eitaa logo
علی قاسمی
7.5هزار دنبال‌کننده
338 عکس
524 ویدیو
84 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 داغت سنگینه رو قلب ملت... @aqquran
🖼 امشب برای شهدای خدمت نماز لیلة‌الدفن بخوانیم @aqquran
‏«قطار قرآنی» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=com.EarthlyHeavens.QuranicTrain&ref=share
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم : 🍃دوستان عزیزم! سلام وقتی به تازگی آیات را به ذهن می‌سپاریم، در حافظه‌ی کوتاه‌مدت جای می‌گیرد. 🧠این حافظ برای مدتی کوتاهی ، اطلاعات را در خود نگه می‌دارد. ❗️😱به همین خاطر حفظ تازه ما در معرض فراموشی است. یعنی اگر حرفه‌ای عمل نکنیم، ممکنه همه یا بخشی از محفوظات را فراموش کنیم. چه کنیم؟ 🔹وقتی سهمیه‌ی حفظ امروز را تموم کردی، تمامش رو سعی کن ۵ بار از حفظ و با دقت تلاوت کنی. ⌚️پس از آن با فاصله‌های منظم زمانی، دوباره آیات جدید امروز را از حفظ بخوانید. مثلا در فاصله زمانی هر دو ساعت ، یک بار آیات را با دقت از حفظ بخوانید‌. یا اگر فرصت کمتری دارید، مثلا حداقل در فاصله‌های زمانی ۲، ۴، ۸، ۱۲ ساعت بعد از حفظ اولیه و پیش از خواب و استراحت شبانه آیات جدید همان روز را از حفظ تکرار کنید. 👌اگر هیچ گونه اشکال و فراموشی نداشتید، یک بار کافی است. ولی در هر بار اگر اشکالاتی داشتید، چند دقیقه فرصت بذارید و حفظ را ترمیم کنید. رعایت این نکته حفظ شما را پایدار می‌کند و از آسیب‌های احتمالی فراموشی در حافظه کوتاه مدت در امان خواهید بود‌. موفق و پیروز باشید. یا علی ان شاءالله ادامه دارد... ✍ @aqquran لینک مستقیم مطلب در کانال https://eitaa.com/aqquran/918
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکالمه دیده نشده شهید حاج قاسم و شهید رئیسی در داخل ضریح امام رضا علیه‌السلام @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسماء و اوصاف خدای متعال ج) مهم‌ترین_اوصاف_فعل ۳. بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم هَل أَتَىٰ عَلَى ٱلإِنسَٰنِ حِين مِّنَ ٱلدَّهرِ لَم يَكُن شَيـࣰٔا مَّذكُورًا آيا بر انسان زمانى از روزگار گذشت كه چيزى در خور ذكر نبود؟ إِنَّا خَلَقنَا ٱلإِنسَٰنَ مِن نُّطفَةٍ أَمشَاجࣲ نَّبتَلِيهِ فَجَعَلنَٰهُ سَمِيعَۢا بَصِيرًا ما انسان را از نطفۀ آميخته و مختلطى [از مواد و عناصر] آفريديم و او را از حالتى به حالتى و شكلى به شكلى [از نطفه به علقه، از علقه به مضغه، از مضغه به استخوان تا طفلى كامل] درآورديم، پس او را شنوا و بينا قرار داديم. إِنَّا هَدَينَٰهُ ٱلسَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرا وَإِمَّا كَفُورًا ما راه را به او نشان داديم يا سپاس گزار خواهد بود يا ناسپاس. سوره انسان آیات ۱ تا ۳ تفسیر در پیام بعد👇 @aqquran
حفظ موضوعی ۱۳ خداشناسی اسماء و اوصاف خدای متعال مهم‌ترین اوصاف فعل ۳‌ هدایت بندگان تفسیر: از آنجا كه تكليف و آزمايش انسان علاوه بر مساله آگاهى و ابزار شناخت نياز به دو عامل ديگر يعنى به مساله" هدايت "و" اختيار "دارد آيه یادشده به آن اشاره كرده، مى‌فرمايد:" ما راه را به او نشان داديم، خواه شاكر و پذيرا باشد، يا كفران كننده و ناپذيرا " ( إِنّٰا هَدَيْنٰاهُ اَلسَّبِيلَ إِمّٰا شٰاكِراً وَ إِمّٰا كَفُوراً ) . " هدايت "در اينجا معنى وسيع و گسترده‌اى دارد كه هم هدايت" تكوينى" را شامل مى‌شود و هم هدايت" فطرى "و هم" تشريعى "را هر چند سوق آيه بيشتر روى هدايت تشريعى است. توضيح اينكه از آنجا كه خداوند انسان را براى هدف و آفريده است مقدمات وصول به اين هدف را در وجود او آفريده، و نيروهاى لازم را به او بخشيده اين همان است. سپس در اعماق فطرتش عشق به پيمودن اين راه را قرار داده، و از طريق الهامات فطرى مسير را به او نشان داده، و از اين نظر نموده و از سوى ديگر، رهبران آسمانى و انبياى بزرگ را به تعليمات و قوانين روشن براى "ارائه طريق" مبعوث كرده، و به وسيله آنها فرموده است، و البته تمام اين شعب سه گانه هدايت، جنبه عمومى دارد، و همه انسانها را شامل مى‌شود. روي‌هم‌رفته اين آيه به سه مساله مهم و سرنوشت‌ساز در زندگى انسان اشاره مى‌كند: مساله "تكليف" ،مساله "هدايت" و مساله "آزادى اراده و اختيار" كه لازم و ملزوم يكديگر و مكمل يكديگرند. در ضمن جمله " إِنّٰا هَدَيْنٰاهُ اَلسَّبِيلَ إِمّٰا شٰاكِراً وَ إِمّٰا كَفُوراً " خط بطلان بر مكتب جبر مى‌كشد. تعبير به" شاكرا "و" كفورا "مناسبترين تعبيرى است كه در اينجا امكان دارد، چرا كه در مقابل نعمت بزرگ هدايت الهى آنها كه پذيرا و تسليم شوند، و راه هدايت پيش گيرند، شكر اين نعمت را بجا آورده، و آنها كه مخالفت كنند كفران كرده‌اند. و از آنجا كه از دست و زبان هيچكس بر نمى‌آيد، كه از عهده شكرش به در آيد، در مورد" شكر "تعبير به اسم فاعل كرده، در حالى كه در مورد" كفران "تعبير به" كفور " (صيغه مبالغه) آمده، زيرا آنها كه اين نعمت بزرگ را ناديده بگيرند بالاترين كفران را كرده‌اند، چرا كه خداوند انواع وسائل هدايت را در اختيار آنها گذارده، و اين نهايت كفران است كه همه را ناديده بگيرد و راه خطا برود. ضمنا بايد توجه داشت" كفور "واژه‌اى است كه هم در مورد" كفران نعمت" به كار مى‌رود و هم در مورد" كفر اعتقادى ". تفسیر نمونه، آیت‌الله مکارم شیرازی