eitaa logo
نقد اندیشه کافران
912 دنبال‌کننده
81 عکس
18 ویدیو
2 فایل
این کانال به شبهات و شایعات اسلام ستیزان پاسخ می دهد
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ بسیاری از افراد ادعای مسلمانی دارند اما هیچ شباهتی به پیامبر اسلام (ص) ندارند. 🌐 llli.ir/6075 💥 حضرت محمد (ص) : أَلَا أُخْبِرُكُمْ بِأَبْعَدِكُمْ مِنِّي شَبَهاً قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الْفَاحِشُ الْمُتَفَحِّشُ الْبَذِي‏ءُ الْبَخِيلُ الْمُخْتَالُ الْحَقُودُ الْحَسُودُ الْقَاسِي الْقَلْبِ الْبَعِيدُ مِنْ كُلِّ خَيْرٍ يُرْجَى غَيْرُ الْمَأْمُونِ مِنْ كُلِّ شَرٍّ يُتَّقَى آيا به شما بگويم كه شما به من كيست؟ گفتند: آرى اى رسول خدا! فرمودند: دشنام گو و بى پروا از شنيدن دشنام، بخيل خودپسند، كينه توز، حسود، سنگدل، و كسى كه هيچ اميدى به خيرش و امانى از شرش نيست. 📚 مرآة العقول، ج ١٠، ص ٧٩ {حدیث کالصحیح} 🌐 https://goo.gl/deik4b @Antikafaar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمید علیمی @Antikafaar
💥 گریه بر امام حسین علیه السلام 💠 امام صادق (ع) : كُلُّ الْجَزَعِ وَ الْبُكَاءِ مَكْرُوهٌ مَا خَلَا الْجَزَعَ وَ الْبُكَاءَ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ « هر بى‌تابى و گريه‌اى مكروه است مگر بى‌تابى و گريه براى شهادت حسين عليه السلام » 📘 مجلسی، جلاء العیون، ص ۵۲۱، {سند صحیح} 🌐 jvan.me/1wQ8 📚 الشعائر الحسينية، ج ١، ص ٢۶٠ {سند صحیح} 🌐 yon.ir/sczPu 💠 امام صادق (ع) : إِنَّ الْبُكَاءَ وَ الْجَزَعَ مَكْرُوهٌ لِلْعَبْدِ فِي كُلِّ مَا جَزِعَ مَا خَلَا الْبُكَاءَ عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (عليه السلام) فَإِنَّهُ فِيهِ مَأْجُورٌ جزع نمودن و گریه کردن براى بنده در تمام امور مکروه و ناپسند است مگر گریستن و جزع کردن بر حسین بن علىّ علیهما السّلام زیرا در آن اجر و ثواب وجود دارد. 📚 الشعائر الحسينية، ج ١، ص ٢۶٠ {سند صحیح} 🌐 yon.ir/WjfnL 📚 كامل الزيارات، ج ۱، ص ۱۰۰ 🌐 yon.ir/HTtc2 💠 امام رضا (ع) : «إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا» «روز حسين پلكهاى چشم ما را زخم كرده و اشک ‌هاى ما را ريزان نموده است» 📚 مناقب لابن شهرآشوب، ج ۴، ص ٨۶ 🌐 yon.ir/b7xRH @Antikafaar
💥 گریه پیامبر (ص) بر امام حسین (ع) [ از منابع اهل سنت ] أَخْبَرَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الْجَوْهَرِيُّ بِبَغْدَادَ، ثنا أَبُو الْأَحْوَصِ مُحَمَّدُ بْنُ الْهَيْثَمِ الْقَاضِي، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ مُصْعَبٍ، ثنا الْأَوْزَاعِيُّ، عَنْ أَبِي عَمَّارٍ شَدَّادُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ أُمِّ الْفَضْلِ بِنْتِ الْحَارِثِ، أَنَّهَا دَخَلَتْ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَتْ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنِّي رَأَيْتُ حُلْمًا مُنْكَرًا اللَّيْلَةَ، قَالَ: «مَا هُوَ؟» قَالَتْ: إِنَّهُ شَدِيدٌ، قَالَ: «مَا هُوَ؟» قَالَتْ: رَأَيْتُ كَأَنَّ قِطْعَةً مِنْ جَسَدِكَ قُطِعَتْ وَوُضِعَتْ فِي حِجْرِي، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «§رَأَيْتِ خَيْرًا، تَلِدُ فَاطِمَةُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ غُلَامًا، فَيَكُونُ فِي حِجْرِكِ» فَوَلَدَتْ فَاطِمَةُ الْحُسَيْنَ فَكَانَ فِي حِجْرِي كَمَا قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَدَخَلْتُ يَوْمًا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَوَضَعْتُهُ فِي حِجْرِهِ، ثُمَّ حَانَتْ مِنِّي الْتِفَاتَةٌ، فَإِذَا عَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تُهْرِيقَانِ مِنَ الدُّمُوعِ، قَالَتْ: فَقُلْتُ: يَا نَبِيَّ اللَّهِ، بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي مَا لَكَ؟ قَالَ: «أَتَانِي جِبْرِيلُ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ، فَأَخْبَرَنِي أَنَّ أُمَّتِي سَتَقْتُلُ ابْنِي هَذَا» فَقُلْتُ: هَذَا؟ فَقَالَ: «نَعَمْ، وَأَتَانِي بِتُرْبَةٍ مِنْ تُرْبَتِهِ حَمْرَاءَ» ام فضل دختر حارث خدمت رسول خدا (ص) رسيد و عرض كرد : يا رسول الله ديشب خواب بدی ديدم. حضرت فرمودند : چه خوابی ديدی؟ گفت : خواب بدی بود. مانند اين كه قطعه ای از جسدتان را بريديد و در آغوش من گذارديد. رسول الله (ص) فرمود : خير است. فاطمه - إن شاء الله - فرزندی به دنيا می آورد و او را در آغوش تو قرار می دهد. بعد از مدتی فاطمه حسين را به دنيا آورد و همان گونه كه پيامبر فرموده بود در آغوش من قرار گرفت. تا اين كه روزی خدمت حضرت رسيدم و حسين را در آغوش آن حضرت گذاردم؛ حضرت به من التفاتی نمود و چشمانش پر از اشك گرديد. عرض كردم: يا نبی الله پدر و مادرم فدايتان چه شده است؟ حضرت فرمود: جبرئيل عليه الصلاه والسلام نزد من آمد و مرا با خبر ساخت كه امت من به زودی اين فرزندم را می كشند، عرض كردم: همين حسين را؟ فرمودند: آری و اين هم مقداری از خاك و تربت سرزمين [كربلاء] است. 📚 المستدرك على الصحيحين، ج ۳، ص ۱۹۴ 🌐 yon.ir/hwDuv حاكم بعد از نقل اين روايت می گويد: هذا حديث صحيح علي شرط الشيخين ولم يخرجاه. اين حديث شرايط صحت را نزد شيخين [بخاری و مسلم] دارا هستند ولی آن دو اين روايت را نياورده اند. @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فضیلت گریه و حزن بر مصائب اهل بیت (ع) حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ إِسْحَاقَ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْهَمْدَانِیُّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ فَضَّالٍ عَنْ أَبِیهِ قَالَ قَالَ الرِّضَا ع مَنْ تَذَکَّرَ مُصَابَنَا وَ بَکَى لِمَا ارْتُکِبَ مِنَّا کَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ ذُکِّرَ بِمُصَابِنَا فَبَکَى وَ أَبْکَى لَمْ تَبْکِ عَیْنُهُ یَوْمَ تَبْکِی الْعُیُونُ وَ مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً یُحْیَا فِیهِ أَمْرُنَا لَمْ یَمُتْ قَلْبُهُ یَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ ... قَالَ الرِّضَا ع مَنْ لَمْ یَقْدِرْ عَلَى مَا یُکَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ فَلْیُکْثِرْ مِنَ الصَّلَوَاتِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فَإِنَّهَا تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْماً وَ قَالَ ع الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ تَعْدِلُ عِنْدَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏ التَّسْبِیحَ وَ التَّهْلِیلَ وَ التَّکْبِیر. امام رضا (ع) فرمودند : كسى كه مصيبت‌هايى را كه بر ما وارد شده به ياد آورد و بر آن گريه كند، در قيامت همراه ما خواهد بود. كسى كه به ياد مصايب ما گريه كند و ديگران را بگرياند چشمان او گريان نخواهد شد روزى كه همه چشمها گريانند، و كسى كه در جلسه‌اى بنشيند كه در آن جلسه امر ما احيا و برپا داشته مى‌شود دل او نمى ‌ميرد در روزى كه دلها مى‌ميرند ... امام رضا (ع) فرمودند : هر که توانا بر کفاره گناهانش نیست بسیار صلوات بر محمد و آل محمد فرستد که گناهان را کاملا ویران می کند. امام رضا (ع) فرمودند : صلوات بر محمد و آل محمد نزد خداى عز و جل برابر با تسبیح و تهلیل و تکبیر است‏. 📚 الأمالي، ج ۱، ص ۱۳۱ 🌐 jvan.me/1E3j ▫️اسکن روایت: 🌐 jvan.me/1E8k ✍🏽 وضعیت راویان در سند روایت : 1⃣ محمد بن ابراهیم بن اسحاق الطالقانی شیخ صدوق از وی روایت زیادی دارد و بر وی ترحم و ترضی کرده است. 📚 منتهى المقال في أحوال الرّجال، ج ۵، ص ۲۸۵ 🌐 jvan.me/1E6x 2⃣ احمد بن محمد الهمدانی : ثقه 📚 رجال النجاشي، ج ۱، ص ۹۴ 🌐 jvan.me/1E5C 3⃣ علی بن الحسن بن علی بن فضال : ثقه 📚 رجال النجاشی، ج ۱، ص ۲۵۷ 🌐 jvan.me/1E5A 4⃣ الحسن بن علی بن فضال : ثقة 📚 رجال الطوسي، ج ۱، ص ۳۵۴ 🌐 jvan.me/1E5B @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 لکه های کبودی بر پشت امام حسین (ع) قالَ عُمَرُ [بنُ سَعدٍ] : مَن يوطِئُ الخَيلَ صَدرَهُ ؟ فَأَوطَؤُوا الخَيلَ ظَهرَهُ وصَدرَهُ ، ووَجَدوا في ظَهرِهِ آثارا سودا ، فَسَأَلوا عَنها ، فَقيلَ : كانَ يَنقُلُ الطَّعامَ عَلى ظَهرِهِ فِي اللَّيلِ إلى مَساكِنِ أهلِ المَدينَةِ عمر [بن سعد] گفت : چه كسى اسب بر سينه او (حسين) مى دوانَد ؟ آنان بر پشت و سينه ايشان، اسب دواندند و در پشت ايشان، لكّه هاى كبودى يافتند چون در اين باره پرسيدند، گفته شد : او بر پشت خود، شبانه، گندم به درِ خانه بينوايان مدينه مى برد 📚 تذكرة الخواص، ج ١، ص ٢٢٨ 🌐 yon.ir/vxRce @Antikafaar
💥 اندر احوالات بیماران بی عقل یک بار به شیعیان ایرانی معترض میشوند که چرا پلاستیک آب معدنی در مسیر راهپیمایی اربعین میریزند بار دیگر اعتراض می کنند که چرا ایرانی ها اقدام به جمع آوری همان زباله ها در مسیر اربعین میکنند ! ⁉️ اینها احمق نیستند ؟ @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 تلاوت زیبای سوره بلد 💥 شنیدن قرآن کریم و سلامت روانی Impact of Quran in Treatment of Psychological Disorder and Spiritual Illness. results of effectiveness factor came after ability and willingness، gave result of 92.6% for those who support contention that Quran has a significant healing influence. some of the patients who regularly attended Quranic therapy sessions have been successfully cured, 81.8% of sample believe Quranic therapy sessions support their health needs 🔬تاثیر قرآن بر درمان اختلالات روانی و بیماریهای روحی نتایج بدست آمده تا 92.6% تایید کننده آن است که قرآن تاثیر شفا بخشی قابل توجهی دارد. بسیاری از بیمارانی که بطور منظم در جلسات قرآن درمانی شرکت کرده‌اند، درمان بسیار موفقیت‌ آمیزی داشته اند تا جایيکه 81.8% این افراد معتقدند قرآن درمانی باعث دستیابی به سلامتشان شده است. این تحقیق بطور عملی ثابت کرده صدای قرآن، درمانی موثر برای افرادیست که از مشکلات روحی و روانی رنج می برند. 📘 پاب ‌مد 🌐 jvan.me/1EGY 📘 اسپرینگر 🌐 jvan.me/1EGZ @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ We cannot even make a wing of a gnat at the perfection our creator gas made 🖋"ما حتی نمی‌توانیم بال یک مانند آنچه خالقمان آفریده است، خلق کنیم" 👤پرفسور لاورنس براون ═════════┅┄‌ يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ لَن يَخْلُقُوا ذُبَاباً وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئاً لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ(حج، ۷۳)  📜اى‌ مردم ! مثلى زده شده، پس به‌ آن گوش فرا دهيد، همانا كسانى كه بجاى خداى يكتا مى‌خوانيد، هرگز نمى‌توانند ‌بيافرينند هر چند براى اين كار اجتماع كنند، و اگر آن مگس چيزى از آنان بربايد، نمى‌توانند از او بازستانند، طالب و مطلوب هر دو ناتوانند! @Antikafaar
💥 صفات احمق 💠 امام علی عليه السلام : الأحمَقُ إنِ اسْتُنبِهَ بجَميلٍ غَفَلَ، و إن اسْتُنْزِلَ عن حَسَنٍ نَزَلَ، و إن حُمِلَ على جَهْلٍ جَهِلَ، و إنْ حَدّثَ كَذبَ، لا يَفْقَهُ، و إنْ فُقِّهَ لا يَتَفَقّه احمق را اگر به كار خوبى متوجّه كنى، غافل مى شود، اگر بخواهى از نيكى دست بكشد، دست مى كشد، اگر به نادانى وادارش كنى، در پى نادانى مى رود، چون سخن گويد، دروغ به زبان آورد، فهم ندارد و اگر هم به او تفهيم كنى، نمى فهمد. 📚 الخصال، ج ۱، ص ۱۱۶ 🌐 jvan.me/1DRt 💠 امام على عليه السلام : الأحْمقُ لا يَحسُنُ بالهَوانِ آدم احمق، با تحقير و خوارى هم درست نشود. 📚 عيون الحكم و المواعظ، ج ۱، ص ۵۳ 🌐 jvan.me/1F4i @Antikafaar
💥 امام صادق (ع) : «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُ الَّذِي إِذَا غَضِبَ ، لَمْ يُخْرِجْهُ غَضَبُهُ مِنْ حَقٍّ ؛ وَإِذَا رَضِيَ ، لَمْ يُدْخِلْهُ رِضَاهُ فِي بَاطِلٍ ؛ وَإِذَا قَدَرَ ، لَمْ يَأْخُذْ أَكْثَرَ مِمَّا لَهُ» . «مؤمن كسى است كه اگر غضب كند، غضبش او را از حق خارج نمى‌كند. و اگر راضى شود، رضايش او را در باطل وارد نمى‌كند. و زمانى كه قدرت پيدا كند، بيش از حق خود را نمى‌گيرد.» 📚 مرآة العقول، ج ٩، ص ٢۴١ {حدیث صحیح} 🌐 https://goo.gl/YXpJX6 📜 روایات بیشتر : 🌐 http://bit.ly/2OlXLoQ @Antikafaar
❤️❤️
💥 ساده زیستی امام علی (ع) بالبصرة، و قد دخل على العلاء بن زياد الحارثي- و هو من أصحابه- يعوده، فلمّا رأَى سعة داره قال: مَا كُنْتَ تَصْنَعُ بِسِعَةِ هذِهِ الدَّارِ فِي الدُّنْيَا وَ أَنْتَ إِلَيْهَا فِي الْآخِرَةِ كُنْتَ أَحْوَجَ؟ وَ بَلَى إنْ شِئْتَ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ: تَقْرِي فِيهَا الضَّيْفَ، وَ تَصِلُ فِيهَا الرَّحِمَ، وَ تَطْلِعُ مِنْهَا الْحُقُوقَ مَطَالِعَهَا، فَإِذَا أَنْتَ قَدْ بَلَغْتَ بِهَا الْآخِرَةَ. فقال له العلاء: يا أَميرالمؤمنين، أشكو إِليك أَخي عاصمَ بنَ زياد. قال: و ما له؟ قال: لبِس الْعَبآءَةَ و تَخَلَّى عن الدنيا. قال: عَلَيَّ به. فَلَمَّا جَآءَ قال: يَا عُدَيَّ نَفْسِهِ! لَقَدِ اسْتَهَامَ بِكَ الْخَبِيثُ! أَمَا رَحِمْتَ أَهْلَكَ وَ وَلَدَكَ أَتَرَى اللَّهَ أَحَلَّ لَكَ الطَّيِّبَاتِ، وَ هُوَ يَكْرَهُ أَنْ تَأْخُذَهَا! أَنْتَ أَهْوَنُ عَلَى اللَّهِ مِنْ ذلِكَ! قال: يا أَميرالمؤمنين، هذا أَنْتَ في خُشُونَةِ مَلْبَسِكَ وجُشُوبَةِ مأكَلِكَ! قال: وَيْحَكَ، إِنِّي لَسْتُ كَأَنْتَ، أِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ عَلَى أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ يُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ، كَيْلَا يَتَبَيَّغَ بِالْفَقِيرِ فَقْرُهُ! امام عليه السلام در «بصره» به عيادت «علاء بن زياد» كه از يارانش بود رفت‌ و چون چشمش به خانه وسيع او افتاد فرمود : اين خانه با اين وسعت را در اين دنيا براى چه مى‌خواهى؟ با اين كه در آخرت به آن نيازمندترى! آرى، مگر اين كه بخواهى به اين وسيله به آخرت برسى، يعنى مهمانى كنى و مهمانان را در آن گرامى دارى، صله رحم نمايى و بدين وسيله حقوق (لازم خود را) اظهار كرده به مورد خود قرار دهى! كه در اين صورت با اين خانه به آخرت نائل شده‌اى! علاء گفت: اى اميرمؤمنان! از برادرم «عاصم بن زياد» پيش تو شكايت مى‌آورم. فرمود: مگر چه كرده؟ «علاء» پاسخ داد : عبايى پوشيده و از دنيا كناره گرفته است. امام عليه السلام فرمود : حاضرش كنيد. هنگامى كه آمد به او فرمود : اى دشمنك جان خود! شيطان در تو راه يافته و هدف تير او قرا گرفته‌اى! آيا به خانواده و فرزندانت رحم نمى‌كنى؟ تو خيال مى‌كنى خداوند (به ظاهر) نعمتهای پاکیزه را بر تو حلال كرده، امّا (در واقع) دوست ندارد كه از آنها استفاده كنى؟! تو در پيشگاه خداوند بى ارزشتر از آنى كه بدين گونه با تو رفتار كند! «عاصم» گفت : اى اميرمؤمنان! امّا تو خود با اين لباس خشن و آن غذاى ناگوار به سر مى‌برى (در حالى كه پيشوا و امام ما هستى؟ و بر ما لازم است به تو اقتدا كنيم). فرمود: واى بر تو! من مثل تو نيستم (وظيفه من غير از شماست) خداوند بر پيشوايان حق و عدالت واجب شمرده كه بر خود سخت گيرند و همچون طبقه ضعيف مردم باشند، تا ندارى فقير او را به هيجان نياورد كه سر از فرمان خداوند بر تابد. 📗 خطبه ٢٠٩ نهج البلاغه @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عدالت در حکومت امام علی (ع) 💠 🔳 امام صادق (ع) : لمّا وَلي عليٌّ عليه السلام صَعِدَ المِنبرَ، فحَمِد اللّه ُ و أثنى عليه، ثمّ قالَ :إنّي وَ اللّه لا أرْزؤكُم مِن فَيئكُم دِرهَما ما قامَ لي عِذْقٌ بيَثرِبَ، فليَصدُقكُم أنفسُكُم؛ أ فتَرَوني مانِعا نَفسي و مُعطيكُم؟! فقامَ إلَيهِ [ أخوهُ] عَقيلُ فقالَ لَه : و اللّه ِ لتَجعَلُني و أسوَدَ بالمدينَةِ سَواءً ! فقالَ : اجلِسْ، أ ما كانَ ههُنا أحَدٌ يَتَكلَّمُ غيرُكَ ؟ و ما فَضلُكَ علَيهِ إلاّ بِسابِقَةٍ أو تَقوى امام على عليه السلام هنگامى كه خلافت را به عهده گرفت بالاى منبر رفت، بعد از حمد و ثناى خداوند فرمود : به خدا قسم تا وقتى حتى یک درخت خرما در مدینه دارم، از بودجه شما مصرف نمی کنم. (اكنون) صادقانه بينديشيد. آيا فكر مى كنيد من كه خودم را محروم مى كنم به شما [بيشتر از حقّتان] عطا مى كنم ؟! در اين هنگام عقيل {برادرِ امام} برخاست و گفت : بخدا قسم مرا با سياهى از سياهان مدينه يكسان قرار مى دهى؟ حضرت فرمود : بنشين، كس ديگرى غير تو در اين جا نبود كه سخن بگويد؟! تو را بر آنان برترى نيست مگر به سابقه ايمان يا تقوا ! 📚 مرآة العقول، ج ٢۶، ص ٧٢ {حدیث حسن} 🌐 https://goo.gl/obbHSU @Antikafaar
به ابوسعيد ابوالخير، گفتند : فلانی قادر است پرواز کند، گفت: اين که مهم نيست، مگس هم می پرد. گفتند: فلانی را چه ميگویی..؟؟ روی آب راه ميرود..!! گفت: اهميتی ندارد، تکه ای چوب نيز همين کار را می کند. گفتند: پس از نظر تو شاهکار چيست..؟؟ گفت: اين که در ميان مردم زندگی کنی ولی هيچگاه به کسی زَخم زبان نزنی، دروغ نگویی، کلک نزنی ، دلی نشکنی، از اعتماد کسی سوء استفاده نکنی و کسی را از خود ناراحت نکنی. اين شاهکار است...!! @Antikafaar
💥 امام صادق (ع) : إذا رَأَيتَ الحَقَّ قَد ماتَ وذَهَبَ أهلُهُ ... ورَأَيتَ المَنابِرَ يُؤمَرُ عَلَيها بِالتَّقوى ولا يَعمَلُ القائِلُ بِما يَأمُرُ ... فَكُن عَلى حَذَرٍ، وَاطلُب إلَى اللّهِ عز و جل النَّجاةَ 🌐 jvan.me/1sbx هر گاه ديدى كه حق مُرده و اهلش از بين رفته اند ... و ديدى كه بالاى منبرها به پرهيزگارى فرمان مى دهند، امّا گوينده بِدانچه فرمان مى دهد، عمل نمى كند ... آن هنگام، هوشيار باش و از خداوند عز و جل نجات بطلب 📚 مرآة العقول، ج ٢۵، ص ٨٢ ـ ٨۴ {حديث حسن} 🌐 http://bit.ly/2qI2yag @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
" شاهكار تقسیم بندی انسانها " آنکس که بداند و بخواهد که بداند خود را به بلندای سعادت برساند... آنکس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند ... آنکس که بداند و نداند که بداند با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند ... آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به مقصد برساند ... آنکس که نداند و بخواهد که بداند جان و تن خود را ز جهالت برهاند ... آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند ... آنکس که نداند و نخواهد که بداند حیف است چنین جانوری زنده بماند...! ( ابن یمین فریومدی) . . 📌 بیت آخر، شما را یاد چه کسانی می اندازد؟ وَ ما يَسْتَوِي الْأَعْمي‏ وَ الْبَصيرُ وَ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ لاَ الْمُسي‏ءُ قَليلاً ما تَتَذَکَّرُون غافر_ َ۵٨ و هرگز ( جاهل ) نابینا و شخص ( عالم ) بینا یکسان نیستند و هم آنان که ایمان آورده و نیکوکار شدند ( نزد خدا ) با ( کافران ) بدکردار مساوی ( در درجات آخرت ) نیستند، لیکن بسیار کم این حقیقت را متذکر می شوید. @Antikafaar
