گواه بر این ماجراست. 🔸همچنین شاید شوک آور باشد اگر بدانید در طی دو سال اخیر دنبال کننده های صفحات طرفدار اشو در این فضا ده برابر شده‌اند! برای مثال پیجی که زمانی با خوشحالی درباره‌ی رسیدن فالوورهایش به پنج هزار نفر پستی گذاشته بود، اکنون پنجاه و دو هزار نفر دنبال کننده دارد. یا پیجی که زمانی ده هزار نفر دنبال کننده داشت، هماکنون نزدیک به صد هزار نفر دنبال کننده دارد. و تمام این رشد اعجاب انگیز تنها در طی دو سال رخ داده است. 🔹البته می توان تصور کرد که این تعداد دنبال کننده واقعی نباشد، ولی باید پذیرفت که در فضای مجازی برای ترویج عرفان های کاذب تلاش زیادی انجام می شود. 🔸با کمی بررسی می توان دریافت که اغلب دنبال کننده‌های این صفحات انسان های کم اطلاعی هستند، که یا در زندگیشان به مشکلی برخورد کرده اند و به لحاظ روانی در شرایط نسبتا سختی می باشند و نیاز به یک نوع حمایت معنوی دارند، یا سودای عرفان و دست یافتن به توانایی های خارق العاده در سر دارند و می خواهند «ره صد ساله را یک شبه بپیمایند». ادامه... 👇
🔹به جز فعالیت های این پیج ها در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام و… وبسایت های بسیار زیادی نیز در موضوع تبلیغ اوشو فعالیت دارند. 🔸فقط کافی است کمی در این متن ها و پست ها بگردید، تا ببینید افکار پریشان اشو در باب انکار خدا، تمسخر ادیان، توهین به پیامبران و هرزاندیشی اخلاقی چگونه در فضای مجازی منتشر می شود. 🔹این سخنان اشو گاه چنان غیر معقول و ضد فطری می شوند که گفته می شود برخی مترجمان کتاب های اشو به ناچار، برای آنکه سخنان اشو در نزد خواننده مقبول تر شود، بخش هایی از متون کتاب را حذف کرده اند. 🔸با این پشتوانۀ فعالیت در فضای مجازی که آزادانه و بدون هیچ واکنشی انجام می شود، طبیعی است که بازار ترویج افکار اشو در فضای حقیقی هم داغ باشد. برای نمونه خانم «س.ع» یکی از افرادی است که علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی نیز فعالیت می کند. وی آشکارا عضویت خودش را به جریان اشو اعلام کرده و خود را راهبه می داند. او در ایران کلاس های علنی دارد و تورهای معنوی برگزار می کند. 🔹وی در صفحه ی اینستاگرام شخصی اش با ده هزار دنبال کننده، مدیتیشن های اشو را با تعریف و تمجید بسیار آموزش می دهد. و به تبلیغ سایر مدعیان دروغین و دیگر عرفان های کاذب نیز می پردازد. به عنوان نمونه این خانم تکرار نام «مهر بابا» (کسی که ادعای خدایی کرد) را به تعداد 108 مرتبه مشکل گشای زندگی مردم می داند. 🔸البته این شخص تنها یکی از صدها و شاید هزاران نفری است که در دنیای واقعی و مجازی در ایران به تبلیغ اشو می پردازد. صدها پیج خرد و کلان در فضای مجازی وجود دارند که سخنرانی‌ها، عکس‌ها، نوشته ها و ویدیو کلیپ های اشو را تبلیغ می کنند و بدون شک هزاران نفر هستند که این افکار پریشان به تدریج در ذهن شان رسوخ کرده و زندگی و اعتقادات آنها را تحت الشعاع قرار می دهد. https://JamanNews.ir/1005
حجت الاسلام یوسفی شب چهارم 99.mp3
35.96M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️ جنگ رسانه جنگ اراده ها شب چهارم شیخ ناصر یوسفی @havariun
شناسی👆 فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند. حتما بشنوید...
