eitaa logo
آنتی روباه
2.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در مذهب ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
• غریبیِ پدر را می زدی فریاد با گریه • گلویت غرق خون شد تا نماند هیچ ابهامی • گلویت از زبانت زودتر واشد، نمی بینم • سرآغازی از این بهتر، از این بهتر سرانجامی 🦊 @antirobah
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 : آیا طرح مباحث دیگر (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ...) در مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام) کار صحیحی است؟ 5️⃣ قسمت پنجم از مجموعه تصویری (علیه‌السلام) 🦊 @antirobah
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مستند سنت یا بدعت (بخش اول) 🔹 چیزی که شاید سال‌ها به دنبالش بودید. برای دیدن سه قسمت کامل این مستند به کانال بیایید. 🔹 در هر هیئتی که هستید، امر به معروف کنید، تذکر بدهید و بی تفاوت رد نشوید. به حرمت عاشورا کاری کنیم که امام حسین ازمان راضی باشد. 📌 @ponezs 🦊 @antirobah
1⃣مستند سنت یا بدعت «بخش اول» 🌐https://eitaa.com/ponezs/4055 2⃣مستند سنت یا بدعت «بخش دوم» 🌐https://eitaa.com/ponezs/4056 3⃣مستند سنت یا بدعت «بخش سوم» 🌐https://eitaa.com/ponezs/4058 🦊 @antirobah
🌀چرا محرم انقدر شیرین است؟! 🦊 @antirobah
3⃣نمونه‌هایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 💠يکي از معروف ترين قضايا که حتي يک تاريخ به آن گواهي نمي‌‌‌‌‌دهد، قصه ليلا مادر حضرت علي اکبر است. البته ايشان مادري به نام ليلا داشته‌‌‌‌‌اند، ولي يک مورخ‌‌‌‌‌ نگفته است که ليلا در کربلا بوده است. 💠اما چقدر ما روضه ليلا و علي اکبر خوانديم، روضه آمدن ليلا به بالين علي اکبر! حتي من در قم در مجلسي که به نام آية اللَّه بروجردي تشکيل شده بود، البته خود ايشان نبودند، همين روضه را شنيدم که علي اکبر رفت به ميدان، حضرت به ليلا فرمود: از جدم شنيدم که دعاي مادر در حق فرزند مستجاب است، برو در فلان خيمه خلوت، موهايت را پريشان کن و در حق فرزندت دعا کن، بلکه خداوند اين فرزند را سالم به ما برگرداند!. 💠اصلًا ليلايي در کربلا نبوده. بعلاوه اين منطق منطق حسين نيست. منطق حسين در روز عاشورا منطق جانبازي است. درباره علي اکبر تمام مورخين نوشته‌‌‌‌‌اند که درباره هرکس که آمد اجازه خواست، اگر به نحوي مي‌‌‌‌‌شد حضرت عذري برايش ذکر کند ذکر مي‌‌‌‌‌کرد الّا براي علي اکبر «فَاسْتَأْذَنَ اباهُ فَأَذِنَ لَهُ»يعني تا اجازه خواست، گفت: برو. 💠حالا چه شعرها [خوانده مي‌‌‌‌‌شود:] خيزاي بابا از اين صحرا رويم‌‌‌‌‌ نک به سوي خيمه ليلا رويم‌‌‌‌‌ مطلبي الآن يادم افتاد، آن خيلي عجيب بود. چند سال پيش در همين تهران، در منزل يکي از علماي بزرگ اين شهر، يکي از اهل منبر روضه ليلا خواند. 💠يک چيزي من آنجا شنيدم که به عمرم نشنيده بودم. گفت وقتي که حضرت ليلا رفت در آن خيمه و موهايش را پريشان کرد، بعد نذر کرد که اگر خدا علي اکبر را سالم به او برگرداند و در کربلا کشته نشود، از کربلا تا مدينه ريحان بکارد! (سيصد فرسخ راه است.) اين را گفت، يکمرتبه زد زير آواز: «نَذْرٌ عَلَي لَإنْ عادوا وَ انْ رَجَعوا- لَأَزْرَعَنَّ طَريقَ الطَّفِّ رَيحاناً» (من نذر کردم که اگر اينها برگردند، راه طفّ را ريحان بکارم.) 💠اين بيشتر براي من اسباب تعجب شد که اين شعر عربي از کجا پيدا شد؟ بعد رفتيم دنبالش گشتيم، ديديم اين طفّي که در اين شعر آمده کربلا نيست، «طف» آن سرزميني بوده که ليلا [معشوق‌‌‌‌‌] مجنون عامري، همين عاشق معروف، در آن سرزمين سکونت مي‌‌‌‌‌کرده و اين شعر از مجنون است براي ليلي، و اين آدم اين شعر را براي ليلاي مادر علي اکبر و براي کربلا مي‌‌‌‌‌خوانْد. 💠آخر اگر يک مسيحي يا يک يهودي يا يک آدم لامذهب در آنجا باشد، او که نمي‌‌‌‌‌فهمد که اينها را اين بابا از خودش جعل کرده؛ مي‌‌‌‌‌گويد تاريخ اينها چه مزخرفاتي دارد! العياذباللَّه اينها زنهايشان شعور نداشتند؟ «نذر مي‌‌‌‌‌کنم از کربلا تا مدينه ريحان بکارم» يعني چه؟! 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۵ و ۶۶• 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : برخی مطالبی که در مجلس عزا بیان می‌شود یا اثبات نشده یا از منابع ضعیف نقل می‌شود، وظیفه ما در قبال اینها چیست؟ 6⃣ قسمت ششم از مجموعه تصویری (علیه‌السلام) 🦊 @antirobah
4⃣نمونه‌هايي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 🔘مي‌‌‌‌‌گويند: در همان گرماگرم روز عاشورا که مي‌‌‌‌‌دانيم مجال نماز خواندن هم نبود و امام نماز خوف خواند «1»، امام فرمود حجله عروسي راه بیاندازيد، من مي‌‌‌‌‌خواهم عروسي قاسم را با يکي از دخترهايم، لااقل شبيهش هم شده، در اينجا ببينم. 🔘(حالا قاسم يک بچه سيزده ساله است.) چرا؟ آخر آرزو دارم، آرزو را که نمي‌‌‌‌‌توانم به گور ببرم. شما را به خدا ببينيد، يک حرفي است که اگر به زن دهاتي بگويي، به او برمي‌‌‌‌‌خورد. گاهي از يک افراد خيلي سطح پايين [مي‌‌‌‌‌شنويم که‌‌‌‌‌] من آرزو دارم عروسي پسرم را ببينم، عروسي دخترم را ببينم. 🔘حالا در يک چنين گرماگرم زدوخورد که مجال نماز خواندن نيست، مي‌‌‌‌‌گويند حضرت فرمود که من در همين جا مي‌‌‌‌‌خواهم دخترم را براي پسر برادرم عقد کنم و يک شکل عروسي هم شده است در اينجا راه بياندازم. يکي از چيزهايي که از تعزيه خواني‌‌‌‌‌هاي قديم ما هرگز جدا نمي‌‌‌‌‌شد، عروسي قاسم بود، قاسم نوکدخدا، يعني نوداماد، قاسم نوداماد؛ درصورتي که اين قضيه در هيچ کتابي از کتابهاي تاريخي معتبر وجود ندارد. 🔘اين مرد عالم، حاجي نوري، مي‌‌‌‌‌گويد: اول کسي که اين [قضيه‌‌‌‌‌] را در کتابش نوشته است، ملاحسين کاشفي بوده در کتابي به نام «روضة الشهداء» و اصل قضيه دروغ و صددرصد دروغ است. سبحان اللَّه! گفت: بس که ببستند بر او برگ و ساز گر تو ببيني نشناسيش باز اگر سيدالشهدا عليه السلام بيايد و ببيند (او در عالم معنا که مي‌‌‌‌‌بيند، اگر در عالم ظاهر هم بيايد ببيند) چه مي‌‌‌‌‌بيند؟ 🔘مي‌‌‌‌‌بيند ما براي او اصحاب و ياراني ذکر کرده‌‌‌‌‌ايم که او اصلًا يک چنين اصحاب و ياراني نداشته است. مثلًا در کتاب مُحرِق القلوب- که اتفاقاً نويسنده‌‌‌‌‌اش عالم و فقيه بزرگي است ولي در اين موضوعات اطلاع نداشته- نوشته است يکي از اصحابي که در روز عاشورا از زير زمين جوشيد هاشم مرقال بود و يک نيزه هجده ذرعي هم دستش بود. آخر يک کسي هم گفته بود سنان ابن أنس که به قول بعضي سر امام حسين را بريد (بيشتر هم مي‌‌‌‌‌گويند او سر حضرت را بريد) نيزه‌‌‌‌‌اي‌‌‌‌‌ داشت که شصت ذرع بود. 🔘گفتند آخر نيزه شصت ذرعي که نمي‌‌‌‌‌شود! گفت خدا از بهشت برايش فرستاده بود! محرق القلوب نوشته است که هاشم بن عتبه مرقال با نيزه هجده ذرعي پيدا شد. درحالي که اين هاشم بن عتبه از اصحاب حضرت امير بوده و در بيست سال پيش کشته شده بود. براي امام حسين ياراني ذکر مي‌‌‌‌‌کنيم که نداشته است. 👈(1). حتي دو نفر از اصحاب آمدند خودشان را براي امام سپر قرار دادند که امام بتوانند اين دو رکعت نماز خوف را بخوانند. (نماز خوف يعني همين نماز فريضه را به صورت قصر مي‌‌‌‌‌خوانند.) قطعاً امام با عجله هم مي‌‌‌‌‌خوانده‌‌‌‌‌اند. تا امام اين دو رکعت نماز را خواندند، اين دو نفر در اثر تيرهاي پياپي که مي‌‌‌‌‌آمد، از پا درآمدند. مجالي براي نماز خواندن به اينها نمي‌‌‌‌‌دادند. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۶ و ۶۷• 🦊 @antirobah
✴️سه گروه دشمن امام حسین(علیه السلام) ✍ 1⃣دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. 2⃣دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند.، قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. 3⃣ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند.... 📙کتاب سفر شهادت، گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای این نهضت 🦊 @antirobah
🔴 افسر ارشد امنیتی سازمان در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت سیدصادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد.. ❌ 🦊 @antirobah
5⃣نمونه‌هایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 📘در کتاب اسرارالشهاده نوشته است که در کربلا يک ميليون و ششصد هزار نفر لشکر عمر سعد بود. آخر اينها از کجا پيدا شدند؟ اينها هم همه از کوفه بودند. مگر چنين چيزي مي‌‌‌‌‌شود؟ در آن کتاب نوشته است امام حسين در روز عاشورا سيصد هزار نفر را با دست خودش کشت. 📘با بمبي که روي هيروشيما انداختند، تازه شصت هزار نفر کشته شد. من چند روز پيش حساب کردم که اگر فرض کنيم که شمشير مرتب بيايد و در هر ثانيه يک نفر کشته شود، سيصد هزار نفر، هشتاد و سه ساعت و بيست دقيقه وقت مي‌‌‌‌‌خواهد. ديدند که جور درنمي آيد، چه بکنند؟ گفتند روز عاشورا هم هفتاد ساعت بود. 📘چند دقيقه و چند ثانيه وقت مي‌‌‌‌‌خواهد اگر در هر ثانيه يک نفر کشته شده باشد. پس باور کنيم حرف اين مرد بزرگ حاجي نوري را که مي‌‌‌‌‌گويد: امروز اگر کسي بخواهد بگريد، اگر کسي بخواهد ذکر مصيبت کند، بر مصائب جديده اباعبداللَّه بايد بگريد، بر اين دروغهايي که به اباعبداللَّه عليه السلام نسبت داده مي‌‌‌‌‌شود. اينها که عرض مي‌‌‌‌‌کنم نمونه‌‌‌‌‌هاي کوچکي است. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۷ و ۶۸• 🦊 @antirobah
6⃣نمونه‌هایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 🔹اربعين [که] مي‌‌‌‌‌رسد، همه مردم اين روضه را گوش مي‌‌‌‌‌کنند که اسرا از شام که برمي‌‌‌‌‌گشتند، آمدند به کربلا و در آنجا با جابر ملاقات کردند، امام زين العابدين با جابر ملاقات کرد، در صورتي که اين مطلب جز در کتاب لهوف که آن هم خود سيد بن طاووس در کتابهاي ديگرش آن را تکذيب کرده و لااقل تأييد نکرده است، در هيچ کتابي نيست و هيچ دليل عقلي هم قبول نمي‌‌‌‌‌کند. 🔹ولي مگر مي‌‌‌‌‌شود اين را از مردم گرفت. در اربعين تنها موضوعي که مطرح است موضوع زيارت امام حسين است چون اولين زائرش جابر بوده است و در اين روز زيارت امام حسين سنت شده است. 🔹اربعين‌‌‌‌‌ جز موضوع زيارت امام حسين هيچ چيز ديگري ندارد، موضوع تجديد عزاي اهل بيت نيست، موضوع آمدن اهل بيت به کربلا نيست، اصلًا راه شام از کربلا نيست، راه شام به مدينه از خود شام جدا مي‌‌‌‌‌شود. 🔹باز هم اگر بخواهم نمونه ذکر کنم هنوز نمونه‌‌‌‌‌هايي دارد. اگر جلسه بعد وقت کردم باز از اين نمونه‌‌‌‌‌ها عرض مي‌‌‌‌‌کنم؛ اگر ديدم مجالي نيست، مي‌‌‌‌‌پردازم به تحريفهاي معنوي، ديگر تحريفهاي لفظي را کوتاه مي‌‌‌‌‌کنم. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۸• 🦊 @antirobah
📙وَ لا تَسُبُّو الَّذینَ.... 🔖پاسخ قرآن و سنت به شبه‌افکنی‌های 🦊 @antirobah
📓غنای تاریخی واقعه‌ی عاشورا 📖غناي حادثه کربلا از نظر نقلهاي معتبر آن چيزي که بيشتر دل انسان را به درد مي‌‌‌‌‌آورد اين است که اتفاقاً در ميان وقايع تاريخي، کمتر واقعه‌‌‌‌‌اي است که از نظر نقلهاي معتبر به اندازه حادثه کربلا غني باشد. 📖من در سابق خيال مي‌‌‌‌‌کردم که اساساً علت اينکه اين همه دروغ اينجا پيدا شده است اين بوده که وقايع راستين را کسي نمي‌‌‌‌‌داند چه بوده است؟ بعد که مطالعه کردم، ديدم اتفاقاً هيچ قضيه‌‌‌‌‌اي در تاريخ- در تاريخهاي دور دست مربوط به مثلًا سيزده يا چهارده قرن پيش- به اندازه حادثه کربلا تاريخ معتبر ندارد. 📖معتبرين مورخين اسلامي از همان قرن اول و دوم قضايا را با سندهاي معتبر نقل کردند و اين نقلها با يکديگر انطباق دارد و به هم نزديک است؛ و قضايايي در کار بوده است که سبب شده است جزئيات اين تاريخ بماند. 📖يکي از چيزهايي که سبب شده که متن اين حادثه محفوظ بماند و هدفش شناخته بشود اين است که در اين حادثه خطبه زياد خوانده شده است. خطبه در آن عصرها حکم اعلاميه را در اين عصر داشت. 📖همين طوري که در اين عصر در وقايع، مخصوصاً در جنگها، اعلاميه‌‌‌‌‌هاي رسمي بهترين چيز است براي اينکه متن تاريخ را نشان بدهد، در آن زمان هم خطبه چنين بوده است. 📖خطبه زياد است، چه قبل از حادثه کربلا چه در خلال حادثه کربلا و چه خطبه‌‌‌‌‌هايي که بعد اهل بيت در کوفه، در شام و در جاهاي ديگر ايراد کردند و اصلًا هدف آنها از اين خطبه‌‌‌‌‌ها اين بود که مي‌‌‌‌‌خواستند به مردم اعلام کنند که چه گذشت و قضايا چه بود و هدف چه بود؟ اين يکي از منابع؛ يعني خودش انگيزه‌‌‌‌‌اي بوده است که قضايا نقل شود. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۹• 🦊 @antirobah
• آب را با دشمنان تشنه قسمت مى‌كند • عزّت و آزادگى بين تا كجا دارد حسين ✓ 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : آیا تغییر بعضی از روش‌های عزاداری از قبیل بدعت و تحریف و مانند این، عناوین ممنوعه هست یا حتی ابداع روش‌های جدیدتر هم جایز است؟ 7⃣ قسمت هفتم از مجموعه تصویری (علیه‌السلام) 🦊 @antirobah
1⃣ 👈يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيزى را كه مى‌خواهند ازدحام جمعيت است. 👈اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مى‌خواهيم سان بدهیم؟ مگر ما مى‌خواهيم رژه برويم؟ هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است. 👈 حالا اگر گوينده در مقابل اين نقطه ضعف قرار بگیرد، چه بكند؟ اگر بخواهد با اين نقطه ضعف مبارزه كند، حقايق را به مردم بگويد، با تحريفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعين كه از جمع شدن دور يكديگر و از شلوغ شدن و از اينكه خودشان را زياد ببينند خوششان مى‌آيد، جور درنمى‌آيد. و اما اگر بخواهد به همین نقطه ضعف بیاندیشد و فقط در اين فكر باشد كه ما چه كار بكنيم كه جمعيتِ بيشتر جمع بشود. 👈اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مى‌گيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهره‌بردارى كنم، به عبارت ديگر روى دوش اين جمعيت سوار بشوم، حالا كه اينها اين قدر احمق و نادان هستند و چنين نقطه ضعفى دارند، من هم از همين نقطه ضعف استفاده كنم؟ يا على‌رغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه اجتماع مى‌شود يا اجتماع نمى‌شود. 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۱۱۵• 🦊 @antirobah
✂️ و مثل دو لبه قیچی آتش افروزی می کنند... 🦊 @antirobah
• و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهر ها و نامی است در میان نام ها • نه، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست" 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• از صحبت‌های آقای معلوم میشود چرا انقدر دشمن به دنبال تخریب هئیت‌‌هاست! • باید ویژگی‌های را دانست مثل هئیتی که پژوهشکده دارد و برای اشعارش فکر می‌کند..‌. 🦊 @antirobah
2⃣ 👈نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى؛ اين مسأله شور و واويلا بپا شدن است. 👈بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست، بايد مجلس از جا كنده بشود، بايد شور و واويلا بپا بشود! من نمى‌گويم مجلس از جا كنده نشود، من مى‌گويم اين نبايد هدف باشد. 👈من مى‌گويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند، بدون اينكه جعلى بكند، بدون اينكه تحريفى بكند، بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمى‌شناسد چون وجود نداشته‌اند. 👈بدون آنكه براى امام حسين فرزندانى ذكر كند كه چنين فرزندانى در دنيا وجود نداشته‌اند، بدون اينكه براى امام حسين دشمنانى در كربلا با نام و نشان بسازد، كه اصلًا چنين كسانى وجود نداشته‌اند، اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛ ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟ دروغ بگوييم؟! 📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۱۱۵• 🦊 @antirobah
🔍 جهت‌شناسی ایدئولوژی بهائیت 🔘 جهت‌گیری کلی ایدئولوژی فرقۀ بهائیت جدا ساختن ملت ایران از نهاد روحانیت و مرجعیت و مشغول ساختن آنان به اصولی بدعت‌گونه در مذهب تشیع است. 🔘 جداسازی ولایت از مرجعیت و دین از سیاست؛ آزادی فحشا و بی‌بند و باری و... پیوستن به مکاتب غیر دینی و سکولار و در نتیجه نفوذ بیشتر استعمار در ایران را ممکن می‌سازد. 📝 محمد ملک‌زاده| نشریه فرهنگ پویا •شماره ۷• 🦊 @antirobah
• بر من بتاب و جان مرا غرق نور کن • از مشرق دلم به نگاهی ظهور کن • چشم امید من به دو تا قطره اشک بود • این چشمه خشک مانده، تو آن را نمور کن... 🦊 @antirobah