eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
787 دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.2هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 بازم دم غیرتِ محسن آزادی گرم که امثال همتی رو شست گذاشت کنار... همتی (بخش بزرگی از ایجاد وضعیت فعلی و عامل گرفتاری مردم از دولت روحانی تا الان) تلویحا خرید محصول آمریکایی در ازای پول های بلوکه شده را تائید کرده بود که اگر قیمت و کیفیت بهتر باشد خریداریم ✍️insta_enghelabi 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚨 مهم/ قطعنامه‌ای برای ایجاد خطای محاسباتی مضاعف در تیم مذاکره کننده آقای پزشکیان ▫️ قطعنامه‌ای که در مجلس نمایندگان و اکنون در سنای آمریکا (با رأی ۵۰ به ۴۸) به تصویب رسیده، یک قطعنامه مشترک غیرتفویضی (Concurrent Resolution) است. ▫️​این نوع قطعنامه‌ها ویژگی‌های زیر را دارند: _ ​بدون نیاز به امضای رئیس‌جمهور: این مصوبه مستقیماً به کاخ سفید نمی‌رود و در نتیجه پرزیدنت ترامپ حتی نیازی به وتو کردن آن ندارد. _ ​فاقد ضمانت اجرای قانونی (Non-binding): طبق قانون اساسی آمریکا و تفاسیر دیوان عالی (به‌ویژه پس از رای تاریخی سال ۱۹۸۳)، این دست قطعنامه‌ها قدرت اجرایی یک «قانون لازم‌الاجرا» را ندارند و بیشتر به عنوان یک ابزار سیاسی و بیانیه رسمی از سوی کنگره شناخته می‌شوند. 🔴 طبق قانون اساسی آمریکا، یک تفکیک اختیارات مشخص وجود دارد: ▫️​کنگره (مجلس و سنا): طبق بند ۸ ماده ۱ قانون اساسی، تنها نهادی است که حق رسمی «اعلام جنگ» (Declare War) را دارد. ▫️​رئیس‌جمهور: طبق ماده ۲ قانون اساسی، «فرمانده کل قوا» (Commander in Chief) است و هدایت ارتش را بر عهده دارد. ​مشکل اینجاست که از جنگ جهانی دوم به بعد، رؤسای جمهور آمریکا تقریباً هیچ‌وقت منتظر "اعلام جنگ رسمی" کنگره نمانده‌اند. آن‌ها با استفاده از جایگاه خود به عنوان فرمانده کل قوا، نیروها را به عملیات نظامی می‌فرستند و آن را «اقدام دفاعی» یا «پاسخ به تهدید فوری» می‌نامند. ⚠️ نتیجه نهایی: قطعنامه اخیر چه چیزی را تغییر داد؟ ​این قطعنامه‌ای که ساعتی پیش تصویب شد، یک قطعنامه مشترک غیرالزام‌آور (Concurrent Resolution) بود. 👈 از نظر حقوقی ​این مصوبه حکم یک قانون را ندارد؛ بنابراین هیچ ابزار قضایی یا تنبیهی علیه ترامپ ایجاد نمی‌کند. ​اگر ترامپ دستور حمله صادر کند، فرماندهان پنتاگون موظف به اجرای دستور او هستند و نمی‌توانند به این قطعنامه برای نافرمانی استناد کنند. ✍️ میثم آقایی، کارشناس حوزه آمریکا 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 ایزدی به عراقچی: نقد را رها کردی، دنبال نسیه هستی! فواد ایزدی: 🔹آقای عراقچی می‌گوید گرفتن عوارض از تنگه هرمز خلاف حقوق بین‌الملل است. سوال، این مخالف کدام قانون است؟ 🔹ما یک کنوانسیون حقوق دریاها داریم که ایران عضو آن نیست. چرا آمریکا که عضو دائم شورای امنیت است برخلاف منشور سازمان ملل به ایران حمله می‌کند، ولی ایران باید به کنوانسیونی عمل کند که در آن عضو نیست؟ ✍️jahade_tabien1 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 چرا در آستانه حمله دشمن، ارز ترجیحی را حذف کردید؟ وحید عزیزی، تحلیلگر مسائل اقتصادی: 🔹کدام کشور در دنیا در آستانه حمله دشمن ارز را تک‌نرخی می‌کند که ما کردیم؟! 🔹توقع دارید وقتی ارز ترجیحی را برمی‌دارید، قمیت موادغذایی چند برابر نشود؟ 🔹رکورد تورم کالاهای اساسی، قبل از جنگ و در زمستان پارسال که ارز ترجیحی حذف شد شکست و نمی‌توان گرانی‌ها را به جنگ ربط داد. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 تورم‌سازی با دلار رسمی؛ شوک جدید به تولید و معیشت مردم 🔹با فرمول عرضۀ مواد اولیۀ داخلی در بورس کالا به نرخ دلار رسمی ضربدر قیمت جهانی (و مقداری تخفیف)، با افزایش نرخ دلار رسمی توسط بانک مرکزی یا قیمتهای جهانی، موجی از افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و به دنبال آن تورم سهمگین در بخش تولید اعم از خودرو، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و ... رخ می‌دهد. 🔹افرایش تورم در ماه‌های آینده نه به دلیل استقراض دولت از بانک مرکزی بلکه به دلیل افزایش نرخ ارز رسمی توسط بانک مرکزی است. 🔹این موضوع با شعار سال اقتصاد مقاومتی (اقتصاد مقاوم در برابر شوکهای خارجی) در تناقض است و باید فرمول قیمتگذاری دلاری جهانی برای مصرف داخل تغییر کند. ✍️دکتر حسین صمصامی 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
2.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 ترامپ حرامزاده: "موشک های بالستیک دوربرد رژیم جمهوری اسلامی نیز باید جمع شود ما ایران را بدون توانایی موشکی ترک می‌کنیم. ما میتوانیم در عرض یک هفته کار جمهوریراسلامی را تمام کنیم" 📌خدایا خودت به ما کمک کن، از شر دشمنان داخلی و خارجی به تو پناه میبریم🤲 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🟥 وزارت خارجه اسرايیل: حزب‌الله طی سال‌ها شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها، انبارهای تسلیحاتی، سایت‌های موشکی و مراکز فرماندهی در جنوب لبنان ایجاد کرده. هدف این زیرساخت‌ها حمله به اسرائیل بوده. 📌پ ن: تروخدا نگید که همه این تونل و زیرساخت ها دست اسرائیل افتاده😢⁉️ 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
تناقضات سازمان بهره‌وری انرژی اسمس بالا که این روزها وایرال شده، جزو ابتکارات مهندسی «سازمان بهره‌وری انرژی» به ریاست جناب سقاب اصفهانی است. متاسفانه شهوت گران‌سازی جلوی چشم ایشان را گرفته است. طوری که حتی متوجه نبست دارد علیه «بهره‌وری» اقدام می‌کند. چطور؟ بخوانید! ترکیب اصلی گاز لوله‌کشی «متان» است که ارزش نسبتا
 پایینی دارد و می‌توان آن را از طریق لوله با هزینۀ پایین به مصرف‌کنندگان شهری رساند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود مصرف آن برای گرمایش و پخت‌وپز کاملا موجه باشد.

ترکیب اصلی گاز کپسول «پروپان» نام دارد که واقعا
ارزشش بالاست. در صورتی که این گاز در پتروشیمی‌ها فراوری شود، می‌توان انواع و اقسام پلاستیک‌های صنعتی پیشرفته و ارزشمند را از آن به دست آورد. سوزاندن پروپان مانند آن است که برای گرمایش پولتان را آتش بزنید. بنابرین استفاده از آن به جای گاز متان اصلا عقلانی نیست. علاوه بر این باید گفت لجستیک گاز کپسول بسیار پیچیده‌تر از گاز لوله‌کشی است. نخست باید پروپان را در دمای پایین تحت‌فشار سنگین قرار دهند تا مایع شود. سپس این مایع را به داخل کپسول‌ها تزریق می‌کنند. همه‌ی این مراحل باعث می‌شود هزینه‌های اضافی به بار بیایند. بنابرین هر طور حساب کنید، مصرف گسترده‌ی کپسول اصلا و ابدا یک ابتکار بهره‌ورانه نیست. پس چرا سقاب اصفهانی دستور داده چنین اسمسی ارسال شود؟ زیرا سقاب فقط به گران‌سازی فکر می‌کند و برخلاف نام‌ونشان پرطمطراق‌اش، بهینه‌سازی به هیچ جایش نیست. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 اگر قرار است لبنان و تنگه هرمز را به حال خود رها کنیم اگر قرار است غرامت ندهند، اگر قرار است به جای حقمان، از پول خودمان گندمهایشان را بخریم اگر قرار است دوباره پای جاسوس‌های آژانس به این مملکت باز شود. این توافق نامه را آتشی باید! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
حمیدرضا علیمی: علی‌الاصول امروز نظر مردم کوفه مهم است و بس ... 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
هوشیار باشیم؛ پروژه جدید مشروعیت‌زدایی از سپاه! یک جریان خطرناک راه افتاده که دارد یک دوقطبی کاذب میان «دولت» و «سپاه» درست می‌کند. حرفهای جدید پزشکیان را در دادن بشکه های نفت به سپاه را فراموش نکنید. حرفشان چیست؟ می‌گویند دولت برود توافق کند، درزهای اطلاعاتی به آژانس بدهد، پول‌ها بازنگردد و صنایع موشکی تضعیف شود؛ بعد هم‌زمان می‌گویند: «اگر سپاه جلوی این کارها را نگیرد، پس به درد نمی‌خورد و ضعیف است!» هدف نهایی این خط رسانه‌ای خیلی واضح است: ۱. تضعیف و دست‌بسته نشان دادن سپاه در افکار عمومی. ۲. کم‌ارزش کردن موفقیت‌های نظامی و راهبردی کشور. ۳. ایجاد فشار مردمی برای قطع بودجه دفاعی دولت به بهانه ناکارآمدی. این یک تله است. می‌خواهند با مقصر جلوه دادن نیروی نظامی در تصمیمات کلان سیاسی، پشتوانه مردمی آن را بزنند تا کشور را بی‌دفاع کنند. حواسمان جمع باشد؛ ای داد، ای بیداد از این بازی‌های روانی پیچیده! 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism