eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
259 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️قدرت روحی انسان و مدعیان دروغین عرفان‌های کاذب ♦️ انسان علاوه بر تأثير و تصرف عمومى، از اقتدار خاص و بالايى برخوردار است كه چه به لحاظ شناختى و چه به لحاظ عملى و ارادى بر جهان هستى سيطره دارند . 🔷 گاهى باعث آن مى شود كه اعمالى همچون كرامت و اعجاز از او صادر شود، ولی در این مسیر شیادان زیادی هستند که رهزن مردمان ساده لوح هستند. 🔶 گاه ممکن است قدرت‌های خاصی از جانب خداوند تبارک‌وتعالی در نهاد برخی از انسان‌ها قرار داده شده باشد، به‌گونه‌ای که مثلاً با نگاه به قیافه شخصی، بتواند آنچه را در ذهن او می‌گذرد، متوجه شود. ♦️ متأسفانه این قبیل نمونه‌ها که اصالت و حقیقت دارد و از پایه و اساس درستی بهره‌مند است، امروزه مورد سوءاستفاده‌ نااهلان قرار ‌گرفته است. 👇👇👇
♦️ امروزه افرادی با این توانایی‌های روحی وجود دارند که گاه ارتباط ویژه‌ای نیز با دیانت ندارند؛ همچون افرادی که در مسیحیت یا در یهود بوده و هستند یا حتی ممکن است دین و آئین خاصی نیز شخص نداشته باشد، اما از این قدرت بهره‌مند شود. 🔷 به‌عنوان مثال فردی به نام «ولف میسینگ» مربوط به اوایل سده‌ بیستم است که توسط چرچیل، استالین و گاندی مورد آزمون‌های سختی قرار گرفته است تا آنجا که متوجه شدند که وی قدرت‌های فوق‌العاده بالایی دارد. این در حالی است که ولف میسینگ یا مسیحی است یا بی‌دین. 🔶 منظور این‌که گاهی در اصل وجود این قدرت‌ها نمی‌توان شک کرد، اما باید توجه داشت که بسیارند کسانی که ادعای چنین قدرت‌هایی را دارند، درحالی‌که قدرتشان پوشالی و دروغین است و ادعایشان واهی است. 🔷 خلاصه بحث این‌که قدرت‌های معنوی دو دسته‌اند؛ در اکثر قریب به اتفاق موارد کسانی که مدعی‌اند، فاقد این قدرت‌ها می‌باشند و در موارد بسیار نادری که قدرتی شاید وجود داشته باشد از آن‌ها سوءاستفاده شده، شخص مدعی به نفع خود از آن‌ها بهره می‌برد و نه در راستای هدایت انسان‌ها به سوی خدا. ♦️ به‌طور مثال سای بابا، هم جز مدعیان دروغین است که با کمک شعبده‌بازی و غیره دست به کارهای خارق‌ عادت می‌زند. اکثر قریب به اتفاق کسانی که امروز در هند، مکزیک، برزیل و در جاهایی دیگر مدعی داشتن این قدرت‌ها شده‌اند، دروغ‌گو هستند. 🔷 امروزه در کشور ما حدود ده نوع طالع‌بینی به گونه‌های بسیار وسیع خصوصاً در فضای مجازی در حال ترویج است. ♦️ نمونه‌هایی همچون؛ طالع‌بینی چینی، طالع‌بینی خورشیدی، طالع‌بینی ایرانی، طالع‌بینی باستانی، طالع‌بینی مصری، طالع‌بینی بیزانسی، طالع‌بینی غربی و طالع‌بینی شرقی. 🔷 چند سال قبل فرهنگ جامع طالع‌بینی در چند جلد که تمام انواع طالع‌بینی جمع‌آوری کرده بود، در ایران چاپ و منتشر شد. 🔶 بسیاری از مطالبی که در کتاب‌های طالع‌بینی مطرح می‌شود؛ مانند ویژگی‌های سال تولد براساس احتمالاتی به‌دست می‌‌آید که مطلقاً اصالت و قطعیت ندارد، لذا به‌هیچ‌عنوان اعتبار و سندیت ندارند. 🔷 از سوی دیگر در این طیف عرفان‌های کاذب و ادعاهای دروغین، دعاوی با جسارت و جرئت بیشتری مطرح می‌شود به‌طوری‌که این‌گونه ادعاها جرئت زیادی می‌طلبد و کار از عهده و توان افراد ساده خارج است. 🔻 از دیگر کسانی که مدعی قدرت درمانی می‌باشد طاهری است که مدتی آزادانه در ایران شروع به فعالیت کرده بود. 🔷 طاهری در تعریف فرادرمانی می‌گوید: «فرا درمانی نوعی درمان مکمّل است که ماهیتی کاملاً عرفانی دارد و شاخه‌ای از عرفان کیهانی به شمار می‌آید[1] و اولین قدم در عرفان کیهانی، درمان است.» 🔶 وقتی از وی پرسیده می‌شود: شما به رابطه تنگاتنگ سلامتی و عرفان اشاره کردید؛ اما بعضی فرادرمانگرها لزوماً به دنبال عرفان نیستند؟ در جواب می‌گوید: 🔷 «با فرادرمانی افراد در حلقه و سیکل قرار می‌گیرند که آن‌ها را با کل خودشان متصل می‌کند و آن‌ها از تأثیرات این جمع شدن نصیب می‌برند، حالا باید خودشان کنجکاو بشوند که این چیست. اگر همه نخواهند، هیچ الزامی نیست.» 🔶 در تعریف طاهری، عدم الزام شناخت خداوند برای عارف منجر به عارف محسوب شدن تمام پزشکان، روانشناسان، دامپزشکان و هر کس که درمانگری می‌کند، شده؛ هرچند کافر و منکر خدا باشند. 🔷 البته از مطالب بعدی طاهری چنین برمی‌آید که او درمانگری را ملازم عارف شدن نمی‌داند و این نوعی تناقض در گفتار اوست. ♦️ ضمن اینکه اگر در عرفان حلقه، درمانی وجود دارد، در حقیقت بهبود نمایی است که توسط نیروهای شیطانی و جنّیان صورت می‌گیرد و شفا نمایی زمان‌بر و موقّتی است.[2] 🔻 پی‌نوشت: [1]. انسان از منظری دیگر، نشر بیژن، 1388، ص ۱۸. [2] . سعید صدری، رهزن عرفان، انتشارات ذکری، ۱۳۹۵، ص ۴۵. https://eitaa.com/antihalghe
🔷نگرش اشو به خداوند 🔹هر چند نام خدا در مکتب اشو آمده است، اما از آ نجا که این خدا از قدرت کامل و علم نامحدود برخوردار نیست، خدایی است محدود و ناقص. او معتقد است ژاپن چیزهایی را خلق کرده که خدا در هنگام خلقت عالم نتوانسته است بیافریند.1 ⭕️خدایی که علم و قدرتش کمتر از مخلوقات خویش باشد، اساساً خدا نیست و همان بهتر که از حیات معنوی انسان حذف شود. خدایی که اشو تصویر کرده، نه تنها خالق لایزال نیست که ساخته و پرداخته ذهن انسانی ضعیف است. 👌خلاصه اینکه در بیان اشو، هر چند خدا وجود دارد، اما موجودی است ناقص و ضعیف که نباید و نمی‌تواند «غایت» سیر سالک واقع شود. 📚1-آینده طلایی، اشو، ترجمه مرجان فرجی ص 80 و82 ؛مقاله،اشو و مراقبه، طاهره محنت فر https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
✡دیوار ندبه در آستانه سال نوی یهودی از نامه‌های بازدیدکنندگان پاکسازی شد 🔹دیوار ندبه در اورشلیم روز چهارشنبه در آستانهخ سال نوی یهودی (روش هشانا) از دست‌نوشته‌ها، دعاها و نامه‌هایی که بازدیدکنندگان از این محل بین سنگ‌های دیوار به جای می‌گذارند پاکسازی شد. 🔹پاکسازی دیوار ندبه از این نامه‌ها و دست‌نوشته‌ها دو بار در سال انجام می‌شود. این کاغذها سپس به «کوه زیتون» در مجاورت اورشلیم منتقل می‌شود تا در آنجا دفن شود. بسیاری از بازدیدکنندگان از دیوار ندبه و یهودیان آرزوهای خود را بر روی کاغذ می‌نویسند و این کاغذها را بین شکاف‌های دیوار ندبه قرار می‌دهند. 🕎 هر ساله در آستانه‌ی سال جدید عبری ، دل‌نوشته‌هایی از آرزوها و تقاضاها از درگاه ادونای [خداوند/یهوه] که طی ماه‌ها توسط مردم در لابه‌لای شکاف‌های یا همان قرار داده شده جمع‌آوری می‌شود. این تکه‌های کاغذ با نظارت مستقیم ربّیِ مخصوصِ دیوار جمع‌آوری می‌شود. ربّی شموئل ربينويچ (שמואל רבינוביץ) متولی فعلی امور دیوار غربی و بناهای تاریخی است که در روند این پاکسازی حضور دارد. این کاغذها حتماً باید توسط میله‌ی چوبی از لای شکاف دیوار خارج شوند و جنس آن نباید فلزی باشد. این تکه کاغذها به‌همراه کاغذهای بلا استفاده که روی آن متون مقدس نوشته شده طی مراسمی مذهبی در بالای در اورشلیم به خاک سپرده می‌شوند. ✡ رسانه‌های تحت کنترل همین یهودیان چه جنجال‌ها که بر سر چاه جمکران برپا نکرده و نمی‌کنند!! دیوار نُدبه، به باور یهودیان این دیوار از آخرین باقی‌مانده‌های معبد سلیمان و دومین پرستش‌گاه اورشلیم و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان در سراسر جهان می‌باشد يهوديان بر اين باورند که هر کس آنجا عبادت کنه در برابر عرش الهي عبادت کرده چرا که دروازه بهشت در همين مکان قرار داره. https://eitaa.com/antihalghe
👈معرفی کتاب نگرشی بر آراء و اندیشه های اشو ⭕️این کتاب توسط محمد تقی فعالی به رشته تحریر درآمده ودر تهران توسط سازمان ملی جوانان به سال 1388چاپ شده است. ✍🏻نویسنده در این اثر و در سه فصل به زندگی نامه و اندیشه های اشو می پردازد. مولف در فصل اول👈 به زندگی نامه، آثار و عوامل تاثیر گذار نظر دارد. 👈 در فصل دوم، اندیشه ها و دیدگاه های اشو در حوزه های مختلف تنظیم گشته و پیش رو قرار گرفته است. 👈فصل سوم با رویکردی انتقادی مبانی، مؤلفه ها و شاخصه های تفکر اشو را هدف قرار داده، سعی دارد کاستی ها و آسیب های اندیشه های وی را برملا سازد. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 شهید رجایی: من هشدار می‌دهم، این‌ها خوره‌های انقلابند. خواه جاهل باشند، خواه مغرض.