eitaa logo
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
7.5هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
221 فایل
پایگاه تخصصی مقابله با عرفان های کاذب و دشمن شناسی ارتباط با ادمین: فاطمه میرزاییان، پژوهشگر عرفان های کاذب مسول شبکه کشوری خواهران مجمع فرق و ادیان خاتم الاوصیاء، مدرس حوزه،مشاور،عضو جمعیت بانوان فرهیخته،عضو مجمع مبلغات تهران @f_Mirzaeeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای دکتر حیدری از مرکز تحقیقات دین و سلامت در انتقاد به محمدعلی طاهری پایه گذار عرفان حلقه، سال۱۳۸۹👆👆 موضوع:آقای طاهری اگر تخصص ندارید لطفا ورود نکنید در حیطه سلامت وارد نشوید اگر دوست دارید وارد شوید برای خانواده خود انجام دهید نه برای مردم! پاسخ طاهری : من می روم خارج بازنشسته بشوم😄 دزدی نکردیم که کتاب نوشتیم😳 اگر اشتباه کردیم بزنید قلم پایمان را بشکنید!!! 👌 https://eitaa.com/antihalghe
طاهری در سال 1389 ادعا کرد باز نشسته شده اما در اردیبهشت سال 1399بعد از آزادی از زندان بصورت غیرقانونی از ایران فرار کرد و ساکن کانادا شد، و اکنون در سایت و صفحات مجازی خود مشغول تبلیغ و آموزش عرفان حلقه است و هر کدام از شاگردانش که نقد و اعتراضی به فعالیت هایش می کنند از فرقه اخراج می کند. https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انتشار این کلیپ یک واجب شرعی هست که به گردن تک تک کسانیست که بدستشان میرسد جمهوری آذربایجان با ۸۵ درصد مردم شیعه چه بلایی سرشون اومد چرا با اینکه اکثریت شیعه بودن و بعد از ایران دومین کشور شیعه جهان هستند ولی نتوانستند هیچ کاری بکنند؟؟؟؟؟🤔 حجابشون به زور از سرشون برداشته شد مساجدشون را تخریب کردن شبکه های تلویزیون ممنوع شد که مطالب مذهبی پخش کنند برگزاری مراسم ها و هیئت ها ممنوع شد همجنسگرایی آزاد و علنی شد کاباره ها و مجالس لهو و لعب علنی شد حتی صدور شناسنامه با حجاب را ممنوع کردن هم نابودشان کردن دقیقا همان خوابی که برای ایران و ایرانی دیده اند تمام مردم باید جهت احیای تذکر لسانی با برخورد شایسته و مناسب به میدان بیان و بی‌تفاوت ازکنار بی‌حجابی ها نگذرند...... کوتاهی که این چندساله شده است را الان باید با زحمت زیادی رفع کرد و اگر الان هم مردم کوتاه بیان و عقب بایستند، قطعا ضربه خواهیم خورد تذکر لسانی را هم محدود به حجاب نکنید و در تمام زمینه ها هرکجا منکری را(کم کاری، گران فروشی، تقلب، حق و ناحقی و......) مشاهده کردین تذکر دهید از جمع های فامیلی و دوست و آشنا شروع کنید و در جامعه هم هر بی‌حجابی را دیدین، حتما تذکر دهید البته محترمانه و دوستانه و دلسوزانه ❣❣❣ جهاد تبیین بر همه ما واجب است https://eitaa.com/antihalghe
⛔️اختلالات شخصیتی مدعیان دروغین معنویت ♦️ همه انسانها دچار مشکلاتی در زندگی خود هستند و با تحمل سختی و صبر و خود سازی به زندگی معنوی دست می یابند اما نکته اینجا است که هیچ وقت اساتید معنوی واقعی در مقابل مشکلات شکست نمی خورند. 🔷 آن ها سختی های زندگی را پله های رشد معنوی قرار می دهند ولی اکثر پدیدآورندگان شبه معنویت های جدید در سختی های زندگی شکست خورده و دچار یأس و نامیدی شده اند و مشکلات روحی و روانی برایشان پیش آمده است. 🔶 برای تشخیص اساتید معنوی واقعی از مدعیان دروغین ملاک هایی وجود دارد. یکی از این ملاک ها بررسی شخصیت این افراد و سلوک اجتماعی آنان است. ♦️ فردی که صفات بارز شخصیت او نابهنجار باشد و یا آسیب های روحی و روانی داشته باشد قطعاً فرد مناسبی برای الگو قرار دادن و تبعیت نخواهد بود. ♦️ یکی از ملاک های سنجش صحت یک مکتب، توجه به شخصیت پدیدآورنده آن است. 🔷 مانند اینکه پدیدآورنده دین مسیحیت، شخصیتی فداکار، مردم دوست، زاهد و معنوی بود. 🔶 یا اگر شخصیت پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) را بررسی کنیم می بینیم شخصیتی متواضع، بی توجه به ثروت و مقام های دنیوی، راستگو(مُلقب به محمد امین)، امانت دار و... داشته است. با اینکه فردی «اُمی» بود مکتبش را مکتب دانش و علم معرفی کرده است. زندگی فردی و اجتماعی کاملاً متعادل داشته است تا بدانجا که الگوی رفتاری بسیاری از مردم شده است. 🔷 در عرفان های نوظهور که مدعی ارائه راهکارهای معنوی و جایگزین ادیان هستند نکته بارزی که قابل توجه است، شخصیت خاص پدید آورنده آنان می باشد. 🔶 بدین بیان که خیلی از اوقات، این افراد تعادل روحی و روانی نداشته اند. مثلا «پائولوکوئلیو» یکی از افرادی است که شبه معنویت جدیدی را در قالب رمان ترویج می کند و در بیمارستان روانی بستری شده است: 🔷 «او(کوئلیو) زمانی در یک آسایشگاه یا بهتر بگوئیم در یک بیمارستان روانی بستری بود. و این مسئله نه فقط یک بار بلکه سه بار در سال های 1965، 1966 و 1967 میلادی اتفاق افتاده بود. محل بستری شدنش، آسایشگاه دکتر ایراس در (شهر) «ریو دوژانیرو» بود.»[1] 🔶 یا اینکه این مدعیان دروغین معنویت دنبال ثروت و جایگاه های دنیایی هستند. مثلا «اوشو» یکی دیگر از سردمداران شبه معنویت های جدید در کودکی اوضاع نابسامانی از لحاظ خانوادگی و روانی داشت و در دوران کودکی زندگی فقیرانه ای را طی کرده است . 🔷 اوشو بعد از اینکه فرقه خود را تأسیس می کند و اقبال به او پیدا می شود ثروت زیادی جمع می کند و زندگی اشرافی برای خود مهیا می کند. 🔶 خلأ روحی و شخصیتی که بخاطر بی پولی و فقر ایام کودکی و جوانی در او شکل گرفته بود را با زندگی اشرافی می خواست جبران کند. 🔷 «دبی فورد» یکی دیگر از مدعیان و نویسندگان کسب موفقیت و زندگی معنوی است که در سیزده سالگی بخاطر طلاق پدر و مادر ضربه روحی شدیدی به او وارد می شود و ده سال طول می کشد که این رنج را فراموش کند؛ آنگاه بعد از سال ها ازدواج می کند و سپس طلاق می گیرد. 🔶 وی همچنین سیزده سال به مصرف دارو و مواد مخدر پرداخته است.(link is external)همه انسانها دچار مشکلات و سختی هایی در زندگی خود هستند و با تحمل سختی و صبر و ایثار به خودسازی و زندگی معنوی دست می یابند. 🔷 اما نکته اینجا است که هیچ وقت اساتید معنوی واقعی در مقابل مشکلات شکست نمی خورند. آنها سختی های زندگی را پله های رشد معنوی قرار می دهند. 🔶 ولی اکثر پدیدآورندگان شبه معنویت های جدید در سختی های زندگی شکست خورده و دچار یأس و نامیدی شده اند و مشکلات روحی و روانی برایشان پیش آمده است. 🔷 بعضی به مواد مخدر و مشروبات الکلی و روابط نامشروع پناه برده اند و حتی به خودکشی دست زده اند(محمد علی طاهری در هنگامی که زندان بود، دست به خودکشی ناموفق زد) 🔶 مسئله اینجا است که بعداً همین افراد، این سبک زندگی ناموجه را به عنوان بخشی از زندگی هر فردی به رسمیت می شناسند و آن را نه تنها قبیح نمی دانند بلکه بعضی اوقات، رفتارهای نابهنجار را مقدس می شمارند. 🔷 آیا کسی که شخصیت نامتعادل و ناهنجار داشته است و الان رفتارهای گذشته را رد نمی کند و آموزه هایش بر همان شخصیت غلط است، قابل تأیید است❓ 🔶 اگر بپذیریم که اشتباهات گذشته را هم کنار گذاشته اند، نمی شود تاثیر این سبک زندگی غلط را بر روح و اندیشه و آموزه های فعلی آنان منکر شد.