5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گشت مجازي 29
انتخابی از بهترین و جذابترینها کلیپها در
فضای مجازی
🇮🇷 @antiviros
شهر قم در روایات.mp3
588.5K
🌹 #میلاد_حضرت_معصومه سلام الله علیها
✍حدیثی شنیدنی و عجیب از کلام معصومین علیهم السلام از شهر قم
#استادمحمدی
🇮🇷 @antiviros
52.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به چند شبههی آتئیستها؛
سوالاتی که هر مسلمانی باید از پاسخ آن اطلاع کافی داشته باشد.
#آئیست
╔══════════╗
🇮🇷 @antiviros آنتی شبهه
╚══════════╝
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت #روز_دختر
🎥دخترانی از این سرزمین
💠دختران شهدا سالها پس از شهادت پدر هنوز با خاطراتشان زندگی میکنند.
🍃🌿
╔══════════╗
🇮🇷 @antiviros آنتی شبهه
╚══════════╝
221.mp3
1.12M
🖲#عاقبت_بی_دین_بعد_تحقیق
💠مي گويند كه اصول عقايد را انسان بايد تحقيق كند و به آن برسد. حال اگر كسي تحقيق كرد و برايش ثابت نشد، چرا بايد كافر شود و به جهنم برود؟
🇮🇷 @antiviros
🖲#بزنم_به_تخته
💠اینکه میگن «بزنم به تخته» تا چشم نخوری، یعنی چه ؟ آیا این حرف ریشه دینی داره؟ توضیح بدید؟
🔰 پاسخ:
اصطلاح «بزنم به تخته» یا «بزن به تخته» اشاره به نوعی خرافه دارد که فردی برای دوری از بدشگونی قضا و قدر و یا دور شدن از چشم و نظر بد به تکهای چوب یا تخته میزند.
🍃 این اتفاق به خصوص زمانی رخ میدهد که یک اتفاق خوب برای آن فرد بیفتد و به مراد دلش برسد و یا تعریف و تمجیدی از خود بکند یا بشنود.
💠در گذشته در بسیاری از مناطق دنیا مردم بر این اعتقاد بودند که خداوند درون درخت زندگی میکند. با این وصف درخت برای آنها از ارزش بالایی برخوردار بود. به همین خاطر بتهای خود را چوبی میساختند و وقتی که به مشکلی بر میخوردند، به آن درخت دست میزدند و یا به بتهای چوبیشان ضربه میزدند تا به قول خودشان خدا را بیدار کنند و از او بخواهند تا ایشان را در برابر سختیها و مشکلات و بلایا مراقبت نماید.
💠 از این رو امروز هم مردم به شکلی خرافی برای دورماندن از اتفاقات بد و چشمزخم، به چوب و تختهای میزنند تا به این طریق آن بلا را از خود دور کنند.
♻️این اتفاق در برخی از کشورها هم رایج است، از جمله ؛
🔷ایرلند
عده ای بر این باورند که منشاء این عبارت از ایرلند میباشد. شاید دلیلش این است که ایرلندی ها برای آگاه ساختن و تشکر از «Leprechauns : فرشته های ایرلندی در شمایل مردی پیر با شنل های سبز و قرمز» به تنه درختان میکوبند تا بد اقبالی را از آنان دور نگه دارند.
🔶اسپانیا
در برخی کشورها همچون اسپانیا، مرسوم است که پس از حادث شدن امری که ممکن است سبب بروز بدبیاری گردد، همچون برخورد با عدد ۱۳ یا یک گربه سیاه در خیابان، قطعه چوبی را لمس کرده یا بر روی آن میزنند. مردم اسپانیا بر این باور هستند که باید این کار را پس از آنکه متوجه نشانه های بدشانسی شدند، انجام دهند.
🔸انگلستان
در فرهنگ انگلیسی باستان، «Knock on the wood» یا «touch wood» (بزن روی چوب) زمانی که افراد میخواستند در رابطه با یک راز یا یک مطلب محرمانه با یکدیگر صحبت کنند، به جنگل میرفتند و برای آنکه شیاطین صدای آنها را نشنوند، با دست به درختان میزدند. افسانهای دیگر در این رابطه این میباشد که این کار عملی بوده برای احضار روح تا کاری را که فرد احضار کننده میخواهد برایش انجام دهد. نسخه دیگر آن نیز از این قرار است که عدهای از راهبانی که صلیب چوبی به گردن می انداختهاند، بدان ضربه میزدند تا شر را از خود دور کنند.
🔹روم باستان
در رومانی این خرافه وجود دارد که با لمس کردن یا ضربه زدن به چوب میتوان از بروز اتفاقات بد جلوگیری کرد. یک دلیل دیگر نیز میتواند این باشد که راهبان صومعه با سیمانترون بازی میکردند یا بدان ضربه میزدند.
🔶بلغارستان
در بلغارستان لمس کردن تخته فقط برای محافظت در برابر اخبار بد و ناگوار است و نه الزاماً افزایش شانس یا چیز دیگر. مردم زمانی این کار را میکنند که خبر بدی بشنوند یا اتفاق بدی برای کسی بیفتد. مرسوم این است که ابتدا بگویید «خدا رحم کنه» و بعد به نزدیک ترین چوب در دسترس (البته به غیر از میز چوبی) ضربه بزنید و آنگاه با همان دستی که ضربه زدید گوشتان را به پایین بکشید. اگر چوبی در دسترس نبود، مجاز هستید به سرتان ضربه بزنید. ضربه زدن به سر از این ضرب المثل نشئت گرفته که میگوید:«سر احمق، چوبی است.»
🔷صربستان
در صربستان زمانی که به نکته مثبتی در رابطه با شخصی اشاره میشود، این کار را میکنند تا بلکه آن خصیصه مثبت و خوب از بین نرود. معمولاً در هنگام ضربه زدن به چوب می گویند: да куцнем у дрво یعنی «میزنم به تخته»
🔹🔸 و اما در ایران عقیده بر این است که هنگام تعریف از خوبی های کسی یا چیزی برای چشم نخوردن به تخته یا وسیله چوبی میزنند. در ایران همچنین از این عبارت به نوع دیگری نیز استفاده میشود. آنگاه که کسی خواب بدی دیده به او می گویند به زیر درختی به خصوص کنار تنه درخت برود و خوابش را آنجا بازگو کند و به تنه درخت ضربه بزند.
#استادمحمدی
╔══════════╗
🇮🇷 @antiviros آنتی شبهه
╚══════════╝
22.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖲پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹دکتر محمد #جعفری ؛ دانشیار موسسه امام خمینی
🔹جلسه دوم
🔸#کرونا ؛ دوقطبی دعا و درمان
🇮🇷 @antiviros
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا با وجود مرگ هارون الرشید و اختلاف بین عباسیان امام رضا علیه السلام قیام نکردند؟
🍃🌿
#امام_رضا
#قیام
🇮🇷 @antiviros
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فارس_پلاس| برده داران همیشگی
🇮🇷 @antiviros
🖲چرا #برده_داری در اسلام حرام نگردیده است؟ در حالی که خداوند متعال در قرآن مجید (آیه شریفه لا اکراه فی الدین) انسان را در انتخاب دین دارای اختیار و حق انتخاب دانسته است.
🔰پاسخ اجمالی
💠در برخورد اسلام با این مسأله برده داری باید به این نکات توجه داشت که:
1 - اسلام هرگز ابداع کننده بردگى نبوده است.
2 - اسلام به سرنوشت دردناک بردگان در گذشته به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی نگریسته است.
3 - اسلام براى آزادى بردگان طرح بسیار دقیق و حساب شده ای ارائه کرده است. زیرا گاه نیمى از جامعه را بردگان تشکیل مىدادند، که نه کسب و کار مستقلى داشتند، و نه وسیله اى براى ادامه زندگى. اگر اسلام با یک فرمان عمومى دستور مىداد همه بردگان را آزاد کنند ، یا بیشتر آنها تلف مىشدند و یا این جمعیت عظیم بیکار و گرسنه ای که محرومیت به او فشار آورده به همه جا حمله ور می شد و درگیرى و خونریزى به راه انداخته نظم جامعه را مختل می کرد.بنابراین اسلام طرح و برنامه حساب شده ای وضع کرد تا اینان تدریجا آزاد شده و جذب جامعه گردند .
این طرح مواد زیادى دارد که عبارتند از :
ماده اول - بستن سرچشمه هاى بردگى
ماده دوم - گشودن دریچه آزادى
ماده سوم - احیاى شخصیت بردگان
ماده چهارم - رفتار انسانى با بردگان
ماده پنجم – اعلام انسان فروشى بعنوان بدترین کار !
💠پیشوایان اسلام اگر برده یا بردگانی در اختیار داشتند در قالب همین برنامه حساب شده و حکیمانه اسلام بوده است و معاشرت آنان با بردگان به گونه ای بود که در بسیاری از موارد وقتی برده ای را آزاد می کردند آن برده حاضر نمی شد منزل امام (ع) را ترک کند.
💠علاوه بر این، برخورد و معاشرت رهبران دین با بردگان یک الگوی عملی برای مسلمانان در برخورد با این مسأله بسیار مهم ، در جهت از بین بردن برده داری بوده است.
💠اما در ارتباط با شبهه ی شما در رابطه با تناقض مسأله ی برده داری و آیه ی شریفه ی «لااکراه فی الدین» لازم است ذکر کنیم که: مسأله ی برده داری با مسأله اختیار و آزادی انسان در انتخاب دین و عقیده تفاوت بنیادین دارد. به تعبیری روشنتر آیه ی شریفه اشاره به رد اجبار و اکراه در پذیرش دین و عقیده دارد و مربوط به روح انسان و امری درونی است لکن برده داری مربوط به استثمار جسم و وجود بیرونی انسان هاست. کما این که در طول تاریخ انسان هایی نظیر بلال حبشی و ... که به حسب ظاهر برده بوده اند اما در انتخاب عقیده و دین روحی آزاد و مختار داشته و اسلام را پذیرفته اند و از آنطرف انسانهایی نظیر ابولهب و ... که به حسب ظاهر آزاد بوده اند اما از لحاظ روحی در بند و اسارت شهوات و تمنیات نفسانی و دنیوی بوده اند و با حقیقت اسلام به مقابله برخاستند.
#برده_داری
╔══════════╗
🇮🇷 @antiviros آنتی شبهه
╚══════════╝