‼️شور حسینی، منهای شعور حسینی!
📸عکس بالا، صحنه به دار کشیدن ۹ آزادیخواه تبریزی در شهر تبریز بدست لشگر قزاق روس در سال ۱۲۹۰ روز عاشوراست.
💡هنگامی که روس ها در حال به دار کشیدن آزادیخواهان و دلاوران تبریز در روز عاشورای سال ۱۲۹۰ بودند، صدای #طبل_و_سنج از کوچه پس کوچههای تبریز شنیده میشد و مردم تبریز در حال عزاداری برای امام حسین ابن علی علیه السلام بودند.
🔦فرمانده فوج قزاق روس اینگونه تعریف میکند:
"خیلی میترسیدیم که آن جمعیت عظیم عزادار حسینی، به آزادیخواهان مبارز تبریزی بپیوندند، در آن صورت چه بر سر ما میآمد!!"
🔍اما جمعیت عزادار حسینی، فقط عزاداری و گریه کردند و علم بر دوش کشیدند! و تعزیه خوانی راه انداختند و به اعدام ۹ دلاور آزادیخواه خود هیچ توجهی نکردند!! چون سیاست را از دین جدا میدانستند.
✖️و در حالی که ۹ دلاور تبریزی بر سر دار بودند، غذاهای نذری خود را گرفتند و به خانه هایشان رفتند!! آیا هدف قیام امام حسین، فقط این بود که مردم گریه کنند؟ یا اینکه درس عبرت بگیرند و هشیار باشند که مورد ظلم اجنبی و منافق خودی قرار نگیرند.
#هدف_قیام_عاشورا
🦊 @antirobah
🏴عاشورا، معیار حق و باطل
◾️آیت الله حائری شیرازی: همانطور که اگر خواستید آبادی را ببینید باید از بلندی ببینید، اگر خواستید جریانات فکری، انحرافی ،حق و باطل را مشاهده کنید، باید از ارتفاع عاشورا به صحنه نگاه کنید.
#عبرت_از_قیام_عاشورا
🦊 @antirobah
🚨خطر کجفهمی و کوتهاندیشی برائتیها در محرم
🔺سیدمهدی فقیهامامی روحانی برائتی در اصفهان با اعضای دفتر صادق شیرازی در کربلا دیدار کرد. با توجه به قرابت فکری و ارتباط تشکیلاتی فقیهامامی با #شیعیان_انگلیسی، بهنظر میرسد سفر مذکور به عراق با هدف هماهنگی برای برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر، پشتیبانی فکری و رسانهای از یکدیگر و تأمین مالی مراسمات خاص در شهرهای مختلف استان اصفهان از جمله مراسم قمهزنی و امثال آن در منطقه سده یا خمینیشهر باشد که در سالهای اخیر این قبیل مراسمات به موضوعی برای اعلام مخالفت با نظام اسلامی به بهانه جلوگیری نظام از تعظیم شعائر حسینی تبدیل شده است.
🔦سال گذشته کلیپی از سید مهدی فقیه امامی در فضای مجازی منتشر شد که وی با انتقاد از ایجاد محدودیت برای مراسم اهل بیت علیهم السلام گفته بود: «باید در مراسم امام حسین علیه السلام شرکت کرد و هیچ اشکالی هم ندارد که #کرونا بگیرید و شهید راه حرم خواهید شد.»
🖇این سخنان با واکنش بسیاری از علما و روحانیون حوزه علمیه خصوصا اصفهان مواجه شد. کجفهمی و کوتهاندیشی آسیب بزرگ جریان مناسکی و برائتی است که باعث میشود چهرهای تحریفشده و غیرعقلانی از اسلام به جهان نمایش داده شود.
📝حجره
🦊 @antirobah
🏴انتخاب حسین علیهالسلام
آیا دنیا پیش روی حسین علیهالسلام نبود؟! آیا دنیا با همهی بهرهها، با همهی اغواگریها، با همه جاه و مقامش و با همه اموالش پیش روی حسین علیهالسلام نبود؟!
▪️هیچ جاه و مال و بهرهای از بهرههای این دنیا نبود که در دسترس حسین علیهالسلام نباشد، اما همهی این دنیای مهیا، در نگاه حسین علیهالسلام هیچ ارزشی نداشت؛ زیرا این دنیا، دنیای دعوت کننده به دین نبود، بلکه دنیای سستعنصران و لغزشگران بود و حسین(ع) سست عنصر و لغزشگر نبود.
▪️او دنیا را در یک سو و دین را در سویی دیگر یافت و در کنار دین ایستاد و جنگید تا آنکه به شهادت رسید.
📚 کتاب بارقهها، صفحه ۴۰۵
#انتخاب_حسین
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نمایش غیرعقلانی از عزاداری، وهن عزاداری اباعبدالله است!
🚫امروز و در این دوران کرونایی اینگونه هیآت و عزاداری ها در حکم همان قمه زنی در ملاء عام است که موجبات وهن دین و عزاداری #امام_حسین را پدید می آورد و علاوه بر به خطر انداختن جان مردم، دستاویزی جهت انتقاد و حمله به اقشار مذهبی و عزاداری #محرم و عزاداران سیدالشهدا خواهد بود.
پ ن: مراسم شب اول محرم، محفل زوار بقیع طهران
👤 آنتی صهیون
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا داغ حسین (ع) سرد نمیشود؟
#استاد_پناهیان
🦊 @antirobah
خوب ببین!
هنـوز هم به خیمـه امام
حسین سنگ میزنند.
گروهۍ خارج از هیئت، گروهــۍ نیــز از درون بـا
رفتارهاۍ غلط...
🦊 @antirobah
🏴انا لله و انا الیه راجعون
◾️ظهر امروز روح ملکوتی استاد مهدی پیشوایی، تاریخ دان بزرگ جهان تشیع به لقاء الله پیوست.
◾️ایشان صاحب کتاب سیره پیشوایان و ناظر نویسندگان کتاب مقتل جامع سیدالشهداء بودند که کتابی بینظیر در باب تاریخ و حوادث قيام عاشورا است.
🦊 @antirobah
1_1122642330.pdf
221K
🖇پاسخ موجز و علمي به پرسشهای پرتكرار #محرم
📕جزوه 8 صفحهای از زبان مورخ ارجمند مرحوم مهدی پیشوایی
🦊 @antirobah
◾️شیعیان عربستان محروم از برگزاری مراسم محرم
◽️پایگاه خبری العهد اعلام کرده که اداره پلیس امنیتی- اطلاعاتی عربستان سعودی (المباحث العامة)، مسؤولان مسجد "المسأله" و حسینه "امام حسین" علیهالسلام شهر «قطیف» (مرکز استان قطیف) را فراخوانده و ضمن گرفتن تعهد برای لغو مراسم عزاداری ماه محرم، هر کدام از آنها را به دلیل برپایی مراسم عزاداری ماه محرم ۶۰ هزار ریال سعودی (حدود ۱۶ هزار دلار) جریمه کرده است.
◽️العهد تاکید کرد که «مردم منطقه قطیف از سختگیریهای مقامات سعودی و اقدامات ضددینی آنها در خصوص لغو مراسم عزاداری محرم و برداشتن بنرهای مربوط به این ماه و اقدامات دیگر آل سعود بسیار ناراحت هستند».
◽️در همین ارتباط، چندی پیش مأموران رژیم سعودی با یورش به مسجد امام حسین (ع) در شهر «العوامیه» در استان قطیف این مسجد را با بولدزر کاملا تخریب کردند.
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴بُعد سیاسی مجالس حسینی
🖋 اگر بُعد سیاسی این مجالس را اینها بفهمند، همان غربزدهها هم مجلس بهپا میکنند و عزاداری میکنند.
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حضور باشکوه بحرینیها در مراسم عزاداری محرم
🔻 تصاویر مربوط به مراسم عزاداری شب سوم محرم الحرام در منطقه "السنابس" بحرین است که با وجود محالفت رژیم آلخلیفه، با شکوه فراوانی برگزار شدهاست.
🦊 @antirobah
29.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴روضه حضرت علیاصغر مرحوم کوثری در حضور مرحوم امام قدس سره الشریف
شیرخوار اصغر من
بیگناه اصغر من
گلوی نازک خشکیده تو
شیر نداشت، طاقت تیر نداشت
🦊 @antirobah
🖇جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه
🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بودهاند کمتر از امام حسین علیهالسلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیهالسلام وجود ندارد.
🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیهالسلام را حرام می داند. [1]
🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم. [2]
👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود. [3]
🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخواندهاند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمیشود توقع داشت.
📚پی نوشت
1-نفحات الانس صفحه 56
2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81
3-همان
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴اولین محرم بی حسین به یاد حسین
#استاد_فرج_نژاد
🦊 @antirobah
◾️گریه بر امام حسین علیه السلام محک ایمان
🎙شیخ جعفر شوشتری (رحمة الله عليه):
🍃 کسانی که نام این بزرگوار را می شنوند و تغییر حالی در خود نمی بینند، جداً نگران ایمان خود باشند!
🌴 نام آقا امام حسین علیه السلام محک ایمان است.
🦊 @antirobah
🕯فلسفه عاشورا
▪️عاشورا روز تجدید حیات ماست. در این روز میخواهیم در کوثر حسینی شستشو کنیم، تجدید حیات کنیم، روح خودمان را شستشو بدهیم، خودمان را زنده کنیم، از نو مبادی و مبانی اسلام را بیاموزیم، روح اسلام را از نو به خودمان تزریق کنیم.
📣ما نمیخواهیم حس امر به معروف و نهی از منکر، احساس شهادت، احساس جهاد، احساس فداکاری در راه حق، در ما فراموش بشود؛ نمیخواهیم روح فداکاری در راه حق در ما بمیرد.
👆این فلسفه عاشوراست، نه گناه کردن و بعد به نام حسین بن علی بخشیده شدن! گناه کنیم، بعد در مجلسی شرکت کنیم و بگوییم خوب دیگر گناهانمان بخشیده شد.
◽️گناه آن وقت بخشیده میشود که روح ما پیوندی با روح حسین بن علی بخورد؛ اگر پیوند بخورد، گناهان ما قطعاً بخشیده میشود ولی علامت بخشیده شدنش این است که دومرتبه دیگر دنبال آن گناه نمیرویم.
📝اما اینکه از مجلس حسین بن علی بیرون برویم و دومرتبه دنبال آن گناهان برویم، نشانه این است که روح ما با روح حسین بن علی پیوند نخورده است.
🌱شعارهای ما در مجالس، در تکیهها و در دستهها باید مُحیی باشد نه مخدّر، باید زنده کننده باشد نه بی حس کننده.
📕نهضت حسینی
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ مژده امام حسین(ع) به دوستدارانش
#عاشورا
🦊 @antirobah
سری به نیزه بلند است، در برابر زینب
خدا کند که نباشد، سر برادر زینب
نه قوتی نه توانی میان آن همه دشمن
نه مرحمی که نشیند به قلب مضطر زینب
زحیرتم زه چه حالت، زهم نمی پاشد
به روی نیزه نشسته، تمام باور زینب
نمانده تن که نلرزد نمانده دل که نسوزد
مگر زقتلهگه آید صدای مادر زینب
نه مرکبی نه رکابی، امان زناقه عریان
چرا دوباره نیامد، امیر لشکر زینب