eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
888 عکس
236 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
◽️ رفراندوم مردم سالارانه یا پوپولیستی؟ فرمایش رهبر انقلاب درباره رفراندوم بسیار مختصر ولی گویا و شفاف بود. فرمودند رفراندوم در امور گوناگون مملکت به دو دلیل عاقلانه و صحیح نیست: اولا چون امکان تحلیل درباره بسیاری از موضوعات جزئی برای مردم وجود ندارد، ثانیا تبلیغات در جهات مخالف مصالح کشور رخ خواهد داد و به تعبیر ساده‌تر تصمیم‌های کلان در مقیاس حاکمیت بازیچه دست رسانه‌های شیطان خواهد شد. سپس دو قطبی‌های دروغین و بی‌معنایی شکل خواهد گرفت که شاید اصلا هیچ ربطی به مساله مورد نظر نداشته باشد اما رسانه می‌گوید اگر می‌خواهید مشکل آب خوردن‌تان هم حل شود بایست درباره مسائل امنیت‌سازتان هم مذاکره کنید و این که باید مذاکره کنید یا نکنید را حالا به رفراندوم بگذارید! خیلی زیبا فرمودند حرف مردم در انتخابات شنیده می‌شود، درست است که تشخیص رئیس جمهور یا نماینده هم کار ساده‌ای نیست اما مردم در حقیقت به شعارها و آرمان‌ها رای می‌دهند و این حق را نمی‌شود از مردم سلب کرد و الا همیشه طفل باقی خواهند ماند. اما اموری مثل نحوه اجرای فلان قانون یا اصل اجرای بهمان قانون را نمی‌شود بازیچه دست تبلیغات کرد در حالی که تحلیل‌های فراوانی پیرامون هر یک از دو طرف مساله (اثبات یا نفی) ممکن است وجود داشته باشد که دانشمندان یک رشته را هم سر درگم کند چه رسد به عموم مردم عادی. مرز بین مردم‌سالاری و پوپولیسم یا همان عوام زدگی همین جاست. مردم سالاری قرار نیست رای مردم در  موضوعات فریب انگیز را حق آنها بداند، بناست بگوید در مسائلی که قدرت تشخیص قابل قبولی در مردم هست رای آنها باید شنیده شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: ما به عنوان کسانی که به نظام و انقلاب معتقد هستیم، فعالیت می کنیم و تلاش ما بایدبر طرف کردن اختلافات باشد. @araf11
رهبر معظم انقلاب اسلامی: مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟! این بیان حضرت آقا من را یاد یک جمله از اهالی رسانه که دکتری مطالعات فرهنگی داشت انداخت. او معتقد بود باید برای حجاب بحث عرف شهر ها را در نظر گرفت و بر اساس عرف، حجاب را قانون مدار کرد. یا مثلا درباره ی مباحث دیگر از برخی به اصطلاح اندیشمندان در دانشگاه و یا حوزه به گوشم این جملات شنیده میشد که مثلا چرا در فلان مسائل نظر مردم را نمیپرسید؟ من همیشه در جواب دادن به این حرف های عوام فریبانه یک چیز میدیدم و آن یک مسابقه ی بوکس بود که همیشه اسلام را گوشه ی رینگ گیر می آورد و او را مشت میزد! حرف آن دکتر مطالعات فرهنگی هیچ وقت برایم مقبول نبود چرا که وقتی با عرفی مواجهی که میتوانی ۶۰%یا۷۰% آنرا با روشنگری و تبیین، تغییر رفتار دهی، چرا باید روی یک عرف متزلزل قانونی قرار دهی که به نفع اسلام نیست و از طرفی همراه جریان تبلیغاتی ضد انسانی غرب باشد! به راستی این روشنفکری است؟! مردم سالاری خیلی خوب است. پای کار آمدن و پای کار آوردن مردم اصلا هدف ولایت مداری و ولایت است. ولی این واژه به معنای آن است که آن کسی که تخصصی در امور پتروشیمی ندارد بیاید و نظر بدهد یا آنکه متخصصی را بر میگزیند تا او حرف درست بزند؟ قبول دارم که رابطه ی بین این به اصطلاح متخصصین با موکلینشان یا نیست یا کم است، ولی اگر مردم سالاری دچار مشکل شده باشد، بابت اظهار نظر نکردن های مردم نیست. بابت عدم قرار گرفتن افراد درست در جای خود هست. بابت عدم اظهار نظر های منتخبین ملت است. از طرفی نمیشود سیستم ساده ی مردم سالاری در دهه ۶۰ را الان پیاده کرد. بلکه باید مردم سالاری با سیستمی متناسب با فضای کنونی که پروپاگاندای رسانه وجود دارد، تنظیم نمود. آری دشمن سوء استفاده اش همیشه برقرار است ولی خب میتوان درجه ی این سوء استفاده را کمتر کرد. اگر آقا میفرمایند مثلا در بحث حجاب، حتی اگر بی حجاب ها بدانند پشت کارشان چه اهدافیست، دیگر این کار را نمیکنند، به معنای روشنگری است که قبل از مناط قرار دادن عرف در قانون گزاری، باید بدان توجه شود تا درصد، جاهلان و یا مخالفان به قانون حق، کمتر شود. نه آنکه راه آخر را(بر فرض صحیح بودن) به عنوان راه اول قرار دهیم. @araf11
