eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.7هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
229 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب درسنامه نقد احمدالحسن با تخفیف: 150 هزار تومان جهت تهیه کتاب با این👇 شماره تماس بگیرید. ‏‪0917 907 3541‬‏ https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باعث بدبختی مردها، زن ها هستند !!!! این ادبیات زشت و زننده از کجا آمده ؟؟؟ از کتاب مقدس که متعلق به یهودیان و مسیحیان است در سفر پیدایش فصل ۳ آیه ۱۲ در مورد رفوزه شدن آدم است خدا دلیلش را می پرسه آدم دلیل آن را به گردن حوا و همسرش می اندازد !!! اما در قرآن شریف خدا میگوید هر دو پا درس شیطان نشستند و حوا در این رفوزه شدن آدم ، سهمی ندارد . حالا اینها شدن فمینیست و می خواهند به زن بهاء دهند در حالی که در ادبیات دینی خودشان، زن باعث و بانی بدبختی مرد است ═══✼🍃🌹🍃✼═══ https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/shakhes
🔴انجمن‌های ۱۲ قدمی (ان ای٬ Na) انجمن‌های ۱۲ قدمی که مهم‌ترین شاخه آن در ایران انجمن معتادان گمنام (ان.ای) است، جریان گسترده‌ای است که قریب به ۱۰ سال است در کشور در حال فعالیت و گسترش است. 🇺🇸👈زادگاه این انجمن، ایالات متحده آمریکاست که در حال حاضر برای تمامی زیرشاخه‌های خود برنامه‌های متعددی را طراحی و اجرا می‌کند. از جمله این برنامه‌ها تدوین کتاب، چاپ نشریه و جزوات، تولید چیپ و نماد و سیاست‌گذاری است. سابقه انجمن‌ به حدود ۶۰ سال پیش برمی‌گردد، یعنی سال ۱۹۶۳ که اولین کتاب این گروه در آمریکا به چاپ رسید و ۹ سال بعد یعنی سال ۱۹۷۲ دفتر خدمات جهانی این انجمن را برای جهانی‌سازی این ایده و ایجاد نمایندگی در کشورهای دیگر رسما در آمریکا به ثبت رساند. 👈هم‌اکنون کم نیستند کشورهایی که مانع فعالیت انجمن شده‌اند و مجوز فعالیت به آن نداده‌اند؛ مثلا حتی رژیم غاصب اسرائیل از جمله کشورهایی است که تاکنون روی خوش به این انجمن نشان نداده است و یا کشور چین که تعداد معتادانش سه برابر کل جمعیت ایران است، هنوز تعداد گروه‌هایش حدود یک درصد انجمن ایران است. ⚠️انجمن ایران هم‌اکنون فعال‌ترین انجمن دنیاست به گونه‌ای که از زادگاهش یعنی آمریکا هم جلو زده است. در ایران ۴ هزار گروه و ۱۸ هزار جلسه هفتگی وجود دارد که قریب به ثلث فعالیت انجمن در کل دنیا را تشکیل می‌دهد. آنتونی اندمونسون مدیر اجرایی انجمن در آمریکا که چند سال پیش به ایران آمده بود، در مصاحبه با دانشگاه علوم پزشکی تهران، تعداد اعضای ان.ای در ایران را ۷۵۰۰۰۰ نفر ذکر کرد و استراتژی دفتر آمریکا را علت رشد بیشتر این انجمن در ایران اعلام کرد. به همین دلیل دفتر منطقه‌ای شرق آسیا هم در ایران مستقر شده و دفتر ایران مأموریت راه‌اندازی و گسترش این انجمن در افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی را عهده‌دار است 👈از نظر منابع آموزشی، دفتر خدمات آمریکا به هیچ گروهی در دنیا اجازه تدوین و یا کم و زیاد کردن کتاب و متن را نمی‌دهد و دیگر کشورها فقط اجازه دارند متونی را که از دفتر خدمات جهانی بیرون می‌آید تدریس کرده و آموزش دهند. دفتر آمریکا این حق را «مایملک معنوی» خویش می‌داند و آن را منحصرا در اختیار خود گرفته است. 