فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت اسلامی آرزوی هزار وچهارصدسالهی امامان و علمای شیعه بوده
چه نکات خوبی گفته محمدصادق شهبازی، دو دقیقه مفید گوش بدید.
قدر نعمت حکومتی راباید بدانیم که همه
ایجاد آنرا آرزو میکردند...
@araf11
گل به خودی...
سکانس۱)
با او صحبت میکردم، دغدغه های این روز هایم را به او که چون من طلبه بود میگفتم. دغدغه های او نیز همرنگ آنچیزی بود که من با او درمیان گذاشته بودم.
گفتم باید برویم صحبت کنیم. باید برویم ارتباط بگیریم، باید دوست شویم باید رفیق شویم اصلا باید رفاقت را یادشان بدهیم....
اینجا مکثی کرد و در جوابم گفت، آنها گوش شنوا برای حرف های من و تو ندارند...
عجب!!!
چه میشود که گوش شنوا برای شنیدن حرف های فلان مخالف نظام و یا فلان چهره ی مشهور دارند ولی برای
منو تویی که دغدغه شان را داریم ندارند؟!
این یک طرفه قاضی رفتن را چه زمان یاد مجاهدان تبیین داده اند؟
سکانس۲) با تو که طلبه ای و دغدغه ات این است که در جنگ روایت ها، میخواهی بروی وسط میدان تا روایت صادق را به مخاطبان عرضه کنی سخن میگفتم. تو گفتی طلبه ها هیچ انگیزه ای برای نقل روایت صادق در جنگ روایت ها ندارند و گفتی میخواهم از برای این حادثه گریبان چاک بدهم.
و من به تو گفتم: که آیا با گریبان چاک دادن، طلبه ها
انگیزه پیدا میکنند؟ یا باید تکلیفشان را روشن کنیم تا به میدان بیایند؟ مثلا تشکلی راه بیاندازیم...
و تو گفتی: کار تشکیلاتی به طلبه ها نیامده است؟
عجب!!!
چه شده است که طلبه ها اینقدر فرد گرا و خودزن شده اند؟
سکانس۳) به دبیرستان رشته ی معارفی میروم که مدیرش یک طلبه است. از او تقاضا میشود تا مثلا کلاس تاریخ اسلامش را به یک طلبه بدهد تا خوب تاریخ و سیره ی اهل بیت را بگوید، ولی او میگوید طلبه جماعت نمیتواند به این دانش آموزان درس بدهد، چون مشغله های زندگیش اینقدر زیاد است که فرصت تدریس پیدا نمیکند و یک درمیان کلاس می آید!
عجب!!!
از کی، حاشیه زندگی طلبه با اصل آن جابجا شده است؟
سکانس۴) دانش آموزانی که برای اطلاعات غلطی که به آنها داده شده، تقاضای شورش علیه حقی را دارند که اگر برای احقاقش انقلاب نمیشد معلوم نبود الان در کجا و چگونه زیست میکردند. و حوزه ی علمیه و جامعه ی نخبگانی که از وظیفه اش کوتاهی کرده و فقط گریبان چاک میدهد...
این یعنی گل به خودی...
@araf11
چگونه مارپیچ سکوت را بشکنیم؟
چند شب قبل در منزل داشتم شام می خوردم، یکباره صدای مبهم ولی ممتدی را شنیدم. دو سه دقیقه ای گذشت ولی صدا ادامه دارد بود. رفتم پنجره را باز کردم. صدا واضح تر شد. یک نفر از وسط کوچه فریاد می زد: «مرگ بر دیکتاتور»
کم کم یکی دو نفر دیگر هم...
با او همراهی کردند و شعار دادند: «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور»
با صدای بلند فریاد زدم: «مرگ بر منافق!»
چند ثانیه همه شان سکوت کردند:) طبیعتا انتظار شنیدن این شعار را نداشتند و تصور می کردند هرچقدر شعار خودشان را تکرار کنند، افراد بیشتری با آنها همراهی خواهند کرد...
لذا به محض اینکه دوباره شعارشان را تکرار کردند با صدای رسا تر فریاد زدم: «مرگ بر منافق»
چند ثانیه بعد این بار صداهای دیگری به گوش رسید: «مرگ بر ضدولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و...
چه اتفاقی افتاده بود؟ خیلی از ساکنین همان کوچه که مخالف شعارهای آنها بودند...
احتمالا تا قبل از اینکه شعار «مرگ بر منافق» را بشنوند انگیزه ای برای شعار دادن در برابر آنها نداشتند. چرا؟ چون به اشتباه فکر می کردند اگر حرف خودشان را بزنند کسی همراهی نمی کند و در انزوا هستند. اما وقتی می بینند افراد دیگری هم هستند که با آنها همراه هستند...
ترس از انزوا از بین می رود و با خیال راحت حرف شان را می زنند.
لذا آن کسی که اولین بار شروع کرد «مرگ بر دیکتاتور» گفتن، احتمالا فهمید در کوچه خودش هم در اکثریت نیست، چه برسد به اینکه بخواهد نظام را عوض کند:) و جالب اینکه از فردایش دیگر هیچ شعاری ندادند...
نظریه مارپیچ سکوت همین است، یعنی در برابر «جو به ظاهر غالب» تسلیم نشوید و حرف خود را بزنید. اتفاقا این ایام این کار ضرورت بیشتری دارد، چون براندازها که سواد و منطق زیادی ندارند، فقط توهم شان زیاد است و اتفاقا باید همین توهم شان را شکست. شعار در برابر شعار، تجمع در برابر تجمع...
این جماعت نه تشکیلاتی تر از منافقین و حزب توده هستند و نه بدنه اجتماعی بیشتری از سال 88 دارند، چندی بعد نیز افسرده تر و منزوی تر خواهند شد. فقط چند روزی عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند.../ پایان
🗣 امیرحسین ثابتی
@twtenghelabi
@araf11
May 11
May 11
محصولات میهن تحریم!
آنلاین شاپها تحریم!
هواپیمایی تحریم!
فوتبال تحریم!
محک تحریم!
ترجمه:
زندگی نکنید، نخورید، مسافرت نرید، شادی نکنید، کمک نکنید، از هموطنتون دشمن بسازید تا در سیاهی و ناامیدی غوطهور بشید، به جون هم بیفتیدو همدیگرو بکشید تا ما بیایم خونتونو(ایران) بگیریم!
🗣آسیه سعیدیان
@twtenghelabi
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در تحلیل حوادث اخیر: اغتشاشات خیابانی واکنشِ انفعالی دشمن در مقابل حرکتهای بزرگ اخیر ملت ایران است / ابتکار دست ملت ایران است
سخنرانی امروز رهبر معظَّم انقلاب اسلامی( مُدَّظلُّه العالی)
@araf11
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تو چرا جا خوردی؟
🔻یکی از مشکلات ما، ترسیدن مذهبیها از هیمنۀ دشمن و
🔻توهّم ضعف جبهۀ انقلاب در مقابله جبهۀ دشمن است
#تصویری
@Panahian_ir
@araf11
آزادی ما را فیلتر نکنید
🔺منافقانه ترین استدلال بر رها شدن فضای مجازی را کسانی میگویند که دم از آزادی میزنند. نفاقی که سالها پیش دستش را رو کردیم. یکی از دستاوردهای شعور روح اللهی این بود که به اسم آزادی، دیکتاتوری و استبداد تو پاچه ملت نکنند. آقایان! خانمها! آزادی را با حاکمیتی که بالای سرش ایستاده، بسنجید، بگویید زیر نظر چه حکومتی و چه قانونی آزادید، تا بگویم اصلا آزادید یا برده.
🔺آزادیهای افراد وقتی مراقبت میشود که کانونهای انحصار که به اسم رقابت و حریت و عدالت و قداست و هر عنوان کوفتی دیگری سر بر میآورند، لجام بخورند. نشانه حفظ آزادی افراد این است که در مجموع همه چیز به جیب یک عده ختم نشود. بلکه همه با هم رشد معنوی و مادی کنند. آزادی بدون عدالت اسمش بردگی است. عدالت بدون قانون و حکومت الهی هم یعنی کشک. قانون و حکومت طاغوت خروجیش ظلم است و ظلم روی دیگرش بردگی است.
🔺آزادی زمان محمدرضای ملعون بیشتر شد یا کمتر؟ لخت بازی جشن هنر و بازیگر پرستی و فوتبالیست پرستی و حتی اظهار نظرهای آزاد علمی و مذهبی از جنس شایگان و نصر و همینطور تجارت و بازار آزاد به سبک اونور دنیایی و اینها را میگویید آزادی؟ اینها که بود. احساس بردگی پس چرا در کشور بود؟ چون آزادی اگر بن مایه اش بروز اراده است و حاکمیت مردم، باید اولا هویت سیاسی اش را دید و اینجا است که میپرسیم در مجموع به کدام حکمرانی ختم شده و آن را شکل داده و ذیل کدام حکمرانی نفس میکشد و مراقبت میشود و دوام میآورد؟
🔺آزادی میگویی و نمیگویی ذیل کدام حکومت؟ داری پنهانکاری میکنی. داری دروغ میگویی. آزادی ذیل حکمرانی محمدرضا، کاپیتولاسیون میشود و غارت نفت و توسعه حکومت کندی، اسارت ما و آزادی آنها. همانطور که آزادی ذیل حکومت غرب هم خروجیش پامال شدن نود و نه درصد میشود. راستی جنگ ترامپ و پلتفورم ها بر سر چه بود؟ جلوی چشم همه مثل آب خوردن سانسور کردند رقیب را چرا؟ آزادی ذیل دیکتاتوری غربی خروجیش بردگی ذهن و دل مردم است و در عوض پولدارترشدن شرکتهای اصلی حاکم بر مجازی و شرکتهای پشت پرده حکمرانی.
🔺آزادی آینه حکومت است و حکومت آینه آزادی. آزادی لباس حکومت است و حکومت لباس آزادی. آزادی نتیجه حکومت است و حکومت نتیجه آزادی. وقتی سخن از آزادی در فضای مجازی میگویید و بحث از حکمرانی مجازی را پنهان میکنید یا نمیبینید، در خوشبینانه ترین حالت دوبینی دارید.
🔺زندگی در فضای مجازی یک زندگی حقیقی است. تفاوت زندگی بردگان و احرار نیز دقیقا در ماجرای حکمرانی است. حکومت را به طاغوت بسپارید همه انواع دیگر آزادی را حاضر است به پایتان بریزد. آنوقت خواهید دید تمام آن آزادیها چطور تبدیلتان میکند به یک برده تمام عیار. مراودات عادیتان و فریادهای آرمانیتان و حتی سلام و دعا و صلواتهایتان همه به جیب آنها میرود و تا بیدار نشوید میمانند و میدوشند. از شعار آزادی کوتاه بیاییم هیچ نخواهیم داشت. هیچ.
@ali_mahdiyan
@araf11
📌این دیوارها ایستاده به خون شهداست
🇮🇷آنان که میخواستند دیوارهای شهرمان را با تحریف بیارایند، بدانند؛ که این سرزمین همواره مهد زنان، دختران و مادران بزرگی بوده که شاید هیچگاه نامی از آنان و دلاوری شهدایشان در جایی شنیده نشده، چه رسد به اینکه تصویر ایشان بر دیوارنگارههای شهرمان دیده شود.
🇮🇷مادران، خواهران، دختران و همسران شهدایی که عزیز دلشان برای حفظ کیان این نظام شکنجه شدهاند، قطعه قطعه شدند، اما دست از مقاومت و ایمان به خمینی و انقلاب و نظام برنداشتند.
🇮🇷همانها که وقتی در مقابل دیدگانشان پیکر نور چشمانشان پاره پاره گشت، همچون اسطورهٔ مقاومت زینب کبری، از سویدای جان فریاد میزدند «ما رَأیتُ اِلّا جَمیلا»!
🇮🇷 بانو «فیروزه شجاعی» مادر «شهید یوسف داورپناه» که مظلومترین مادر شهید ایران نام گرفته است، یکی از این اسطورههاست.
🇮🇷بانو شجاعی: من مظلومترین مادر شهید ایران هستم، که منافقین فرزندم را جلوی چشمانم سر بریدند، شکمش را... بدنش قطعه قطعه...
بعد از ۲۴ساعت تنهایی در اسارت، کنار نوگل پرپرم، مجبورم کردند بدن قطعه قطعه فرزند ۱۸ سالهام را دفن کنم.
با دستهایم زمین را کندم و او را با فریاد «لااله الاالله، الله اکبر، خمینی رهبر» باچادرم کفن کرده ودفن کردم...
«یوسفم حجاب را همانند خون شهید میدانست.»
🇮🇷یقین کنیم که دیوارهای شهرمان ایستاده به این رشادتهاست، که تا کنون بدون نقشی از این مادران مظلوم اما مقتدر، پابرجاست.
اگر خوب گوشکنیم شاید نجوایشان را که در گوشِ زمان پیچیدهاست، بشنویم!
🖋آمنه عسکری منفرد
@Clad_girls
@araf11
اعراف
@araf11
ابتکار...
حقیقتا اینکه حضرت آقا در سخنرانی با اعضای مجمع تشخیص مصلحت، نسبت به اتفاقات اخیر جامعه میگویند که این رویداد ها، انفعال دشمن در برابر جمهوری اسلامی است و بعد بیان میفرمایند که ابتکار دست ملت ماست، چه معنایی دارد؟
یک جوان حزب اللهی و انقلابی که امروزه بنابر آثار این اغتشاشات دغدغه هایش بروز و ظهور پیدا کرده،
و نگاهی داغدارانه به حوادث اخیر دارد چگونه میتواند با این سخن، برخورد کند؟! به راستی او خودش را مبتکر میداند؟ او دشمن را منفعل میبیند؟
یااینکه مثلا با خودش میگوید: دیدی آنان پیروز شدند! دیدی ما نتوانستیم! دیدی آنها نماهنگ برای... داشتند ولی ما چیزی نداشتیم! دیدی...
او برای پرتوان نشان دادن دشمن، هزاران هزار مثال می آورد تا انفعال را برای خودش ثابت کند؛ درحالیکه
نظر ولی فقیه چیز دیگریست؟
کدام رویکرد درست است؟ آنکس که در کف جامعه زیست میکند و در شرایط فعلی با هنجار شکنی های گسترده ای از سوی جوانان و نوجوانان مواجه میشود،
طبیعتا ذهنش به سمت ابتکار جبهه انقلاب هم نخواهد رفت. چراکه تا چشم دیده است همه ضعف و کم کاری بوده.
نکته شاید دراین باشد که آن نوجوان حزب اللهی شاید هنوز مکتبی فکر نکرده یا شاید به پازل رسالت انقلاب اسلامی که معرفی حق و در نهایت تکمیل فرایند زمینه سازی ظهور وآشنایی جهان با اسلام ناب است، دقت نظر نداشته است.
از این رو میتوان هر دو نگرش و بیان را صحیح دانست. چراکه اگر ما مبتکر هستیم به خاطر آن است که مکتبی هستیم و چون مکتبی هستیم میتوانیم ظرفیت های خاموش را بیدار کنیم و ناامیدی ها را به امید تبدیل کنیم و از آنرو وقتی
آن جوان دغدغه مند میگوید ما شکست خوردیم
و بگوید مگر ابتکاری هم داریم؟! به این خاطر میباشد که مکتب در عرصه ی اندیشه حرف دارد اما در حیطه ی عمل آنهم در بستر رسانه و یا مدارس و اماکنی که محل پرورش ظرفیت های خاموش است، مورد بهره برداری قرار نگرفته است. یا آنکه وقتی میگوییم حاکمیت الهی، هنوز بخشی از آن درگیر اندیشه ی غیر اسلامی و پیاده نمودن همان ارزش های طاغوتی است.
پس ابتکار داریم ولی باید قوه ها را به فعلیت رساند.
@araf11
لعنت بر «حسرت تان برای یک زندگی معمولی» که باعث شدید تا امروز زندگی ده ها نفر به پایان برسد.
لعنت بر «بوسیدن به وقت ترسیدن» تان که باعث شدید تا امروز ده ها کودک جنازه پدرشان را ببوسند.
لعنت بر شعار زن، زندگی، آزادی تان که پشت آن جز مرگ انسانها و ویرانی یک کشور چیز دیگری نیست...
🗣امیرحسین ثابتی
@twtenghelabi
@araf11
به نام خدا
به نام خون
به نام خون خدا
به نام منتقم خون خدا
به نام دینی که امامش برای جلوگیری از انحرافش به مسلخ رفت و سرش بر نی!
به نام مردمی که به تأسی از بانوی خونین کوچه ها و فرزند مذبوحش، در برابر استکبار قد علم کردند تا یزیدیان را به خاک سیاه بنشانند.
یزیدی که در ۶۱ رسوا شد و برای نجات خود از انفعال کعبه را آتش زد. و یزدیانی که با انقلاب روح الله به انزوا رفته، قدرت پوشالیشان رو شد اما برای حفظ اریکه، ولایت مداران را به آتش کشیدند.
اما این آتش بر موحدان همیشه سرد خواهد شد. و این قانون مکتب و تفکر حق است که آتش را بر اولیاء الهی و پیروانش سرد و بر نمرودیان و یزیدیان بر افروخته تر میگرداند تا جایی که جزاء کارشان را در همین دنیا ببینند و بسوزند.
حمله به شاهچراغ یک قطعه از پازلی بود که در این ۴۰ روز برای قرار دادنش نقشه ها کشیده بودند. توهین به ارزش ها، کشیدن چادر از سر ناموس من و تو، بی حرمتی به مقدسات، بر هم زدن امنیت به واسطه ی ضرب و شتم حافظان آن و ...
البته این ۴۰ روز هم خود معلول علل مختلفی است که صحبت از آن در این مقال نگنجد.
اما این قانون است که خون بیمه میکند. همانطور که خون بهشتی چنین کرد. خونی که مسیر حق را روشن و نقاب منافقان را برداشت تا جنگ مکتبی بیش از پیش رخ نمایی کند.
خون حججی، خون حاج قاسم، و هزاران خون دیگر که نقاب تزویر را برداشتند تا به مردم نشان دهند حاکمیت الله از بین رفتنی نیست. خونهای شاهچراغ نیز در همین قاعده است.
خونی که روشنگری کند، پیروزی علم بر جهل را تضمین خواهد کرد: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیرة الضلالة.
خونی که مرز بین عناد و لج بازی با حریت در تفکر را آشکار میسازد، دشمن را به انفعال و اضمحلال میرساند.
و این یعنی که ما به یک قدمی خیمه ی معاویه رسیده ایم ولی هنوز کار داریم.
هنوز عده ای قرآن های بر نی را قبول دارند ولی سر بر نی را نه؟ واین یعنی
بقاء کج اندیشی. پس باید عمار بود.
اگر عماری در میدان نباشد، باید منتظر
تحریف ها و کج فهمی های بدتر باشیم
آنگاه خون به جای لسان تبیین میکند واین یعنی ما هزینه ساز شده ایم و اسلام را به قربانگاه خود خواهی ها برده ایم.
به راستی تا کی باید خون ها، جور کم کاریهایمان را بکشند؟!
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاله! تیر زدن تو سر مامان، خاله مامان مرده، اما کی میاد پیش من!؟
⭕️ قصه پر غصه مجروحیت آرتین و شهادت پدر و مادرش از زبان خالهاش
#برای_آرتین
@araf11
⭕️ چه کسی معترضین را به خیابان میکشاند؟!
🔹 این روزها رفتار رادیکال برخی از #معترضین در ایران، بعضیها را دچار بُهت و حیرت میکند. اما تعجبی ندارد؛ همهی این رفتارها طبیعیست! طبیعت #انسان_نئولیبرال این است!
🔸 در نئولیبرالیسم #بازار_آزاد میداندار است، و #رقابت هم قاعده بازی و شرط حیات در این بازار است!
🔹 اگر میبینید برای بوسیدن و رقصیدن و بغل کردن میخواند، یا برای همسفره شدن با جنس مخالف در دانشگاه حالت جنگی میگیرد، او دارد طبق قاعده بازار عمل میکند!
♦️ دکتر یوسفعلی اباذری استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران توضیح میدهد که چطور میل به آزادی جنسی هم رقابتی میشود.
🔸 او میگوید #مصرفگرایی، لذتجویی و #منفعتطلبی جزئی از شخصیت و لازمهی انسان نئولیبرال است برای اینکه در رقابت کم نیاورد!
🔹 حالا آزادی جنسی هم یکی از این عرصههای رقابت برای انسان نئولیبرال است. بهخاطر همین یک روز دغدغهاش حضور زنان در ورزشگاه است، روز دیگر آزادی پوشش میخواهد؛ و روزی دیگر آغوش رایگان میدهد.
🔸 سوژه نئولیبرال حتی #اعتراض را عرصه رقابت میبیند و سعی میکند با قدرت رسانه مطالبات اصلی معترضین را به نفع خودش تحریف کند.
🔹 او در این رقابت نه تنها نسبت به آرمانهای اجتماعی مثل مبارزه با #فقر_و_تبعیض حساسیتی ندارد که حتی دغدغه استقلال وطن هم ندارد و به طور کاملاً طبیعی از بیگانه مطالبه #تحریم و جنگ علیه کشورش میکند.
🔸 و اگر از #گفتوگو گریزان است چون پرسشی ندارد که دنبال پاسخ باشد. آرمانش لذتجویی و منفعتطلبی فردی است و این آرمانها اساساً قابل گفتوگو نیستند. در بهترین حالت، مذاکره میکند برای تحقق آرمانهایش.
🔹 با این همه او فقط یک سوژه است. بخش عمدهای از این سوژه مخلوق و محصول سیاستهای نئولیبرالی در کشور است. وقتی عرصههای مختلف حکمرانی از اقتصاد گرفته تا آموزش و سلامت تقدیم ایدههای نئولیبرالی شود، میتوان انتظاری جز خلق انسان نئولیبرال داشت؟! آنگاه اوست که تو را مجبور میکند در فرهنگ و سیاستخارجی هم در زمین نئولیبرالیسم بازی کنی! و گرنه در اقتصاد و معیشت و امنیتت دچار بحران میشوی!
🔸 تا حکمرانی را از دست نئولیبرالیسم آزاد نکنی او همینطور پیش میآید و تو باز میرسی بر سر دو راهی. و اینبار معیشت و امنیتت را به آزادی جنسی میخواهد گره بزند.
🔺 پ.ن: همانطور که مشخص است منظورمان همه معترضین نیست، بلکه صحبت از کسانیست که به نوع رفتارها و شعارهایشان اشاره شد.
@voinews
@araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای کمتر شنیده شده از شهید بهشتی (ره) درمورد #آزادی و پاسخ به شبهه اجبار در دین
آیا این جملات از شهید مظلوم هم
منتشر میشود؟
#تلنگر
#روشنفکر_اسلامی
@araf11
May 11
عزیزان رسما با بی بند و باری تحمیل شده و عادی در سطح شهر مواجهیم.
در تهران بیش از شهر های دیگر!
نمیخواهم شروع کنم گله کنم که این نتیجه ی چیست، اما اگر بنا باشد کاری بکنیم باید الان انجام دهیم.
بی تفاوت گذشتن از کشف حجاب ها از سوی دختران در شهر، یعنی انفعال جامعه ی انقلابی و مذهبی بدون حتی یک واکنش.
معطل چه هستیم؟
آیا فکر میکنید قوه قضائیه و یا
سپاه باید جلوی کشف حجاب هارا بگیرد؟
اینان به گمان خود کشف حجاب میکنند که بگویند ما انقلاب کردیم و پیروز شدیم و پیروزیمان بیشتر هم خواهد شد.
خطابم با خواهران با حیا و انقلابی جامعه است. کوتاه نیایید و با همان قدرتی که در تظاهرات شرکت میکنید
در جامعه حاضر شوید و چهره ی شهر را
عوض کنید.
نبض شهر را در دست بگیرید.
گروه گروه شوید.
کار گروهی سفارش اسلام است.
علی الخصوص وقتی برای اصلاح رهسپار میدان شويد.
اعراف رسما از عزیزانی که برای احیای امر حجاب و از بین بردن انفعال فعالیت میکنند حمایت میکند و در نشرشان اقدام خواهد کرد.
یاعلی
@araf11
اعراف
عزیزان رسما با بی بند و باری تحمیل شده و عادی در سطح شهر مواجهیم. در تهران بیش از شهر های دیگر! نمیخ
دوستان در نشر پیام کمک کنند.
May 11