#شهید_محسن_وزوایی :
امروز، در شرایطی هستیم که لحظه ای غفلت، خیانت به اسلام و قران است.باید تا انجا که در توان داریم، برای خدا کوشش کنیم. امروز تمامی مزدوران و طاغوتیان به مقابله با انقلاب عزیز اسلامی برخاسته اند.در راس تمامی اینان ، به تعبیر امام "شیطان بزرگ امریکاست" و به دنبال او تمامی وابستگان دیگرش.
#رفیق_شهیدم ⚘
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فراخوان حجتالاسلام قمی برای طرحهای مردمی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب
🔹رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از عموم گروههای مردمی برای ارائه طرحهای اجرایی در خصوص پوشش، عفاف و حجاب دعوت کرد.
🔹گروههای مردمی میتوانند طرحها و ایدههای خود در خصوص پوشش، عفاف و حجاب را از طریق صفحه «طرحی برای حجاب» در پایگاه اینترنتی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی
🔗 https://nehzat.ir/fa/contacts
و یا ارتباط با شماره 09003505015 در شبکه های اجتماعی ارائه کنند.
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرپرست وزارت آموزش و پرورش و ریاست دانشگاه فرهنگیان در جمع دانشجویان
📣 حرف حقی که نیاز چند ماهه و نیاز امروز کشور ماست
📌 خداییش اگه همه مسئولین ادارات ،ارگان ها ، بانک ها ، صداوسیما و.... چنین تفکری را سرلوحه کار خود قرار میدادن خیلی از مشکلات قبل حاد شدنش حل می شد.
✅ حرف حقه واقعا که اگه نظام رو قبول نداره چرا باید در مراکز حساس تربیتی و مدیریتی و... مشغول باشه همچنان‼️
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
🔰 ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش
پوشش عفیفانه، فرهنگ جاریِ ما درطول تاریخ این کهن سرزمین بوده و در آموزههای دینی ما نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
سبک پوشش و آرایش، بهعنوان یکی از شاخههای «سبک زندگی» بهشدت تحت تأثیر عوامل زیرساختی و کلان جامعه قرار دارد و ... متأثر از ساختارهای فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی میباشد.
بنابراین با یک موضوع تکبعدی و جزئی مواجه نیستیم که بهطور مستقل مورد تحلیل و تجویز قرارگیرد؛ لذا هرگونه برنامهریزی در این حوزه، بدون نگاهی کلان و طرحی جامع، اثربخشی مطلوب، عمیق و پایداری را نخواهد داشت. البته این نکته به معنی بیتفاوتی حاکمیت و جامعه دینی به مسأله پوشش و عفت عمومی نیست، بلکه التفاتبخشی نسبت به رویکردها و اقداماتی است که فارغ از ریشهها، بسترها و مقیاسِ درگیری فرهنگی، صرفاً به سطوح خُرد، میدانی و فردی بسنده میکنند.
الگوی پوشش، یکی از وجوه درگیری تمدنی غرب با اسلام است که غرب برای آن بهصورت سازماندهیشده، برنامهریزی و هزینه میکند، آنها در این تقابل، هدفمند و همافزا عمل میکنند و ما _به لحاظ نظری و عملی_ پراکنده و ناهماهنگ.
از طرف دیگر، سکولاریسم پنهانی که در سیستم آموزشی و رسانهای ما جریان دارد نیز پازل جریان معارض را تکمیل میکند.
احکام پوشش در اسلام نه تنها نشانگر منع حضور زن در اجتماع نیست بلکه نشان میدهد اسلام روابط اجتماعی زن را مبتنی بر نگاه انسانی و باتوجه به عواطف فطری و لطافت وجودی او تنظیم و بر استحکام خانواده و سلامت اخلاقی جامعه تأکیدکرده، اما غرب، حضور زن را برمحور جنسیت و مادیگرایی ترسیم کرده است.
تمدن غرب، حجاب را سدی بزرگ در برابر رواج نظام سرمایهداری و سبک زندگی غربی میداند که برای شکستن مقاومت فرهنگی جامعهی ایرانی و فعالسازی گسلهای درونی، بر روی آن تمرکز کرده است.
از سوی دیگر نواقص نظام حکمرانی بویژه درحوزه معیشتی و نابرابری در توزیع فرصتها، بستر و شیب جامعه را برای نمادهای ارزشی همچون حجاب، نامناسب و منفی مینماید.
درحالیکه حاکمیت شیب محیطی را درجهت الگوی تراز باید تنظیم کند اما اینک عرصه عمومی برای رعایت پوششِ تراز هموار نیست و به طور مثال به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، هزینهها و محذورات خاصی را در پی دارد.
در این میان اتفاقات تلخی نیز روی میدهد که بر نگرانی جامعه میافزاید؛ گاهی حوادثی چون ماستپاشی در شاندیز، (فارغ از چند و چون ماجرا) تصویری بیمنطق و مشمئزکننده از حامیان حجاب را ترسیم میکند و گاهی شاهد برخوردهای تند و خشن در برابر تذکرات برخواسته از حساسیتهای مذهبیِ جامعه هستیم.
این چالشهای اجتماعی ریشه در کمتوجهیها، تناقضات و دوگانگیهایی دارد که در عرصهی سیاستگذاری و تصمیمسازی در کشور وجود دارد و اینگونه خود را در سطح جامعه نشان میدهد.
ما از سویی درصدد حفظ فرهنگ بومی، معنویتِ تاریخی و ارزشها و نمادهای مذهبی در جامعه هستیم و از سویی با تجویز الگوی توسعه غربی و ترویج تفکرات سرمایهداری و نئولیبرالی، بهجای حرکت به سمت عدالت، (بهعنوان یکی از آرمانهای اصلی انقلاب) به سوی شکاف طبقاتی حرکت کردهایم و این شرایط باعث شکلگیری و تشدید گسلهای اجتماعی میشود.
یکی از مهمترین بخشهای زیرساختی در معماریِ سبک زندگی، نظام آموزش و پرورش است که عملاً کارکرد مطلوبی در این حوزه نداشته و با وجود تجارب موفق (که بهصورت موردی اجرا شده) و طرحها و ایدههای مؤثر که نمونهای از آنها را در ماههای گذشته به وزیر آموزشوپرورش ارائه کردهایم و علیرغم تمرکز جریان معارض، بر مدارس دخترانه برای ایجاد گسست و التهاب، همچنان با کوتاهی و غفلت جدی در این حوزه مواجهیم.
موارد مؤثر دیگری همچون سازمان رسانهای، فضای مجازی، مدل شهرسازی و الگوی ساخت مسکن، صنعت مدلینگ و زنجیرهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک، فضای اداری و نحوه مواجهه دستگاههای اجرایی با این موضوع، ... [نیز] نیاز به توجه جدی دارد که در این خصوص با طرح سوال از وزیر فرهنگ و وزیر صمت، از آنها خواستهایم تا نسبت به مسئولیتهایشان در این حوزه پاسخگو باشند.
طرح فعلی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز که بدون توجه به اهمیتِ هنجارپذیری و درونیسازی این حکم الهی، بر کنترل هوشمند و محدودیتهای اجتماعی تمرکز کرده دارای نواقص، آسیبها و تبعات زیادی است و نیاز به بازنگری اساسی دارد.
آنچه به اجمال مورد تأکید این یادداشت قرار دارد، ضرورت نگاه جامع و شبکهای به الگوی پوشش است چراکه برخورد با منکر، اگر خلاصه در عوامل خُرد شود و از برخورد با ریشهها و جریانهای سازماندهیشده که به اشاعه منکر میپردازند غفلت شود، اثر مطلوب را نخواهد داشت بلکه ممکن است ناخواسته در طرح جریان معارض قرار گرفته و پازل آنها را تکمیل کند.
✍️ مهدی عسگری/نماینده ی کرج در مجلس
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
May 11
أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَانٌ وَ إِنَّهُ لَیَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّی مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ مِنَ الرَّحَا . یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ وَ لَا یَرْقَى إِلَیَّ الطَّیْرُ .
نام خطبه شقشقیه را کمتر کسی از شیعه است که نشنیده باشد.
خطبه ای که سراسر حزن و تاسف است از پستی دنیا و جهل و کج فهمی مسلمین در پذیرفتن حق... آری حق!
همان حقی که از ابتدای خلقت انسان تا کنون بجای پذیرفتنش_باآنکه به آن علم و آگاهی نیز وجود داشت_منکرش شدند. ازهمان زمان که شیطان دربرابرحضرت آدم(ع)سجده نکرد وهمچنین زمانی که همه دست ولایت امیرالمومنین رادیدند ولی حق را در زمان پذیرشش،پس زدند،تاکنون که هنوز هم ولایت و ولایت مداران درجامعه باید استخوان در گلو وخار درچشم،هدایتگرِجامعه باشند.
به راستی چرا حق را عده ای بامولا ندانستند ویا به هر ترتیبی بود آنراجدا کردند؟؟؟؟ چرا برای حق مولا،مادر فدایی شد. مگربرای حق چه اتفاقی رخ داد که باید برای آن،باارزش ترین مخلوقات شهید گردد؟؟؟؟؟
این همه چرا ها وجود دارد وفقط همین!!هروقت هم به این سوال ها وچراهای درذهن میرسیم فقط باید گریه کنیم.دریغ از کمی جواب!!
چرا علی؟چرا او؟
چرا حق نه؟وچرا باطل آری؟
تاوقتی کسی به این چرا ها جواب ندهد، روزگاربه این منوال خواهد ماند وباید همه ی عمرمان را به افسوس بگذرانیم.
آنقدر به این چرا ها جواب ندادند وحق را به حقدار نرساندند،
تااینکه امیر المومنین را خانه نشین کردند.
تا اینکه با نفهمی حقش را به ناحق سپردند
وهمین ناحق کردنِ حق شد، مصیبت امّت...
مصیبتی که باز برایش فقط گریه کردند وتاسف خوردند تا امام علی(ع)را در محراب شهید کردند..
مصیبتی که امام حسن را به صلح تحمیلی
وامام حسین(ع)را به قتلگاه کشانید.
مصیبتی که امام کاظم(ع)را مظلومانه در زندان
مسموم کرد ومصیبتهایی که برسر اهل حق وفرزندان حق آورد تا باز مافقط تاسف بخوریم و فقط گریه کنیم.... ووامصیبتا،آن مصیبتی که درغیبت امام زمان،مارا به گریه ها ی فقط گریه دعوت کند حال آنکه هنوز به چراها جواب داده نشده... به راستی ریشه ی "لَقَدْ تَقَمَّصَهَا فُلَان"و مصیبت های وارده چه بود؟
ممکن کسی جواب بدهدظالمان وحق خوران. ولی من میگویم مکر حیلگران وجهل ساده اندیشان...
اگر اینان نبودند ظالم ظلمی نمیکرد.
حیلگرانی که هنوز بعد از۱۴۰۰سال از حق خوری،میخواهند باز شیعه را تضعیف کنند وساده اندیشانی که مع الاسف این تضعیف را حق خود وشیعه میدانند....
همه ی این افسوس های مولا برای همین ساده اندیشانی بود که در۴ سال خلافتش درجنگ باآنان
خون دل میخورد...
#ساده_اندیشی
#خون_دل
#خطبه_شقشقیه
#دل_نوشته
@araf11
May 11
#شهید_حسین_فهمیده :
آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت های زیر سلطه آزاد شوند.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
#شهید_محمد_علی_رجایی :
رسالت اساسی ما، اسلامی کردن محیط های آموزشی و استقرار تربیت اسلامی در محیط های آموزشی است.
انقلاب ما هیچ وقت به ثمر نمیرسد
مگر اینکه آموزش و پرورش ما سامان یابد.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
#شهید_سید_احمد_پلارک :
بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید:امام دوستت دارم و التماس دعا دارم.
که میدانم برسر قبرم می آید. خدایا! به ما توفیق اطاعت و فرمانبرداری از این رهبر و انقلاب عنایت بفرما.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
🛑بنجامین کمدین آمریکایی با انتشار عکسی از یک خانه فحشا در یک خیابان عمومی لس آنجلس که بنرهای #مهسا_امینی و #زن_زندگی_آزادی روی اون نصب شده این توییت را منتشر کرده👇
ترجمه:
به زنان مسلمان (نما) در غرب (از جمله ایرانیان فراری) گوش ندهید. آنها میخواهند روسری را از شما بگیرند تا شما را به روسپی های معتاد تبدیل کنند.
تنها چیزی که آنها به دنبال آزادی شما از آن هستند، ایمنی خانواده و عزت شماست.
شریعت به شما ظلم نمیکند، بلکه از شما محافظت می کند.
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
#شهید_محمود_کاوه :
اگر امروز به انقلاب ما خدشه وارد شود،بدانید که به مسلمانان جهان خدشه وارد شده است واگر به انقلاب ما رونق داده شد، مسلمانان جهان پیروز شده اند.
#رفیق_شهیدم⚘
@araf11
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
◽️ یک طرح بحث درباره حجاب
این روزها در جمع بانوان (اعم از متدین و غیر آن) که حضور پیدا می کنم یکی از دغدغه های اصلی مساله حجاب است که نشان می دهد جامعه "اکنون" آماده شنیدن است و شاید کمتر شرایطی بتوان یافت که چنین حساسیتی وجود داشته باشد.
این شرایط ایجاب می کند هر قدر منطقیتر بتوانیم درباره حجاب صحبت کنیم نفع بیشتری می بریم.
این که عناصر بحث منطقی درباب حجاب چیست را به زمان دیگری موکول می کنیم و فعلا به طرح بحثی که برای حجاب ارائه می کنم می پردازم.
🔰چند مقدمه برای این بحث وجود دارد که به فراخور حال و زمان جلسات گاهی همه اش و گاهی برخی را طرح می کنم:
🔹 مقدمه اول این است که هم ما و هم مخالفان حجاب یک دغدغه مشترک داریم که می توانیم آن را چنین عنوان کنیم؛ «ما می خواهیم زن (و البته مرد) با انسانیت خود در جامعه حضور پیدا کند نه با ظهور جنسیت ماده».
دلیل واضحی دارد: زن اگر به سبب جنسیت حضور پیدا کند کارکرد او هم کارکرد جنسیتی می شود.
👈 حال طرفداران حجاب می گویند این هدف با پوشش تامین می شود و مدافعان بی حجابی می گویند اگر بگذارید بی پوششی عادی شود دیگر کسی نگاه جنسی و بددلی نمی کند و "زن" را نمی بیند بلکه انسانیت او را می بیند.
تصور می کنم «عادی شدن» بزرگترین استدلال مخالفان حجاب در کشور ما است، این تلقی قطعا در کشورهای توسعه یافته وجود ندارد چون بسیار حرف بچه گانهای است و البته ما لازم است به نقد منطقی بپردازیم.
🔸 مقدمه دوم
انسان برای زندگی احتیاج به «لذت بری»دارد، زندگی خالی از لذت یعنی زندگی پوچ. در پستی که در باب "معنای زندگی" گذاشتم این مطلب توضیح داده شده است.
🔹 مقدمه سوم
لذت قواعدی دارد:
اولا لذت دنیا انفعالی است یعنی نوعا و معمولا تابع رنج و حرمان و فقدان است،
ثانیا لذت دنیا دلزدگی می آورد، اگر امر لذیذ چند بار تکرار شود و همیشه در دسترس باشد سبب دلزدگی می شود.
ثالثا انفعالی بودن و دلزدگی در لذت به دلیل مقدمه دوم انسان را به تنوع طلبی در لذت می کشاند.
🔸 مقدمه چهارم
عمده لذت مرد «دیداری» است و عمده لذت زن «شنیداری»، مقصودم دقیقا لذت در ارتباط جنسی یا مقدمات آن است. این معنا هم با استقراء مختصر قابل اثبات است.
🔹مقدمه پنجم
قانون برای بخش اندک متخلف اجتماع است اما اکثریت غیر متخلف را به دردسر می اندازد، مثلا شاید ۲۰ درصد یک شهر هنگام رانندگی سرعت بروند و قانون مجبور شود که سرعت گیر، دوربین کنترل سرعت و پلیس قرار دهد و این موجبات زحمت برای آن ۸۰ درصد بقیه می شود.
🔸مقدمه ششم
گاهی احتمال یک امر اندک است اما ضرر موجود در محتمل آن بالاست، محتمل یعنی چیزی که در باره آن احتمال می رود. مثلا جان انسان ها یک محتمل بالاست که گاهی هر چند احتمال به خطر افتادن جان یک نفر اندک است اما چون محتمل بالاست احتیاط صورت می گیرد، مثل نصب نکردن پریز برق در حمام که گاهی ممکن است در اثر تراکم بخار در حمام موجب برق گرفتگی شود. هر چند این اتفاق بسیار به ندرت افتاده باشد.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
بعد از مقدمات وارد بحث می شویم:
۱) برای این که انسانیت زن در جامعه حضور پیدا کند اگر سراغ بی پوششی رفتیم یک اتفاق ناگوار می افتد و آن این که سطحی از این بی پوششی برای آقایان عادی می شود، تا اینجا را با کسانی که می گویند عادی می شود هماهنگ هستیم اما آنها از ادامه مطلب غافل اند،
۲) وقتی عادی می شود مرد برای لذت جنسی و "لذت بری"از زندگی «دوستت دارم» را به زنی میگوید که کم پوششتر از دیگران باشد، و این موجب رقابت ناخواسته بانوان برای کم حجابتر شدن و کم پوششتر شدن می شود.
۳) اینجاست که به جای انسانیت زن، جنسیت او محل رقابت برای نمایش می شود. لازم نیست همه بانوان این چنین باشند بلکه نیمی از جامعه بانوان هم به این وضع مبتلا شوند کفایت می کند برای این که رقابت ناسالمی در نمایش های جنسی رخ دهد.
۴) به موجب خصوصیت تنوع طلبی در «لذت بری» و البته انفعالی بودن آن سطوح دیگر لذت منوط به استفاده های غیر متعارف در روابط جنسی می شود، اینجاست که به جای رابطه مرد- زن رابطه مرد-مرد یا رابطه زن - زن پدید می آید.
۵) تنوع طلبی کار را به جاهای باریک تر هم می کشاند، روابط ضربدری که اخیرا به نحو تهوع آوری در بین بخش بسیار اندکی شایع شده و در بخش زیادی از کشورهای دنیا کلوب های مشخص با اسم و عنوان مشخص دارد ناشی از همین منطق «لذت بری» است. انسان ها به جایی می رسند که از همسر خود لذت نمی برند بلکه از دیدن هم خوابگی همسرشان با دیگری.... (عجب دنیای کثیف و لجنی است)
۶) اشتباه عمده مخالفان حجاب این است که تصور می کنند عادی شدن یعنی حل شدن مسأله، در حالی که عادی شدن همیشه نسبت به سطح معینی از روابط رخ می دهد و چون انفعال در لذت بری و تنوع طلبی در آن برای «معنا دهی» به زندگی لازم است سطوح دیگری که نوعا غیر متعارف هستند را ابتدا با عذاب وجدان تجربه می کنند و سپس آن سطح برای مدتی لذتی دارد و پس از آن هم این سطح از روابط عادی می شود. (حیا مانع از آن است که برخی مواردی که در مشاوره ها گفته می شود را بازگو کنم)
۷) مشکل دیگری که این عده توجه ندارند آن است که لازم نیست پسر خاله من یا پسر عمه من یا برادر شوهر من یا هر شخص مذکر دیگری که در زندگی من است انسان آلوده و اهل شهوتی باشد، به موجب مقدمه پنجم برای لجن مال کردن اخلاق یک جامعه کافی است ۲۰ درصد آن این چنین باشند. ۲۰ درصد هر چند به لحاظ آمار اندک است اما وقتی در یک جامعه ۱۲ میلیونی مثل تهران ملاحظه بشود رقم بسیار بزرگی خواهد بود. (۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر)
۸)اتفاق ناگوار دیگر این است که روند عادی شدن هر کدام از سطوح به این سادگی رخ نمی دهد، این امر خصوصا برای پسرهایی که مجرد هستند بسیار سخت و دشوار است، گاهی چون برخی صحنه های جنسی در جامعه برای یک پسر عادی نشده ملاحظه آن موجب فشار شدیدی به او می شود و این فشار شدید گاه منجر به تجاوز به محارم خواهد شد. هر چند احتمال این فرض اندک است اما محتمل بسیار بالاست.
۹) بسیاری از آقایان از سن ۴۰ سالگی که عبور می کنند دیگر آن شدت شهوات جنسی سنین جوانی را ندارند اما اگر جامعه را تبدیل به نمایشگاه مانکن های جنسی کنیم آمار کسانی که در رقابت های جنسی وارد شده و با جوانان به مسابقه می پردازند بیشتر می شود، اینجاست که طلاق واقعی و طلاق عاطفی و چند همسری و روابط پنهانی خود را نشان می دهد.
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
ادامه پست طرح بحث درباره حجاب
این روایت که از علی بن موسی الرضا علیه السلام نقل شده است را در تایید تبعات سوء تنوع طلبی در لذت بری که گفته شد ارزیابی بفرمایید:
(در این روایت خیلی تأمل کنید، نگاه تعبدی صرف کافی نیست، حضرت یک تحلیل روشن ارائه می دهند. اگر انسان به تنوع طلبی بیفتد چه رخ خواهد داد؟)
فان قال (قائل ): لم امر الخلق بالاقرار بالله و برسله و بحججه ، و بما جاء من عندالله عزوجل ؟ قيل : لعلل كثيرة : منها ان من لم يقر بالله عزوجل ، لم يحتنب معاصيه ، و لم ينته عن ارتكاب الكبائر، و لم يراقب احدا فيما يشتهى و يستلذ من الفساد و الظلم فاذا فعل الناس هذه الاشياء و ارتكب كل انسان ما يشتهى و يهواه من غير مراقبة لاحد، كان فى ذلك فساد الخلق اجمعين ، و وثوب بعضهم على بعض . فغصبوا الفروج و الاموال ، و اءباحوا الدماء و النساء، و قتل بعضهم بعضا من غير حق و لا جرم : فيكون فى ذلك خراب الدنيا، وهلاك الخلق..
اگر كسى بگويد: چرا مامور شدند تا به خدا و پيامبران و حجتهاى خدا و به آنچه از جانب خداى بزرگ آمده است اقرار و اعتراف كنند؟ در پاسخ گفته مى شود: به دلايل فراوان ، از جمله اينكه هر كس معترف به خداى بزرگ نباشد، از گناهان دورى نمى كند، و از مرتكب شدن گناهان بزرگ پرهيز نخواهد كرد، و در تباهى ورزيدن و ستم كردن ، كه دلخواه او باشد و از آن لذت برد، پرواى هيچ كس را ندارد. حال اگر مردمان چنين باشند و هر كس آن كند كه دلخواه او است و پرواى هيچ كس نداشته باشد، همگان تباه مى شوند و بر يكديگر مى جهند، و نواميس و اموال غصب مى شود، و خونها و زنها از حرمت مى افتند، و بعضى بعضى ديگر را بى گناهى و حقى مى كشند. و اين چگونگى سبب ويرانى دنيا و هلاك مردمان و تباهى كشت و نسل است.
May 11