روایتی از بستهبندی گلهای متبرک حرم مطهر امام رضا(ع)
🔺به سراغ معطرترین خدمتها در حریم نورانی ثامن الحجج(ع) میرویم، جایی که قرار است خادمان شمیم رضوان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع)، گلهای متبرک بالای ضریح حضرت رضا(ع) را به هدیههایی درخور برای مشتاقان دور و نزدیک بارگاه امام رئوف تبدیل کنند.
🔺ضریح مطهر، قلب بارگاه منور حضرت رضا(ع) و محل دیدار مولا و مرید است. پس باید به کمال، آراسته و پیراسته باشد. کاری ظریف و حساس که تنها از دست متخصصان پرسابقه و با سلیقه گلآرایی آستان مقدس رضوی بر میآید و سنت دیرینهای که هرروز با آداب و ادبی خاص در اینجا انجام میشود.
🔺گلها پس از ۴۸ ساعت حضور در بالای ضریح مطهر با گلهای تازه تعویض شده و در جعبههای مخصوص جای میگیرند و روی آنها با پارچه سبزرنگ متبرک و مزین به جمله «السلطان ابیالحسن علی بن موسی الرضا(ع)» پوشیده و با احترام تمام به بخش شمیم رضوان منتقل میشوند.
متن کامل این روایت، در لینک زیر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/j87446
@aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استوری | راه بهشت
🔹تصاویر و فیلمهای خود از حرم مطهر رضوی را برای ما ارسال کنید.
@aqr_ir
جمهوری اسلامی در مدیریت کرونا کارنامه موفق و قابل قبولی ارائه کرد
🔸حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در دیدار وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
🔺یاد و نام پزشکان و پرستارانی که در دفاع از سلامت جامعه جان خود را نثار کردند، در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد و هیچگاه ایثارگریهای جامعه پزشکی و پرستاری کشور از ذهن و خاطره مردم پاک نخواهد شد.
🔺به لطف خداوند متعال، جمهوری اسلامی در قضیه مدیریت کرونا سربلند بیرون آمد و خوش درخشید و کارنامه موفق و قابل قبولی را ارائه کرد، لذا از همه کسانی که در این عرصه تلاش کردند به سهم خود تشکر میکنم.
🔺دانشمندانی که در عرصه ارتقای علمی کشور از جمله تولید واکسن کرونا تلاش میکنند را باید بزرگ بداریم و تکریم کنیم، دستاوردهای علمی دانشمندان و متخصصان کشور باید در جامعه به خوبی بازتاب پیدا کند تا شور، نشاط و هیجان مثبت برای کسب این توفیقات در جامعه ایجاد شود.
متن کامل سخنان تولیت آستان قدس رضوی، در لینک زیر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/k25632
@aqr_ir
رعایت مناسب دستورالعملهای بهداشتی توسط آستان قدس موجب دلگرمی وزارت بهداشت است
🔸دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:
🔺یکی از سختترین تصمیمات ما اتخاذ تصمیم برای بستن این حرم مطهر رضوی بود، چرا که میدانستیم بستن درِ خانه معشوق به روی عشاق چقدر تلخ است اما راهی جز این نداشتیم و باید برای حفظ سلامت مردم این اقدام را انجام میدادیم.
🔺بارها عرض کردهام که آستان قدس رضوی همواره یکی از مکانهایی بوده که در دوره مدیریت کرونا موجب دلخوشی و دلگرمی ما در رعایت دستورالعملهای بهداشتی بوده است.
🔺بسیار جای سپاسگزاری است که با اقدامات صورت گرفته توسط آستان قدس رضوی، از یک سو دلخوشی زیارت برای زوار امام رضا(ع) فراهم شد و از سوی دیگر این نگرانی بر سیستم درمانی کشور تحمیل نشد که ابراز ارادت شیعیان و عاشقان حضرت، باعث بیماری و نگرانی شود.
🔻در این دیدار، دکتر محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی نیز گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی در اجرای دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا ارائه کرد.
