eitaa logo
محمد عرب صالحی
607 دنبال‌کننده
777 عکس
881 ویدیو
90 فایل
حجت الاسلام دکتر محمد عرب صالحی ◽️ استاد‌تمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ◽️ پژوهشگر، نویسنده ◽️ مدرس سطوح عالی حوزه و دانشگاه 💠کانال معرفی کتب، مقالات، مصاحبه‌ 💢 اينستاگرام: ▶️ instagram.com/arabsalehi_m
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کسانی که علوم سیاسی یا جامعه شناسی خوانده اند یا حداقل مطالعاتی در حوزه «انقلاب» های دنیا داشته اند با نام جک گلدستون آشنا هستند.جامعه شناس امریکایی که حوزه تخصصی اش انقلابهای جهان است. 🔹وی اخیرا در گفتگو با یکی از رسانه های ضدانقلاب گفتگوی مفصلی درباره اغتشاشات اخیر در ایران انجام داده که نکات مهمی دارد. اهمیت حرفهای گلدستون از این جهت است که وی یک امریکایی مخالف جمهوری اسلامی است اما وقتی از منظر تخصصی خودش درباره حوادث اخیر صحبت کرده، آب پاکی را روی دست اپوزسیون ریخته تا جایی که وسط مصاحبه،پرسشگر که یکی ایرانیان ضدانقلاب است به وی می گوید: «چشم‌اندازی که ترسیم کردید آن‌قدر تیره‌وتار است که نمی‌دانم چطورمی‌شود این‌ها رامنتشر کرد!» 🔹گلدستون در این مصاحبه،اگرچه با سوءگیری علیه انقلاب اسلامی حرف زده اما ناخواسته اعترافهای مهمی کرده.از اینکه آشوبهای اخیر نمی تواند به نتیجه برسد چون نه چشم اندازی برای فردا دارد و نه رهبری مشخصی دارد تا اینکه جمهوری اسلامی آنقدر ریشه دار است که به این سادگی ها برایش اتفاقی نمی افتد و استقلال آن باعث شده که قدرتهای خارجی هم نتوانند به آن ضربه محکمی بزنند. 🔻اهم حرفهای گلدستون در این گفتگو: * انقلاب نادر است،دقیقاً به همین علت که باید شمار قابل‌ملاحظه‌ای از اصحاب قدرت و ثروت به این نتیجه برسند که وضعشان در یک حکومت دیگر بهتر می‌شود و این موقعیت به این سادگی‌ها پیش نمی‌آید. * خمینی در هدایت انقلاب رهبر بسیار مؤثری بود.به هرکس هرچه می‌خواست بشنود می‌گفت... رهبری یعنی این.یعنی شما همه‌ی کسانی را که پیش از آن حاضر نبودند سر یک میز بنشینند متحد کنی.فکر نمی‌کنم ایران در این لحظه چنین چهره‌ای داشته باشد. 🔹*به نظرم خمینی یکی از رهبران انقلابی برجسته‌ی تاریخ است و برانداختن نظامی که ساخته،چنان رهبری می‌طلبد،ایران هم اگر بخواهد از جمهوری اسلامی بگذرد،باید کسی بیاید و تصویر و دورنما‌یی از آینده خلق کند که متفاوت با امروز و مطلوب مردم باشد. قبول،در نظام بعدی حجاب اجباری نیست. اما کشور را چطور قرار است اداره کنیم؟چه‌کسی قرار است اداره کند؟ سیاست خارجی‌مان چگونه خواهد بود؟ نزدیک به غرب؟جمعیت مذهبی یا محافظه‌کار یا سنتی چه؟پول نفت چه می‌شود؟ این جنبش بدون رهبری به نفس‌نفس می‌افتد و فرو می‌ریزد.کافی نیست که فقط بگوییم ما این حکومت را نمی‌خواهیم پس باید برود.این آرزواندیشی است، نه انقلاب. 🔹*هیچ قدرت خارجی‌ای اهرم فشار کافی برای‌اینکه به رژیم فعلی بگوید «باید بروی» ندارد. شاید یک علتش این باشد که این نظام دهه‌هاست با همه سرشاخ است و در تحریم است و ناگزیر به خود متکی است،این رژیم از روز اول جلوی تهدید آمریکا ایستاده،به‌نوعی سرنوشتش دست خودش بوده. 🔹*باید از آنچه ایالات متحده از زمان انقلاب با ایران کرده اعلام انزجار کرد. روی‌هم‌رفته،معتقدم آمریکا آن‌طور که شایسته است با ملت و مردم ایران رفتار نکرده. حساب حکومت جداست. 🔹*اینکه کسی (در ایران یا هرجای دیگر) فکر کند همین‌که اعتراض کند و خشمش را نشان بدهد اوضاع دگرگون می‌شود خوش‌باوری است،کافی نیست که فقط بگویید من از این رژیم بیزارم.آیا اصلاً می‌توانید تصویری از آینده‌ در ذهن بسازید که همه‌ی این گروه‌های رنگارنگ ایرانی با آن همراه شوند؟بدون چنین دورنما و تصویری از آینده آنچه دارید فقط خشم است. 🔹*بعضی ایرانی‌ها می‌گویند دولت‌های غربی سفرا و نمایندگانشان را از ایران خارج کنند و دارایی‌های خارجی ایران را مصادره کنند چون این رژیم به‌خاطر رفتاری که با مردم ایران کرده دیگر مشروعیت ندارد. متأسفم، چنین اتفاقی نمی‌افتد،کشورهای دیگر به منافع خودشان فکر می‌کنند. دقیق حساب‌وکتاب می‌کنند. می‌خواهند همچنان مسیری برای اعمال نفوذ داشته باشند. نمی‌خواهند همه‌ی پل‌ها را خراب کنند. طرفشان، به‌هرحال، یک کشور بزرگ و قدرتمند است. نمی‌شود بگویند ما دیگر با این حکومت حرف نمی‌زنیم.به جایش با کی حرف می‌زنید؟ واقعیت این است که در ایران حکومتی سر کار است، در منطقه‌ای حیاتی و استراتژیک و به نظر می‌رسد زمام امور را همچنان در دست دارد. تا زمانی که این حکومت برقرار است،طرف‌حساب بقیه دولت‌ها خواهد بود. 🔹* این گزینه را هم آمریکا در ونزوئلا آزمود. دولت ما گفت مادورو در انتخابات تقلب کرده و از نظر ما رئیس‌جمهور نیست، دیکتاتور است و بد است و خلاصه ما به‌جای او رئیس سابق مجلس را،که در تبعید است،به رسمیت می‌شناسیم. چند سال به همین منوال گذشت. چه شد؟ هیچ. به هیچ‌جا نرسیدیم. و حالا دوباره برگشته‌ایم سر خانه‌ی اول و ارتباط با حکومت ونزوئلا. بنابراین،آنچه درعمل در دنیای سیاست رخ می‌دهد این است که دماغشان را می‌گیرند و با اکراه می‌گویند ما از این دولت بیزاریم،آن‌ها هم از ما بیزارند، ولی بعضی مسائل هست که باید بابتش با هم ارتباط داشته باشیم. https://eitaa.com/arabsalehi_ir/877
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب التاریخانیه... نویسنده: محمد عرب‌صالحی کتابفروشی عتبه عباسیه کربلا https://eitaa.com/arabsalehi_ir/883
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آستانه ماه مبارک رمضان خواهش میکنم این صوت رو از این مرد الهی تا آخر بشنوید https://eitaa.com/arabsalehi_ir/885
📃نامۀ عرفانی حضرت امام خمینی قدس‌سره در افسوس و اندوه از تمام شدن ماه ، و عدم آمادگی برای ضیافت‌الله ماه مبارک . امام خمینی در نامه‌ای که به درخواست بانو فاطمه طباطبایی ـ عروسشان ـ خطاب به او نوشته‌اند، اندرزهایی عرفانی و اخلاقی را یادآوری کرده‌اند. در این نامه که در اردیبهشت سال ۶۶ مطابق با شعبان ۱۴۰۷ قمری نگارش شده است، به پایان یافتن روزهای ماه شعبان و آماده نبودن برای ورود به ضیافت الهی اشاره شده و اینکه با همۀ این اوصاف، نباید از رحمت الهی ناامید بود. متن نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم‌ فاطى دختر