eitaa logo
آنتی روباه
2.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
18 فایل
👈محلی برای مبارزه با بدعت‌گذاران در مذهب ⚡️رهبر انقلاب: دشمن می‌خواهد از قم آنتی‌تز انقلاب را شروع کند 🦊و اما روبه صفتان همین افراد عوام فریبند که از رهگذر دین نان می‌خورند/ امام سجاد علیه السلام، الخصال تبادل و ارتباط با ادمین: @seyyedd_hassan
مشاهده در ایتا
دانلود
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی [صفحه 2 از 3] بررسی چگونگی مواجه نهاد های حوزوی در این بحث را به بررسی کمی و کیفی تقسیم می کنیم: بررسی کمی بررسی کمی دو مرحله دارد. در ابتدا اصل ورود ویژه و رسانه ای بررسی می شود. مرحله بعدی بررسی میزان جذابیت و بازدید رسانه های مختص به این نهاد ها است. بررسی ها نشان می دهد که از لیست آدرس هایی که در بالا آوردیم فقط نهاد های زیر وارد این عرصه شده اند: - به سوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی - وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی - مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه وابسته به شورای عالی حوزه علمیه قم - پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی - - شبکه ولایت - انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه بررسی های آماری انجام شده تمامی این مراکز بر اساس سایت الکسا و تعداد اعضای کانال های این رسانه های در شبکه های اجتماعی، نشان می دهد که از بازدید و جذابیت پایینی برخورد هستند. بهترین آمار در این بین به مرکز ملی پاسخگویی و مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات اختصاص دارد که به تفصیل به آمار های آن در زیر می پردازیم. در کنار این دو مرکز، یک سایت و یک کانال تلگرامی را نیز اضافه می کنیم تا با مقایسه آنها به نتایج واقع بینانه تری برسیم: 1-سایت تحلیلی " " که به شاخه روشنفکران دینی ضد انقلاب اختصاص دارد که ظاهرا از پرسنل بالایی برخورد دار نیست. این سایت فیلتر بوده و در بین عموم مردم شناخته شده نیست و جنبه تخصصی دارد.. 2-کانال تلگرامی "قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات" این کانال، به گفته ادمینش به طور مستقل و آتش به اختیار فعالیت می کند و با وجود کانال های مشابه اش اعضای قابل توجهی دارد. مرکز ملی و مرکز مطالعات با پرسنل و بودجه فراوان نسبت به دو مورد دیگر از جهت محبوبیت و بازدید، برابر و حتی پایین تر از آن دو قرار گرفته اند. جالبتر اینکه مرکز ملی پاسخگویی که اصلی ترین نهاد حوزوی در پاسخ به شبهات و سوالات دینی است از لحاظ رتبه بندی بین سایت روند کاهشی داشته است و بنابر اعلام مسئولان فضای مجازی مرکز، 4 سال قبل رتبه الکسای درگاه " اسک دین" وابسته به مرکز ملی رتبه 346 را داشته است و هم اکنون رتبه 2900 رسیده است. دیگر رسانه های حوزوی نام برده - به جز خبرگزاری ها - وضعیت بهتری از این ندارند. در مقایسه ساده بین کانال های پاسخگویی به شبهات که مستقلا کار می کنند با کانال های نهاد های گفته شده می توان بالا بودن یا برابری کردن بازدید و اعضای کانال های مستقل پی برد. بعضی از وب سایت ها به صورت تخصصی در فضای مجازی فعالیت می کنند. مثل :" اشراق" متعلق به معاونت فضای مجازی ، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و " تبیان" متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی. با اینکه این سایت ها ظرفیت بالایی دارند در این مسئله ورود نداشته اند. بررسی کیفی به طور کلی از بازدید کم این نهاد ها در فضای مجازی به ضعف کیفی آنها نیز می توان پی برد. البته ناگفته نماند بدنه کارشناسان حوزوی در مسئله الاهیات کرونا وارد شده اند و هر چه در توان داشته اند ارائه داده اند. این در پرونده ی ویژه ای که مرکز ملی پاسخگویی برای این مسئله ایجاد کرده است مشهود است. اما به نظر می رسد که از جهت مدیریتی مشکلاتی وجود دارد. اشکالات روشی و کیفی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: - و تدافعی با هجمه های رسانه ای: این نهاد ها بیشتر آرایش تدافعی به خود می گیرند و با هجمه رسانه ای به عنوان یک سوال علمی یا شبهه اعتقادی برخورد می کنند. در حالی که در عرصه جنگ رسانه ای حالت تدافعی از ابتدا محکوم به شکست است. - به جای مسئله سازی: این نهاد منتظر هستند که دشمن برای دین مسئله سازی کند تا به آنها پاسخ علمی بدهند. در حالی که مسئله سازی از طرف نهاد های دینی علیه نهادی غیر دینی و ملحد باید صورت بگیرد. در واقع دین نباید در مقام پاسخگو قرار بگیرد بلکه باید از نهاد های فکری جهان غرب در قبال فرهنگ و مدیریت حاکم بر جهانی مطالبه و بازخواست کند. - رسانه‌های این نهاد ها در برابر رقبای سر سختی که به نشر افکار و سبک زندگی غربی می پردازند. - و عدم ارائه پاسخ‌های تخصصی: شیوه پاسخگویی این مراکز به سوالات و نیاز مندی های مخاطبان و شبهات فضای مجازی روند یکسانی دارد. شیوه پاسخگویی به صورت کتابی است و مخاطب احساس می کند که کتاب دینی دبیرستانش را با شکل و شمایل دیگر می شنود یا می خواند. در حالی که رسانه های حرفه جهان از شیوه ها و تکنیک های بسیار متنوع و پیچیده ای برای القای مفاهیم مورد پسند خود می کنند و شبیه آن را در هالیوود دیده ایم. 🦊 @antirobah
مروری بر عملکرد حوزه قم در سنگر مبارزه با شبهات و شایعات کرونائی [صفحه 3 از 3] - تفاوت عرصه با عرصه گفتگو: میدان درگیری جهان غرب با اسلام صرفا میدان درگیری فکری نیست. بلکه درگیری رسانه ای شدیدی در این میان هست. حوزه علمیه و نهاد های مربوط آن حاضر نیستند به این درگیری رسانه ای تن بدهد و صرفا دوست دارند در عقب جبهه به تدارک چی بودن کفایت کنند و یا بصورت کج دار و مریض در میدان حضور داشته باشند. خط شکنی، عبور از میدان های مین خطرناک فرهنگی، هدف قرار دادن نقاط ضعف دشمن، طراحی عملیات مختلف رسانه ای و فکری و ... مسئولیت هایی است که باید حوزه علمیه به عهده بگیرد. چرا که غیر از حوزه علمیه هیچ نهادی نمی تواند این مسئولیت ها را درست انجام دهد. - توجه صرف به ابعاد علمی بحث: رسانه های دشمن مباحث در هم تنیده بیان می کنند. مسائل اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، فقهی، خبری و حتی اخبار روزمره زندگی را با بیانی شیوا، ژورنالیستی، جذاب و قابل فهم برای اقشار مختلف جامعه ارائه می کند. اما در مقابل، پاسخگویی ها صرفا جهت علمی و دینی آن را با ادبیات کتابی را بیشتر برجسته می کنند. - نبود و تاریخی به منابع تولید شبهه: جنگ روانی، جنگی است پیچیده که از اتاق فکر ها و جریان تاریخی ریشه دار بیرون می آید. دستگاه