eitaa logo
آنتی سکولار
13.3هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
♨️دشمن، سیاستی را طراحی کرد که از قم "آنتی تِز انقلاب" درست کند؛ یعنی همانطور که انقلاب از حوزۀ علمیۀ قم جوشید، یک ضدّ انقلاب هم از قم به وجود بیاورد (امام خامنه ای؛89/8/4) 🌐تحلیل خرده نظریه های غیرانقلابی ادمین کانال: @admin_antisecular
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از رحا مدیا
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 روحانی‌نماها از جانِ "اسلام" چه می‌ خواهند؟! 🎥 برخلاف سکوت بزرگان حوزه در برابر جسارت‌های شهرت‌طلبان نسبت به جایگاه "ولایت فقیه" بدنۀ حوزۀ علمیه حامی و پشتیبانِ این نظریۀ تابناک است. ✅ ببینید و نشر دهید... 🎙 مصاحبه میدانی رحامدیا 🆔 @rahamedia
ستون پنجم‌ها مشغول کارند! 🔴 درست روزی که رهبر انقلاب مشارکت بالای مردم را یکی از خصوصیات انتخابات پیش‌رو معرفی کردند، سایت انتخاب جملات چند روز پیش روحانی را در تقابل با رهبری تیتر می‌کند! 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ دلیل گستاخی‌ امثال اکبرنژاد از زبان آیت الله توکل! 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
ولایت فقیه در دیدگاه شیخ مفید! آیا نظریه ولایت فقیه را امام خمینی مطرح کرد؟ 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ افسانه‌ی سقوط اسرائیل به واقعیت نزدیک است! 🔴اسرائیل، خط مقدم کلِ غرب است! 🎙شما صدای رحیم‌پور ازغدی را می‌شنوید 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
ولایت فقیه؛ اقتضای تشیّع در زمان غیبت‌کبری 🔹از فُقهای قرن‌ششم "محمد بن ادریس حلی" است که در کتاب معروفش "سرائر" به نظریۀ ولایت فقیه پرداخته است. 🔹ابن‌ادریس می‌نویسد: "اقتضای مذهب شیعه آن است که در زمان غیبت‌کبری، سرپرستی امور نیازمند تولیت با فقیهان شیعه است، زیرا امام معصوم علیه‌السلام در اینگونه امور به آنان ولایت داده‌اند، بنابراین غیرِ فقیه حق دخالت در امور ولایی ندارد و تصرفاتش جائز و نافذ نیست" سرائر،ج3،ص193-194 🔹ابن‌ادریس تأکید میکند: "برای تنفیذ احکام باید افرادی را بشناسیم که صلاحیت و شایستگی دارند، این امر در زمان غیبت بر عهدۀ کسی است که شرایط نیابت از امام یعنی علم به احکام، قدرت، عقل، اراده، سعۀ صدر، بصیرت، اهلیت فتوا، عدالت و تدبیر داشته باشد" سرائر،ج5،ص537 🔹محققان با استناد به این جملۀ ابن‌ادریس که می‌گوید؛ "حُکم کردن بر مردم و قضاوت فقط بر کسی جایز است که از سوی سلطان حق اجازه داشته باشد و ائمه علیهم‌السلام این امر را به فُقهای شیعه واگذار کرده‌اند"(سرائر،ج2،ص25) چنین نتیجه می‌گیرند که، استعمال تعبیرِ "حُکم کردن" جدا از قضاوت، نشان می‌دهد که ائمه علیهم‌السلام همۀ اختیارات خود در امر حکومت را به "فُقهاء" واگذار کرده‌اند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فهم ناقص؛ همان اشتراک نگاه با وهابیت است ♨️ اینکه برخی فهم ناقص خود از اسلام را به عنوان اسلام حقیقی معرفی می‌کنند، بدانند که این نوع نگاه، عین نگاه وهابیت به اسلام است که مثلاً می‌گویند اگر رسول خدا نعلین می‌پوشید پس باید همه‌ نعلین بپوشیم و یا کاری که رسول خدا نکرده اگر ما انجام دهیم، بدعت است و... 🔹در اسلام متونی چون قرآن و روایات داریم که "متون جامع" هستند، یعنی پاسخگوی همۀ پدیده‌های اجتماعی و سیاسیِ جامعۀ بشری هستند؛ در روایات داریم که "مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا وَ فِيهِ كِتَابٌ أَوْ سُنَّه"، در قرآن هم آمده که "تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ" ‼️اینکه کسی بتواند احکام جدید را از این متون استنباط کند فقاهت می‌خواهد، اگر کسی فقاهت این کار را ندارد چرا به دیگران حمله می‌کند؟ مشکل از اوست که فقاهتِ این کار را ندارد! ⁉️مثلاً در مسئلۀ تورم، آیات و روایات متعددی داریم که بخشی از اقتصاد اسلامی در این عرصه است، اما چرا کسی که نه از موضوع فهم درستی دارد و نه از قدرت استنباط و استخراج از متون دینی بهره‌ای دارد، می‌آید و به راحتی می‌گوید که ما اقتصاد‌ اسلامی نداریم؟! ‼️ این‌ها "عدم‌العلم" خودشان را مبنای "عدم‌الوجود در شریعت" می‌دانند، گویا شریعت خلاصه شده است در آنچه که این‌ها می‌فهمند! 🎙آیت‌الله محسن اراکی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir