eitaa logo
علی قاسمی
6.7هزار دنبال‌کننده
288 عکس
458 ویدیو
75 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
شاگرد دوست‌داشتنی‌ای دارم که ۶ ساله است و به صورت مجازی قرآن می‌آموزد. هنوز در ابتدای راه است، تمرکز کمی داره و گاهی برای یادگیری ترکیب حروف و حرکات و علائم ضعف‌هایی داره و انگیزه بالایی نشان نمی‌دهد. در عین حال هر روز میگه میشه سوره ناس رو بخوانم؟😊 بعد از پاسخ مثبت من، شروع میکنه سوره ناس را از حفظ میخونه. بعد از اینکه سوره رو میخونه و خودانگاره مثبت و حس خوب توانایی میگیره، درس اصلی را شروع میکنیم. صبر و بردباری و مدارا و فرصت دادن برای انگیزه‌مندی و دریافت احساسات مثبت یکی از مهارت‌های مؤثر معلمی است که نباید نسبت بهش غفلت کنیم. ✍ @aqquran لینک اختصاصی https://eitaa.com/aqquran/733
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۱۹|کسب مهارت در خواندن حروف دارای مد ثانیه 0:30 👈🏻علامت مدّ معمولاً روی صداهای کشیده قرار میگیرن(ا ی و) ثانیه 0:39 👈🏻علامت مدّ معمولاً روی صداهای کشیده نشون‌دهنده‌ی این هست که باید دو تا سه برابر معمول بکشیم ثانیه 0:51 👈🏻ببینید دقیقه 1:19 👈🏻چند مثال دقیقه 2:08 👈🏻تو حروف مقطعه هم معمولاً علامت مد‍ّ وجود داره،ببینیم دقیقه 2:33 👈🏻چند جمله‌ی قرآن که علامت مدّ داره دقیقه 3:25 👈🏻آخرین تمرین آیات ۳۹_۳۵ سوره‌‌ی کهف ارسالش برای دوستات رو یادت نره! 🆔@aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/735
🖥 برنامه تلویزیونی دوره تجوید سطح یک جناب حجه الاسلام استاد علی قاسمی را از رسانه ملی دنبال کنید 🌸 📺شنبه تا چهارشنبه از شبکه قرآن و معارف سیما 🌸 ⏰زمان پخش برنامه 👈 ❇️ ۱۰:۱۶ ❇️ ۱۵:۱۸ https://eitaa.com/aqquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاگرد عزیزی دارم که روان‌خوانی و تجوید و ترتيل باهاش کار می‌کنم. با سن حدود ۹ سال. بعضی وقت‌ها که توی چند آیه نفس‌گیر میفته و چند اشکال رو براش توضیح میدم و بهش میگم درستش کن، تو چهره‌اش سنگینی کار و کمی ناامیدی رو میبینم. در این حالت چند آیه میذارم بخونه و هیچ اشکالی نمیگیرم و میگم آفرین. عالی. برو جلو...😂 بعدش دوباره بازخوردگیری و قلق‌گیری و آموزش رو ادامه میدم...😁 عزیزان مراقب باشید از قرآن، چیزی سخت و پیچیده و دست‌نایافتنی نشون ندیم. ... ای کاش میشد یه روزی نظام غلط مسابقات قرآنی عوض میشد و ما به زیبایی‌های تلاوت و جنبه‌های مثبتش میتونستیم امتیاز بدیم که مجبور نباشیم به‌اصرار والدین این قدر اشککککککالات ریز و درشت از بچه‌ها بگیریم. ... و خدای ناکرده از حقیقت قرآن و معارفش بچه‌ها رو دور کنیم... ✍ @aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/741
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7_استاد علی قاسمی.mp3
1.95M
🌼 سلسله درس های تربیت فرزندقرآنی 🔺مهارت های انگیزه بخشی و علاقه مند کردن فرزندان به قرآن 🎤استاد دکتر علی قاسمی 🔹جلسه هفتم ⚠️فوروارد(باز ارسال) یادت نره! 👇🏻 ╭━━⊰ ❀ 🇮🇷 ❀ ⊱━━╮ https://eitaa.com/aqquran ╰━━⊰ ❀ 🌱 ❀ ⊱━━╯ لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/743
عرض سلام و ادب خدمت همه پدرها و مادرهای عزیزی که در تربیت قرآنی فرزندان دلبندشون دغدغه دارند. 💌 یه سوال مهم اینه که چطور ما میتونیم خودمون الگویی شایسته برای فرزندانمون باشیم که اونها گرایش پیدا کنند به سمت قرآن؟ 📨طبیعیه یک پدر و مادری که هر روز و مستمر قرآن میخونن و فرزندان عزیزشون اونها رو در حال قرآن خواندن عاشقانه و مؤدب و با خشوع و خضوع می‌بینند... 📖 و طبیعیه که این انس با قرآن رو در رفتار پدر و مادر مییینند در مهربانی‌ای که پدر نسبت به مادر، مادر نسبت به همسر خودش داره و کلا زندگی اونها یک زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنیه... اینه که میتونه سوق بده فرزندان ما رو به سمت قرآن. 🧷 این ارائه زیبای نقش الگویی در تلاوت و انس مستمر هست که میتونه تاثیرگذار باشه. 🛑کسانی که توفیق دارن حرفه‌ای تر و فنی تر میرن به سمت قرائت قرآن مطمئن باشید فرزندانشون گرایش پیدا می‌کنند... 💞شمایی که عاشقانه می‌روید به دنبال حفظ قرآن، تردید نکنید که فرزند دلبندتان، اگر هنرمندانه این کار رو با محبت همراه و استوار پیش ببرید، اونها علاقه‌مند می‌شوند نسبت به حفظ قرآن. 🔍 ما امتحان کردیم جاهایی بوده فرزندانی رو آوردن در مراکز قرآنی برای آموزش، گفتیم خب مادرها شما هم بیاید در کنار فرزندانتون هرچند خیلی کم، اصلا روزی نیم خط قرآن، روزی یک آیه قرآن رو حفظ کنید. همین که شما در مسیر حفظ قرآن باشید فرزند عزیز شما از همین رفتار زیبایتان الگو میگیره با انگیزه و اشتیاق بهتری در مسیر آموزش‌های قرآنی قدم برمی‌داره. امیدوارم همه‌تون توفیق تربیت فرزندان قرآنی رو داشته باشید. خدا یارو نگهدارتون. ✍ @aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/744
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠آموزش درست‌خوانی قرآن کریم درس۲۰|تلفظ ثانیه 0:38 👈🏻حرف«ض» تو زبان عربی ازتماس کناره‌ زبان با دندان‌های آسیا(سمت چپ یا راست البته چپ آسون‌تره) بصورت درشت و پرحجم دقیقه 1:03 👈🏻تلفظ حرف«ض» دقیقه 1:14 👈🏻خیلی ساده بگیم حرف«ض»ترکیبی از«د»،«ضْ» و «درشتی و پرحجمی» دقیقه 1:53 👈🏻تو بعضی کشورهای عربی،«ض» رو دال درشت میدونن که با تماس با دندان‌های جلو دقیقه 2:30 👈🏻مقایسه‌ی«ز»،«ض»، «ذ»و «ظ» دقیقه 3:06 👈🏻چند تا کلمه دقیقه 3:29 👈🏻اذکار نماز 🌸 ارسالش برای دوستات رو یادت نره! 🆔@aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/746
هدایت شده از علی قاسمی
Tajvid 1.pptx
5.41M
هدایت شده از علی قاسمی
Tajvid 2.pptx
6.09M
خدای متعال در قرآن گاهی با یک کلمه، با یک اشاره، یک دریای معرفت را به سمت انسان سرازیر میکند که اگر چنانچه تدبّر کنیم، اگر فکر کنیم، اگر ابعاد را بسنجیم، اگر از خرد بشری برای فهم آن استفاده بکنیم، گاهی معارف عجیبی در یک کلمه برای انسان حاصل میشود... هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثه‌ای شبیه آن حادثه استنطاق بکنیم، از قرآن هدایت بطلبیم، قرآن کریم همین مطلب را در اختیار ما خواهد گذاشت. بیانات محفل انس با قرآن کریم @aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/751
