eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
10هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.3هزار ویدیو
258 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسئول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ اما با نگاهی به ادیان الهی به‌‏خوبی درمی‌یابیم این‏‌که این ادیان اصولی نام گرفته‌اند، نه به دلیل به روز نبودن و فقدان درک متقابل از زمانۀ خود، بلکه به دلیل این‌که اصول زندگیِ انسانی و آموزه‌های راستین زندگی بشری را به ارمغان آورده­‌اند. 🔷 گسترش بسیار چشم‌گیر این ادیان در بدو نزولشان از طرف خداوند، نشانۀ این است که سخنان جدید و دل‌نشینی برای بشریّت داشته‌‏اند. ♦️درحال حاضر نیز دلیل گسترش شِگَرف دین اسلام، در قلب کشورهای اروپایی و دیگر مناطق، نشان‏‌دهنده این واقعیت است که، هم‏‌چنان سرزنده و پویا به تسخیر قلوب و هدایت بشر ادامه می‌دهد. 🔷 اما همان‏‌گونه که از سخنان کتاب مقدسِ ادعایی پیداست، ناراحتی نویسندۀ آن یعنی پال‏ توئیچل از این است که گرایش پیروان راستین این ادیان به اکنکار در حدّ صفر است؛ بنابراین وی را به پرخاش‌گری و اتهام‌‏پراکنی واداشته است. 🔶 وی هرگز متوجه نمی‌شود که بسیاری از آموزه‌های مختلط او برگرفته از فرقه‌های منسوخ هندی است و پیروان دین زنده‌ای چون اسلام، هرگز نیازی برای پیوستن به این آیین التقاطی متناقض ندارند. 2🔻 ذهنی بودن 🔷 از دیگر نقدهایی که اکنکار به ادیان آسمانی و غیرآسمانی دارد «ذهنی بودن» معارف این ادیان است. اکنکار می‌گوید: 🔶 «تمام عادات اجتماعی، مذاهب، سیاست‌ها و اصول دینی براساس عادات ذهنی‌ای هستند که در شیارهایی قرار داده شده و از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌‏شوند. 🔷 این عادات ذهنی، خشک و تغییرناپذیر هستند و اغلب باعث ایجاد جنگ‏‌هایی می‌‏شوند که در آن میلیون‌‏ها نفر به قتل می‌‏رسند. عادات ذهنی معمولاً ارباب نوع بشر می‏‌شود. می‏‌توان گفت که تمام نژاد بشر بردۀ عادات ذهنی است.»[2] 🔶 هرچند تمام واقعیت‌های عالم در نظر اکنکار ذهنی هستند، اکیست‌‏ها با چشم بستن بر ایرادهای خود، باورهای دیگر ادیان را ذهنی می‌دانند. 🔷 شاید برخی از ادیان خودساختۀ بشر مصداق گفتۀ اکنکار باشد، اما با کاوشی کوتاه در ادیان آسمانی، بی‏‌اساس بودن این ادعا به اثبات می‌‏رسد. 🔶 به‏‌رغم این‌که بزرگان این آیین در سخنان خود احترام به باورهای دیگران را از اصول مسلّم اخلاقی می‌دانند، به ادیان و باورهایی که تمام بشریّت در طول تاریخ با آن عجین بوده، بی‏‌احترامی‌­های فراوانی می‌‏کنند. 🔷 پال ‏توئیچل در کتاب مشهورش بنیان تمام ادیان و سازمان‏‌های مذهبی را شعور کیهانی می‌داند. وی در برخی از نوشته‌­های خود شعور کیهانی را به ذهن‏‌گرایی تعبیر کرده است. 🔶 باری، آگاهی کیهانی اساس و بنیان تمام سازمان‏‌های مذهبی حاکم بر جهان است که خود به تنهایی منجر به متمدن ‏شدن وجدان عمومی نژادها گردیده و اکنون به‌‏عنوان اقلیت‌های مختلف در تاریخ زندگی بشر سکنا یافته‌‏اند.[3] 3🔻 عقب ‏ماندگی 🔷 گفته می‌‏شود کلیساها، مذاهب صوری و رسمی، فرقه‏‌ها و همۀ گروه‏‌هایی که خود را مکتب‌‏های اسرار معرفی می‌‏کنند، به دوره‌‏های قبل از تکامل و بلوغ فکری بشر تعلق دارند. اکنکار این ادیان را متعلق به دوران طفولیت نژاد بشر بر روی زمین می‌داند.