※ عاشق که میشوی؛ به احتیاج میافتی!
احتیاج داشتن او،
احتیاج محبت او،
احتیاج توجه ویژهی او،
احتیاج لمس بودن او و ....
※ تا عاشق نباشی، لذّت ماندنت پای کسی، دائماً دستخوش منافع تو، تغییر خواهد کرد.
صِرفِ داشتنش، کافی نیست برایت!
باید جانبِ تو را نیز در همه حال نگهدارد.
※ عشق که بیاید، تمام توقعها ذبح میشوند!
صِرفِ داشتنش کافی است، تا هرآنچه داری و نداری را پیش پایش قربان کنی تا بماند برایت و بمانی برایش.
※ عشق، کلید اول و آخر سعادت است برای کسی که قصد کرده انسان باشد.
از همین روست که هیچ پیامبری نیامد مگر با شعار #لاالهالاالله.
ویژه #عید_قربان
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron
ردپای عشق در عید قربان.mp3
5.64M
#تلنگری "ردپای عشق در عید قربان "
#رهبری
#استاد_شجاعی
※ چند کلمه کلیدی در رابطهی میان ما و خدا تعریف شده که اگر درست فهمشان نکنیم، عملاً رشدی هم برایمان رخ نخواهد داد.
مثل واژهی " #عشق " !
※ عشق همانی نیست که غالب ما فکر میکنیم!
ویژه #عید_قربان
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron
🌺 ابراهیم(ع) به ما آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید
🌺 #عید_قربان ، عیدی که انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی میاندازد؛ قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد را در راه خدای بزرگ به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیاء خدا میدهد.
🌺عمق جنبههای توحیدی و سیاسی این عمل را جز انبیاء عظام و اولیاء کرام- علیهم الصلاه و السلام- و خاصّه عباد الله کَس دیگری نمیتواند ادراک کند.
🌺این پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسانها آموخت که قربانی در راه خدا، پیش از آنکه جنبه توحیدی و عبادی داشته باشد، جنبههای سیاسی و ارزشهای اجتماعی دارد. به ما و همه آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید.
🌺به همه ما، ذریّه آدم، فهماند که «مکّه» و «مِنیٰ» قربانگاه عاشقان است. و اینجا محل نشر توحید و نفی شرک؛ که دلبستگی به جان و عزیزان نیز شرک است. به فرزندان آدم درس آموزنده جهاد در راه حق را داد که از این مکان عظیم نیز فداکاری و از خود گذشتن را به جهانیان ابلاغ کنید.
📚صحیفه نور،جلد 18،صفحه 87
پیام امام خمینی(ره) به زائران بیت الله الحرام و مسلمانان جهان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان
مورخ:1362/06/12
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 دعای حضرت ابراهیم علیه السلام در مورد پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام که خداوند مستجاب فرمود
🌹عید سعید قربان مبارک باد!
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron
✅👈 استاد علی صفایی رحمة الله علیه
💠 يكى از بزرگان كه به او گفته بودند به من درسى بده، گفته بود: به تو درسى مى دهم كه اگر تو، همهاش را در كتابى جمع كنى، كتابها آن را نمىتواند در خود بگيرند. و اگر بخواهى خلاصهاش كنى پشت يك ناخن مى توانى بنويسى.
💠 آنچه كه در همه كتابها هست اگر در يك خط خلاصه بشود و آن خط در دو كلمه خلاصه شود و آن كلمه را بتوان در پشت ناخن نوشت، چيزى نيست جز «ذبحُ النفس».
📚 حقیقت حج، ص ۱۱۸
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron
آرامش درون
ذبح عظیم آرامش درون 🌹👇 @aramesheedaron
ذبح عظیم حسین علیه السلام است!😔🌹
و فدیناه بذبح عظیم ...
اشاره به شهادت اباعبدالله الحسین است!
قرآن ،یک مقصود ظاهری دارد و یک تفسیر و مقصود باطنی ..👇👇👇👇
از امام باقر (عليهالسلام) میفرماید:
«ومِنَ القرآن آیه إلّا و لها ظهرٌ و بطنٌ»؛
(هیچ آیهای در قرآن نیست؛ مگر آنکه ظاهر و باطنی دارد.)
امام فرمود: «ظَهره تنزیله و بَطنُهُ تأویلُه» (حر عاملی، ۱۴۰۹ق: ۲۷/ ۱۹۷)
ظهر آن همان تنزیل آن، و بطن آن تأویلش است
.
روایات حاکی از مقصود باطنی آیه ۱۰۷ صافات!
👇👇👇
مقصود باطنی آیه ذبح عظیم مصداقی خاص است.
تفسیر باطنی این آیه به امام حسین (علیهالسلام) ارتباط مییاید.
این تفسیر باطنی برخاسته از روایتی تفسیری نقل شده از امام رضا (علیهالسلام) میباشد
که در برخی کتابهای روایی و حدیثی معتبر شیعه مندرج است.
از جمله شیخ صدوق در دو کتاب مهم و معتبر خود یعنی «عیون اخبارالرضا(ع)» و «خصال» این روایت را به سند کامل نقل نمودند.
متن روایت در کتاب «عیون اخبارالرضا (ع)، ج ۱، ص ۲۰۹»
بدینشرح است:
(هنگامى که حقتعالى حضرت ابراهیم (علیه السلام) را امر فرمود که جاى فرزندش اسماعیل، برّه که از براى او فرستاده بود قربانى کند ابراهیم از خداوند آرزو کرد که کاش فرزند خود، اسماعیل را بهدست خود در راه خدا قربانى میکردم و کاش مأمور نشده بودم به قربانى کردن بره بجاى اسماعیل تا اینکه قلب من رجوع کند و قلب پدرى شود که عزیزترین فرزندان خود را به دست خود در راه دوست قربانى کند و به این سبب درجه هاى او بلندتر شود از کسانى که حقتعالى به آنها ثواب عطا فرموده بهجهت نزول مصائب به آنها...
حقتعالى وحى بهسوى او فرستاد که اى ابراهیم! از مخلوق من کیست دوستتر بهسوى تو؟
عرض کرد پروردگارا این همه مخلوق را که آفریدى احدى را بیش از حبیب تو محمد مصطفى (صلی الله علیه و آله) دوستتر ندارم. حقتعالى به او وحى فرستاد که آیا او را بیشتر دوست میدارى یا خود را؟ عرض کرد بلکه او را.
فرمود فرزند او را بیشتر دوست میدارى یا فرزند خودت را؟
عرض کرد بلکه فرزند او را.
فرمود قربانى شدن فرزند او بر دست دشمنان او از روى ظلم بیشتر دل تو را به درد مى آورد یا قربانى کردن فرزند خود را بدست خود در اطاعت من؟
عرض کرد بلکه قربانى شدن فرزند او بر دست دشمنان او بیشتر دلم را به درد مىآورد.
فرمود: اى ابراهیم! طائفه را گمان برسد که از امت محمد باشند و بکشند فرزند او حسین را بعد از او به جور و ستم ،مانند آنکه بره را ذبح کنند یعنى قتل آن حضرت نزد آنها عظمى ندارد و مستوجب شوند به این سبب سخط و غضب مرا
پس فریاد و فغان ابراهیم (علیه السلام) بلند شد و دل او به درد آمد و شروع کرد به گریه کردن.
پس خطاب از مصدر جلال الهى رسید که اى ابراهیم! جزع و فغان تو را فداى فرزندت اسماعیل قرار دادم مثل آنکه اسماعیل را به دست خودت فدا کرده چون بر حسین (علیه السلام) و قتل او گریه کردى و واجب گردانیدم از براى تو بلندترین درجات کسانى را که ثواب دادم به جهت مصائب و این است تفسیر قول حقتعالى که میفرماید: وَ فَدَیْناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ.)
همچنین صاحب تفسیر «البرهان» نیز طی نقل روایتی، مقصود از باطن آیه «ذبح عظیم» را امام حسین (علیهالسلام) میداند.
آرامش درون 🌹👇
@aramesheedaron