هدایت شده از 🇮🇷مثل هانیه🇮🇷
دختران و رویاهای صورتی
درباب تفاوتهای بنیادینِ «رویا» و «آرمان»
✅ چند سالی هست که با دقت مضاعفی گفتارهای پیرامون هویت و آینده دختران را بررسی و مطالعه میکنم. از ادبیات فمینیستی و مشاورههای زردِ روانشناسی در این عرصه که بگذریم، یکی از صداهای پرطنین در گوش دخترانِ امروز متعلق به گفتار جریانهایی است که برچسب انقلاب اسلامی، زنِ تراز، الگوی سوم و... دارند. در سالهای اخیر حجم قابل توجهی از آثار رسانهای و فرهنگی اعم از سرود و نماهنگ، کتاب، کارگاه و همایش، صفحات مجازی و... توسط این جریانها برای دختران تولید شده است.
✅ دغدغه ثابت این آثار و محصولات تولیدی درباره دختران، هویتبخشی به آنان در قامت یک انسانِ موثر اجتماعی در آینده است. دغدغهای که میتوان با اغماض آن را منتسب به گفتار انقلاب اسلامی در عرصه زنان و دختران نمود. اما ایده مرکزی اغلب این آثار و فعالیتها معطوف به یک مفهوم کاملا فردگرایانه و سکولار است. «رویا» لب کلام گفتار بدنه مذهبی جامعه درباره دختران در نسبت با هویت و آینده آنهاست. «رویاهایت را بساز» نقطه تلاقی گفتارهای فمینیستی، روانشناسی زرد و بدنه مذهبی است که در امتدادشان به مقوله «هویت جنسیتی» به آن رسیدهاند. این در حالیست که اگرچه انقلاب اسلامی از ایده «زنِ موثر» حمایت میکند، اما به یقین با گفتار فوق ناسازگار است. گفتار بدیل انقلاب اسلامی برای هویت و آینده دختران، «آرمان» است.
✅ «آرمان» با «رویا» تفاوتهای بنیادین دارد. رویا، تصویرگریهای نفس انسانِ سکولار از آینده است که در انقطاع مطلق از تاریخ و جغرافیا قرار دارد. براین اساس، رویا ماهیتی منفعل و ایزوله دارد و فرد را بیرون از حرکت جامعه در مسیر تاریخی خود تعریف میکند. لذا در این گفتار، رویای دختران قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن چندان تفاوتی ندارند. هر دو از جنس تارگِت هستند(ببخشید معادل فارسی که حق مطلب را ادا کند نیافتم!) پرواضح است که در چنین فضایی احتمال تعارض منافع میان فرد و جامعه چندان بعید نیست. زیرا تارگتهای فردی نه تنها تعهدی به اهداف جمعی ندارند بلکه حتی امکان قرار گرفتن در موقعیتهای تقابلی و ناهمنوا با نظم و روندهای جمعی نیز دارند. لذا به میزان گسترش این گفتار در میان افراد، جامعه یک گام به سمت گذار از انسجام اجتماعی به انزوای اجتماعی پیش میرود. بحث و تفصیل این گزاره بماند برای بعد...
✅ آرمان اما دقیقا در نقطه مقابل رویا قرار دارد. نقطه عزیمت آرمان، تاریخ است. آرمان، تصویر متعهدانه و مسالهمندِ فرد از آیندهی حرکت تاریخی جامعه است که در این میان رسالتها و ماموریتهایی هم برای زندگی فردی مشخص میکند. لذا آرمان ماهیتی فعال دارد و برخلاف رویا که قائم به فرد است، آرمان قبل از فرد وجود داشته و بعد از او نیز تداوم خواهد داشت. به همین دلیل است که افراد برای آرمان «هزینه» میدهند اما برای رویا نه! موضع افراد نسبت به رویا «ترجیح» است اما نسبت به آرمان، «تکلیف».
