eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
224 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
💠شاخصه هاي عرفان ناب شيعي: عرفان و معنويت بخاطرجاذبه فطري كه دارد انسان ها خواه ناخواه به دنبال آن می روند و اگر عرفان اصیل به آنها معرفی نگردد افراد به دنبال عرفان کاذب خواهند رفت. ما باید عرفان اصلی و اسلامی و شیعی را بشناسیم ،تا دزدان دین و شریعت ما را با جنس قلابی فریب ندهند . متاسفانه اقلیتی هم که مجذوب معنويت های کاذب ميشوند دچار آسيب ميشوند. ♻️شاخص های عرفان ناب : 👈1-اولين شاخص عرفان ناب، توحيداست. 👈2-دومين شاخص عرفان ناب،شريعت است.يعني اهل عمل به احكام ودستورات دین و شرع 👈3-سومين شاخص عرفان ناب،اطاعت است.يعني مطيع بي قيدوشرط دستورات دین  👈4-چهارمين شاخص عرفان ناب،ضدعقلاني نيست بلكه فوق عقلاني است. 👈5-پنجمين شاخص عرفان ناب، توازن بين دنياوآخرت است. 👈6-ششمين شاخص عرفان ناب،اخلاق است. 👈7-هفتمين شاخص عرفان ناب،فراگيربودن آنست. 👈8-هشتمين شاخص عرفان ناب،دنبال كرامت سازي و كارهاي خارق العاده نيست. 👈9- نهمين شاخص عرفان ناب،اعتقادبه معادو زندگي پس ازمرگ است. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پلورالیسم دینی شاخصه مشترک عرفان های کاذب 🔹 پلورالیسم و کثرت‌ گرایی دینی هرگز حقانیت همه مکاتب فکری را اثبات نمی کند. آیاتى از قرآن با مبناى شکاکیت و نسبیت گرایى و عدم امکان دستیابى به حقیقت که از مبانى و پیش فرض هاى پلورالیسم دینى است، در تضاد و تقابل بوده و نشان مى دهد که از دیدگاه قرآن، به هیچ وجه شکاکیت و نسبیّت در دین، مورد پذیرش نبوده و رسیدن به «حقیقت» امکان پذیر است. 🔹برخی از این آیات عبارتند از: آیاتى که ادله پیامبران را روشن و آشکار و تردید شکاکان را بدون دلیل موجه معرفى مى کند. براى مثال در رابطه با آشکار بودن حقیقت اسلام مى فرماید: «لا إِکْراهَ فِى الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ[بقره/256]، هیچ اکراهى در دین نیست؛ به درستى که راه هدایت از گمراهى، روشن گردید». همچنین برخی دیگر از آیاتى که امر به تبعیت از علم و یقین کرده و به نهى از پیروى ظن و گمان اشاره دارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36833 https://eitaa.com/antihalghe
⛔️⛔️ طاهری به اسم عرفان در خدمت مسیحیان 🔻 درباره فرقه ای که حدود دو دهه بسیاری از جوانان اعم از دختر و پسر و زن و مرد را با ادعای اسلامی بودن سرکار کذاشت در گذشته مطالبی را چه به صورت مختصر و گاه مفصل تر توضیح داده ایم. ▪️ نکته ی مهمی که طاهری در لابلای کلاس های خود ابتدا به صورت پنهانی و سپس علنی ارائه می داد بحث ضدیت با اسلام در بیان دستورات و مکتوبات فرقه ای بود و درست در همان شمایل او هیچ گاه نسبت به مسیحیت و آموزه های آن نه تنها مقابله نکرد بلکه آن آموزه ها را در میان دستورات خود به عنوان مطلبی درست وقابل قبول ارائه می داد. 🔻 طاهری از سویی با بسیاری از دستورات دینی و صریح آیات قران مخالفت می کرد و مدعی بود که شیوه ای کاملا اسلامی دارد (مانند ترک نماز، مسئله حجاب، عصمت پیامبران و مباحث مربوط به قیامت و معاد و...) و از سویی دیگر به مرور در میانه تفکرات مخاطبان خود همسویی با مسیحیت و تاکید بر دیدگاه های مسیحیان درباره کتاب مقدس، پولس و به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح (ع) را جای می داد. 🔻 طاهری در یکی از مکتوبات خود همانند مسیحیان تبشیری از پولس به نیکی یاد می‌کند و او را به عنوان رسول و دریافت کننده‌ی رحمت عام معرفی می‌کند.[انسان از منظری دیگر، ص 23] 🔻 وی همچنین به مانند آموزه های مسیحی و با گفتمانی مسیحی، شفای ظاهری و باطنی و سامان‌دهی مسائل ظاهری و باطنی را بواسطه‌ی روح‌القدس می‌داند که این مسئله هم کاملا همسو با مسیحیت است. ✍️ در سندی دیگر فرقه حلقه ضمن تقابل مستقیم با قرآن کریم، تثلیث و مصلوب شدن حضرت عیسی علیه السلام را پذیرفته است و قائل به عروج حضرت نیست! این درصورتی است که در اسلام، قرآن و روایات بر چنین موضعی صحه نگذاشته اند. و... ▪️ محمد علی طاهری سرکرده عرفان دروغین حلقه با ایجاد فرقه ای به اسم عرفان و اسلام در کشور، خدمت بزرگی یه مسیحیت صهیونیستی نمود و همزمان خیانتی بزرگتر به اسلام. او به مطامع کثیف دنیایی خود از پول و سوء استفاده های دیگر رسید و بعد از ایجاد انحرافات فراوان از کشور گریخت. https://eitaa.com/antihalghe
🔴 با سلام خدمت دوستان، یکی از امور مهمه ای که امام خامنه ای تاکید بسیار دارند جهاد تبیین است، ایشان فرمودند مسائل را خودتان درست تبیین کنید قبل از اینکه دشمن تحریف و تفسیر غلط ارائه کند، ایشان بزرگترین جهاد را جهاد روشنگری و تبیین بیان کردند. در روزهای اخیر شاهد فضاسازی معاندین و دشمنان علیه طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هستیم، که در حال بررسی در مجلس است. متاسفانه دشمن و برخی مزدوران یا جاهلین داخلی به این آتش دامن زده و افکار عمومی را نسبت به این قانون مفید و لازم خراب کرده و اذهان را به سمت مقابله با این قانون برده اند. وظیفه افسران جنگ نرم و فعالین فرهنگی ولایتمدار تبیین و توضیح صحیح این قانون است تا دشمن به هدف خود نرسد. کلیپی ارسال میکنم که بسیار ساده و همه فهم این طرح را توضیح داده، لطفا در انتشار وسیع آن در فضای مجازی همکاری کنید. 👇👇👇
📌متن طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی https://b2n.ir/r45877
🔺ادعای « خدا » بودن استاد در فرقهِ اکنکار قسمت (اول)1️⃣ ♦️ خدا بودنِ استاد در اکنکار را می‌‏توان نوع خاصی از انسان‌خدایی اکنکار تلقی کرد. 🔷 پال‏ توئیچل در مکاشفاتی که در [کتاب] دندان ببر دارد، بارها او و استادان همراهش توسط خدایان طبقات، خدا خطاب می‌‌شوند. حتی در مراحل پایانی او صدایی از درون می‌‌شنود که خود او خداست.[1] 🔶 وی در همین کتاب از قول فوبی کوانتز به‌‏طور واضح اعلام می‌‌دارد که خداوند در درون آدم‌‌هاست و چیزی جدای از آن‏‌ها نیست.[2] 🔷 هر چند در بسیاری از نوشته‌‏ها اکنکار اعلام می‌‌‌‌کند که استاد تنها مجرای فیض‏ الهی است؛ اما در بسیاری از مواقع نیز استاد را مجلای الهی می‌‌داند: «او نشان خواهد داد که ماهانتا وجهی از وجوه الهی است که به خاطر رهاسازی روح‌‌ها هیئت انسانی به خود می‌‌گیرد».[3] 🔶 این آموزه نیز قرابت شدیدی به آموزه‌‌های مسیحیت دارد؛ چه این‌‌که مسیحیان نیز معتقدند که مسیح (علیه السلام) تجسید و تجلّای الهی بود که برای رها کردن روح‌‌های دربند از گناه نخستین، هیئت انسانی به خود گرفته است. 🔷 شریعت کی سوگماد در جایی دیگر به وضوح به تجلّی سوگماد در زمین در قالب ماهانتا پرداخته است: «استادِ حقِّ در قید حیات، تجلّی جسمانی سوگماد در زمین است و مأموریت دارد همۀ روح‌‌هایی را که آمادۀ بازگشت به جهان‌‏های بهشتی‌‌اند بدان‌‌جا عودت دهد.»[4] 🔶 «پال» در جملاتی، پا را از این هم فراتر نهاده، مقام استادی را (که از قضا به خود او تعلق گرفته) نیز خدا می­‌خواند. او می‏‌نویسد: «استاد در واقع خدایی است در درون ما که از طریق صدای پر عطوفتِ وجدان به ما درس می‌‌دهد.»[5] 🔷 او هیچ ابایی ندارد تا خدایِ خدایان اکنکار را هم‌تراز با استاد قرار داده، خود را سوگماد اعلی بپندارد: «سوگماد عشق، حکمت و قدرت است. او حاضر مطلق است و در همه چیز نفوذ دارد. استادِ حقِّ در قید حیات نیز چنین است.»[6] 🔶 این در حالی است که اکنکار، سوگماد را خدایِ خدایان، مطلقِ مطلقان، مقدّسِ مقدّسان، رحیمِ رحیمان، قادرِ مطلق، حاضرِ مطلق و عالمِ مطلقِ تمام کائنات می‌‌داند.[7] در قاموس کتابِ مقدسِ ادعایی اکنکار، ماهانتا دارای جنبه‌‌های سه گانه‌‏ای است که از آن با عنوان تثلیث سوگماد یاد می‌‌کنند. 🔷نخستین جنبه، حضور مطلق و ازلی ماهانتاست و در قلب اقیانوس عشق و رحمت قرار دارد. دومین جنبه سوگماد کالبد شکوهمند و عالم‌‌گیری است که روح هستی یا اک نامیده می‌‌شود. سومین جنبه‌ نیز کالبد متجلّی شدۀ ماهانتاست که یگانۀ جاویدان و تجلّی کالبدی سوگماد نامیده شده است. 🔶 در ادامه، کتاب مقدس ادعایی، سومین جنبه را که تجلّی کالبد سوگماد است، تناسخ خداوند در هیئت انسانی می‌‌شمارد.[8] به راستی خداوند به کدامین کارما تناسخ یافته است❓ 🔷 از آن‌‌جایی که محال عقلانی بودنِ تجلّی جسمانی خداوند برای پیامبر اکنکار که خود زمانی فلسفه خوانده است روشن بوده، در جاهای فراوانی استاد را فقط واسطه نامیده و تأکید کرده‌‌اند که استادان انسان‏‌هایی بیش نبوده‌­اند. 🔶 البته تناقض‏‌گویی اکنکار را می‏‌توان یکی از ویژگی‌‏های دائمی آن شمرد که نگارنده به جهت تکرار آن در مباحث مختلف دچار شرمندگی در بیان شده است. 🔻 تحلیل و بررسی 🔷 یکم: در اکنکار هرچند ادعا می‌‌شود هدف، رسیدن به جهان‌‏های بهشتی است، آن‏‌چه از نوشته‌‌ها و آموزه‌‌های این آیین برمی‌‌آید، هدف اصلی ارتباط با استاد است. جایگاه ویژه‌‌ای که برای استاد خلق شده است و نیز دعوت‌‌های مکرّر برای هر امری به سوی استاد، نشان از این واقعیت دارد. 🔶 رسیدن به جهان‏‌های بهشتی و درنوردیدن اقلیم سوگماد، بهانه­‌هایی هستند تا چلاها و پیروان اکنکار دست به دامان ماهانتا شوند. در عمل نیز مشاهده می‌‌شود فراتر از ارتباط با استاد چیز دیگری وجود ندارد. آموزش‌‌های رؤیابینی هم اکیست‌‏ها را تا بدان‌‌جا پیش می‌‌برد که در عالم خیال، تصویر یا نوری از استاد را ببینند. 🔷 دوم: علائم و ویژگی‏‌هایی که استاد اکنکار را با آن می‌‌سنجند کاملاً ذهنی و اثبات‌‏ناپذیر است. این‌که استادِ بیرون، از سوی سوگماد و توسط استاد پیشین انتخاب می‌‌شود، در تاریخچۀ کوتاه این آیین بارها زیر پا گذاشته شده است. ♦️ پال توئیچل هرگز استاد بعدی را برنگزید و فقط به یک رؤیای ادعایی اکتفا شد. هارولد کلمپ نیز بیش‏تر در نبردی نفس‏‌گیر به این مسند دست یافت. جالب این‌ که فقط همین دونفر به‌‏طور رسمی بعد از بنیان‌‌گذار اکنکار بر مسند ماهانتایی تکیه زده‌­اند. گزینش استاد درون نیز فقط با رؤیا و در عالم خیال و تصور صورت می‌‌گیرد. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت علیه تبلیغات کثیف کشیش مسیحی: فریب تبلیغات مسیحیان رو نخورید!! متاسفانه مسیحیت صهیونیسم (تبشیری) در ماهواره به شدت در حال تبلیغ و جذب است، و تشکیل کلیسای خانگی یکی از ترفندهای فریب این گروه است. جول اوستین(اوستن) معروف به کشیش خندان مروج این نوع مسیحیت است. (در همین کانال سرچ کنید) https://eitaa.com/antihalghe