عزیزم، از من مى‌خواهى براى تو چیزى بنویسم؛ چه بنویسد کسى که خود، مبتلاىِ به نفسِ امّارۀ بالسوء است و هرگز نتوانسته، بلکه نخواسته این بت بزرگ را بشکند! اکنون در آستانۀ شهرالله و مقام ضیافت‌الله هستیم و من خود اقرار دارم که لایق این ضیافت نیستم. شهر شعبان‌المعظم که شهر امامان است در شُرف گذشتن و ما خود را نتوانستیم مهیا کنیم برای شهرالله. دعاها را گاهی با لقلقۀ لسان خواندم و از آنها چیزی حاصل نشد در این آخر شهر عرض می‌کنم: اللهُمَّ انْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیِما مَضی‌ مِنْ شَعبانَ فَاغْفِرْلَنا فِیما بَقِیَ مِنهُ‌. از رحمت حق تعالی مأیوس نیستم و مباش، در دنیا [مباد] روزی که گناهان به آنجا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم. دخترم این چند روز خواهد گذشت چه با عیش و نوش و چه با رنج و تعب؛ چه با غفلت از فطرت و چه با توجه به آن. عزیزم، خداوند ـ جل و علا ـ نور هدایت را در همۀ مخلوقات خصوصاً انسان نهفته است. فطرت‌الله، ما را خواهی‌نخواهی به او متوجه کرده و همۀ مخلوقات در هر حدی که هستند و به هر مذهبی که گراییده‌اند، جز به حق تعالی و کمال مطلق به هیچ‌چیز توجه ندارند به حسب فطرت؛ گرچه خود ندانند و معتقد به غیر آن باشند. انسان کمال مطلق را می‌جوید و می‌خواهد چه آنان که به توهّم بت را می‌پرستند و چه آنهایی که حق ـ جل و علا ـ را منکرند و به دنبال ریاست. ملحدها گمان می‌کنند متوجه به دنیا و خواستار ریاست و زعامت هستند، لکن به‌حسب واقع متوجه و خواهان قدرت مطلقه هستند و در جست‌وجوی کمال مطلق و خود گمان خلاف می‌کنند و شاید عذاب و عقاب برای همین جهل و توهّمات باشد. تو که مثلاً دنبال لباس خوب هستی و زینت بهتر، دنبال حق می‌گردی و کاخ‌نشینان نیز دنبال قدرت مطلق هستند؛ وَانْ مِنْ شَیءٍ إلّایُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلکِنْ لا تَفْقَهُونَ تَسْبیحَهُمْ. وَقَضی‌ رَبُّکَ ا لّاتَعْبُدوا ا لّاایَّاهُ. بنابر وجهی این کلام دامنه دارد. بهتر آنکه درز بگیرم و تو را و خود و همگان را به خدای تعالی بسپارم. والسلام علیک و علی عبادالله الصالحین. روح‌الله الموسوی الخمینی‌ 📚 صحیفۀ امام، ج۲۰، ص۲۵۳ـ۲۵۴. 🇮🇷 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/886
✳️ شب های رمضان با رادیو اینترنتی پاسخ 🔹با حضور اساتید گرامی: حضرت آیت الله و حجج الاسلام والمسلمین آقایان ،،، ،، ، و... سرکار خانم ها: ،، 🔹هر شب ساعت ۲۴ از طریق کانال رادیو اینترنتی پاسخ 🆔 @radio_pasokh 🌐 مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh 💐💐💐💐💐💐💐 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/887
