eitaa logo
نقد اندیشه کافران
914 دنبال‌کننده
81 عکس
18 ویدیو
2 فایل
این کانال به شبهات و شایعات اسلام ستیزان پاسخ می دهد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 آیاتی از نعمت های بهشت إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَعِيمٍ پرهیزگاران هم در باغهای بهشت پر نعمتند. 📗 طور ـ ١٧ 🌐 jvan.me/1FBv فَاكِهِينَ بِمَا آتَاهُمْ رَبُّهُمْ وَوَقَاهُمْ رَبُّهُمْ عَذَابَ الْجَحِيمِ آنان به نعمتی که خدایشان نصیبشان فرموده مسرور و دلشادند و خدایشان از عذاب دوزخ محفوظشان داشته است. 📗 طور ـ ١٨ 🌐 jvan.me/1FBw كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ بخورید و بیاشامید شما را گوارا باد به پاداش اعمال نیکی که انجام می‌دادید. 📗 طور ـ ١٩ 🌐 jvan.me/1FBx مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ سُرُرٍ مَصْفُوفَةٍ ۖ وَزَوَّجْنَاهُمْ بِحُورٍ عِينٍ در حالی که نزدیک هم بر تختها (ی عزّت) تکیه زده‌اند و ما حور العین را به همسری آنان در می آوریم 📗 طور ـ ٢٠ 🌐 jvan.me/1FBy وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّيَّتُهُمْ بِإِيمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَمَا أَلَتْنَاهُمْ مِنْ عَمَلِهِمْ مِنْ شَيْءٍ ۚ كُلُّ امْرِئٍ بِمَا كَسَبَ رَهِينٌ و آنان که ایمان آوردند و فرزندانشان هم در ایمان پیرو ایشان شدند ما آن فرزندان را به آنها برسانیم و از پاداش عمل آنان هیچ نکاهیم. هر نفسی در گرو عملی است که اندوخته است. 📗 طور ـ ٢١ 🌐 jvan.me/1FBA @Antikafaar
💥 نعمت های بهشتی، [ پسران خدمتکار ] 💠 وَأَمْدَدْنَاهُمْ بِفَاكِهَةٍ وَلَحْمٍ مِمَّا يَشْتَهُونَ و بر آن بهشتیان از هر نوع میوه و گوشت‌های لذیذ که مایل باشند فراوان بیفزاییم. 📗 طور ـ ٢٢ 🌐 jvan.me/1FBt 💠 يَتَنازَعُونَ فِيها كَأْساً لا لَغْوٌ فِيها وَ لا تَأْثِيمٌ آنان در بهشت، جامى پر شراب را دست به دست دهند كه در (نوشيدن) آن نه بيهوده‌گويى است و نه گنهكارى 📗 طور ـ ٢٣ 🌐 jvan.me/1FBl 💠 وَ يَطُوفُ عَلَيْهِمْ غِلْمانٌ لَهُمْ كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ و پيوسته (براى خدمت آنان)، نوجوانانى همچون مرواريد در صدف، بر گرد آنان مى‌چرخند. 📗 طور ـ ٢۴ 🌐 jvan.me/1FBm 💠 وَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلى‌ بَعْضٍ يَتَساءَلُونَ و بعضى بهشتيان رو به ديگرى نموده و از يكديگر سؤال مى‌كنند (كه رمز اين همه كاميابى در اينجا چيست)؟ 📗 طور ـ ٢۵ 🌐 jvan.me/1FBn 💠 قالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنا مُشْفِقِينَ گويند: ما پيش از اين (در دنيا) نسبت به خانواده خويش خيرخواه بوديم (و آنان را از عذاب الهى هشدار مى‌داديم) 📗 طور ـ ٢۶ 🌐 jvan.me/1FBp 🎙 پیام ها ١ - تفريحى رواست كه به دور از لغو وگناه باشد. يَتَنازَعُونَ‌ ... لا لَغْوٌ ... وَ لا تَأْثِيمٌ‌ ٢ ـ با اين‌كه در بهشت، نهرها از شير و عسل و شراب و آب جارى است، بهشتيان با ظروف خاصى پذيرايى مى‌شوند، زيرا ظروف مناسب، لذّت نوشيدن را زياد مى‌كند. «كَأْساً» ٣ ـ در بهشت هيچ امر بيهوده، لهو و گناهى راه ندارد. «لا لَغْوٌ فِيها وَ لا تَأْثِيمٌ» ۴ ـ هر حركتى كه در آن بيهودگى و گناه نباشد، جايز است. «لا لَغْوٌ فِيها وَ لا تَأْثِيمٌ» ۵ ـ خادمان بهشتى، عاشقانه و پروانه‌وار پذيرايى مى‌كنند. يَطُوفُ‌ ... ۶ ـ خدمتكاران بهشتى، عاريه و قرضى نيستند، خادمان ويژه‌اند. «غِلْمانٌ لَهُمْ» ٧ ـ زيبايى مسئولان پذيرايى بهشت، خود نعمتى ديگر است. «كَأَنَّهُمْ لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ» ٨ ـ پوشش براى چيزهاى زيبا و قيمتى، يك ارزش است. «لُؤْلُؤٌ مَكْنُونٌ» ٩ ـ از لذّت‌هاى بهشت، گفتگوى بهشتيان با يكديگر است. «وَ أَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلى‌ بَعْضٍ يَتَساءَلُونَ» ١٠ ـ كليد بهشت را بايد در دنيا جست. «كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنا» ١١ ـ دلسوزى و شفقت به خصوص در مورد خانواده، كليد بهشت است. «فِي أَهْلِنا مُشْفِقِينَ» ١٢ ـ انسان بايد نسبت به خانواده خود، توجّه و تعهّد و دغدغه و سوز داشته باشد. «فِي أَهْلِنا مُشْفِقِينَ» ١٣ ـ بهشتيان، بهشت را امتنان الهى مى‌دانند، نه پاداش عمل خود. «فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنا» ١۴ ـ به سراغ كسى بايد رفت و كسى را بايد خواند كه سرچشمه نيكى و رحمت است. «نَدْعُوهُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ» 📚 تفسیر نور، (قرائتی) ج ٩، ص ٢٨٩ 🌐 jvan.me/1FBi @Antikafaar
💥 حرمت لواط ــ تقبیح گرایش به همجنس 💠 وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّن الْعَالَمِين و (به خاطر آورید) لوط را، هنگامی که به قوم خود گفت: آیا عمل بسیار زشتی را انجام می‌دهید که 👈🏾 هیچیک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است ؟! 📗 اعراف ـ ٨٠ jvan.me/1FyU 💠 إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِّن دُونِ النِّسَاء بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‌روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفی) هستید!» 📗 اعراف ـ ٨١ ✍🏽 علامه طباطبایی : در آیه مراد از، فاحشه، عمل لواط است ، به دلیل اینکه در آیه بعد مى فرماید: لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً ( = آیا شما از روی شهوت به سراغ مردان می‌روید ) یعنى هیچ یک از امم و اقوام روى زمین مرتکب چنین گناهى نشدند. و این جمله، دلالت دارد بر اینکه تاریخ پیدایش این عمل منتهى به همین قوم مى شود. (اتیان الرجال) به قرینه کلمه (شهوه) و همچنین به قرینه (مِّن دُونِ النِّسَاء) کنایه است از عمل نامشروع با مردان، و این