❌ نامه زن آمریکایی به زنان مسلمان/ گول نخورید و نجیب بمانید: ‼️چرا تقلید می کنید از زنانی که به خاطر عفت و پاکدامنی ازدست رفته شان پشیمانند یا به زودی پشیمان خواهند شد؟ هر آنچه شما در مجلات مد و تلویزیون های غرب می بینید، دروغ است. ارتباط نامشروع قبل از ازدواج چندان هم جالب نیست. ما جسم مان را به مردانی دادیم که عاشقشان بودیم ، فکر می کردیم این راهی است تا با ما ازدواج کنند، همانطوری که همیشه در تلویزیون دیده بودیم . اما بعد از مدتی تو می مانی و اشک‌هایت. ‼️ما زنان غربی شستشوی مغزی داده شده ایم که باور کنیم شما زنان مسلمان، مورد ظلم واقع شدید. اما در حقیقت این ماییم که مورد ظلم واقع شده ایم ، برده ی مدهایی هستیم که پَستمان می کند ، نسبت به وزن و انداممان عُقده ای شده ایم، و گدای محبت مردان شده ایم. ما مخفیانه تو را تحسین می کنیم و نسبت به جایگاه تو غبطه میخوریم. خلاصه شده از سایت جهان نیوز ✍️ زنان سرزمینم فریب شیاطین را نخورید 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام 🖊 مهدی جمشیدی ۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب‌»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و‌ نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا به‌واقع، این کنش در ذهن خود مکشفه‌ها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بی‌عدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کرده‌اند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کرده‌اند. ۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاست‌زده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنان‌که نقشی را برای نگرش‌ها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کرده‌اند که مسأله‌اشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و‌ «تملّک بدن» است و می‌خواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعین‌حال، بعضی مکشفه‌ها می‌خواهند به لذّت‌پرستی و هوس‌بازی و بدن‌زدگی‌شان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل می‌کند، ولی کشف حجاب را برطرف نمی‌کند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده می‌شود. ۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتناب‌ناپذیر است. پس امری که مشروط به عدم‌تحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفه‌ها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟ ۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سال‌هاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروط‌بودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست. ۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایت‌پردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنان‌که حتّی فضیلت‌ها و پیشروی‌ها نیز معکوس جلوه داده می‌شود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آن‌که «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقه‌های مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یک‌صدا» و «یک‌حرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر هم‌دل بودیم کار به اینجا نمی‌رسید. ۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حال‌آن‌که برخی، این «ضرورت» را انکار می‌کنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بی‌عمل» یا «کم‌عمل» بوده‌اند و با این حال، همچنان دعوت به کاری می‌کنند که خود نکرده‌اند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بوده‌اند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند.‌ به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی می‌کنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» می‌آید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. اگر «دلیل» به تبعید رانده شود «علّت» غالب می‌گردد. این گره در بلندمدّت و به‌طور ریشه‌ای، با سرپنجۀ تبیین گشوده می‌شود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزش‌های انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریع‌تر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلان‌برنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: امروز عزت و اقتدار اسلام در گرو پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی و استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مراقب باشید که این نعمت بزرگ الهی را به ثمن بخس راحت طلبی و بی تفاوتی نفروشید و هر گونه مشکلی را امتحانی برای صبر و پایداری و هر کم و کاستی را آزمونی برای تلاش خود در جهت رفع نقایص موجود تلقی کنید. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص). برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل به و منصوب شرعی و فقهی معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به‌عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما به‌عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند. @araf11