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 📍 خدایا! همین شب اوّل دستمان را بگیر❗️ 📌حالا یک سؤال مطرح است؛ به حسب ظاهر، ما مؤمن هستیم، ما مهمان خدا هستیم. امشب شب اوّل این مهمانی است؛ تازه وارد این خانه شده ایم، تازه داخل خانهٔ مهمانی خدا پا گذاشته ایم. سؤال من این است: اگر مهمان تقاضایی از میزبانش داشت، وقتی همان ابتدای ورود به خانهٔ میزبان به صاحب‎خانه بگوید: من چنین گرفتاری یی دارم، کرامت او چه اقتضا می‎کند؟ آیا این طور اقتضا می کند که مهمان بدون روا شدن حاجتش از خانه اش برود، یا همین که وارد خانه شد، همان‎جا خواسته اش را بدهد؟ خدایا! امشب، شب اوّل است و ما پایمان را داخل خانه‎ات گذاشته ایم؛ مهمانت هم هستیم؛ همین دَمِ در بیا دستمان را بگیر و کار را تمام کن! نگذار تا آخر ماه طول بکشد؛ بگذار امشب که ما از اینجا می‎رویم، همهٔ حاجت‎هایمان را بگیریم و برویم. کرامتت همین را اقتضا می‎کند؛ آقایی‎ات این است؛ ربوبیّتت این است؛ حاجات ما را همین الآن به ما بده😭😭 🔹 حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) 🇮🇷 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/888
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای اولین نماز پروفسور جفری لانگ ریاضیدان مشهور از زبان خودش 🌐 https://eitaa.com/arabsalehi_ir/889
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 الهی بی‌پناهان را پناهی مناجات‌خوانی زیبای سیدمهدی ذاکری‌فر در محضر رهبر انقلاب و تشویق ایشان توسط آقا https://eitaa.com/arabsalehi_ir/890
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مورد دیدار دیروز آقا با قاریان قرآن ببینید و کِیف کنید ... دیدار دیروز نکات و جالب و برجسته‌ای داشت. از جمله؛ 1️⃣ واکنش‌های آقا هنگام قرائت قاریان بسیار جالب و با احساسات فراوانی بود. دیدن واکنش‌های آقا خیلی جالب هست. 2️⃣ تسلط فوق‌العاده بالای آقا در بحث‌های تخصصی با قاریان. این سطح از تسلط آقا خیلی قابل توجه بود که عموماً ماها در کنار وجهه سیاسی رهبری کمتر بهش توجه داریم. 3️⃣ دیروز آقا فرمودند در گزارشی که بهشون اعلام شده رشد در مسایل قرآنی بالاتر از هر رشدی در کشور بوده و این یک خبر خوشحال کننده برای جامعه دینی هست. 4️⃣ برای دومین سال پیاپی آقا از تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفتند. همچنین توصیه به خواندن روزانه حتی در حد نیم صفحه قرآن داشتند و نکات بسیار دیگر ... https://eitaa.com/arabsalehi_ir/891
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠می ترسم یه چیزی تقسیم کنند، من نباشم 🟢بیانات رهبر معظم درباره آیت الله سعادت پرور ره https://eitaa.com/arabsalehi_ir/892
🔴 دعایت زودتر مستجاب می‌شود! 📃سید بن طاووس می‌فرماید: ❇️تا می‌توانی مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر امام زمانت مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. 🔵 مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. 🌕 اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان و احسان او نشسته و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید.ا 📚 نجم الثاقب، ج۲، ص۴۵۳ https://eitaa.com/arabsalehi_ir/893
🔷حال و هوای مردمان عهد قاجار در ماه رمضان به روایت عبدالله مستوفی در کتاب"شرح زندگانی من" 🔹 «دیگر از اوقاتى كه ما خیلى مترصّدِ رسیدن آن بودیم، ماه رمضان بود. زیرا در این ماه، هم در وضع زندگى عمومى و خصوصى تغییراتى حاصل می‌گشت و مقصود اصلى ما كه تخفیف از ساعات مكتب باشد بیش‌تر از ماه محرّم و صفر بود؛ بالاختصاص كه از وقتى‏ كه من به سنّ تمیز رسیده بودم، این ماه در تابستان بود. هم خوراكى در خانه فراوان بود، و هم ما وقت بازى و تفریح زیادترى در اختیار خود داشتیم. 🔸 ... روزهاى جمعه و اِحیاها هم كه تعطیل بود، براى نماز جماعت، لَل‍ِه یا آخوند[مکتب‌مان] ما را به نماز جماعت هم می‌بردند و هر یك از من و برادرم را در یك طرف خود جا می‌دادند كه رسم نماز خواندن به جماعت را یاد بگیریم. 🔹 ماه رمضان، ماه قرآن‌‏خوانى است، بعضى بودند كه هر روز یك قرآن تمام می‌خواندند. ... بعضى از اهل خیر، قبل از ماه چندین جلد قرآن خریده، به این و آن می‌دادند. و بیش‌تر، زن‌ها و مردمان پول‌دارِ بی‌سواد به این خیرات اقدام می‌كردند تا حالا كه خود از قرآن‌خواندن محروم‌اند، وسیلهٔ قرائت براى سایرین تدارك كرده باشند. 🔸 كم‌تر كسى بود كه سواد داشته باشد و ماه رمضان‏ یك قرآن تمام ختم نكند. حتّى در میان عوام معروف بود كه هر كه قرآنى در ماه رمضان شروع كند و نیمه‌‏تمام گذارد، مقروض خواهد شد! 🔹 نوكرهاى ما همه گرَكانى و باسواد بودند و وقتى از پشت اطاق آن‌ها می‌گذشتى، صداى زمزمهٔ قرآن‌‏خوانى آن‌ها بلند بود. 🔸 مسجدها عموماً پر می‌شد. مردم از هر طبقه و هر صنف، نماز ظهر و عصر را به جماعت می‌خواندند. بعد از نماز، امام مسجد اگر از اهل فضل بود، خود به منبر می‌رفت و مردم را موعظه می‌كرد. چنان‌چه به‌اصطلاح دست منبر نداشت، واعظ دیگرى از واعظ‌هاى شهر دعوت شده بود كه بعد از نماز براى مردم موعظه كند. 🔹 روزهاى جمعه و اِحیاها به مناسبت تعطیل، مساجد پرجمعیّت‏‌تر از سایر روزها می‌شد. بعضى از مقدّسین هم بودند كه قبل از افطار به مسجد رفته، نماز مغرب و عشا را هم به جماعت می‌خواندند. و بعضى كه خیلى مقدّس بودند، صبح‌ها هم همین كار را می‌كردند؛ ولى صبح و مغرب و عشا دیگر بعد از نماز موعظه در كار نبود. زیرا احتیاج به خواب و خوراك، محلّى براى شنیدن وعظ باقى نمی‌گذاشت و مؤمن به عجله خود را به خانه می‌رساند كه سر سفرهٔ دراز، پهن، و یا در رختخوابِ پهن، دراز شود! 🔸 شب‌هاى ماه رمضان را به‌خصوص در تابستان، مردم تا صبح بیدار می‌ماندند و این كار در تمام طبقات مرسوم بود. بعضى مشغول عبادت و خواندن دعا و قرآن می‌شدند و براى درك ثواب هر شب تا صبح بیدار می‌ماندند. زمره‌‏اى، شب‌ها بیدار می‌ماندند كه صبح‌‏ها لامحاله تا نزدیك ظهر بتوانند بخوابند و اثر روزه در آن‌ها كم‌تر باشد. 🔹 بالأخره دستهٔ سومى هم بودند كه شب را به قمار صبح می‌كردند، و می‌گفتند: اگر به این سرگرمى مشغول نشوند، ناچارند بخوابند و روز، دیگر خواب نمی‌روند و روزه براى آن‌ها مشكل خواهد شد. این دسته، بیش‌تر اعیان‌زاده‌‏ها بودند، ولى روزه را در هر حال می‌گرفتند. و اگر اشخاصى بودند كه می‌خواستند طفره بروند، چون حتّى در خانهٔ خود هم جائى نداشتند كه روزه‌‏خورى كنند، ناچار بودند هم‌رنگ جماعت باشند. 🔸 مرحوم احمد منشور می‌گفت: با برادرم موقّر، شبى در مجلس قمار تا صبح مشغول بودیم. چون به سحرى نرسیدیم روزه را خورده، بعد به منزل آمدیم. خبر روزه‌‏خورىِ ما زودتر از خودمان به منزل رسیده بود! همین كه وارد شدیم، مادرم از ما رو گرفت! چند روز با ما مثل جذامی‌ها رفتار می‌كردند! قدغن شده بود [و] نوكر و خدمت‌كار دور و ور ما نمی‌آمدند. غذا كه براى ما می‌آوردند، در اطاق گذاشته فرار می‌كردند. ظرف‌هاى غذاى ما را علی‌حده و مخصوصاً در حضور ما كنار حوض خاك‌مال می‌كردند! تا بالأخره به وساطت برادرهاى بزرگ‌تر، ما را توبهٔ رسمى دادند. آن‌وقت ما را به عضویّت خانه پذیرفتند! 🔹 مسافرى كه بعد از ظهر به شهر وارد شده و روزه نبود، اگر از خانه بیرون می‌رفت، تا برگشتن به خانه لب‏‌خشك بود. ناخوش‌ها كه شرعاً باید روزهٔ خود را بخورند، در بیرون خانه هم‌رنگ جماعت بودند. اگر كسى پیدا می‌شد كه بخواهد خود را ناخوش قلمداد كرده و بدین‌وسیله روزه‌‏خورى كند، طبیبى كه تصدیق مرض بدهد ولو شفاهى و براى متقاعد كردن اهل خانه هم باشد، گیر نمی‌آورد! 🔸 اطبّاى آن دوره حتّى یهودی‌هاى آن‌ها، ولو براى روزه‌‏خورى هم، احترام تصدیق خود را داشتند و مثل امروز براى خواهش دوست و رفیق و جلب مادّه، تصدیق غیرواقع نمی‌كردند.» 📚 (عبدالل‍ه مستوفی؛ شرح زندگانی من، ج۱، ۳۲۷ - ۳۲۹) https://eitaa.com/arabsalehi_ir/894
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ماجرای بسیار جالب و شگفت انگیز «کِلی گلاسون» بانوی آمریکایی-کانادایی که می خواست با دین تائوئیسم آشنا بشه اما از مذهب اهل بیت (ع) سر در آورد. ✨ پ.ن: ۱- آیا ما به ندای پیامبر اسلام گوش سپرده ایم که در منابع متعدد شیعه و سنّی در روایاتی که با عنوان «إثنی عشر خلیفه» معروفند به جانشینان ۱۲ گانه خود اشاره نموده اند؟ ۲- راستی ما چه اندازه بهترین داشته های خودمان که ولایت اهل بیت (علیهم السلام) است را قدر می دانیم و چقدر برای آشنایی با ائمه معصومین (علیهم السلام) و الگوگیری از آنها تلاش کرده ایم؟! الگوهایی که غربی هایی چون خانم گلاسون حسرت می خورند که چرا زودتر با آنها آشنا نشده بودند! https://eitaa.com/arabsalehi_ir/896
💢فیش حقوقی یک معلم در ۱۰۴ سال پیش ! 🔹 موسسه مطالعات تاریخ معاصر با انتشار تصویر حکم صادره برای یک معلم کلاس چهارم ابتدایی ، میزان حقوق نامبرده را نیز اعلام کرده است. https://eitaa.com/arabsalehi_ir/898
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر برداری تلسکوپ فضایی "جیمز وب" از خوشه کهکشانی پاندورا خوشه کهکشانی پاندورا ۴ میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد https://eitaa.com/arabsalehi_ir/899
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عبدالحمید رذالت را به اوج رساند ! بازدید زنان بی حجاب و بد حجاب از مسجد مکی زاهدان ! 🔹 در حالی که زنان زاهدانی حق حضور در مسجد مکی برای نماز را ندارن ولی عبدالحمید به خاطر مطامع سیاسی خودش اجازه داده این بی حجابها و بدحجاب‌ها با این سر و وضع زننده بیان تو مسجد مکی 🔴 ببینید عبدالحمید علیه ما علیه چه جور داره با پذیرش بی‌حجابها دل اونها رو به اهل سنت متمایل میکنه مبارزه با بلای فعلی جامعه بی‌نهایت ظرافت و عقلانیت و ذکاوت می‌طلبه و البته آه و نجوای سحرگاهی https://eitaa.com/arabsalehi_ir/900