eitaa logo
کانال تخصصی انوارملکوت
1هزار دنبال‌کننده
482 عکس
560 ویدیو
5 فایل
هوالعلیم: کانال انوارملکوت، مبانی سیر و سلوک الی الله از منظر بزرگان و اولیاء الهی..‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ششمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: فــهم راه بزرگان ، راه فـهم است... 💿 مخدرات طهران مجلس ۳۵،د۳۶ 📹حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 💠@anwaremalakoot
28.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ششمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: فــهم تمام قضیه عاشورا برای بالا بردن فهم ما است... عرفان به سالک فهم می دهد... 💿طرح مبانی اسلام، م اهواز د۳۳ 🎞حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
ششمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: فــهم در مكتب امیرالمؤمنین علیه السلام: مـیزان و معیار عـقل بـوده است و در حـكومت امیرالمؤمنین علیه السلام عقل حاكم بوده منتهی نه عقل هر جاهل و نادانی بلكه عقل عقلا و فهم افراد فهیم و طریق مستقیمی كه هر شخص عاقلی چه مسلمان و یا غیرمسلمان آن راه را انتخاب می كند و آن راه را می پسندد. در مكتب امیرالمؤمنین علیه السلام: و مكتب امام صادق اولین نكته باز شدن افـهام مردم بوده است آن گاه اسلام و آن گاه تشیع. امام صادق علیه السلام اول در صدد این بود كه فـهم را به افراد اعطا كند كیفیت تعقل را به افراد اعطا كند كیفیت تفكر را به افراد اعطا كند این مطالبی را كه خدمت شما عرض می كنم خیلی در آن دقت كنید چون پایه ها و مسائل اساسی ما بر این مسئله قرار داده شده است. افرادی هستند كه از وجنات و چهره ها مشخص است اهل فــهم هستند اهل درک هستند اهل درایت هستند و دردی دارند و به دنبال دوایی می گردند و هدفی و مقصدی و مقصودی دارند بنابراین هر چه بهتر و شفاف تر مطالبی كه به نظر می رسد مطرح بشود طبعا نتیجه بهتری از این مسائل و از این گونه مجالس عاید خواهد شد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💿مخدرات طهران مجلس۲۲ برگرفته 🎵حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
ششمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: فــهم انسان از خدا بخواهد كه این حالت فهم را، خدا در او همیشه زنده نگه دارد؛ این حالت فهم، نه حالت علم را و دانستن را. شما ممكن است یک مطلب در كتاب هم بخوانید ولی به دل شما حکّ نمی شود، چون قبول نمی كنید، منافعی دارید، با منافع تطبیق نمی كند. راه رسیدن به مقصود این است كه از خدا طلب فهم كنی، این فهم تو را خدا زیاد كند كه این فهم عبارت است از حالت استواء و حالت آرامش و تسلیم قلب به پیشگاه الهی كه خدا هر چه می خواهد توی آن بریزد، هر چه می خواهد، این اگر در كسی پیدا شد، این می‌تواند حركت كند،اگر پیدا نشد علم اوّل و آخر را اگر داشته باشد پشیزی ارزش ندارد. از خداوند متعال طلب[فهم] می‌كنیم. 💿 عنوان بصری مجلس ۳۵، برگرفته حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت سالک باید همتش بلند باشد... 🌐@anwaremalakoot
🔹تمام اسرار سیر و سلوک راه خدا در همین حکایت سیمرغ عطار نیشابوری با هُدهُد كه شیخ رهنماست، و با سیمرغ كه حضرت حقّ تعالى است، جمع شده و نشان داده شده. و چگونگى سفر پر رنج و با ملامت سالک را در شاهراه مستقیم وصول به حقّ شرح مى دهد. و موضوع ما هم که همت بلند سالک است، این حکایت بسیار تأثیرگذار است در راه سالک، همت بلند نباشد، در راه می مانیم آقاجان! می مانیم، مثل پرندگانی که به هدهد اعتراض می کردند، و در راه ماندند، این حکایت، تمثیل به ما است در این راه سلوک... هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت جمع شدن پرندگان نزد هُدهُد و مطالبۀ سیمرغ شیخ عطّار در منطق الطّیر حکایتی دارد که مجموعه کتاب را در برگرفته است. می‌گوید: مرغ‌ها همه با همدیگر جمع شدند، گفتند: بیاییم با هم برویم بگردیم، سیمرغ را پیدا کنیم؛ هی می‌گویند که: سیمرغ، سیمرغ، سیمرغ، ما تا به حال سیمرغ را ندیده‌ایم، بیاییم با هم برویم سیمرغ را پیدا کنیم! نصف بیشتری از این مرغ‌ها گفتند که: «این حرف چیست؟! خب، سیمرغ اگر بود، تا حالا دیده می‌شد! پس حال که دیده نشده، نیست و اصلاً افسانه و خیال است، باطل را از سر خودتان بیرون بیاورید و ما هم اهل این راه نیستیم.» یک عدّه از مرغ‌ها راه افتادند و بر فراز آسمان آمده تا بروند سیمرغ را پیدا کنند. به سبزه‌زار و آب و چشمه‌ای رسیدند، مقداری از آنها به هوای چشمه و آب و گیاه پایین آمدند و همان‌جا ماندند. بقیّه به راه خود ادامه دادند؛ عدّه‌ای مثل مرغابی چون به کنار دریا و باتلاق و مردابی رسیدند پایین آمدند. همین‌طور غازها یک‌جا پایین آمدند، کرکس‌ها یک‌جا برای خوردن جیفه‌ها پایین آمدند؛ همین‌طور اصناف مختلف این مرغ‌ها را می‌شمارد که همه یک‌جا پایین آمدند. یک عدّه هم که خیلی جلو رفتند و به اینها اعتناء نکردند، آفتاب گرم تابستان را که دیدند، آنها هم گفتند که: این سفر، سفر خطرناک است و خوف به خودشان غلبه دادند و گفتند که: ما اگر جلو برویم می‌میریم و همان‌جا پایین آمدند. یک عدّه که فقط سی تا مرغ بودند، اینها رفتند، رفتند، رفتند، رفتند...ادامه دارد... 💠 @anwaremalakoot
هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت در ادامه حکایت، هُدهُد گفت: ما پرندگان و مرغان، شاهى داریم به نام سیمرغ كه در پشت كوه قاف منزل دارد؛ و باید برویم و به او برسیم تا از مزایا و آثار سلطنت و شاهى او بهره مند گردیم . لـیک بـا من گر شما همره شوید محرم آن شاه و آن درگه شوید ولى منزل او دور است. باید كمر به جدّ و جهد ببندید! و از بیابانهاى طولانى، و هفت وادى خطرناک عبور كنید! چون این هفت وادى طىّ شد، در آنجا كوهى است به نام كوه قاف كه سلطان مرغان: سیمرغ در آن جا منزل دارد. هـست مـا را پـادشـاهــى بـى خـلاف‌ در پس کوهى که هست آن کوه قاف‌ نــام او سیـــمرغ: سلـــطـانِ طــــیور او بــه مــا نــزدیــک مــا زِو دور دور در این جا هُدهُد با بسیارى از طیور كه آمده بودند؛ مانند بلبل، و طوطى، و طاووس، و كبک، و باز، و درّاج، و موسیجه، (مرغى است شبیه به فاخته) و تَذَرْو، و قُمرى، و فاخته، و شاهین، و زرّین، و بَطّ و غیرها، گفتگوهائى دارد؛ و در ضمن حكایت ها و أمثال و أندرزها أهمیت مقصود را روشن مى كند. و همچنین به هر یک از آنها مى فهماند: زندگى و عشق و راه شما مختصر و جزئى است و شما گرفتار هوى و هوس هستید؛ و جز با وصول به سیمرغ كه سلطان طیور است، كمال براى شما غیر مقدور است. وارهید از ننگ خــود بینىّ خویش‌ تا کى از تشویش بى دینىّ خویش‌ هر که در وى باخت جان، از خود برست‌ در راه جـانان ز نـیک و بـد بـرست‌ و لیكن حركت و وصول به آن مستلزم گرسنگى و تشنگى، و عبور از هفت وادى خطرناك است. كه بدواً باید فكر خود را بكنید و براى این مقصود عالى همّتى عالى، و سرى نترس، و عزمى متین و استوار، و اراده اى جازم و غیر قابل تغییر داشته باشید! جان فشانید و قدم در ره نهید پاى کوبان، سر بدان درگه نهید هر یک از این مرغان بهانه اى آوردند، بعضى گفتند: اصلًا سیمرغ وجود خارجى ندارد؛ افسانه اى بیش نیست. زیرا اگر حقیقتى داشت لا بدّ تا به حال در این مرور ایام، یكى از مرغان آن را مى دید؛ هیچ كس ادّعاى رؤیت آن را نكرده است. ادامه دارد... 🌐@anwaremalakoot
هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت بعضى گفتند: این راه مشكل است؛ و نتیجه اش هلاكت است. و دلیل بر این آن است كه: شاید تا به حال هزاران پرنده به سراغ سیمرغ رفته باشند؛ و یكى از آنها هم نرسیده باشد؛ و همه در این وادى هاى خطرناک جان سپرده باشند. هدهد گفت: جان دادن در راه چنین سلطانى ارزش دارد. اگر مُردیم در طریق عزّ و شرف مُردیم، در راه وصول به جانِ جانان مُردیم؛ و اگر هم زنده ماندیم، به وصال او سرافراز شده‌ایم، زیرا صفات او چنین و چنان است؛ عقل و خیال هیچ طائر بلندپروازى، به مقام شامخ او نمى‌رسد. او به سر نباید ز خود آنجا که اوست کـی رسد عـقل وجود آنجا که اوست هدهد بعد از معرّفى خودش كه: من سالها با سلیمان بوده‌ام؛ و من راهنماى طریقم؛ و حتماً باید با من حركت كنید، تا از این بَوادى خطیر عبور كنیم؛ و بالاخره در نهایت، آن مقدارى كه به كوه قاف رسیدند، مجموعاً با خودِ هدهد، سى مرغ بودند. و چون خوب نظر كردند دیدند كه سى مرغ‌اند كه به‌ سیمرغ رسیدند. «شادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی»۱ آفتاب قربت از پِى شان بتافت‌ جمله را از پرتو آن، جان بتافت‌ هم ز روى عکس سیمرغ جهان چـهره سیمرغ دیدند آن زمـان چـون نـگه کردند ایـن سـى مرغ زود بى شک این سى مرغ آن سیمرغ بود در تحیر جـمله سرگـردان شدند مـى‌ نـدانستند تا ایـن آن شدند خویش را دیدند سى مرغ تمام بود خود سیمرغ، سى مرغ تمام.۲ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱.حضرت حافظ ۲.شیخ عطارا نیشابوری حکایت همچنان ادامه دارد... @anwaremalakoot
هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت سیمرغ یک موجودی خارج از حقیقت نیست، و لذا دیده هم نمی‌شود و در حکایت طیور هم دیده نشد، چون به آن شکل قابل دیدن نیست؛ ولی حقیقت آن سیمرغ، سی مرغ است. برو عبور کن از این مراحل، از این شهوات، از این غفلات، از این چشمه‌ها، از این آب‌ها، از این لجن‌زارها، از این مرداب‌ها، از این جیفه‌ها، تا بتوانی به آن مقام سیمرغ برسی و آن را پیدا کنی. این کنایه از این است که همیشه انسان باید همّتش بلند باشد، مثل آن سی تا مرغ، گفتند: ما باید برویم و پیدا کنیم؛ چشمه آنها را گول نزد، آب آنها را گول نزد، مثلاً طایفۀ کبوتران که به مانند خودشان مایل بودند، آنها یک‌جا پایین آمدند، آنها امثال خودشان را دیدند و گول نخوردند؛ امثال انسان در شرف و مقام و فلان و فلان گول نخوردند، هی رفتند، رفتند، رفتند و گفتند که ما می‌رویم دنبال سیمرغ تا پیدا کنیم؛ آخر تا کی ما در جهالت باقی باشیم؟! آفتاب هم به آنها تابید، اعتناء نکردند، رفتند و به مقصد هم رسیدند. حکایت، خیلی حکایت لطیفی است و خیلی لطیف و خوب این معنا را برای انسان مجسّم کرده است.پایان حکایت ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📚آیین رستگاری ،برگرفته از ص۴۱،تا۵۳ 📝حضرت علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
هفتمین مبانی از مبانی اولیاء الهی: هــمت مرحوم آقا می‌فرمودند كه سالک باید به جایی برسد كه حتی ملائكه نمی‌توانند به آنجا برسند، این باید به آنجا برسد، هـمت را باید آنجا قرار بدهد، هـمت را باید در یك همچنین موقعیتی قرار بدهد.۱ انسان در قبال این دعوت نباید بگوید که: از کجا معلوم که این برای ما است؟ این برای بزرگان است ما کجا و آنها کجا؟! مبادا انسان این حرفها را بزند، بزرگان نیز در همان موقع مثل ما بودند و تفاوتى با ما نداشتند، فقط تفاوتشان در این بود که هـمّت خود را بالا بردند و الاّ از اوّل که بزرگان، بزرگ نبودند و از اوّل که اولیاء خدا ولىّ نبودند، و از اوّل که آن علماء ربّانى، عالم رّبانى نبودند، بلکه کم کم آمدند همت و صلابت داشتند و به مقصود رسیدند.۲ ــــــــــــــــــــــــــــــ ۱.مخدرات طهران م۳۶ ۲.شرح حدیث عنوان بصری ،م۱۳۳ 🎵حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
4_5814288187136153156.mp3
5.64M
🎵هفتمین مبانی از مبانی اولیاء الهی: هــمت همت سالک باید بلند باشد... 💿مخدرات طهران مجلس۳۶،د۳ 🎵حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @anwaremalakoot
هفتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: هــمت حافظ اگر قَدم زَنی در رَهِ خاندان به صدق بـدرقـه رَهَـت شـود هــمّـت شـحنه نــجـف نهايت سعى ائمّه عليهم‏السّلام اين بوده است كه افراد را به سمت توحيد بكشانند... مرحوم والد- رضوان الله عليه- بارها و بارها مى ‏فرمود: تنها و آخرين مطلب و خواست ائمّه عليهم‏السّلام اين بوده و هست كه افراد را به سمت توحيد بكشانند، نه به سمت خود؛ و از آن جامى كه حقّ‏براى خاصّه از برگزيدگانش مقرّر كرده است- چنانچه در مناجات حضرت سجّاد عليه‏السّلام گذشت- به كام مواليان و شيعيان خاصّه خود بچشانند. اين است هدف از امامت اهل‏البيت و قبول ولايت آنان؛ و البتّه هر كس به هر مقدار كه در اين مسأله هـمّت گماشت و زحمت كشيد و صبر نمود و بر أعباءِ تعهّد و مسئوليّت آن متحمّل گشت، به همان مقدار مأجور و مثاب خواهد بود، و از خوان بى‏دريغ الطاف آنان بهره‏مند خواهد گشت. 📚اسرار ملکوت، ج۲،ص۲۵۳ 📝حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 🔹@anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی ، مراقــبه نود درصد سلوک مراقبه است، ده درصد آن ذکر و ورد است... 💿شرح حدیث عنوان بصری م،۲۰۹،د۴۵ 📹حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 🌐@anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبانی از مبانی اولیاء الهی: مـراقـبه 🖥معنای مراقبه از منظر اولیاء الهی... . 💿مخدرات طهران، م۴۱🕰۲۶ 📹حضرت آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 💠 @anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی:مـراقــبه مراقبهٔ سالک از منظر اولیاء الهی... 📀شرح حدیث عنوان بصری ،م213🕰53 📹حضرت آیت الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: مـراقـبه عمود خیمه سالک مراقبه است... 📀شرح دعای ابوحمزه ثمالی ۱۴۲۸،م۳،🕰۶۳ ✅حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: مـراقــبه هیچ چیزی به جزء مراقبه انسان را به خدا نزدیک نمی کند... 💿مخدرات قم مجلس ۳۰،د۵۸ 🖥حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📟@anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی:مـراقــبه یکی از مراقبه های مهم: آدم از اول نباید قدم خلاف بردارد. اگر از اول یک قدم خلاف برداشت، پا برای قدم دوم راهوارتر می شود. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💿شرح دعای ابوحمزه ثمالی ۱۴۳۴ م ۵ 🕰 ۱۶ 🎞حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: مـراقـبه علت توصیه بزرگان به امر مراقبه برای سالک چیست...؟ 💿شرح دعای ابوحمزه ثمالی ۱۴۳۸، م۴🕰۳۵ 🎞حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @anwaremalakoot
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی:مـراقـبه نکته ای که ما از او غافل هستیم... 💿 شرح حدیث عنوان بصری مجلس ۲۱۷،د۵۳ 📹حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
هشتمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: مـراقــبه اصل مراقبه از منظر اولیاء الهی... 🌐 @anwaremalakoot
نهمین مبنا از مبانی اولیاء الهی:عـقـل جهد کن تا پیر عـقل و دیـن شوى تا چو عقل کل تو باطن بین شوى عاقل آن باشد که با او مشعله است او دلـیل و پیشواى قـافـله است پیرو نور خود است آن پیش رو تابع خویش است آن بى خویش رو مـؤمن خـویش است و ایمان آورید هـم بـراى نورى که جانش زو چرید۱ عقل که موهبتی است الهی، از آن جهت دارای شرافت و کرامت است که نفس را در موارد شبهه و ابهام از تردید و سرگشتگی درمی‌آورد و حق و باطل را به او می‌نمایاند؛ و بدین جهت، حکم و اجتهاد او هم از جهت شرع و هم از نظر عرف مورد پذیرش و قبول است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱.مثنوی معنوی، دفتر چهارم, ص۲۱۷۸و۲۱۸۸ ۲.سیره صالحان ص ۳۸ حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 🌐@anwaremalakoot
نهمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: عـقـل عرفان یعنی رسیدن به عقل... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💿مخدرات طهران مجلس ۳۰ 📹حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه @anwaremalakoot
نهمین مبنا از مبانی اولیاء الهی: عـقـل در تمام تجربه و مطالعاتى كه بنده نسبت به احوالات عرفا داشتم، در تمام اينها هيچ مكتبى را نيافتم كه مانند مكتب مرحوم والد روى فهم و عقل سالک بيشتر توجه كند. چرا بوده است، هر كدام از اينها كه راهشان محكمتر و صحيح‏تر بوده است به مسائل عقلانى و فهم بيشتر توجه مى‏ كنند. ولى هيچ كدام به پاى ايشان نرسيدند. اما آيا ما توانستيم از اين موهبت استفاده كنيم؟ توانستيم يا نتوانستيم؟ و ما به چه ميزان عقل خود را دراين زمينه رشد داديم و به فعليت رسانديم؟ به چه مقدار؟ كتابهاى ايشان، مطالب ايشان. الان كتاب ولايت فقيه را كه من دارم مطالعه مى‏ كنم و مطالبى كه به نظرم مى‏ رسد در آن حواشى دارم يادداشت مى‏ كنم، مى‏ بينيم كه واقعا اين كتاب را انگار ايشان الان براى من نوشتند، مسائلى كه دراين كتاب تذكر مى‏ دهند كيفيت بيان مطلب كه در اين كتابهاى ايشان دارد به چشم مى‏خورد تمام اينها در راستاى تقويت قواى عاقله و فهم سالک است و اگر نپرداختيم با كمترين تغيير و تبدلاتى كه براى ما پيدا مى‏ شود يک مرتبه براى ما شک و شبهه پيدا مى‏ شود كه چرا اين طور؟ چرا آن طور؟ اين اين كار را مى‏ كند آن آن كار را مى‏ كند فلان كس يک همچنين امورى از او سر مى‏ زند پس به او مراجعه كنيم! فلان كس يک همچنين خوارق عاداتى دارد پس بنابراين او محكمتر و قويتر است و بايد به سمت او حركت كرد! تمام اينها براى چيست؟ براى اين است كه آن فهم وجود ندارد. وقتى كه مبانى براى ما روشن است ديگر چرا ما بياييم و به مسائل غير مبنايى بخواهيم توجه داشته باشيم؟ ديگر باختن است عمر را باختن است لذا ما در مسير و مكتب ايشان مشاهده مى‏ كنيم كه توجه به حال و مسائل غير عادى وجود ندارد گرچه هست ولى وجود ندارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💿مخدرات طهران مجلس ۲۳ 🎵حضرت آیت الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیه 📱 @anwaremalakoot
نهمین مبنا از مبانی اولیاء الهی:عـقـل سالک باید به عقل و درایت خود مراجعه کند... 📟@anwaremalakoot