eitaa logo
اعراف
87 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
309 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
اعراف
@araf11
برای ضد یک چیز شدن باید بدان چیز علم داشت و آگاهی پیدا نمود. به عنوان مثال نمیشود اسلام را نشناخت ولی گفت که من با اسلام مخالفم. زمانی که علم و آگاهی لازم نسبت به یک مسئله وجود داشته باشد، خوبی و یا بدی آن و یا ملائمت و منافرت آن، خودش را نشان میدهد. آنگاه میشود گفت من طرفدار آن چیزم یا مخالف آن چیز. چه بسا بر همین مبنا میتوان این نکته را اشاره کرد که جوانانی در این کشور نا خواسته و بدون علم و آگاهی لازم با مبانی و اندیشه های انقلاب، با آن مخالفت میکنند و در رسانه ها به عنوان ضد انقلاب شناخته میشوند. شاید این تعبیر در قبال آن، رسانه ای و روزنامه ای باشد ولی تعبیر فنی این است که وقتی فردی نسبت به مبانی و آراء و نظریات انقلاب اسلامی اطلاعاتی ندارد، اصلا ملاکی در ذهن او نیست که بگوییم او ضد است یا نیست. کالعدم است. اصلا نمیتوان روی او حکمی بار کرد و یا نسبتی داد. اگر میگوییم که یزید و بنی امیه و یا بنی عباس دشمنان اهل بیت بودند و یا اگر میگوییم تمدن غرب و اندیشه ی مدرنیسم بر محور اومانیسم بر ضد ساختار اسلامی است بدین خاطر است که اربابان و روسای این تشکل ها، شناخت خوب و قابل توجهی نسبت به اهمیت اندیشه اسلام و انقلاب دارند. لهذا برای آنکه در مقابل این اندیشه، قد علم کنند نیاز به اهرم مردم و ضدیت مردم با آن نظریات را احساس کرده و برای به دست آوردن این اهرم فشار مردمی، دست به اغوا گری میزنند. لهذاست که از آیه ۳۹ سوره ی مبارکه حجر این نکته به چشم می آید که شیطان ضد دین و ضد ربوبیت الهی واقعی است و کسانی که به دست او اغوا میشوند به خاطر مولفه ها و علل گوناگون، مثل جهل، عدم تخلیل صحیح و یا عدم تربیت صحیح خانوادگی، یک ضد دین واقعی نیستند بلکه اگر برای آنها گفته شود که اساسا دین چیست و از فلسفه ان برای انسان گفت، میتوان ادعا کرد که اهرم فشار کاذب را از دست نظام اغواگرانه خارج کرده و در جهت بسط حاکمیت الهی و ربوبیت آن، اقدام نموده است. اینچنین است که در جامعه ی فعلی اهمیت جهاد تبیین فهم میشود و اگر این مهم نباشد، اهرم فشار در دست اغواگران و منحرفین از مسیر رشد عقلانیت اجتماعی رقم می خورد. @araf11
کشف حجاب در کشور به تناسب صورت میگیرد. مثلا در تهران به عنوان پایتخت، میزان برهنگی شدیدا به چشم می آید. در قم به عنوان یک شهر متمدن دینی و حوزوی، میزان بد حجابی هایی که شاید در ۳ سال گذشته در تهران مشهود بود اکنون در قم رویت میشود واین مسئله ی مطلوبی برای قم نیست. هر چند بگوییم کشف حجاب نیست ولی عقب نشینی عجیبی در زیست بوم فرهنگی قم صورت گرفته است. در اصفهان، شیراز و شهر های توریستی نیز هر کدام به حسب خودش. شمال و جزایر جنوب نیز که از لاس وگاس عبور کرده و شما خود بهتر میدانید! نکته این است که ما لایحه ی حجاب را هم نخواستیم.بررسی آن نیز برای بهارستانی ها بماند پیشکش. اینکه چرا شوری عالی انقلاب گزارشی از فعالیت هایش در زمینه حجاب ارائه نمیدهد هم عطف بما سبق بشود. سازمان تبلیغات نیز همچون کمپ تمرینی تیم ملی پشت در های بسته، برای روز های تاسیس کاباره ها خودش را آماده میکند شاید آنوقت توانست به خودش بیاید. برخی بچه انقلابی ها هم گوششان به بلاگرها ی انقلابی و مطالبه کنندگان هست و حتی حوصله ی خواندن اندیشه انقلاب را برای به ثمر نشاندن جهاد تبیین ندارند. با این اوصاف مسئولین فرهنگی نه قاطعانه از قانون حمایت میکنند و نه لااقل ساماندهی درستی نسبت به مردمی کردن امر نظارت بر حجاب دارند. آنوقت دائما میگویند کار فرهنگی باید انجام بشود... خب من که در میدان جامعه میبینم، مردم حوصله ی بحث و جدل ندارند و انقلابی جماعت هم انگار از تنگ و تا افتاده و نظاره گر برهنگی است و فقط مطالبه ی بی اثر میکند، چه باید بکنم؟ آیا باید به حاکمیت فرهنگی امیدوار باشم؟ در یک هفته رئیس دوقوه صحبت کردند اما هیچکدام از لایحه ی ننگینی که از زیر دستشان عبور کرده تا به مجلس رسیده، سخنی نگفته اند. این طبیعیست؟ رفقای انقلابی و دغدغه مند خودتان دست به کار شوید و هر مسجد یک پایگاه فرهنگی بشود. مجهز شوید به اندیشه و اجرای آن در کف میدان. هیات امنا و یا مسئولین مسجد را راضی کنید که کمی غیرت به خرج دهند و ۲۴ ساعته مسجد را باز بگذارند و یا حد اقل برای جوانان موقعیت حضور ایجاد کنند تا برای فریاد زدن به مسجد بیایند بلکه کمی نظام توحیدی را درک کنند. تشکیلات شوید و گروه گروه به سطح شهر بروید و صحبت کنید. بی منطق ها را وادار به تفکر و تحلیل کنید چرا که آنان در خودیت و حیوانیت در حال مسخ شدن هستند. انسانیت خویش را گم کرده اند. مطهری فتح بابی برای گشودن اذهان قفل شده است. عقل خاک گرفته را گرد گیری میکند و فرصت تحلیل میدهد. درجمع هایتان سیر مطهری بخوانید. از جهانبینی اسلامی شروع کنید. برای معنای آزادی و لزومش در جامعه انسان کامل و آزادی معنوی بخوانید. والله جواب میدهد. تجربه کرده ام. آمار های فساد در غرب را با تحلیل اومانیستی برای جوانان بگویید و با آنان بحث کنید. نگزارید تنها بشوند و بروند به امان خدا. پیگیری کنید. قرار های مستمر بگزارید. طلبه و دانشجوی دغدعه مند اگر باهم کار کنند که نور علی نور است. مکمل هم هستند. ول کنید حاکمیت فشل فرهنگی را. وزیر آموزش و پرورشی که نمیداند دربی چیست، چگونه زبان جوانان را بلد است؟ سیاهنمایی نمیکنم ولی طبیعیست که کار فرهنگی بلد بودن زبان را میخواهد و اینرا همه ی شما میدانید. بسم الله... @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ این آزادی‌ها ممنوع است! ▶️ اخیراً شهید بهشتی گفته است که هیچگونه استدلالی برای نداشته‌ است و اعمال آن به هیچ وجه با اندیشه‌های شهید بهشتی سازگار نیست؛ حالا بد نیست نظر خود شهید بهشتی درباره حد و حدود آزادی را دوباره بشنویم: 🔹 محیط اجتماعی نقش آسان‌کننده يا دشوار‌کننده تغییرات دروني دارد؛ از اين رو، در هدايت يک جامعه به سوی فلاح، نمی‌شود به وضع محيط اجتماعی به کلی بی‌اعتنا بود... 🔸بنابراین در نظام اسلامی آزادی‌های اجتماعی حدودی دارد: ➖اول، یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند. ➖دوم، آزادی‌هايی که محیط را فاسد می‌کند و زمينه‌ها را برای رشد فساد در جامعه آماده می‌کند، است. 🔺 برشی از صحبت‌های در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرج‌و‌مرج، زورمداری» در سال ۶۰ @araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
واگنر و پوتین https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ مراقب رخنه تفکرات سکولار در فرهنگ و جامعه باشیم. https://virasty.com/MJafari_ir
تحریف شهید بهشتی. نوشته ی روح الله کوشکی. @araf11