جزییات بیشتر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/p59422
@aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر روز سهشنبه، صد مرتبه
⚜ یا ارحم الراحمین ⚜
@aqr_ir
هدایت شده از اخبار حرم مطهر امام رضا (ع)
پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی درگذشت والده حجتالاسلام آلهاشم
قسمتی از متن پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:
▪️درگذشت مرحومه مغفوره والده گرامیتان را خدمت جنابعالی و ابوی بزرگوار تسلیت عرض مینمایم.
▪️در جوار مضجع نورانی حضرت رضا علیه آلاف التحیّة والثناء برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا سلاماللهعلیها و برای جنابعالی و سایر بازماندگان محترم اجر و شکیبایی از خداوند متعال مسألت دارم.
متن کامل پیام تولیت آستان قدس رضوی، در لینک زیر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/s87414
@aqr_news
روایت فرهنگ و تمدن در حرم مطهر امام رضا(ع)
🔺موزههای آستان قدس رضوی از پربازدیدترین و مهمترین موزههای ایران هستند که در مجموعه حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارند.
🔺شاید شما هم جزو کسانی باشید که پس از زیارت مضجع شریف امام هشتم(ع) یک یا چندین مرتبه از موزههای حرم مطهر در طول عمرتان بازدید کرده و با سفر در دل تاریخ و تمدن و هویت ملل و اقوام گذشته، آموختههای ارزشمندی را از این گنجینهها و نفایس ارزشمند و کمنظیر کسب کرده باشید.
🔺به مناسبت بیست وهشتم اردیبهشت ماه، مطابق با هجدهم ماه می میلادی، روز جهانی «موزه و میراث فرهنگی»، با معاون موزهها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را در ادامه میخوانید.
🔺مهدی قیصری نیک معتقد است، موزهها راویان بیصدای فرهنگ و تمدن و سند هویتبخش یک ملت به شمار میروند.
متن کامل این گفتوگو، در لینک زیر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/a90888
@aqr_ir
#زیبایی_های_حرم
ناد علیا مظهر العجائب
تجده عونا لک فی النّوائب ...
🔹 نمایی زیبا از معماری و کاشیکاری ایوان ورودی صحن انقلاب از سمت بستِ شیخ طبرسی و روبروی ایوان طلا _ حرم مطهر امام رضا علیه السلام
📸 زینب رضادادی
@aqr_ir
هدایت شده از اخبار حرم مطهر امام رضا (ع)
حضور تولیت آستان قدس در تجمع روحانیون برای محکومیت جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه
🔺حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، صبح امروز سهشنبه (۲۸ اردیبهشت ماه) در تجمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه خراسان در محکومیت وحشیگریهای رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و اقدامات تروریستی در افغانستان که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، حضور یافت.
🔺آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این تجمع اعلام انزجار حوزویان خراسان به ایراد سخن پرداخت و در پایان این تجمع بیانیهای در محکومیت جنایات افغانستان و هتک حرمت به قبله نخست مسلمانان قرائت شد.
🌐 https://b2n.ir/p13037
@aqr_news
✨ شکوهِ منزلتش را چه سان کنم تقریر؟!
السَّلامُ عَلَىٰ مَحالِّ مَعْرِفَةِ اللّٰهِ، وَمَساكِنِ بَرَكَةِ اللّٰهِ، وَمَعَادِنِ حِكْمَةِ اللّٰهِ، وَحَفَظَةِ سِرِّ اللّٰهِ، وَحَمَلَةِ كِتابِ اللّٰهِ، وَأَوْصِياءِ نَبِيِّ اللّٰهِ وَذُرِّيَّةِ رَسُولِ اللّٰهِ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وآلِهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ؛
سلام بر جایگاههای شناخت خدا و مسکنهای برکت خدا و معدنهای حکمت خدا و نگهبانان راز خدا و حاملان کتاب خدا و جانشینان پیامبر خدا و فرزندان رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش) و رحمت و برکات خدا بر آنان باد
📸 کبری رضایی
🔺زيارت جامعه كبيره
@aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح #زیارت_به_نیابت
🔹 روز زیارتی امام رضا علیهالسلام نایب الزیاره شما و دوستانتان در حریم امن امام رئوف خواهیم بود.