✅ الگوی سومِ زیستن، صرفاً در بستر آرمان قابل تحقق است. رویا که «مجاهدت» نمیخواهد. رویا نهایتا با «تلاش» و «برنامهریزی» قابل دستیابیست! رویا به معنای واقعی کلمه «صورتی» است. این آرمان است که با «ایمان» و «یقین» آغاز میشود و با جهاد به مال و جان و آبرو امتداد مییابد. انسانِ انقلاب اسلامی اینگونه زیستنی دارد و اساسا با چنین انسانهایی تمدن جدید رقم میخورد. یک سینه سخن درباره تفاوت این دو گفتار دارم. شاید در فرصتی به تفصیل سخن بگویم.
✅ اما از تمام فعالان حوزه زنان و دختران که در پایگاه انقلاب اسلامی کنش میکنند تقاضای تامل بیشتر دارم. جایگزینی ادبیات آرمان به جای رویا هم برای پسران و هم برای دختران ضروری است. اما تاکید من روی دختران از این جهت است که سهم و نقش دختران در تنظیم و رهبری حرکت اجتماعی بسیار بیشتر و موثرتر از پسران است. لذا دختران را بیشتر دریابید. اگر هویت و آینده دختران نوجوان را به «انقلاب اسلامی» و «ایران مقتدر» پیوند بزنید، برای رفع بسیاری از چالشها و حل مسائل اجتماعی ایران در آینده زمینهسازی کردهاید.
#ابوالفضل_اقبالی
✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇
🆔️ @mesle_haniyeh
⭕️ نقدی بر خبر فارس نیوز در مورد لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه
🔹فارس نیوز بدون انتشار متن لایحه ارسالی قوه قضائیه در مورد عفاف و حجاب، مواردی را در مورد آن ادعا کرده است. بر اساس آخرین متنی که از لایحه در فضای عمومی منتشر شده است (منتشر ۲۷ فروردین) بسیاری از موارد مورد اشاره فارس، اشتباه یا غیرواقعی است.
🖌از جمله مواردی که بنظر فارس نیوز در مورد آنها اشتباه کرده موارد ذیل است:
⛔️از قبل در مورد کشف حجاب و برهنگی و پوشیدن لباس بدن نما حرم انگاری شده بود اما این لایحه بطور عمومی در حال حذف اکثر جرم انگاری های قبلی و تبدیل آنها به تخلف با جریمه غیرکیفری است. این موضوعی است که متاسفانه مورد استقبال معاون امور مجلس دولت نیز قرار گرفته است!
⛔️با روال پیچیده ی در نظر گرفته شده در این متن، امکان اعمال همین جریمه هم برای پلیس بسیار دشوار خواهد بود چون باید آنچنان مستنداتی را برای اعمال جریمه فراهم و در دید قرار دهدکه تامین آن غیرممکن بنطر می رسد. همچنین روالهای رفع اثرگذاری ششماهه هم تدوین و در همین امر موثر است.
⛔️امکان برخورد میدانی با افرادی که با بدترین پوششها در اماکن عمومی حضور پیدا کنند از تمامی نهادها ازجمله پلیس در این متن گرفته شده و پلیس فقط باید با تذکر پیامکی شروع و نهایتا مرتکبین را پس از جریمه ای نسبتاً خفیف برای جریمه ای کمی قوی تر شناسایی و به دادگاه «معرفی» کند.
⛔️ در این متن، کشف حجاب افراد غیر راننده هیچ اثری در توقیف خودرو ندارد و توقیف خودرو فقط مربوط به کشف حجاب «آن هم کامل» فقط خود راننده است و از او در مورد اقدامات سایرین در خودرو رفع تکلیف کامل کرده.
⛔️در هیچ کجای متن منتشر شده، اشاره ای به «منع خدمات به بیحجاب یا بدحجاب» نشده است.
⛔️صراحتا چنانچه مدیر فروشگاه چند برگه تذکر حجاب در محل کار خود قرار دهد، «بیحجابی مشتریان» ارتباطی با فروشگاه و کارکنانش ندارد و جریمه برای واحد صنفی درنظر گرفته نشده است.
⛔️ جریمه کشف حجاب افراد مشهور و عادی تفاوت چندانی با هم ندارد، و تنها یک درجه تفاوت دارد.
🔻 متاسفانه اعلام مجازات ویژه برای تعرض غیرقانونی به بیحجابان، مشابه مجازات تعرض به محجبه ها، معدود نکات درست خبر فارس نیوز است.
🔹 این متن منتشره، ایرادات مهم دیگری هم دارد که مورد بحث فارس نیوز قرار نگرفته ، از جمله آنکه از بدحجابی تا قبل از کشف حجاب کامل برهنگی سر کاملا مجازات زدایی شده است...
🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی
https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
May 11
⭕️ قدرت نظام یا ضعف عدلیه!
🔹 ریاست محترم قوه قضائیه !
اخیرا اخبار نگران کننده ای از محتوای لایحه قوه جهت مقابله با بی حجابی بگوش می رسد مثلا :
▪️مبلغ جریمه کشف حجاب معادل قیمت یک ساندویچ معمولی است!
▪️ضابطین قضایی برای جریمه کردن هر فرد بی حجاب باید مستندات مربوطه را تهیه و نگه داری کنند.( چون ممکن است فرد بی حجاب به جریمه اعتراض کند!!)
▪️افراد بی حجاب می توانند به جریمه اعمال شده اعتراض کنند و اعتراض آنها باید در یک کمیسیون خاص بررسی شود و ابراز پشیمانی مجرم موجب لغو جریمه و پاک شدن سوابق آن خواهد شد.
▪️بر اساس این لایحه اگر زنی بدون رعایت پوشش شرعی و حتی در حالت برهنگی بدن در خیابان و اماکن عمومی حاضر شود نه پلیس و نه هیچ نهاد دیگری حق بازداشت یا جلوگیری از ادامه حضور او را نخواهد داشت و این فرد می تواند با آزادی کامل تا هر زمان که بخواهد با همان حالت در جامعه حضور داشته باشد و تنها به پرداخت جریمه ای معادل قیمت یک کیلو گوشت محکوم خواهد شد! ( که می تواند به این جریمه هم اعتراض کند و....)
▪️اگر چند حقوق دان متدین و انقلابی مسئول بررسی این لایحه شوند خطاها و نواقص بسیاری را در این لایحه ۳ صفحه ای خواهند یافت !
بزرگترین مشکل این لایحه آن است که نویسندگان آن نخواسته اند مفهوم «حرام سیاسی» را بپذیرند و به همین علت بی حجابی را در حد یک تخلف ساده رانندگی تنزل داده اند!
▪️این لایحه ( در صورت تصویب در مجلس ) نه تنها موجب بازدارندگی از بی حجابی نمی شود بلکه مسیر را برای عادی شدن بی حجابی و حتی برهنگی زنان هموار خواهد کرد چون بر اساس این قانون زنان می توانند در هرمکان عمومی و به هر شکلی که مایل باشند برهنه شوند و در صورت حضور پلیس و اعمال قانون با ارزانترین قیمت ممکن هزینه برهنگی خود را بپردازند!!
وقتی برخی از این زنان برای سگهای خود گردن بندهای طلا (معادل حقوق چند ماه یک قاضی دادگستری) می خرند ، پرداخت جریمه ای چند صد هزار تومانی برای برهنگی بدون مانع در مملکت امام زمان برایشان در حکم شوخی خواهد بود!
▪️این لایحه چنان دست ضابطان قضایی برای برخورد قانونی با بی حجابی و برهنگی زنان را می بندد که کمتر پلیسی برای اجرای آن رغبت خواهد کرد چرا که پلیس درک می کند نویسندگان لایحه بیش از آن که به فکر مواجهه با یک «حرام شرعی و سیاسی» باشد به فکر آرامش و راحتی بی حجابان بوده و به همین علت لایحه را به صورت یک جانبه به نفع شهوترانی آنها ( و به زیان سلامت روانی و معنوی جامعه) تنظیم کرده اند!
🔹 جناب اژه ای !
در صورت صحت این اخبار لطفا نام این لایحه را به شکل زیر تغییر بدهید:
«لایحه صیانت قضایی از بی حجابان»
و بر اساس سوابق طولانی امنیتی و قضایی خود بفرمایید:
▪️ آیا این لایحه می تواند وعده رهبر انقلاب مبنی بر جمع شدن قطعی بی حجابی را عملی کند؟
▪️نسبت لایحه فوق با این فرمایش رهبرانقلاب ( قدرت نظام باید جلوی فساد و فحشا را بگیرد!) چیست؟ به نظر شما تنظیم کنندگان این لایحه اعتنایی به دغدغه ها و دستورات رهبری داشته اند؟
✍دکتر محمد صادق کوشکی
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
@araf11
کاپیتولاسیون بی هویتی!
۳ روز نشده است که لایحه ی عفاف و حجابِ تدوین شده از سوی قوه ی قضائیه،منتشر شده که در یک کلام میتوان گفت، لایحه ی تنظیم شده نتیجه ای جز بریدن سر هویت انسانی در مملکتی اسلامی نخواهد داشت.
از تقلیل وجهه ی نظارتی پلیس به عکاس خیابانی گرفته تا تخفیف در جرم برهنگی که به نظر تبدیل شدن به یک شوخی تلخ از سوی قوه ی قضائیه است.
همه و همه حکایت از آن دارد که اگر روزی بنا بود جسم و بدن یک ایرانی در ۶۰ سال گذشته به واسطه ی کاپیتلاسیون از جسد یک سگ آمریکایی کم ارزشتر باشد، اما اینبار یکی از مهم ترین نهاد های حاکمیتی جمهوری اسلامی بنا گذاشته تا هویت اسلامی و انسانی را به ذلت دربرابر هویت تحمیل شده از سوی مکتب غرب بکشاند. مکتبی که آثار انقلاب جنسی اش بعد از ۶۰ سال پدیدار شده و دوگانگی هویتی آن
مشهود است. دوگانگی که موجب شده تا به نقل از یورو نیوز در سال ۲۰۲۰، آمریکا که ۵ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، ۶۵ درصد از دارو های ضد افسردگی دنیا را مصرف کند. آثار تغییر هویت انسانی و آرمانی شدن زیست حیوانی به نام اعتقاد های محترم، تحمیل یک حماقت مزمنی است که نتیجه اش سلب حیات حقیقی از زندگانی بشر است.
در عجبم که تحولات فرهنگی در جهان، چگونه به چشم قوه ی قضائیه جمهوری اسلامی نیامده است؟!
در حالیکه فقه اسلامی به عنوان برنامه ای کامل برای زیست انسانی و حقیقی در جهت رشد عقلانی و سعادت اخروی، به پویا بودن شهره است و این پویایی در لایحه ی عفاف و حجاب قوه ی قضائیه به جهت مبارزه با تمدن تحمیلی غرب به چشم نمیخورد!
هیهات از آن روزی که اسلام و گریه برای مظلومیت اولیاء الهی و الگوهای تمدنی آن، فقط در ۱۴۰۰ سال قبل خلاصه شود و کاربردی بودن تراث ائمه ی اطهار برای زیست درست بشر، زیر چنگال استثمار گران نوین جهانی، خاک بخورد....
مطمئنا آن روز بیرقی جز بیرق ابن زیاد مأمن سينه زنان عاشورا نخواهد بود و آنجاست که خواهید شنید: عقیده ی یزید و یزیدیان نیز محترم است...
ای علمای اسلام و ای انقلابیون مکتب حسینیِ خمینی!
به داد اسلام و مکتب اسلام برسید که از دست نرود...
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
#دل_نوشته
@araf11
May 11
🔻خرمشهر اینجاست! جهانآرا کجاست؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک هفتۀ اول پس از بیستوششم فروردین، شاید کشف حجاب بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرد. شال هم نه بهعنوان حجاب، بلکه برای احتیاط به دور گردن اضافه شد. اما بعد از این یک هفته، و احساس شعاری و تبلیغی بودن هشدار سردار رادان، وضع به گذشته بازگشت؛ بلکه جسارت و بیحیایی، فزونی بیشتری گرفت. اکنون تا حد زیادی، وضع کشف حجاب، عادی و بهنجار شده است. مشاهدۀ روزانۀ حدود ده درصد کشف حجاب و حتی کشف بدن، در حال تثبیتشدن از نظر روانی و فکری است. کشف حجاب، آشکار و آسوده و در همهجا است. البته بعضی از اینان در درونشان، حس نگرانی به وجود آمده که نظام قصد برخورد دارد و در کمین ما نشسته است و چهبسا از راه برسد. با این حال، وضع همچنان مانند گذشته است؛ به این معنی که روند، دوباره صعودی شده است اما با شیب کم.
۲. در حال حرکت به سمت طبیعیشدگی و هنجارشدگی هستیم. آنقدر تعلل کردند که تا حدی وضع، به نفع آنها تثبیت شده است. غیرتها و حساسیتها، ساییده شدهاند و این گروهکهای فرهنگی، بخشی از جامعه شدهاند. در واقع، خودشان را در جامعه جا کردهاند و در پی جایابی ساختاری نیز هستند. اینان جامعه را از آنِ خود کردهاند و بخش متدین نیز بیش از گذشته، ناچار است در فضاهای گلخانهای بخزد و از واقعیتهای فرهنگیِ بیرونی بگریزد، مبادا که دامنش به معاصی اینان، آلوده شود. این همان کاری است که دربارۀ «مدارس» انجام شد و در اثر آن، مدارسِ خاصِ حزباللهیها و مؤمنان ایجاد گردید. مدارس اینان از مدارس دیگران جدا شد و اینک کار جدایی، به «جامعه» هم کشیده شده است. انقلابیها، هرچه بیشتر در حال منزویشدن هستند و خود را پنهان میکنند. مدسه و جامعه را نمیپسندند اما به جای «مواجهه» و «اصلاح»، میگریزند و برای خود، «باغچههای فرهنگی» ایجاد میکنند؛ ناکام در جامعهپردازی توحیدی و راضی به باغچهپردازی مصنوعی. از خودسازی به جامعهپردازی عبور نکردهاند، چه رسد به اینکه بخواهند تمدّنسازی کنند. منطق تقیّه و گریختن و پنهانشدن و بیرونکشیدن گلیم خویش را از آب آموختهاند و بس.
۳. نیاز نیست که قانون حجاب در مورد همه «اجرا» شود تا سخن از «امکان» و «قابلیت»، معنا داشته باشد. شاید دربارۀ حدود بیست درصد، اعمال «قدرت» (اجرای قانون) موضوعیت داشته باشد. بقیۀ افراد با مشاهدۀ اِعمال قدرت، تمکین و همراهی خواهند کرد. برای اینان، «اقتدار» کافیست و حاجت به قدرت نیست. ازاینرو، بیست درصد اِعمال «قدرت» و هشتاد درصد تجلی «اقتدار»، ما را از گردنه عبور خواهد داد. کار دولت، بسته به اقتدار است؛ اقتدار که فرویخت، همهچیز مباح میشود. واقعیت اجتماعی، صفر و صدی نیست، بلکه با مواجهههای پیوستاری و متنوّع، گرههایی که به ظاهر کور هستند، گشوده میشوند. در جنگ ترکیبی، باید چندلایه و چندسویه عمل کند و اهرمهای مختلف را به کار گرفت.
۴. بسیاری از ساختارها، چندان در خدمت غایات دینی نیستند. تسهیلگر نیستند، بلکه گاه مانع هستند؛ هرچه که بتوانند بازدارندگی ایجاد میکنند. سبک زندگیِ ما نیز در بخش مهمی، زیر نفوذ «ساختارهای تجدّدی» هست؛ حتی در لایۀ خُرد. فقط تحلیل ارزشهای معطوف به ازدواج و انتخاب همسر، کافی است که تغییر ساختارهای ذهنی را نشان بدهد. از ازدواج تا اشرافیت در زندگی تا فرزندآوری تا پوشش تا مصرف و خرید و پاساژ و سلبریتی و فضای مجازی و لذت و بدن و بینی و گونه و ... در هم تنیده شدهاند و تجدّد را میزایند؛ آن هم در ابعاد ساختاری. در بند هفتمِ بیانیۀ گام دوم، تعبیر «نفوذ سبک زندگی غربی» به کار برده شده است. اولاً نفوذ و ثانیاً نفوذ ساختاری. تجدّد، ما را محاصره کرده است و میخواهد بیش از گذشته، سرزمینهای فرهنگی ما را اشغال کند. خرمشهر اینجاست. جهانآرا کجاست؟!
۵. ما دچار فقر «فهم عالمانه و دینی» هستیم. چندان شناخت درستی از گرهها و گرانیگاهها در دست نیست. باید این فهم را تولید و تکثیر کرد؛ چون ادبیات متناسب با این فهم، ذهنیتها را تغییر خواهد داد. باید تعبیر دینی و انقلابی از دردها و درمانها ارائه داد. رسالت نخبگان فکری، آفرینش همین فهمهای قدسی است تا به واسطۀ آنها، راه گشوده شود. راهکارها هم وابسته و مشروط به فهمها هستند. حتی فهم ما از ماهیت حجاب هم متوقف مانده است و ازاینرو، روایتهای نو ایجاد نکردیم. تغییر انفسی، تغییر در فهم نیز هست و اغلب باید از «فهم» به «وجود» رسید.
#مطالبه_گری
#مطالبه_گری
#روشنگری
#تلنگر
@araf11
May 11
خسته شدم...
از ترسو هایی که چند سال است مسئولین کشور اند.
آنان که جز اسلام، هیچ مکتبی را گوشه ی رینگ بکس شان قرار ندادند!!!!
#اسلام_مظلوم
#مطالبه_گری
@araf11
هدایت شده از 🇱🇧🚩 دختــران چــادری 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امشب توی مراسم میدان امام حسین (ع) تهران ۳ تا از حجاب استایل ها به همراه یک خانم بی حجاب توی مراسم حضور پیدا کردند.
خانم بدون روسری رو امر به معروف کردیم البته با محبت و رفتار خیلی مناسب ،
ولی با حمایت شدید حجاب استایل ها مواجه شدیم تا جایی که داشتن ما رو از مراسم بیرون میکردن و تهدید کردند که چادر از سر ما میکشند!! و گوشی مارو خورد میکنن!!
و گفتن من دهن همتونو سرویس میکنم خطاب به خانم هایی که حمایت کردن از آمر به معروف!!!!!
البته افرادی که حمایت کردن شاید دو نفر بودن از بین اون همه جمعیت مذهبی ، متاسفانه !!!
و خیلی جالب بود که گفتن دین ما انسانیته...
از اون جالب تر خانمی که ادعا میکرد از مسئولین برگزار کننده مراسم هست به ما معترض شدند و با بی ادبی تمام گفتند ایشون مهمان من هست و شما حق ندارید توی مراسم من کسی رو امر به معروف کنید وگفتند از مراسم من بفرمایید بیرون و از خانم بی حجاب عذرخواهی هم کردند!!!!
در فیلم کاملا مشخصه چجوری داره از اون خانم کشف حجاب کرده عذر خواهی میکنه چون ما با احترام بهش گفتیم با روسری قشنگ تر هستین و لطفا به احترام مراسم و قانون اسلامی کشور حجاب تونو رعایت کنید !
عکس این اشخاص موجوده
هیچ کسی هم اونجا نبود از مسئولین برگزاری مراسم که پیگیر باشه و تذکری بده!
و اندک افرادی که گوشه و کنار انگار کاره ای در مراسم بودن (خادم بودن) میگفتند ما وظیفه ای نداریم تذکر حجاب بدیم!!!
مردم انقلابی و شهید پرور ایران
نکنه مثل مردم کوفه سکوت کنید و در قبال این همه گستاخی نظاره گر باشید ؟
حتما منتشر کنید تا به دست مسئولین برسه
#پیام_مخاطب
دین کالا نیست!
دین برای رشد انسان و نجات انسان از اغوا گری ها آمده است؛ دین برای اقامه ی انسانیت واقعی ارائه شده است وبرای دین و معرفی آن چه جانها و خونها که از اولیاء الهی بر زمین و ارض واسعه ی خدا جاری نگشت...
اگر دین وسیله و ابزار تجارت گردید
و احکام دین برای نیل به خواسته های فردی، کالایی مجلل شد، دیگر دین از قابلیت خودش خارج میشود. آنگاه سفاهت جای عقلانیت را خواهد گرفت و انسانیت به یک چشم برهم زدن به فراموشی سپرده میشود.
اینجاست که رشد اجتماعی و امنیت روانی و پیشرفت به معنای حقیقی، توقف یافته و قانون جنگل حکمفرما میشود.
حالا فرض کن حجاب بشود کالا و یک محجبه که حجاب را وسیله ی تجارت میبیند، بگوید من طرفدار انسانیتم و دین من انسانیت هست!
مشخصا او نه دین را فهمیده و نه انسانیت را.
او حتی انسانیت را به عنوان یک دین نگاه نمیکند... بلکه شعار انسانیت برای او توجیهی است تا دکان دین فروشی اش را حفظ و از آجر شدنش
جلو گیری کند!
لعنت خدا بر دین فروشان...
لعنت خدا بر آنان که احکام خدا را کالایی برای زیست راحت طلبانه و فردی خود میبینند و حاضرند تا رشد عقلانی جامعه ای را به تباهی بکشانند.
#لعنت_بر_حجاب_استایل
#دل_نوشته
#مطالبه_گری
#تلنگر
@araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
استاد دانشگاه جمهوری اسلامی!!!!!!!!
شاهزاده قجر به رضاخان پیشنهاد داد برای ارتقای درجه برو خواندن و نوشتن یاد بگیر. زمانی که یک قزاق بود. بعدتر در مجلس وقتی خواست کابینه رو معرفی کنه نیمه کاره رها کرد و گفت بقیه رو آقای فروغی معرفی میکنن!!!
اینو یکی از شرکت کنندگان کلاس مجازی ما فرستاده☝️☝️☝️
https://eitaa.com/Politicalhistory
اول اینکه حتما کانال استاد زادبر رو
دنبال کنید.
ایشون استاد تاریخ معاصر هستند و فوق العاده در این زمینه فعال اند و کلاس های مجازی دارند.
دوم؛
من یک سوالی از وزارت علوم دارم!
چرا باید استادی در جمهوری اسلامی
درس حماقت یاد بدهد؟
چراباید در جمهوری اسلامی تقریبا چیز های خیلی مهمی مثل آموزش کلا روی هوا باشد؟؟؟
واقعا امنیت ذهنی و فکری کمتر از امنیت جانی هست؟؟؟
نکته ای که به ذهنم رسیده اینجاست، اگر در جامعه ای امنیت جانی اهمیت بالایی داشته باشد و برای مراقبت از آن مجهز به اسلحه و تجهیزات نظامی شد(که البته خیلی هم خوب و ضروری است) ولی از طرف دیگر امنیت روانی و فکری جامعه نسبت به گفتمان حق، اهمیت نداشته باشد، آن وقت همه چیز در چشم مردم امنیتی و بزن بهادری دیده میشود! چرا که
امنیت جانی در ذهن مردم دربرابر امنیت فکری قرار گرفته. لهذاست که شعار هایی علیه سپاه و بسیجیان عزیز داده میشود....
بررسی کنید آیا واقعا اینطور نیست؟؟؟
#تلنگر
#مطالبه_گری
@araf11
کالا شدن دین...
هر دینداری، دین مدار نیست...
رسوخ سکولاریزم را جدی بگیریم...
#مطالبه_گری
@araf11
هدایت شده از ایکسونامی «جنس اول سابق»
⭕️ همزیستی تا کجا؟!
امتداد نگاه صورتی به آزادی پوشش به کجا ختم میشود؟
👇👇
هدایت شده از ایکسونامی «جنس اول سابق»
⭕️ همزیستی تا کجا؟!
امتداد نگاه صورتی به آزادی پوشش به کجا ختم میشود؟
🔻روز گذشته عکسی مربوط به یک نمایشگاه نقاشی منتشر شد که در آن شاهد حضور افراد محجبه و بی حجاب در کنار هم هستیم (عکس 1).
🔻چه بسا برخی از افراد مذهبی (که اصطلاحا #مذهبی_صورتی معرفی میشوند)، دختران بی حجاب حاضر در عکس را دختران حاج قاسم معرفی و این عکس را نشانه همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد مردم ایران قلمداد کنند و آرزو کنند روز به روز بیشتر شاهد این قاب های مشترک باشیم.
🔻در مقابل اما دلسوزانی وجود دارند که آنها هم اتفاقا قائل به دختران حاج قاسم هستند و میدانند خیلی از آنها متأثر از فضای رسانه ای، این پوشش را انتخاب کرده اند و قصد اهانت به فرهنگ دیگران را ندارند و...
✅ اما با #مذهبی_صورتی ها یک تفاوت مهم دارند؛
🔻آنها اگرچه دختران بی حجاب را مانند خواهر خود عزیز بدارند، اما بخاطر همین محبت فیمابین، نسبت به رفتارهای اشتباه یکدیگر بی تفاوت نیستند؛ انها بدون اینکه دختران بی حجاب را متهم کنند، فعل بی حجابی را رد میکنند و آسیب های آن را گوشزد میکنند.
🔻تفاوت دیگر «آینده نگری» است که گروه اول دقت کافی به آن ندارند؛ #مذهبی_صورتی ها فقط قاب اول را میبینند و علاقه مند هستند با تکیه بر نقاط اشتراک، از تفاوت های جزئی مانند نوع پوشش چشم پوشی کنند. اما گروه دوم به امتداد این نگاه می اندیشد و از گروه اول این سوال را میپرسند که بدون مرزبندی، تا کجا میتوانید تفاوت ها را نادیده گرفت؟ همزیستی مسالمت آمیز دقیقا تا کجا؟ اساسا مشکلی با تصاویر دو و سه و چهار دارید یا نه؟ اگر بله، برای توقف این فرآیند چه نقشی برای خود قائل هستید؟
🔻به عقیده گروه دوم نگاهی که فعل بی حجابی را با عنوان وحدت و جذب حداکثری میپذیرد، توجیهی وجود ندارد که چند صباح دیگر، برهنگی و حتی انحرافات رفتاری و اخلاقی دیگر را نپذیرد؟ آیا منادیان وحدت، بر محور این وحدت اندیشیده اند؟
🔻سررشته این نگاه در میان مسئولین نیز قابل مشاهده است؛ در اینجا میتوان از آقای خسروپناه به عنوان مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی پرسید اینکه عنوان میکنید گفتمان سازی مقدم بر اجرای قانون است در مورد کدام یک از تصاویر بالا صادق است؟ آیا در مقابل تصویر دو و سه و چهار هم صرفا قائل به کار فرهنگی و گفتمان سازی و... هستید یا به نوعی از بازدارندگی هم میاندیشید؟
❌ (تنها تصویر یک واقعی است و بقیه عکسها برای تقریب به ذهن امتداد نگاه گروه اول، طراحی شده است.)
🚸 جنس اول| رسانه زنان، خانواده و زیست جنسی
https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6