[4] 🔶 البته تاکنون روشن شده است که اکنکار خود را قدیمی‌تر از همۀ ادیان معرّفی می‏‌کند و بسیاری از اصول و باورهایش را نیز برگرفته از علوم باستانی می‌داند؛ از این‌‏روی اکنکار را روش باستانی سفر روح تعریف کرده است. ♦️ نتیجه این‏‌که اگر آموزه‌های ادیانی که پس از اکنکار به‌‏وجود آمده‌اند متعلّق به دوران طفولیت بشر باشند، پس اکنکار باید به دوران نطفه بودن بشر تعلّق داشته باشد! 👇👇👇
4🔻 زمینی ‏بودن ♦️ در نظر پال ‏توئیچل، ادیان و مذاهب یا زمینی هستند و یا کارکردی زمینی دارند. 🔷 وی هر چند اعتراف می‌کند که سخن ادیان، آرام ‏بخش پس از مرگ است، معتقد است آن‏‌ها از آموزش‌هایی که مخصوص جهان‌‏های پایین است بهره می‌برند. وی می‌نویسد: 🔶 «دین، سخن از آرامش پس از مرگ آدمی می‌گوید؛ اما این فقط آموزش‌های جهان پایین است. این سخن حقیقت ندارد اما تنها وعده‏ای برای خشنود نگاه داشتن آدمی است.»[5] 🔷 وی بر این باور است که درنهایت، ادیان ناچارند به نظامی اجتماعی _ اقتصادی تبدیل شوند و مهار اذهان و اجسام آدمیان را به‏‌دست گیرند. هم‌‏چنین بیش‏تر ادیان ریشه در مبانی اقتصادی دوران خود دارند. 🔶 به نظر اکنکار نظام‌های اجتماعی که تا به‏‌حال در جوامع بشری استقرار یافته­‌اند، مذهب را برای پیروان خود فراهم نموده‌­اند.[6] 🔷 اگر شخص منصفی دربارۀ اکنکار به اندازۀ کافی مطالعه کرده باشد و ناسزاگویی‌های این فرقه را در مورد دیگر ادیان و مذاهب بدون ذکر نام ادیان مطالعه کند، اوّلین مصداقی که در ذهنش پیدا می‌‏شود اکنکار است. 🔶 اکنکار که پایه و اساس خود را آرامش بخشی قرار داده است و با تمام وجود درصدد تسخیر قلوب می‌باشد، دیگر ادیان را به این صفات توصیف می‌کند. 5🔻 عدم کارایی معنوی 🔷 فرقۀ اکنکار مدعی است بدون اکنکار هیچ‌‏یک از راه‌‏ها برای رسیدن به خدا کافی نیستند. انسان برای رسیدن به خدا اگر به دیگر ادیان معتقد است باید یا خود را از آن‏‌ها بپیراید و یا در کنار آن به اکنکار بپردازد تا بتواند واصل خدا شود. در غیر این صورت، تمام افرادی که ادّعا دارند خدا را تجربه کرده‌اند وصل نایافته‏‌اند: 🔶 «وصل نایافتگان کسانی هستند که رهایی را به واسطه وصل از طریق ماهانتا دریافت نکرده­‌اند. غسل تعمید و آیین‌های مشابه، شرط کافی برای رستگاری نیستند. پیوستن به هیچ یک از ادیان، فرقه­‌های اسرار و آیینی هم تضمین کنندۀ آزادی معنوی نیست. فقط استادِ حقِّ در قید حیات از این توانایی برخوردار است که روح‌ها را وصل دهد و به نواحی نور برساند.»[7] 6🔻 مادّی‌‏گرایی ادیان 🔷 در نظر اکنکار همۀ ادیان دارای نقطۀ آغاز و پایانند. ادعا بر این است که با بررسی تاریخ نژاد بشر درمی‌یابیم که ادیان بسیاری در طبقۀ فیزیکی وجود داشته‌اند که فقط معدودی از آن‏‌ها بیش از هزار سال دوام آورده‏‌اند. کتاب مقدس ادعایی با بیان مطلب فوق نتیجه می‌گیرد: 🔶 «بنابراین همۀ ادیان دنیا طبیعتی مادّی‌‏گرا دارند و قدرت و خدایی را که نیایش می‌کنند، ناشایسته است. دینی که عوامل اصلی آموزش‌های اک، یعنی استادِ حقِّ در قید حیات، و یا جریان صوتی و نور را به منزلۀ زیربنای خود حفظ نکند، از بقای چندانی برخورداره نیست. ادیانی که این عناصر را در آموزش‌های خود داشته باشند، بسیار اندکند.»