هیأت خودش فرم است، خودش قالب است، رسانه است! همین قالب بوده که نسل‌به‌نسل، ۱۴۰۰ سال معارف حسینی را منتقل کرده! این فرم و محتوا با هم ممزوج و آمیخته شده‌اند. اشکال مداحی‌های استودیویی و مثل آن، انتقال آن مفاهیم به وسیله‌ی قالبی است که قرابتی با آن ندارد، یا اقلا آن کارایی را ندارد. به بهانه‌ی تغییر ذائقه‌ی مخاطب و لزوم تغییر شیوه‌ی انتقال معارف، دارند ذائقه‌سازی می‌کنند. مداحی‌استودیویی جذب به خود می‌کند؛ نه جذب به هیأت، نه جذب به امام‌حسین که اگر آن هم باشد قوام ندارد، متزلزل است. هر چه‌قدر حجاب‌استایل‌ها مؤثر در گرایش به دین و حیا شدند و هویت دینی ساختند، این کار هم تربیت شاگرد خواهد کرد. حکایت آن است که گفت اجازه دهیم عرق‌خورها به هیأت بیایند و جذب هیأت بشوند؛ چندوقت بعد خود او سفره‌دار شده بود=)))) رفتند جذب کنند، جذب شدند. شاید دیر بفهمیم... تم. @srdrgm
نمیشود بگویی محور انسان است ولی از طرفی بخواهی بر این محور سلطه و استیلاء پیدا کنی. نمیتوانی بگویی ای انسان انسانیت را دنبال کن و انسان باش، ولی از طرفی به خواسته های استیلاء جویان، تن بدهد درحالیکه خواسته ی تو حیوانیت انسان است! اسلام انسانیت انسان را محوری در جهت رشد او میداند ولی اومانیسم، انسانیت انسان را تحریف میکنند تا به سلطه برسند! @araf11
پارسال می‌گفتیم این جریان محدود به حجاب نمی‌شه حجاب شروع کاره ول کنیم به هم‌جنس‌بازی هم می‌رسه حالا شما استوری بذار من محجبه‌ام ولی با فلان مخالفم به درک که محجبه‌ای طرف آیت‌الله بود گفت من با اسلام سیاسی مخالفم حزب‌الله از روش رد شد تو که دیگه یه پارچه رو سرته فقط @srdrgm
اعراف
پارسال می‌گفتیم این جریان محدود به حجاب نمی‌شه حجاب شروع کاره ول کنیم به هم‌جنس‌بازی هم می‌رسه حالا
جمع کنید این دینداران کافر را! به جرئت میگویم: یک تار موی گندیده ی صد تا جوان جاهل به مبانی دین می ارزد به دیندارانی که اعتقاداشان از روی اعتیاد بوده نه تفکر!!!!
اعراف
پارسال می‌گفتیم این جریان محدود به حجاب نمی‌شه حجاب شروع کاره ول کنیم به هم‌جنس‌بازی هم می‌رسه حالا
سید محسن حسینی برادر خوبم نوشت: متحجرین، صورتی‌ها و انجمنی‌ها ج.ا را متهم می‌کنند به این‌که باعث دین‌گریزی و دین‌ستیزی مردم شده است و در عین حال با آزادی‌پوشش، توزیع مشروب و در آینده‌ای نزدیک با آزادی ال‌جی‌بی‌تی‌ها، خود سعی در بی‌دین‌کردن جامعه دارند این جریان منبری دارد، مداح دارد، استاد دانشگاه دارد، و از هرکس که بتواند مؤثر واقع شود استفاده کرده است
یادمه که حضرت آقا برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد میگفتند که جذب به مسجد به این معنا نیست که خب میز پینگ پنگ بزارن و یا فوتبال دستی بزارن تا جذب بشن. بلکه باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی خود مسجد استفاده بشه جهت جذب. و براى اون مثال کلیسایی رو زدن که برای جذب جوانان، شب ها مهمانی مختلط به همراه هنجار شکنی برگزار میکرد.... الان هم به نیت آشنایی جوانان با امام خمینی(ره) از فضای حرم برای دوچرخه سواری بانوان میخوان استفاده بکنند! علی الحساب کاری با لباس دوچرخه سواری ندارم که پوشیدنش برای بانوان در علن، عین بی حجابی هست. ولی واقعا آشنایی با امام به وسیله ی دوچرخه سواری توی حرمش حاصل میشه؟؟؟ خب اگر اینجوری هست کلا صحیفه ی امام رو چاپ نکنید و بجاش، توى حرم امام پیست اسکی، زمین فوتسال بنا کنید.... اینجاست که باید گفت: مکتبی فکر کردن ربطی به دینداری کردن نداره! لینک خبر رو مشاهده کنید:⬇⬇ http://fararu.com/fa/news/644866/برگزاری-مسابقات-دوچرخه-سواری-زنان-در-حرم-امام-خمینی%C2%A0 @araf11
وقاحت و پروگری به نام اومانیسم. اومانیسم پدر لیبرالیزم و سکولاریزم @araf11
آیا دین افیون توده هاست؟ آیا دین اختراع سرمایه داران برای حفظ سلطه اقتصادیشان بر مردم است؟ یا آنکه دین اصلا چیز دیگریست که جلوی منفعت طلبی سرمایه داران برده پرور می ایستد؟ @araf11
اعراف
آیا دین افیون توده هاست؟ آیا دین اختراع سرمایه داران برای حفظ سلطه اقتصادیشان بر مردم است؟ یا آنکه د
اینکه نسبت انسان با دین چیست و این نکته که اساسا نیاز ما به دین از چه اساس است و آیا واقعا به دین نیاز داریم یا خیر، سوالاتی هستند که جز با درک و فهم فلسفه ی دین و تامل در انسان شناسی میسر نخواهد بود. علوم انسانی غربی که نشات گرفته از اصالت علم در جهت توسعه ی ماشینی با بهره گیری از نیروی انسانی است_ نه به عنوان یک موجود روحانی و مادی بلکه فقط به عنوان موجود مادی صرف_ و از طرفی با رویکرد استیلاء جویانه و سلطه گر که بر توسعه ی قدرت استوار است، توانایی رشد ابعاد روحی انسان را ندارد. هم نظام اقتصادیش این چنین است و هم نظام رشد و تربیتش. لذا چیزی مثل سند ۲۰۳۰ تهیه میشود تا در جوامع تحت سلطه، اجرا گردد. اثر های نظام تمدنی غرب را، که بر مادی گرایی و حیوان مادی دیدن انسان بنا شده است، میتوان چند چیز نام برد: ۱)بروکراسی اداری؛ که به واسطه ی آن روح انسانی، کوچک و کوچک تر میشود تا اساس انسانیتش را سرکوب و او را به سمت حیوانی شهوت پرست و غضب آلود رهنمایی کند. لذا برای درمان جامعه ی مسخ شده، از بروکراسی دست نمیکشد و به سمت عزت بخشیدن به مردم حرکت نمیکند بلکه، در جهت زیست هر چه بهتر و بیشتر انسان به عنوان یک حیوان قدم مینهد. کاباره و کازینو تاسیس میکند. رد لایت ایجاد میکند تا ضمن ترویج بی بندو باری و در بند کردن آزادی واقعی انسان، جیب سرمایه داران را پر پول تر کند. ٢)یکی دیگر از ویژگی های علوم انسانی که در مسائل تربیتی بیشتر ظهور و بروز دارد، از بین بردن عقلانیت دینی است که همان سکولاریزم است. یعنی بی توجهی به برنامه ی تنظیم شده از سوی خداوند که خالق بشر و آگاه به ابعاد و ساحت های مختلف انسان است، در جهت زندگی هر چه سعادتمند تر او در دنیا برای آخرتی بهتر. که همین یعنی روی آوردن به برنامه های غیر الهی و پذیرش طاغوت. البته نمیتوان گفت که شاخه های اومانیست مثل بروکراسی، تکنوکراسی، سکولاریزم و لیبرالیزم ربطی به هم ندارند. چرا که همه در راستای یک هدف مشترک حرکت میکنند و آن حیوان مسخ شده ای است که غلام حلقه به گوش نظام اومانیستی است. ابتدا او را با زیر بنا های تربیتی و اقتصادی با جهالیت مدرن به واسطه ی ابزار رسانه و تبلیغ و مصرف گرایی، مسخ میکنند و سپس در رو بنا، موجودی زامبی مانند از او میسازند. نمونه اش در غرب موجود. و در اغتشاشات اخیر میتوان به قاتلین شهیدان علیوردی و عجمیان از این باب اشاره نمود. لذا باید برای نظام تربیتی اسلامی و اقتصادی مردمی که ریشه و بنیان اسلامی دارد مطالبه گری نمود و فعالیت بیشتری صورت داد. @araf11
به راستی این تصویر نماد کرامت زن در سینمای ایران هست یا نماد همان نگاه ابزاری به انسان و مخصوصا زن. آن هم زنی که مادر جامعه و مادر انسان سازی است؟ امان از محتوا های اومانیستی...! @araf11
طمع کار، کیست؟ @araf11
اعراف
طمع کار، کیست؟ @araf11
میگویند طمع کردید درباره ی حجاب و دیدید که از چند تار مو، به برهنگی بخشی از بدن ها رسیدید. اما واقعا طمع به جبهه ی دغدغه مند برای اجرای حاکمیت دین بر میگردد یا به یک قسمی ازلی؟؟؟ شیطان در آیه ۳۹ سوره ی مبارکه حجر بعد از انکه از خداوند مهلتی تا روز قیامت خواست، گفت:قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَيْتَنِي لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَلَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ اینکه شیطان قصد نموده تا اخرین روز از برپایی این دنیا، اغواگری و زینت بخشی به زشتی ها را در نگاه انسان رقم بزند تا اورا از مسیر درست زندگی و درک حقیقت ها باز دارد اسمش چیست؟ آیا این طمع نیست؟ اینکه طمع کار کیست مشخص است. اگر انسان بدون مُرشد و مربی و بدون برنامه ای برای سیر تکاملی عقلانیش، پا در عرصه ی اجتماعی متکثر از تکثرات ناسوتی و حیوانی بگذارد، و عده ای او را به حسب آنکه مختار است تا بین حق و باطل یکی را برگزیند، رها سازند، قطعا آن عده ی ساده اندیش،در حق انسانیت و عقلانیت ستم کرده اند. چراکه قسم شیطانِ طمّاع را نادیده گرفته اند. شیطان قول نداده است که در اختیار انسان مختار تصرف نکند! شیطان قول نداده است که اغوا گری نکند چه آنکه تو در عصر رسانه و ارتباطات مختار باشی یا در عصر زندگی ساده ی بی تکنولوژی. او اغوایش را به تناسب هر زمان و مکانی به نحوی انجام میدهد که برخی از عابدان سلوک حق را از پای درآورده چه برسد به نوجوان اهل تکنولوژی و رسانه! پس مختار بودن انسان مجوزی برای رها سازی او در عرصه ی تربیت و تقنین نمی شود. انسان مختار است زمانی که از قبل او را از نقشه ی پر خطر راه هدایت الهی و اغواگری شیطانی آگاه سازند در این صورت هیچگاه در اندیشه اش میل به بدی پیدا نخواهد کرد، مگر آنکه او بدون مربی که همان انبیاء و اولیاء و اوصیاء صالحند، مسیری را ناغافل از تزیین باطل توسط ابلیس، طی نماید که موجب عقب ماندش از سیر سعادت در دنیا میگردد. لذا طمع شیطان همیشه هست و برای جلوگیری از این طمع چاره ای نیست جز تربیت و تقنین حاکمیت اسلامی در عصر قدرت. لو فرض قدرت هم اگر نبود، راه تربیت که باز است! پس مختار بودن انسان دلیلی بر نبود تربیت و دست روی دست گذاشتن که نمیشود! طمع نسبت به اجرای حکم الهی اگر بد باشد که نیست، قطعا طمع نسبت به رهایی انسان در دوران طمع شیطان به اغوای انسان بسیار بدتر و پر ضرر تر است. @araf11
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🔴 نوع مقابله با گناه علنی از نظر شهید مطهری 🔰شهید مطهری ره: " گناه تنها چیزی است که عظمت را از دیده‌ها می‌برد و آن را در نظر فرد ناچیز جلوه می‌دهد . و لذا اسلام می‌گوید هنگامی که گناهی انجام گرفت و این گناه در خفاء کامل نبود و افرادی بر آن آگاهی یافتند باید گناهکار مورد سیاست قرار گیرد یا بخورد و یا شود . در فقه اسلامی به طور کلی گفته‌اند ترک‌ هر واجب و انجام هر حرامی اگر حد برای آن تعیین نشده تعزیر دارد . " تعزیر " کیفر کمتر از مقدار " حد " است که بر طبق نظریه حاکم تعیین‌ می‌گردد . در اثر گناه یک فرد و اشاعه آن ، اجتماع یک قدم به گناه نزدیک شد و این از است برای آن .پس باید گناهکار را به مقتضای‌ اهمیت گناهش کیفر داد تا باز اجتماع به راه بر گردد و عظمت گناه از دیده‌ها بیرون نرود . بنابر این خود کیفر و نقمت ، مهری است که نسبت به اجتماع مبذول‌ می‌گردد " 🔖جاذبه و دافعه علی (علیه السلام)، ص 25 و 26 ✍️پ.ن: 🔹شهید مطهری این سخنان را قبل از اینکه جمهوری اسلامی ای وجود داشته باشد، گفته است. آنگاه عده ای از مسئولین در جمهوری اسلامی برای مقابله با ولنگاران و ناامنی اخلاقی در شک و تردید به سر می برند❗️ 👈 این در حالی است که به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا، در کشورمان امکانات، راهکارها و ظرفیت های فراوان برای مبارزه با بی بند و باری وجود دارد. 🆔@mjafari_ir
عوام فریبی از یک نوع تفکر در حوزه ی علمیه که وقتی میبیند هیچ مرجعیت فکری ندارد، دست به تحریف حق و تضعیف نظام مبتنی بر حق میزند. @araf11