هدایت شده از کانون قرآن و عترت دانشگاه اراک
💠فمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ
🔸هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.
📗آیه 61 سوره آل عمران
#عید_مباهله
#کانون_قرآن_و_عترت
#معاونت_فرهنگی_و_اجتماعی
🌱 @Quran_araku 🌱
#بیان_نکته
#اندیشه_امام_شهید
🔰زلال اندیشه(۱۱)
💠رهبران الهی در خط مقدم مسیر ایمان
🔸ایمان یک خصلت برجستهی پیامبران خدا و دنبالهروان آنهاست؛ فرق میان رهبران الهی و رهبران سیاستمدار جهانی در همین جاست. رهبر الهی مانند راهروِ این راه، به آنچه میگوید، به گامی که برمیدارد، با همهی وجودش صمیمانه مؤمن است. در حالیکه سیاستمداران عالم، احیانا سخنان شیوایی ممکن است داشته باشند، اما به آنچه میگویند، ایمان، یا ایمانِ بهقدرِ لازم ندارند.
پیغمبر اکرم در مهمترین و خطرناکترین حادثههای صدر اسلام پیشرو بود؛
🔹ایمان از جمله خصوصیات پیامبرانِ خدا است و اینجا ایمان یعنی باور، پذیرشِ با تمام وجود، باور به آنچه میگوید. نشانهی باور داشتن هم این است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام برمیدارد. آیه قرآن میفرماید: «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ، آیه ۲۸۵ سوره بقره» ایمان آوردهاست پیامبر به آنچه نازل شده بهسوی او از پروردگارش، «وَالْمُؤْمِنُونَ» مؤمنان و گرویدگان به او نیز چنینند، «كُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَ مَلآئِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ» همگی ایمان آوردند به خدا، فرشتگان خدا، کتب آسمانی و همهی پیامبران او.
🔸همه ساربان یک قافله و راهبران بهسوی یک هدف بودهاند. «نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ»_این از زبان مؤمنین است_ ما تفاوت نمیگذاریم میان هیچیک از پیامبرانش. همه محترمند. همه مأموران خدا بودند، مأموران یک هدف، مبشران یک سعادت و یک بهشت.
📖برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
✳️معاونت فرهنگی و اجتماعی
❇️خانه گفتمان دانشجویان
📲@ARAKUF
ساحل و خلیج 🇮🇷
خاطرم مانده، میانِ قابِ پنجره، "لطافت" هست
همیشه در مسیرِ نور، "صداقت" هست
پرستوها، لانه ی شان را پیشتر از بهار، ساختند
در فکر و عشقِ رسیدنِ فصل نو...
ناگهان، "مهاجمان" تاختند
صدای پشتِ پنجره از "اعتراض" نبود
زوزه ی ناگهانیِ قساوت ها در باد بود
هر روز بیشتر شد: "یکی بود و یکی نبود!"
در قصه های عاشقانه ی قبیله ام، "فریاد" بود
میانِ خروشِ کلمات،
خلاصه ی حرفِ من، "وطن" است
بیزارم از "داسی" که به اشتباه،
هرَس کرده "آزادگی"را، همدستِ دشمن است
دیدم چگونه اتاق، از تاریکی و سرما، مُرد!
وقتی اصابتِ "غریبه ها" به دیوار خورد!
صافیِ آسمان، میانِ دود و غبارها شکست
و "نیمکتِ کودکان"، با خون، به خاک نشست!
و "کشتیِ" آرامِ میهنی، در طوفانِ غیرِ دریایی!
با راست قامتانِ جاودان،
روشنی داد به اقیانوس، به تنهایی!
و چه جان هایی که بی بدن رفتند،
خدا خواسته، سوی خداي وطن رفتند
به جنگ، اسفند و عید گذشت
بهاران رو به اتمام است...
مدتی است عبور از دریا،
دیگر، بدون اجازه، خیال خام است!
ستاره ها خود شاهدند و نبُرده اند از یادها
که بغضِ امواج،
چه خشمگین می خورد بر ساحل و ماسه ها
در کرانه ی دریا، من، بی گناهم،
"خلیج"، خودش گواه شود
گیریم هوا پس است، روزگارم نباید سیاه شود
امید ندارم به بهبودیِ بیمارهای بی مغزِ لاعلاج!
به بد نهادیِ آلایندگانِ عاطلِ ساحل و امواج
مبهوت مانده، در عجبم، میانِ هجومِ سایه ها
چگونه هضم کنم گناهِ بدعهدیِ همسایه ها!
در اجاقی سرد و خاموش، که هیزم ندارد
وعده ی شب زده ها،
دروغی است که شاخ و دُم ندارد!
زمانه هرچه می گذرد، تعبیرِ تازه ای از ذلت می شود
بگویید، زورگوییِ مدرنِ مدعیانِ دروغین،
افتخارِ کدام ملت می شود؟
که هماره عاملِ هبوط، از ذات خویشند
معلوم نیست که استوار بر کدام کیشند؟
هر لحظه، نجوا کنان، خود را می جویم
روبروی آینه ام ایستاده می گویم:
باران اگر سکوت کرده، تو همچنان، سبز بمان
اگر بهار به خواب رفته، اما تو آماده و چله در کمان
من در میانِ همین تبارِ سربلندِ زخمی ام
هر روز، همراهِ ماجراهای بی رحمی ام
صبر و سامان، سهمِ من است بعدِ بی قراری ها،
آرامشِ طوفان ها می رسد، در پسِ چشم انتظاری ها
در دفترِ دلتنگی ام، "پرواز" را فراموش نکرده ام
همذاتِ اقدسِ خدا، آتشِ درونم را خاموش نکرده ام
بعد از شبِ تار، همیشه "سحر"، روشن است
نام و یادِ دلیران، همواره وقارِ وطن است
هنوز و همیشه بوی این خاک خواهم داد
بوی عطرِ یاس و اقاقیِ نمناک خواهم داد
✍شعر از: مجید دوست محمدی
۲۰/خرداد/۱۴۰۵
. ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━━
اداره فوق برنامه و گردشگری
معاونت فرهنگی و اجتماعی
برای آزادی
لازم نیست
آسمان و زمین بخرید
تنها خودتان را نفروشید...!!!
🕴 نلسون ماندلا
💢 در اوج گرما؛ هوشمندانه مصرف کنیم...
در ساعات اوج مصرف برق، فشار زیادی به شبکه توزیع وارد میشود. با رعایت نکات زیر، هم به پایداری شبکه کمک کنیم و هم هزینههای خود را کاهش دهیم:
♻️سیستم سرمایش را هوشمندانه تنظیم کنیم:
🟢 دمای کولر گازی یا اسپلیت را روی درجه ۲۴-۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنیم. هر درجه کاهش دما، مصرف را به طور قابل توجهی افزایش میدهد.
🟢 در صورت امکان، از پنکه برای گردش هوا استفاده کنیم؛ این کار حس خنکی بیشتری ایجاد کرده و نیاز به تنظیم دمای پایینتر کولر را کم میکند.
🟢 در طول روز، از پردهها و کرکرهها برای جلوگیری از ورود گرمای مستقیم خورشید به داخل خانه استفاده کنیم.
✅ با این اقدامات ساده،کمک شایانی به حفظ انرژی و کاهش هزینهها می شود.
🔹امور اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی
#مدیریت_مصرف_انرژی
#مهارت_های_زندگی
#مسئولیت_اجتماعی
#آگاهی_اجتماعی
#اصلاح_الگوی_مصرف
┄┄┄┅┅┅❅🇮🇷🇮🇷🇮🇷❅┅┅┅┄┄┄
جهت اطلاع از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک
┅═✧همراه ما باشید ✧═┅
╔═🌿🌿🌿══╗
📲 @arakuf
╚══════🌿╝
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📸 #گزارش_تصویری
" بازدید دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه اراک از پارک علم و فناوری استان مرکزی "
💡Innovation mode: ON
در جستجوی آینده… 🚀 تجربهی بازدید از پارک علم و فناوری، جایی که ایدهها به واقعیت تبدیل میشن ...
📅 تاریخ: دوشنبه ۱۴۰۵/۳/۱۸
🔸معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه اراک
🔸انجمن های علمی دانشجویی
✅ کانال رسمی مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه اراک در پیامرسان ایتا
https://eitaa.com/araku_anjoman
هدایت شده از کانون گردشگری دانشگاه اراک
دوری از دانشگاه یعنی پایانِ دورهمی؟ نه!
فردا قراره حالوهوای اردو رو بیاریم توی خونههامون. یه تور مجازیِ تمامعیار در انتظارمونه.
پس با کانون گردشگری همراه باشید.😉
✨ کانون گردشگری دانشگاه اراک:
https://eitaa.com/araku_gardeshgari
#ایران گردی
💠 همزمان با رویداد بزرگ شب علم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با همکاری دانشگاه صنعتی اراک برگزار می کند:
⚜ردپای آفرینش در اختراعات⚜
📚ويژه برنامه دیدار با مترجم و نویسنده کتابهای علمی کودک و نوجوان
«استاد مجید عمیق»
🗓زمان : شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۵
⏱ساعت ۱۷ الی ۱۸/۳۰
📍مکان : اراک . خيابان دانشگاه. دانشگاه صنعتی اراک. پاتوق گفتگو
📱باخبرشو
#کانون_پرورش_فکری #استان_مرکزی
#شب_علم #مسابقه
#دانشگاه_صنعتی_اراک
━━━◈❖✿❖◈━━━ ۱۴۰۵
✍️رسانه خبری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی
به ما بپیوندید👇
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
👉🆔 @markazikpf
آدمی که دلش پاکه، حتی اگه هزار بار بدی ببینه،
بازم انتخابش خوب موندنه.
چون مهربونی براش یه نقش نیست، ذاتشه
حالا در خودت بررسی کن به ذات خودت پی می بری!😉
مهربانی زیباترین نعمتی است
که از خداوند هدیه گرفتیم
وآنرا به دیگران هدیه می دهیم...
در این روزگار آدم های مهربان را قدر بدانیم، چون غنیمت هستند...