[8] 🔷 با مقایسۀ اکنکار و اسلام در عوامل معنوی که آداب فردی هستند و عوامل اخلاقی که آدابی فردی-اجتماعی هستند، به‌‏راحتی می‏‌توان دریافت که کدام‏‌یک از این دو به مادّی‌‏گرایی نزدیک‌‏ترند. ♦️ اکنکار آیینی که حتی کتاب مقدس ادعایی‌اش را برای جذب پول و زنده نگه داشتن آیینش می‌نگارد و حتی از پیروانش حقِّ عضویت دریافت می‌کند و نیز برای مشاوره‏‌هایش از دیگران دلار می‌گیرد، دیگران را به مادّی‏‌گرایی متهم کرده است![9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. شریعت ‏کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 274-275. [2]. اکنکار کلید جهان‏های اسرار، توئیچل، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ دوم، تهران، نگارستان کتاب، 1382، ص 172. [3]. همان، ص 46. [4]. دندان ببر، ترجمه هوشنگ اهرپور،چ پنجم، تهران، نگارستان کتاب و زرین،1381، ص 257. [5]. شریعت‏ کی ‏سوگماد، توئیچل، بی‌تا، دوجلد، ترجمه هوشنگ اهرپور، بی‏جا، ج1، ص 162. [6]. همان، ص 255. [7]. همان، ص 106. [8]. همان، ص 160. [9]. سودای دین داری، عبدالحسین سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 234. https://eitaa.com/antihalghe
Be_Bahaneye_Mahsa.zip
84.29M
💢 سیر نمایشگاهی؛ «به بهانه مهسا» | مناسب برای مدارس، دانشگاهها و مساجد 💠این سری پوسترها باید چاپ(A3) با کیفیت گرفته شود، سپس به ترتیب و به صورت نمایشگاهی در فضایی مناسب عمومی نصب شده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد ✅نسل نوجوان و جوان ما نیاز به بازخوانی اتفاقات اخیر دارند 🙏باتشکر از مهندس ستوده https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 این طوری نیست ما در کارمون اشکال نداشته باشیم اما مگس روی زخم مینشیند... 🔹ای به فدایت شوم حضرت آقا، عمرت هزار سال ﹏﹏⃟🌻﹏﹏ https://eitaa.com/antihalghe
⚠️بدعتِ باور به تناسخ در برخی از فرقه های اسلامی ♦️ اسلام مانند دیگر ادیان بزرگ توحیدی، تناسخ را مردود و باطل می‏‌داند؛ اما فرقه‏‌هایی در اسلام و میان مسلمانان به‏‌وجود آمده‏‌اند که به نوعی به تناسخ قائل شده و از آن دفاع می‏‌کرده‌‏اند. 🔷 ابن‌‏حزم اندلسی در کتاب معروفش به نام «الفصل فی الملل و ألاهواء و النحل» که‏ در سه جلد پرحجم به چاپ رسیده است، طی بحثی با عنوان: «الکلام‏ علی من قال بالتناسخ» از قول شخصی به نام احمد بن حابط نظریه «انتقال‏ ارواح به نوع خود یا به غیر نوع خود» را نقل می‌‏کند.[1] 🔶 ابن حزم از محمدبن‌‏زکریای رازی نیز نقل می‏‌کند که در کتابش موسوم به «ألعلم الالهی» پس از نسبت تناسخ به فرقه «قرامطه» جواز تناسخ و حلول ارواح در صور بهایم و اجساد بهیمیه را مورد تأکید قرار می‏‌دهد. 🔶 ابن حزم خود منکر تناسخ است و آن‏‌را ادعای بدون دلیل و از خرافات‏ می‌‏داند و معتقد است «آن‌‏چه موجب اشتباه فرقه‌‏های اسلامی شده، در آمیختن‏ تناسخ با مسأله ثواب و عقاب و تجسّم اعمال است». 🔷 او معتقد است پیدایش عقیده‏ به تناسخ در میان بعضی فرقه‏‌های اسلامی تحت تأثیر عقاید هندویی و برهمنی بوده‏ است. 🔶 ابن حزم به تأثیر عنصر مانوی در رسوخ عقیده تناسخ در میان مسلمانان نیز تأکید کرده و در پایان بخش مزبور، عقیده به تناسخ را موجب خروج از اسلام و فسق‏ دانسته و آن‌‏را کذب، باطل و خرافه خوانده و معتقد است حتی یک تن از پیامبران‏ نیز در شریعت خود عقیده تناسخ را قبول نکرده است؛ از این رو اعتقاد به آن خروج از شرایع الهیه است.[2] 🔻 عبدالکریم شهرستانی در کتاب مشهورش الملل و النحل‏‏ که به فرقه‏‌شناسی و تاریخ عقاید کلامی اختصاص دارد‏،‏ در یکی از فصول‏ پایانی کتابش بحثی درباره تناسخیه کرده و می‏‌گوید: 🔷 «و گروه تناسخیه از ایشان، به تناسخ ارواح در بدن‏‌ها قائل شدند و به انتقال روح از شخصی به شخصی، و گفتند که هرچه از راحت و نعمت، محنت و مشقت‏[به انسان‏] رسد، جزای فعلی‏ است که در آن بدنِ دیگر، به هم رسانیده بود از نیکی و بدی. 🔶 و زعم ایشان آن است که‏ آدمی همیشه به یکی از دو امر مبتلاست: یا به فعل و یا به جزا، و آن‏‌چه در حال به آن‏ مبتلاست، یا جزای عملی است که پیش‏تر کرده است و یا جزای عملی که منتظر مکافات آن است. و بهشت و دوزخ در همین بدن‏‌هاست. و اعلی علّیین درجه پیغمبری است و أسفل سافلین: درجه حیه است.»[3] ♦️ به‏‌هرصورت به نظر می‌‏رسد اولین گام‌‏های تناسخ در میان مسلمانان بین غُلات یافت شد. فرقه‌‏های مختلف، مثل حارثیه، حربیه و بَیانیه و دیگر فرقه‏‌های غلات، مثل خَطّابیه، راوندیه، جناحیه، مُخَمَّسه و عَلبائیه، نیز به نوع دیگری از تناسخ اعتقاد داشتند. 🔷 آن‏‌ها بر این باور بودند که روح الهی در امامشان تناسخ یافته است.[4] البته شایان ذکر است که این باور در حال حاضر و با توجه به باورهای شرقیان «آواتار» نام گرفته است. ♦️ غیر از غُلات، نام چند تن از معتزلیان که از نظریه‏‌پردازان مهم معتزلی نیستند، در شمار معتقدان به تناسخ آمده است. احمد بن خابِط/حابِط (متوفی 232) و احمد بن ایوب بن بانوش/مانوش و فضل حَدَثی، شاگردان نَظّام، و فرقه حِماریه که به احمد بن خابط منسوب‌‏اند، عبدالقاهر بغدادی و به تبع او ابوالمظفر اسفراینی و ابن‌‏ابی‌‏العوجاء (زندیق مشهور) را هم به فهرست معتزلیان تناسخی افزوده‌‏اند.[5] 🔻پی‌نوشت: [1]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 110. [2]. الفصل فی الملل و الاهواء و النحل، ابن حزم، بیروت، دارالمعرفه، 1986، ج 1، ص 90. [3]. توضیح الملل: ترجمه ملل و النحل، جلالی نائینی سید محمدرضا، اقبال، 1361، ص 435. [4]. المقالات و الفرق، اشعری، سعد بن عبداللّه اشعری، چاپ محمدجواد مشکور، تهران، 1361، ص 26و39و59؛ مقالات الاسلامییّن و اختلاف المصلّین، اشعری، علی بن اسماعیل، چاپ هلموت ریتر، ویسبادن، 1400/1980، ص 6؛ الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی تا، ص 272ـ273. [5]. الفرق بین الفرق، بغدادی، عبدالقاهربن طاهر، چاپ محمد محیی الدین عبدالحمید، بیروت، دارالمعرفه، بی‌تا، ص 273-277؛ کتاب نهایة الاقدام فی علم الکلام، شهرستانی، محمد بن عبدالکریم احمد، چاپ آلفرد گیوم ، قاهره، [بی تا]، ج 1، ص 60ـ62. [6]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 61. https://eitaa.com/antihalghe
⚡️ 🔹کارما یا کرمه یکی از باورهای ادیان شرقی است. بر اساس این اعتقاد اعمال خوب و بد انسان نتیجه ای دارد که او را به زندگی بعدی در این دنیا می کشاند. باور به کارما با اعتقاد به تناسخ درهم تنیده اند. تناسخ یعنی هر کس پس از مرگ دوباره متولد می شود و با جسمی تازه و هویتی دیگر به این جهان می آید تا نتیجه اعمالش را ببیند. 🔸اعمال و نیت های خوب موجب می شود که فرد در زندگی بعد سالم، زیبا و در خانواده ای مرفه و جامعه ای پیشرفته به دنیا بیاید. در مقابل اعمال و نیت های بد، موجب می شود که فرد در شرایط دردناکی به دنیا بیاید، تا مجازات شود. حتی ممکن است انسان بدکار در زندگی بعدی به صورت حیوانات در آید تا بیشتر رنج بکشد. 🔹 وابستگی نداشتن به زندگی موجب می شود که اعمال ما هیچ کارمایی تولید نکند و فرد به طور کلی از چرخۀ زاد و مرگ (تناسخ) رها شود. بسیاری از فلسفه های شرقی بر اساس رسیدن به رهایی (موکشا) پایه گذاری شده اند. آنها می کوشند به نوعی زندگی بی تعلق دست یابند، تا از این طریق دیگر به این دنیا نیایند و بتوانند به جهان های بالاتر راه یابند. 🔸اعتقاد به کارما و تناسخ برای نظام سرمایه داری غرب بسیار جذاب بوده است. هم از این رو به ترویج آن در جهان دامن زده اند. زیرا بر اساس این اعتقاد مردمی که در کشورهای پیشرفته به دنیا می آیند و یا در خانواده های ثروتمند متولد می شوند و به طور کلی افراد ثروتمند و مرفه در واقع انسان های پاکی بوده اند که در زندگی قبلی بسیار خوب زیسته اند و در این دوره از زندگی پاداش نیکی های شان را دریافت می کنند. 🔹 در مقابل مردمی که در کشورهای فقیر و خانواده های محروم به دنیا می آیند و به طور کلی مردمان بی چاره و ضعیف در حال تجربۀ مجازات بدی های شان در زندگی گذشته هستند. 🔸بنابراین هرچه تبعیض و اختلاف طبقاتی در جامعه دیده می شود، کاملا عادلانه است و هیچ ظلمی در کار نیست. افرادی که از تبعیض و فقر رنج می برند، بهتر است که به فکر رهایی خودشان باشند و به جای مبارزه با ثروتمندان و طبقۀ مرفه جامعه، باید بکوشند تا وابستگی ها به زندگی دنیوی را کاهش دهند و به رهایی برسند. 🔹هم از این رو موضوع کارما در عرفان های کاذب نقش پررنگی پیدا کرده است. نظام سلطه می خواهد مردم را با اعتقاداتی نظیر کارما و تناسخ آشنا کند و مفاهیم ارزشمند خودسازی، وارستگی، عرفان و معنویت را بر شالوده ای سلطه پذیرانه تعریف کند. با وجود چنین باورهایی اقشار خودشان را عامل تبعیض و فقر می دانند و افراد ثروتمند را شایستۀ تقدیس می پندارند. 🔸 کارما با عنوان قانون بازتاب، بومرنگ یا عکس العمل امروزه در جامعه ما شیوع پیدا کرده است. البته بعضی از افراد برای اینکه تعارض میان این باور با اعتقادات مذهبی را از بین ببرند، می گویند همه اعمال در همین زندگی نتیجه و بازتابی خواهد داشت و موضوع تولدها و زندگی های دوباره را مطرح نمی کنند. آنها می خواهند رابطۀ کارما و تناسخ را نادیده بگیرند و به این ترتیب موانع ترویج عرفان کاذب و معنویت سلطه پذیرانه را از میان بردارند. 