⚠️ 💠 به مناسبت سالروز شهادت شهیدان 🌷رجایی و باهنر🌷، بخشی از سخنان مهمّ شهید رجایی را پیرامون انجمن حجّتیّه و تفکّرات ، تقدیم می نماییم. ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان که در سمینار جهاد سازندگی بوده است، می گویند: 📢 « باید افتخار کنیم به وجود چنین امامی و اصرار کنیم در این که هیچ کس در هر شرایطی باشد حق ندارد ذرّه‌ای حرفی بزند که مردم را از موضع تبعیّت امام ، پائین بیاورد. یک جمله معترضه هست که من تقاضا و اصرار دارم به این که امام را به عنوان رهبر جامع، نه رهبر سیاسی، نه رهبر مذهبی تنها، از هرکسی بالاتر در این انقلاب باید مطرح کرد. اینطور نیست که ما داریم این شخصیّت را به امام می‌دهیم، ما اصرار کنیم که مبادا این نعمت را از ما بگیرند. بسیار هستند افرادی که می‌خواهند اجتماعی که در مقابل امام جمع می‌شد، این اجتماع را جای دیگر هم جمع بکنند و بعد بگذارند جلوی همدیگر، این دقیقاً خیانت است.⚡️ اگر چه در آینده تاریخ خواهد گفت ولی ما باید بدانیم که آنچه در تاریخ به عنوان انحراف صورت گرفته، دیگر نمی‌گذاریم تکرار بشود. هم ملّی گرایان خائنی که اولین بار نیست به فکر شکست اسلام افتاده‌اند بلکه بارها این تجربه را تکرار کرده‌اند، هم آنها در صدد هستند، هم مقدّس‌های خشک مزخرفی که در طول تاریخ مبارزه یک شعار انحرافی دادند و میگویند امام رهبر سیاسی آن آیت الله هم رهبر مذهبی.❗️ من هرگز در برابر مراجع عظام تقلید کوچکترین سخنی ندارم.⛔️ مبادا خدای نکرده اینجور فکر شود که ما به فکر مسأله [اعتراض به تفاوت نگرش ها در] مرجعیّت هستیم، این مسئله اصلاً مطرح نیست. امّا من به شما عرض کنم اولین بار که به عنوان رئیس دولت به همراه هیأت دولت خدمت حضرت آیت الله العظمی آقای گلپایگانی رسیدیم، می‌دانید جمله اوّلشان به عنوان یک مرجع آگاه چه بود؟ گفتند: ✅ "آقای نخست‌وزیر، هیئت محترم دولت، شما را سفارش می‌کنم به موقعیّت امام." خیال نکنید که مراجع خودشان مطّلع نیستند. این دقیقاً جمله‌ای است که ایشان به ما توصیه کردند که رهبری امام را مراقب باشید. حالا آنوقت یک دسته‌ای پیدا می‌شوند می‌گویند که بله امام رهبر سیاسی، ما در مسائل مذهبی از دیگری هم می‌توانیم تقلید کنیم، اینها دقیقاً منحرفند. تازه هم نیست که پیدا شدند. آن موقعی که برادران و خواهرانمان زیر شکنجه فریاد می‌کشیدند☠، این‌ها می‌رفتند ثابت کنند که بهائیّت بر حق است یا باطل است و ⚡️دقیقاً در مقابل مبارزه قرار گرفته بودند.⚡️ باز دو مرتبه سرو کلّه شان پیدا شده، جلسه تشکیل می‌دهند و حرف می‌زنند.⚠️ انحراف قطعی صد درصد هست. اگر کسی در رابطه با انقلاب مسأله دیگری غیر از امام را مطرح کند خواه ملّی‌گرا باشد، خواه مقدّس مذهبی باشد، برای ما مسئله انقلاب منفکّ از امام امکان ندارد. ♦️ از هر طرفی یک خوره به جان این انقلاب افتاده، من هشدار می‌دهم... این‌ها خوره‌های انقلابند، خواه جاهل باشند، خواه مغرض باشند. از نظر اثر عملی هیچ فرقی نمی‌کند. من اگر یک مشت به صورت یک نفر بزنم درد خودش را دارد، حالا من از روی جهل زده باشم یا از روی غرض زدم فرق نمی‌کند. یعنی چه که ما بیائیم در این شرایط که دنیا انقلاب ما را به امام می‌شناسد، ما خودمان امام را تکّه‌تکّه‌اش کنیم!؟ انقلاب باید رسالت خودش را نه تنها در محتوای تفکّر و مکتب حفظ کند، بلکه حتماً باید در رهبری هم حفظ کند. و ما هر گروهی به هر شکلی که بخواهد در این انقلاب رخنه کند و از داخل به انقلاب لطمه بزند در مقابلش می‌ایستیم. خوب، حرف ما روشن است، آنچه باعث تضعیف انقلاب می‌شود از نظر ما فرق نمی‌کند، خداپرست باشد🕌 یا شاه‌پرست باشد👑 یا استالین‌پرست🇨🇳 باشد یا هر گروهی که در تضعیف انقلاب بخواهد نقش پیدا کند، نابودش می‌کنیم.» 📚 منبع: روزنامه جمهوری اسلامی،61/3/29، ص7 ✔️ توضیحات و نکات مهمّی در این سخنان وجود دارد که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت. 🆔 @hojjatiye
مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا کلیه شهروندان می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی از طریق شماره تماس 096380 و مراجعه به سایت پلیس فتا، بخش مرکز فوریت‌های سایبری، با کارشناسان پلیس ‌فتا ارتباط برخط برقرار نموده و موارد ذیل را گزارش نمایند: • کلاه‌برداری اینترنتی(اعلام درگاه‌های بانکی جعلی/ و...) • مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی • حملات سایبری(هک و...) • برداشت غیرمجاز از حساب بانکی • اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌‌های سایبری یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است و افسران حاضر در این مجموعه به صورت 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به مردم هستند و در صورت نیاز به شکایت‌های مردمی نیز رسیدگی لازم را انجام می‌دهند. https://eitaa.com/antihalghe
🔺آیا میتوان شبه‌جنبش‌های معنوی را فرقه نامید⁉️ ♦️ شبه‌جنبش‌های معنوی در ابتدا به عنوان فرقه تلقی می‌شدند. فرقه نوعی بار مفهومی منفی دارد که اختلاف، تفرقه و هنجارشکنی را تداعی می‌کند. 🔷 در قلمرو مسائل دینی و معنوی، فرقه‌ها اعتقادات عمومی را پشت سر می‌گذارند و سنت‌های مقبول را در هم می‌شکنند.[1] 🔶 اما بسیاری از شبه‌جنبش‌های معنوی، خود را دینی ارزیابی نمی‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را با چارچوب‌های دینیِ مشخص سنجید و چنین گفت که آن‌ها از برخی اصول اسلام یا برخی اصول مسیحیت عدول کرده‌اند. 🔷 همچنین جنبه‌های جدایی‌طلبانه‌ای که معمولا در فرقه‌های مذهبی دیده می‌شود، در بسیاری از آن‌ها وجود ندارد، بلکه برعکس می‌کوشند خود را در چارچوب جامعه تعریف کنند. 🔻 مارگارت تالر سینگر، پیشرو در تحلیل آسیب‌شناسی فرقه‌هاست و می‌کوشد با رویکردی روان‌شناختی و جامعه‌شناختی مفهوم فرقه را تعریف کند. ویژگی‌هایی که او برای یک فرقه توضیح می‌دهد، از این قرار است:[2] 🔹 رهبری مستبد 🔸 ساختار سلسله مراتبی قدرت 🔹 مغزشویی یا استفاده از تکنیک‌های مجاب‌سازی 🔶 این سه ویژگی در مجموع می‌تواند معرّف یک فرقه باشد. فقدان هرکدام از آن‌ها موجب خروج موضوع از تعریف فرقه می‌شود. 🔷 در این میان ویژگی سوم از اهمیت بیشتری برخوردار است. سینگر به موضوع مجاب‌سازی یا مغز‌شویی به تفصیل پرداخت و هفت راه‌کار برای انجام عملیات مغزشویی معرفی کرد: 1️⃣ فریب: از طریق آراستن ظاهر فرقه و پنهان نگه‌داشتن عملکردها و اعتقادات واقعی، افراد را می‌فریبند و به فرقه جذب کنند. 2️⃣ ویژه‌سازی: القای رهبران فرقه به اعضا که تنها در تشکیلات آن‌ها و با اطاعت از دستورهای آن‌ها نجات می‌یابند. 3️⃣ ایجاد ترس: ترس همیشگی اعضا از رهبر فرقه و تشکیلات؛ زیرا رهبر مدعی اقتدار مستقیم از جانب خدا برای کنترل تقریبا تمام شئون زندگی فرقه است و افراد حق اعتراض و پرسش ندارند. 4️⃣ بمب‌باران عشق و کنترل روابط: برای هر عضو جدید، به سرعت دوستانی انتخاب می‌کنند و به تدریج به او می‌فهمانند که مخالفت با فرقه سبب از دست‌دادن تمام دوستان تازه‌اش می‌شود. از سوی دیگر سعی می‌کنند ارتباطات گذشته فرد را با دوستان و حتی خانواده قطع کنند. 5️⃣ کنترل اطلاعات: به عضو فرقه تلقین می‌کنند که مطالب و اطلاعات خارج از فرقه، غیرواقعی و شیطانی است و فقط باید به آن‌چه در فرقه فرا می‌گیرد، اعتماد کند. 6️⃣ ساختار گزارش‌دهی: اعضا موظف‌اند مراقب هم باشند و گزارش وضعیت یکدیگر را به مراتب بالاتر فرقه ارائه دهند. 7️⃣ کنترل زمان: با ملاقات‌ها، فعالیت‌ها و مأموریت‌های طولانی، اعضا را مشغول نگه می‌دارند تا فرصتی برای تفکر، کسب اطلاع از سایر راه‌ها و تردید در عقاید و آرمان‌های فرقه نداشته باشند. 🔶 موضوع مغزشویی مورد نقدهای فراوانی قرار گرفته است. البته این کارها کم‌وبیش در برخی شبه جنبش‌های معنوی انجام می‌شود؛ اما در یک خانواده یا گروه‌های فرهنگی و اجتماعی سالم نیز ممکن است کمی از این برنامه‌ها و شیوه‌ها اجرا شود تا اعضاء با تمرکز و آرامش فکری به سوی اهداف مشترک حرکت کنند. ♦️ به هرروی انسان‌ها دارای شعور و اختیار هستند و می‌توانند در هر مرحله‌ای تصمیم بگیرند و به عضویت فرقه درنیایند و یا از آن جدا شوند؛ چنان‌چه بسیاری از افراد پس از مدتی از فرقه‌ها جدا می‌شوند و به مخالفت با آن می‌پردازند.
♦️ بنابراین به نظر می‌رسد که تعریف مارگارت تالر سینگر از فرقه با تأکیدی که بر مغزشویی، گزارش‌دهی، کنترل زمان و سایر شاخص‌های فرقه دارد، برای اطلاق به شبه‌جنبش‌ها چندان قابل دفاع نیست. 🔷 البته ممکن است مواردی از شبه‌جنبش‌های معنوی برخی از این ویژگی‌ها را داشته باشند یا شواهدی مبنی بر مغزشویی در برنامه‌های آن‌ها دیده شود؛ اما بسیاری از آن‌ها این ویژگی‌ها را ندارند. 🔶 بنا بر تعریفی که ازفرقه ارائه می‌شود، آن‌ها اقلیتی جدا از جامعه هستند که افکار و ارزش‌های خود را متفاوت و در غالب موارد در تعارض با جامعه ارزیابی می‌کنند و به همین علت نوعی از انزوای اجتماعی در رویکرد و رفتار آن‌ها دیده می‌شود و اعضاء از درون فرقه کنترل شده و روابط آن‌ها با خارج فرقه بسیار محدود است. 🔷 اما شبه‌جنبش‌های معنوی برخلاف فرقه‌ها اهل انزوا نیستند و برای رسیدن به مقبولیت اجتماعی تلاش می‌کنند. آن‌ها می‌کوشند زیست اجتماعی کاملی داشته باشند و از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای زیاد استفاده می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. 🔶 آن‌ها افکار عمومی را با ایده‌ها و دیدگاه‌های خود آشنا می‌کنند؛ بدون این‌که قصد به عضویت درآوردن کسی را داشته باشند. با او وارد گفت‌وگو می‌شوند و همین که افراد با ایده‌ها و افکار آن‌ها آشنا شوند برایشان رضایت‌بخش است. 🔷 از کسی نمی‌خواهند تا عضویت رسمی آن‌ها را بپذیرند؛ اگرچه ممکن است فضایی برای این کار باز کرده باشند و به صورت داوطلبانه فرصت‌های ویژه‌ای برای همکاری یا آموزش دیدن افراد فراهم کنند. 🔶 تفاوت مهم دیگر این است که فرقه‌ها باورنامه و برنامۀ خاصی را دنبال می‌کنند، ولی شبه‌جنبش‌ها در بسیاری از موارد مطالب مشابهی را ارائه می‌دهند. 🔷 در واقع حذف یک شبه‌جنبش چیزی را از جامعه کم نمی‌کند و شبه‌جنبش‌های دیگری هستند که همان مطالب را با کمی تفاوت به مردم ارائه دهند. 🔶 می‌توانیم بگوییم شبه‌جنبش‌های جایگزین‌پذیر هستند و برخلاف فرقه‌ها در افکار و ارزش‌های خود منحصر به فرد نیستند. 🔷 این دو ویژگی یعنی تلاش برای «مقبولیت اجتماعی» و «جایگزین پذیری»، شبه‌جنبش‌های معنوی را به صورت یک جریان فرهنگی در آورده است که مجموعه‌ای از ایده‌ها و تفسیرهای خاص انسان و جهان و ارزش‌های معنوی را ارائه می‌دهند. 🔶 نگرشی که به تدریج در جامعه گسترش می‌یابد و شبه‌جنبش‌های گوناگون مثل موج‌های متوالی می‌آیند و می‌روند و در مسیر عبور آن‌ها این نگرش‌ها و ارزش‌های معنوی رسوب می‌کند. ♦️ این جریان فراگیر فرهنگی که از طریق رسوخ و رسوب، تغییراتی را در نگرش‌های معنوی مردم ایجاد می‌کنند، نمی‌توانیم فرقه بنامیم و شاید، شبه‌جنبش‌های معنوی، نام مناسبی برای آنان باشد. پی نوشت: [1]. جامعه‌شناسی دین، همیلتون، 1377، ترجمه محسن ثلاثی، تهران، تبیان، ص 339-341. [2]. Margaret Thaler, lalich, Janja .Singer, 1996 https://eitaa.com/antihalghe
«بسم الله الرحمن رحیم» با سلام به اطلاع می رساند مجمع فرق و ادیان در نظر دارد شبکه سراسری مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در حوزه زنان، متشکل از بانوان فعال در عرصه مقابله با فرقه ها و تفکرات انحرافی در کشور، راه اندازی کند. لذا از خواهرانی که در دوره های نقد فرقه های انحرافی شرکت کرده و در این زمینه مشغول و یا علاقه مند به فعالیت هستند، دعوت می شود به عضویت واحد خواهران مجمع فرق و ادیان درآمده و در این زمینه همکاری نمایند. افراد علاقه مند، مشخصات خود را به آی دی زیر ارسال نمایند. میرزاییان @f_Mirzaeeyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در 9 سال اخیر که وارد عرصه مقابله با عرفان های کاذب خصوصا عرفان حلقه شدم، مطالب و منابع این فرقه رو بصورت علمی و مستدل نقد کردیم و بارها از اعضاء و مسترهای حلقه درخواست پاسخ به سوالات و نقدها رو داشتیم، اما طاهری(سرکرده فرقه عرفان حلقه) و مسترهای حلقه نه تنها پاسخی ندادند بلکه تلاش کردند با تهدید و تخریب منتقدین رو ساکت کنند، متاسفانه در بین اعضاء فرقه هم با بیان مطالبی غلط و غیر علمی وانمود کردند نقدها رو پاسخ دادند. کلیپ ارسالی یکی از 5 برنامه زنده من در شبکه جهانی ولایت است که به تناقضات آموزه های حلقه پرداختم و درخواست داشتم در حین پخش برنامه مسترها از خودشون دفاع کنند اما دریغ از یک پاسخ به نقدها... مرداد 96،قم، شبکه جهانی ولایت، برنامه زنده ناگفته های ادیان https://eitaa.com/antihalghe