ها و تشکلات های تولید شبهه، تردید، ، سوال و ضد فرهنگ شناسنامه دار هستند. افشا کردن این جریان ها و دستگاه ها از جهت عملکرد، تاریخ شکل گیری و اهداف و انگیزه ها در پاسخ دادن به نیاز های مخاطبان تاثیرات زیادی دارد. اما می بینیم که نهاد های حوزوی متولی توجه کمی به این ابعاد از ماجرا دارند و یا کمتر این ابعاد برجسته می کنند. در حالی که رسانه های دشمن به اینها بسیار توجه دارند و در پرداختن به مسائل دینی همیشه، ریشه های تاریخی و سیاسی و اجتماعی مسئله را برجسته می کنند. به طور مثال اعتقادات مذهبی را به شدت به مباحث سیاسی، جریان حاکم در جمهوری اسلامی و ریشه های تاریخی آن در انقلاب اسلامی می پردازند. البته در بین نهاد های حوزوی پاسخ ها و فعالیت هایی نیز دیده می شود که به پیچیده گی کار پی برده اند و تقابل متناسبی را در حد وسع خودشان انجام می دهند که می توان به فعالیت های اساتید موسسه امام خمینی(ره) در فضای مجازی اشاره کرد. اما این عزیزان نیز بیشتر به حیثیت تخصصی مسئله می پردازند و از حیثیت رسانه ای و جذابیت ضعیف عمل کرده اند. گذشته از که از نظر کثرت کارشناسان و سرعت در پاسخگویی، عملکرد خوبی داشت البته کیفیت پاسخ ها و وجهه استدلالی آن قابل نقد است و اشکالاتی که قبلاگفتیم به این مجموعه نیز وارد است. گذشته از موارد مذکور، دیگری نیز بودند که در حد وسع خود به تناسب بین جنگ روانی دشمن و مبارزه اعتقادی توجه داشتند و محصولاتی ارائه داده اند. در اینجا لازم است که به دو جزوه مهم و قابل تقدیر تولید شده توسط فضلای حوزه علمیه اشاره کنیم. گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی (ره) جزوه "باور های دینی و چالش های کرونایی" در 104 صفحه تهیه کرده است و نویسندگانی مثل حجت الاسلام دکتر جواد گلی دبیر آموزشی و پژوهشی فلسفه دین موسسه امام خمینی(ره) دست به قلم برده اند. جزوه دیگر توسط مرکز ملی مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه با عنوان " مهم‌ترین شگرد‌های خبررسانی در جنگ روانی دشمن، پیرامون « » " تهیه شده است. این جزوه حاوی 58 تکنیک عملیات روانی است که رسانه های معاند از آنها برای جنگ رسانه ای استفاده کرده اند. حال لازم است این نوع مواجهه با را با یک مواجهه تاریخی بین حوزه علمیه و روشنفکران عصر پهلوی مقایسه کنیم. امام خمینی(ره) در مقابله با انحراف افکنی‌های یکی از روشنفکران عصر پهلوی(که سابقه حوزوی نسبتا پررنگی نیز داشت) دست به انتشار کتابی زدند که در تاریخ ماندگار شد. سخن آخر شیوع کرونا مجال خوبی بود حوزه علمیه ظرفیت و کاستی های خود بشناسد. این گزارش در صدد این بود که با تصویر آرایش جنگی دشمنان دین حساسیت مسئله را نشان دهد و غیرت دینی نخبگان حوزوی را متوجه هجمه قریب الوقوع رسانه ای دیگری بکند. قسمت دوم گزارش به دنبال این بود که از عملکرد و کاستی های نهاد های حوزوی مسئول در قبال این هجمه بگوید و به بازنگری در شیوه ی مدیریت این نهاد ها کمک کند. 🦊 @antirobah
شما که جانتان به مالتان گره خورده و دینار، خدای واحدتان است، چگونه می‌توانید جان و مالتان را به پای خدای من بریزید؟
⭐️ اولین جشنواره ملی هنر های گرافیکی ❗️زمان شرکت در جشنواره هنرهای گرافیکی مقدس‌نما تمدید شد. 📝به گزارش دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری اولین جشنواره ملی هنرهای گرافیکی مقدس نما که در تاریخ ۱۵ خرداد ماه برگزار شد، نظر به استقبال و‌ همچنین درخواست هنرمندان برای تمدید زمان جشنواره، زمان شرکت در سه بخش جشنواره تا تاریخ ۱۴ تیرماه تمدید و به تصویب رسید. 📌براین اساس، مخاطبین و هنرمندان گرامی میتوانند آثار خودرا در سه بخش پوستر ،موشن و کاریکاتور از طریق: 💻سایت: www.moghadas-nama.com 🤖 ربات تلگرام به آدرس: @moghadas_nama1_bot 🗓 تا تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ارسال نمایند. 👁‍🗨 فتنه بیدار است؛ پنهانی است! 🦊 @antirobah
🔴با اجازه ساواک! 👈به نقل از کانال جشنواره مقدس‌نما مهندس سجادی یکی از اساتید با سابقه و مسئولین فعلی انجمن می‌باشد. وی در شهریور۴۲ در فضای ملتهب بعد از قیام ۱۵خرداد، طی یک سخنرانی مورد بدگمانی ساواک واقع شده و دستگیر می‌شود. اما طبق دستور ریاست ساواک خراسان، پس از دادن تعهد، آزاد می‌شود: «در تحقیقات بعدی که بعمل آمده برای ساواک مسلّم شد جلسات مشارالیه صرفا جنبه دینی داشته و هیچگونه بحث سیاسی دربین نبوده و از طرفی نامبرده فوق تعهد نمود تشکیل جلسات بعد را با اجازه و اطلاع سازمان امنیت و شهربانی متشکل نماید. علیهذا خواهشمند است دستور فرمائید شخص فوق الذکر را بدون قید و شرط آزاد نمایند.» مهندس سجادی در آینده ثابت می‌کند که نه تنها حاصل تحقیقات ساواک مبنی بر سیاسی نبودن جلسه او کاملاً صحیح بوده، بلکه به تعهدی که به ساواک می‌دهد نیز کاملاً پایبند بوده. در سند دیگری که مربوط به آذر۴۵ است، آمده: ❗️«نامبرده جلساتی تشکیل می‌دهد و درآن برعلیه بهائیان بحث می‌کند ولی در امور سیاسی به هیچ‌وجه دخالتی نمی‌نماید ساواک از تشکیل جلسات مرتب بااطلاع است» 🦊 @antirobah
🔴نظر امام تغییر کرد، چون انجمن تغییر کرد! از آنجا که در رژیم پهلوی بهائیّت رشد روزافزون داشت و یکی از اصلی ترین اهدافش انحراف عقیدتی جامعه بود، مبارزه انجمن حجتیّه با بهائیّت در نگاه اوّل پسندیده به نظر می‌آمد. ❗️امّا به تدریج و به خصوص از حوالی آغاز دهه پنجاه، انحرافات فکری سران انجمن نسبت به مبارزه با رژیم شاه، آشکار و بیشتر میشد و اخبار آن بیش از گذشته به گوش می‌رسید. بر اساس این روند بود که حضرت امام خمینی(ره) نیز در ابتدا به انجمن اجازه استفاده از وجوهات دادند(صحیفه امام،ج۲،ص۲۹۹)، امّا پس از کمتر از یک سال آن را پس گرفته و در پاسخ به نامه آیت الله گرامی نوشتند: 📌 « ... راجع به شخصى که مرقوم شده بود جلساتش ضررهایى دارد از وقتى مطلع شده ‌ام، تأییدى از او نکرده‏ ام و انشاءاللَّه تعالى نمی‌کنم.» (صحیفه امام، ج۲،ص۳۵۷) 🦊 @antirobah
به نقل از پونز: 💠 از جذب بدون مدیریت و ساختار به چه چیز رسیدیم؟ ⭕️ زمانی که یک نهضت برای خود چارچوبی را اتخاذ می‌کند و ساختاری را ترسیم می‌نماید، در آن چارچوب لازم است تا رویش‌هایی را برای خود برگزیند اما دقیقا این رویش‌های تازه از جبهه مقابل را باید در کجا قرار داد؟ ⭕️ مثلا در جنگ هشت سال دفاع مقدس، با وجود اینکه نیروهای اطلاعاتی ما می‌دانستند که شیعیان عراقی مخالف جنگ با ایران هستند، اما به زور وارد میدان شدند و اسیر می‌شدند، سپاه چه طرحی برای سازماندهی آنها داشت؟ ⭕️ آیا جریان سپاه بدر، تریبون‌دار نهضت امام خمینی شد یا در اندازه خود و در جایگاه خود تلاش کرد تا به اسلام و انقلاب خدمت کند و در همین میان نیز شهدای بزرگواری را تقدیم اسلام نمود. ⭕️ آیا در عرصه فرهنگی نیز باید با همین تاکتیک هوشمندانه حرکت کرد یا اینکه ، ، و نهادهای متکثر دیگر به بهانه جذب جریان انقلابی را منکوب کنند و در فضای دیگر به دنبال جذب باشند؟ ⭕️ مهمترین ویژگی تشکیلات انقلابی، هیئت انقلابی و مداح طراز انقلابی چه چیزی است و آیا برای جذب افراد به یک ساختار و سازوکار رسیدید یا با برداشت‌های شخصی‌تان پیش می‌رود؟ ⭕️ آیا خودتان را رجال و عقول درجه یک می‌دانید و هر کسی را که خلاف شما فکر کرد، امر برایتان مشتبه می‌شود؟ ⭕️ جریان مداحانی که این روزها هیئت‌ها را تبدیل به پارتی کردند، تا چه اندازه با شما همراه شدند؟ کسی نیست که میکروفون از بعضی مداحان خوش صدا ولی خارج از مسیر اهل بیت بگیرد و بگوید که خواندن بلد نیستی، نخواندن که بلدی! ⭕️ این روزها بستر تشکیلات انقلابی به سمت ضعف می‌رود، چرا که هیچ کسی متولی نیست و همه فراموش کرده‌اند که جریان انقلاب نیاز به شبکه و تشکیلات درست دارد. ⭕️ آقایان مسئول! شما عرضه مدیریت نیروهای انقلابی را نداشتید، شما هنوز نتوانستید بچه‌های انقلابی را دور یک میز جمع کنید، جذب‌تان پیش کش! مگر اینکه دنبال کیف کش و کفش جفت کن باشید که باید پناه به خدا برد! ⭕️ بسیج کرور کرور نیروهای انقلابی را از دایره خود بیرون می‌کند، هیچ امکانات اولیه‌ای در اختیار این نیروها قرار نمی‌دهد اما به یک مداح مسئله‌دار تریبون می‌دهد و شروع این قصه با هیئت فاطمیون کلید خورد و ریشه‌های آن قطعا به ماجرای نفوذی می‌رسد که ما در مدرسه توحید شاید بدان برسیم. ⭕️ سوال اینجاست! بچه‌هایی که دلشان در گرو انقلاب است، چرا در مقابل اتفاقات مختلف ساکت نشستند و امربه معروف نمی‌کنند؟ آینده فکری و فرهنگی فرزندان‌مان را دریابیم. 🦊 @antirobah
🔴هر که میخواهی باش! شهید آیت الله دستغیب(ره): «هرعمامه سری ڪه از رهبر مڪرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه به سرها همه باید مطیع یڪ رهبر. امام یڪی نائب امام هم یڪی. دیگری هیچ تقدّم ندارد. همه باید فرمان ببرند.. یڪ نفر میزان است. تعدّدذغلط است. مکرر گفته‌ام حسن(ع) وحسین(ع) یڪی‌شان امام بود. حسن(ع) امام، حسین(ع) مأموم. هیچ وقت حسین(ع) تا حسن(ع) بود در عرض نبود، تابع تابع. هر چه بهش می‌گفتند، می‌گفت هرچه حسن(ع) بفرماید. دو تا امام نمی‌شود. دو تا نائب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یڪی و آن هم معیّن است.. وای به ملّتی ڪه از رهبر الهی خود فاصله بگیرد. هلاڪ و طعمه دشمن است. الآن آمریڪا و انگلیس و شوروی در ڪمین‌اند.. ڪیست ڪه این ناله مرا به گوش عمامه به سرها برساند؟ هر ڪسی می‌خواهی باش! خودت را مجتهد می‌دانی؟ مقدمات خوان می‌دانی؟ برتو واجب است امروز تبعیت از یڪ نفر. تو حق نداری مقابل رهبر حرفی بزنی. تمام باید تبعیّت ڪنند. دانشجویان عزیز، مواظب باشید گرگ‌ها شما را از رهبر الهی جدایی نیندازند. شما را طعمه خودشان قرار ندهند. تمام این تفرقه‌ها وسیله پیشرفت دشمن است.» (شاهد یاران، ش۵۳، ص۱۰۰) 🦊 @antirobah
🔴گاهی ما طلبه‌ها اشتباه می‌کنیم؛ قطب‌نمای ما درست کار نمیکند...❗️ اینکه ما میگوییم روحانیون - حالا روحانیونی که درگیر کار سیاسی هم نیستند؛ روحانی است، مدرّس است، پیش نماز است، مشغول یک شأنی از شئون روحانی است - سیاسی باشند، یعنی چه؟ این، آن نکته‌ی اساسی است؛ یعنی قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد. من همیشه به دانشجوها و طلبه‌ها میگویم، به شما هم عرض میکنم، و این به همه‌ی روحانیت مربوط میشود: باید سیاسی باشید؛ منتها نه به معنای ورود در باندها و جناحهای سیاسی؛ نه به معنای ملعبه و آلت دست شدن این یا آن حزب یا گروه سیاسی، یا سیاست‌بازان حرفه‌ای؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معنای آگاهی سیاسی، قدرت تحلیل سیاسی، داشتن قطب‌نمای سالم سیاسی که جهت را درست نشان بدهد. گاهی ما طلبه‌ها اشتباه میکنیم؛ قطب‌نمای ما درست کار نمیکند و جهت‌یابی سیاسی را درست نشان نمیدهد. این، چیزی نیست که به خودی خود و یک شبه به وجود بیاید؛ نه، این مُزاولت در کار سیاست لازم دارد؛ باید با مسائل سیاسی آشنا شوید، حوادث سیاسی کشور را بدانید و حوادث سیاسی دنیا را بدانید. طلبه‌ها امروز به اینها نیاز دارند. یک گوشه‌ای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثه‌ای، پیش‌آمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند. ما مرجع مردم هم هستیم؛ یعنی مورد مراجعه‌ی مردمیم و اگر خدای نکرده یک علامت غلط نشان بدهیم، یا یک چیزی که مطلوب دشمن است بر زبان ما جاری بشود، ببینید چقدر خسارت وارد میکند. ⚠️بنابراین، یک وظیفه‌ی مهمی که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است. کناره‌گیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست. 📚بیانات در دیدار روحانیون استان سمنان٨۵/٠٨/١٧ 🦊 @antirobah
لغزش در باور! یکی از طرق مبارزه انجمن حجتیه با بهائیت، نفوذ در تشکیلات این فرقه بود. انجمن با استفاده از روش‌های پوششی، برخی از نیروهایش را به درون جلسات بهائیان میفرستاد تا بدین طریق کسب اخبار و اطلاعات نماید. این در حالی بود که دو خطر بزرگ، جوانان نفوذی را تهدید میکرد: فساد اعتقادی و فساد اخلاقی!! در طول سالهای مبارزه انجمن با بهائیت، اندکی از جوانان انجمن دچار لغزش و یا انحراف در باورها شده و یا به دام فساد اخلاقی بهائیان گرفتار شدند! یک نمونه از این امر را میتوانید در کتاب خاطرات احمد احمد، ملاحظه فرمایید. 🖍 طراح اثر: علیرضا کریمی مقدم 🦊 @antirobah
💢 آیا نرم‌افزارها هم به‌مثابه کالا هستند و حکم خرید کالای ایرانی در اینجا هم وجود دارد؟ 👈 نظر درباره استفاده از پیام‌رسان خارجی 📝 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=29126#13 💢 حکم خرید کالای دشمنان که به نحوی کمک به آنها محسوب می‌شود تحت عنوان «اعانه‌ی ظالم» شامل اینجا نیز می‌شود؛ یعنی ما با خریداری یک نرم‌افزار، خدماتی به آنها برسانیم یا به نحوی از این نرم‌افزارها استفاده کنیم که سودش به جیب آنها برود، مثل برخی برنامه‌ها که اصل ورود به آنها و تعداد استفاده‌کنندگان از آنها برای صاحبش مفید است، همین ورود به برنامه هم حرام می‌شود. بنابراین فرقی نمی‌کند که این کالا سخت‌افزار باشد یا نرم‌افزار و این توصیه‌‌ای که گفته‌اند اگر کالایی مشابه داخلی دارد، از کالای خارجی استفاده نکنید، شامل نرم‌افزارها هم می‌شود و باید از نرم‌افزار داخلی استفاده کنید. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به اوضاع نا به سامان فضای مجازی در کشور 🔘 امیدواریم که مسئولینی انسان و مومن بتوانند برای نسل‌های آینده‌ساز کشور کاری کنند. 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️شهادت امام جعفر صادق(ع) تسلیت باد. می آید آن تک سوار آخر به دنبال مرقد مادر... 🦊 @antirobah
یکی از طلبه‌ها در دیداری از شهید صدر می‌پرسد: «خیلی وقت‌ها دچار بی‌حوصلگی می‌شوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها می‌کنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!» و شهید صدر پاسخ می‌دهد: «کسی که توطئه‌ها و دسیسه‌ها و تبانی‌ها بر ضد اسلام و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی می‌شود را می‌بیند چگونه دلش می‌آید که مطالعه و کار جدی و بی‌وقفه را رها کند؟!» السيرة والمسيرة في حقائق و وثائق، ج‏٢، ص٢٨٩ 🦊 @antirobah
⚠️ سخن‌نگاشت | بر گرسنگیِ گرسنگان و سیریِ اغنیا اعتراض کنید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در شرح حدیثی از امام صادق (ع): 🔹️ خدای متعال عهد و پیمان گرفته از علما ــ علما هم فقط به معنای فقها نیست ــ از دانشمندان، دانایان، زبدگان، نخبگان جامعه که بر گرسنگیِ گرسنگان و سیری و پُریِ سیران و اغنیا صبر نکنند، اعتراض کنند. یک ظالمِ ثروتمندِ شکمِ پُری و مظلوم گرسنه‌ای را اگر دیدند [اعتراض کنند]. ۹۷/۱۲/۱۹ 🦊 @antirobah
📡كليپ صوتی| امام صادق و داعیه تشکیل حکومت اسلامی 🏴رهبر انقلاب: امام صادق علیه‌الصلاةوالسلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود. 🦊 @antirobah 📡بشنويد👇
⚠️شبهه در مرجعیت 🦊 @antirobah
⛔️مکتب نجف، تریبون رسمی فرقه‌ی یمانی دروغین در بیانیه‌ای، انجام مناظره را ممنوع اعلام کرد! در بخش هایی از این بیانیه چنین آمده: لا يحق لأي شخص عقد مناظرة باسم الدعوة المهدوية المباركة إلا بإذن خاص من مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً، و كل مناظرة أو حوار غير مأذون من المكتب المبارك، لا نلتزم به ولا يمثلنا بشيء ابداً. الدعوة المهدوية لها قانون ثابت بخصوص المناظرات الرسمية، وهو أن عقد المناظرات الرسمية تكون مع الجهات الرسمية المشهورة أو من يمثلها بتخويل رسمي معلن. فسواء كانت الجهة التي تطلب المناظرة؛ إسلامية(شيعة وسنة) أو مسيحية أو لا دينية؛ فعليها أن تتفق أولاً مع مكتب السيد أحمد الحسن في النجف الأشرف حصراً ... /دعوت شوم 🦊 @antirobah
🔰جنایات ابلهانه 🔹شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید، و نمی‌دانید که در قاموس شهادت واژه وحشت نیست. 📅 امام خمینی(ره) | ۹ تیر ۱۳۶۰ 🦊 @antirobah
🔴مخالفت با نهضت از ابتدا! فعّالیّت‌های انجمن حجتیّه در حدود ده سال آغازین، در کلّ قابل دفاع بود. امّا از آغاز نهضت امام، شیخ محمود حلبی(مؤسس انجمن) به بهانه هایی همچون تقیّه در برابر رژیم و یا اشتغال به مبارزه با بهائیّت، نه تنها با نهضت همکاری ننمود، بلکه به تدریج ابراز مخالفت نمود. به عنوان نمونه، شیخ محمود حلبی در ماجرای لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی از جانب امام دعوت به موضعگیری شد، امّا سکوت کرد! بر علیه قیام ۱۵ خرداد سخنرانی نمود و پس از تبعید امام، برای دولت و مسئولین امنیّتی (ساواک) دعا کرد!! 📕 (آیت‌الله جعفری همدانی به روایت اسناد ساواک، ص۲۷) 🦊 @antirobah
