eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.4هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
220 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ ذکر « اُم ناما شیوایا » نشان ارادت به شیوا ( یکی‌از خدایان مکاتب هندویی ) است. 🔷 روز غدیر نشان جایگاه مفهوم امامت در مکتب شیعه است. 🔶 رود گنگ در نزد هندوها نشان طهارت روحی و زدودن ناپاکی‌هاست. 🔷 عدد 11 از اعداد مقدس در کابالاست . 🔶 « کندالینی » و « چاکرا » نماد انرژی حیات در یوگا و بعضی از مکاتب شرقی است. 🔷 خلاصه، به هر چه که با زبان اشاره و به گونه مجمل به انعکاس باور و یا بینشی بپردازد نماد اطلاق می‌شود. 🔶 نماد بر خلاف آن‌چه تصور می‌شود در قدم اول نه با قوۀ اندیشه و دراکه انسان، که با احساس و عواطف آدمی ارتباط می‌گیرد. اگر چه قوۀ فکری انسان نیز از تیر رس نماد در امان نیست و شعاع تأثیر نماد به ساحت قوۀ عاقله هم می‌رسد، اما آن‌چه نماد در مواجهه اول، آن را نشانه می‌گیرد قوای حسی و هیجانات درونی است. 🔷 نماد برای تسخیر روح و قلب انسان‌ها ساخته شده نه برای اقناع عقل آدمی. علت این‌است که نماد از جنس هنر است ( غالب نمادها دیداری یا شنیداری‌اند ) و از راه حس به ساحت وجود آدمی وارد می‌شود . 🔶 هر چه از راه ابزارهای حسی وارد شود، ابتدا قوای عاطفی را بر می‌انگیزاند و آن‌گاه اندیشه انسان را جهت داده و به باورها و اعتقادات سمت و سو می‌بخشد. 🔷 مکاتبی در تبلیغ خود موفق‌ترند که تبلیغ خود را با نماد آغاز کنند؛ یعنی اگر از ابتدا به واسطۀ این ابزار با مخاطب ارتباط گیرند شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهند داشت. 🔶 البته این کلام به این معنا نیست که نماد به تنهایی برای بقای یک آیین کافی است، بلکه به این معناست که اگر دیگر شرایط و بسترهای لازم فراهم باشد، انتخاب چنین سبکی برای تبلیغ، دسترسی به نتیجه را تسهیل خواهد کرد. 🔷 نمادها در بردارندۀ ارزش‌ها و مفاهیم مقدس‌اند، اما نه به صورت تفصیلی و بسط یافته؛ بلکه به شکل منجمد و دربسته. 🔶 به عبارت دیگر مفاهیم گوناگون و باورهای متکثر در یک آیین، اگر قرار باشد جمع‌بندی و تلخیص گردد، تبدیل به نماد می‌شود؛ چرا که نماد سمبل ایدئولوژی است. 🔷 بنابراین نماد، اندیشۀ سربسته است و کارکرد نماد، انتقال اجمالی مفاهیم است. زبان نماد زبان رمز، ایماء و استعاره است. 🔶 از این رو طبیعی است که نمادها، زبان مخصوص داشته و نیاز به ترجمان و تفسیر پیدا کنند و انتظار می‌رود که عقبۀ فکری هر مکتب این نقش را عهده‌دار شده و کار توضیح نماد را به انجام رساند. 🔷 نماد، ابزاری قوی و نافذ است و برخورداری از نمادهای گویا و متنوع، قدرتی بی‌بدیل محسوب می‌شود. 🔶 به همین جهت، هرچه مفاهیم پیچیدۀ دینی و فلسفی بیشتر تبدیل به نماد گردند و به تکثر در نمادها منجر شوند، امکان انتقال ارزش‌های آن مکتب به مخاطب و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. [3] 🔷 باز از همین‌روست که گاهی پاره‌ای از جریان‌ها به سود خود دست به استخدام نمادهای دیگر مکاتب می‌زنند و به نام خود آن را تبلیغ می‌کنند. 🔶 مثلا جریان شیطان‌پرستی، بسیاری از نمادهایی را که در دیگر آیین‌ها و مسلک‌ها ریشه دارد، امروزه به سود خویش و در خدمت خود به کار گرفته است. 🔷 بسیاری از نمادهایی که امروزه به نام شیطان‌پرستی مشهور شده، متعلق به جریان شیطانی نیست و آن‌ها این نمادها را تصاحب کرده‌اند. 🔶 از جمله بعضی از این نمادها متعلق به شرق است؛ چنان که « آنتوان لاوی » در کتابش « کالی » و « شیوا » را که در میان هندوها و یوگی‌ها جایگاه خاصی دارند و از خدایان هندو به حساب می‌آیند، همان شیطان معرفی می‌کند. ♦️ بعضی از نمادهای ماسون‌ها یا کابالا نیز اکنون در خدمت این آیین قرار گرفته است. بنابراین امروزه عمل « سرقت نماد » کاری است که در پاره‌ای از مکاتب نوپدید رواج پیدا کرده است.{4} 🔻 پی‌نوشت: [1]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص18. [2]. فرهنگ و نمادها، سرلو، ص 11 – 34. [3]. فرهنگ نمادها، ژان شوالیه، ص 34. [4]. عرفان‌های کاذب، راه‌های نفوذ و راه‌کارهای مقابله، ص 95 – 99. https://eitaa.com/antihalghe
🔴شیطان پرستی مدرن و فرهنگ غربی 🔸شیطان پرستی مدرن فرقه‌ای است که در سال ۱۹۶۶ در سانفرانسیسکو آمریکا توسط شخصی به نام آنتوان لاوی تأسیس شده است. شیطان پرستی مدرن در بستر تاریخی خود دیرینه‌ای در تاریخ جادوگری و ارتباط با شیاطین دارد. به ویژه جادوی سیاه که در شکل می‌گیرد و هدفش مبارزه با مقدسات ادیان به ویژه مسیحیت است. 🔸آئین‌های انحرافی نظیر و عملکرد ناصحیح کلیسا در قرون وسطی و فضای فکری دوران رنسانس و مدرن، بسترهای حاصلخیز پیدایش این فرقه هستند. امّا در نگاهی عمیق‌تر، طرح شیطان پرستی به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور مسیح، مُهره‌ای در بازی شطرنج بزرگتری به نام اپوکالیپس یا آخرالزمان است که امروزه در آمریکا، توسط اوانجلیست‌ها تبلیغ می‌شود. همچنین استفاده‌های سیاسی و فرهنگی از این فرقه ضاله، از جمله اهداف طراحان این فرقه است. 🔸فرقه شیطان پرستی مدرن در سال ۱۹۶۶ در سانفرانسیسکو به موجودیّت و فعالیّت خود رسمیت بخشید. فرقه‌ای که در بستر تاریخی خود دیرینه‌ای در تاریخ جادوگری و ارتباط با شیاطین دارد که به مدد مدرنیته؛ در مبانی فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و تصویری گسترش پیدا کرد. https://eitaa.com/antihalghe
🔸اومانیسم الحادی؛ محور کلیدی شیطان‌پرستی مدرن است. در انسان‌گرایی الحادی کوشش می‌شود تا با نفی خداوند و تئیزم، انسان به عنوان خدای این جهان معرفی گردد. این اومانيسم الحادی به شکلی رادیکال و گستاخانه توسط شیطان پرستان تبلیغ می‌شود. آن‌ها می‌گویند: «من از نسلی هستم که جرأت دارد به وجود خدا شک کند. بر توانایی او شک کند. نسلی که جرات دارد او را نقد کند، او را انکار کند... چه کسی تو را خدا نامید؟ چه کسی تو را به این درجه منسوب کرد؟ از کجا آمدی؟ کجا زاده شدی؟ چه کسی تو را آفرید؟ جز این که انسان تو را آفرید.»⁉️ 🔸این سخنان گستاخانه تنها از فقر فکری و فلسفی شدید آنتوان لاوی حکایت می‌کند که بدون دانستن معنای واقعی ممکن و واجب، بیهوده می‌کوشد تا ممکن‌الوجودی چون انسان را از فقر امکان ذاتی برهاند و به مقام واجب‌الوجودی برساند. 