دو قرینه، علاوه بر اینکه (اتیان الرجال) را معنا مى کند، این معنا را نیز مى رساند که قوم لوط عمل زناشویى با زنان را ترک گفته و به مردان اکتفاء مى کردند، و این عمل را از آنجایى که تجاوز و انحراف از قانون فطرت است، (اسراف) نامیده و فرموده : (( بل انتم قوم مسرفون )) جمله مورد بحث جمله اى است استفهامى و تقدیر آن (ءانکم) است، از آنجایى که عمل مزبور، فاحشه بى سابقه اى بوده از در تعجب و استبعاد مى پرسد: (( آیا شما چنین کارى را مرتکب مى شوید؟ 📚 ترجمه تفسیر المیزان، ج ٨، ص ٢٣٢ 🌐 jvan.me/1FC0 🔚 لِواط در فقه اسلام و قوانین جزایی، اصطلاحی است که برای عمل شنیع هم ‌بستری مرد با مرد و جمع شدن آن دو با یکدیگر برای اطفای غریزه جنسی به کار می‌رود. و دارای احکامی است که در قرآن به پرداخته شده است. 🌐 jvan.me/1Fpw @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 حرمت لِواط ( رابطه نامشروع مرد با مرد ) 🖊 آتئیستهای قوم لوط، اولین افرادی بودند که عمل شنیع لواط را انجام دادند : 💠 وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ و لوط ( را به رسالت فرستادیم) که به قوم خود گفت : شما به عمل زشتی اقدام می‌کنید که هیچ کس در عالم پیش از شما مرتکب نشده است! 📗 عنکبوت ـ ٢٨ 🌐 jvan.me/1FyS 💠 أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَتَأْتُونَ فِي نَادِيكُمُ الْمُنْكَرَ ۖ فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قَالُوا ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ آیا شما به شهوترانی با مردان خلوت کرده و راه (فطرت زناشویی) را قطع می‌کنید و در مجامع خود (بی هیچ خجلت) به کار قبیح می‌پردازید؟! قوم لوط جز آنکه (به طعنه) گفتند : اگر راست می‌گویی عذاب خدا را بر ما نازل کن به او ابدا جوابی ندادند. 📗 عنکبوت ـ ٢٩ 🌐 jvan.me/1FCR ✍🏽 توضیح شیخ طبرسی : «الفاحشه» در اينجا عبارت از آن كار زشتی است كه قوم (لوط) با ازدواج مرد بمرد آن را انجام می ‌دادند. ما سَبَقَكُمْ بِها: سبقت نگرفته شما را در اين فعل. مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمِينَ: احدی از جهانيان سپس لوط «فاحشه» را كه در آيه قبل گفته بود تفسير ميكند كه : أَ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ: البته شما با مردان ازدواج ميكنيد وَ تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ: و راه- بر مردم- قطع ميكنيد. و در اين جمله چند معنی گفته شده است : الف : نسل آينده را قطع ميكنيد، زيرا با مردان ازدواج نموده و از زنها فاصله ميگيريد - و باين سبب نسل آينده قطع خواهد شد ب: با انجام «فاحشه» جلوگيری از مسافرتهای مردم مينمائيد - زيرا آنان از ترس، ترك مسافرت گفته و زندگی مردم مختل ميگردد چون قسمت مهمی از ارزاق و كارهای مردم با مسافرت انجام ميشود. چون كه ملت لوط اين عمل ناپسند را با افرادی انجام ميدادند كه از شهر و آبادی بقصد مسافرت بيرون آمده، جمعيتی كه كنار جاده بانتظار نشسته بودند بطرف آنان سنگ می‌انداختند، سنگ بهر يک اصابت ميكرد او مقدم بود- تا عمل منافی عفت را با او انجام دهند- لذا اموالش را به غارت گرفته و با او ازدواج مينمودند و تنها در مقابل بحكم قاضی سه درهم باو غرامت ميدادند. ج: آنان مانند قطاع الطريق در كنار جاده‌ها سر راه بر مردم ميگرفتند - اموالشان را بغارت برده و احيانا آنان را هم بقتل ميرسانيدند وَ تَأْتُونَ فِي نادِيكُمُ الْمُنْكَرَ: و در انجمن خويش كار ناپسند انجام ميدهيد. در اين جمله نيز چند معنی متصور است : الف: (ابن عباس) ميگويد ايشان در مجالس خويش از خود بادهایی با صدا خارج مينمودند بی آنكه جهات حياء را رعايت نموده و احترام افراد را در نظر بگيرند. و بدين مضمون روايتی هم از امام هشتم حضرت رضا (ع) منقول است. ب : (مجاهد) ميگويد ايشان در مجالس علنا با مردان جمع ميشدند و در آن حال بهم می نگريستند. ج : مراد اين است كه مجالس آنان از افعال ناشايسته و قبيح پر بود، از بدگوئيها، پستيها، كتک كاريها با دست و دستار، قماربازيها، سنگ‌پرانی به طرف عابرين، سازندگی و نوازندگيها، كشف عورت و انجام كارهای زشت - و خلاصه آنچه افعال ناشايسته و منافی با مقام انسانيت بود در انجمنهای خويش انجام ميدادند ... 📚 ترجمه مجمع البیان، ج ١٩، ص ۴۵ ـ ۴۶ 🌐 jvan.me/1FCS 🌐 jvan.me/1FCT ☆★☆★☆★☆★ 💠 أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ آيا از ميان مردم جهان، شما به سراغ مردها مى‌رويد !؟ 📗 شعراء ـ ١۶۵ 🌐 jvan.me/1FyX 💠 وَ تَذَرُونَ ما خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْواجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عادُونَ و همسرانتان را كه پروردگارتان براى شما آفريده رها مى‌كنيد؟ بلكه شما مردمى تجاوزكاريد. 📗 شعراء ـ ١۶۶ 🌐 jvan.me/1FyY @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 عاقبت مردم همجنس باز قوم لوط ☣ پس از اندرزهای فراوان حضرت لوط به قومش : 💠 وَ ما کانَ جَوابَ قَوْمِهِ إِلاَّ أَنْ قالُوا أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْيَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُناسٌ يَتَطَهَّرُونَ پاسخ قومش چیزی جز این نبود که گفتند: «اینها را از شهر و دیار خود بیرون کنید، که اینها مردمی هستند که پاکدامنی را می طلبند 📗 اعراف ـ ٨٢ 🌐 jvan.me/1FKQ 💠 فَأَنْجَيْناهُ وَ أَهْلَهُ إِلاَّ امْرَأَتَهُ کانَتْ مِنَ الْغابِرين پس او و خانواده اش را نجات دادیم جز همسرش که از بازماندگان ( در میان اهل عذاب ) بود. 📗 اعراف ـ ٨٣ 🌐 jvan.me/1FKR 💠 وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ کَيْفَ کانَ عاقِبَةُ الْمُجْرِمينَ و بر سر آنها بارانی ( از سنگریزه ) باراندیم، پس بنگر که عاقبت گنهکاران چگونه شد ! 📗 اعراف ـ ٨۴ 🌐 jvan.me/1FKS 📗 عنکبوت ـ ٣۴ 🌐 jvan.me/1FKT 🦠 نکته : زنان قوم لوط نیز به همجنسگرایی ( = مُساحقه ) روی اورده بودند فَلَمَّا رَأَى إِبْلِيسُ أَنَّهُ قَدْ أَحْكَمَ أَمْرَهُ فِي اَلرِّجَالِ دَارَ إِلَى اَلنِّسَاءِ فَصَيَّرَ نَفْسَهُ اِمْرَأَةً ثُمَّ قَالَ إِنَّ رِجَالَكُمْ يَفْعَلُونَ بَعْضُهُمْ بِبَعْضٍ قُلْنَ نَعَمْ قَدْ رَأَيْنَا ذَلِكَ وَ عَلَى ذَلِكَ يَعِظُهُمْ لُوطٌ وَ يُوصِيهِمْ حَتَّى اِسْتَخَفَّ بِهِ ثُمَّ اِسْتَكْفَتِ اَلنِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ فَلَمَّا كَمُلَتْ عَلَيْهِمُ اَلْحُجَّةُ بَعَثَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ جَبْرَائِيلَ وَ مِيكَائِيلَ وَ إِسْرَافِيلَ فِي زِيِّ غِلْمَانٍ عَلَيْهِمْ أَقْبِيَةٌ فَمَرُّوا بِلُوطٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هُوَ يَحْرُثُ فَقَالَ أَيْنَ تُرِيدُونَ فَمَا رَأَيْتُ أَجْمَلَ مِنْكُمْ قَطُّ فَقَالُوا أَرْسَلَنَا سَيِّدُنَا إِلَى رَبِّ هَذِهِ اَلْمَدِينَةِ فَقَالَ أَ وَ لَمْ يَبْلُغْ سَيِّدَكُمْ مَا يَفْعَلُ أَهْلُ هَذِهِ اَلْقَرْيَةِ يَا بَنِيَّ إِنَّهُمْ وَ اَللَّهِ يَأْخُذُونَ اَلرِّجَالَ فَيَفْعَلُونَ بِهِمْ حَتَّى يَخْرُجَ اَلدَّمُ ... ابليس لعين چون ديد كارش در مورد مردان محكم شد، به سراغ زنها آمد و خود را به صورت و اندام زنى درآورد، و در ميان زنها رفته پرسيد : مردانتان به مردان ميپردازند؟گفتند: آرى خود ديده‌ايم، و لوط‍‌ در اين خصوص بسيار آنها را نصيحت ميكند أمّا دست بر نميدارند، ابليس عمل سحق را به زنها آموخت و آنها نيز چون مردان بهم جنس خود پرداخته و به همان اكتفا كردند. پس چون حجّت (خدا بتوسّط‍‌ پيغمبرشان لوط‍‌ عليه السّلام) بر آنها تمام شد، خداوند جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل را در هيئت جوانان نورس كه قبائى بر تن داشتند فرستاد و اين فرشتگان هنگامى كه لوط‍‌ عليه السّلام در مزرعۀ خود مشغول كشت و زراعت بود بر وى گذشتند، لوط‍‌ پرسيد : به كجا خواهيد رفت كه از شما زيباتر هرگز نديده‌ام، فرشتگان گفتند : بزرگ ما ما را به سوى صاحب اين شهر فرستاده، لوط‍‌ عليه السّلام گفت آيا تا كنون رفتار اهل اين شهر را به بزرگ شما نگفته‌اند كه چه ميكنند؟ اى فرزندان اينان مردان را می ربايند و با آنها عمل شنيع انجام ميدهند به قسمى كه خون از آنها جارى مى‌شود ... 📚 جامع أحاديث الشيعة، ج ۲۰، ص ۳۵۶ 🌐 jvan.me/1FKY متن کامل روایت در لینک : 🌐 jvan.me/1FI0 نکته : همسر حضرت لوط (ع) به دلیل همجنسگرایی مجازات نشده بود، بلکه دلیلش جاسوسی برای گناهکاران و خیانت به حضرت لوط(ع) بوده است. 📚 نفائس التأويل، ج ۲، ص ۴۴۰ 🌐 jvan.me/1FL3 @Antikafaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 رفتارهای زشت بی دین های قوم لوط و عاقبتشان .... ثُمَّ دَخَلَ وَ دَخَلُوا مَعَهُ حَتَّى دَخَلَ مَنْزِلَهُ فَلَمَّا رَأَتْهُمُ اِمْرَأَتُهُ رَأَتْ هَيْئَةً حَسَنَةً فَصَعِدَتْ فَوْقَ اَلسَّطْحِ وَ صَفَّقَتْ فَلَمْ يَسْمَعُوا فَدَخَّنَتْ فَلَمَّا رَأَوُا اَلدُّخَانَ أَقْبَلُوا إِلَى اَلْبَابِ يُهْرَعُونَ حَتَّى جَاءُوا إِلَى اَلْبَابِ فَنَزَلَتْ إِلَيْهِمْ فَقَالَتْ عِنْدَهُ قَوْمٌ مَا رَأَيْتُ قَوْماً قَطُّ أَحْسَنَ هَيْئَةً مِنْهُمْ فَجَاءُوا إِلَى اَلْبَابِ لِيَدْخُلُوا فَلَمَّا رَآهُمْ لُوطٌ قَامَ إِلَيْهِمْ فَقَالَ لَهُمْ يَا قَوْمِ «فَاتَّقُوا اَللّٰهَ وَ لاٰ تُخْزُونِ فِي ضَيْفِي أَ لَيْسَ مِنْكُمْ رَجُلٌ رَشِيدٌ» وَ قَالَ «هٰؤُلاٰءِ بَنٰاتِي هُنَّ أَطْهَرُ لَكُمْ» فَدَعَاهُمْ إِلَى اَلْحَلاَلِ فَقَالَ «مٰا لَنٰا فِي بَنٰاتِكَ مِنْ حَقٍّ وَ إِنَّكَ لَتَعْلَمُ مٰا نُرِيدُ» فَقَالَ لَهُمْ «لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلىٰ رُكْنٍ شَدِيدٍ» فَقَالَ جَبْرَئِيلُ لَوْ يَعْلَمُ أَيُّ قُوَّةٍ لَهُ قَالَ فَكَاثَرُوهُ حَتَّى دَخَلُوا اَلْبَيْتَ فَصَاحَ بِهِ جَبْرَئِيلُ فَقَالَ يَا لُوطُ دَعْهُمْ يَدْخُلُوا فَلَمَّا دَخَلُوا أَهْوَى جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ بِإِصْبَعِهِ نَحْوَهُمْ فَذَهَبَتْ أَعْيُنُهُمْ وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَطَمَسْنٰا عَلَى أَعْيُنَهُمْ ثُمَّ نَادَاهُ جَبْرَئِيلُ فَقَالَ لَهُ: «إِنّٰا رُسُلُ رَبِّكَ لَنْ يَصِلُوا إِلَيْكَ فَأَسْرِ بِأَهْلِكَ بِقِطْعٍ مِنَ اَللَّيْلِ» وَ قَالَ لَهُ جَبْرَئِيلُ إِنَّا بُعِثْنَا فِي إِهْلاَكِهِمْ فَقَالَ يَا جِبْرِيلُ عَجِّلْ فَقَالَ «إِنَّ مَوْعِدَهُمُ اَلصُّبْحُ أَ لَيْسَ اَلصُّبْحُ بِقَرِيبٍ» فَأَمَرَهُ فَيَحْمِلُ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ إِلاَّ اِمْرَأَتَهُ ثُمَّ اِقْتَلَعَهَا يَعْنِي اَلْمَدِينَةَ جَبْرَئِيلُ بِجَنَاحَيْهِ مِنْ سَبْعَةِ أَرَضِينَ ثُمَّ رَفَعَهَا حَتَّى سَمِعَ أَهْلُ سَمَاءِ اَلدُّنْيَا نُبَاحَ اَلْكِلاَبِ وَ صُرَاخَ اَلدُّيُوكِ ثُمَّ قَلَبَهَا وَ أَمْطَرَ عَلَيْهَا وَ عَلَى مَنْ حَوْلَ اَلْمَدِينَةِ حِجَارَةً مِنْ سِجِّيلٍ .... لوط‍‌ عليه السّلام وارد شهر شد و فرشتگان نيز همراه او منزل او وارد شدند. هنگامى كه همسر لوط‍‌ عليه السّلام صورت‌هاى زيبايى را ديد، بالاى بام رفت و دست زد، امّا مردم صداى آن را نشنيدند. بنابراين آتش روشن كرد و دود ايجاد نمود. وقتى كه قوم لوط‍‌ دود را مشاهده كردند با شتاب به طرف درب خانه آمدند. همسر لوط‍‌ عليه السّلام پايين آمد و گفت : نزد لوط‍‌ عليه السّلام عدّه‌اى مى‌باشند كه هيچ‌گاه خوش سيماتر از آنان نديده‌ام. مردم خواستند وارد خانه شوند. هنگامى كه لوط‍‌ عليه السّلام آنان را ديد برخاست و فرمود: اى قوم! از خدا بترسيد و مرا در مقابل مهمانانم سرافكنده نكنيد. آيا مرد رشيدى در ميان شما نيست‌؟ و فرمود: اين‌ها دختران من هستند، اينان براى شما پاكيزه‌ترند. و آنها را به حلال فراخواند. قوم لوط‍‌ گفتند: علاقه‌اى براى دختران تو نداريم و تو مى‌دانى كه ما چه مى‌خواهيم. لوط‍‌ عليه السّلام به آنان فرمود : كاش من در مقابل شما قوّت و نيرويى داشتم و يا به تكيه‌گاهى محكم پناه مى‌بردم. در اين هنگام جبرئيل عليه السّلام گفت : كاش او مى‌دانست چه نيرو و تكيه ‌گاهى دارد! پس مردم با لوط‍‌ عليه السّلام ستيزه نمودند و داخل منزل شدند. جبرئيل عليه السّلام لوط‍‌ عليه السّلام را صدا زد و گفت: اى لوط ‍‌! آنها را رها كن تا داخل شوند. پس هنگامى كه مردم وارد شدند، جبرئيل عليه السّلام با انگشت خود به آنان اشاره كرد، پس بينايى آنان از بين رفت و اين همان فرموده خداوند متعال است كه مى‌فرمايد : «ما چشم‌ هايشان را نابينا و محو كرديم» سپس جبرئيل عليه السّلام لوط‍‌ عليه السّلام را ندا داد و گفت : «ما فرستادگان پروردگار تو هستيم، آنان به تو دسترسى نخواهند داشت. پس آن‌گاه كه پاسى از شب سپرى شد به همراه خاندانت از اين شهر بيرون رو هم‌ چنين عرض كرد : ما براى نابودى اين قوم فرستاده شده‌ايم. لوط‍‌ عليه السّلام فرمود: اى جبرئيل! عجله كن! عرض كرد : وعده عذاب آنان بامدادان است؛ مگر صبح نزديک نيست. جبرئيل عليه السّلام به او دستور داد، با همراهانش - جز همسرش - بيرون بروند، آن‌گاه جبرئيل عليه السّلام شهر را با بال‌هاى خود از زمين هفتم بركند و آن را چنان بالا برد كه آسمانيان پارس سگ‌ها و بانگ خروس‌ها را شنيدند. سپس آن را برگرداند و بر شهر و دورۀ آن سنگ‌هايى از «سجّيل» باريد. 📚 روضه المتقین، ج ۱۰، ص ۶۹ [موثق کالصحیح] 🌐 jvan.me/1FL4 ✔️ متن کامل روایت در لینک : 🌐 jvan.me/1FL5 @Antikafaar
⏳ عاقبت قوم متجاوز لوط أَبِي ره قَالَ حَدَّثَنِي سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اِبْنِ غَزْوَانَ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لَمَّا عَمِلَ قَوْمُ لُوطٍ مَا عَمِلُوا بَكَتِ اَلْأَرْضُ إِلَى رَبِّهَا حَتَّى بَلَغَتْ دُمُوعُهَا إِلَى اَلسَّمَاءِ وَ بَكَتِ اَلسَّمَاءُ حَتَّى بَلَغَتْ دُمُوعُهَا إِلَى اَلْعَرْشِ فَأَوْحَى اَللَّهُ تَعَالَى إِلَى اَلسَّمَاءِ أَنِ اِحْصِبِيهِمْ وَ أَوْحَى إِلَى اَلْأَرْضِ أَنِ اِخْسِفِي بِهِمْ. پیامبر ( ص ) : هنگامى كه از قوم لوط‍‌ آن رفتار زشت صادر شد زمين به خداى خود ناليد چندان كه گريه ‌اش به آسمان رسيد، و آسمان چنان ناليد كه گريه‌اش به عرش پروردگار رسيد، پس خداوند آسمان را فرمان داد بر ايشان سنگ ببار، و زمين را امر فرمود : آنان را فرو بر. 📚 روضه المتقین، ج ۱۰، ص ۶۱ [ موثق کالصحیح] 🌐 jvan.me/1FNJ @Antikafaar