👈آنچه که باعث شده انجمن در میان معتادان ایرانی مخالفانی داشته باشد وابستگی انجمن ایران به انجمن آمریکاست. این گروه از معتادان ایرانی می‌گویند: چرا تعدادی از معتادان آمریکایی در کشورشان نشسته‌اند و برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و ما را به هیچ گرفته و اصلاً عددی حساب نمی‌کنند؟ به گونه‌ای که ما اجازه نداریم ۱۲ قدمی را که بیش از نیم قرن پیش یک الکلی آمریکایی (بیل ویلسون) گفته است حتی یک قدم کم یا زیاد کنیم؟ این گروه حضور افرادی به عنوان نماینده در جلسات لس آنجلس را تشریفاتی می‌دانند و حرف آخر را مربوط به آمریکایی‌هایی می‌دانند که اکثریت جلسه را در اختیار گرفته‌اند و به نام هیأت امنا بر معتادان ایرانی حکومت می‌کنند. ⛔️از نظر مالی باید دانست که انجمن با کمک مالی معتادان اداره می‌شود که به صورت خودیاری (با نام سبد سنت هفت) در جلسات جمع آوری می‌شود. به گفته یکی از رابطان انجمن به طور متوسط در هر ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان از هر گروه در ایران جمع‌آوری می‌‌شود(۴۰۰۰ گروه). هم‌اکنون گروه‌های زیادی در مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، پارک‌ها و بهزیستی تشکیل جلسه می‌دهند و از این جهت هزینه مکان از گروه‌ها برداشته شده و تنها هزینه پذیرایی، آن هم در حد چای برای گروه‌ها وجود دارد. آنچه که بیشتر باعث دلخوری برخی پاکی‌بالاها شده این است که چرا به صورت پیوسته پول‌های اضافه در هر گروه، به دفتر ناحیه و از آنجا به دفتر تهران و سپس به دفتر خدمات جهانی در آمریکا منتقل می‌شود؟ ⚠️قابل ذکر است سیستم مالی انجمن‌ طبق قوانین داخلی انجمن، اجازه نظارت به نهادهای رسمی در ایران را نمی‌دهد و نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات هیچ‌گونه کنترلی بر دخل و خرج‌های انجمن در ایران ندارند. از این جهت هیچ گزارشی از تراز مالی انجمن در کشور وجود ندارد. 👈طبق گزارشات رسمی از هر ۱۰۰ نفری که به جلسات انجمن در آمریکا می‌آیند کمتر از پنج نفر موفق به ترک می‌شوند (یعنی پنج درصد). در ایران هم میزان موفقیت انجمن در همین حدود است. 👈 روش‌های دیگر ترک اعتیاد مانند کنگره ۶۰ برای خود ۲۵ درصد ترک قطعی اعلام کرده‌اند و همین طور روش‌های کارآفرینی معتادان بیش از ۳۰ درصد آمار داده‌اند. ♻️ان.ای همچنان که طرفدارانی دارد و همین طور اعضای متعصبی تربیت کرده است، مخالفینی هم در خود آمریکا دارد. به گونه‌ای که یکی از پژوهشگران برجسته آمریکایی گفته است؛ ان.ای هیچ کارآمدی برای ترک اعتیاد ندارد و برای درمان، شانس افرادی که به جلسات نمی‌آیند، مساوی و حتی بیشتر از ان.ای است. انجمن بر خلاف ظاهر ساده‌ای که دارد، از نظر تشکیلاتی بسیار پیچیده و