⛔️کلاه‌برداری آقامیری؟! ♨️کدومتون مریض شدید، برای درمان به اروپا نرفتید؟ آگه رفتید با پول کی رفتید؟ پول از کجا میارید شما؟ من شونزده جا کار می‌کنم یه زندگی خودم رو نمی تونم درست اداره کنم؟ شما از کجا دارید؟ اگه دین رو خرج کردید برای دنیا، چرا دنیاتون آباد نشد؟ کاش حداقل دنیا رو آباد می‌کردید می‌گفتیم گور بابای آخرت! بابا! دنیا و آخرتمون رو به باد دادید. ❗️جملات بالا تازه‌ترین جملات سید عسل فروش، حسن آقامیری است که در پیج اینستاگرامش منتشر کرده است. ✍🏻 با خود فکر می‌کردم در این متن محدود، کدام مغالطه او را توضیح بدهم؟ از کدام بی‌انصافی و بی‌مروتی او حرف بزنم؟ کدام سیاه نمائی ناجوانمردانه‌اش را توضیح دهم؟ ✍🏻 به این نتیجه رسیدم به‌جای پرداختن موردی به صحبت‌های او، روش ناجوانمردانه او را باید نقد کرد. ✍🏻 روشی که در آن به‌وسیله ابهام گویی، کلی‌گویی، تسری جز به‌کل، مبالغه، مظلوم‌نمایی و حتی دروغ، ذهن مخاطب را تسخیر می‌کند. مواردی که ذکر شد در همین بیانات اخیر او به‌صورت کاملاً واضح به چشم میخورد. ✍🏻 آقامیری با آب و تاب شرق را به غرب می‌دوزد و درست بعد از اینکه اعتماد مردم را جلب کرد و کلیپ‌هایش بازدید میلیونی داشت، شروع به تبلیغ کسب‌وکار عسل فروشی‌اش می‌کند! ⁉️این عسل فروشی است یا کلاه‌برداری؟ ✍ https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ ترویج خداناباوری در ایران اسلامی ☑️ اومانیسم در مهمترین و پرکاربردترین تعاریف در مقابل خدامحوری قرار می گیرد و با انسان گرایی هم معنا می شود. در واقع اومانیسم به نوعی هم زمان با جدائی از خداوند است و هر چقدر انسان گرایی در منطقه ای رشد یافته است خدامحوری در آن منطق با کاهش روبرو شده چرا که انسان‌گرایی و خداگرایی در طول تاریخ دو مفهوم رقیب بوده‌اند. 🔸 این شکل‌گیری و بها دادن به اومانیسم به هر اندازه بیشتر شده است در طرف مقابل و به دلیل همان هم زمانی و عدم اتحاد با خدامحوری، گسترش خداگرایی و توجه به خداوند نیز کم و کمتر شده است. این همان نکته ای است که که به خوبی در عرفان های بدلی و شبه معنویت های غربی و شرقی هویداست. ☑️ سراسر نوشته ها و گفته های سران عرفان های کاذب در مدل اوشو، وین دایر، کوئیلو، اکنکار، مروجان قانون جذب، یوگا و... رنگ و بوی انسان محوری دارد و یا در پوشش همزمان توجه به خداوند انسان را در کنار خدا قرار می دهد و به ترویج این تفکر می پردازد. ▫️ با نیم نگاهی به مخاطبان داخلی و خارجی عرفان های دروغین و پیروان شبه معنویت ها این مهم را به وضوح می توان مشاهده کرد که دیگر آنان آن نگاه قادر مطلق بودن خداوند، حکیم بودن خداوند و .... را ندارند و در نهایت هر چه بیشتر این نوع شبه معنویت ها گسترش می یابند از توجه به معنویت اصیل و خدامحوری کاسته می شود. ↙️ این تفکر شرک آمیز ساخته و پرداخته غرب که انسان جایگزین خداوند شود موضوعی است که به صورت قابل دسترس و سهل، امروزه در پوشش کلاس های موفقیت، قانوت جذب، تفکر برتر و... متاسفانه در حال ترویج است و باید برای آن چاره ای اندیشید. موضوعی که یقینا با هویت ایرانی و اسلامی ما که زبانزد عالم به توحید و خدامحوری بوده ایم هیچ هم خوانی ندارد به جهت تاریخی و اعتقادی در این مرزو بوم جایگاهی نداشته است. https://eitaa.com/antihalghe
📣📣دوره تربیت کارشناس پلی کلینیک فرق و ادیان ✳️سرفصل های آموزشی: 1️⃣دوره های آموزشی‌ نقد فرق‌ و ادیان 2️⃣شیوه‌های پاسخگویی دینی 3️⃣روش ها و الگوهای مواجهه 4️⃣روان شناسی ارتباط با دیگران 5️⃣آسیب شناسی روانی (اختلالات) 6️⃣مزاج شناسی و... ❇️مزایا و امتیازات: 🔸بهره گیری از اساتید حوزه و دانشگاه 🔸اعطای گواهی پایان دوره 🔸جذب افراد برگزیده در پلی کلینیک فرق و ادیان 💠شرایط ثبت نام: 🔹اتمام سطح دو 🔹سابقه تحصیلات روانشناسی و مشاوره 🔹یا فعال در حوزه فرق و ادیان 📆تاریخ ثبت نام: ⬅️1400/6/14 لغایت 1400/6/21 ✅ثبت نام و اطلاعات بیشتر: esfhozeh.ir/tahzib/feragh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از مشکلات در مواجهه با عرفان‌های نوظهور، نداشتن علم دقیق عموم جامعه و حتی بعضی مروجین این فرقه‌ها از مبانی و اصطلاحات آن فرقه است. ما در جامعه در برخورد اولیه با فردی که از یوگا دفاع می‌کند پی می‌بریم وی با اصطلاحات یوگا و مکتب آن هیچ آشنایی ندارد و اساسا وی سعی می‌کند برای آموزه‌های موجود در یوگا حدیث یا روایت در دین بیاورد تا برای ما اثبات کند که یوگا نیز معنویتی الهی است! یکی از مراحل یوگا «سشه» است، «سشه» یعنی نظافت کردن؛ در مواجهه با یوگا کاران چنین می‌گویند. در اسلام نیز بسیار به نظافت تاکید شده است. فطرت و عقل نیز نظافت را می‌پسندد. اما غافل از این‌که «سشه» آن نظافتی نیست که در ذهن ما است و انسان‌ها انجام می‌دهند. بلکه منظور از «سشه» چند عمل خاص است. مانند نوشیدن آب نمک و استفراغ آن، کشیدن آب به داخل روده و سپس تخلیه‌ی آن، وارد کردن نخ از یک سوراخ بینی و خارج نمودن آن از سوراخی دیگر و غیره... اساسا اگر به محل زندگی هندوها مراجعه کنید می‌بینید که آن‌ها در مکانی کاملا آلوده و کثیف زندگی می‌کنند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱شهوت رانی‌ به اسم عرفان 📍اوشو می‌‍گوید: «سکس باید بخشی از زندگی مذهبی شما باشد، باید چیزی مقدس باشد؛ سکس نباید چیزی قبیح باشد، نباید به صورت چیزی زشت دیده شود،نباید سرزنش و محکوم شود؛ از شما در خواست می کنم فقط وقتی به سکس روی بیاورید که احساس سرور دارید،احساس عشق دارید،وقتی نیایشگر هستید؛ در پشت اشتیاق برای سکس، یک تجربه مذهبی، یک تجربه روحانی وجود دارد.»[ اوشو،از سکس تا فراآگاهی، ص، 3-4و14] به راستی عرفانی که قرار است انسان را تا بی‌نهایت کمال انسانیت برساند، از مسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی می‌گذرد؟؟؟ اوشو و دیگر مروجان عرفانِ مبتنی بر سکس چیزی جز چند دقیقه لذت و شهوت جنسی، درک و فهم دیگری از جایگاه رفیع و والای یک انسان عاشق به معنای حقیقی{عشق حقیقی به خدا} پیدا نکرده‌اند. به دلیل این‌که از نظر این افراد همه عشق در قالب عمل سکس و شهوت پرستی تفسیر و معنا می شود ؛ و این خود نشان دهنده باطن شهوت ران و حیوانی این قبیل افراد است. اینجاست که جایگاه بی‌بدیل عرفان اسلامی باید برای جوامع انسانی معرفی و تبیین شود. https://eitaa.com/antihalghe
✍️جهل، ادعا، انحراف، ضدیت: عباس منش در تقابل با هویت ایرانی اسلامی 👈با بررسی سیر تحول مدعیان معنویت و عرفان دروغین مانند طاهری، عباس منش، و ... به طور قطع می‌توان به این نکته اشاره کرد که راه این کوتاه فکران و مدعیان معنویت و موفقیت سرانجام به صورت کاملا علنی از راه دین و اسلام جدا می شود. در این جدایی و ضدیت به مرور هر آنچه از ابتدا با آن بسیاری را به شیوه های خود جذب نموده به انحراف می کشانند و به تبع آن پیروان خود را در وادی التقاط و انحراف سردرگم می نمایند. ⚠️عباس منش که از معروفترین عناصر مدعی معنویت و موفقیت در کشور بود و بسیاری از چهره های مدعیِ امروز خود را شاگرد او می دانند در اوج بی بهره بودن کامل و بی سوادی محض نسبت به علوم قرآنی، روایات، ادبیات عرب، فقه، رجال، تفسیر و... مدعی فهم قرآن است و هر از چند گاهی شرح و توضیح آیه ای را با هدف تخریب پایه های اعتقادی کاملا به غلط و مسئله دار مطرح می کند. ⬅️نامبرده چندی قبل یکی از آیات قرآن کریم را با جهل کامل و نداشتن هیچ یک از علوم مرتبط با تفسیر قرآن، تفسیر به رای کرده و حال نیز در پی ترویج سکولاریسم و بی قیدی، آیه ای از قرآن درباره حجاب را به سبک دلبخواه خود شرح می دهد. ↩️وی با محدود نمودن آیات قرآن کریم درباره حجاب به یک آیه و تفسیر به رای عجیب خود از آن اینطور وانمود می کند که حجاب فقط برای این است که شما کمتر اذیت شوید و در معرض آزار مردان قرار نگیرد. او با تنزل دادن موضوع حجاب و عفاف به آزار و اذیت، آن را کاملا فردی و دلبخواهی عنوان می کند. 🔸اولا باید گفت که موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است و رعایت این آموزه می‌تواند اساس زندگی و سلامت افراد را در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند. البته بنا بر آموزه‌های قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام، حجاب و عفاف موضوعی نیست که تنها به زنان جامعه مربوط باشد و مردان را استثنا کرده باشد. بلکه این نکته از مناظر گوناگون شامل همه افراد، اعم از مرد و زن، می‌شود که رعایت آن بر تمام مردم جامعه واجب و الزامی است. 🔹در ثانی بر خلاف ادعای عباس منش که فقط یک آیه را درباره حجاب می داند و به زعم خود با تفسیر آن حجاب را غیر ضروری می خواند، باید گفت ده ها آیه درباره حجاب و عفاف در قرآن کریم وجود دارد که مهمترین آنان آیه 31 سوره نور است و عباس منش اصلا به آن آیه شریفه نمی پردازد. 🔴علاوه بر سوره احزاب آیه 59 که می فرماید: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است. 🔴در سوره نور آیه 31 به صراحت آمده است که حجاب در مقابل چه افرادی نیاز نیست و با روایات و تفاسیر سطح و چگونگی آن کاملا بیان می شود. در آیه 31 آمده است: وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ يحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْيضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَی جُيوبِهِنَّ وَ لَايبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَايضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِيعْلَمَ مَا يخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد. 🔴در سوره مبارکه نور و احزاب به طور کامل به اصل موضوع حجاب و عفاف اشاره شده است. از جمله در سوره مبارکه نور آیات 2، 3، 4، 5، 23، 25 به موضوع عفاف و حجاب اشاره دارد. همچنین آیات 6 تا 9، آیات 11 تا 18، 19 و 21 سوره مبارکه احزاب احکام حجاب و پوشش را عنوان می‌فرماید. آیات 27 و 28 سوره مبارکه نور به رفتار عفیفانه و آیات 30 و 31 همین سوره حجاب را به عنوان روسری یا چادر معرفی می‌کند. در آیات دیگری لزوم حیا و پاکدامنی را عنوان می نماید که همگی انان می تواند به موضوع حجاب مرتبط شود.
🔴در آیات 32 دستور فراهم کردن امکان ازدواج افراد را به‌منظور زمینه‌سازی برای عفیف ماندن آن‌ها صادر کرده، آیه 33 دستور عفاف و حفظ از نامحرم را عنوان می‌فرماید. در سوره مبارکه احزاب نیز دستورهای عفاف و حجاب به شیوه حیا، معاشرت صحیح و نقش زنان در جامعه به‌دقت و ظرافت بیان شده است. 🟠در سیره اهل بیت عصمت و طهارت توجه به این مقوله در سطح بسیار بالایی قرار دارد تا جایی که حضرت زینب سلام‌الله علیها در آن موقعیت اسارت خطاب به یزید ملعون فرمودند که: «ننگ شهادت حسین بن علی علیه‌السلام تا دنیا دنیاست از پیشانی تو پاک نخواهد شد، اما ننگ بدتر از این هم بر پیشانی تو ثبت است که دستور دادی حجاب را از سر اهل حرم بردارند و میان نامحرمان بچرخانند.» خود حضرت زینب سلام‌الله علیها این ننگ را بدتر از شهادت امام حسین علیه‌السلام بیان می‌کنند و این مطلب در مقاتل و کتاب‌های تاریخی ما وجود دارد. ✔️علاوه بر این نکات گفته شده که نیازمند شرح و بسط مفصلی است و در این مقال نمی گنجد، عباس منش مستقیما به تمدن ایران باستان و اصالت بی چون و چرایی که در آن زن با حجاب و عفاف حضور داشت تاخته و آن را نادیده گرفته است. ✔️مدل بیان شبهات و موضع گیری های جدید عباس منش کاملا واضح و عریان نشان می دهد که این مدعی دیروز معنویت و عرفان! در پی ترویج سبک زندگی غربی و اباحی گری است و سبک زندگی ایرانی اسلامی را هدف گرفته است. این انتهای مسیر مدعیان کم بهره از معنویت و عرفان است که روزگاری بسیاری را به دور خود جمع می نمایند و بعد از مدتی جز تباهی و انحراف باقی نمی گذارند. https://eitaa.com/antihalghe
⚖صدور حکم اعدام برای رمال دعانویس در یزد