ویژگی های مشترک عرفان های کاذب و فرقه های انحرافی 🕉☯️ ♦️ امروزه با ورود به عصر معنا خواهی و خستگی بشر از مدرنیته ، دستگاه های فرقه سازی استعمار می کوشند تا معنا گرایی مورد نظر خود را در میان ابنای آدم بسط دهند. 🔷 جریانی که در ایران نیز رواج یافته و پذیرش و استقبال از انواع این فرقه های به ظاهر معنا گرا زیاد شده است . 🔶 از اين رو براي مقابله با چنين جو مخفي-فرهنگي مي‌بايست فرهنگ ايراني-اسلامي خود را متاثر از فضاي جديد، به روز كنيم تا فرهنگ ما دچار دگرگوني‌هاي عميق نشود. 🔷 قطعا این مقابله بدون پیدا کردن شاخصه های مشترک این جنبش ها با توجه به کثرت عرفا ن های کاذب امکان پذیر نیست. در این نوشتار سعی شده که ویژگی های مشترک عرفان های کاذب آورده شود . ۱🔻 ناديده گرفتن خدابه عنوان هدف غايي 🔷 یکی ازشاخصه هاي عرفان هاي كاذب ناديده گرفتن اعتقاد به خدا يا انكار وجود خدا و يا بعضاً ارائه تفسيري نامعقول ازخدا به انگيزه انكارخداي حقيقي است. 2🔻 انسان‌محوري 🔷 بسياري از گرايشات نو پديد معنوي بر كلمه «خود» تاكيد دارند و اين به دليل مركزيت انسان در انديشه آنها است. 🔶 در نيمه قرن نوزدهم، اگوست كنت با بيان اينكه انسان مي‌تواند به شناختي نايل شود كه از پيش، اديان آن را مختص خدا مي‌دانستند (شناخت انسان به عنوان خدا)در حقيقت آفريننده مذهب انساني شد. 3🔻 شادمانگي به عنوان هدف غايي 🔷 «شادي وآرامش واميد به زندگي اين جهاني»رامي توان به عنوان هدف غائي اکثر اين عرفانها ناميد. 4🔻 خردستيزي ومنطق گريزي: 🔷 یکی دیگرازوجوه مشترک ،گسیختگی وناسازگاری معنویت وعقلانیت یابه تعبیربهتر،نفی عق 3🔻 شادمانگي به عنوان هدف غايي 🔷 «شادي وآرامش واميد به زندگي اين جهاني»رامي توان به عنوان هدف غائي اکثر اين عرفانها ناميد. 4🔻 خردستيزي ومنطق گريزي: 🔷 یکی دیگرازوجوه مشترک ،گسیختگی وناسازگاری معنویت وعقلانیت یابه تعبیربهتر،نفی عقلانیت ومخالفت جدی با فلسفه ومنطق است. 5🔻 شریعت ستیزی وفقه گریزی 🔷 رويكرد ماده‌گرايي به همراه، اصيل دانستن لذت طلبي و لذت مداري ظهور مي‌يابد. لازمه اصيل دانستن لذت در حوزه مدرنيسم، كنار راندن هر ضابطه و قانوني است كه آزادي و لذت مادي انسان را محدود و تحديد مي‌كند. 🔶 از منظر چنين نگاهي، چه نظامي محدودكننده‌تر از شريعت‌باوري. از اين رو، مادي‌گرايي باعث به كنار راندن شريعت‌مداري شده است. 6🔻 نظريه استقلال بدن از روح 🔷 از مشخصه هاي عرفان هاي دروغين،ناسازگار دانستن بعد مادي و روحي انسان است.اينان تنها راه تقويت روح را بي توجهي كامل و مطلق به بدن مي دانند. 7🔻 تناسخ 🔷 تناسخ باوری در میان تمام جمن‌‌ها پذیرفته شده و با ترويج نظريه تناسخ از آن به عنوان يك نيروي بازدارنده اجتماعي-سياسي استفاده مي‌شود: 🔶 بدين‌صورت كه اگر انسان از قراردادهاي اجتماعي سرپيچي كند به يك حيوان، گياه و يا حتي جماد تبديل مي‌شود. 8🔻 ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی 🔷 ناتوانی از ایجاد تحول و بسندگی به حداقل تغییرات پیامد و شاخصه دیگر گرایش به معنویت های کاذب است. 9🔻 ‌ آسايش مادي در برابر آرامش معنوي 🔷 تامين آرامش در دنياي معاصر به يكي از احتياجات مهم انساني بدل شده و همه انسان‌ها براي كسب آرامش به چيزي پناه مي‌برند: 🔶 مثلا به معنويت، به دارايي و ثروت، به جاه و مقام، به فرزندان و خويشاوندان،‌ و ... اين بدان معنا است كه اکثر عرفان های کاذب عالما يا جاهلا به چيزي لايزال تكيه می کنند.
