‼️قرآن به سر گرفتن با تلفن همراه
🔷س 5410: آیا در شب های قدر استفاده از تلفن همراه و تبلت و لبتاپ و امثال آن در صورتی که نرم افزار قرآن آن باز باشد، و روی صفحه تلفن همراه باشد، به جای کتاب قرآن قابل استفاده می باشد؟ البته در زمان سر گرفتن قرآن.
✅ج: در فرض سؤال، حکم قرآن را ندارد.
📕منبع: رساله آموزشی امام خامنهای
🆔 @resale_ahkam
هدایت شده از ذاکرین
CQACAgQAAx0CVBp6RAACFA5gkI73trbnS9kQcAQuV9h_yp_TwQAC0AcAAlm5iFDHfJ5103xhxB8E.mp3
3.85M
بنده عزیزم
بسته ۳۰ روزه شما رو به اتمام است.
پس از به پایان رسیدنِ حجم باقیمانده،
عبادتهای شما با نرخ عادی محاسبه خواهد شد.
دیگر قرائت یک آیه از قرآن، برابر ختم قرآن نخواهد بود،
دیگر نفسهایتان، تسبیح پروردگار محاسبه نخواهد شد،
دیگر خوابتان، عبادت شمرده نخواهد شد...
تمدید این بسته تا سال دیگر امکانپذیر نیست.
ولی نگران نباشید...
هیچ کس تنها نیست،
«همراه اول و آخر شما خداوند مهربان است»
التماس دعا از همه شما عزیزان در این شب عزیز
@ar_yahyavi
«اَسْرَقَ النّاس» چه کسی است؟ !
دزدترین مردم «اَسْرَقَ النّاس» چه کسی است؟ دزدترین مردم آن کسی است که از نمازش می دزدد. وقتی می خواهد به سجده برود، «سینِ» «سُبْحانَ رَبِّیَ الْأَعْلی وَ بِحَمْدِهِ» را قبل از رفتن به سجده، «حانَ رَبِّیَ الْأَعْلی» را در سجده، «وَ بِحَمْدِهِ» را هنگام بلند شدن از سجده می گوید. این نماز باطل است؛ زیرا به صورت عمدی طمأنینه در آن رعایت نشده است. ولی اگر عمدی نباشد، و اشتباهاً ذکر را زودتر گفته باشد، نمازش باطل نیست، می تواند ذکر را دوباره تکرار کند؛ زیرا طمأنینه رکن است. کسی که از نمازش می دزدد و نمازش بدون طمأنینه است، نه رکوع صحیح دارد، نه سجده صحیح، نه بعد از نماز دعا دارد، نه تعقیب دارد، در واقع نمازش را مُچاله کرده و به گوشه ای پرتاب کرده است، مَثَل او مَثَل کسی است که لباس کهنه اش را در آورده و آن را مُچاله کرده و به گوشه ای پرت کرده است. بعضی ها هستند که تا نمازشان تمام می شود و سلام می دهند، سریع بلند می شوند و می روند، دستشان را بلند نمی کنند که از خداوند حاجتی بگیرند. شما همگیتان بعد از نماز یک دعا محل دارید که مستجاب می شود پس دستهایتان را بلند کنید و حاجت بگیرید.
( منبع: در محضر مجتهدی، ج 1، ص 133 )
🍃🍃🍃✨✨✨🍃🍃🍃
🌹 کانال درس اخلاق🌹
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
🆔 @dars_akhlaq
💅 #کاشت_ناخن 💅
⭕️متن سوال 👇
🔹1- آیا کسی که کاشت ناخن برای او ضرورت ندارد و برای وضو و غسل، برداشتن آن برای او ممکن نیست و یا برداشتن آن ضرر و یا مشقت زیاد دارد و لذا آن را بر نمی دارد، جایز است اقدام به کاشت ناخن کند⁉️
🔹2- کسی که ناخن مصنوعی کاشته است، وظیفه اش نسبت به وضو یا غسل و نماز چیست⁉️
↙️پاسخ #مقام_معظم_رهبری👇👇
✅ج1) در فرض سؤال اقدام به کاشت ناخن جایز نیست.
✅ج2) اگر برداشتن ناخن مصنوعی ممکن باشد، وضو یا غسل باطل است و در نتیجه نماز هم باطل است و چنانچه برداشتن آن تا پایان وقت نماز ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره ای، تیمم کند و بعد از برداشتن ناخن، بنا بر احتیاط واجب قضای نمازها را نیز بخواند.
#کاشت_ناخن
#وضو_وغسل
#استفتاء
#مقام_معظم_رهبری
📣ما را در نشر احکام الهی یاری کنید.
┏━💠💠🆔💠💠━┓
🌟@tasvir12🌟
┗━💠💠🆔💠💠━
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
@shobhe_shenasi.mp3
415.8K
پاسخ حجتالاسلام باقری از اعضای دفتر مقام معظم رهبری در قم
۱) رؤیت با چشم غیرمسلح هم بوده است
۲) حکم حاکم بوده است
۳) با توجه به اینکه آیت الله سیستانی رجوع به مساوی را جایز میدانند، مقلدین ایشان میتوانند به نظر رهبری عمل کنند
👈 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
🍀عوامل فقر در قرآن و احادیث
1️⃣گناه:
👈امام رضا(ع):همانا مؤمن نیت گناه میکند و از رزقش محروم می شود
📚ثواب الاعمال، ص 241
2️⃣کفران نعمت:
👈 قرآن کریم:آنان نسبت به نعمتهای الهی کفران ورزیدند، از این رو خداوند لباس گرسنگی و ترس را بر آنان پوشاند.
نحل:۱۱۲
3️⃣اسراف:
👈 امام علی (ع) : اسراف سبب فقر و نیازمندی است و میانه روی باعث بی نیازی می شود.
📚گشایش روزی، ص 137
4️⃣ربا:
👈قرآن کریم:خداوند ربا را نابود مى كند، ولى صدقات را افزایش مى دهد.
بقره:۲۷۵
5️⃣درخواست ازدیگران:
👈امام علی(ع):درخواست از دیگران کلید فقر است و روزی را نابود میکند.
📚غررالحکم، ص 367
6️⃣تحقیر نعمت ها:
👈امام رضا (ع) : رزق و روزی کم راناچیز مشمارید، زیرا این کار شما را از نعمتهای فراوان محروم می سازد.
📚بحارالانوار، ج7 ، ص 347
7️⃣نفرین پدر و مادر:
👈امام کاظم (ع) : عقوق والدین کمی و تنگ دستی را به دنبال دارد و انسان را به ذلت و خواری میکشاند.
📚میزان الحکمه، ج3 ، ص 2677
8️⃣ولخرجی:
👈 امام علی (ع) :کسی که به تبذیر و ولخرجی افتخار کند با ورشکستگی خوار و ذلیل میشود
9⃣خواب قبل ازطلوع آفتاب:
👈 امام رضا (ع): فرشتگان روزی را بین طلوع فجر و طلوع آفتاب تقسیم میکنند، هر کس در این وقت بخوابد از روزی خویش غفلت ورزیده است
📚اصول کافی، ج2 ، ص 122
🌹نشر این پیام، با ذکر صلوات و هدیه به معصومین (ع)🌹
https://chat.whatsapp.com/HtvnrUgLSNLCpQVkC0vbb5