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خواهشمندم که برای دیدن این دوربین مخفی، کمی وقت بگذارید. مادر شهیدی که وصیت نامه ی پسرش را به دست دختران بد حجاب میدهد، تا آنرا بخوانند... عکس العمل آنها و مادر شهید یک سمت این ماجرا است. از طرفی دیالوگ هایی که از برخی بانوان بدحجاب، شنیده میشود نیز بخش دیگری از این ماجرا. 📌لطفا مشاهده نمایید. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو حیوان نیستی. این باید کلید واژه ی همه ی توییت ها و ویراست ها باشد. حیوانیتی که غرب میخواهد و انسانیتی که ماطلب میکنیم. این همان تعریف دین اسلام است. اسلامی که تسلیم در برابر غیر خدا را مخل آزادی های فردی و اجتماعی میداند و این یعنی در پیش داشتن جنگی که در آن تحریف ها و حماقت سازی ها رخ خواهد داد. @araf11
حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، توی کانالشون یک تحلیلی نسبت به وضع بی حجابی، در سفری که به اصفهان داشتند بیان کردند که در ۳ قسمت به طور مفصل در آدرس های زیر موجود است: قسمت اول: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320 قسمت دوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321 قسمت سوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322 🔴پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. @araf11
📸رواج پوشش نامتعارف در صفحه اول یکی از بزرگترین سایت های خرید اینترنتی کشور!/SNN ببینید رفقا، اینکه هنوز نهاد هایی با پلیس همکاری نمیکنند نمونش اینجاس. دیجیکالا از پوشش هایی برای تبلیغ استفاده میکنه هیچ سنخیتی با هویت ایرانی و اسلامی ما نداره و بلکه ترویج میکنه اون رو. خب الان یقه ی چه کسی را باید گرفت؟؟؟؟؟ @araf11
وزیر محترم کشور جناب آقای وحیدی فرمانده محترم نیروی انتظامی سردار عزیز جناب آقای رادان مدیران و مسئولان محترم استان اصفهان سلام علیکم عید فطر امسال در اصفهان بودم و از میدان نقش جهان، چهارباغ، سی و سه پل و پارک ناژوان دیدن کردم اما مشاهده کثرت زنان غژ غژو =آشفته ظاهر در اصطلاح کردی. مرا از حضور در اصفهان پشیمان نمود. با خودم فکر کردم اگر حاج حسین خرّازی یا حاج احمد کاظمی زنده بودند شاید گردانی را بدون سلاح جنگی برای دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی به مناطق یاد شده می‌فرستادند تا این بخش از مرکز کشور را که در جنگ غیر نظامی به دست دشمن افتاده بازپس گیرند!؟ عزیزان چه بگویم از کثرت زنان و دخترانی که نه چادر داشتند نه روسری، نه مانتو داشتند نه دامن و با سر برهنه، شلوار و آستین کوتاه و لباس نامناسب در همه این اماکن رژه می رفتند. بسیاری از اماکن تجاری اطلاعیه بی خاصیت"از ارائه خدمات به افراد بی حجاب معذوریم" و یا "به دستور اداره اماکن ورود افراد بی حجاب ممنوع است "را داشتند اما متصدیان آن خود بی حجاب بودند! این اطلاعیه ها باعث ریشخند بی حجابان شده است. عزیزان بی حجابی با بیانیه و پیامک و اطلاعیه جمع نمی شود. اینجا وظیفه مقامات عزیز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نیست بلکه خود باید عامل به معروف و ناهی از منکر باشند و مردم از آنها حمایت کنند نکته ای که امروزه وارونه شده و به اصطلاح؛ هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست و اگر مسئولانی در این زمینه آمر به معروف و ناهی از منکر نباشند مرتکب ترک فعل شده اند. متاسفانه در خصوص بحث نظری امر به معروف و نهی از منکر گاهی دچار برداشت های اشتباه شده ایم! چرا در برهه ای که حکومت به دست خوبان است نباید خود پرچم امر به معروف و نهی از منکر را برافرازند؟ یک فرد معمولی اگر آمر به معروف و ناهی از منکر باشد در مقابل کثرت بی حجاب هایی که این اماکن را تسخیر کرده اند و متاسفانه از اصفهان تا تهران در مجتمع های خدمات رفاهی هم با همان وضعیت حاضر می شوند چه می تواند بکند؟ " آنقدر کشته زیاد است که کفن نتوان کرد." به یاد بیاورید در ماه مبارک رمضان امسال در حرم حضرت فاطمه معصومه علیها السلام حجه الاسلام دکتر رفیعی در هشداری صریح و شجاعانه به مسئولان امر در خصوص رواج بی حجابی تذکر دادند. وزارت کشور بیانیه‌ای غیر مستقیم در پاسخ آن صادر کرد، این بیانیه قشنگ بود اما قبول کنید که عمل برای ما مهم است نه قلم پردازی زیبا! عزیزان مناطقی که نام بردم و چه بسا مناطقی دیگر در جنگ غیر نظامی به تصرف دشمن در آمده و زنان غژ غژو، سربازان ابلیس شده اند. حالا باید با فرماندهی مسئولان ذیربط و حمایت و سربازی مردم اماکنی که در شبیخون فرهنگی دشمن از دست رفته باز پس بگیریم. اینکه مردم بدون فرماندهی جلو بیفتند و مسئولان بگویند؛ ما از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنیم، کافی نیست. امر به معروف و نهی از منکر همگانی هست اما باید اولویت ها را در نظر داشت.امر دولتمردان کجا و امر شهروندان کجا؟ هرکسی در هر جایگاهی نمی تواند امر کند.آیا حقیر مجازم که به شما سروران گرامی امر کنم ؟معلوم است که نه! باید در نظر داشته باشیم که مسئولان عالی در جایگاهی که قرار دارند مسئولیت بیشتری دارند و این مسئولیت تا زمانی که برقرار است آمریت و دستور دادن در آن در جایگاه ارزشی چندبرابر دارد. خدا می داند که کوتاهی هر مسئولی در این زمینه خسارات و ضربات جبران ناپذیری را برای جمهوری اسلامی در پی خواهد داشت. به پا خیزید و مناطقی که به دست دشمن تصرف شده باز پس گیرید و خود را مدیون امام و شهدا و مقام معظم رهبری نگردانید. والسلام ✍محمدی کرمانشاهی، سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ @araf11
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جشن تولد رهبر انقلاب توسط خانم خارجی ⭕️ در اوج خفقان و موج بازداشت شیعیان در آذربایجان سیده شهلا در خانه‌اش همراه با بچه‌های همسایه در باکو برای رهبرانقلاب جشن تولد گرفته است. این عشق و اعتقاد برخواسته از اندیشه مقاومت به هیچ وجه خاموش شدنی نیست. @araf11
🔴 اینم از وضعیت دانشگاه تهران!!!!! یقین دارم اگر خود دکتر علی شریعتی هم بود این تغییر هویت انسانی به حیوانی رو بر نمیتافت. لعنت بر نظام سرمایه داری لعنت بر لیبرالیسم اقتصادی و فرهنگی که مسیر انسانیت رو به سمتی برد، تا همه چیز از زیبایی خلع شده تا زشت ها را زیبا جلوه دهند. لعنت بر یزیدیان زمان... یا اباعبدالله برای ما مثل همیشه دعا کنید آقا جان... @araf11
🔻عربده‌ی نفسانیت در خیابان ۱. در تهران، روزانه‌ صحنه‌های شرم‌آوری از «کشف حجاب» و «کشف بدن» و مناسبات دیگر را می‌بینیم که گزندگی و تلخی‌شان، وصف‌شدنی نیست. هرچه گذشته و باز هم بگذرد، هرگز «تجاهر به معصیت» - و نه‌فقط معصیت - در کام ما، عادی نخواهد شد. ما با فسق اجتماعی، خو نمی‌گیریم. ما رنج می‌بریم و می‌‌گدازیم. ۲. «فریاد»، جرم است و «تذکر»، محکوم. فقط آهی سرد از عمق سینه‌مان برمی‌آوریم و درد را نجوا می‌کنیم.‌ جرعه‌جرعه، جام زهر می‌نوشیم و دم بر نمی‌آوریم. حتی از «سخن»، فاجعه می‌سازند و آتش فتنه می‌افروزند. ۳. در حیرت هستیم از این همه «بی‌حیایی زنان» که از مردم مسلمان پروا ندارند و «بی‌غیرتی مردان‌»شان که ناموس‌شان را به نمایش چشم‌های بیگانه نهاده‌اند. خیابان، بازار حراج عفت شده است و تساهل، سکه‌‌ی رایج. حرام و‌ حریم و حرمت و حیا را یک‌جا بلعیده‌اند و مستانه، ابلیس را در آغوش خویش فشرده‌اند. به چشم‌ها، بدن می‌فروشند و لذت می‌خرند. ۴. عربده‌ی نفسانیت در خیابان، فرشتگان را رانده و شیاطین را فراخوانده. جنود جهل، جسارت خودنمایی یافته‌ و شریعت را به بازی گرفته‌اند. اقلیت نفسانی و اکثریت نظاره‌گر، ابر سیاه ظلمت را بر آسمان شهر گسترده‌اند. دمل‌های چرکین ترکیده‌اند و به جان جامعه، عفونت پاشیده‌اند. ۵. این اندازه اصرار بر بدن‌نمایی و عریانی به چه سبب است؟! چه لذتی از ابتلای چشم‌ها و وسوسه‌‌ی دل‌ها می‌برند؟! علاج کدام عقده‌ی نهفته را در برهنگی یافته‌اند؟! رسم در برابر خدا ایستادن و چنگ به صورت شریعت افکندن را از که آموخته‌اند؟! چرا در خیابان، نیم‌جامه‌ی شهرت می‌پوشند و بذر شهوت می‌پاشند؟! اسیر کدام جهل هستند که با تجلی هیچ حقیقتی، برطرف نمی‌شود؟! کدام موعظه می‌تواند اینان را از زنجیر میل‌شان رها سازد؟! چرا «زندگی‌»شان در بدن خلاصه شده و‌ «آزادی‌»شان در بدن‌نمایی؟! چرا از «زن»، عروسک خیابانی ساخته‌اند؟! مهدی جمشیدی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi