eitaa logo
کانال انجمن کادح
12 دنبال‌کننده
305 عکس
14 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
میثم غلام زنی از طایفه بنی اسد بود. امیرالمومنین علیه السلام او را از آن زن خرید و آزادش کرد. به او فرمود: نامت چیست؟ گفت: سالم. فرمود: رسول خدا به من خبر داده نامی که والدینت تو را به آن نامیده اند میثم است. گفت: خدا و رسولش و شما راست گفتید. نام من همین است. فرمود: به نام خود باز گرد ونام سالم را رها کن. میثم چنین کرد و سالم را کنیه خود قرار داد. روزی حضرت به او فرمود: پس از من گرفتار می شوی، تو را به دار می‌آویزند و محاسنت به خون دهان و بینی ات خضاب خواهدشد. سپس حضرت نخلی که میثم بعدها بر آن به دار آویخته شد به او نشان داد. میثم همواره به آن درخت آب می داد و پای آن نماز می گذارد. وقتی میثم در آخرین سفر عمره خود به خانه ام سلمه همسر پیامبر خدا، رفت؛ ام سلمه به او گفت: رسول خدا تو را بسیار یاد می کرد و سفارش تو را به علی می فرمود. الارشاد، ج۲، ص ۳۲۴ - ۳۲۵ @apmkadeh
مباهله علاوه بر: اثبات حقانیت رسول خدا، افضلیت امیرالمؤمنین، عظمت جایگاه حضرت زهرا و حسنین علیهم‌‌السلام؛ یک نکته‌ دیگر نیز دارد: مسیحی اگر حق‌بین باشد نور هدایت را در پنج تن می‌بیند. اما ممکن است مسلمانِ بی ولایت بر در خانه‌ی وحی لگد زند یا با تکبیر سر از بدن فرزند پیغمبر جدا کند. @apmkadeh
ما قبلاً درباره حضرت سيد الشهداء سلام الله عليه مکرّر مي‌شنيديم که: حُسَيْنٌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ؛ ديديم اين تعبير درباره وجود مبارک امام مجتبي هم هست: حَسَنٌ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْه‏؛ قبل از اينها و بيش از اينها و پيش از اينها درباره حضرت امير است: عَلِيٌ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِي‏. وقتي شما مباهله را مي‌بينيد؛ وقتي ذات اقدس الهي آن حضرت را به منزله جان حضرت رسول عليهما آلاف التحية و الثناء مي‌شمارد؛ آن وقت حلّ اين مسئله براي شما روشن است که : عَلِيٌ‏ مِنِّي‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِي‏؛ چون وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ. @esratvtelegram @apmkadeh
 إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ سرپرست و ولىّ شما، تنها خداست و پيامبر او و كسانى ‌كه ايمان آورده‌اند؛ همان‌ها كه نماز را بر پا مى‌دارند، و در‌حال ركوع، زكات مى‌دهند. @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الصّادق علیه السلام:  إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا نَزَلَتْ فِی عَلِیِ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ علیه السلام. امام صادق علیه السلام: آیه إِنَّما وَلِیُّکُمُ الله وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا درباره‌ علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام نازل‌شده است. تفسیر فرات الکوفی، ص۱۲۵ محدث قمی در مفاتیح الجنان روز ۲۴ ذیحجه را روز نزول این آیه معرفی کرده است. @apmkadeh
وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا؛ و هم بر دوستی او (یعنی خدا) به فقیر و طفل یتیم و اسیر طعام می‌دهند. ۸ روز بيست و پنجم ذیحجه روز شريفي است. روزي است كه هَل اَتي در حقّ اهل بيت نازل شده، به جهت آنكه سه روز روزه گرفتند و افطار خود را به مسكين و يتيم و اسير دادند و به آب افطار نمودند . مفاتیح الجنان @apmkadeh
اهل سنت به چهار گروه تقسیم می شوند؛ و هر گروه از یکی از علمای بزرگ خود كه آنها را مجتهد مي دانند، پیروی مي‌كنند و مذاهب اربعه را تشكيل مي دهند: حنبلي، شافعي، مالكي،حنفي. اكثر بزرگان اينها در مورد امير المؤمنين توصيفاتي دارند كه محير العقول است! مثلا شافعی كه امام مذهب شافعی هاست در مدح حضرت، این شعر را گفته است: انا عبد لفتی اُنزل فيه هل اتی    الی متی اُکتمها الی متی يعني: من عبد و بنده جوانمردی هستم که سوره «هل أتی» در شأنش نازل شده است. تا چه زمانی من این امر را مخفی کنم؟ تا چه زمانی؟! یعنی دیگر گذشته است آن زمانی که بخواهم حق را کتمان بکنم. شیعه و سنی همه می‌گویند: حق این است که سوره هل اتی در شأن امیرالمؤمنین و فرزندانش وحضرت زهرا علیهم السلام نازل شده است. @naseri_ir @apmkadeh
خيز تا از در ميخانه گشادي طلبيم به ره دوست نشينيم و مرادي طلبيم زاد راه حرم وصل نداريم مگر به گدايي ز در ميکده زادي طلبيم اشک آلوده ما گر چه روان است ولي به رسالت سوي او پاک نهادي طلبيم لذت داغ غمت بر دل ما باد حرام اگر از جور غم عشق تو دادي طلبيم نقطه خال تو بر لوح بصر نتوان زد مگر از مردمک ديده مدادي طلبيم عشوه اي از لب شيرين تو دل خواست به جان به شکرخنده لبت گفت مزادي طلبيم تا بود نسخه عطري دل سودازده را از خط غاليه ساي تو سوادي طلبيم چون غمت را نتوان يافت مگر در دل شاد ما به اميد غمت خاطر شادي طلبيم بر در مدرسه تا چند نشيني حافظ خيز تا از در ميخانه گشادي طلبيم @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احسان حسین گفتیم به کسانی هم شامل می شود که متوجه حسین هستند حتی متوجه لفظ باشند که بگویند "یا حسین" به همین حد به همین حد هم بهره مند می شوند این شوخی نیست این ها تا آن جا که بسوزد دل بسوزد اشکی بریزد باز بهره مند می شوی یهودی هم باشی به همین حد هم بهره مند می شوی تا آنجا که عشق تام و تمام باشد توسل باشد توجه باشد دلدادگی باشد شیدایی باشد مگر می شود دیگر رها کنند ما را خیال می کنید اگر حسین محبتش را در دل ما ببیند سوزش را در دل ما ببیند نامش را روی زبان های ما اشک سوزانش روی پرده های چشم ما ببیند از ما چشم می پوشاند ... @radio_towhid @apmkadeh
خَرَجنا مَعَ الحُسَينِ عليه السلام فَما نَزَلَ مَنزِلاً ولاَ ارتَحَلَ مِنهُ إلاّ ذَكَرَ يَحيَى بنَ زَكَرِيّا عليه السلام وقَتلَهُ ، وقالَ يَوما : ومِن هَوانِ الدُّنيا عَلَى اللّه ِ أنَّ رَأسَ يَحيَى بنَ زَكَرِيّا عليه السلام اُهدِيَ إلى بَغِيٍّ مِن بَغايا بَني إسرائيل؛ اولین روز شمار عاشورا، ج۲، ص ۱۷۲  با حسين عليه السلام به راه افتاديم. در هيچ منزلى وارد و از آن خارج نمی‌شد، مگر آن كه از يحيى بن زكريّا عليه السلام و كشته شدن او ياد مى كرد. روزى فرمود: از پستی دنيا نزد خدا همیم بس كه سر يحيى بن زكريّا عليه السلام را برای نابکاری از بدکاران بنى اسرائيل پيشكش شد. @apmkadeh
در کربلا حضرت نظری کردند به زهیر و  او درست نقطه مقابل آنچه بود چه شد که اینقدر منقلب شد ؟ چه بهتر که من وشما برای اصل بیچارگی‌های خودمان سعی کنیم بلکه چنین نظری جلب شد، بلکه چنین نظری به ما معطوف شد. نظر خدا در سیدالشهداء نهفته است. نظر خدا را نظر سیدالشهداء در بر دارد. دل آن حضرت فوق این اسباب و علل و از جمله سبب هاست. وقتی او نظر می‌کند نظر خداست، نظر خودش نیست. اصلا از خود او هیچ خبری نیست. فانی بود، باقی بالله بود. این فوق معانی‌ای است که ما می‌فهمیم، مقامی دارد فوق فنا. نظر ولّی، نظر خداست، توجه ولّی، توجه خداست، آنها دلشان دل است سعی کنید آنها به شما نظر کنند، زیرا خدا به آنها نظر دارد. نظر خدا را باید از این دل‌ها بدست آورد.. خدا می‌فرماید: من به صاحبدل کنم در تو نظر نی به نقش سجده وایثار و زر این نظر در دعاها، عبادات و مسکنت‌های ما به‌دست نمی‌آید. من وشما با این عبادت‌ها وتضرع‌ها نمی‌توانیم آن عنایات بالای ربوبی را به‌دست آوریم. باید قلبی را بدست آورد که با بدست آوردن آن، آن عنایت را بدست آورد. این راهی است برای ما که نزدیک است. @apmkadeh
حسین علیه السلام قیام کرد تا برای مردم پرده از چهره حاکمانی بردارد که پشت اسم دین پنهان‌ شده بودند، تا حقیقت طاغوت‌هایی را رسوا کند که به اسم جانشینی رسول‌الله صلی الله علیه و آله بر مردم حکومت می‌کردند. واقعه عاشورا فقط یک اتفاق حزن‌انگیز و زودگذر نیست که در مرحله‌ای مشخص از تاریخ اتفاق افتاده باشد؛ بلکه شکلی کامل از تجسم جنگ حق و باطل است. عاشورا عرصه واقعیتی سرشار از زندگی است که هر دسته از انسان‌ها در عین اختلاف در سن و نوع، نقششان را انجام می‌دهند: در آن معصومی هست که غافلانه خطایی نمی‌کند؛ جنایتکاری هست که از انجام پست‌ترین و شنیع‌ترین کارها ابایی ندارد؛ در آن زن، نوزاد شیرخواره، کودک، و پیر سالخورده هست، توبه‌کننده و گنه‌کار هست، عظمت و بزرگی هست همان‌طور که پستی و رذالت نیز هست. مشرق نیوز، ۹ شهریور ۹۹ @apmkadeh
hor(einsad).mp3
1.54M
وقتی دید حسین تصمیم گرفته بر جنگ و درگیری و بنا ی جنگ دارد و نمی خواهد برگردد؛ حر می لرزد. احسان این است که راه بازگشت را بگذاریم و تشویق بدهیم. نه اینکه بگوییم: ها! روت کم شد! دیدی خودت اومدی؟!! که چی؟ چقدر آدم می خواهد قساوت خرج کند؟ کی ما می خواهیم زیبایی را بفهمیم؟... وقتی حر می آید حضرت به او نگاهی نمی کند که شرمنده بشود. او می آید و خودش را معرفی می کند و می گوید آیا من بازگشتی دارم؟ می فرماید: نعم یتوب الله الیک.... حضرت بالای سر حر حرف هایی دارند: قتله مثل قتله النبیین و آل النبیین! کشته شده مثل کشته های پیامبران و آل پیامبران! خیلی حرف است! کسی که راه همه انبيا را تا دقایقی پیش سد کرده، حالا حسین  او را پذیرفته، آمده. جنازه اش را به حسین سپردند. بالای سر حر نشسته می گوید: قتله مثل قتله النبیین..... زمان: ۳ دقیقه و ۱۳ ثانیه @apmkadeh
سر اینكه آنچه كار انبیاست در نهضت سالارشهیدان سلام الله علیه مشهود است، این است كه حسین ‌بن ‌علی وارث انبیاست. این زیارت وارث همین مطلب را تامین می ‌كند. مهم‌ترین ارثی كه وجود مبارك سیدالشهداء سلام الله علیه از انبیای گذشته دارد، همان مسئله وارث آدم صفی بودن است؛ «صفوة»، برجستگی، طهارت و مانند آن را از ناحیه علم «اسماء» به دست آورده است. برجسته ‌ترین نكته آدم كه مورّث حسین ‌بن ‌علی سلام الله علیهما است، همین است كه او از علم «اسماء» طَرْفی بسته است: وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها. این «اسماء» كه جمع محلاّ به الف و لام است، اسمای الهی است؛ جهان با اسمای الهی اداره می‌ شود. آن حقایق برتر را ذات اقدس الهی به انسان كامل یعنی آدم سلام الله علیه تعلیم داد؛ همان حقیقت را وجود مبارك حسین ‌بن ‌علی سلام الله علیه به ارث برده است؛ او وارث آدم است در این بخش. اینها آشنا به اسمای الهی بودند و به این فكر بودند كه مسمّا را در جامعه به مردم یاد دهند تا مردم از نظر علمی، عاقل شوند و از نظر عمل، عادل. @a_javadiamoli_esra @apmkadeh
از روز ششم محرم به بعد بازار آهنگران کوفه رونقی داشت. هر کس که به آنجا می رفت قصد خرید شمشیر، نیزه، تیر، سرنیزه یا تیز کردن و تعمیر آن را داشت و آن را با سم آغشته میکرد. تمام تیرها به سم آغشته می شدند. بعضی از تیرها تک شاخه بود، برخی دو شاخه (مانند تیری که بر گلوی طفل شیر خوار نشست)، و بعضی سه شاخه (مانند تیری که به قلب امام حسین علیه السلام  نشست). ، ج۲،ص۲۲۵ @apmkadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت امر این است که آدم بخواهد تنها باشد به روشن فکری خودش قناعت کند بخواهد تنها باشد با ریاضت خودش دل مشغول بشود بخواهد تنها باشد با ذکر خودش با حالات خودش سرخوش باشد یا نه بخواهد جمع باشد در جمعی باشد در حلقه ی وجدی باشد در جمع انسی باشد در محفل عقلی باشد محاسبه ای باشد در مجامع علمی باشد جمع علمی باشد یا نه در کنار همراه های مشتاق و رهروان سبک بالی باشد که بی قرارند و آرام ندارند آدم با همه ی این ها در تنهایی و جمع و همراه تمامی این یاران خوب باز هم گرفتار است و به نجات نمی تواند مطمئن باشد ولی: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة اگر چراغ حسین را روشن کنی و در این کشتی بنشینی دیگر کشتی حسین هم سریع تر هم در برگیرنده تر است به نجات ما برای حفظ ما و حراست ما موثر تر است... @radio_towhid @apmkadeh
شب عاشورا از زبان امام زین العابدین ع.mp3
608.5K
قاسم عرض کرد: مگر اینها به خیمه میآیند؟ فرمود: نه عرض کرد: پس طفل شیرخوار چگونه کشته می‌شود؟... زمان:۲ دقیقه @apmkadeh
علی اکبر پرسید بابا: أفَلَسنا عَلی الحَق؟ انسان روی کلام اولیای خدا باید دقت کند. آقا دارد می گوید: می رویم بهشت؛ علی اکبر می پرسد: بابا! آیا ما بر حق نیستیم؟ چرا؟ برای اینکه دو بهشت است، یک بهشت، بهشتی است که جای اوساط افراد است نه اهل حق، متوسطین هم می روند: وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ. علی اکبر می خواست از آقا بپرسد آقا یعنی ما از همین اوساط افرادیم؟ لذا گفت: أفَلَسنا عَلی الحَق؟ ما اهل حق نیستیم؟ امام فرمود: به حق آن خدایی که جان حسین در کف قدرت اوست ما بر حقیم پسرم. تا این حرف را زد، پسر گفت: فَاِذَن لانُبالِی بِالمُوت، (بنابر این) ما باکی از مرگ نداریم. به به! لانُبالِی بِالمُوت را خیلی وزین گفت! ، ج۱، ص ۱۸۹و۱۹۰ @apmkadeh
با صوتی بلند صدا زد: یا اباعبدالله! خدانگهدار. این جدم است که از جام خود  مرا از آبی  نوشانید که پس از آن تشنه نخواهم شد. و می گوید برای تو نیز جامی آماده کرده است. حسین علیه السلام به سوی او رفت و گونه برگونه اوگذاشت و فرمود: خدا بکشد قومی که تو را کشتند. بعد از تو خاک بر سر دنیا! چقدر اینها بر خداوند رحمان و بر هتک حرمت پیغمبر خدا گستاخ‌اند. بر جد و پدرت سخت است که آنان را بخوانی و جواب ندهند و از آنان کمک بخواهی و نتوانند تو را یاری دهند. سپس کفی از خون پر کرد و به آسمان پاشید. قطره ای از آن خون به زمین برنگشت. مقتل خوارزمی، ج ۲ ، ص ۳۱ مقتل مقرم، ص ۳۲۴ و ۳۲۵ @apmkadeh
امام سجاد علیه السلام فرموده است: عموی من (عباس) در بهشت دارای دو بال یاقوتی است زیرا دو دستی که در راه خدا غرق خون شد در آخرت باید به دو بال یاقوتی تبدیل بشود. آن کسی که برای رضای خدا در کنار نهر آب روان، تشنه جان داده است؛ نهرهای علم و حکمت از جانش می جوشد و سقای عالم انسان می شود، و جان های تشنه را از آب علم و حکمت و معرفت سیراب می سازد. آن دو دستی که در راه دین خدا از بدن قطع شده است، باب الحوائج و حلال مشکلات مردم می شود. @ayatollahziaabadi @apmkadeh
شهادت جانگداز مولای غریب و مظلوم، مولی الکونین، اباعبدالله الحسین، بر  ولی الله الاعظم حضرت ولی عصر  ارواحنا له الفداء و محبین و شیعیان وجود مقدسش تسلیت باد! آجرک الله یا بقیه الله @apmkadeh
عن الصادق علیه السلام: لما کان من امر الحسین ما کان‌ ضجت الملائکه و قالوا: یا ربنا هذا الحسین صفیک وبن صفیک و بن بنت نبیک. فاقام الله ظل القائم و قال: بهذا انتقم لهذا. امام صادق علیه السلام فرمود: هنگامی که کار حسین به آنجا کشید (لحظات آخر امام) فرشتگان ضجه زدند و گفتند: پروردگارا! این حسین است؛ برگزیده تو؛ و پسر برگزیده تو؛ و پسر دختر پیامبرت!! خداوند سایه قائم آل محمد را به آن‌ها نشان داد و فرمود: با او انتقام حسین را می گیرم. لهوف: ص ۱۵۰ @apmkadeh
اگر می‌خواهیم از مصیبت بگوییم، باید حقایق کربلا را بیان کنیم. به جای آن که اهل بیت را خوار نماییم و یک نوع مذلت و فلاکت را به آن‌ها نسبت بدهیم، از خباثت یزید،‌ شمر، عمرسعد و ابن زیاد سخن بگوییم؛ چنان که در زیارت عاشورا است. در این زیارت، نام یزید بالصراحه ذکر و لعن شده‌است. در جانب اهل بیت، زیبایی‌ها را بیان کنیم و در جانب خصم، زشتی‌ها را. جز حقیقت نیز چیزی نگوییم. همین کافی است برای گریستن. لازم نیست دروغ بسازیم و به اهل بیت نسبت دهیم. جنایت درباره‌ هر کسی از ابنای بشر انجام شود، رقت‌انگیز است اما درباره‌ کسانی که عزتی داشته‌اند، رقت‌انگیزتر است. پیامبر فرمودند: اکرام کنید عزیز قومی را که ذلیل شده است. علی علیه السلام در جنگ خندق، عمرو بن عبدود، را از پا درآورد. رسم بر این بود که در جنگ‌های تن به تن، فردِ پیروز، زرهِ فردِ شکست خورده را به غنیمت بردارد. زرهِ عمرو بسیار مرغوب و قیمتی بود. امام علی آن را از تن عمرو بیرون نیاورد و در برابر چرایی آن، فرمود: چون بزرگِ قوم خود بود، نخواستم هتک حرمت شود. اما یک نگاه به صحنه‌ کربلا در غروب عاشورا بیندازید و حسین، عزیز پیامبر، عزیز فاطمه و عزیز بنی هاشم را در نظر بگیرید و با امام زمان علیه السلام همنوا شوید و به حسین علیه السلام سلام کنید: - «السلام علی من نکثت ذمته» سلام بر آن کس که با او پیمان شکنی کردند. - «السلام علی من هتکت حرمته» سلام بر آن که حرمت او را نگه نداشتند و در برابر عظمت او پرده دری کردند. - «السلام علی البدن السلیب» سلام بر آن بدنی که نه تنها زره بلکه حتی پیراهن کهنه‌ را هم بر تن او باقی نگذاشتند. حال سری به خیمه‌های سوخته‌ اهل بیت عصمت و طهارت بیندازید. - «السلام علی المهتوک الخباء»‌ سلام بر آن کسی که حرمت خیمه‌هایش را نگاه نداشتند. - سلام بر آن گوش و گوشواری که با هم دریده شد. - سلام بر آن شانه‌های ظریفی که با کعب نیزه به زمین افتادند. - سلام بر آن عزیزان پیامبر که اراذل کوفه همه چیزشان را غارت کردند. گلبانگ سربلندی @apmkadeh
ایُّهَا النّاسُ! مَن عَرَفَنی فَقَد عَرَفَنی، ومَن لَم یَعرِفنی فَاَنَا اُعَرِّفُهُ بِنَفسی: انَا عَلِیُّ بنُ الحُسَینِ بنِ عَلِیِّ بنِ ابی طالِبٍ، انَا ابنُ المَذبوحِ بِشَطِّ الفُراتِ، مِن غَیرِ ذَحلٍ ولا تِراتٍ، انَا ابنُ مَنِ انتُهِکَ حَریمُهُ، وسُلِبَ نَعیمُهُ، وَانتُهِبَ مالُهُ، وسُبِیَ عِیالُهُ، انَا ابنُ مَن قُتِلَ صَبراً، وکَفی‌ بِذلِکَ فَخراً؛ ای مردم! هر کس مرا می‌شناسد که می‌شناسد؛ اما هر کس مرا نمی‌شناسد، من علی بن حسین بن علی بن آبی طالب هستم. فرزند آن کس که سرش را در کنار فرات بریدند، بی‌آنکه خونی ریخته باشد، یا قصاصی بر گردنش باشد. من پسر کسی هستم که حریمش هتک شد، دارایی‌هایش به یغما رفت، و خاندانش به اسارت گرفته شد. من پسر کسی هستم که او را با زجر و به قتل صبر کشتند، و چه افتخاری بالاتر از این! بخشی از خطبه امام سجاد در کوفه الاحتجاج، ج۲،ص۳۱۱ مثیرالاحزان، ص ۸۹ @apmkadeh
سر زده از افق تار و سیاه کوفه پشت کوهان، قمری، عارضه مکشوفه موی ژولیده و جاری ز جبینش خوناب رنگ رخسار پریده است به سان مهتاب نیمی از عارض آن ماه درخشان می بود نیم دیگر به پس ابر، فرو رفته کبود پرتو جلوه او دل ز دو عالم می برد جبروتش به خشوع همگان می افزود از شعاع رخ او کوفه تاریک پگاه شهر لرزان شد و در فکر از آن خشم نگاه آن شب ظلمت و صیرورت آن ماه جمال سیر می کرد علی وار در آفاق کمال غایت جلوه او آیت اسم اعظم آن امانت که نموده قد سروش را خم زینب است این که از او جلوه کند جمع خصال مظهر اسم جمال است و تجلی جلال ، ص ۲۵۵ @apmkadeh