10🔻 خرافه‌پنداري در برابر واقعيت‌نگري 🔷 بزرگترين مانع وصول به واقعيت، وجود خرافه و خرافه‌پرستي است. از اين رو پيامبران اديان توحيدي همواره با آن به مخالفت برخاسته‌اند. گسترش خرافه‌گرايي که نشان از منفعت بردن عده‌اي نیز دارد از شاخصه های مشترک می باشد. 11🔻 سحر و جادو 🔷 يکي دیگر از شاخصه ‌هاي مشترک استفاده از نيروهاي جادويي و سحرآميز است. که البته در زندگي يک نواخت و ماشيني و به دور از معنويت انسان معاصر مي‌تواند تنوع جالبي را ايجاد کند و به جذب افراد زيادي منجر شود. 12🔻 فاقد جهان بینی و ایدئولوژی 🔷 عرفان های کاذب فاقد نظام عقیدتی منسجم و عمیق اند. به عبارتی از منظر تئوریک و نظری بسیاری از آنها، اصول جهان شناختی و فلسفی مشخص و قابل ارائه ای ندارند. 🔶 آنها هم که چیزی مطرح نموده اند مبنای قابل دفاعی در مواجهه با دیگر مکاتب ندارند 13🔻 آمیزه ای از ادیان و دیدگاه های مختلف 🔷 بسیاری از این عرفانها مخلوطی از ادیان و دیدگاههای مختلف می باشند برای نمونه تفکرات « اشو» اگر چه ریشه در فرهنگ شرقی دارد و دیدگاه‌هایش آمیزه ای از ادیان «بودایی»، «تنتره» و «یوگا» و بعضا صوفيسم است ولی به شدت متاثر از تفکرات فیلسوفانی نظیر کانت ، هگل و نیچه است. 🔶 یا سای بابا تحت تأثیر تعالیم مسیحیت بودا، یوگا و اصول اعتقادی هندی است درباره مکتب رام الله نیز همانطور که از اسم او پیداست التقاطی از تفکرات اسلامی و هندویی است. 🔷 مکتب عرفانی اکنکار نیز ریشه در تعالیم آیین لاما و از این طریق بودا و هند دارد و ریشه این مکتب غربی به شرق و هند می رسد. 🔶 تفکرات کوئیلو نیز تحت تأثیر اندیشه های مختلف از جمله عرفان مسیحیت، عرفان ساحری، افکار مارکس می باشد. 14🔻 عشق جنسي در برابر عشق معنوي 🔷 در ميان پيروان و رهبران بسياري از اين شبه عرفان ها مفاسداخلاقي زيادي گزارش شده، به عنوان مثال، بر اساس گزارشي كه بی بی سی و برخی دیگر از رسانه‌های اروپایی منتشر ساخته‌اند: 🔶 سای بابا متهم به سوء استفاده جنسی از برخی مریدان خود است. یا در مورد اشو اسناد سازمان اتباع خارجه آمریکا که وزارت امور خارجه هند نیز آنها را تأیید کرده است نشان می دهد که اشو به دلیل فساد اخلاقی از آمریکا اخراج شده است (فعالی، محمدتقی، آفتاب و سایه ها ص۳۱۱) 🔷 انکار واقع نمایی ارزش های دینی (نسبیت گرایی)، پاسخگویی به بعضی از ابعاد وجود انسانی، نفی عاقبت‌انديشي و...ازدیگر شاخصه ها می باشد که قطعا قابل قیاس با ویژگی های غنی مذهب تشیع نیست. ♦️ با به روز کردن معنويت ايراني-اسلامي می توانیم از رواج عرفان های کاذب به عنوان گرايشات باطني و معنوي در ميان جوانان ايراني جلوگیری کنیم. https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام یوسفی شب پنجم.mp3
40.78M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️ جنگ رسانه جنگ اراده ها شب پنجم شیخ ناصر یوسفی @havariun
شناسی👆 فایل صوتی از کانال استاد یوسفی فوروارد شده استاد حجت الاسلام ناصر یوسفی، پژوهشگر تاریخ اسلام و از اساتید برجسته دانشگاه امام حسین ع هستند. حتما بشنوید...