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسماء و اوصاف خدای متعال ب) مهمترین_اوصاف_ذات ۲. وَلَقَد خَلَقنَا ٱلإِنسَٰنَ وَنَعلَمُ مَا تُوَسوِسُ بِهِۦ نَفسُهُۥۖ وَنَحنُ أَقرَبُ إِلَيه مِن حَبلِ ٱلوَرِيدِ همانا انسان را آفريديم و همواره آنچه را كه باطنش [نسبت به معاد و ديگر حقايق] به او وسوسه مى كند، مى دانيم، و ما به او از رگ گردن نزديك تريم إِذ يَتَلَقَّى ٱلمُتَلَقِّيَانِ عَنِ ٱليَمِينِ وَعَنِ ٱلشِّمَالِ قَعِيد [ياد كن] دو فرشته اى را كه همواره از ناحيه خير و از ناحيه شر، ملازم انسان هستند و همۀ اعمالش را دريافت كرده و ضبط مى كنند. مَّا يَلفِظُ مِن قَولٍ إِلَّا لَدَيه رَقِيبٌ عَتِيد هيچ سخنى را به زبان نمى گويد جز اينكه نزد آن [براى نوشتن و حفظش] نگهبانى آماده است؛ تفسير: در ادامه ببینید. @aqquran
ادامه تفسير: كمترين سخنان شما را هم مى‌نويسند! در اين آيات بخش ديگرى از مسائل مربوط به معاد مطرح مى‌شود و آن مساله ثبت و ضبط اعمال انسانها براى روز حساب است. نخست از علم بى پايان خدا و احاطه علمى او به انسانها سخن گفته، مى‌فرمايد: "ما انسان را آفريديم و وسوسه‌هاى نفس او را مى‌دانيم"( وَ لَقَدْ خَلَقْنَا اَلْإِنْسٰانَ‌ وَ نَعْلَمُ مٰا تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ‌ )." توسوس "از ماده" وسوسه "به گفته راغب در مفردات به معنى افكار نامطلوبى است كه از دل انسان مى‌گذرد، و اصل آن از كلمه" وسواس "گرفته شده كه به معنى صداى زينت آلات و همچنين پيام و صداى مخفى است. منظور در اينجا اين است كه وقتى خداوند از خطورات قلبى آنها و وسوسه‌هاى زودگذرى كه از فكر آنها مى‌گذرد آگاه است مسلما از تمام عقائد و اعمال و گفتار آنها با خبر مى‌باشد، و حساب همه را براى روز حساب نگه مى‌دارد. جمله" و لَقَدْ خَلَقْنَا اَلْإِنْسٰانَ‌ " ممكن است اشاره به اين نكته باشد كه خالق بشر محال است از جزئيات وجود او بيخبر بماند، آنهم خلقتى كه دائم و مستمر است، زيرا لحظه به لحظه فيض وجود از ناحيه خداوند به ممكنات مى‌رسد كه اگر يك دم رابطه ما با او قطع شود همه نابود مى‌شويم، همانگونه كه نور آفتاب لحظه به لحظه از اين منبع فيض بخش يعنى كره خورشيد جدا مى‌شود و در فضا پخش مى‌گردد (بلكه چنان كه خواهيم گفت ارتباط ما با ذات مقدس او از اينهم بالاتر است). آرى او خالق است، و خلقتش دائم و مستمر، و ما در جميع حالات وابسته به وجود او هستيم، با اين حال چگونه ممكن است او از ظاهر و باطن ما بيخبر باشد؟! و در ذيل آيه براى روشنتر ساختن مطلب مى‌افزايد: "و ما به او از رگ قلبش نيز نزديكتريم" ( وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ اَلْوَرِيدِ ). چه تعبير جالب و تكان دهنده‌اى، حيات جسمانى ما وابسته به رگى است كه خون را به طور مرتب از يك سو وارد قلب و از يك سو خارج كرده به تمام اعضا مى‌رساند كه اگر يك لحظه در عمل آن وقفه رخ دهد فورا مرگ به سراغ انسان مى‌آيد. خداوند از رگ قلب ما نيز به ما نزديكتر است. با اين احاطه علمى خداوند، و بودن ما در قبضه قدرت او، تكليف ما روشن است، نه افعال و گفتار ما از او پنهان است، و نه انديشه‌ها و نيات، و حتى وسوسه‌هايى كه از قلب ما مى‌گذرد. توجه به اين واقعيت انسان را بيدار مى‌كند، و به مسئوليت سنگين و پرونده دقيق او در دادگاه عدل الهى آشنا مى‌سازد، و از انسان بيخبر و بى تفاوت، موجودى هوشيار و سر به راه و متعهد و با تقوا به وجود مى‌آورد. در حديثى آمده است كه روزى" ابو