🔸طرح فرقه‌ای با این مبانی اگر چه ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، امّا پدیده‌ای متناقض و یا ناسازگار با دوران مدرن نیست. مدرنیته؛ اصلی‌ترین بستر و فرصت مناسب برای طرح و نشر را به آن فرقه داده است. ⚠️فرصتی که در تمام ابعاد فرهنگی، هنری و اجتماعی به شیوع تفکر شیطان‌پرستی کمک کرد تا تمام تولیدات مکتوب، نمایشی، فلسفی، ادبی و سینمایی را به خدمت بگیرد و در پوسته دروغین آزادی و رهایی انسان، به ترویج زوال اخلاق، بی‌بندوباری و انکار خداوند پرداخت. https://eitaa.com/antihalghe
🔸فرقه شیطان پرستی مدرن در سال ۱۹۶۶ در سانفرانسیسکو به موجودیّت و فعالیّت خود رسمیت بخشید. فرقه‌ای که در بستر تاریخی خود دیرینه‌ای در تاریخ جادوگری و ارتباط با شیاطین دارد که به مدد مدرنیته؛ در مبانی فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و تصویری گسترش پیدا کرد. 🔸 شیطان‌پرستی مدرن پدیده‌ای ابتدا به ساکن و یا دفعی و آنی در جهان نبوده است بلکه غباری چند صد ساله را بر پیشانی دارد؛ که توانسته است برای خود جایی باز کند و چندان چیز غریبی برای غربیان آن‌گونه که برای شرقیان است، نباشد. ⁉️و امّا یک پرسش مهم: اینک جهان را چه شده است که دوباره شیطان جان گرفته و سر از هزار توی پنهان و آشکار دین، فلسفه و هنر جهان مدرن و پست مدرن در آورده است؟ 🔸 بازگشت مجدد و پر رنگ شیطان در آمریکا و کشورهای اروپایی از فرقه‌های اجتماعی گرفته تا سینمای هالیوود و موسیقی‌های متال و راک و... داستان را از صرف یک فرقه انحراف و ضاله با چند موزیک ویدئو فراتر می‌برد. 🔻پاسخ این پرسش در مفهوم: اپوکالیپس (Apocalypse) یا آخرالزمان نهفته است. 🔸نگاهی به تورات و باب مکاشفات يوحنای انجيل مسأله را روشن می‌کند. سال‌هاست، دین يهود مدعی است که آن مسیحی که ظهور کرد، مسيح دروغین بود و مسیح منجی در آخرالزمان ظهور خواهد کرد و دین مسیحیت که معتقد است مسیح پس از به صلیب کشیده شدن به آسمان عروج کرد تا در ظهوری دیگر به زمین باز گردد؛ در انتظار مسیحای آخرالزمان به سر می‌برند و هر از گاهی تاریخی برای ظهور او تعیین می‌کنند. آخرین تعیین وقت‌ها، سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ بود که آن را سال پایانی جهان می‌دانستند. 🔸نبرد آرماگدون؛ به عنوان نبرد هسته‌ای نهایی و پایان جهان نامیده شده که پس از آن مسیح برای تشکیل یک حکومت جهانی باز می‌گردد. در مکاشفات يوحنای انجیل برای این ظهور علائمی نظير: احداث هيكل سليمان، تخریب مسجد‌الاقصی، بازگشت اسرائيل و يهود به ارض موعود مطرح شده که یکی از علائم مهم؛ ظهور شیطان و آنتی کرایس(دجال، ضد مسيح) است که مردم را به طرف خود می‌کشاند و شیطان‌پرستی و ابتذال و اباحیگری را رواج می‌دهد. ⚠️این علائم و مراحل در مجموع به هفت مرحله می‌رسند که با نبرد آرماگدون در صحرای مکیدو پایان می‌یابند. 🖌یعقوبیان، محمدحسن 📚نقد و بررسی شیطان‌پرستی مدرن، صفحه ۱۳۲ https://eitaa.com/antihalghe
از آسمان قدوسیان آواز کردند درهای رحمت را دوباره باز کردند در موسم میلاد یاس باغ عصمت در باغ جنت بلبلان آواز کردند. میلاد حضرت فاطمه(س) و روز تجلیل از مقام مادران زهرایی و هفته بزرگداشت جایگاه زن مبارک 🌷🌷🌷🌺🌺🌺