🔯🕎 دجال دجال در ادیان پیشین و همچنین در نظر اهل تسنن، یک شخص و یا یک فرد معین است که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد، اما از نظر احادیث اهل بیت ع: 👈 دجال یک جریان است، یک جریان فکری سیاسی فرهنگی است که در آخرالزمان ظهور خواهد کرد. 📌دجال یعنی « وارونه نشان‌دهنده» حقایق را معکوس نشان داده و به مردم القا می‌کند و بالاخره لذت را به جای سعادت قرار می دهد. 🔺این ظهور دو عنصر معنایی دارد: 1. به نهایت اقتدار و تسلط خود بر جامعه می‌رسد. 2. پرده مداوم و همیشگی کابالا بر می‌افتد و سِرِّ مخفی و راز پنهان چندهزارساله کابالا فاش می گردد، زیرا که به پایان تاریخ خود رسیده است و در آغاز تاریخ نوین به دست عیسی علیه السلام و به فرمان امام زمان از بین می‌رود. ⚠️👈این که گفته شد دجال در بینش تشیع یک فرد نیست، بلکه یک فرهنگ است، بدین معنی نیست که کسانی یا ستادی یا قدرت مدیریتی در پشت سر آن نیست 👈مراد این است که دجال شخص معین و یک فرد نیست که مانند قیام کنندگان تاریخ قیام کند، بلکه یک جریان است که در طول تاریخ نسل بعد از نسل جریان داشته و افرادی در ستاد مرکزی آن با باز کردن شبکه شان در میان مردم، آن را فرماندهی و برایش برنامه ریزی می کردند و می کنند، و همیشه ابلیس در مرکز ستاد شان حضور عینی و مشهود داشته و دارد.... ادامه دارد.... https://eitaa.com/antihalghe
حجت الاسلام یوسفی شب ششم.mp3
37.87M
سخنرانی محرم 1399 ☝️☝️☝️ جنگ رسانه جنگ اراده ها شب ششم شیخ ناصر یوسفی @havariun
رهبران اکنکار و اصل حرام زادگی 💢پال توئیچل درباره مشخصات رهبران به قضیه تولد آنها اشاره نموده و معتقد است آنها دارای تولدی رمزآلود هستند. به نظر وی پدر و مادر و نسب آنها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از دیگر سوی خود پال توئیچل مدعی است که تولد رازواری داشته و مادر او مشخص نبوده است. او از نامادری نام می‌برد که پال را حرام‌زاده می‌دانسته و تا پایان عمر به آزار او مشغول بوده است: 💢مادر بدون یک بار چشم بر هم زدن به صورت پال خیره شده بود حالا که پرستار از اتاق بیرون رفته بود مادر دوباره بریده بریده نفس کشید، بعد با صدایی بلند و رسا به طوری که همه آن را بشنوند دو کلمه واضح ادا کرد: ای حرام زاده! (۱) البته استایگر این خاطرات پال را مربوط به دوران کودکی‌اش می‌داند اما بر اساس اسناد موجود هنگام فوت نامادری پال در دهه سوم زندگی خود بوده است. (۲) 💢پال در این رازورزی حتی پدرش را نیز از قلم نیانداخته و مدعی شده است که حتی پدر او نامعلوم است. اما اسناد و مدارک و نیز مادربزرگ او بر این باور است پال در اثر عشق‌ بازی پدرش با خدمه کشتی در عرشه کشتی به وجود آمده و برای پیش‌گیری از آبروریزی تربیت فرزند ناخوانده‌اش را برعهده گرفته است. ۱) استایگر، نسیمی از بهشت، ص ۷۸ ۲) نک: سی لین، اکنکار سوداگری معنوی https://eitaa.com/antihalghe