قطعاً انسان عاقل چنین افرادی را به عنوان الگو نمی پذیرد. ♦️ در حالی که افراد دیگری که شخصیتی سالم و نمونه دارند آموزه های عقلانی و اخلاقی برای مردم ارایه می دهند و ترجیح با این افراد است. 🔻پی‌نوشت:1. پائولو کوئلیو، ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد، ترجمه میترا میر شکار سیاهکل، انتشارات افراز، تهران، ص 25 https://eitaa.com/antihalghe https://eitaa.com/ferghe_mavara
🔹تبدیل جاذبه به دافعه توسط تشیع لندنی اندیشه و تفکر ، ایده‌ای در راستای پروژه شیعه هراسی است که با تبلیغات بسیار گسترده و وسیع در سطح جهان و با بهره‌مندی از شیعیان، چهره‌ای زشت و خشن از تشیع، نزد ملل و ادیان جهان به نمایش گذاشته و به تخریب چهره شیعه پرداخته است. این کار، جاذبه شیعه را کم کرده و مانع از نشر مبانی در جهان می‌شود. مطالعه متن کامل 👉 https://eitaa.com/antihalghe @faran_news
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا» 👈🏼موضوع: بررسی لایحه عفاف و حجاب 🔰صوت کامل گفت‌وگو با: 👤دکتر مهدی جمشیدی، عضو هیات علمی دانشگاه 👤دکتر مهدی حاجی ملاعلی، حقوقدان ◽️ دوشنبه ٢٢ خرداد ١۴٠٢ https://eitaa.com/antihalghe
پاسخ به بزرگ‌ترین خدا ناباور در کتاب خدای داوکینز 🔹 کتاب «خدای داوکینز» اثر الیستر ای. مک گراث با ترجمه میثم توکلی بینا است که در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ۴۱۶ صفحه تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه روانه بازار نشر شد. داوکینز در طول سال‌های اخیر که شهرت یافته است، بر چهار پایه علم ایستاد و نظریه تکامل را دستاویزی برای انکار خدا قرارداد؛ رویه‌ای که کم‌تر میان دانشمندان تجربی سابقه داشت. 🔹 مترجم در مقدمه این اثر آورده است: این کتاب ما را از بسیاری نوشته‌ها در نقد و بررسی آرایه داوکینز بی‌نیاز می‌کند. از سوی دیگر در بازار نشر ایران، کتاب فارسی علمی و مناسبی در باب نقد و بررسی آرای داوکینز نیافتیم و این اثر می‌تواند چنین شکافی را کمتر کند. https://eitaa.com/antihalghe @ferghenews_com
⚠️التقاط میان معنویت هاوایی و عرفان اسلامی ممکن نیست هواپونوپونو؛ از بومیان هاوایی تا جو ویتالی❗️ ایران در سال‌های اخیر محل فعالیت افرادی بوده است که می‌کوشند هواپونوپونو را به‌عنوان روشی اسلامی ارائه نمایند. آنها می‌خواهند توبه و استغفار را با روش هواپونوپونو تطبیق دهند و توبه را به این نام معرفی نمایند‼️
هواپونوپونو روشی است که این روزها از آن به‌عنوان راهکاری برای رسیدن به آرامش، شفابخشی و پاک‌سازی یاد می‌شود و از سوی افراد مختلفی در کشور ترویج می‌شود. Hoʻoponopono، در اصل یک سنت قبیله‌ای برای بخشش و شفایابی بوده که در بین بومیان هاوایی رواج داشته است. pono یعنی خوبی، فضیلت و رفاه. پیشوند hoʻo  این واژه را به فعل تبدیل می‌کند؛ بنابراین عبارت ”Hoʻoponopono”  به معنای اصلاح کردن، برقراری خیر و فضیلت، دوباره نظم بخشیدن و پاک‌سازی روان است. قبایل بومی در جزایر هاوایی اعتقاد دارند که خطاهای فرد (به زبان محلی hara) باعث بیماری می‌شود و برای درمان بیماری باید طلب بخشش کرد. برخی از آنان معتقدند که خطاها، خدایان را خشمگین می‌کند یا ارواح شریر و خدایان بدخواه را جلب می‌کند. افراد این قبایل برای طلب بخشش و شفابخشی، آیین هواپونوپونو را برگزار می‌کنند. در این آیین، اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و با اعتراف و طلب بخشش سعی می‌کنند که مشکل را برطرف نمایند. پنهان کردن و مخفی نمودن خطا، آن را نیرومند می‌سازد و اعتراف کردن موجب از بین رفتن نیروی گناه می‌شود. آیین هواپونوپونو معمولاً توسط عضو ارشد خانواده انجام می‌شود. اگر بزرگ‌تر خانواده به هر علتی نتواند این برنامه را اجرا کند، از یک شخص خارجی محترم کمک می‌گیرند. برنامه با دعا آغاز می‌شود؛ سپس مشکل پیش آمده مطرح می‌گردد؛ آنگاه تخلفی که ممکن است سبب آن باشد، مورد بحث قرار می‌گیرد. از اعضای خانواده انتظار می‌رود که اگر خطایی داشته‌اند که در بروز مشکل نقش داشته، بیان کنند. البته اعتراف اعضا به‌عنوان همکاری جمعی برای حل مشکل انجام می‌شود، نه به‌عنوان مقصری که بخواهد مجازات شود. یک یا چند دوره سکوت برای تأمل در احوال درونی، احساسات و آسیب‌ها داده شود. احساسات همه تصدیق می‌شود، سپس اعتراف و بخشش صورت می‌گیرد. در مواردی این مراسم با جشن تشریفاتی همراه شده است. از نظر این قبایل بومی، بیشترین علت بیماری‌ها رفتار نادرست جنسی یا عصبانیت است. برخی از بومیان اظهار کرده‌اند که اگر سه روز عصبانی باشی، بیماری فرامی‌رسد. تجمّع خطاها موجب بیماری‌های مهلک می‌شود و ممکن است فرد خطاکار را بکشد. آنان معتقدند که گناه پدر بر دوش فرزند خواهد افتاد و اگر کودکی بیمار باشد، والدین مشکوک به گناهکاری هستند. در باور آنان انباشت خطاها موجب اختلال در اجتماع یا بروز بلایای طبیعی می‌شود، همچنین هماهنگی دوباره در خانواده و اجتماع یا نظم و آرامش در طبیعت، با اعتراف و عذرخواهی برقرار می‌گردد؛ لذا گفته شد که این آیین که هواپونوپونو نامیده می‌شود، به معنای اصلاح کردن و دوباره نظم بخشیدن است.
⛔️هواپونوپونو مدرن در اواخر قرن ۲۰، دادگاه‌ها در هاوایی دستور دادند که بزهکاران نوجوان و بزرگسال، برای حل اختلافات، با بزرگ‌ترهای خانواده هواپونوپونو کار کنند. برخی از پزشکان بومی هاوایی هم به مشتریانی که می‌خواستند به پزشک خانواده مراجعه کنند، این روش را توصیه می‌کردند. «مورنا سیمئونا» یکی از بومیان هاوایی است که این روش را به صورتی مدرن درآورد. او معتقد بود که لازم نیست هواپونوپونو را به‌صورت گروهی انجام دهیم، بلکه به طور فردی می‌توان از آن استفاده کرد. به این ترتیب این کار به روشی برای خودیاری و حل مسائل شخصی تبدیل شد. البته او سمینارهایی با نام «اقیانوس آرام» برای پاک‌سازی برگزار می‌کرد و به افراد کمک می‌کرد تا خطاها و اشتباهات را با نور خالص جایگزین کنند. سیمئونا تحت تأثیر فلسفۀ هندی، کارما و تناسخ‌های گذشته را ریشۀ مشکلات دانست و هدف هواپونوپونو را آزادکردن تجارب ناخوشایند و منفی در تناسخ‌های گذشته و رفع آسیب‌ها از «بانک‌های حافظه» عنوان کرد. او معتقد بود که «شما خالق شرایط زندگی خود هستید» و خودتان می‌توانید آن را تغییر دهید. از نگاه او پاک‌سازی لازمۀ گسترش آگاهی و تغییر از درون است. «جو ویتال» و افرادی دیگر پس از سیمئونا این روش را به سلیقۀ خودشان تغییر دادند و مانترا(ذکر)هایی را به آن وارد کردند. آنها بر چهار مانترای اصلی تأکید داشتند که عبارت‌اند از: «من تو را دوست دارم»؛ «متأسفم»؛ «لطفاً مرا ببخش»؛ «متشکرم». این مانتراها کمک می‌کنند که خود را پاک‌سازی کنید و به حالت صفر یا هیچ‌هویتی برسید؛ حالتی که دیگر هیچ خطایی در ذهن و حافظه باقی نمانده و ریشۀ همۀ مشکلات و بیماری‌ها بیرون ریخته شده است.