eitaa logo
اعراف
101 دنبال‌کننده
831 عکس
220 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واجب نیست؟ یک توصیه است؟ !!! 👆به شنیدن چند خط حرف عالمانه در تقابل سخنان عامه پسندانه دعوتید. ✍️ حاج نادر 🇮🇷 🇵🇸 @Roshangari_ir 🅾️ Roshangari.ir/i.php (اینستاگرام)
▫️ دالان باریک آزادی! (همه دعواها زیر سر توسعه است) 🖊 مشغول گوش کردن کتاب صوتی یکی از آثار برجسته درباره آزادی هستم؛ دالان باریک آزادی. چون نویسنده‌ها اقتصاددان هستند منظورشان از آزادی این است که من با سرمایه‌ای که دارم هر کاری بتوانم انجام دهم. اگر خوب دقت کنید سایر آزادی‌ها مثل آزادی بیان و آزادی رای و ... به همین موضوع برمی‌گردند. 🖊 نویسندگان معتقدند راه آزادی یک دالان باریک است که اگر افراط صورت پذیرد منجر به هرج و مرج خواهد شد. هم چنین هر گونه تفریط و کوتاهی در مساله آزادی باعث دیکتاتوری خواهد شد. 🖊 به همین جهت نویسندگان کتاب نمی‌خواهند دولت و حاکمیت تضعیف شود چون آن را موجب هرج و مرج می‌دانند ولی قبل  از آن می‌خواهند که مردم قوی باشند تا دولت دیکتاتور نشود. 🖊رسیدن به چنین نقطه‌ای سخت و دشوار و حفظ و نگهداری آن سخت‌تر و دشوارتر است. پس آزادی مثل یک دروازه ورودی نیست که وارد شدیم و تمام! 🖊 خیر! باید با انواع و اقسام ابزارهای اجتماعی و فرهنگی آزادی را حفظ کرد. 💢 موانع آزادی چیستند؟ چه چیزهایی مانع از این هستند که من سرمایه‌ام را هر گونه خواستم به کار ببرم؟ 🖊 اول خود حکومت‌های دیکتاتور که هیچ نظر و رایی غیر از خود را بر نمی‌تابند. 🖊 دوم فرهنگ‌ها و سنت‌های قدیمی. مثلا شاید شخصی به این نتیجه برسد که سرمایه گذاری در صنعت تولید محتوای مستهجن یا صنعت تولید سلاح‌های کشتار جمعی بسیار پرسود است. طبیعتا مانع چنین سرمایه‌گذاری فرهنگ‌های دینی هستند. 🖊 به طور کلی شهروندان نباید از سرمایه‌ گذاری در هیچ حوزه‌ای منع شوند. پر رنگ‌ترین مانع چنین انگاره‌‌ای فرهنگ‌ها و سنت‌ها هستند که گاهی دولت‌ها خود را محافظ یک دین و فرهنگ می‌شمارند. 🖊پس سکولاریزه کردن حکومت‌ها راه مهمی برای رسیدن به آزادی است. 💢 هدف آزادی استفاده از سرمایه چیست؟ 👈 له کردن فرهنگ‌ها و سنت‌ها و رهایی از دیکتاتوری و سکولار کردن جامعه برای چه هدف ارزشمند و مهمی صورت می‌گیرد؟ "توسعه" 🖊 توسعه اقتصادی یعنی پیشرفت همه جانبه یک جامعه به منظور رفاه حداکثری انسان‌ها. 🖊 توسعه یک وجهه و چهره بیرونی دارد که همین پیشرفت تکنولوژیک است. 🖊 اما یک زیرساخت و مبنای زیرین دارد که عبارت است از سوگیری تمام زیرساخت‌ها و نهادهای اجتماعی به سمت تولید تکنولوژی‌های پیشرفته برای رفاه حداکثری. 🖊 قید جهت‌گیری از آن رو مهم است که برخی از کشورها و جوامع غرق در پیشرفت تکنولوژیک هستند اما توسعه یافته حساب نمی‌شوند چون آموزش، بهداشت، فرهنگ، ورزش، نظامی گری و سیاست‌‌شان کاملا در خدمت توسعه اقتصادی نیست. مثل برخی کشورهای عربی منطقه. 🖊 پس آن چیزی که به خاطرش حاضریم سر دین و دیانت و حکومت دینی و اخلاق و تقوا را ببریم چیزی نیست جز توسعه. 👈سکولاریزم هم برای توسعه است. 👈 پلورالیزم فرهنگی هم برای توسعه است. 👈 اگر خانواده سنتی هم مانع توسعه باشد آن را هم از بین می‌بریم. 👈 اگر اخلاق هم مانع باشد همین طور اساسا اخلاق عصر توسعه با اخلاق عصر سنت در تعارض است. 🖊 صفاتی مثل ایثار، غیرت، حیا، قناعت و امثال آن اخلاق عصر توسعه نیست. انسان عصر توسعه اگر لازم باشد شلوارش را هم پایین می‌کشد، حریص و آزمند است، با کت و شلوار و اودکلن دستور قتل انسان‌های توسعه نیافته را می‌دهد، غیرت و عفت را ویژگی‌های دمده شده و مربوط به انسان‌های عقب‌مانده می‌داند، به دنیای توسعه یافته خوش آمدید! در این دنیا، "توسعه" همه چیز را حلال یا حرام می‌کند. ادامه دارد ان شاءالله..
مساله‌ای مهم که شاید با نگاه اقتصادی بتوان کارکرد‌های علوم انسانی غربی در زیست بوم فرهنگی ملل مختلف را تحلیل کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه یه روز می‌گفتم تو ژاپن قراره به فارسی بگن «مرگ بر اسرائیل» قطعاً می‌گفتید چیزی مصرف کردی ولی خب! این رویاها واقعی شده.. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از ویراستی‌ها
▪️نطفه این لایحه پر اشکال عفاف و حجاب بود چرا که این لایحه در شرایط ترس و انفعال آقایان نوشته شد. اگر آقایان در شورای عالی امنیت ملی درست تصمیم می گرفتند به والله قسم امروز این وضعیت ولنگاری کشف حجاب در کشور نبود. عزم و اراده جدی برای موضوع حجاب لازم است، سر کار نباشید. 🌹 حوزه انقلابی ☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از ویراستی‌ها
🖋 دل پاک را قبول کنیم یا فضای ناپاک را؟ جناب پلیس! خواهشا به مسأله‌ی گروه‌های توریستی و گردشگری ورود کنید. دهن کجی، به تمامی زحماتی که می‌کشید هزینه می‌طلبد! https://virasty.com/OMID_313/1714807568855784374 ☑️@VIRASTYHA
مجلس با تعطیلی روز شنبه موافقت کرد! یعنی پیروزی لیبرالیسم، سرمایه داری و صهیونیسم! @cafe_fekr
ناظر بر اتفاق تلخی که امروز افتاد باید چند نکته رو عرض کنم: تعطیل شدن شنبه برای تطبیق پیدا کردن با معادلات(علی الظاهر اقتصادی) جهانی بر محور سرمایه‌داران غربی است که این امر هر چند ظاهرش نشان می‌دهد که مسئولین امر قصد تعلل در انجام عقود دیپلماتیک و لوازم آنرا(مثل نامه دادن و فکس کردن) را ندارند ولی خود به خود تحت سیطره بودن خواسته‌ی سرمایه‌دارانی را می‌رساند که اساسا نه تنها با استقلال سیاسی ما بلکه با استقلال هویتی ما هم مشکل دارند و این یعنی مسئولین جمهوری اسلامی نه تنها درک کافی از دشمن ندارند، بلکه استقلال هویتی ملتشان نیز برایسان فاقد اهمیت است. واین یعنی تا زمانیکه مسئولین کشور، نظام جمهوری اسلامی را در تقابل هویتی با نظام سرمایه‌داری جهانی نبینند، بی چون و چرا و با توجیهات به ظاهر درست، از تصمیمات تعداد انگشت‌شماری سرمایه‌دار صهیونیستی تبعیت می‌کنند و همین امر سبب بروز انفعال هویتی ملت در برابر خواست صهیونیزم جهانی می‌شود. تعطیلی شنبه‌ها چه در شوری نگهبان تایید بشود یا نشود، تفکر حاکمیت مقنِّن در جمهوری اسلامی را رسوا کرد، و بیش از پیش نشان داد، مظلومیت گفتمان جمهوری اسلامی که انقلاب ۵۷ را رقم زد، نه تنها شعار نیست، بلکه در مقام حکمرانی عینیت یافته است. به راستی تا رسیدن به دولت و تمدن اسلامی چقدر باید صبر کرد؟!!! 🖋 علی عسگری @araf11
💠 نتیجۀ وادادگی در برابر غرب اگر می‌خواهید فرجام ما در عراق یا مصر یا ایران یا هر نقطۀ دیگری از جهان اسلام را ببینید، به آن دسته از کشورهای اسلامی نگاه کنید که از اروپا بیشتر استقبال کردند و در برابر تمدن اروپا از خود وادادگی بیشتری نشان دادند؛ به ترکیه و فرجام ترکیه نگاه کنید: وادادگی در برابر تمدن اروپا و دوری از اسلام. این کشور زمانی از کشورهایی بود که بر جهان حکومت می‌کرد، اما نسبت به تمدن اروپا پذیرش و وادادگی بیشتری داشت و در نتیجه، عاقبتش این شد که می‌بینید. [صرفاً به این دلیل که] شکل‌پذیری و هویت‌پذیری آنها از ما بیشتر بود. 📚 حوزه و بایسته‌ها، ص١۴۶-١۴٧. 🔗 پژوهشگاه شهید صدر را در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید 🆔 @shahidsadr