دارای سلسله مراتب زیادی است. به گونه‌ای که بسیاری از اعضای عادی انجمن نمی‌دانند اطلاعات مربوط به گروه‌ها به صورت مویرگی و از کانال همین سلسله مراتب به رأس هرم منتقل می‌شود و خواسته‌های دفتر آمریکا با همین شیوه در کمترین زمان به پایین‌ترین گروه‌ها می‌رسد و هیچ ناظری هم متوجه این «تبادل اطلاعات» نمی‌شود. شاید آنچه باعث شده برخی کشورها به انجمن به چشم تردید بنگرند و مانع فعالیتش شوند، همین ساختار هرمی است که به راحتی قادر است از معتادان یک ارتش نامرئی ایجاد کرده و آن‌ها را در خدمت مطامع بیگانگان قرار دهد. به چنین اقدامی «بازیافت نیروی انسانی» گفته می‌شود؛ به این معنا که یک کشور خارجی از شهروندان یک کشور دیگر یارگیری کرده و بعد از سازماندهی، آنها را در جهت منافع خود به کارگیری کند. به خصوص جایی که گروه بازیافتی، نه تنها محبوبیت اجتماعی خود که مقبولیت خانوادگی خویش را نیز از دست داده و حتی طرد و اخراج شده‌اند (مانند معتادان)، در چنین فضایی بهبودیافته‌ها چون خود را به یک پایگاه خارجی (که در ظاهر به شکل یک جمعیت خیریه فعالیت می‌کند) مدیون می‌دانند، با یاری‌‌رسانان خارجی خوش‌بین بوده و حتی به آنها همچون منجی می‌نگرند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ جولانگاه مسیحیت، انجمن معتادان گمنام NA ⚠️مراقب فعالیت فرقه های انحرافی باشیم 🎙 حسن شفیعیان https://eitaa.com/antihalghe
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر عجیب از حضور تبلیغی روحانی شیعه در دانشگاه های مسیحی و در جمع فراماسونری و معرفی انقلاب اسلامی برنامه های تبلیغی که صدای کنگره آمریکا را نیز درآورد. https://eitaa.com/antihalghe
از قشر خاکستری غافل نشویم امروزه یارکشی در جنگ نرم به این صورت نیست که طرف را متقاعد سازی تا برای مقاصد تو دست به اسلحه ببرد. بلکه کافی‌ست تا ذهن او را نسبت به اردوگاه رقیبت مسموم کنی! کاری که این روزها رسانه‌های فارسی زبان خارجی در حال انجام دادن آن هستند. این رسانه‌ها با سوار شدن بر موج احساسات، شایعه‌پراکنی‌ها، تخریب توأمان نظام، تحمیل روایت خود از رویدادها و ... به یارکشی از قشر خاکستری جامعه و مسموم کردن ذهن آن‌ها می‌پردازند. اما قشر خاکستری چه کسانی هستند؟ قشر خاکستری مردمی هستند که نسبت به اتفاقات اخیر واکنش خاصی ندارند. ممکن است بسیاری از آن‌ها نظام و حکومت را دوست داشته باشند، اما سرگرم کسب و کار خود بوده و عکس‌العمل خاصی در مواجهه با اتفاقات اخیر نشان نمی‌دهند. برای جذب این قشر و جلوگیری از مسمومیت ذهن‌شان توسط دشمن، باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار داد؛ به این صورت که با روشن‌گری روی مؤلفه‌هایی نظیر امنیت، مردم را از عمق فاجعه مطلع ساخت. واقعیت هم جز این نیست؛ چرا که اگر امنیت فعلی خدشه‌دار شود، همین قشر خاکستری بیشترین آسیب‌ را خواهد دید. فرض کنید تجزیه‌طلبان، سازمان مجاهدین خلق، سلطنت‌طلبان و ... وارد کشور شوند، آن‌وقت سهم‌خواهی‌ها و به جان هم افتادن‌ها، نه برای من امنیت باقی خواهد گذاشت، نه برای تو! https://eitaa.com/antihalghe
