🕉☯ سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب
♦️ سبک زندگی افراد بر اساس ارزشهای پایهای آنها شکل میگیرد و در قالب مجموعهای از رفتارهای قابل مشاهده و معنیدار از سوی فرد تعریف میشود.
🔷 در گذشته سبک زندگی چندان معنا نداشت، زیرا افراد در جوامع پیشامدرن امکان گستردهای برای انتخاب نداشتند.[1]
🔶 معمولا افراد به همان شیوهای که والدینشان زندگی میکردند، زندگی خود را ادامه میدادند.
♦️ اما در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسامآوری افزایش پیدا کرده است.
♦️ در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسامآوری افزایش پیدا کرده است.
🔷 در این شرایط افراد از گزینههای زیادی برای انتخاب در زندگی مادی و معنوی خود مطلع میشوند و میتوانند در بین آنها دست به انتخاب بزنند. این انتخابها تابع نیازهای واقعی نیست و نیازهای خالی و ذهنی در شکلگیری انتخابها دخالت میکند.
🔶 مد، تبلیغات، تنوعطلبی و نشان دادن هوش، فرهنگ و شخصیت بالا بسیاری از انتخابهای زندگی را به کنشهای نمادین تبدیل کرده است. کنشهای معناداری که هویت فرد را میسازد و به تصور فرد از خودش شکل میدهد.
🔷 ساختار بازاری، مصرفی و تفننی که با مفهوم سبک زندگی تعریف میشود، مجالی برای ورود معنویت اصیل به زندگی باقی نمیگذارد. زندگی امروزی با معنویتها و دینهای اصیل که هدفشان تزکیه و تربیت انسان بود، سازگار در نمیآید.
🔶 معنویت حقیقی برنامهای برای تحول در اعماق وجود انسان است، نه صرفا بازی در سطح و سبک زندگی. در این شرایط نیازهای معنوی مردم به گزینههای متنوع و تفننی برنامههای معنوی خاص در میان برنامههای گوناگون معنوی معطوف میشود و ارضا نشدن از یک برنامه به طور طبیعی با تغییر سبک معنوی جایگزین میشود.
🔷 به این ترتیب کاملا عادی تلقی میشود که شما میتوانید مدت زیادی با یک سبک معنوی زندگی کنید و طبیعی است که پس از مدتی خسته شوید و به الگو یا برنامۀ معنوی دیگری در سبک زندگی خود رو بیاورید.
🔶 راه یافتن معنویت به سبک زندگی به معنای راه یافتن معنویت به اعماق وجود و زندگی انسان نیست، بلکه گاهی به بریده شدن از جنبههای ثابت، اصیل و پایدار وجود انسانی منجر میشود.
🔷 موضوع سبک زندگی مجموعهای از عوامل نظیر تنوعطلبی، تکثرگرایی، سرعت تغییرات و بحران ارزشها را به همراه آورده است که همه در شمار علل گرایش و زمینههای پیدایش شبهجنبشهای معنوی هستند.
🔻 فهرستی از عوامل برآمده از سبک زندگی که علت گرایش به شبهجنبشهای معنوی هستند، از این قرار است:
1️⃣ مشکلات و بحرانهای روانی؛
2️⃣ بحرانها و مشکلاتی که در روابط اجتماعی وجود دارد؛
3️⃣ تکیۀ شبهجنبشهای معنوی بر خلأهای زندگی، نظیر شادی، آرامش، درمان و...
4️⃣ تنوعطلبی
5️⃣ تکلیف گریزی
6️⃣ تکثرگرایی
7️⃣ راحتطلبی
8️⃣ جستوجو معنای زندگی
9️⃣ تمایل به تجربه اوج و تجارب خوش شبهعرفانی که همیشه در انسان وجود داشته و همانطور که موجب گرایش به معنویت حقیقی میشود، علتی برای گرایش به شبهجنبشهای معنوی نیز به شمار میآید.
🔟 اشتیاق برای مشاهده تواناییهای خارقالعاده یا برخورداری از این قدرتهای ویژه نظیر ذهنخوانی، درمانگری، پیشگویی، برونفکنی روح از جسم و...
1️⃣1️⃣ کنجکاوی انسان از یکسو و رازپردازیهای شبهجنبشهای معنوی که منجر به تحریک انگیزه کنجکاوی منهای عقلانیت میشود.
2️⃣1️⃣ سر خوردگی از ادیان اصیل، علت دیگر برای گرایشبه شبهجنبشهای معنوی است. این علت به چند طریق ممکن است که فعال شود:
🔶 یکم، نرسیدن به نتایج مورد انتظار از معنویت دینی. براساس کنش عقلانی فرد از تدین خود انتظار نتیجه دارد. با توجه به بحرانهای روانی و مشکلات معاصر، ظرفیتهای پاسخگویی معنویت دینی به بخشی از نیازهای مردم نشان داده نشده است.
🔷 این ناکامی معنوی موجب روگردانی مردم بهسوی شبهجنبشهای معنوی که ادعاهای کاربردی دارند، میشود. در واقع نداشتن اجتهاد پویا در حوزههای علمیه، بهویژه در تعالیم معنوی اسلام، کارآمدی و قابلیت کاربردی شدن آموزههای اخلاقی و معنوی را با مشکل روبرو کرده است.
🔶 دوم، سوء رفتار متدینان و منسوبین به دین، علت دیگر سرخوردگی از معنویت دینی و روگردانی به شبهجنبشهای معنوی است.
♦️ سوم، تضاد هنجاری بعد از انقلاب، برای گروهی وضعیت بیهنجاری و نوعی دیگر از سرخوردگی را ایجاد کرده است؛ بهطوری که معنویتهای غیردینی را بر معنویت دینی ترجیح داده و به سوی شبهجنبشهای معنوی میروند.[2]
🔻پینوشت:
[1]. جامعهشناسی، گیدنز، تهران، نشر نی، چاپ سوم، 1388، 121.
[2]. برای اطلاع بیشتر، آسیبشناسی شبهجنبشهای معنوی، مظاهری سیف، نشر صهبای یقین، ص 164.
#عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
#رمال سرکتاب باز کردن
#رجوع_به_دعانویس
✔️اشخاصی هستند که برای ما از روی قرآن یا کتاب فال می گیرند
و سر کتاب باز می کنند و خبرهایی در مورد شخص می دهند و احیانا می گویند شما طلسم شده اید و دعایی می نویسند و می گویند برای دفع طلسم همراهت باشد و در ازای این کارها مبلغی پول می گیرند؛ مراجعه به این اشخاص و میزان صحت کار اینها چگونه است؟❓
✅پاسخ :عمل این اشخاص و مراجعه و تصدیق این اشخاص در روایات زیادی مذمت شده است که چند مورد را ذکر می کنیم :
عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ نَصْرِ بْنِ قَابُوسَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَقُولُ الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ...
📚خصال ج١ص٢٩۶
ترجنه:نصر بن قابوس گوید:شنیدم امام صادق علیه السلام می فرمود: منجم(مدعی پیش گویی و طالع بینی از روی حساب ستاره ها) ملعون است و کاهن(خبر دهنده از گذشته و آینده و امر پوشیده) ملعون است و ساحر ملعون است...
مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعَیْبِ بْنِ وَاقِدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ زَیْدٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله نَهَی عَنْ إِتْیَانِ الْعَرَّافِ وَ قَالَ مَنْ أَتَاهُ وَ صَدَّقَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله
📚من لا یحضره الفقيه ج۴ص۶
ترجمه :رسول خدا صلی الله علیه و آله از رفتن به نزد عَرَّافِ نهی کرد و فرمود: کسی که به نزد عراف برود و او را تصدیق کند، از آنچه خدا بر محمد صلی الله علیه و آله نازل نموده است بیزار است.
بیان: «عَرَّافِ» به کسی گفته می شود که از گذشته و آینده و از امر پنهان و سری خبر بدهد و اشخاص را به چیز گم شده و غیره راهنمائی کند.
فِی الْخِصَالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ مَنْ تَکَهَّنَ أَوْ تُکُهِّنَ لَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِنْ دِینِ مُحَمَّدٍ
📚خصال ج١ص١٩
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :کسی که از گذشته یا آینده یا از امر پنهان و پوشیده خبر دهد یا کسی که این کارها برای او انجام شود از دین محمد صلی الله علیه و آله بیزار است...
عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ شُعَیْبٍ الْعَقَرْقُوفِیِّ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ لَا بَأْسَ بِالرُّقَی مِنَ الْعَیْنِ وَ الْحُمَّی وَ الضِّرْسِ وَ کُلِّ ذَاتِ هَامَّةٍ لَهَا حُمَةٌ إِذَا عَلِمَ الرَّجُلُ مَا یَقُولُ لَا یُدْخِلْ فِی رُقْیَتِهِ وَ عُوذَتِهِ شَیْئاً لَا یَعْرِفُهُ
📚طب الأئمه ص۴٨
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :تعویذ (خواندن یا نوشتن دعای مخصوص) برای چشم زخم یا تب یا درد دندان یا صاحب نیش زهردار اشکالی ندارد در صورتی که شخص بداند چه می گوید و در تعویذ خود، چیزی که آن را نمی شناسد وارد نکند.
بیان:اغلب دعا نویس ها اولا دعاهایی که می نویسند سند و مدرک ندارد و بدعت است و ثانیا شکل ها و کلمات نامفهوم در آن می آورند که این کار در حدیث فوق و احادیث دیگری مذمت شده است. یعنی تعویذ را انسان باید بفهمد که چه چیزی در آن هست.
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ السَّعْدِیِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَیْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ إِنَّ کَثِیراً مِنَ التَّمَائِمِ شِرْکٌ
📚طب الأئمه ص۴٨
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :همانا بسیاری از تمیمه ها(مهره ها و نوشته هایی که برای تعویذ و حفظ و غیره به شخص آویزان می کنند ) شرک است.
✅مشاهده می شود که مراجعه به کاهن و منجم یعنی شخص خبر دهنده از گذشته یا آینده یا خبر دهنده از امر پنهان مانند مکان چیز دزدیده شده و غیره شدیدا مذمت شده است و اینکه گاهی اوقات حرف آنها درست از کار در می آید نشانه صحت امر آنها نیست همانطور که در روایات وارد شده است و نیز دستورات و دعاهایی که توصیه می کنند مبنای دینی ندارد و اکثرا نامفهوم است.
همچنین کهانت و غیب گوئی تفاوتی ندارد که شخص بگوید از قرآن آن را به دست آوردم یا از اجنه به دست آوردم یا از راه دیگر آن را ادعا نماید. و خلاصه اینکه هیچ قسمت از کار اینها صحیح و شرعی نیست.
آنچه امروزه به آن «باز کردن سر کتاب برای شخص» گفته می شود مشمول روایات فوق و احادیث فراوان دیگری است که شدیدا از مراجعه به آنها و تصدیق آنها نهی شده است.
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ترویج خرافات در فرقه حلقه‼️
⚠️خیره شدن به نماد حلقه برای درمان🧐
این همون شبکه تلویزیونی است که برای سرکیسه کردن هواداران حلقه التماس میکنه😆
https://eitaa.com/antihalghe
التماس به هواداران حلقه برای کمک مالی😄
خب به نماد حلقه خیره بشید شبکه شعور کیهانی پول ارسال کنه🤣😂
#گدایی_عرفانی
#حقه_بازی_حلقوی
https://eitaa.com/antihalghe
‼️ صادقشیرازی: ولیفقیه ما هستیم!!
🔴 پسرِصادقشیرازی: ولایتفقیه همان بردهداری فرعون است!
♨️ رونمایی از تناقض معنادار جریان صادق شیرازی درباره «ولایتفقیه»
📍در تازهترین بنر تبلیغاتی سید صادق شیرازی، از عنوانِ ولیفقیه برای او استفاده شده است!
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ واکنشها به حادثه حمله به دو طلبه در حرم مطهر رضوی
ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی توسط فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.
انتشار تصاویر و ویدئوهایی از این حادثه در فضای مجازی واکنشهای متعددی را درپی داشته است.
جریان ضدانقلاب و معاند در واکنش به این حادثه تاکنون محورهای رسانهای ذیل را دنبال مطرحکردهاند:
1) طرحادعای نفرت فزآینده جامعه از روحانیت با برجستهسازی حادثه حرم مطهر رضوی
2) ابراز خوشحالی از حادثه حرم مطهر رضوی و تشویق فرد ضارب
3) القای انتقام کشته شدن دو روحانی سنی در گرگان توسط جوانان اهل سنت با هدف اختلاف افکنی میان شیعه و سنی
4) تعمیم این حادثه به ماجرای ورود زنان به استادیوم ورزشی امام رضا و تلاش حاکمیت برای کمرنگ کردن وقایع مشهد و ایجاد جو امنیتی در این شهر
5) طرح ادعای اختلاف افکنی حاکمیت ج.ا.ا میان شیعه و سنی
6) رفع اتهام از ضارب و بازنمایی او به عنوان یک معترض سیاسی و شهروند ستمدیده
7)انتشار تصاویر و خبر حادثه حرم مطهر رضوی توسط حسابهای توییتری گروهک تروریستی «حرکة النضال»
8) طرح ادعای افغانستانی بودن ضارب با هدف اختلاف افکنی دو ملت افغانستان و ایران.
#نشر_حداکثری
#واحد_خواهران_مفام
https://eitaa.com/antihalghe