🔘انزوا و کناره گیری ممنوع ♻️ ماهیت حوزۀ تراز با اشراف عالمانه بر مسائل روز در عرصه ملی و بین المللی عجین است. تلاش برای تاثیرگذاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از بایسته هایی است که برکات زیادی برای جوامع بشری به ارمغان خواهد آورد. ♻️ منظومۀ فکری سرشار از ستاره هایی است که نور آنها ما را از طرفی به سمت بصیرت افزایی آحاد جوامع بشری در راستای افشای ماهیت خباثت بار استکبار جهانی و از سویی دیگر به سمت ترویج اسلام سیاسی سوق می دهد. ♻️ اگر چه ورود در این عرصه باعث کینه توزی دشمنان علیه می شود؛ اما از چنین دشمنی هایی واهمه ندارد و با کسب عزت و احترام از درگاه خداوند متعال، هرگز از رسالت انقلابی خود دست بر نخواهد داشت. ♻️ولِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنينَ وَلٰكِنَّ المُنافِقينَ لا يَعلَمونَ 📝رحا 🦊 @antirobah
⭕️ زندگی دلیل می‌خواهد 💢 یکی از بزرگترین مشکلات قشر مذهبی جامعه ما در برخورد و مواجهه با اتفاقات مختلف، این است که اجازه تجربه به نسل بعد از خود را نمی‌دهد و توقع دارد تا نسل بعدی مکتب نرفته و خط ننوشته نگاری باشد که به غمزه مسئله آموز صد مدرس بشود. 💢 وقتی توقع پیامبری از نسل بعدی داشته باشیم و برای امر تربیت؛ مدیریت گفتار، برخورد و ساختار بینشی را حفظ نکنیم، آرام آرام نسلی بی تفاوت، بی‌گرایش و خسته از برخوردهای سخت و تکراری بارآوردیم که از ما دور می‌شوند. 💢 نسل تربیت یافته در مکتب فکری ما، زمانی که فاصله گرفت و گفتمان انقلاب اسلامی را پله پله نیاموخت، دلزده می‌شود و فضا را خالی می‌کند و این یعنی از بین رفتن بزرگترین سرمایه اجتماعی! 💢 حالا من!به عنوان مسئول و متولی نهاد بالادستی برای اینکه بخواهم هیبت خود را حفظ کنم، از آرمان‌هایم کوتاه می‌آیم و برای پر کردن این خلاء از تکنیک استفاده می‌کنم و این شروع سقوط گفتمانی است. 💢 هر گاه سرمایه اجتماعی یک جامعه بیشتر از آنکه محصول باشد، محصول جذب بشود، خروجی آن شترگاوپلنگی است به نام شترمرغ که وقتی از او بخواهی که تخم کند، می‌گوید که شتر است و چون بخواهی که بار ببرد، زبان می‌گشاد که مرغ است. 💢 در نتیجه عدم توجه به آینده به همراه نداشتن ادبیات گفتمانی در فضای تبلیغ در عرصه جنگ نرم و شناختی سبب می‌شود که بانگ رحیل را بازخوانی کنیم، این عاقبت مجموعه‌های فرهنگی فشل به خصوص در خواهد بود. اتفاقی که اگر برادران ما در سپاه عاقل باشند و با چشمانی باز ببینند، متوجه می‌شوند که رخ داده است. 💢 زندگی دلیل می‌خواهد و مسیر؛ مربی وظیفه‌اش ارائه این دو به متربی است. مربی زمانی به وظیفه‌اش می‌تواند عمل کند که فکر همه چیز را بکند. اقتصاد، زندگی آینده و ... ما چقدر دلیل‌هایمان برای زندگی خوب انقلابی را به نسل بعد منتقل کردیم؟ آیا توان گفت‌وگو را از دست دادیم و به منولوگ رسیدیم و اصلا همدیگر را نمی‌فهمیم یا اینکه برای رسیدن به راه تلاش می‌کنیم. 📝پونز 🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 (ره): همه نیروها، در هر جا هستند، محتاج به توجه خاص (ع) هستند. 🔅 امیدواریم که این بر اسلامیت خود باقی باشد تا ظهور حضرت تا ما مسائل را در محضر ایشان حل کنیم. 🦊 @antirobah