💥 شایعهٔ بیشرمانهٔ بی دین ها در بارهٔ : غِلمان ( ⇐جمع غلام، به معنای ⇍ پسران خدمتکار بهشتی ) هوسبازان میگویند : غِلمان که در قرآن به بهشتیان وعده داده شد، برای رفع حاجت سکس مردان است ! ✍🏾 پاسخ به احمق ها در پست های بعدی @Antikafaar
💥 غِلمان، خدمتکاران بهشتی وَ یَطوف عَلَیهِمْ غِلْمَانٌ لَّهُمْ کَأَنهُمْ لُؤْلُؤٌ مَّکْنُونٌ و گرداگرد آنان غلامانی از بهشت ميچرخند كه مثل مروارید داخل صدف سفيد و نورانی هستند. 📗 طور ـ ٢۴ 1⃣ معنای غلام : نوجوان، کودک از لحظه تولد تا آغاز جوانی، و مجازا به مرد نیز اطلاق میشود، نوکر، خادم 📚 فرهنگ الوسیط، مترجم ریگی، ص ١۴٢٠ 🌐 jvan.me/1F5p 2⃣ علامه طباطبایی : مراد از ((طواف کردن غلمان در پیرامون بهشتیان )) آمد و شد آنان براى خدمت است. بعضى از مفسرین گفته اند: این که بطور نکره فرمود : ((غلمان لهم - غلمانى که دارند)) و نفرمود: ((غلمانهم - غلمانشان ))، براى این است که شنونده توهم نکند مراد از آن غلمان همان خدمتکارانى هستند که در دنیا داشتند، و بفهماند که غِلمان نیز مانند حور از مخلوقات بهشتیند، که از شدت زیبایى و صفا و حسن مانند لولواى هستند که از ترس دستبرد اجانب در گنجینه اش جاى مى دهند. 📚 ترجمه تفسیر المیزان، ج ۱۹، ص ۲۰ 🌐 jvan.me/1EGQ 3⃣ شیخ طبرسی : «وَ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ» و به منظور خدمت نمودن به آنان اطرافشان گردش ميكنند. «غِلْمانٌ لَهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ» غلامانی كه در خوبی و زيبايی و صفا و سفيدی بسان لؤلؤ درخشان هستند، و مكنون بمعنی محفوظ و مخزون است. بعضی گفته‌اند: غلامان در خدمت اهل بهشت احساس هيچ نوع رنج و مشقّتی نميكنند، بلكه در خدمت نمودن به اهل بهشت احساس لذّت و شادمانی ميكنند، زيرا آنجا جای درد و رنج نيست. از حسن روايت شده است كه گفتند: يا رسول الله وقتی در بهشت خادمان بهشتيان مانند لؤلؤ زيبا و درخشان باشند خود بهشتيان چه حالتی خواهند داشت؟ حضرت فرمودند : سوگند به آن خداوندی كه جان من در كف قدرت او است برتری زيبایی بهشتيان بر غلامانشان مانند برتری ماه در شب چهاردهم است بر ستارگان 📚 ترجمه مجمع البیان، ج ۲۳، ص ۳۵۲ 🌐 jvan.me/1EH5 4⃣ بی دین ها وقتی دیدند که در قرآن نوشته : پسر بچه های زیبا خدمتکار بهشتیان هستند، ذهن منحرفشان چنین تصور نموده که میشود با آنها رابطه جنسی بر قرار نمود !! در رستوران و هتل نیز خدمتکارانی برای پذیرایی هستند، مگر اینها برای خدمات جنسی اند !! ملحد میگوید : پس چرا گفته پسران زیبا هستند !! کسی ممکن است بگوید : پدرم یا برادرم خوش چهره است، یا فلان پسر فامیل بسیار زیبا رو است مگر توصیف زیبایی، مجوز انگولک کردن آنهاست ؟! دیدیم که در روایت، خود بهشتیان از غلامان خود زیباترند در داستان حضرت یوسف (ع) نیز می خوانیم که زنان مصر چنان مجذوب چهره ملکوتی حضرت یوسف شدند، دستان خود را بریدند : وَ قالَتِ اخْرُجْ عَلَيْهِنَّ فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ وَ قُلْنَ حاشَ لِلَّهِ ما هذا بَشَراً إِنْ هذا إِلاَّ مَلَکٌ کَريمٌ ... ( زلیخا همسر عزیز به یوسف ع ) گفت : «وارد مجلس آنان شو!» هنگامی که چشمشان به او افتاد، او را بسیار بزرگ ( و زیبا ) شمردند و ( بی توجه ) دستهای خود را بریدند و گفتند : «منزّه است خدا! این بشر نیست این یک فرشته بزرگوار است!» 📗 یوسف ـ ٣١ 5⃣ خلاصه اینکه آتئیستها را به رستورانها و تالار ها و مهمانی ها یا هر جایی که خَدَمه حضور دارند راه ندهید. اگر پسر بچه زیبا رو دارید، دور از چشم بی دینها نگه دارید، چون احتمالا با آن بچه در ذهنشان تصویر سازی مستهجن میکنند و اگر خلوتی بیابند به او تجاوز خواهند کرد Atheists overwhelmingly favor same-sex marriage (92%) and legal abortion (87%). «آتئیستها بیش ‌از حد طرفدار (92%) و (87%) هستند»! 📘 پیوریسرچ 🌐 yon.ir/6q6fR @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 مفهوم واژه غلام در قرآن 🔥 کافر کذاب : غِلمان جمع غلام است. غلام در زبان عربی و قرآن، پسر بچه ای است که از او بهره جنسی می برند ... ✍🏽 پاسخ : معنای غلام در آیات قرآن : 1⃣ يا زَکَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ 👈🏾 بِغُلامٍ اسْمُهُ يَحْيي ای زکریا ما به تو مژده 👈🏾 پسری می دهیم که نامش یحیی است 📗 مریم ـ ٧ 2⃣ قَالَ رَبِّ أَنَّىٰ يَكُونُ لِي 👈🏾 غُلَامٌ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرٌ ۖ قَالَ كَذَٰلِكَ اللَّهُ يَفْعَلُ مَا يَشَاءُ [ زکریّا ] عرض کرد : پروردگارا، چگونه مرا 👈🏾 پسری تواند بود در حالی که مرا سن پیری رسیده و همسرم پیرزنی نازاست؟ گفت : چنین است، خدا هر آنچه بخواهد می‌کند. 📗 آل عمران ـ ۴٠ 3⃣ قَالُواْ لاَ تَوْجَلْ إِنَّا نُبَشِّرُکَ 👈🏾 بغُلامٍ عَلِیمٍ ( فرشتگان به حضرت ابراهیم ) گفتند : نترس، همانا ما تو را به 👈🏾 پسری دانا مژده می دهیم 📗 حجر ـ ۵٣ 4⃣ قَالَتْ أَنَّىٰ يَكُونُ لِي 👈🏾 غُلَامٌ وَلَمْ يَمْسَسْنِي بَشَرٌ وَلَمْ أَكُ بَغِيًّا [ حضرت مریم گفت : ] چگونه 👈🏾 پسری داشته باشم در حالی که بشری مرا لمس نکرده است 📗 مریم ـ ٢٠ 5⃣ فَبَشَّرْناهُ 👈🏾 بِغُلامٍ حَلِيمٍ پس ما او [ ابراهیم ( ع) ] را به 👈🏾 پسری بردبار مژده داديم. 📗 صافات ـ ١٠١ 6⃣ وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ 👈🏾 لِغُلامَيْنِ يَتِيمَيْنِ فِي الْمَدِينَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما وَ كانَ أَبُوهُما صالِحاً فَأَرادَ رَبُّكَ أَنْ يَبْلُغا أَشُدَّهُما وَ يَسْتَخْرِجا كَنزَهُما ... و اما آن ديوار، از آن دو 👈🏾 نوجوان يتيم در آن شهر بود؛ و زير آن، گنجى متعلق به آن دو وجود داشت؛ و پدرشان مرد صالحى بود؛ و پروردگار تو مى‌خواست آنها به حدّ بلوغ برسند و گنجشان را استخراج كنند ... 📗 کهف ـ ٨٢ 7⃣ وَ جاءَتْ سَيَّارَةٌ فَأَرْسَلُوا وارِدَهُمْ فَأَدْلي‏ دَلْوَهُ قالَ يا بُشْري‏ هذا 👈🏾 غُلامٌ وَ أَسَرُّوهُ بِضاعَةً وَ اللَّهُ عَليمٌ بِما يَعْمَلُونَ [ یوسف در چاه بود ] و کاروانی آمد. پس آب آور خود را فرستادند. و دلوش را انداخت. گفت: «مژده! این 👈🏾 یک پسر است!» و او را چون کالایی پنهان داشتند. و خدا به آنچه می کردند دانا بود. 📗 یوسف ـ ١٩ @Antikafaar