eitaa logo
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
766 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
19 فایل
🔔#گلچین_آنتی_نئولیبرالیسم🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
مشاهده در ایتا
دانلود
سه نکته‌ی کلیدی در پیام آخر پروفسور درخشان: شعارهای مردم در خیابان نمی‌تواند دولتمردان و مذاکره‌چیان را از خواب بیدار کند. مردم با شعارهایشان و تجمعاتشان باید نمایندگان آب‌رفته و قوه قضاییه‌ی خواب‌رفته را بیدار کنند. تنها راه خروج از تفاهم‌نامه‌ی ننگین، عزل دولت توسط قوه مقننه و محاکمه‌ی تیم مذاکرات توسط قوه قضاییه است. ای مردم پروفسور درخشان امین امام شهید بود 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حجت الاسلام نبویان: خروج نیروهای آمریکایی از پیرامون ایران و ابعاد دقیق آن در متن توافق مشخص نشده است. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
❗️ چطور سیاستهای دولت و رئیس مجلس در شورای عالی امنیت ملی (شعام) پیاده می‌شود؟ (با توجه به اینکه توافق احتمالی، در شعام تصویب می شود) جواب سوال در ترکیب اصلی اعضای دارای حق رأی شورا هست. طبق قانون اساسی مجموعا ۱۲ رأی وجود داره بصورت زیر: ● ۵ رای افراد منصوب رهبری:رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش،فرمانده کل سپاه، رییس قوه قضاییه، دو نماینده رهبری (که عملا یک رای است. در نکته ۲ توضیح میدم) ● ۱ رأی رئیس‌ مجلس ● ۶ رأی دولت: رییس جمهور،۳ وزیر، رییس بودجه، بعلاوه‌ی دبیر (مسؤول هماهنگی شورا و اجرای مصوبات) پس در حالت عادی ۶ نفر از ۱۲ نفر از دولت هستن. ۵ نفر از ۱۲ نفر رو رهبری در سمت‌هاشون منصوب میکنن. و رئیس مجلس. نکات: 1️⃣ امضای نهایی مصوبات شورا با رهبری است که به گفته خود رهبری تا انحرافی در حرکت انقلاب پیش نیاد، مداخله‌ای نمیکنن و مصوبه‌ی شورا رو امضا میکنن. و شاید یک درصد هم پیش نیومده که رهبری از امضای مصوبه‌ی شورا خودداری کنن، چون که مصوبات در ساختار قانونیش تصویب شده. 2️⃣ دبیر حق رأی نداره و توسط رئیس جمهور انتخاب میشه. اما رهبر شهید در تمام ۳۶ سال گذشته هر کسی رو که رییس جمهور بعنوان دبیر انتخاب میکرد رو به عنوان نماینده دوم خودش هم انتخاب میکرد که دبیر حق رأی داشته باشه. پس رهبری یک نماینده اول داره و یک نماینده دوم یا همون دبیر. (الان بعد از شهادت دکتر لاریجانی، آقای ذوالقدر از سوی رئیس جمهور، دبیر شدند ولی هنوز مشخص نیست رهبری مثل رهبرشهید حکم نماینده دوم رو برای دبیر بزنن یا نه.) 3️⃣ اثر انتخاب دبیر بعنوان نماینده رهبری این بوده که دولت به تنهایی نصف رأی ها روداشته باشه که عملا موجب میشه سیاستهای دولت در شورا پیاده بشه. بنظر میرسه رهبر شهید تعمدا کفه‌ی دولت رو سنگین تر کردن‌ که سیاستهای مورد نظر اون طیف سیاسی پیاده بشه چرا که منتخب مردم هستن و پیاده شدن نظر مردم برای رهبری ملاکه. نکته دیگه اینکه نقش رئیس‌ مجلس در رأی گیری خیلی پر رنگ میشه چون عملا رأی تمام کننده پای رئیس مجلس نوشته میشه. 4️⃣ گفتیم تا زمانی که انحراف یا مشکل اساسی برای کشور ایجاد نشه رهبری با مصوبات شورا مخالفت نمیکنن و امضا میکنن. حتی برجام خسارت‌بار رو که خطوط قرمز رهبری درش رعایت نشده بود، آقای شهید با یک دستورالعمل اجرایی که اونم رعایت نشد، رهبری امضا کردن؛ چرا که در دهه ۹۰ هم نخبگان و هم مردم به توافق تمایل داشتن. 👈 اما الان قضیه فرق کرده و بعد از دوبار حمله آمریکا وسط مذاکره و شهادت رهبری و سایر عزیزانمون، مردم ۱۰۰ روزه که خیابون رو رها نکردن و طبق نظرسنجی ها مردم زیر بار اعتماد دوباره به آمریکا نمیرن. وحدت مردم روی شروط رهبریه. چون بدون تحقق شروط رهبری سایه جنگ از بین نمیره و بازدارندگی لازم و صلح پایدار ایجاد نمیشه. قطعا نظر مردم و نخبگان برای رهبری خیلی مهمه. پس در مورد توافق احتمالی حضور جدی مردم مبعوث در خیابان و موضع‌گیری صریح عقلا و نخبگان انقلابی همراه تبیین، میتونه بسیار موثر باشه در اظهارنظر نهایی رهبری. ✅ اینجاست که مردم که رهبری در پیامشون گفتن بسیار مهم میشه. دشمن سعی میکنه با ابزار تردید و یأس و ترس مردم رو مأیوس بکنه. هم از نظر اقتصادی و هم از نظر مقاومت جلوی توافق فاقد شروط رهبری (). رهبری راه حل این کید دشمن رو توی پیام آخرشون نوشتن. ۱. ایستادگی ۲.روشن بینی ۳.حفظ وحدت و اعتماد متقابل ۴.همصدایی نکردن با دشمن کاملاً مشخصه که هنوز وظیفه‌ی ما و همه ی مسؤولین ایستادگی و وحدت حول شروط رهبری هست و باید محکم روی شروط بایستیم و پرقدرت‌تر از قبل به خیابان‌ بیایم، تا دست رهبرمون رو برای مقاومت جلوی دشمن پر کنیم. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔹سخنان عجیب سفیر ایران در مکزیک/ وزارت امورخارجه پاسخگو باشد 🔹طبق گزارش پولیتیکو، ابوالفضل پسندیده، سفیر ایران در مکزیک، در مصاحبه‌ای در نمایشگاه طرفداران جام جهانی در شهر مکزیکوسیتی، به چاپلوسی ترامپ پرداخت. 🔹سفیر ایران تأکید کرد: «حضور ما در آمریکا در زمان جنگ، سیگنالی است که ما طرفدار صلح هستیم.» 🔹ابوالفضل پسندیده خطاب به دونالد ترامپ گفت: «اگر آمریکا چشم خود را بر منافع اسرائیل ببندد، ایران و آمریکا می‌توانند دوستان خیلی خوبی باشند.» 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
‌ ♨️پاسخ به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد ✍️جناب وزیر محترم؛ ‌ ●رهبر معظم انقلاب،‌همان‌جا از اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان هم سخن گفتند. ●از اینکه مسئولان باید هم‌تراز و هم‌زبان با مردم باشند. ●از اینکه فریاد و حضور مردم در خیابان می‌تواند در محاسبات دشمن و حتی روند مذاکرات اثرگذار باشد. ● و از ضرورت فعال بودن نهادهای قانونی و به‌ویژه مجلس نیز تأکید شد. ‌ وحدت ملی،به معنای حذف نقد یا یک‌صدایی اجباری نیست. وحدت یعنی اختلاف‌نظرها در چارچوب منافع ملی شنیده شود،نه اینکه هر پرسش و هر انتقادی با برچسب "تفرقه" از میدان خارج شود. انسجام،‌محصول اعتماد است و اعتماد،‌بدون حق پرسشگری و شنیده شدن صدای مردم،‌پایدار نمی‌ماند. ‌ ‌از نظرگه گفتشان شد مختلف آن یکی دالش لقب داد،‌این الف در کف هر کس اگر شمعی بُدی اختلاف از گفتشان بیرون شدی ✍️ فوری سراسری 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 صحبتهای دردناک حجت‌الاسلام شجاعی پیرامون مذاکرات و تهدیدات جانی نائب امام زمان عج 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🚩گلچین آنتی نئولیبرالیسم _ بیداری🚩
🔹سخنان عجیب سفیر ایران در مکزیک/ وزارت امورخارجه پاسخگو باشد 🔹طبق گزارش پولیتیکو، ابوالفضل پسندیده،
این آدما رو یادتون باشه تو حافظتون باشه اگر بی حافظه باشید فردا روزی سوارتون میشن و استحمارتون میکنن تو حافظتون بسپارید
🟥 رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: سخاوتمندی مفرط در پای میز مذاکره، محاسبات دشمن رو عوض کرد تا فکر کنه که ایران ضعیفه و میتونه آن را ببلعد. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔹برادرانه با آقایان قالیباف و عراقچی(۱) 🖌 حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان: 🔹آقای دکتر عراقچی در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه یک سیما، از نزدیک بودن زمان توافق با آمریکا خبر داد و در توضیح بخشی از این توافق به بازگشایی تنگه هرمز اشاره کرده و البته ایشان به محدودیت‌هایی که پس از گشایش تنگه از سوی کشورمان اِعمال خواهد شد نیز اشاره داشته و گفت: «برای ما آنچه مهم است این است که نظام اداره تنگه هرمز