حنيفه "خدمت امام صادق ع عرض كرد من فرزندت" موسى "را ديدم كه نماز مى‌خواند، و مردم از جلوى او عبور مى‌كردند و آنها را نهى نمى‌كرد، در حالى كه اينكار مطلوب نيست! امام صادق ع فرمود فرزندم موسى را صدا زنيد، حضرت را صدا كردند، امام صادق ع سخن ابو حنيفه را براى فرزندش موسى ابن جعفر ع تكرار فرمود، در جواب عرض كرد اى پدر! ان الذى كنت اصلى له كان اقرب الى منهم، يقول اللّٰه عز و جل وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ اَلْوَرِيدِ !: " كسى كه من براى او نماز مى‌خواندم از آنها به من نزديكتر بود، چنان كه خداوند متعال مى‌فرمايد: ما به انسان از رگ قلب او نزديكتريم. امام صادق ع او را در آغوش گرفت، و فرمود: بابى انت و امى يا مستودع الاسرار: " پدر و مادرم به فدايت باد، اى كسى كه اسرار الهى در قلبت به وديعت نهاده شده". در آيه بعد مى‌افزايد:" به خاطر بياوريد هنگامى را كه دو فرشته سمت راست و چپ انسان كه مراقب و ملازم او هستند اعمال او را گرفته و ضبط مى‌كنند( إِذْ يَتَلَقَّى اَلْمُتَلَقِّيٰانِ عَنِ اَلْيَمِينِ وَ عَنِ اَلشِّمٰالِ قَعِيدٌ). يعنى علاوه بر احاطه علمى خداوند به ظاهر و باطن انسان، دو فرشته نيز مامور حفظ و نگاهدارى حساب اعمال اويند كه از طرف راست و چپ از او مراقبت مى‌كنند، پيوسته با او هستند و لحظه‌اى جدا نمى‌شوند، تا از اين طريق اتمام حجت بيشترى شود، و تاكيدى باشد بر مساله نگاهدارى حساب اعمال. " آخرين آيه مورد بحث باز روى مساله فرشتگان ثبت اعمال تكيه كرده، مى‌گويد: "هيچ سخنى را انسان تلفظ نمى‌كند مگر اينكه نزد آن فرشته‌اى مراقب و آماده براى انجام ماموريت است"(مٰا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاّٰ لَدَيْهِ رَقِيبٌ‌ عَتِيدٌ ). در آيه گذشته سخن از ثبت تمامى اعمال آدمى بود، و در اين آيه روى خصوص الفاظ و سخنان او تكيه مى‌كند، و اين به خاطر اهميت فوق العاده و نقش مؤثرى است كه گفتار در زندگى انسانها دارد، تا آنجا كه گاهى يك جمله مسير اجتماعى را به سوى خير يا شر تغيير مى‌دهد. و هم به خاطر اينكه بسيارى از مردم سخنان خود را جزء اعمال خويش نمى‌دانند، و خود را در سخن گفتن آزاد مى‌بينند، در حالى كه مؤثرترين و خطرناكترين اعمال آدمى همان سخنان او است.
بنا بر اين ذكر اين آيه بعد از آيه گذشته از قبيل ذكر خاص بعد از عام است. "رقيب" به معنى مراقب و "عتيد" به معنى كسى است كه مهياى انجام كار است...به كسى كه چيزى را ذخيره و نگهدارى مى‌كند نيز "عتيد" گفته مى‌شود "عتيد" همان دو فرشته‌اى است كه در آيه قبل به عنوان "متلقيان" از آنها ياد شده است، فرشته سمت راست نامش "رقيب" و فرشته سمت چپ نامش "عتيد" است. دوست نزديكتر از من به من است وين عجبتر كه من از وى دورم! چكنم با كه توان گفت كه دوست در كنار من و من مهجورم! @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی مناجاتیِ صادق آهنگران در حرم امام‌رضا آمدم تا که آبرو گیرم منِ بیچاره ز آبروی شما این دلِ پاره‌پارهٔ زخمی هست محتاج یک رفوی شما @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5911497023760107275.mp3
24.84M
✅ اصول و مهارت‌های اختصاصی کلاسداری حفظ قرآن کریم 🎤 استاد قاسمی ✴️ جلسه سوم https://eitaa.com/aqquran