🔺دوستان و آشنایان خود را زیر پست صفحه آستان قدس رضوی در اینستاگرام منشن کنید تا به نیابت از آنها زیارت انجام گیرد.
✅ https://www.instagram.com/p/CPBQ4Z0AcpE/?utm_medium=copy_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از اخبار حرم مطهر امام رضا (ع)
#گزارش_تصویری | تجمع حوزویان مشهد در حمایت از نهضت مقاومت
🔺تجمع طلاب حوزه علمیه خراسان رضوی در حمایت از نهضت مقاومت و اعلام انزجار از جنایات استکبار در فلسطین و افغانستان ظهر سهشنبه ۲۸ اردیبهشت با سخنرانی آیت الله سید احمد علمالهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.
تصاویر بیشتر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/g84207
@aqr_news
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ .
خدايا درود فرست بر على بن موسى الرّضا،
امام پسنديده با تقواى بى عيب، و حجّتت بر هر كه بر زمين، و هر كه زير زمين است،
آن راستگوى شهيد،
درودى بسيار و كامل، و پاك و به هم پيوسته و پياپى و در پى هم، مانند برترين درودى كه بر هر یک از اوليائت فرستادى.
#روز_امام_رضا (ع)
#سلام_آقا
📸 فضیله العلی
@aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 ذکر روز چهارشنبه، صد مرتبه
⚜️ یا حی یا قیوم ⚜️
@aqr_ir
هدایت شده از اخبار حرم مطهر امام رضا (ع)
عرضه سهام تعدادی از شرکتهای اقتصادی آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۰
🔹برنامهریزیها برای انجام این مهم از سال گذشته آغاز و نماد برخی از شرکتهای زیرمجموعه آستان قدس رضوی نیز در فرابورس ثبت شد تا مقدمات لازم برای عرضه سهام این شرکتها و سهیم کردن مردم در این فعالیتهای اقتصادی فراهم شود که به همین منظور، نشستی با حضور مدیران فرابورس و بنیاد بهرهوری موقوفات برگزار شد.
🔸دکتر مالک رحمتی، رئیس بنیاد بهرهوری موقوفات آستان قدس رضوی:
🔺در نگاه بلندمدت و راهبردی، اخذ پذیرش بازار سرمایه، برای ادامه حیات اقتصادی شرکتها ضروری است و باید این مهم دنبال شود.
🔺استفاده از همه ظرفیتهای موجود برای ورود شرکتها و موسسات زیرمجموعه بنیاد بهرهوری موقوفات به بازار سرمایه، از اولویتها و سیاستهای این بنیاد است.
جزییات بیشتر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/f08438
@aqr_news
سربلندی خادمان رضوی در اجرای پروتکلهای بهداشتی
🔹وزیر بهداشت در سفر به مشهد مقدس و تشرف به حرم به مطهر رضوی، علاوه بر دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، همراه با مدیر عالی حرم از روند اجرای دستورالعملهای بهداشتی در صحنها و رواقهای حرم امام رضا(ع) بازدید کرد.
🔸دکتر محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی:
🔺طبق بررسیها و پایشهای انجام شده، خوشبختانه بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی، نه در سطح استان بلکه در سطح کشور، در حرم مطهر رضوی انجام شده است.
🔺از بدو وجود این بلای منحوس، هم شخص تولیت آستان قدس رضوی و هم خادمان این بارگاه با تاسی به فرمان مقام معظم رهبری در اجرایی کردن مصوبات ستاد کرونا، حداکثر تلاش را در وضع محدودیتها و همچنین اطلاعرسانی در مقطعی که بنده آن را فرهنگسازی در سطح ملی مینامم، به کار بستند.
🔺در شبهای قدر نیز در حوزه فرشآرایی کار سنگینی صورت گرفت؛ همچنین پستهای خدمتی خادمان سلامت را افزایش دادیم و توصیههای بهداشتی از مبادی اطلاعرسانی حرم رضوی به صورت مداوم گوشزد میشد.
جزییات بیشتر👇🏻
🌐 https://b2n.ir/y67151
@aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا