هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
آینده زیبا از آن کسانی خواهد بود
که زیبایی اهدافشان را باتمام وجود باور دارند
همیشه با اميد لبخند بزنید و بگویید
باور دارم که میشود👌😍
https://eitaa.com/joinchat/3447193675C585963c761
لینک عضویت👆
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
☀️اميرالمؤمنين عليه السلام فرمودند:
🔸در قرآن اخبار گذشتگان، و آيندگان، و احكام مورد نياز زندگي تان وجود دارد.
(نشردهيد)
📚نهج البلاغه حكمت ٣١٣
🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸
#نهج_البلاغه
#امام_علی
#خوشنویسی_مجید_آل_حسین
#قرآن
#خدایاشکرت
@majidalehosein
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
َ
صبـــ☀️ـح ها
هدیهٔ نابی ست به تـو
نفسـت گــرم
دلـــت گــرم
جهانت زیبـا
ســـ🍃ــلام
روزتون پر از شادی...
🌻🌻🌻🌻🌻
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
پرسیدند حد توکّل چیست؟
حضرت رضا (ع) فرمودند :
اینکه با وجود خدا از هیچکس نترسی🌱
{امالی الصدوق _صفحه ٢٤٠}
#حدیث
#امام_علی
#خوشنویسی_مجید_آل_حسین
با هم همراه باشيم در👇👇
@majidalehosein
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
خواری طمع کار
وَ قَالَ عليهالسلام اَلطَّامِعُ فِي وِثَاقِ اَلذُّلِّ
و درود خدا بر او، فرمود: طمعكارى همواره زبون و خوار است.
#نهجالبلاغه
#خواری
#طمع_ممنوع
#حکمت_۲۲۶
#عکسنوشته_مجید_آل_حسین
#کلام_امام_علی
#یا_علی
#خدایاشکرت
@majidalehosein
شرح حکمت ۲۲۶ نهج البلاغه 💐👇
هدایت شده از ☜💘 انرژے مثبت،شکرگزارے مجیدآل حسین ✌👌
شرح حکمت 👇👇
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از آفات طمع اشاره كرده، مىفرمايد: «طمعكار در بند ذلت گرفتار است»؛ (الطَّامِعُ في وَثَاقِ الذُّلِّ) . «وَثاق» به معنى بند و زنجيرى است كه اسير و يا حيوانى را با آن مىبندند. شبيه اين سخن همان است كه در حكمت 180 گذشت كه فرمود: «الطَّمَعُ رِقٌّ مُؤَبَّدٌ ؛ طمع بندگى جاويدان است» نيز در حكمت 219 خوانديم كه امام مىفرمود: «قربانگاه عقلها غالباً در زير نور خيرهكنندۀ طمعهاست». همان گونه كه پيش از اين نيز اشاره شد طمع معمولاً به معناى علاقۀ شديد به چيزى است كه فوق استحقاق انسان و غالباً به دست ديگران است شخص طمعكار براى به دست آوردن آن بايد در مقابل اين و آن خضوع كند و طناب ذلت بر گردن خويش نهد، شايد به مقصود برسد و شايد هم نرسد. به تعبير ديگر طمع ريسمانى نامرئى است كه انسان بر گردن خود مىنهد و سر آن را به دست كسى كه از او طمع دارد مىسپارد و همچون برده يا حيوانى در اختيار او قرار مىگيرد. نقطۀ مقابل طمع قناعت است كه انسان را از همگان بىنياز و عزت و كرامت او را حفظ مىكند. اضافه بر اينها، اموال و مقامات و اشيايى كه مورد طمع طمعكاران است در بسيارى از موارد دست نيافتنى است، به همين دليل طمعكار براى رسيدن به آن عمرى دست و پا مىزند و چه بسا ناكام از دنيا برود در حالى كه سرمايۀ عمر خود را بيهوده از دست داده نه به مقامى در دنيا رسيده و نه در پيشگاه خدا منزلتى دارد. در حديث معروفى كه ملاصالح مازندرانى در شرح اصول كافى آورده است، مىخوانيم: «عَزَّ مَنْ قَنَعَ وَ ذَلَّ مَنْ طَمَعَ ؛ كسى كه قناعت پيشه كند عزيز مىشود، و كسى كه طمع بورزد ذليل خواهد شد». در حديث ديگرى از امام اميرمؤمنان مىخوانيم: «عِنْدَ غُرُورِ الْأطْماعِ وَ الْآمالِ تَنْخَدِعُ عُقُولُ الْجُهّالِ وَ تَخْتَبِرُ ألْبابُ الرِّجالِ ؛ به هنگام فريب طمعها و آرزوها عقول جاهلان گرفتار مىشود و عقل مردان بزرگ در آزمون قرار مىگيرد»
#نهجالبلاغه