معلوم باشد با چه طرفی است و اینکه هزینه خدمات دیگر مجانی نخواهد بود، مهم است که تثبیت شود. ان‌شاءالله خواهید دید که در توافق تثبیت شده که خدمات در تنگه هرمز هزینه دارد و آینده اداره تنگه هرمز متفاوت از گذشته است ‌ ایران آن را انجام‌ خواهد داد»! آقای عراقچی در ادامه گفت: «اولین موردی که در این‌ توافق به آن اشاره شده رفع کامل محاصره دریایی آمریکاست»! در‌این‌باره گفتنی‌ها و نکات سرنوشت‌سازی هست که نمی‌تواند و نباید از نگاه تیم مذاکره‌کننده کشورمان و مخصوصاً آقایان قالیباف و عراقچی دور بماند. بخوانید! 🔹۱- تنگه هرمز‌، بخشی از آب‌های سرزمینی ایران است و در تعریف آب‌های سرزمینی آمده است «آب‌های سرزمینی یا دریای سرزمینی به حاشیه‌ای از دریا که مجاور ساحل است و بعد از آب‌های داخلی است، گفته می‌شود. این قسمت از دریا به همراه فضای بالا، بستر دریا و زیر بستر آن تحت حاکمیت کامل کشور ساحلی است و کشورهای مجاور حق هیچ‌گونه بهره‌برداری را بدون اجازه کشور ساحلی ندارند» از این روی حاکمیت بر تنگه هرمز حق قانونی جمهوری اسلامی ایران است که در حقوق بین‌الملل با صراحت به آن تصریح شده است. توضیح آن‌که در مواد ۱۴ تا ۲۳ از کنوانسیون ۱۹۵۸ ژنو و مواد ۱۷ تا ۳۷ از کنوانسیون ۱۹۸۲ جامائیکا که به موضوع دریای ساحلی و حق عبور کشتی‌ها اختصاص دارد تاکید شده است که کشورهای ساحلی آبراه‌های دریایی می‌توانند بر عبور و مرور شناورها در تنگه‌های تحت حاکمیت خود نظارت داشته‌ و‌ از عبور کشتی‌هایی که با منافع ملی آنها در تعارض است جلوگیری کنند. اکنون سؤال این است که آیا در توافق یاد‌شده بر ممنوعیت عبور کشتی‌های وابسته به آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورک‌های عربی که در جنگ رمضان علیه ایران اسلامی شرکت داشته‌اند، اشاره و تاکیدی شده است؟! در بیانات آقای عراقچی که اثری از این محور سرنوشت‌ساز دیده نمی‌شود! 🔹۲- باید از آقایان قالیباف و عراقچی پرسید، مگر نه‌این‌که بستن تنگه هرمز یکی از اصلی‌ترین اهرم‌های کشورمان در جنگ رمضان بوده است و مگر نه‌این‌که بستن تنگه راه تنفس تجاری و اقتصادی دشمن را مسدود نموده و به خفگی نزدیک کرده است؟! آقایان قرار است با کدام توجیه منطقی و توضیح قابل قبولی از این اهرم سرنوشت‌ساز دست بردارند؟! می‌فرمایند؛ «‌از کشتی‌های عبوری هزینه خدمات خواهیم گرفت»! همین؟!. آمریکا و متحدانش، رهبر بزرگوار ایران اسلامی و جهان اسلام را به شهادت رسانده‌اند، خون ده‌ها دانشمند هسته‌ای و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی، صدها انسان بی‌گناه و دانش‌آموزان مظلوم را بر زمین ریخته‌اند. صدها میلیار دلار خسارت وارد کرده‌اند و‌... حالا قرار است با گشایش تنگه هرمز و دریافت هزینه خدمات‌(!) از کشتی‌های عبوری، گلوگاه اقتصادی و تجاری آنها را رها کنیم؟! و زمینه را برای حملات و جنایات بعدی آنها فراهم ‌آوریم؟! 🔹۳- برادر عزیزمان جناب عراقچی در مصاحبه جمعه شب خود فرموده‌اند؛ «‌اولین موردی که در این‌ توافق به آن اشاره شده رفع کامل محاصره دریایی آمریکاست‌»! به بیان دیگر گویی قرار است گشایش تنگه هرمز، یعنی حق قانونی خود را با محاصره دریایی آمریکا که اقدامی زور‌گویانه و غیر‌قانونی است، تاخت بزنیم‌(!). این در حالی است که محاصره دریایی ایران از سوی آمریکا نه فقط یک اقدام غیرقانونی، بلکه جنایت جنگی است و همان‌طور که ترامپ با صراحت اعتراف کرده است یکی از انواع «دزدی دریایی» است. بنابراین بدیهی است که این دزدی دریایی نمی‌تواند و نباید با اِعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز همسو تلقی شود و مابه‌ازای آن، دست کشیدن ما از حاکمیت بر تنگه هرمز باشد! چرا باید زورگویی آمریکا را با حق قانونی خود تاخت بزنیم. پیش از این تاکید کرده و برای آن به اسنادی اشاره کرده بودیم که پاسخ محاصره دریایی آمریکا، بستن باب‌المندب است و نه گشایش تنگه هرمز! ◀️ ادامه در پست بعد ... 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
🔹برادرانه با آقایان قالیباف و عراقچی(۲) 🖌حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان: 🔹۴- دریافت غرامت، یکی از شرایط اعلام شده رهبر معظم انقلاب بوده و هست. حضرت ایشان در پیام ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۴ خود می‌فرمایند: «‌ما از دشمن غرامت خواهیم گرفت و اگر امتناع کند، به اندازه‌ای که تشخیص بدهیم، از اموالش برخواهیم داشت و اگر آن هم مقدور نباشد، به همان اندازه از اموالش را نابود خواهیم کرد». این غرامت را قرار است چگونه از آمریکا و شرکایش در جنگ رمضان دریافت کنیم؟ تعهد؟ آمریکا به کدام تعهدش پایبند بوده است؟! از هم‌اکنون پرداخت غرامت را نفی می‌کند. و اما، تنگه هرمز یکی از اصلی‌ترین اهرم‌ها برای دریافت غرامت است. با این توضیح که در بند ۴ از ماده ۱۴ کنوانسیون ژنو تصریح شده است «عبور و مرور شناورها از آبراهه تحت حاکمیت یک کشور تا جایی بی‌ضرر خواهد بود که به آرامش، نظم یا امنیت کشور ساحلی آسیب نرساند». تاکید شده است که «کشور ساحلی می‌تواند اقدامات لازم را برای جلوگیری از عبور و مروری که بی‌ضرر نیست، به عمل آورد». از این روی حق قانونی ایران است که از عبور و مرور شناورهای متعلق و یا وابسته به آمریکا و شرکایش در جنگ رمضان جلوگیری کند. دقیقاً در همین نقطه است که در صورت خودداری آمریکا از پرداخت غرامت، می‌توانیم و باید محموله‌های نفتی و یا کالای تجاری آنها را تا تامین غرامت، مصادره کنیم. گشودن تنگه هرمز با تعریفی که آقایان ارائه کرده‌اند به منزله بستن دست‌های ایران برای دریافت غرامت است. 🔹۵- مسئولان محترم مذاکره‌کننده توضیح نداده‌اند که در توافق پیش‌روی برای پایبندی آمریکا به تعهداتش چه تضمینی گرفته و یا قرار است بگیرند؟! آمریکا به کدام تعهد و کدام معاهده پایبند بوده است که انتظار پایبندی به تعهداتش در توافق پیش‌روی را داشته باشیم؟! در عرف پذیرفته‌شده بین‌المللی، بالاترین و محکم‌ترین تضمین، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و آقایان فرموده‌اند: توافقنامه نهایی توسط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به تایید می‌رسد. که باید گفت؛ مگر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، سند تضمین برجام نبود؟! ولی آمریکا بی‌اعتنا به این سند از برجام خارج شد و کمترین صدایي به اعتراض از سوی سازمان ملل و کشورهای عضو ۱‌+‌۵ بلند نشد! تا آنجا که رهبر و مقتدای شهیدمان فرمودند: «‌در قضیه برجام، اروپایی‌ها وظایف خود را انجام ندادند و علی‌رغم خروج آمریکا، آنها باید با ایستادگی وظایف خود را در خصوص برجام انجام می‌دادند اما اروپایی‌ها به بهانه‌های مختلف کارهای خود را انجام ندادند و مرتب به ایران تأکید می‌کردند که نباید از برجام خارج شوید ولی عمل خودشان، همان خروج از برجام بود‌». 🔹۶- بدیهی است که تیم مذاکره‌کننده کشورمان از اعتماد ملی برخوردارند ولی انتظار آن است که موارد شبهه‌انگیز یاد شده را بی‌پاسخ نگذارند. این همه پرسش‌هایی است که توضیح آن از سوی مسئولان محترم تیم مذاکره‌کننده‌، از جمله آقایان قالیباف، عراقچی و دست‌اندرکاران شورای عالی امنیت ملی (شعام‌) برای مردم مبعوث شده (به فرموده امام شهیدمان‌) ضرورتی حیاتی دارد. 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism
1.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بوسیدن باسن ترامپ برای اصلاح طلبان افتخاره فردا جشن تولد ترامپ و جشن بوسیدن باسن ترامپ توسط اصلاح طلبان است 🔔🚩 اقتصادی سیاسی فرهنگی 🗣 @antineoliberalism