نقشه ای که برای دختران معصوم ما کشیده اند: ✡ پروژهٔ لولیتاسازی و دعوت به طغیان 1⃣ گفتنی است که این طراحی شیطانی برای «دختر نوجوان بی‌پروا» در فرهنگ پاپ امریکایی اواخر دههٔ ۹۰ جریان‌ساز شد و به‌عنوان شناخته می‌شد. 2⃣ برگرفته از نام رمان معروفی نوشته نویسنده روس‌تبار آمریکایی، بود که شخصیت اصلی آن یک دختر نوجوان «اغواگر» است. این رمان بعد از اولین انتشار، تا سال‌ها به‌خاطر محتوای هنجارشکن و ضدیت آن با اخلاقیات مسیحی، در بسیاری از کشورهای غربی ممنوع بود. 3⃣ که با کاراکتر دختر مدرسه‌ای «هانا مونتانا» در سریالی ساخته شرکت دیزنی در نوجوانی معروف شده بود، بعدتر به یکی از نمادهای در فرهنگ پاپ آمریکا تبدیل شد 4⃣ از این چهره‌ها (که از سنین ۱۵ یا ۱۶ سالگی فعالیت حرفه‌ای خود را در موسیقی و سینما آغاز کردند)، به‌همراه طراحی‌های رسانه‌ای چون ظاهرشدن پدیده‌هایی چون «رئالیتی شو»، که مرز بین زندگی خصوصی و عمومی این ستارگان نوجوان را برمی‌داشت و آن‌ها، و طراحی شده برای آنان را (که حول مفهومی به نام «سکسی بودن» ترسیم شده) وارد سبک زندگی آمریکایی می‌کرد، نقش مهمی در انهدام بنیان خانواده در غرب و طغیان ایفاء کرد. 5⃣ البته، هم‌زمان، شبیخون‌های فکری در قالب جنبش‌های «حقوق زنان»، «حقوق دگرباشان جنسی»، «آتئیسم»، «فمینیسم تهاجمی» و... به روان بشر مدرن صورت گرفت تا زمینه‌ها و بسترهای فکری را برای حاکم شدن «ارزش‌های نوین» به‌ویژه در نسل‌های جدید، هموار کند. ✡ متن کامل مقالهٔ «پروژهٔ لولیتاسازی و دعوت به طغیان اخلاقی» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-corruption/prostitution/12455 https://eitaa.com/antihalghe
به احترام شهدا و برای زنده نگهداشتن نام بزرگ مردانی که جان دادند اما پشت به آرمان‌های امام و انقلاب نکردند، از شهردار محترم تهران جناب آقای زاکانی تقاضا داریم نام شهرک اکباتان تهران را به نام شهید آرمان علی وردی تغییر دهید. نخواهیم گذاشت نام شهدا در روزمرگی ها فراموش شود. https://eitaa.com/antihalghe
♦️پرخاش‌گری و اتهام‌‏ پراکنی « پال‏ توئیچل » به ادیان ‼️ ♦️ مهم‏‌ترین هجمه‌هایی که از طرف فرقه اکنکار به ادیان دیگر وارد می‌شود عبارتند از: 1 🔻 اصولی بودن ادیان 🔷 اکنکار ادیان و مذاهب را با نام «ادیان اصولی» معرفی می‌کند. 🔶 در عرف غرب اصطلاح «اصولی» و «اصول‌گرا بودن» به افکار و اندیشه‌­هایی اطلاق می‌شود که در آن‏‌ها دُگم‏اندیشی و دوری از تفکر روز، موج می‌زند. جزم‏‌اندیشی، تحجّرگرایی و بی‏‌احترامی به افکار دیگران از دیگر ویژگی‌‏های افکار و ادیان اصولی شمرده می‌شود. 🔷 حقیقت این‌که اصولی و اصول‌گرا بودن ناسزا و ناروایی است که به برخی از افکار و اندیشه­‌ها نسبت داده می‌شود. 🔶 کتاب مقدس ادعایی اکنکار ضمن این‌که دیگر ادیان را اصولی می‌خواند، تعریفی از اصولی بودن ارائه می‌دهد. در این کتاب می­‌خوانیم: 🔷 «مشکلی که در میان مذاهب اصولی وجود دارد، فقدان درک متقابل است که موجب انهدام ارتباط آنان با اک می‌شود. موضوع این نیست که مریدان ادیان اصولی فرصت این ارتباط را ندارند، بلکه بیش‏تر آنان حاضر بهن گذشت کردن در برابر اک نیستند. 🔶 بیش‏تر پیروان ادیان اصولی فقط به مذهب سنّتی خود معتقدند. هریک نیز چنین می‌پندارند که اعتقاد راسخ به اصول مذهبی‏شان پاسخ تمام پرسش‏‌هایشان را در مورد زندگی و مشکلات مربوط در اختیار‏شان می‌گذارد.[1] 👇👇👇
♦️ اما با نگاهی به ادیان الهی به‌‏خوبی درمی‌یابیم این‏‌که این ادیان اصولی نام گرفته‌اند، نه به دلیل به روز نبودن و فقدان درک متقابل از زمانۀ خود، بلکه به دلیل این‌که اصول زندگیِ انسانی و آموزه‌های راستین زندگی بشری را به ارمغان آورده­‌اند. 🔷 گسترش بسیار چشم‌گیر این ادیان در بدو نزولشان از طرف خداوند، نشانۀ این است که سخنان جدید و دل‌نشینی برای بشریّت داشته‌‏اند. ♦️درحال حاضر نیز دلیل گسترش شِگَرف دین اسلام، در قلب کشورهای اروپایی و دیگر مناطق، نشان‏‌دهنده این واقعیت است که، هم‏‌چنان سرزنده و پویا به تسخیر قلوب و هدایت بشر ادامه می‌دهد. 🔷 اما همان‏‌گونه که از سخنان کتاب مقدسِ ادعایی پیداست، ناراحتی نویسندۀ آن یعنی پال‏ توئیچل از این است که گرایش پیروان راستین این ادیان به اکنکار در حدّ صفر است؛ بنابراین وی را به پرخاش‌گری و اتهام‌‏پراکنی واداشته است. 🔶 وی هرگز متوجه نمی‌شود که بسیاری از آموزه‌های مختلط او برگرفته از فرقه‌های منسوخ هندی است و پیروان دین زنده‌ای چون اسلام، هرگز نیازی برای پیوستن به این آیین التقاطی متناقض ندارند. 2🔻 ذهنی بودن 🔷 از دیگر نقدهایی که اکنکار به ادیان آسمانی و غیرآسمانی دارد «ذهنی بودن» معارف این ادیان است. اکنکار می‌گوید: 🔶 «تمام عادات اجتماعی، مذاهب، سیاست‌ها و اصول دینی براساس عادات ذهنی‌ای هستند که در شیارهایی قرار داده شده و از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌‏شوند. 🔷 این عادات ذهنی، خشک و تغییرناپذیر هستند و اغلب باعث ایجاد جنگ‏‌هایی می‌‏شوند که در آن میلیون‌‏ها نفر به قتل می‌‏رسند. عادات ذهنی معمولاً ارباب نوع بشر می‏‌شود. می‏‌توان گفت که تمام نژاد بشر بردۀ عادات ذهنی است.»[2] 🔶 هرچند تمام واقعیت‌های عالم در نظر اکنکار ذهنی هستند، اکیست‌‏ها با چشم بستن بر ایرادهای خود، باورهای دیگر ادیان را ذهنی می‌دانند. 🔷 شاید برخی از ادیان خودساختۀ بشر مصداق گفتۀ اکنکار باشد، اما با کاوشی کوتاه در ادیان آسمانی، بی‏‌اساس بودن این ادعا به اثبات می‌‏رسد. 🔶 به‏‌رغم این‌که بزرگان این آیین در سخنان خود احترام به باورهای دیگران را از اصول مسلّم اخلاقی می‌دانند، به ادیان و باورهایی که تمام بشریّت در طول تاریخ با آن عجین بوده، بی‏‌احترامی‌­های فراوانی می‌‏کنند. 🔷 پال ‏توئیچل در کتاب مشهورش بنیان تمام ادیان و سازمان‏‌های مذهبی را شعور کیهانی می‌داند. وی در برخی از نوشته‌­های خود شعور کیهانی را به ذهن‏‌گرایی تعبیر کرده است. 🔶 باری، آگاهی کیهانی اساس و بنیان تمام سازمان‏‌های مذهبی حاکم بر جهان است که خود به تنهایی منجر به متمدن ‏شدن وجدان عمومی نژادها گردیده و اکنون به‌‏عنوان اقلیت‌های مختلف در تاریخ زندگی بشر سکنا یافته‌‏اند.[3] 3🔻 عقب ‏ماندگی 🔷 گفته می‌‏شود کلیساها، مذاهب صوری و رسمی، فرقه‏‌ها و همۀ گروه‏‌هایی که خود را مکتب‌‏های اسرار معرفی می‌‏کنند، به دوره‌‏های قبل از تکامل و بلوغ فکری بشر تعلق دارند. اکنکار این ادیان را متعلق به دوران طفولیت نژاد بشر بر روی زمین می‌داند.[4] 🔶 البته تاکنون روشن شده است که اکنکار خود را قدیمی‌تر از همۀ ادیان معرّفی می‏‌کند و بسیاری از اصول و باورهایش را نیز برگرفته از علوم باستانی می‌داند؛ از این‌‏روی اکنکار را روش باستانی سفر روح تعریف کرده است. ♦️ نتیجه این‏‌که اگر آموزه‌های ادیانی که پس از اکنکار به‌‏وجود آمده‌اند متعلّق به دوران طفولیت بشر باشند، پس اکنکار باید به دوران نطفه بودن بشر تعلّق داشته باشد! 👇👇👇
4🔻 زمینی ‏بودن ♦️ در نظر پال ‏توئیچل، ادیان و مذاهب یا زمینی هستند و یا کارکردی زمینی دارند. 🔷 وی هر چند اعتراف می‌کند که سخن ادیان، آرام ‏بخش پس از مرگ است، معتقد است آن‏‌ها از آموزش‌هایی که مخصوص جهان‌‏های پایین است بهره می‌برند. وی می‌نویسد: 🔶 «دین، سخن از آرامش پس از مرگ آدمی می‌گوید؛ اما این فقط آموزش‌های جهان پایین است. این سخن حقیقت ندارد اما تنها وعده‏ای برای خشنود نگاه داشتن آدمی است.»[5] 🔷 وی بر این باور است که درنهایت، ادیان ناچارند به نظامی اجتماعی _ اقتصادی تبدیل شوند و مهار اذهان و اجسام آدمیان را به‏‌دست گیرند. هم‌‏چنین بیش‏تر ادیان ریشه در مبانی اقتصادی دوران خود دارند. 🔶 به نظر اکنکار نظام‌های اجتماعی که تا به‏‌حال در جوامع بشری استقرار یافته­‌اند، مذهب را برای پیروان خود فراهم نموده‌­اند.[6] 🔷 اگر شخص منصفی دربارۀ اکنکار به اندازۀ کافی مطالعه کرده باشد و ناسزاگویی‌های این فرقه را در مورد دیگر ادیان و مذاهب بدون ذکر نام ادیان مطالعه کند، اوّلین مصداقی که در ذهنش پیدا می‌‏شود اکنکار است. 🔶 اکنکار که پایه و اساس خود را آرامش بخشی قرار داده است و با تمام وجود درصدد تسخیر قلوب می‌باشد، دیگر ادیان را به این صفات توصیف می‌کند. 5🔻 عدم کارایی معنوی 🔷 فرقۀ اکنکار مدعی است بدون اکنکار هیچ‌‏یک از راه‌‏ها برای رسیدن به خدا کافی نیستند. انسان برای رسیدن به خدا اگر به دیگر ادیان معتقد است باید یا خود را از آن‏‌ها بپیراید و یا در کنار آن به اکنکار بپردازد تا بتواند واصل خدا شود. در غیر این صورت، تمام افرادی که ادّعا دارند خدا را تجربه کرده‌اند وصل نایافته‏‌اند: 🔶 «وصل نایافتگان کسانی هستند که رهایی را به واسطه وصل از طریق ماهانتا دریافت نکرده­‌اند. غسل تعمید و آیین‌های مشابه، شرط کافی برای رستگاری نیستند. پیوستن به هیچ یک از ادیان، فرقه­‌های اسرار و آیینی هم تضمین کنندۀ آزادی معنوی نیست. فقط استادِ حقِّ در قید حیات از این توانایی برخوردار است که روح‌ها را وصل دهد و به نواحی نور برساند.»[7] 6🔻 مادّی‌‏گرایی ادیان 🔷 در نظر اکنکار همۀ ادیان دارای نقطۀ آغاز و پایانند. ادعا بر این است که با بررسی تاریخ نژاد بشر درمی‌یابیم که ادیان بسیاری در طبقۀ فیزیکی وجود داشته‌اند که فقط معدودی از آن‏‌ها بیش از هزار سال دوام آورده‏‌اند. کتاب مقدس ادعایی با بیان مطلب فوق نتیجه می‌گیرد: 🔶 «بنابراین همۀ ادیان دنیا طبیعتی مادّی‌‏گرا دارند و قدرت و خدایی را که نیایش می‌کنند، ناشایسته است. دینی که عوامل اصلی آموزش‌های اک، یعنی استادِ حقِّ در قید حیات، و یا جریان صوتی و نور را به منزلۀ زیربنای خود حفظ نکند، از بقای چندانی برخورداره نیست. ادیانی که این عناصر را در آموزش‌های خود داشته باشند، بسیار اندکند.»[8] 🔷 با مقایسۀ اکنکار و اسلام در عوامل معنوی که آداب فردی هستند و عوامل اخلاقی که آدابی فردی-اجتماعی هستند، به‌‏راحتی می‏‌توان دریافت که کدام‏‌یک از این دو به مادّی‌‏گرایی نزدیک‌‏ترند. ♦️ اکنکار آیینی که حتی کتاب مقدس ادعایی‌اش را برای جذب پول و زنده نگه داشتن آیینش می‌نگارد و حتی از پیروانش حقِّ عضویت دریافت می‌کند و نیز برای مشاوره‏‌هایش از دیگران دلار می‌گیرد، دیگران را به مادّی‏‌گرایی متهم کرده است![9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت ‏کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 274-275. [2]. اکنکار کلید جهان‏های اسرار، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 172. [3]. همان، ص 46. [4]. دندان ببر، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین،1381، ص 257. [5]. شریعت‏ کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 162. [6]. همان، ص 255. [7]. همان، ص 106. [8]. همان، ص 160. [9]. سودای دین داری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 234. https://eitaa.com/antihalghe
Be_Bahaneye_Mahsa.zip
84.29M
💢 سیر نمایشگاهی؛ «به بهانه مهسا» | مناسب برای مدارس، دانشگاهها و مساجد 💠این سری پوسترها باید چاپ(A3) با کیفیت گرفته شود، سپس به ترتیب و به صورت نمایشگاهی در فضایی مناسب عمومی نصب شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد ✅نسل نوجوان و جوان ما نیاز به بازخوانی اتفاقات اخیر دارند 🙏باتشکر از مهندس ستوده https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 این طوری نیست ما در کارمون اشکال نداشته باشیم اما مگس روی زخم مینشیند... 🔹ای به فدایت شوم حضرت آقا، عمرت هزار سال ﹏﹏⃟🌻﹏﹏ https://eitaa.com/antihalghe
⚠️بدعتِ باور به تناسخ در برخی از فرقه های اسلامی ♦️ اسلام مانند دیگر ادیان بزرگ توحیدی، تناسخ را مردود و باطل می‏‌داند؛ اما فرقه‏‌هایی در اسلام و میان مسلمانان به‏‌وجود آمده‏‌اند که به نوعی به تناسخ قائل شده و از آن دفاع می‏‌کرده‌‏اند. 🔷 ابن‌‏حزم اندلسی در کتاب معروفش به نام «الفصل فی الملل و ألاهواء و النحل» که‏ در سه جلد پرحجم به چاپ رسیده است، طی بحثی با عنوان: «الکلام‏ علی من قال بالتناسخ» از قول شخصی به نام احمد بن حابط نظریه «انتقال‏ ارواح به نوع خود یا به غیر نوع خود» را نقل می‌‏کند.[1] 🔶 ابن حزم از محمدبن‌‏زکریای رازی نیز نقل می‏‌کند که در کتابش موسوم به «ألعلم الالهی» پس از نسبت تناسخ به فرقه «قرامطه» جواز تناسخ و حلول ارواح در صور بهایم و اجساد بهیمیه را مورد تأکید قرار می‏‌دهد. 🔶 ابن حزم خود منکر تناسخ است و آن‏‌را ادعای بدون دلیل و از خرافات‏ می‌‏داند و معتقد است «آن‌‏چه موجب اشتباه فرقه‌‏های اسلامی شده، در آمیختن‏ تناسخ با مسأله ثواب و عقاب و تجسّم اعمال است». 🔷 او معتقد است پیدایش عقیده‏ به تناسخ در میان بعضی فرقه‏‌های اسلامی تحت تأثیر عقاید هندویی و برهمنی بوده‏ است. 🔶 ابن حزم به تأثیر عنصر مانوی در رسوخ عقیده تناسخ در میان مسلمانان نیز تأکید کرده و در پایان بخش مزبور، عقیده به تناسخ را موجب خروج از اسلام و فسق‏ دانسته و آن‌‏را کذب، باطل و خرافه خوانده و معتقد است حتی یک تن از پیامبران‏ نیز در شریعت خود عقیده تناسخ را قبول نکرده است؛ از این رو اعتقاد به آن خروج از شرایع الهیه است.[2] 🔻 عبدالکریم شهرستانی در کتاب مشهورش الملل و النحل‏‏ که به فرقه‏‌شناسی و تاریخ عقاید کلامی اختصاص دارد‏،‏ در یکی از فصول‏ پایانی کتابش بحثی درباره تناسخیه کرده و می‏‌گوید: 🔷 «و گروه تناسخیه از ایشان، به تناسخ ارواح در بدن‏‌ها قائل شدند و به انتقال روح از شخصی به شخصی، و گفتند که هرچه از راحت و نعمت، محنت و مشقت‏[به انسان‏] رسد، جزای فعلی‏ است که در آن بدنِ دیگر، به هم رسانیده بود از نیکی و بدی. 🔶 و زعم ایشان آن است که‏ آدمی همیشه به یکی از دو امر مبتلاست: یا به فعل و یا به جزا، و آن‏‌چه در حال به آن‏ مبتلاست، یا جزای عملی است که پیش‏تر کرده است و یا جزای عملی که منتظر مکافات آن است. و بهشت و دوزخ در همین بدن‏‌هاست. و اعلی علّیین درجه پیغمبری است و أسفل سافلین: درجه حیه است.»[3] ♦️ به‏‌هرصورت به نظر می‌‏رسد اولین گام‌‏های تناسخ در میان مسلمانان بین غُلات یافت شد. فرقه‌‏های مختلف، مثل حارثیه، حربیه و بَیانیه و دیگر فرقه‏‌های غلات، مثل خَطّابیه، راوندیه، جناحیه، مُخَمَّسه و عَلبائیه، نیز به نوع دیگری از تناسخ اعتقاد داشتند. 🔷 آن‏‌ها بر این باور بودند که روح الهی در امامشان تناسخ یافته است.[4] البته شایان ذکر است که این باور در حال حاضر و با توجه به باورهای شرقیان «آواتار» نام گرفته است. ♦️ غیر از غُلات، نام چند تن از معتزلیان که از نظریه‏‌پردازان مهم معتزلی نیستند، در شمار معتقدان به تناسخ آمده است. احمد بن خابِط/حابِط (متوفی 232) و احمد بن ایوب بن بانوش/مانوش و فضل حَدَثی، شاگردان نَظّام، و فرقه حِماریه که به احمد بن خابط منسوب‌‏اند، عبدالقاهر بغدادی و به تبع او ابوالمظفر اسفراینی و ابن‌‏ابی‌‏العوجاء (زندیق مشهور) را هم به فهرست معتزلیان تناسخی افزوده‌‏اند.[5] 🔻پی‌نوشت: [1]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 110. [2]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 90. [3]. توضیح الملل: ترجمه ملل و النحل، جلالی نائینی سید محمدرضا، اقبال، 1361، ص 435. [4]. المقالات و الفرق، اشعری، سعد بن عبداللّه اشعری، چاپ محمدجواد مشکور، تهران، 1361، ص 26و39و59؛ مقالات الاسلامییّن و اختلاف المصلّین، اشعری، علی بن اسماعیل، چاپ هلموت ریتر، ویسبادن، 1400/1980، ص 6؛ الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی تا، ص 272ـ273. [5]. الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی‌تا، ص 273-277؛ کتاب نهایة الاقدام فی علم الکلام، شهرستانی، محمد بن عبدالکریم احمد، چاپ آلفرد گیوم ، قاهره، [بی تا]، ج 1، ص 60ـ62. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 61. https://eitaa.com/antihalghe