🔹بی تردید یکی از فرصت هایی که خداوند عادل و حکیم برای دیدن نتایج اعمال قرار داده، همین زندگی دنیاست. اما این تمام واقعیت نیست و بسیاری از افراد ممکن است در این زندگی فرصتی برای دیدن پاداش یا مجازات اعمال شان نداشته باشند. بر پایۀ باورهای دینی معاد مهمترین موقعیت برای پاداش و مجازات اعمال است و پاداشت و مجازات آن جهان با نتایج دنیوی اعمال قابل مقایسه نیست. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار بی بدیل قاسم سلیمانی: ولله هرکسی تیر به سمت این نظام انداخت آواره شد... https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری دکتر زرشناس از واقعیتی غیر قابل انکار... ⏪ ریشه اغتشاشات مقصرین اصلی آشوب‌ها 🔸آقایان شورای عالی انقلاب فرهنگی بایست محاکمه و پاسخگو باشند ۲۰۳۰ https://eitaa.com/antihalghe
🎙 | نظم نوین جهانی 🔻 رهبر انقلاب، روز گذشته: علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. نقش ما ایرانی‌ها، جایگاه ما ایرانی‌ها در این نظم جدید چیست؟ این یک سؤال مهم است. حالا این نظم جدیدی که بنده عرض میکنم که نظم کنونی به نظم جدید تغییر پیدا خواهد [کرد]، چیست؟ نمیشود دقیق گفت، نمیشود بدقّت گفت که نظمِ این‌ چنینی است امّا میشود یک خطوطی را ترسیم کرد. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ https://eitaa.com/antihalghe
14010812_42809_192k.mp3
4.75M
🔺️ رسانه KHAMENEI.IR براساس اشاره رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان به تغییر نظم کنونی جهان، کلیپ صوتی «نظم نوین جهانی» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👌✌️🇮🇷 https://eitaa.com/antihalghe
⚠️« یوگا » فقط ورزش و تندرستی تناسب اندام نیست‼️ ♦️ سلامتی جسم و روان یکی از ارکان مهم در زندگی هر فرد می باشد. ارتباط ورزش و تندرستی نیز از مفاهیم پر کاربرد در میان انسان ها است. 🔷 طبق نظر پزشکان افرادی که حدود 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی دارند، 33 درصد کمتر از افرادی که از نظر فیزیکی غیرفعال هستند، در معرض خطر مرگ‌ و میر ناشی از همه علل هستند. 🔶 نکته اینجاست که بعضی از فرقه ها و مکاتب انحرافی از این اقبال عمومی استفاده می‌کنند و خود را مکتبی با محتوای سلامتی و ورزش معرفی می کنند. ♦️ با این ترفند افراد زیادی را جذب فرقه انحرافی خود می کنند. مکتب یوگا یکی از همین فرقه ها می باشد که با معرفی خود به عنوان ورزش تعداد زیادی از افراد را جذب این فرقه کرده است.
♦️ مربیان یوگا با ثبت یوگا در فدراسیون ورزش های همگانی، دلیل مردم پسند و وِجهِ قانونی پیدا کردند. در تمامی استان های ایران هیئت های یوگای استانی تشکیل دادند و زیر چتر ورزش، باشگاه های یوگا را گسترش دادند. 🔻 اما یوگا حقیقت دیگری نیز دارد: 🔷 «بسیاری از غربی هایی که یوگا تمرین می کنند، بیشتر بهره هایی چون سلامتی، آرامش وتعادل روحی-جسمی را مد نظر دارند... با این حال، این بهره ها نسبت به هدف های معنوی و عرفانی یوگا، فرعی شمرده می شود. 🔶 در «اوپانیشادها» که در 500 تا 800 سال پیش از میلاد نوشته شده است، اشاره های بسیار به حرکت های یوگا شده است. مثلاً شویت اشواتر اوپانیشاد بین نخستین ثمره های یوگا و هدف برتر یوگا که همانا یگانگی عرفانی است، تمیز می گذارد.»(1) 🔻 در رابطه با بحث فوق، باید چند نکته را مدّنظر داشت : 1️⃣ ترویج یوگا در عصر حاضر توسط دنیای غرب بوده است. غربیان در عصر مدرن به علت دوری از ادیان توحیدی، خلأ معنوی پیدا کرده اند و دچار بحران های هویتی مرتبط با این خلأ معنوی شده اند، لذا به دنبال پیدا کردن یک مُسکّن آرام بخش، یوگا را توسعه دادند. 2️⃣ بهره های سلامتی و آرامش و تعادل روحی-جسمی اموری فرعی شمرده می شوند. آنچه اصل و اساس یوگا است بحث معنوی و عرفانی معرفی می شود. 3️⃣ هیچ مجمع علمی و آکادمیک، به صورت رسمی ارتباط سلامتی و تندرستی را با یوگا اثبات نکرده است. 4️⃣ خیلی از حرکات یوگا یکجا نشستن و بی حرکت ماندن است لذا فعالیت بدنی نیز حساب نمی آید. ♦️ اما متأسفانه غفلت از این تقسیم بندی یوگا به ورزش و یگانگی عرفانی، باعث خَلط مبحث برای مردم شده است و فرع(ورزش وسلامتی)، به جای اصل(سلوک معنوی و عرفانی) پذیرفته شده است. 🔷 البته مربیان و اهل فن می دانند که اصل چیست، اما بخاطر اینکه در جامعه مذهبی دین دار بتوانند آموزه های خود را گسترش دهند، ورزش (فرع) را پوشش فعالیت خود کرده اند و آگاهانه این دروغ و فریب را گسترش می دهند. 🔻 مربیان یوگا این وجه عرفانی یوگا را اینگونه توضیح می دهند: 🔷 «این متن قدیمی(اوپانیشاد) به روشنی نشان می دهد که یوگی های باستان از ارتقای سلامت جسمی و روحی حاصل انجام تمرین های یوگا (که به شکل سَبُکی، آرامش و تعادل تجربه می شود) آگاه بوده اند. 🔶 اینها بهره مندی هایی است که تقریباً بلافاصله پدیدار می شود(نخستین ثمره ها) اما این تغییرات، نسبت به هدف برتر یوگا که آزادی روحانی و یگانگی عرفانی بین روح فرد (آتمن) و روح جهانی(برهمن)(2) است، فرعی شمرده می شود.»(3) 🔷 کاملاً شفاف و واضح مشخص شد یوگا در حقیقت سلوک معنوی است و هدف از یوگا اتحاد با روح جهانی است. 🔶 اگر واقعاً سلامتی و تندرستی از اثرات یوگا باشند(همانطور که بیان شد از اثرات یوگا نیست) یک امر فرعی و بی اهمیت هستند . 🔷 ولی آنچه مهم و هویت اصلی یوگا است بحث سلوک معنوی برای اتحاد با برهمن (خدای هندوئیسم) است. ♦️ شاید اگر مراجعین به باشگاه های یوگا این حقایق را می دانستند، جذب این فرقه نمی شدند. پی‌نوشت: 1.جیمز هویت، یوگا، ترجمه امید اقتداری، ققنوس، تهران، 1395، ص21 و 22 2.منظور از برهمن خداوند در ادیان توحیدی نیست. بلکه برهمن هستی محض یا خدای نامتشخص معرفی شده است. 3. جیمز هویت، یوگا، ترجمه امید اقتداری، ققنوس، تهران، 1395، ص22 https://eitaa.com/antihalghe
متاسفانه یوگا بطور رسمی در فدراسیون ورزش های همگانی ثبت شده و موسسات آموزشی یوگا مجوز رسمی داشته و این آیین عرفان هندی را به اسم ورزش آموزش می دهند. برای اطلاعات بیشتر کلمه یوگا را در همین کانال سرچ کنید. https://eitaa.com/antihalghe
درس اول - گونه شناسی مدعیان دروغین.mp3
18.65M
‍ ‍ 💠 سلسله جلسات فرقه شناسی 🎙حجة الاسلام استاد محمد شهبازیان 🔹 موضوع: گونه های آسیب 🔸درس اول https://eitaa.com/antihalghe
درس دوم - بستر های گرایش به فرق انحرافی.mp3
27.75M
‍ ‍ 💠 سلسله جلسات فرقه شناسی 🎙حجة الاسلام استاد محمد شهبازیان 🔹 موضوع: بسترهای گرایش به فرق انحرافی 🔸درس دوم https://eitaa.com/antihalghe
♦️‌ ️عبدالحمید رابطه نزدیکی با خاندان آل سعود دارد 🔹‌ خبرگزاری فارس: عبدالحمید در فتنه سال ۸۸ مواضع کاملا تحریک آمیزی در شعله ور کردن آتش فتنه داشت. مواضع وی عموما با هدف تحریک شیعه و سنی در ایران صورت می گیرد به طور مثال همین چند وقت پیش عامل شیوع کرونا در ایران را طلاب چینی جامعه المصطفی معرفی کرده بود. البته عبدالحمید شخصیت محافظه کاری دارد و بارها نشان داده از چرخش مواضعش ابایی ندارد. 🔹‌ نزدیکی عبدالحمید به سعودی‌ها به قدری است که در یکی از این مراسم‌ها به صورت علنی، هدیه‌ای از جانب پادشاه عربستان سعودی به شخص عبدالحمید در زاهدان اعطا شد و شیخ عربستانی عبای سعودی را به تن عبدالحمید نشاند! استقبال از فرستاده پادشاه سعودی در مراسم زاهدان از سوی عبدالحمید به قدری گرم بود که زبان شیخ سعودی از تشکر قاصر بود. 🔹‌ کافی بود معکوس واقعه زاهدان ایران در قطیف عربستان رخ می‌داد و هدیه‌ای از جانب یکی از مراجع تقلید به یکی از روحانیون شیعه عربستان اعطا می‌شد؛ همین یک فقره کافی بود تا آن فرد و خاندانش به جرم رابطه با ایران از سوی نیروهای امنیتی سعودی غارت شوند. هنوز روحانیون شیعه عربستانی اگر سفری به اماکن مذهبی ایران نظیر مشهد داشته باشند؛ به محض بازگشت، اتاق تعزیر استخبارات عربستان در انتظارشان خواهد بود. 🔹‌ امام جمعه سابق اهل سنت بندرعباس در رابطه با آزادی عمل اهل سنت می‌گوید: «هرچه دلمان بخواهد در خطبه می‌گوییم. هیچ مشکلی هم نداریم. به جرات می‌توانم بگویم که از خیلی از کشورهای عربی که خطیب‌شان بالای منبر می‌رود، ما بهتر، قوی‌تر و آزادتر هستیم» 🔹‌ پروژه تخریب و ساخت مجدد مسجد مکّی زاهدان نیز با تامین مالی اعراب خلیج فارس از سوی عبدالحمید در سال ۱۳۸۹ انجام شد. خانه و مغازه‌های منطقه‌ مورد نظر در زاهدان با پول سعودی و امارات خریداری شد و زمین آن در اختیار ساخت مسجد مکی قرار گرفت. طرح ساخت نیز از عبرستان آمد. این سخن گزافه نیست که عبدالحمید در جنوب شرق کشور یک امارت اسلامی برای خود ایجاد کرده و در حال سلطنت است. 🔹‌ جمهوری اسلامی حتی پخش زیارت عاشورا از تلویوزیون را به دلیل جایگاه معاویه لعنت‌الله برای سنّی‌های شرق کشور ممنوع کرده است و طی ۴دهه اخیر برای حفظ وحدت، چشم بر بسیاری از مسائل بست و سعی کرد برخی اخبار رسانه‌ای نشود تا بهانه‌ای به دست تفرقه افکنان شیعه و سنی نیفتد. برخی در واکنش به اظهارات عبدالحمید گفتند: اگر عبدالحمید واقعاً معتقد به آزادی است، از ارتباطات فوق العاده خود با سعودی استفاده کند و اجازه ساخت مقبره برای ائمه شیعه و برگزاری انتخابات با حضور شیعیان عربستان را از بن سلمان بگیرد. https://eitaa.com/antihalghe
🔶 پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب 👈برای آشنایی و شناخت: 🔺تفکرات انحرافی 🔺فرقه های ضاله و خطرناک 🔺جریانات معاند 🔺اخبار و نقد و تحلیل 👈 به کانال پایگاه تخصصی نقد عرفان های کاذب بپیوندید. برای مشاوره درباره آسیب های فرقه و درمان به ای دی ادمین پیام بدید. @f_Mirzaeeyan https://eitaa.com/antihalghe